Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Laurona (18.11.2024 14:37): Jako jak je tá hra moja srdcovka par excellence a jedno z najdražších umeleckých diel, s ktorými som sa kedy stretol, tak táto možnosť (našťastie jediná) soft locku je fakt designová pičovina, o tom žiadna.
@Laurona (18.11.2024 13:57): Tak paráda, hlavne, že to dobre dopadlo. :)

Inak aby sa to ujasnilo pre potenciálne ďalšie hráčstvo, som prakticky stopercentne presvedčený, že tie lavičky/kartóny etc. neexistujú ako možnosť prespania, fakt prvé dva dni nie je iná možnosť než platiť za izbu.

Soft spoiler len k možnostiam spánku bez detailov: V treťom dní už nájdeš alternatívu, kde nebudeš musieť platbu riešiť.
@Tarhiel (18.11.2024 10:45):  Nic takového jsem nenašla, asi se mi to zpřístupní později.

Tak nakonec jsem našla save před uzamknutí kontejneru - přijdu o cca hodinu hraní ale to jsem stejně hledala potřebné peníze a nic extra důležitého snad. Povedlo se mi dostat dovnitř a dostala jsem peníze od toho zvláštního bohatého týpka. Doufám že mě to později nějak nedožene a nebudu litovat, že jsem si od něj něco vzala na "investici":)
@BUMTARATA (18.11.2024 10:42): To nacheatovanie reálov mi vlastne príde ako naprosto fér spôsob, keď už sa človek dostane do tejto situácie (fakt ty vole, keďže toto bol známy softlock úplne od začiatku, fakt nerozumiem, že nepridali v prvom update/patchi núdzovú alternatívu, keďže to nie je nič iné než chyba).

Keď tak pre convenience prepisujem ten postup zo Steamu (predpokladám, že sa to s Final Cut snáď nezmenilo). Je to v AppDataLocalLowZAUM StudioDisco ElysiumSaveGames, tam má každý save svoju zložku: tam treba prepísať v notepade druhý súbor, nájsť "money" a tam napísať hodnotu x 100, čiže ak chceš 20 reálov, tak napísať tam 2000. Samozrejme by som pre istotu to vopred zálohoval.
@Laurona (17.11.2024 23:19): Prohrálas. Jestli nemáš po druhý ráno prachy na pokoj, nezbývá ti žel nic jinýho než reloadnout starší save. Prostě špatnej design, přitom řešení by se nabízely krásný.

Jestli nemůžeš reloadovat, můžeš se zkusit prosavescummovat do nákladního kontejneru, jestli sis ho už nezamkla, přinejhorším si zeditovat save file a nacheatovat si reály.
@Flowerpot (18.11.2024 10:29): Práveže nie som si istý, nepamätám si, ktorý deň som to skúšal, ale dúfal som, že ten softlock tam nebude takto existovať, lebo mi príde, že by ho bolo až príliš ľahké dosiahnuť.
@Tulareanus (18.11.2024 10:09): Si si istý, že to ide? Ja som skoro presvedčený, že prvé dva dni nie je iná možnosť, než zaplatiť nájom (aj som sa to teraz snažil googliť a nikde sa nepíše, že by to šlo. Jako toto je afaik reálna možnosť soft locku a teda ma serie, že to DE neadresovalo).

Každopádne ešte ma napadá ako možnosť skúsiť sa dostať do kontajneru v prístave, tam je tiež možnosť získať s hodenými skill checkmi peniaze.
A já myslel, že venku na lavičce se spát nemůže, protože Raphael v noci zmrzne? :O
@Paul (17.11.2024 23:51): bohužel ne když do ní vlezu, objeví se o mně v novinách potupný článek a vrátí mě to do menu. 

@Flowerpot (18.11.2024 00:38): Kim spí a u Joyce se mi žebrání již nezobrazuje, tak jsem to asi už zkusila. Myslela jsem, že nějak získám peníze i bez žebrání, ale dost jsem to podcenila. Hlavně jsem se měla vykašlat na nákup knížek a jiných blbostí, bez kterých bych se aktuálně obešla.:(

@Tarhiel (18.11.2024 01:24):  do této části jsem se dostala ale postele jsem si nevšimla - neobjevila se žádná interakce. Zkusím se tam vrátit, jestli jsem něco nepřehlédla.
@Laurona (17.11.2024 23:19): Okrem izby je možné prespať zadarmo v posteli, ktorú nájdeš v industriálnej časti, ale tažšie sa tam dostáva, čo si pamätám, musela si objaviť Cunovu skrýš (tú s prasacou hlavou), vyšplhať sa tadiaľ na strechy, tými prejsť cez zbúranisko striech a zoskočiť dole, na takú oceľovú industriálnu plošinu (neskôr sa Ti tam otvorí jednoduchšia cesta, teraz sa tam dá dostať iba takto) a tam to poriadne prešjmejdi, nájdeš tam tú posteľ.
Čas se posouvá i při čtení knih. Asi bych se zkusil pročíst k ránu. Pokud to nepůjde, tak asi holt načtení savu.
Je úterý večer - respektive středa 2:09 a já nemám peníze na pokoj v hotelu. Je možné noc přečkat bez spánku? Nějak se mi zdá, že přestal ubíhat čas. Našla jsem spoustu lahví ale obchod s automatem na výkup lahví je zavřený,v zastavárně také nemám co nabídnout. Je nějaké řešení kromě načtení staršího sejvu? Poradí prosím někdo?
Trailer na Nightshift vážně vypadá jak odvar vyluhovaný z Disco Elysium, ale nijak mě to nezaujalo. Stejný styl, ale ten text není tak zajímavý. Flowerpot to vystihl s tím nepochopením.

Summer Eternal by tedy mohlo být zajímavé. Zatím není vůbec jasné, co od toho čekat, nicméně ta stránka svým stylem rozhodně zaujme.

Kurvitz je, podle toho dramatu, co jsem četl, asi docela nomen omen, čili milý a příjemný člověk to nejspíš zrovna nebude, ale pokud by taky chystal nějakou hru, určitě bych zbystřil.

Nu, a Sovereign Syndicate si dávám na seznam toho, co si chci zahrát.
Nejvíc šancí zatím dávám SUMMER ETERNAL, kam se uchýlily zbytky jádra (v čele s Tuulikem) poté, co je kravaty z uloupenýho ZA/UM vylily na dlažbu. Dělali na sequelu, kterej bych horko těžko kousal, teď jsou volní, čas se obnažit.

Kdoví, co dělaj Kurvitz a Rostov, maj Red Info, ale nic se o tom neví.

Za Nightshift stojí Kaur Kender, ten ať jde klidně do píče.
@Flowerpot (16.10.2024 14:01): To si presne trafil moje dojmy z traileru na Nightshift.

Avšak Sovereign Syndicate zaujalo a tak všeobecne som rád, že odkaz a mechaniky DE sa nestratia a nejkým spôsobom sa pretavia aj do hier iných štúdii.

Avšak plnohodnotné pokračovanie/datadisk od pôvodných autorov by som si nechal páčiť.
@Flowerpot (16.10.2024 14:01): Ja mám za sebou zatiaľ prvé dve hodiny Sovereign Syndicate a zatiaľ je to iné. Je to možné aj settingom, ale aj tým, že to zatiaľ nejde tak do hĺbky a viac to rieši lore a príbeh. Ono je to zatiaľ aj o čosi nudnejšie, zatiaľ čo DE ma strhlo od začiatku. Ale uvidím ešte, ako zlá hra to nepôsobí.
Za mě největší přínos DE je jeho super-distinktivní worldbuilding, lore, atmosféra světa, melancholie. Věci který Kurvič snad dekádu před začátkem vývoje budoval a piloval. Ty spiritual successoři budou mít hodně těžký se něčemu takovýmu byť jen přiblížit. Ale přeju hodně štěstí.
@S4TW (16.10.2024 13:28): Práve dúfam, že to bude nielen zakladateľ subžánru, ale aj subžánru, kde to nebude jediné videoherné opus magnum. Trochu pomrkávam po Sovereign Syndicate, ktoré si časom určite zahrám (aj keď nadkvalít Disco Elysia dosahovať nebude, snáď to bude aspoň dobré), z traileru na Nightshift som zatiaľ rozpačitý: tam mi príde zásadné nepochopenie (podobne ako u Numenery a Planescapu), že keď ľudia chcú duševného nástupcu, tak chcú svojbytnú, originálnu hru, ktorá bude po vlastnej osi preskúmavať analogické témy a zákutia, nie doslovnú, vyluhovanú citáciu: a celý ten trailer je odvarenou kópiou začiatku DE.
@Zero (16.10.2024 00:47): škoda to je veliká, na druhou stranu zase přišli se žánrem, ze kterého můžou další vycházet a už teď se dají najít obdobné hry, co to zkouší, tak se snad brzo dočkáme nějakého nástupce :)
Škoda toho, jak to dopadlo s celým studiem a případným pokračováním a vůbec. Ale pokud to bylo z hlediska hlavních autorů aspoň trochu autobiografické, dá se tomu vůbec divit?
Pět let.

Až nás jednou bude anihilovat mimozemská civilizace, třeba na tohle kápnou a řeknou si Museli jsme je vyhladit, to je jasné, ale NĚCO na nich bylo.
Úplně v pohodě, ale nemám srovnání, na PC jsem nehrál. Nenarazil jsem na žádný bug nebo nevyladěnost, jen občas jsem musel kliknout na dveře dvakrát, když jsem opouštěl lokaci, ale to je fakt nic. Jinak nahrávací časy atd. v pohodě.
@Flowerpot (03.03.2024 10:10): hmm, to by mne zajímalo jestli jsem tenhle shivers měl (stat jsem měl vysoko) a akorát nevěděl o čem je. Každopádně ano, můžem asi jen doufat že ZA/UM zkrachuje a bude rozprodávat assety a Kurvitz a spol. někoho přesvědčí aby jim tu IP koupili..
@Paul (02.03.2024 21:44): Tam je práve výsostne mystický kryptický náznak tuším od Shivers, ktorý dáva zmysel až so znalosťou knihy, kde (spoilery k Sacred and Terrible Air) snáď naznačuje, že Harry môže zabrániť tomu atómovému výbuchu. 

Samozrejme, čo to malo znamenať a či existovala možnosť alternatívneho vývoja dejín, sa už nikdy nedozvieme. Fňuk.
@Kubino (02.03.2024 20:20): jasně, a Kim se snad taky připojí :) Ale co jsem pak koukal na video mluvící o knize Sacred and Terrible Air, tak bych asi jen doufal že všichni vypadnou z Revacholu..
Musím říct, že mi teď po dohrání přijde to co se stalo se ZA/UM výrazně depresivnější, fakt bych si nechal líbit datadisk a pokračování.

Shlédl jsem pár trailerů a baví mě jak jsem polovinu věcí v nich obsažených ve svém 69 hodin dlouhém hraní neviděl. Takže dříve nebo později bude replay s jiným buildem.

Lucidní sen na konci s Dorou je soul destroying.

Lucidní realita na konci s Phasmidem je soul elevating a soul crushing zároveň.

Soundtrack, art, wold building a voice acting jsou 10/10.
@Kubino (27.02.2024 15:55): jako, ehm, já to zkusil ze zvědavosti protože jsem chtěl vidět Kimovo reakci (nezklamal), ale reloadnul jsem si to :) A co je divný, pak už se mi tenhle myšlenkově-dementní pochod nespustil.

@Tarhiel (27.02.2024 12:04): hmm to si nejsem úplně jistej a zatím to nemám jak ověřit, možná až někde naberu další honor point :)
Díky. A předpokládám že ostatní politický směry maj taky svoje questy a jsou mutual exclusive, tzn. když vezmu tenhle, tak jinej už nelze?
@Paul (26.02.2024 23:35): To je quest pridaný v director's cute, pri konci questu sa môžeš rozhodnúť, či to budeš mať ako náhly ending alebo pred jeho záverom (bude to jasne povedané), že ho vlastne splníš, ale vraciaš sa naspäť k prípadu.
@Paul (26.02.2024 23:35): Jestli se nepletu tak ano, splnění vede k jistému konci. Nicméně konkrétní kroky to má taky až do konce, takže to klidně můžeš 'plnit' a de facto kdykoli přestat. :) Ale radši nechám někoho ze zdejších povolanějších, aby potvrdili.
Mám v tom nějakejch 35 hodin (je čtvrtek ráno, ještě jsem nepřekročil most k pobřeží, ale chystám se) a těch 90 mi přijde akurátní. Je to výborný.

Co je Take on la Responsibilité za quest? Jako chápu že to je asi nějaká centristicko-moralistní-fencesitterská questlajna. Ale je to jen nějakej vedlejší quest, nebo to vede k nějakýmu konci či co? Pokud možno bez spoilerů. Nevim jestli se tomu chci upsat :)
@Karasman (19.02.2024 07:30): no, byl jsem krapet optimističtější, zapomněl jsem že je pondělí, takže dneska jsem deck nestihl ani zapnout. Holt IT v korporátu a migrace-integrace koupený firmy do našich systémů. Ale později v týdnu se určitě najde pár hodin :)
@Paul (18.02.2024 21:44): Jestli mě paměť neklame, tak je ten hobocop ale rozepsanej jako myšlenka, jakože je to ten fízl a zároveň pobuda, což je pak dost naprd, vysvětlovat to jinými slovy, když to necháš nepřeložený. Být překladatelem, spíš bych oželel ten ztracenej fór a hodil něco jako "santuscajt" (či "vagabenga" - duranga, pyčo! :D) a v popisu myšlenkového kabinetu označil harryho za santusáka policajta apod. Nemělo by to IMO ztratit tu hravost.
@Kubino (18.02.2024 23:16): však tohle OCD mám taky, ale užívám si ho :) Akorát tedy u RPGček mě "štve" (v dobrém slova smyslu) když vidím potenciálně zábavný dialogový možnosti, který ale nemůžu vybrat, protože chci při prvním hraní hrát "jak bych se zachoval" a reloadovat celý dialogy mě nebere. Ale zase je to super pro znovuhratelnost.

Už si to přesně nepamatuju, ale odhadem něco mezi 7-10 dny.
@Paul (18.02.2024 23:08): Tak přesně tyhle situace mi nedělají dobře. Mám takovou úchylku, že musím v každé hře prozkoumat každý milimetr světa a vidět každou interakci, jinak mi to potom hlodá v hlavě :D

Já ten steamdeck asi teda nakonec koupím. Půterovou OLED verzi. Jak dlouho ti ho doručovali?
@Kubino (18.02.2024 22:24): Naštěstí jak už pobíhám po měste, tak už zápisník nelevituje.

A jak ses ptal na ten steam deck, tak zrovna zejtra ho v kanclu na Disco využiju :)
Mám rád ty počáteční fáze RPGček, kdy se teprve rozkoukávám, všude milion interakcí, nevím kam jít dřív..
@Paul (18.02.2024 22:17): To by měl být ten jeho zápisník, který občas drží v ruce a zapisuje si do něj, ale proč má ruce za zády a zápisník před ním levituje, je fakt otázka :D
Tyjo, to by mě taky zajímalo. Hádám, že to asi nejde přeložit tak, aby se zároveň zachovala narážka na Robocopa.
@Sadako (18.02.2024 20:34): Tak to by som to vzal retroaktívne a spätne začal prekladať aj Supermana ako Nadčloveka!

Alebo to vyšpirálovať rovno cez dva jazyky a bez akéhokoľvek echa začal v Česku vydávať supermanovské komiksy pod názvom Übermensch.
@Paul (18.02.2024 19:36): Tak to je zo všetkých možných prekladov všetkých možných viet vo vesmíre ten úplne najhorší. Ak ide čisto o jednoslovnú odpoveď, tak je úplne jednoduché ju nahradiť krátkou vetou "Že jsem superstár", preboha.
Tohle chce fakt trochu jazykového citu, a nepřekládat doslovně. Kolikrát se běžně setkám s podivnými výrazy a větnými konstrukcemi, nad kterými pozdvihnu obočí a začnou dávat smysl až tím, že si je v hlavě přeložím zpátky do angličtiny.

Pokud je v originále jedno slovo, není nutné, aby v překladu bylo taky jen jedno slovo. Samozřejmě překladatel nesmí ujet na druhou stranu z přehnané doslovnosti k volné interpretaci.
Kontext je že se tě psýcha ptá co má vyjadřovat ten výraz co má Harry v xichtě.

Přeložili to jako Superhvězdovství. Což mě zhrozilo i pobavilo zároveň.

Ale takový věci se překládaj blbě, no.
@Paul (18.02.2024 18:54): Bez kontextu to fakt moc nejde. Jestli je tam tuším něco jako co má "expression" vyjadřovat, tak to bude doslova "superstárství" nebo superhvězdnost", což zní samozřejmě příšerně. Takže bych tam dal buď jenom "superstar" nebo s dlouhým á, s tím, že je tam domyslitelné "co má ten výraz znamenat?" - "[že jsem] superstár!"

Jen teda netuším, jak je tam přeloženo "expression".

S překladem idiomů bývá často problém, a čekal bych, že profesionální (nebo poloprofesionální) překladatelé budou idiomy buďto znát, nebo je fráze s pochybným smyslem praští do nosu a projedou to googlem, jestli to náhodou není nějaký idiom. Totéž s žargonem.