@Mendoza (17.11.2024 11:25): Aha sorry, som si neprečítal nadpis diskusie. :D Ale pozerám, že v tom prípade to platí tiež, naopak skriptované scény sú chválené pre umocnenie atmosféry a odstránenie nutnosti rozprávať príbeh hry prostredníctvom cutscén.
Diskuze
@Tulareanus (17.11.2024 11:23): Tady je ale rec o dile prvnim :)
@Mendoza (17.11.2024 10:51): Na anglickej wiki nič také nie je. :)
A áno, v tej dobe, keď mimo iného frčali totálne naskriptované Medal of Honor a Call of Duty (a neboli za to kritizované, ale chválené pre atmosféru), bola práca so skriptami v HL 2 chválená, aj to, že hra sa nespoliehala na ne v každej situácii.
Najviac bolo kritizované nainštalovať steam a nutnosť pripojenia k internetu kvôli registrácii hry. To bol celkom problém v roku 2004.
Najväčší vtip mi príde, že golden joystick awards 2004 za najlepšiu FPS vyhralo Halo 2. :D Ostatní nominovaní boli Half-life 2, Doom 3, Far Cry a Unreal Tournament 2004. :D
A áno, v tej dobe, keď mimo iného frčali totálne naskriptované Medal of Honor a Call of Duty (a neboli za to kritizované, ale chválené pre atmosféru), bola práca so skriptami v HL 2 chválená, aj to, že hra sa nespoliehala na ne v každej situácii.
Najviac bolo kritizované nainštalovať steam a nutnosť pripojenia k internetu kvôli registrácii hry. To bol celkom problém v roku 2004.
Najväčší vtip mi príde, že golden joystick awards 2004 za najlepšiu FPS vyhralo Halo 2. :D Ostatní nominovaní boli Half-life 2, Doom 3, Far Cry a Unreal Tournament 2004. :D
@Mendoza (17.11.2024 10:51): Nečetl jsem to celé. Tu větu si vyhledal. Působí divně. S HL1 to bylo před 26 lety asi takto, článek kdysi na jednom CZ webu. Já jej resuscitoval asi před 15 lety.
Na wikipedii v clanku o hl nekdo napsal:
Hře byly kritiky vytýkány především mnohé skriptované části a celková prezentace.
No a ja si to pamatuju uplne naopak a dobove recenze imo tyhle aspekty vyzdvihovaly. Tak ted babo rad, kdo ma pravdu?
Hře byly kritiky vytýkány především mnohé skriptované části a celková prezentace.
No a ja si to pamatuju uplne naopak a dobove recenze imo tyhle aspekty vyzdvihovaly. Tak ted babo rad, kdo ma pravdu?
Solitary Echoes - Totální konverze z prostředí světa Vetřelce. Vydána zatím první epizoda.
Jedna věc mě upoutala hodně, Alternative Way - Part 1, ale bohužel, další epizody nikdy nevznikly. Byl to jeden z nejlepších HL1zážitků. Download modu.
Jedna věc mě upoutala hodně, Alternative Way - Part 1, ale bohužel, další epizody nikdy nevznikly. Byl to jeden z nejlepších HL1zážitků. Download modu.
@S4TW (07.12.2023 08:48): no jasně, u mě to nic nemění :D já kdykoliv řeknu "fol aut" tak mi to zní divně.
@PRIVATE MARTIN (07.12.2023 08:00): pardon, tvá osvěta mě minula :)) ale pak mi psal kámoš, že už jsem se jednou divil u dokumentu o Deus Ex kde to vyslovuje Warren Spector, takže já jsem ztracenej případ.
@PRIVATE MARTIN (07.12.2023 08:00): pardon, tvá osvěta mě minula :)) ale pak mi psal kámoš, že už jsem se jednou divil u dokumentu o Deus Ex kde to vyslovuje Warren Spector, takže já jsem ztracenej případ.
@Walome (07.12.2023 07:04): tyjo, já to vždycky četl "id", tak dobrý :D, ale i kdyby se to četlo "aj dý", tak už to v hlavě budu mít vždycky tak, jak jsem si to pojmenoval poprvé, tak už to bohužel mám u všeho...
@Walome (07.12.2023 07:04): Ja som to hovoril skoro pri každom Quake Live štvrtku, dokonca som to písal do diskusie Artefaktami id hier na Retro Nation Dobrovskému s Olejníkom. :D
Diky tomu HL dokumentu jsem zjistil, ze id software se necte "aj dý", ale "id" :,)
@Ross (03.12.2023 18:23): povinné to bylo jen první rok myslim.
@Ross (03.12.2023 18:23): Je to preferované, ale vyloženě podmínka účasti to není.
@DeCode89 (komentář): Já jsem si vždycky myslel, že do Herní výzvy patří hry, které si nikdy nehrál.
@strejdafido (02.12.2023 18:57): Je to pravda, blbě jsem to formuloval, nepřečetl si to po sobě. Děkuji za korekci.
@DeCode89 (komentář): Co si to tak pamatuji, tak si Gordon oblékl ten HEV oblek ještě před explozí :-)
Jde v klidu hrát klasickou Steam verzi před updatem. Je to v sekci Beta, postup zde. Příspěvek z 19. 11. Mod Half-Life Classic 2020 na tom jde v poho. Takže jsem to tak nastavil. Nepřekonatelnou překážkou pro mě u nové, aktualizované verze byl ten FoV.
Na WON verzi jsem dal Xash 3D Engine. Podporuje spoustu SP. modů.
Na WON verzi jsem dal Xash 3D Engine. Podporuje spoustu SP. modů.
Jen pro zajímavost, HL hrálo teď více hráčů, než kolik jich hraje Starfield.
@Hitsuran (17.11.2023 16:37): Tak ta SPAS-12 zase dokáže po stisknutí pravého tlačítka myši během sekundy proměnit svůj zásobník na hlaveň a vystřelit dva broky naráz :)))
Ale tohle se mi na tom líbilo, co říkal Gaben: realismus je nuda, důležitější je zábava.
Ale tohle se mi na tom líbilo, co říkal Gaben: realismus je nuda, důležitější je zábava.
@Všivák (18.11.2023 14:17): Jj vim sem akorát zapoměl, že HD pack přeskinoval i ten Glock.
@Hitsuran (17.11.2023 16:37): V původní verzi byla místo M16 MP5 a místo Berrety Clock.
@Charllize (18.11.2023 11:09): Ano, chybí nám dobový vhled, tudíž je nám jedno, kdy nebo jak mělo Halo vyjít a můžeme se bavit čistě o tom, jaká ta hra je v porovnání s ostatními :D
@Charllize (18.11.2023 11:09): Možná by se na něj nezapomínalo, kdyby byl tehdy i na pc a mohla si ho většina hráčů tedy zahrát...
Ale kdepak. Her co byli původně určeny pc only a nakonec vyšli jen na konzoli moc není. Když to plánovali na pc vycházeli několika strankové prewiev a bylo to velmi velmi očekávané. Ta změna na xbox only se nesla dost těžce. Chybí vám dobový vhled pánové :)
Halo bylo ve své době jinde, počínaje technologii, herními mechanikami, Ai a hromadou zásadních novinek z kterých tenhle žánr tezi dodnes. Tím netvrdím ze HL, Quake, unreal nepřinesli nic a samozřejmě jsou podobně důležité. Šlo mi jen o to že se na Halo často zapomíná pokud se začne řešit pokrok fps a já jsem přesvědčený ze kdyby to místo xboxu vyšlo na pc ( nemyslím ten domrdaný port co vyšel později ) bude se to zmiňovat stejně jako ten HL :)
Halo bylo ve své době jinde, počínaje technologii, herními mechanikami, Ai a hromadou zásadních novinek z kterých tenhle žánr tezi dodnes. Tím netvrdím ze HL, Quake, unreal nepřinesli nic a samozřejmě jsou podobně důležité. Šlo mi jen o to že se na Halo často zapomíná pokud se začne řešit pokrok fps a já jsem přesvědčený ze kdyby to místo xboxu vyšlo na pc ( nemyslím ten domrdaný port co vyšel později ) bude se to zmiňovat stejně jako ten HL :)
@Charllize (18.11.2023 09:34): poslední dobou hraji především na konzoli, a první HALO jsem rozehrál z Halo: The Master Chief Collection v rámci dohánění restů, a tak nějak i proto, abych pochopil význam této revoluční 3D akce na konzolích. Upřímně? Mám ze hry rozporuplné dojmy.
Na jednu stranu fantastická grafika v interiérech a exteriérech plus hudba, ta je boží. Na druhou stranu ovládaní kolového transportéru je přinejmenším lehce šílené, připadám si jako bych řídil vznášedlo, nikoliv kolové vozidlo 4x4 ale respektuji, že na jiných planetách může být jiná gravitace/fyzika. Dejme tomu. Revoluční je určitě energetický štít. Zbraně jsou docela fajn. Nepřátelé působí občas zvláštně, hlavně ti malí a ti s těmi raketami v rukou (alá Unreal). AI uznávám je více než solidní výzva, hraji na normální obtížnost, a jsem v pasáži kde se nejsem schopen v enemy vesmírné lodi prostřílet, ať se snažím sebevíc, sejmou mě vždy Ti rakeťáci. A to, už s ovladačem v ruce, jsem schopen hrát multiplayer v Battlefield 4 efektivně. Příběh není špatný (vesmírná opera) ale kvalit HL1 nedosahuje.
Klidně se u HALO rozepiš o těch novinkách a vedlejších věcích co HALO přineslo, rád si to poslechnu.
@Paul: promine, že zde mluvím o HALO. :)
Na jednu stranu fantastická grafika v interiérech a exteriérech plus hudba, ta je boží. Na druhou stranu ovládaní kolového transportéru je přinejmenším lehce šílené, připadám si jako bych řídil vznášedlo, nikoliv kolové vozidlo 4x4 ale respektuji, že na jiných planetách může být jiná gravitace/fyzika. Dejme tomu. Revoluční je určitě energetický štít. Zbraně jsou docela fajn. Nepřátelé působí občas zvláštně, hlavně ti malí a ti s těmi raketami v rukou (alá Unreal). AI uznávám je více než solidní výzva, hraji na normální obtížnost, a jsem v pasáži kde se nejsem schopen v enemy vesmírné lodi prostřílet, ať se snažím sebevíc, sejmou mě vždy Ti rakeťáci. A to, už s ovladačem v ruce, jsem schopen hrát multiplayer v Battlefield 4 efektivně. Příběh není špatný (vesmírná opera) ale kvalit HL1 nedosahuje.
Klidně se u HALO rozepiš o těch novinkách a vedlejších věcích co HALO přineslo, rád si to poslechnu.
@Paul: promine, že zde mluvím o HALO. :)
@M.a.t.t. (18.11.2023 10:50): Tak, viz třeba Red Dead Redemption 2 které nadšeně chválí a uznávají jako přelomovou hru všichni napříč platformami, i když to na pc taky vyšlo až později.
@Charllize (18.11.2023 09:34): Ja síce Halo rešpektujem a chápem, prečo vzbudilo na Xboxoch také "haló" :), no nakoľko na PC až tak nezarezonovalo ako iné uspešné značky typu Half-Life či Doom, určite to nebude tým, že šlo pôvodne o Xbox exkluzivitu a problém treba hľadať skôr inde :) Skutočne kvalitná hra dokáže zarezonovať rovnako naprieč všetkými platformami.
Xen v Black Mese inak nie je len dlhý, on je aj nudne a zle nadizajnovaný, načo chodiť okolo horúcej kaše :D
Xen v Black Mese inak nie je len dlhý, on je aj nudne a zle nadizajnovaný, načo chodiť okolo horúcej kaše :D
@Charllize (18.11.2023 09:34): To proto že Halo bylo nedodělaná a blbě nadesignovaná hra jejíž jediná revolučnost spočívala v tom že to byla první fps která se na konzoli neovládala úplně nahovno :D
@Hitsuran (17.11.2023 20:59): " The previous version of the game has been archived to a publicly visible Beta branch named "steam_legacy", with the description "Pre-25th Anniversary Build." If a mod or feature is behaving in an unexpected way, you may need to run this archived build until the issue is resolved in the default build. "
A k tomu je v tý nový verzi spousta "Engine Improvements for Mod Makers", viz release notes.
@Charllize (18.11.2023 09:34): Halo ujde, na rok 2001 dobrý (hlavně to využití pixel shaderů a možnost jezdit a lítat, plus split screen). Ale nechápu proč by se o něm mělo mluvit v threadu o HL.
A k tomu je v tý nový verzi spousta "Engine Improvements for Mod Makers", viz release notes.
@Charllize (18.11.2023 09:34): Halo ujde, na rok 2001 dobrý (hlavně to využití pixel shaderů a možnost jezdit a lítat, plus split screen). Ale nechápu proč by se o něm mělo mluvit v threadu o HL.
A opět pc komunita naprosto ignoruje Halo ( ta křivda ze to z původně pc vydání změnili na xbox only pořad zřejmě bolí ) které přineslo tolik novinek a zásadních věci které se využívají dodnes. Kupříkladu zmiňovaná Ai která při nastavení na nejvyšší obtiznost byla neskutečná až po vedlejší věci jako prilepovaci granáty a tak podobně :)
Nejsem z toho nadšený. V pátek jsem hrál skvělý mod DAV Sub, který ještě běžel s Diamond Packem. Příběhové mody sice jdou stále, ale FoV nějak posunuli. Na mě moc velké zakřivení obrazu. Samopal má neúplný model, to je trochu vidět i u raketometu. Perspektiva zorného pole byla prodloužena, oddálena. A to způsobuje to, co popisuji.
Mám ale i WON verzi nahozenu. Sice jen FullHD, ale i tak super. Alternative Way Part 1 si spravím náladu. Už jsem jej dohrál. Byl moc fajn. A jsem zase aktivní na stránkách s modifikacemi.
Mám ale i WON verzi nahozenu. Sice jen FullHD, ale i tak super. Alternative Way Part 1 si spravím náladu. Už jsem jej dohrál. Byl moc fajn. A jsem zase aktivní na stránkách s modifikacemi.
@Paul (17.11.2023 22:44): jj, jako první jsem hrál ve své době DEMO se Score. Můj tehdejší kamarád říkal, že boj zdali je lepší Quake 2, nebo Unreal je rozhodnutý. :) Dle jeho názoru Half-Life (1998) strčil všechny tehdejší 3D akce do kapsy, no snad až na ten Unreal (částečně).
Zpětně se nedá HL upřít, že naprosto změnil vnímání 3D stříleček, přesněji řečeno Doomovek. Podobně jako se to podařilo ve své době Far Cry 2 (2008), málokdo už věřil, že lze udělat jinou 3D akci. Tedy 3D akci která jako první redefinovala žánr: zpracování vážného tématu, aneb tlustá čára za 90 efpées jak se vyjádřil správně Pavel Dobrovský v Retro Nation.
Povšimněte si: dvě 3D akční hry, které měly zásadní dopad na 3D žánr jako takový, mají osmičku v letopočtu.
Zpětně se nedá HL upřít, že naprosto změnil vnímání 3D stříleček, přesněji řečeno Doomovek. Podobně jako se to podařilo ve své době Far Cry 2 (2008), málokdo už věřil, že lze udělat jinou 3D akci. Tedy 3D akci která jako první redefinovala žánr: zpracování vážného tématu, aneb tlustá čára za 90 efpées jak se vyjádřil správně Pavel Dobrovský v Retro Nation.
Povšimněte si: dvě 3D akční hry, které měly zásadní dopad na 3D žánr jako takový, mají osmičku v letopočtu.
@Paul (17.11.2023 22:44): A hlavně imerze a styl vyprávění příběhu bez použítí jediné třetí kamery nebo střihu.
@Rapier (17.11.2023 22:16): o grafice to primárně nebylo (před HL jsem hrál Q2 a Jedi Knight, který vypadaly taky pěkně), spíš ten design, ty skriptovaný sekvence, ta kompletně propojenost světa, AI vojáků a vojaček, perfektní atmosféra a soundtrack, inventivní zbraně...
@Paul (17.11.2023 19:55): tak jasně když vyšel HL1 graficky to bylo proti klasickým 3D akcím které jsme všichni hráli, tzn. Doom 1/2, Duke Nukem 3D, Shadow Warriors a Terminator Future Shock/Skynet zjevení, tedy v případě, že jsi hru graficky neporovnával s Unreal. :)
Hrál jsem na AMD K6 233 v době vydání ale se slabší GPU, přesněji řečeno na ATI Rage II C 4MB AGP. Matně si pamatuji, že hra byla docela náročná na GPU, mám pocit, že se mi to tenkrát sekalo.
@Atreides (17.11.2023 20:01): to je fajn, ještě by hra (včetně HL2) mohla vyjít na Xbox Series a pak by to bylo dokonalé! :)
@Fritol (17.11.2023 19:44): přidáno. Sympatické gesto od Valve.
Hrál jsem na AMD K6 233 v době vydání ale se slabší GPU, přesněji řečeno na ATI Rage II C 4MB AGP. Matně si pamatuji, že hra byla docela náročná na GPU, mám pocit, že se mi to tenkrát sekalo.
@Atreides (17.11.2023 20:01): to je fajn, ještě by hra (včetně HL2) mohla vyjít na Xbox Series a pak by to bylo dokonalé! :)
@Fritol (17.11.2023 19:44): přidáno. Sympatické gesto od Valve.
Jedinej problém asi bude, že to asi zesere mody.
@Atreides (17.11.2023 20:01): To čumím. Tak třeba k 20 letýmu výročí Epizody 2 by mohli udělat Epizodu 3 :D
Vyšla i aktualizace k 25. výročí. Kromě oprav pro širokoúhlé monitory, FOV a světel přidali nativní podporu pro gamepady (nyní už i Steam Deck verifikováno), škálování UI, 4 nové MP mapy, volitelné skiny ve stylu původního menu a zahruntí Uplink dema.
Dokument k 25 letému výročí
A HL je pecka dodnes. Ty přestřelky s vojákama a těma ninjama nestárnou. Black Mesa byla v tomhle singulárním ohledu slabší (ale jinak je supr, tedy až na ten předlouhej xen).
Si pamatuju jak jsem hrál HL poprvé, někdy v prosinci 1998, u kamaráda co měl Pentium II 400, s Voodoo Banshee a 19" monitorem - v tý době neskutečná mašina (já měl doma Pentium 100). Jak jsem byl zvyklej na Doom a Duke 3D, tak HL bylo prostě next - next - gen :)
A HL je pecka dodnes. Ty přestřelky s vojákama a těma ninjama nestárnou. Black Mesa byla v tomhle singulárním ohledu slabší (ale jinak je supr, tedy až na ten předlouhej xen).
Si pamatuju jak jsem hrál HL poprvé, někdy v prosinci 1998, u kamaráda co měl Pentium II 400, s Voodoo Banshee a 19" monitorem - v tý době neskutečná mašina (já měl doma Pentium 100). Jak jsem byl zvyklej na Doom a Duke 3D, tak HL bylo prostě next - next - gen :)
Tak teď zdarma. :D
@Hitsuran (17.11.2023 17:01): Pokiaľ ide o zbrane, tak hej. :D
@PRIVATE MARTIN (17.11.2023 16:44): Jo máš recht . :D
@Hitsuran (17.11.2023 16:37): Chceš povedať s Berettou. :D
@PRIVATE MARTIN (17.11.2023 16:26): Až na tu M16 co sdílí náboje s Glockem. :D
V prvom Half-Life stačí zapnúť hi-res textúry a hneď to vyzerá lepšie. Aj keď nemám problém ani s originálom.
@AlieN (17.11.2023 14:38): Fear jenom jednička ale většina větších FPS/TPS po HL1 měla naprosto tupou AI i ta Black Mesa byla celkem zklamání a pokud si pamatuju dobře tak zrovna AI byla jediná věc na kterou lidi u HL2 nadávali.
Fritol :Lepší si nemyslim v praxi dělala AI to samý co v HL1 a od dob FEARU žádná změna, spíš opak kdy COD nastavilo standart hordy debilních botů.
Fritol :Lepší si nemyslim v praxi dělala AI to samý co v HL1 a od dob FEARU žádná změna, spíš opak kdy COD nastavilo standart hordy debilních botů.
@Hitsuran (17.11.2023 11:45): V čem je HL1 AI nepřekonaná? F.E.A.R. měl teda mnohem lepší AI.
@Dlaha1 (17.11.2023 12:27): Alyx jsem nehrál, ale HL2 jedničku rozhodně nepřekoná v atmosféře a v AI, což znamená i v zábavnosti přestřelek. Dvojka těží z promakané fyziky, variabilnějším prostředí a filmovějším vyprávění (což není úplně výhoda) - ale jednička je pořád (trochu) lepší hra.
A Metro? Exodus mě taky teprve čeká, ale ty první dvě rozhodně ne. I když to nejsou špatné hry, nemám žádný důvod si je kdy zahrát znovu, zato k HL1 se vracím pravidelně, a není to z nostalgie.
Black Mesa vylepšila grafiku, ale hratelnost taky trochu zhoršila (nemluvě o velmi nudném Xenu). Pro mladé hráče bude na první pohled díky tomu vizuálu stravitelnější, ale nepodceńoval bych je, jinak by pro ně nejhranější hry nebyly simplistické Minecraft, Fortnite a Roblox - grafika je jen pozlátko, platí to u každé staré hry, když překonáš odpor prvních pár hodin tak pak převládne kvalita hratelnosti a designu.
@Hitsuran (17.11.2023 11:45): Jsou i jiné akce s výbornou AI, třeba FEAR ji měl skvělou. Škoda že ve všem jiném ta hra moc nevynikala.
A Metro? Exodus mě taky teprve čeká, ale ty první dvě rozhodně ne. I když to nejsou špatné hry, nemám žádný důvod si je kdy zahrát znovu, zato k HL1 se vracím pravidelně, a není to z nostalgie.
Black Mesa vylepšila grafiku, ale hratelnost taky trochu zhoršila (nemluvě o velmi nudném Xenu). Pro mladé hráče bude na první pohled díky tomu vizuálu stravitelnější, ale nepodceńoval bych je, jinak by pro ně nejhranější hry nebyly simplistické Minecraft, Fortnite a Roblox - grafika je jen pozlátko, platí to u každé staré hry, když překonáš odpor prvních pár hodin tak pak převládne kvalita hratelnosti a designu.
@Hitsuran (17.11.2023 11:45): Jsou i jiné akce s výbornou AI, třeba FEAR ji měl skvělou. Škoda že ve všem jiném ta hra moc nevynikala.
Když jsem byl schopnej před pár lety v garsonce píchnout starej počítač do staré televize a z matrace na tom hrát prvního dooma, nevidím důvod, proč by si mladí nemohli zahrát HL a užít si ho. I jeden z mých mladších kamarádů, co hry nehraje tak intenzivně jako většina uživatelů tady HL dobře zná a občas mi dokonce posílá sfm animace z něj...
Nědělejte z toho gerontní zábavu. :)
Nědělejte z toho gerontní zábavu. :)
@Hitsuran (17.11.2023 11:45): Tak jenom Half-Life má další dvě plnohodnotné instance. A každá z nich (HL2 i Alyx) je o mílové kroky dál jak v gameplay tak narativním designu, kterým první díl všem tak vytřel zrak. U konkurence by se dalo ukázat třeba na sérii Metro, která se řídí skoro stejnými designerskými pravidly jako Valve a ta míra imerze tomu odpovídá.
@Dlaha1 (17.11.2023 11:40): Který hry ?A jak vylepšili formuli? Např. HL1 AI je dodnes nepřekonaná.
Do prvního Half-Life bych dneska nové gamery zrovna nenutil. Sice to byl tehdy průlom, ale od té doby přišly generace her, které tu formuli ještě vylepšily. Kdo nemá onu nostalgickou vzpomínku bude při hraní většinou trpět. Já jsem to zkoušel zdolat neúspěšně dvakrát.
Naštěstí máme Black Mesa , což je podle mě dnes ta nejlepší cesta pro hráče, které první HL minul.
Naštěstí máme Black Mesa , což je podle mě dnes ta nejlepší cesta pro hráče, které první HL minul.
Jinak pravděpodobně to byla chyba, ale zdarma to nejspíš bude, protože za dva dny slaví 25. výročí. Je dost možné, že se tam někdo překlikl akorát a spustil to dřív. :D
@Fritol (16.11.2023 22:40): O tom to je. Niekoho znechutí, niekomu rozšíri obzory. :D
@Fritol (16.11.2023 22:40): Skill issue
@PRIVATE MARTIN (16.11.2023 22:29): Být tohle povinná hra ve stylu povinné četby na střední, tak mi to znechutí hraní asi jako Ostře sledované vlaky znechutí čtení.