Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Vurhor (08.08.2023 14:48): V NWN2 vypadali drowové fakt jak nějaké mongoloidní kobylky, hrůza vzpomenout. Já hraju tyhle high fantasy věci za barda téměř vždy. Měl jsem tedy tentokrát trochu obavy, jak dobrý bard bude, ale v páté edici je prý vůbec nejvíc OP.

@AlieN (08.08.2023 14:54): Dunmeři ale nemají být nějak atraktivní, narozdíl od elfů ve Forgotten Realms. V tomhle mody lore TES moc nepomáhají. Modovaný Morrowind má dnes dunmerky jak nafukovací panny. :D
@Adieu (08.08.2023 14:34): Protože BG3 je konečně první Forgotten Realms hra, kde si člověk může udělat cool vyhlížejícího 3D drowa. Kvůli modelům třeba v NWN2 to podle mě dříve nebylo úplně možné. :D

Já teda původně hrál Rogue classu, ale moc mě to za ni nebavilo. Až teprve po zhlédnutí jednoho videa o buildech barda jsem ji přetransformoval na šermířskou houslistku.
@Adieu (08.08.2023 14:34): Já mám half wooden elf mnišku. Pro ránu nejde daleko a docela si oblíbila pobíhání jen v negližé a plášti :D

Jinak k tý pevnosti, kdyby měl někdo chuť a nešlo mu to, tak tady jak jsem je zprovodil ze světa já. Stará bába co cejchuje jde prokecnout a odlákat do jejich komnat, tam jde umlátit v soukromí. Drowce jde odhalit pozice tábora a zatím co se chystá odejít a zahájit útok, jde pod ní shodit dřevěná lávka do propasti. No a největší bijec jde prokecnout a po rozmluvě s mrtvým chapadlavcem si sedne na trůn a přemýšlí. Z komnaty báby se jde dostat do vedlejší místnosti, kde je spousta výbušných sudů. Stačí si je natahat k trůnu, enemákům okolo a pustit někde z dálky ohňostroj :)
Pevnost jde podle mě vymlátit v klidu a rychle, akorát nesmíte jako já napoprvé průzkumničit s jednou postavou a další mít opodál, a naagrovat tak všechny najednou. :D To jsem si myslel, že si Larian dělá srandu a já s tím seknu. Pokud je ale vaše skupina pohromadě, stačí semlít nepřátele v sále a další slabí naběhnou akorát tak ve chvíli, kdy už otíráte krev ze zbraní. Nakonec to byl spolu s pavoučky, se kterými jsem udělal také krátký proces, zatím nejlepší fight, co jsem měl. Btw je fajné, že ten souboják počítá s elementem překvapení, takto jsem zasypal nic netušící gnoly šípy a dvě kola jen podělaní pomrkávali, co se děje.

Ohledně main theme - nepřijde mi nic moc, na mě docela generické a ten hlavní motiv vyloženě nudný. Taky bych řekl, že je to zbytečně orchestrálně svalnaté na to, o jak banální téma a melodii pod těmi kompozičními serepetičkami jde. Proti SoA i ToB za mě naleštěná bída. Klíďo bych si jako hlavní znělku BG3 dovedl představit tu ze Storm of Zehir, za mě melodicky mnohem "polidourisovitější" a podobnější SoA. Dojem z hudby v BG3 mi ovšem okamžitě zlepšila character creation theme.

Jinak mi laskavě vysvětlete, proč všichni hrajeme za drowí bardky (half-elfka v mém případě)? XD Cením kamaráda, co asi jako jediný hraje za kníratého hobita.
@Jab (08.08.2023 10:42): Pathfinder zkus, až bude někde ve výprodeji za pár drobných - jenom se vyhni Kingmakeru a rovnou jdi na Wrath of the Righteous, je po všech stránkách lepší.
Chjo, jsem kdysi dávno před asi 20ti hodinami vyšel z toho Druid Grove směrem na pláž, kde hrála nějaká hudba a aktivoval se mi quest "investigate the beach". Tak jsem se obrátil a řekl si že to udělám později, teď ještě zprioritizuju něco jinýho. Tak jsem se k tomu konečně vrátil, dojdu tam, zabiju pět harpyjí a slavnej výsledek questu je "tiefling child died". A to se vyplatí :)
@HolyMeatball (08.08.2023 13:45): Bonusových bodů bych se s chutí vzdal, kdyby to šlo vypnout. A i s nimi by se to dalo snadno vyřešit jinak.

Já chápu že v Larianu mají hrozně rádi stolní DnD a chtějí na ty kořeny odkazovat, ale je to hrozně pitomé, tohle je počítačová hra, podobné věci které jsou u stolních her vynucené technickými omezeními tu jen zavazí - je to skoro stejné jako by hra chtěla aby sis sám kreslil na papír mapu. I když Ringo tady by se z toho asi udělal.
@Tarhiel (08.08.2023 13:42): Tak ono už teď se ta kostka hází v pozadí v jednom kuse, teoreticky by to věru neměl být problém. Nicméně v pokročilejších hodech se manuálně přidávají bonusové body, což by problém asi vytvořit mohlo.
@Widl (08.08.2023 13:20): Ja sa obávam, že skôr či neskôr sa mi tiež ta kocka preje a mať možnosť ju zapnúť/vypnúť (hodiť do pozadia), prípadne nechať zapnutú len pri dôležitých (boss) súbojoch a v konverzácii pri rôznych checkoch by mi vyhovovalo najviac.

Ale som si temer istý, že toto ešte upravia, prípadne na to budú módy.
@AlieN (08.08.2023 11:07): Kostka je třeba pro mě asi největší pecka. Přesně ta esence DnD, to napětí, jestli padne to správné číslo. Parádní gambling :D

@Jab (08.08.2023 10:42): Pathfindera nezatracuj, pokud chceš zážitek který bude blíž klasickému pojetí BG 2, tak je to jasný favorit.


@HolyMeatball (08.08.2023 09:35): V tom je právě krása tý hry, každý si ji udělá jakou chce. Nemusíš tu pevnost vůbec vymlátit. Všechno jde vyřešit jinak. A hádám, že i jinými způsoby než jsem si vymyslel třeba já. Je to přeci Larian, fantazii se meze nekladou :)
@Ria Kon (08.08.2023 13:01): Halsin s tebou začne ochotně trajdat až po dokončení jeho questu v druhém aktu, takže zatím bez obav. :)

Stejně tak počítám - ale zatím nepotvrdím - s Jaheirou v třetím aktu. Již v druhém se může aktivně účastnit několika bitev, ale je zřejmé, že než se "dokončí lokální byznys", tak holt volně k dispozici nejsou.
Malej zádrhel, nějak nemůžu najít v dialogu možnost nabrat Halsina do party. Už je v kempu a k dispozici, jednoho člena už sem z party vyšoupla, ale teď nevím na co kliknout, aby se přidal :/ Neporadíte mi někdo, prosím?
@AlieN (08.08.2023 12:27): To je hodně nice! Já se zas z Guardiana pokusil udělat právě přímo Solaufeina, ale také ještě nevím, jak bude do příběhu pasovat. Původně jsem si teda chtěl představovat, že se jedná o nějakou ztracenou dceru Viconie, ale prej v tý trojce někde je, takže jsem raději zvolil bezpečnější cestu hodně vedlejší, ale zároveň hodně cool postavy.
Jinak po dohrání D:OS2 jsem chtěl původně hrát origin buď za Shadowheart, nebo za Lae´zel, ale nakonec jsem tomu character creation neodolal. :D 

@AlieN (08.08.2023 12:14): V té části ale také právě hraje dle mého hezký motiv, který je už v 1:28 v několika polohách. A ten já si už několik dní pobrukuju, :)
@Vurhor (08.08.2023 01:57): Heh, uvažuješ velmi podobně jako já.

Jsem si včera odpoledne udělal Drowskou Bardku aka potomka mého neutral-evil půlelfího Barda z BG1/2, který si představuji se ke stáru přestěhoval s Viconií do Underdarku - a mé děvče se v dospělosti shlédlo ve svém Bhaalspawním předkovi, takže se jako správný hedonistický pankáč vykašlalo na službu Lolth a vydalo se v jeho šlépějích za dobrodružstvím na povrchu. Takže i můj vytvořený Guardian je právě ta má stará postava... i když ještě netuším jakou roli pak v příběhu BG3 bude hrát, no uvidíme.

Jo, vytvářet si podobné vlastní backstory mě na Infinity Engine hrách vždycky bavilo :)
@Radecker (08.08.2023 08:11): Hudební theme Shadows of Amn je dokonalé, má zdaleka nejoblíbenější herní hudba (těch hodin kdy jsem v BG2 byl jen v menu aby mi hrála... :))

BG3 main theme má dost fajn začátek, ale právě mi chybí že pak nepřejde v nějaký velký dynamický motiv, silnou zapamatovatelnou melodii, a zůstane jen u chorálů s plošším orchestrálním podkresem. Resp dojde pak i na něco takového, ale jen na chvíli a až téměř ke konci té skladby tady.
V BG1/2 jsou skvělé možnosti automatické pauzy, drcení mezerníku potkali snad jen ti co se na to nastavení odmítali podívat a třeba si ho před těžkým soubojem i upravit - u mlácení koboldů pauza po každé akci asi netřeba, u mlácení Demogorgona se hodí dost.

Tady jsem zatím na začátku, tak ještě uvidím jak moc budou tahové souboje otravné - pokud bude každý unikátní a bude nabízet zajímavé možnosti využívání prostředí, tak by to nemuselo vadit.... ale i těch pár co jsem zatím viděl bylo zbytečně pomalých. Nejen kvůli tahům, ale i celkově rychlost animací, záseky když si postava rozmýšlí co udělat, zbytečné běhání kolem etc. To pak bolí každý miss který souboj ještě protahuje.

A velmi intenzivně mě štve to zobrazování kostky. Jednak zase další zdržování, ale hlavně immersion breaking jak prase, nemožnost tohle vypnout je úplně stupidní a doufám že tohle velmi brzy opraví moddeři.
@SilentWolf (08.08.2023 10:00): Naše zkušenosti se liší. Drcení mezerníku neznám (celé souboje jdou btw hrát i na kola, kdy se hra zapauzuje sama - jen to nikdo nedělá, páč je to pak pomalé jak Larian hry :)). Gulášem nevím, co myslíš. Příliš světelných efektů kouzel?

Nah. Já vám ten Pathfinder nevěřím. Nechal jsem se opít DH rohlíkem u Original Sin 2. Teď už důsledně budu koukat na to, co se z moderních izometrických RPG líbí Sigil sektě. :)
@HolyMeatball (08.08.2023 09:35): Je to fakt stále dokola. Souboják měli úplně překopat, aby souboje s mobem šly odbýt rychleji. Baldur Gate 3 a má to horší systém než dva přes dvacet let staré díly předtím. A to Infinity Engine taky nebyl žádné svaté zjevení z nebes... Chjo.
Kdyby místo milostných scén zainvestovali do zajímavých cinematických finišerů (a rovnou lepší kamery obecně), byl bych možná taky neměl problém s tím, že mi jeden fajt zabírá přes hodinu. :)

A taky, kdybych nehrál za silver tongue zlodějíčka, který se z nejednoho velkého fajtu prostě vykecá, tak s tím taky mám bezesporu větší problém, než aktuálně.

Ale konkrétně vyagrování celé gobliní pevnosti opravdu vede k tomu nejúmornějšímu, na co si takřka věhlasně všichni stěžovali už v EA. A byť druhý akt je tedy citelně větší a delší a nabízí několik obzvláště vypečených bitev, tak doposud nic ani zdaleka tak úmorného, jako ta gobliní pevnost. :D
@Paul (07.08.2023 22:56):  "Nesatisfakční souboje"? Já včera večer strávila opakováním jednoho (boss)fightu celé 3 hodiny (narozdíl od tebe mi pobgoblin dával neustále naprdel :D) - pokaždé jiná taktika a zabejčeně jsem odmítala snížit obtížnost. Což je u mě normálně nemyslitelné, protože jakmile 3x drtivě chcípnu, tak jdu automaticky na nižší obtížnost, ne-li zahazuju celou hru. Musím říct, že lépe se mi dlouho neusínalo xD
Pro mě to má za vedlejší následek, že se snažím spoustu soubojů řešit alternativně bez boje - a to mi jakožto roguovi s nevymáchanou hubou a velkým charismem hraje do karet :)
Btw FHD, vše na max a na notebookové 1070 to běží hezky i v co-opu. To je zase cool. :)
@Radecker (08.08.2023 08:11): Jojo, to je super. Hlavně se během té druhé části, co je pak ve smyčce, hrozně příjemně tvoří postava. Já mám ale zkrátka strašnou slabost pro epické chorály, se kterými se (co tak poslouchám) Borislav Slavov docela vyblbnul. :D
Je to ale Original Sin 3. Kdybych alespoň zase neskončil na pláži po ztroskotání lodi... Jinak ty souboje... Jiná pravidla, stejná nuda při mlácení mobu. Chci svou pauzu a Infinity Engine bitvení!
@Paul (08.08.2023 07:49): Gobliní pevnost je super, možností jak se tam těch velitelů zbavit je určitě víc. Včetně různých diverzních akcí.

Já Vola v půlce zabrzdil, moje mniška se mi líbí tak jak je :D
Ehm, nechali jste si volem vydloubnout voko sekáčkem na led? Jsem to zkusil jen tak ze srandy a ono to jako dá dost slušnej buff (see invisibility) a kromě nějakýho disapprovalu od ostatních nevidím že by to mělo nevýhodu? Jen jestli tam zas nebude nějakej negativ následek v dlouhodobějším horizontu.

@Adieu (08.08.2023 02:52): když jsem to psal tak zrovna byla vyagrovaná gobliní pevnost a už me to trochu ubíjelo, ale naštěstí se mi hned na to povedlo toho hobgobliního zmetka zbavit poměrně rychle :)

Ale stejně, chyběj mi tady ty headshoty z JA3..
@Naginata (08.08.2023 00:43): Tak hry pro Steam IIRC necenzuruje Valve, ale primárně sami vývojáři, kteří chtějí nižší rating, Steam akorát občas něco zabanuje, samozřejmě velmi nekonzistentně (nejspíš metají los, minimálně to tak vypadá). U něčeho se to řeší přiloženým uncensored patchem (nebo v profilu hry napíšou, kde si ho člověk může stáhnout). Jinak na Steamu není problém hrát i velmi otevřeně pornografické hry, mám tam nakoupeno X yaoi visual novels, které cenzuru neviděly ani z ponorky.
@Paul (07.08.2023 22:56): Vidím, že to prožíváš dost podobně jako já, no zatím se mi zdá, že těch soubojů nějak moc není. Jak jsou zdlouhavější, tak díkybohu snížili jejich kvantitu bych řekl (jsem na druhé mapě).

@Naginata (08.08.2023 00:43): Upřímně řečeno mi ta sexualizace v BG3 připadá směšná a nadbytečná, akcentovaná až parodicky. První párty a má postava si zacpávala otvory, aby ji někdo neojel. Místo romantiky BG2 jsem zde dostal porno party na koksu, kde všichni očekávají a vyžadují sex, lol. Nevím, co je tohle za novou dekadentní úchylku, trpělo tím, napadá mě teď tak, i Crusader Kings 3.
@MiDlo (07.08.2023 23:00): Fajn rozbor. Já osobně ten hlavní hudební motiv strašně žeru už od roku 2020, kdy to vyšlo. A upřímně musím říct, že je lepší než ten v jedničce, dokonce i v dvojce. Ovšem na Throne of Bhaal to stejně nemá.

Btw, už jsem se taky vydal na svou vlastní cestu. Nakonec teda za drowskou bardku, u které si představuju, že je přímým potomkem Solaufeina z BG2, abych si tu custom postavu aspoň takto udělal něčím zajímavou. :D
@Charllize (06.08.2023 12:14): Mně přijde zajímavé, že v téhle hře je dovolena necenzurovaná nahota a sex scény, ale anime hry s atraktivnějšimi postavami jsou na Steamu pořád cenzurovány.

Někteří lidi si pořád stěžují na fan service v hrách, ale tohle jim nevadí.
Že nám to teda parádně příběhově hutní :) Jsem na druhé mapě a prošel jsem si klášter (mimochodem skvělá lokace plná skrýší a zákoutí) a setkal se githy, tam to teda byl slušný fičák :)

@Adieu (07.08.2023 22:56):  Nevidím v tom problém si to takto ošetřit, když tu možnost mají. Když pak vidíš co strojově plive za překlady nejmenovaný youtuber s pomocí AI, tak je to jen dobře. Já si to pak s češtinou střihnu velmi rád, i když mi to v angličtině problém nedělá.
Musím říct že pokud tohle kvůli něčemu nedohraju, tak to budou souboje. Jasně, jsou při nich dělat nějaký skopičiny, ale...jsou prostě příliš pomalý a nesatisfakční, zvlášť v kontrastu s JA3 u kterýho jsem strávil přes 80 hodin a tamní souboje si užíval celou dobu. Samozřejmě, než bych to rovnou vzdal tak bych ještě zkusil easy obtížnost abych se jima prokousal co nejrychleji, protože ten zbytek mě baví.
@MiDlo (07.08.2023 20:40): Pokud mají tito lidé takovou překladatelskou čest, tak by měli skončit s překlady, když na základě toho příspěvku zřejmě neumí ani učivo prvního stupně základní školy. LOL, tomu říkám Dunning–Krugerův efekt. A ještě se budou ohánět Larianem. Takže kdyby na tom teď chtěl dělat někdo skutečně schopný, bude muset být pod vedením koboldů a gnolů. Ale to je v ČR vlastně standardní proces.

Jinak chápu, že češtiny mohou mít význam pro starší hráče, kteří se k angličtině hlouběji nedostali, ale takových bude minimum. Mladší lidé by měli vystoupit ze své komfortní zóny a naučit se primitivní světový jazyk, ostatně zdaleka největší skok v angličtině jsem udělal díky NWN2, a to právě proto, že žádný češtin neexistoval. Vzal jsem do ruky slovník a jel, a s trochou nadsázky jsem uměl anglicky za týden dva.
Ad překlad: " V SOUČASNÉ CHVÍLI SE JEDNÁ O TEXTOVĚ NEJVĚTŠÍ HRU, KTERÁ KDY BYLA VYTVOŘENA!" ( 13x   trilogie Pána prstenů,   4,2x   komplet 8 dílů Harryho Pottera nebo   3,5x   stávající 5.ti dílný komplet Her o trůny)

" Jen ještě dodám celej překlad je pod smlouvou a je to dílem dlouholeté spolupráce mezi Predátorem a Larianem která mu umožnla otavřít dveře k dalším vydavatelém her (tuším že ta spolupráce začala před deseti lety ?!), vztahuje se na to autorský zákon který jedinému komu umožňuje s tímhle překladem v ČR nakládat je Predátor. 

...

 A teď proč to tak děláme a proč to nedáme lidem ihned ač v příšerně kvalitě ? (tedy pro ty - Jsem konzument chci vše hned je mně jedno v jaké kvalitě stačí mně trochu rozumět textu, víc nepotřebuji je mně jedno kdo to udělá ). Říkejte tomu profesionální čest nebo prostě poctivá práce. Vím v dnešní době vzácný to pojem, a ano jsme si vědomi příchodu nových technologii který časem nahradí překladatelskou scénu (tedy nejdeme proti větru), ale zatím tenhle čas nenastal a my děláme češtiny opravdu rádi a po staru a jsme rádi za kvalitu kterou dáváme a za kterou si stojíme. Až nastane ten čas kdy AI vše přeloží bezproblému rádi skloníme hlavy a dáme si odchod     ( a ja budu mezi prvními). 
"
zdroj
@Zoltan (07.08.2023 18:58): Mně to je jasný, navíc je to tvoje, tak ti to třeba ostatní nechaj :) Jsem teda vůbec netušil, že to bylo 4 roky ve vývoji (4 roky od oznámení). Nehrál jsem první díly a o sérii nic pořádně nevím, takže jsem to zaregistroval až někdy před létem, že to vůbec bude :)

Nabízí se otázka. Můžu si i dneska zahrát jedničku a dvojku a bude mě to bavit? Má smysl to rozjíždět? Vim, že byly nějaký remastery, nebo HD verze, či co, ale jestli ta hratelnost a příběh nějak nezestárly? :)
@rikuhahl (07.08.2023 18:51): Já bych ho chtěl změnit trochu víc, ale udělám to asi až o víkendu. Tahle verze je ještě z roku 2020, kdy ještě nebylo moc informací a není to úplně top. Jestli mě tedy někdo nepředběhne :)
Nechci vám do toho kecat, ale možná by někdo z největších fanoušků mohl malinko editovat popis. Není tam asi nic špatně, ale hra už vyšla, tak by už nemusela být “vyvíjená” apod. :) Ale je to hnidopišství :)
@AlieN (07.08.2023 18:01): Nebal jsem se toho a dark urge/paladin oath breaker si dal jako první průchod. Po 25 hodinách je to tedy hlavně o těch uchylný představách které hra servíruje v rozhovorech a občas na jejich základě nechá postavu i konat. Oddaloval jsem to co se dalo, ale teď jsem tesně před chvílí v příběhu, kde se to jasně rozsekne. Udělám prasárnu, bude to mít následky a i některý členy party tim naseru tak, že odejdou a i zápletce tím udám jasný směr do temnoty.