@Bursoft (31.10.2024 20:52): Jo vidíš, ten survival mod byl fajn, docela adrenalin... :) Co se cheatů týče, tak mě hrozně mrzelo, že není cheat na neomezený bullet time.
Diskuze
@John Mirra (31.10.2024 20:43): Jo, pamatuju, jak tam bylo několik tracků, ale já je vždycky proklikal k jednomu, co se mi líbil. Hodil jsem cheat na nesmrtelnost a jel takovej ten survival mod v apartmánech. Zlatý časy. Zlatá hra.
@Bursoft (31.10.2024 20:17): Jojo a přidával do bullet time i hudbu :) Takhle jsem objevil Type O Negative.
@Paul (31.10.2024 20:10): Ten jsem myslím zkoušel, byl fajn, ale pak mě nějak omrzel :)
@Paul (31.10.2024 20:10): Ten jsem myslím zkoušel, byl fajn, ale pak mě nějak omrzel :)
@John Mirra (31.10.2024 19:57): Cinema mod je ten, kterej ještě víc zpomaloval bullet time? Ten jsem měl moc rád, včetně toho rotačáku :D
@John Mirra (31.10.2024 19:57): já hrál jedničku s modem kterej přidal kung-fu, neovo tyč, a smack my bitch up při zapnutí bullet timu. Dodnes jsem asi nehrál nic lepšího xD
@Avathar (31.10.2024 15:26): Díky, tohle pro mě bylo jedno z největších herních zklamání... :(
Mimochodem, hrál jste někdo MP 1 nebo 2 s mody? Já měl ve dvojce hrozně rád cinema mod, který do hry přidal mj. rotační kulomet :))
Mimochodem, hrál jste někdo MP 1 nebo 2 s mody? Já měl ve dvojce hrozně rád cinema mod, který do hry přidal mj. rotační kulomet :))
@John Mirra (31.10.2024 08:17): Prečítal som si, dobrý komentár. V podstate tie výhrady len podpisujem, akurát mne vadili o dosť menej. I keď ku koncu už bolo toho strieľania fakt veľa aj na mňa...
@pajmič (31.10.2024 15:01): No mě ty komiksové sekvence nahrazovalo to že si s vámi random někdo povídá v bytovce či se stane zábavná interakce. Si myslím že to vyjde pak prakticky nastejno a jen to více umocní zážitek :D Ale jako s tou kadencí cutscén máš pravdu, i když ve dvojce mi přišli znatelně delší.
@John Mirra (31.10.2024 08:17): Toho jsem se obával, jsme v začarovaném kruhu :)
@jones1240 (31.10.2024 08:30): No asi takhle, dvojka byla interativnější, to určitě, ale ty komixový cutscény, kde se odehrávalo story nejvíc byly jen na začátku a konci levelu, kdežto jednička jimi byla protkaná.
@jones1240 (31.10.2024 08:30): No asi takhle, dvojka byla interativnější, to určitě, ale ty komixový cutscény, kde se odehrávalo story nejvíc byly jen na začátku a konci levelu, kdežto jednička jimi byla protkaná.
@pajmič (30.10.2024 22:01): Mě teda přišla dvojka příběhovější, už jen třeba větší porcí cutscén nebo místami kdy můžete procházet nějakou budovu (policejní stanice třeba) a kecat s postavami či poslouchat jejich konverzace.
Každopádně je pravda že jednička působila více hororově místy. Na druhou stranu a to jsem asi jedinej mi dvojka přišla lehce jako fever dream nebo že do ní občas pronikal surrealismus. Ale to asi přišlo fakt jen mě :D
Haluci sekvence mám ale radši z dvojky.
Každopádně je pravda že jednička působila více hororově místy. Na druhou stranu a to jsem asi jedinej mi dvojka přišla lehce jako fever dream nebo že do ní občas pronikal surrealismus. Ale to asi přišlo fakt jen mě :D
Haluci sekvence mám ale radši z dvojky.
@pajmič (30.10.2024 18:01): Na to bych řekl jen: "Welcome to the next level." :))
@Avathar (30.10.2024 22:16): Mě trojka nebavila vůbec, ani kdybych ji bral jako střílečku z úplně jiného "univerza" (viz můj komentář ) :(
@Avathar (30.10.2024 22:16): Mě trojka nebavila vůbec, ani kdybych ji bral jako střílečku z úplně jiného "univerza" (viz můj komentář ) :(
@pajmič (30.10.2024 22:01): Ono, ja som si trojku tiež v zásade užil, ale je fakt, že akoby stála mimo sériu. Ak by sa vlastne hlavný hrdina nevolal Max Payne, asi by mi nenapadlo, že to má mať nejaký súvis s prvými dvoma dielmi (i keď ona tam nejaká nadväznosť - okrem hlavnej postavy - vlastne ani nebola, ani v štýle/atmosfére, ani v príbehu)... Som zvedavý, ako dopadne ten remake. Snáď to nepokašlú.
@Avathar (30.10.2024 21:20): Dvojka se spíše zaměřila na akci než příběh. Ale je to tak. Trojka opravdu vůbec nepřípomínala Maxe Payne. Byla to rockstar hra skrz na skrz. Solidní střílečka, ale šíleně povrchní.
@pajmič (30.10.2024 18:01): "I have tasted the flesh of fallen angels." Táto veta sa mi vryla do pamäti poriadne hlboko. A tie snové scény boli poriadne znepokojivé. Vôbec prvý Max Payne má veľmi pôsobivý hororový nádych. V dvojke už nebol príliš silný a v trojke už po ňom neboli ani stopy.
@John Mirra (30.10.2024 13:17): Jen tak mimochodem, jsi opravdový John Mirra, nebo jeho dvojník? Když ti řeknu, že já jsem John Mirra, odvětíš mi, že ty jsi John Mirra? :)
@pajmič (29.10.2024 15:43):
In this hall of mirrors
Built by liars
I am a pale reflection
Of myself
Na Address Unknown se budu muset zase někdy podívat :)
In this hall of mirrors
Built by liars
I am a pale reflection
Of myself
Na Address Unknown se budu muset zase někdy podívat :)
@John Mirra (29.10.2024 08:19): i smashed the mirror. i KILLED them ALL.
@pajmič (29.10.2024 01:13): shE haS dyeD heR haiR reD
"The flesh of fallen angels"
Jsem si skoro jistej, že to dřív jelo na Androidu ve fullscreenu. Teď to jede v 16:9 a pruhy po stranách. Máte to taky tak? Pěkně na p..u.
@Paul (18.12.2023 16:22): Tvl, tak to je rána. Měl jsem ho rád kdekoliv jsem na něj ve hrách nebo filmech narazil. A jak říkáš, MP3 je jeho highlight.
To asi na počest nějak urychlím rozehrání AW2.
To asi na počest nějak urychlím rozehrání AW2.
@Paul (18.12.2023 16:22): No tak teď nevím, jestli remaky zruší, nebo tam nechají staré repliky, opravdu si nedokážu představit že by tam dali někoho jiného a AI opravdu nepoužijí, protože to by bylo nepřípustné.
Tak je to bohužel asi fakt real :(
https://www.tmz.com/2023/12/18/max-payne ... ey-dead-dies-cancer/
https://www.tmz.com/2023/12/18/max-payne ... ey-dead-dies-cancer/
Teď zas čtu že zemřel někdo jinej se stejným jménem a kromě toho Dillonova instagram postu není nikde potvrzený že zemřel Max Payne McCaffrey...mindfuck
@Jumas (18.12.2023 10:08): to bych napsal Sam Lake....ale pro mě Maxe zosobňuje (zosobňoval :( ) McCaffrey. Ve trojce měl Max nejen jeho hlas, ale i podobu (a imho tam vypadal nejlíp a je to jeho definitive look).
@SilentWolf (18.12.2023 10:33): NG+, do který se chci pustit, bude teď hodně hořká.
Nikdy jsem nepochopil popularitu dabéra Solid Snakea, protože mi vždycky přišel trochu cringoidní, ale vlastně.. já mám totéž s McCaffreym. Děsná škoda, na kombinaci Lake + Caffrey jsme se u remaků hoodně těšil.
@Hrdlodus (18.12.2023 08:14): Já myslím, že docela povedéná je tahle serie antologii.
@Jumas (18.12.2023 10:08): Trochu nešťastný to takhle napsat, no.
@Paul (18.12.2023 09:50): Já myslel, že umřel Sam Lake. Hlas měl max neskutečný, McCaffreyho je škoda.
@Paul (18.12.2023 09:50): Fak.
OT:
Vánoční film? Die Hard.
Vánoční píseň? Medvídek.
Vánoční hra? Max Payne.
Jaká je asi vánoční kniha?
Vánoční film? Die Hard.
Vánoční píseň? Medvídek.
Vánoční hra? Max Payne.
Jaká je asi vánoční kniha?
@Red (16.12.2023 00:41): Že! Zrovna dneska jsem to znovu dohrál a je škoda, že už teď u nás nemáme sníh. Byla to hustá atmoška :)
Tak po dvaceti letech si to dávám jako odpočinek při hraní pro mě náročného Alana Wakea II.
A je to pořád perfektní, na Vánoce ideální hra.
A je to pořád perfektní, na Vánoce ideální hra.
@Red (24.02.2023 22:18): Hodně dobré. :)
@Red (24.02.2023 22:18): To je geniální!! :D
@Naginata (11.04.2022 12:53): To by se ale nehrálo jako Max Payne na enginu Controlu. Což je něco, co opravdu chci.
Myslím že remake je zbytečný, stačilo by udělat remaster prvních dvou her a dát tam nějaké fixy aby to šlo na moderních systémech.
Dvojka zestárla podstatně líp. Originál má lepší atmošku a storytelling, však herně to už není ono. Jsou to právě ty dva první aspekty o které se trochu bojím. Ale hlavně přes to všechno doufám, že na oba díly tentokrát použijou ostrý xicht Sama Jezeráka :D
Wow.. na enginu Controlu. To je sen.
@pajmič (06.04.2022 23:20): Ty jo, bomba.
@Bursoft (07.04.2022 00:12): Pokud to bude dobré tak s radostí dohraju, nicméně musím říct že originály prakticky nestárnou..stačilo by mi aby jim udělali 100% funkčnost na nových OS, controller support a podporu vysokých rozlišení a byl bych taky spokojen..
Ještě bych tedy chtěl někdy najít ten kungfu mod co tam přidával spoustu pohybů a Smack My Bitch Up při bullet timu, to by bylo hezké.
Ještě bych tedy chtěl někdy najít ten kungfu mod co tam přidával spoustu pohybů a Smack My Bitch Up při bullet timu, to by bylo hezké.
@pajmič (06.04.2022 23:20): Tak to je vlhkej sen :D MP2 je jedna z mých nejoblíbenějších her...Snad to nedokurví jejich fetišem na miliardy collectiblů a nějakým propojováním s jejich dalšíma hrana..
Solidní překvapení, zírám...
Remedy pracuje na remaku jedničky a dvojky - na enginu Control.
@Paul (23.07.2021 17:17): Všiml si někdo, že to URL končí na pog? :D
@Paul (23.07.2021 17:17): Sam Lake teda rozhodně nestárne :D
@Paul (23.07.2021 17:17): Hezky udělané video...
Max Payne nestárne. 20 let!
@Cobot (23.01.2021 23:05): To jo, mělo to docela ucházející atmošku a pár scén bylo fajn, ale pro mě to zabil naprosto příšerný scénář :(
@John Mirra (23.01.2021 22:49): jo film není žádný terno. Ale nějaký prvky z Maxe tsm jsou.
A Olga Kurylenko nevypadá věru zle.
A Olga Kurylenko nevypadá věru zle.
@Cobot (23.01.2021 22:39): To byl film, který mě zklamal opravdu nehorázně :(
Ale zahraj si to, já to rozehrál nedávno, teď zrovna dohrávám dvojku :)
Ale zahraj si to, já to rozehrál nedávno, teď zrovna dohrávám dvojku :)
V bedně Max Payne...
Sakra asi to po letech rozehraj. I to počasí se hodí... :)
Sakra asi to po letech rozehraj. I to počasí se hodí... :)
Už v začátku jsem upozorňoval, že je to shitposting. :)
Môžeme to teda asi uzavrieť, predsalen, asi pokračovaním nikto nič nezíska...
@Red (29.04.2020 01:16): Tak Max Payne fórum ne :)
@Syndrom (29.04.2020 00:59): To je slovo chlapa.
Máš recht. Jdu sundat spolubydlícího.
@mazar1234 (28.04.2020 23:42): Správné přátelství musí mít své down momenty, od koho jsem nedostal pěstí toho nepovažuju za opravdového přítele.
Přesně, řeší tady už úplné voloviny a každý normální člověk se v tom stratí.
Mimochodem, pamatujete si, že na Steamu se krátkou dobu prodával Max Payne 2 s fanmade crackem dokud na to nepřišli?
Mimochodem, pamatujete si, že na Steamu se krátkou dobu prodával Max Payne 2 s fanmade crackem dokud na to nepřišli?
Ta diskuze je strašná. Už patří pod jinou diskuzní kategorii a navíc jsou to úmorně natahovaný hovna. Podle mě vám karanténa leze na mozek. Mě tu vždycky imponovalo, že se lidi dokážou bavit věcně. Fakt sem, fakt tam bum pointa bác kritika. Navíc jste rozplakali mazara.
@mazar1234 (28.04.2020 23:42): Presne tak, Mazar má pravdu, chalani, nepreháňajte to.
Inak si s Vami opäť zahrám Mario Kart a budem vás nútiť pozerať sa, ako som posledný! :)
Inak si s Vami opäť zahrám Mario Kart a budem vás nútiť pozerať sa, ako som posledný! :)
@Kunick (28.04.2020 22:57): A ja som si myslel, že sme kámoši a zrazu a tu začnú fightovať takéto šialenosti, zastavte to.
Na zraze sme si príjemne užívali....
Na zraze sme si príjemne užívali....
sry ale nemám už dnes sílu to číst. Snad bude zítra víc času a zkusím odpovědět.
@Tulareanus (28.04.2020 19:52): Akademická činnost má svoje zásady, které nemají příliš společného s číselným hodnocením. Vlastně by se každá seriózní studie děl nebo kulturních artefaktů měla takové dojmologie vystříhat. Proto bych tyhle analogie co nejdříve opustil.
Když už na nějaké platformě hodnotíš, zohledňuješ, vágně řečeno, svou zkušenost, do níž se samo sebou promítá i masírka a virální kampaň, zavádějící doporučení, stejně jako rozčarování, že ti někdo prodal nefunkční šmejd. Sekundární kvality, které k jakémusi pomyslnému obsahu zřejmě tak úplně nepatří.
Můžeš to vzít ale i z druhé strany. Vývojáři jsou agromerát nejen lidí, ale nezřídka i týmů a jejich vzájemných interakcí. Je snadné hru rozcupovat jen kvůli tomu, že jim vydavatel neposkytnul budget. Má smysl to zohledňovat? Proč se zastávat souhrnně jakýchsi vývojářů, když i je lze rozdělit na frakce, mezi nimiž probíhá jak kooperace, tak i svár a boje? Proč nejít dál, abys nebyl nespravedlivý vůči části tvůrců kvůli zbytku, který jejich přínos sabotoval? Některé hodnotící to zajímá a některé vůbec, ale asi je jasné, že jejich vztah k tomu, co hodnotí, to proměňuje. Vždycky je to ale na jejich zvážení a kritériu.
Když už na nějaké platformě hodnotíš, zohledňuješ, vágně řečeno, svou zkušenost, do níž se samo sebou promítá i masírka a virální kampaň, zavádějící doporučení, stejně jako rozčarování, že ti někdo prodal nefunkční šmejd. Sekundární kvality, které k jakémusi pomyslnému obsahu zřejmě tak úplně nepatří.
Můžeš to vzít ale i z druhé strany. Vývojáři jsou agromerát nejen lidí, ale nezřídka i týmů a jejich vzájemných interakcí. Je snadné hru rozcupovat jen kvůli tomu, že jim vydavatel neposkytnul budget. Má smysl to zohledňovat? Proč se zastávat souhrnně jakýchsi vývojářů, když i je lze rozdělit na frakce, mezi nimiž probíhá jak kooperace, tak i svár a boje? Proč nejít dál, abys nebyl nespravedlivý vůči části tvůrců kvůli zbytku, který jejich přínos sabotoval? Některé hodnotící to zajímá a některé vůbec, ale asi je jasné, že jejich vztah k tomu, co hodnotí, to proměňuje. Vždycky je to ale na jejich zvážení a kritériu.
@Pluto (28.04.2020 20:01): Lenže ty riešiš tým pádom problém, ktorý tu nemáme - nikto nevraví o tom, či a ako sa zmenil obsah samotnej hry, to je iná otázka.
1. Áno, to som aj tvrdil.
2. Kritické myslenie existuje na to, aby človek uvažoval logicky a nadobudol istej úrovne aj sebareflexie pri hodnotení. Nikto to tu nikomu nediktuje, ale zároveň to neznamená, že ak sa niekto bude chcieť vyskúšať pichnúť prepiskou do oka, tak mu na to nepoviem, že je to zlý nápad. Inými slovami, komentujem tu kontext a relevanciu istého typu sťažností. Ak by nejaký literárny kritik alebo herný recenzent povedal, že ohodnotím knihu/hru menej bodmi, lebo krabica/obálka je hnusná, tiež by jeho názor nebol priveľmi braný za hodnoverný. Ale zároveň by mu to nikto nezakázal. A hra, ktorú nespustí sa inak blbo hodnotí. :)
1. Áno, to som aj tvrdil.
2. Kritické myslenie existuje na to, aby človek uvažoval logicky a nadobudol istej úrovne aj sebareflexie pri hodnotení. Nikto to tu nikomu nediktuje, ale zároveň to neznamená, že ak sa niekto bude chcieť vyskúšať pichnúť prepiskou do oka, tak mu na to nepoviem, že je to zlý nápad. Inými slovami, komentujem tu kontext a relevanciu istého typu sťažností. Ak by nejaký literárny kritik alebo herný recenzent povedal, že ohodnotím knihu/hru menej bodmi, lebo krabica/obálka je hnusná, tiež by jeho názor nebol priveľmi braný za hodnoverný. Ale zároveň by mu to nikto nezakázal. A hra, ktorú nespustí sa inak blbo hodnotí. :)
@Tulareanus (28.04.2020 19:52): Pokud to přirovnám k té knížce, tak i když dostanu Romea a Julii v takovém rozsahu, v jakém jsem popsal, tak za to rozhodně nebudu vinit Shakespeara, ten za to nemůže. Ale budu to hodnotit jako celek - je mi ukradené, že jiné vydání bylo úplně v pořádku, já hodnotím to vydání, které jsem dostal do ruky.
Ale spíš tu jde o dvě různé věci:
1) Steam prodává hru, u které píše, že je pouze pro Win XP. Steam klient ale na Win XP nelze spustit. Nabízí tedy něco, co hráč nemůže přesně podle stanovených pokynů spustit. Zde je jednoznačně chyba na straně Steamu.
2) Jakým způsobem má hráč hodnotit danou hru. Kdekoliv, vnitřně nebo tady na DH. Myslím, že na tohle nejsou dané jasné pravidla, každy je má vnitřně nastavené trochu jinak. A ať chceš nebo ne, když se budeš trápit se spuštěním hry nebo ti nebude fungovat, VŽDYCKY tě to v úsudku na hru ovlivní. Někdo tomu nebude přikládat moc velký důraz s omluvou, že je to starší hra, pro někoho to bude zásadní a nepřekonatelná překážka. Ale je na každém zvlášť aby si zvážil, jak moc důležitá pro něj ta horší funkčnost byla.
Ale spíš tu jde o dvě různé věci:
1) Steam prodává hru, u které píše, že je pouze pro Win XP. Steam klient ale na Win XP nelze spustit. Nabízí tedy něco, co hráč nemůže přesně podle stanovených pokynů spustit. Zde je jednoznačně chyba na straně Steamu.
2) Jakým způsobem má hráč hodnotit danou hru. Kdekoliv, vnitřně nebo tady na DH. Myslím, že na tohle nejsou dané jasné pravidla, každy je má vnitřně nastavené trochu jinak. A ať chceš nebo ne, když se budeš trápit se spuštěním hry nebo ti nebude fungovat, VŽDYCKY tě to v úsudku na hru ovlivní. Někdo tomu nebude přikládat moc velký důraz s omluvou, že je to starší hra, pro někoho to bude zásadní a nepřekonatelná překážka. Ale je na každém zvlášť aby si zvážil, jak moc důležitá pro něj ta horší funkčnost byla.
@Richmond (28.04.2020 19:37): Toto by som skutočne neporovnával. GOG a Steam sú dve rozdielne platformy a GOG vyložene stavia marketing na tom, že ponúka i staré a bez problémov spustiteľné hry.
@Bellerofontes (28.04.2020 19:30): Tak to nie je o "akademickom provoze", ale o logike a delení, ktoré z akademického prostredia prechádza do praxe, inými slovami z teoretického do praktického. A súhlasím s tebou, že prístup je individuálny a je to problém človeka samotného a a myslím, že nikto v diskusii nikomu neprikazuje niečo hodnotiť alebo nehodnotiť, ja len poukazujem na krátkozrakosť hodnotenia hry na základe sprostredkovanej služby. A tú dekonštrukciu by si mohol trochu priblížiť, lebo takto je to vlastne len prázdna fráza. :)
@Pluto (28.04.2020 19:27): Očakávanie je subjektívny predpoklad človeka, že niečo bude tak, ako si to on predstavuje a nemusí odrážať realitu bez ohľadu na to, či je pozitívna alebo negatívna. Preto by som to do toho nemiešal. A opäť - obsah samotnej knihy Maxa Payna ostal nezmenený - nezmenil sa dej, gameplay, nepridal sa alebo neodobral sa žiaden level, nemenila sa grafika - preto som aj oddeloval obsah od obalu/služby a tvoja analógia tak nereflektuje načrtnutý problém so spustením. Skôr by sa to dalo opísať, že si dostal knižku so zámkom, ale nedostal si k zámku kľúč, prípadne si dostal knihu, ktorá má zlepené strany a nejde otvoriť. V oboch prípadoch nedochádza k tomu, že by to bola otázka obsahu.
@Pluto (28.04.2020 19:27): Očakávanie je subjektívny predpoklad človeka, že niečo bude tak, ako si to on predstavuje a nemusí odrážať realitu bez ohľadu na to, či je pozitívna alebo negatívna. Preto by som to do toho nemiešal. A opäť - obsah samotnej knihy Maxa Payna ostal nezmenený - nezmenil sa dej, gameplay, nepridal sa alebo neodobral sa žiaden level, nemenila sa grafika - preto som aj oddeloval obsah od obalu/služby a tvoja analógia tak nereflektuje načrtnutý problém so spustením. Skôr by sa to dalo opísať, že si dostal knižku so zámkom, ale nedostal si k zámku kľúč, prípadne si dostal knihu, ktorá má zlepené strany a nejde otvoriť. V oboch prípadoch nedochádza k tomu, že by to bola otázka obsahu.
Tak na Gogu je dost negativních komentářů u her, u nichž příčinou byly právě komplikace se spuštěním nebo obecně s technickou stránkou hry. Lidé dali třeba 1 nebo 2 hvězdičky. Mně to přijde naprosto relevantní, pokud to i hráč jasně zdůvodní. (přepokládám, že podobné to bude i na Steamu). Sice si nejsem už jistý, že bude stejný případ zde na DH, ale zase logicky bych řekl, že proč ne (sám bych to asi zvažoval, ale nejsem si jist).
@Tulareanus (28.04.2020 14:31): Směšovat akademický provoz, právní stát a hodnocení na internetových databázích chce docela odvahu. Možná by nebylo od věci si připustit, že hodnocení je funkce, jejíž použití si vposledku interpretuje uživatel, kterému je nabídnuta. I kdyby hodnotil jen podle toho, jak daný produkt naplnil reklamní proklamace, což tu mnozí nepochybně dělají, je to jeho přístup a jeho problém. Hledání toho, kdo je za co zodpovědný, jde dekonstruovat ze všech možných směrů.
@Tulareanus (28.04.2020 18:33): Přirovnání s kurýrem není úplně nejlepší. Spíš bych to přirovnal k vydavateli. Řekněme, že koupím Romeo a Julie od vydavatelství XYZ. Přijde mi kniha, ve které jsou zpřeházené některé stránky, některé jsou špatně zalomené, některé jsou rozmazané a nejdou správně přečíst. Mám právo ohodnotit, že se mi ta knížka nelíbí, protože není technicky zpracovaná tak, jak jsem očekával. Vzhledem k tomu, že kupuju X desítek let staré dílo od Shakespeara, tak neočekávám, že tam budou moderní prvky, barevné obrázky apod. Ale očekávám, že dostanu původní text v takovém stavu, abych si ho mohl v klidu přečíst...
Steam jako takový nabízí hru, kterou by nabízet neměl. Jestliže klienta Steamu nespustíš na Win XP a takto zakoupeného Maxe Paynea nespustíš bez klienta Steamu, tak je něco špatně...
Steam jako takový nabízí hru, kterou by nabízet neměl. Jestliže klienta Steamu nespustíš na Win XP a takto zakoupeného Maxe Paynea nespustíš bez klienta Steamu, tak je něco špatně...
@Kunick (28.04.2020 18:01): Neodporujem si. Tvrdím, že ja opakujem svoj argument, pretože ty nereaguješ protiargumentom na konkrétnu vec. To jediné popisujem, téma je rovnaká.
No a tu sa dostávame opäť k tomu, čo som napísal. Hodnotíš film na základe pokrčenej vhs pásky. Je úplne iné, ak sú bugy v hre v čase vydania a na systémoch a platformách, pre ktoré bola vytváraná. To sú chyby vývojárov. Ak však software na systémoch, pre ktoré je určený funguje správne a o 20 rokov má bez technického zásahu bežať rovnako, to už je absurdná predstava predávajúceho a zákazníka. Kuriéra som uviedol ako príklad, pretože kuriér je dodávateľ. Steam je v tomto prípade tiež dodávateľ, pretože produkt, ktorý niekto vytvoril ti dodáva svojim spôsobom. A áno, je to chyba steamu a vydavateľa, ale nie vývojárov a produktu, ktorý nebol na danú platformu určený. Ako som písal nižšie, ak by sme chceli byť exaktní a hodnotiť, tak treba hodnotiť steam/vydavateľa, nie hru.
V tej analógii je hra Max Payne, prípadne Remedy, tou pokladníčkou, pracovníčkou pošty. Úplne s tebou súhlasím, že steam a vydavateľ by tú hru v takom stave nemal na danej platforme predávať. Ale znova opakujem, že je to chyba steamu a vydavateľa, nie chyba hry.
Prečo fungujú stovky starých hier z GoGu je bohužiaľ ďalší argumentačný faul - whataboutism. Dôvody a rozdiely sú tak veľké, že sa to nedá porovnávať - iný engine, nevyužívanie 3D akcelerácie, opatchovanie vydavateľom/GoG, nezávislosť od starých driverov, zabudovaný emulátor atď...
No a tu sa dostávame opäť k tomu, čo som napísal. Hodnotíš film na základe pokrčenej vhs pásky. Je úplne iné, ak sú bugy v hre v čase vydania a na systémoch a platformách, pre ktoré bola vytváraná. To sú chyby vývojárov. Ak však software na systémoch, pre ktoré je určený funguje správne a o 20 rokov má bez technického zásahu bežať rovnako, to už je absurdná predstava predávajúceho a zákazníka. Kuriéra som uviedol ako príklad, pretože kuriér je dodávateľ. Steam je v tomto prípade tiež dodávateľ, pretože produkt, ktorý niekto vytvoril ti dodáva svojim spôsobom. A áno, je to chyba steamu a vydavateľa, ale nie vývojárov a produktu, ktorý nebol na danú platformu určený. Ako som písal nižšie, ak by sme chceli byť exaktní a hodnotiť, tak treba hodnotiť steam/vydavateľa, nie hru.
V tej analógii je hra Max Payne, prípadne Remedy, tou pokladníčkou, pracovníčkou pošty. Úplne s tebou súhlasím, že steam a vydavateľ by tú hru v takom stave nemal na danej platforme predávať. Ale znova opakujem, že je to chyba steamu a vydavateľa, nie chyba hry.
Prečo fungujú stovky starých hier z GoGu je bohužiaľ ďalší argumentačný faul - whataboutism. Dôvody a rozdiely sú tak veľké, že sa to nedá porovnávať - iný engine, nevyužívanie 3D akcelerácie, opatchovanie vydavateľom/GoG, nezávislosť od starých driverov, zabudovaný emulátor atď...
@Tulareanus (28.04.2020 14:31): Sám si odporuješ. Nejdřív tvrdíš, že neřešíme rozdílné věci ale pak popisuješ, jak z tvého pohledu řeším něco jiného.
Jenže já od začátku, a to klidně dohledej v diskuzi, řeším, že neúplná funkčnost u hry, která je na danou platformu prodávana je součástí jejího hodnocení. Stejně tak se u nové hry v hodnocení projeví, pokud bude mít bugy, nebo bude problém se servery. Nejde o chybu kurýra, jde o společnou chybu steamu a vydavatele.
Tebou popsané případy jsou naprosto odlišné, kdy jedinec je trestán za chyby, za které nemůže. Nic takové ho jsem netrvrdil a nevkládej mi do ust, že takové chodání obhajuju. Naopak jsem se proti takovým srovnáním z Tvé strany od začátku bránil. Ano o kontext jde, a kontextem je, že hra nefunguje jak by měla. Vydavatel/stream se snaží z toho vyvléknout tvrzením, že hra je určená na systémy, na které to ze steamu NEJDE nainstalovat. Prodávat ji je tedy na hraně zákonnosti. Pokud ale hru přesto prodávají, existuje logicky predpoklad, že ji na platformě na které ji koupíš, spustíš. Tou platformou je v případě Steamu Windows 7,8 a 10. Nestalo se tak, a produkt tedy není ve stavu aby byl prodáván. Ano, argument, že jde o starou hru chápu. Ale proč tedy fungují stovky starých her z GoGu? To ty odvádíš deabtu od tohoto problému.
Jenže já od začátku, a to klidně dohledej v diskuzi, řeším, že neúplná funkčnost u hry, která je na danou platformu prodávana je součástí jejího hodnocení. Stejně tak se u nové hry v hodnocení projeví, pokud bude mít bugy, nebo bude problém se servery. Nejde o chybu kurýra, jde o společnou chybu steamu a vydavatele.
Tebou popsané případy jsou naprosto odlišné, kdy jedinec je trestán za chyby, za které nemůže. Nic takové ho jsem netrvrdil a nevkládej mi do ust, že takové chodání obhajuju. Naopak jsem se proti takovým srovnáním z Tvé strany od začátku bránil. Ano o kontext jde, a kontextem je, že hra nefunguje jak by měla. Vydavatel/stream se snaží z toho vyvléknout tvrzením, že hra je určená na systémy, na které to ze steamu NEJDE nainstalovat. Prodávat ji je tedy na hraně zákonnosti. Pokud ale hru přesto prodávají, existuje logicky predpoklad, že ji na platformě na které ji koupíš, spustíš. Tou platformou je v případě Steamu Windows 7,8 a 10. Nestalo se tak, a produkt tedy není ve stavu aby byl prodáván. Ano, argument, že jde o starou hru chápu. Ale proč tedy fungují stovky starých her z GoGu? To ty odvádíš deabtu od tohoto problému.
@Kunick (28.04.2020 14:12): Neriešime niečo iné, ja som niečo načrtol, ty si reagoval niečím iným, ja som špecifikoval a zopakoval, ty si reagoval opäť niečím iným, opäť som zdôraznil na príkladoch, čo riešim, reagoval si niečím iným, neprinášajúc konkrétny argument, okrem toho, že zákazník má právo cítiť sa negatívne. Z hľadiska spotrebiteľa samozrejme má, ale bez nájdenia reálneho vinníka a iba hejtovaním produktu, hoci je to vina "kuriéra" nič nevyrieši. Taký prístup som ale xkrát zažil - chlapík nahučal na pošte na pani za prepážkou ohľadom svojho balíka, hoci ona balíky nenosí, iný pre zmenu nadával pokladníčke za to, že na pulte v potravinách mali akciovú cenu, ale ona mu nablokovala normálnu (ako keby na to mala vplyv) a tiež som zažil, že mi zákazník nahučal do telefónu, prečo je na jeho webe xy zobrazené inak a pritom to bola vina jeho počítača v jednom prípade a v druhom prípade tým, že vyšiel nový update chromu, ktorý niečo pomenil v rámci zobrazenia... Ja len nechápem, prečo máš potrebu takýto štýl chovania objahovať, keď naopak naozaj ide o kontext a reálne vyvodenie zodpovednosti. Našťastie v právnom štáte to treba, inak by to tu vyzeralo.
@Tulareanus (28.04.2020 13:02): Nemám teď uplně čas reagovat.
Nicméně je zřejmé, že oba dva řešíme něco jiné. Ty hledáš viníka stavu, já zda je nebo není možné hru za to kritizovat. A tam si stojím za tím, že je. Jinak to, že obhaju přístup zákazníka, kterého nezajíma technické pozadí je jasné od začátku a je tedy neštastné mě za to napadat az teď.
Nicméně je zřejmé, že oba dva řešíme něco jiné. Ty hledáš viníka stavu, já zda je nebo není možné hru za to kritizovat. A tam si stojím za tím, že je. Jinak to, že obhaju přístup zákazníka, kterého nezajíma technické pozadí je jasné od začátku a je tedy neštastné mě za to napadat az teď.
@Kunick (27.04.2020 23:42): To ignorantstvo tam netreba brať ako emóciu. Je to úplne ten istý prípad, ako keď je človek naštvaný na redakciu Levelu, že časopis Level, ktorý má v schránke je pokrčený (stalo sa mi to, ale nebol som naštvaný na redakciu Levelu). Ak človek kontextuálne neodlišuje, trestá nesprávnu stranu. Neodopieram zákazníkovi právo hru reklamovať alebo prejaviť negatívne emócie, len hovorím o tom, kam by mali smerovať. Veď nezvykneme napr. odsudzovať film, za to, že ho pozeráme na pokrčenej vhske a malom televízore. Pokrčenosť pásky nie je vlastnosť filmu, rovnako ako steam alebo operačný systém nie je vlastnosťou Maxa Payna.
Argumentáciou muzeológiou nie je argumentačný faul. Aj muzeológia aj hráč chce, aby hra bola spustiteľná, akurát hráč to robí pre individuálny zážitok a muzeológia to robí pre uchovanie kultúrneho dedičstva. Princíp je úplne rovnaký, len účel je iný. V oboch prípadoch je cieľom, aby bola hra pojazdná. Mimochodom, odkedy je ignorantské brať do úvahy rozdiel medzi médiom a informáciou (rozdelenie používané v mnohých vedách) miesto toho, aby som ten rozdiel ignoroval?
Práve naopak ty si použil argumentačné fauly rovno dva: 1.strawman v kontexte nespokojného zákazníka. Tu nám môže byť úplne jedno, či je zákazník nespokojný a naštvaný, my predsa riešime kontext toho, koho "vina" je nespustiteľnosť na steame, nie ako sa cíti zákazník a ako je nutné niekoho "potrestať".
2. považuješ za argument to, že môj argument za ktorým si stojím a ktorý nebol vyvrátený, označuješ za prezieravý a ignorantský
@H34D (28.04.2020 08:17): No ja pevne verím, že v tomto prípade sme si obaja s Kunickom vedomí, že kritizujeme názor, nie človeka. :)
Argumentáciou muzeológiou nie je argumentačný faul. Aj muzeológia aj hráč chce, aby hra bola spustiteľná, akurát hráč to robí pre individuálny zážitok a muzeológia to robí pre uchovanie kultúrneho dedičstva. Princíp je úplne rovnaký, len účel je iný. V oboch prípadoch je cieľom, aby bola hra pojazdná. Mimochodom, odkedy je ignorantské brať do úvahy rozdiel medzi médiom a informáciou (rozdelenie používané v mnohých vedách) miesto toho, aby som ten rozdiel ignoroval?
Práve naopak ty si použil argumentačné fauly rovno dva: 1.strawman v kontexte nespokojného zákazníka. Tu nám môže byť úplne jedno, či je zákazník nespokojný a naštvaný, my predsa riešime kontext toho, koho "vina" je nespustiteľnosť na steame, nie ako sa cíti zákazník a ako je nutné niekoho "potrestať".
2. považuješ za argument to, že môj argument za ktorým si stojím a ktorý nebol vyvrátený, označuješ za prezieravý a ignorantský
@H34D (28.04.2020 08:17): No ja pevne verím, že v tomto prípade sme si obaja s Kunickom vedomí, že kritizujeme názor, nie človeka. :)
Souhlasim s Kunickem, protoze jsem necetl dlouhe slovenske posty.
@Tulareanus (27.04.2020 18:20): Toto a další si pěkně napsal, ale jak tak sleduji tvoji debatu s Kunickem, tak by sis měl dát pozor, aby si Kunick na příští sraz s tebou nepřinesl pepřák :D
@Red (28.04.2020 00:28): Tak to si troufám tvrdit, že dokážu odhadnout - Max Payne není hra pro mě.
@Pluto (27.04.2020 23:59): Maxe Payna by sis možná měl zahrát i když nemáš rád akční hry. Zasahuje do filmu (jednak bullet time odkazuje na fenomém Matrixu, druhak je to celý odkazem na noir filmy, třeťak byl sám filmově zpracován). Samotný komiksový průběh vyprávění a atmosféra zimního New Yorku je opravdu působivá, působivější než u většiny adventur. Další díly už jsou odvar, pokud ti samotná mechanika nic neříká.
Hoši, chtěl bych vám pogratulovat. Max Payne jako takový mě vůbec nezajímá, ale speciálně kvůli vaší debatě jsem začal hru (aspoň krátkodobě) sledovat ;-)
@Tulareanus (27.04.2020 23:26): To je podle mého značně arogantní pohled. Hra je v prvním řadě komerční produkt. A jako na taký se na něj dívej. To, že spousta z nich má přesah, že mají poselství a že něco v hráči zanechají je věc druhá. Snaha argumentovat muzeologii je pak logiky argumentační faul, protože té jde o zachování původní, co nejoriginálnější informace. Zákazník chce hrát. Ostatně použití neoficiálních patchů tuto dichotomii jasně ukazuje. Takže ne, nemáš pravdu a stáčíš debatu jinam.
S poslední větou souhlasím. Nicméně se točíš stále jen na faktu, že rozděluješ hru na obsah a to ostatní. Což je jak jsem napsal přezíravé a ignorantské. Takže abych parafrazoval Tvou větu:
"To, na akom systéme hra ide spustiť alebo nie, n̶i̶e̶ je informácia, ktorá má výpovednú hodnotu ohľadom samotného ̶o̶b̶s̶a̶h̶u̶ produktu."
S poslední větou souhlasím. Nicméně se točíš stále jen na faktu, že rozděluješ hru na obsah a to ostatní. Což je jak jsem napsal přezíravé a ignorantské. Takže abych parafrazoval Tvou větu:
"To, na akom systéme hra ide spustiť alebo nie, n̶i̶e̶ je informácia, ktorá má výpovednú hodnotu ohľadom samotného ̶o̶b̶s̶a̶h̶u̶ produktu."
@Kunick (27.04.2020 19:34): Ak je to zákazníkovi jedno, tak je to ignorácia a nie fakt. Každopádne túto tému, ako digitálnu muzeológiu pozná najlepšie mickthemage (profesionálne) a ten spôsob oddelenia média od informácie je jedným zo základných pilierov nielen muzeológie, ale polovice humanitných vied a vnímania objektov a subjektov atď. Preto som to oddeloval. A oddeluje sa to aj v rámci exaktných vecí ako napr. tá muzeológia.
Komentár je samozrejme subjektívny, ale sú niektoré veci, ktoré sú faktami a nie názorom. To, na akom systéme hra ide spustiť alebo nie, nie je informácia, ktorá má výpovednú hodnotu ohľadom samotného obsahu produktu.
Komentár je samozrejme subjektívny, ale sú niektoré veci, ktoré sú faktami a nie názorom. To, na akom systéme hra ide spustiť alebo nie, nie je informácia, ktorá má výpovednú hodnotu ohľadom samotného obsahu produktu.
Jj. Ta informace je v komentáři na DH i v popisu na Steamu žádoucí. Kdo za to může už patří spíš do zajímavostí.
@Tulareanus (27.04.2020 19:19): Ale zákazníkovi je jedno, kdo chybu způsobil. Když haprují servery u online her, taky to není (ne vždy tedy) chyba toho jádra hry, ale v hodnocení se to projeví.
Když mi něco přijde a nefunguje to, pak neřeším, zda došlo k poškození při přepravě, nebo už u výrobce. Prostě je to vadné.
Snažíš se stále oddělit hru ("samotná hra") od jejího fyzična (nosiče, kodu, systému). Ale proč? Nejde objektivizovat komentář a hodnocení. A je jen každého právo co do nich zahrne a nezahrne. Ostatně proto vždycky v rozhovorech zazní otázka "Jak hodnotíš?" Protože neexistuje ani schoda na tom, co vlastně tahle arbotrární škála pokrývá.
Když mi něco přijde a nefunguje to, pak neřeším, zda došlo k poškození při přepravě, nebo už u výrobce. Prostě je to vadné.
Snažíš se stále oddělit hru ("samotná hra") od jejího fyzična (nosiče, kodu, systému). Ale proč? Nejde objektivizovat komentář a hodnocení. A je jen každého právo co do nich zahrne a nezahrne. Ostatně proto vždycky v rozhovorech zazní otázka "Jak hodnotíš?" Protože neexistuje ani schoda na tom, co vlastně tahle arbotrární škála pokrývá.
@Kunick (27.04.2020 19:15): Preto vravím, že je na mieste kritika steamu, nie kritika Maxa Payna. Ak by si to chcel premietnuť na hodnotenie, tak to nemá ovplyvniť percentuálne hodnotenie MP, ale percentuálne hodnotenie Steamu. Keď si objednáš tovar napr. na aliexpresse a tovar ti nepríde alebo ti príde krabica poškodená, je to vina produktu, ktorý si si objednal alebo predajcu, u ktorého si nakupoval?
Kód, ktorý je bezproblémovo spustitelný na všetkých systémoch za tú dobu je v podstate utópia, ak sa jedná o niečo tak komplexné ako videohra, ale myslím, že to nie je téma, do ktorej sa musíme púštať, lebo to chápeme.
Kód, ktorý je bezproblémovo spustitelný na všetkých systémoch za tú dobu je v podstate utópia, ak sa jedná o niečo tak komplexné ako videohra, ale myslím, že to nie je téma, do ktorej sa musíme púštať, lebo to chápeme.
@Paul (27.04.2020 19:01): pokrytectví nebo lenost. Je to prostě omezení. Která já taky chápu. To, co jde nebo nejde nehodnotím, to už si musí obhájit autor sám. Ale právo promítnout to do hodnocení má.
@Tulareanus (27.04.2020 19:02): Tak zrovna původní jazyk je naprosto přesné přirovnání. Kdyby to bylo napsané v kodu, který je bozproblémově spustitelný i na dnešních systémech, pak by to běhalo. Tady šíleně extrapoluješ. Problémem není to že to nejde spustit. To je očekávatelné. Problémem je, že prodávají produkt, u kterého očekáváš, že bude fungovat. Ostatně příklad GoGu tu už padnul. Prodávají něco staré, ale jde to nezproblémově spustit. Jako zákazníka mě nezajímá jestli to jede na emulátoru, nebo jestli to přepsali do současného enginu.
A i 20 a více let staré hry jde kritizovat za to, jak jejich grafika zestárla.
@Tulareanus (27.04.2020 19:02): Tak zrovna původní jazyk je naprosto přesné přirovnání. Kdyby to bylo napsané v kodu, který je bozproblémově spustitelný i na dnešních systémech, pak by to běhalo. Tady šíleně extrapoluješ. Problémem není to že to nejde spustit. To je očekávatelné. Problémem je, že prodávají produkt, u kterého očekáváš, že bude fungovat. Ostatně příklad GoGu tu už padnul. Prodávají něco staré, ale jde to nezproblémově spustit. Jako zákazníka mě nezajímá jestli to jede na emulátoru, nebo jestli to přepsali do současného enginu.
A i 20 a více let staré hry jde kritizovat za to, jak jejich grafika zestárla.
@Kunick (27.04.2020 18:48): Zopakujem znova to, čo som písal - v prvom rade treba jadro (obsah) oddeliť od obalu (platforma, os). Áno, odomykanie zámkov je už ok analógia, ale s prekladom, reinterpretáciou, či pôvodným jazykom to nemá nič, pretože bez ohľadu na platformu je obsah totožný, ak by sa obsah obalom menil, potom môžeme hovoriť o tebou spomínaných veciach. Inak pri takomto prístupe môžeme všetkým dosovkám automaticky znižovať hodnotenie, pretože nejdú len tak spustiť na moderných OS, ale treba ich emulovať. :)
Nehovoriac o tom, že vyčítať 20ročnej hre, že nie je optimalizovaná, je podobné, ako keď hráči s prastarými šunkami miesto zvykli nadávať, že im nejaké nové hry sekajú.
Nehovoriac o tom, že vyčítať 20ročnej hre, že nie je optimalizovaná, je podobné, ako keď hráči s prastarými šunkami miesto zvykli nadávať, že im nejaké nové hry sekajú.
@Kunick (27.04.2020 17:54): ok, ty v tom vidíš pokrytectví, podle mě je to přitom jen obyčejná lenost. Požadavky zkopírovali z krabice a finito. Prostě se na to u starých her kašle, protože většině lidí je jasné, že stará hra vznikla v době, kdy Win10 neexistovaly a tudíž se může vyskytnout problém. Čímž to neomlouvám, ale chápu.
Jinak teď jsem si Maxe zkusil ze Steamu nainstalovat. Chybí tam hudba, jinak běží normálně. Takže jo, nějakej fix na zvuk je potřeba, naštěstí ho i s dalšími vylepšeními zkompilovali zde.
Taky to není něco, co bych hře vytýkal a nedejbože promítal do hodnocení.
Jinak teď jsem si Maxe zkusil ze Steamu nainstalovat. Chybí tam hudba, jinak běží normálně. Takže jo, nějakej fix na zvuk je potřeba, naštěstí ho i s dalšími vylepšeními zkompilovali zde.
Taky to není něco, co bych hře vytýkal a nedejbože promítal do hodnocení.
@Tulareanus (27.04.2020 18:43): myslím, že jsem poukázal na to kde silně toto srovnání pokulhává. A myslím, že mé je výstižnější.
Není to totiž jen "otvorení" jako u knihy. Je to skor otvírání zámků, kdy se dnes dělá nepatrně jiný klíč než tehdy a tak to trochu drhne.
Není to totiž jen "otvorení" jako u knihy. Je to skor otvírání zámků, kdy se dnes dělá nepatrně jiný klíč než tehdy a tak to trochu drhne.
@Kunick (27.04.2020 18:34): Tak to už si úplne odtrhol tú analógiu niekam mimo, pretože dielo nie je preložené, ani reinterpretované, treba ho len "otvoriť".