Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (14.11.2024 17:16): Ale s tím jsem já v pohodě, že to jde proti hráči a skončí to, jak to skončí. Jen by se mi víc líbilo, kdyby všechno nevedlo k možnosti a, b a když teda uděláš, co většina hráčů rpg dělá, tak i c a je vlastně jedno, jak jsi k tomu došel. S koncem jako takovým jsem ok.
@S4TW (14.11.2024 14:11): Já jsem obecně spíše rád za konce, kde se hráči úplně nevyhoví. ME3 je pro mně o tom, že uděláš vše možné i nemožné a stejně to vlastně nestačí a musíš dělat kompromisy. Tak má totální válka proti silnějšímu nepříteli vypadat. Ostatně kvůli tomu, jak je v průběhu hraní zdařile zobrazována, mám ME3 tak vysoko ve svém top 12 RPG. Kdyby hráči dostali více co chtěli, tak je to jen další epické RPG a já bych snižoval hodnocení minimálně o deset procent. Šeprd ryje a má rýt držkou v zemi. A stejně to nemá být dost na "šťastný konec". Jen na nějaké umolousané vítězství v uvozovkách.

P. S. Jestli má další díl stát na destroy konci, tak ať je hlavní padouch Joker, který bude chtit sejmout přeživšího Šeprda za smrt EDI a Gethů. Bylo by to hezké zrcadlo pro ty z vás, kteří si tuhle genocidku ospravedlňují. ;-D A hlavně ať proboha nejde Jokera ukecat. Jen ať to hráči vmete pěkně celé a pak se třeba v zoufalství střelí do hlavy. On Šeprdovi věřil. A EDI taky. Ta zrada je majestátní
Konce v pohodě, tak vítám nedobré konce. Ale souhlasím se Stradym, že je škoda, že nám hra nenadělila konec prostě jen dle našich rozhodnutí a herního stylu, ale to by u hráčů asi bylo až příliš pláče :)
@Malignus (14.11.2024 10:10): Docela chápu, že muselo být těžké to nějak dobře ukončit ale od toho jsou scenáristi aby to správně zvládli. Není to ten zelený konec , kdy Shepard vše spasí. Snad i kvůli tomu to konci dělali Extended cut, ten byl nejvíc pomotaný a divný.
@Strady (14.11.2024 09:29): Já znám zase jen Extended Cut, ale ty konce mi přišly celkem v pohodě, vzhledem k tomu, že Drew Karpyshyn udělal Reapery tak tajemné, že asi ani on sám nevěděl, jak z toho vybruslit a Mac Waltersova vize byla odlišná. Jinak Drew Karpyshyn na Redditu uvedl, že zničení Reaperů byl vždycky zamýšlený konec s tím, že byl ještě jedna tajný, ve kterém Shepardovo vědomí splynulo s vědomým Reaper Quen na Citadele a tak Reapery ovládl.
@Daecius (13.11.2024 22:41): Spíš než, úplný konec je hrozný to provedení konce. Tady máš a na výběr a je jedno jak jsi celou hru hrál, dobrák, hajzl nebo kompromis. Může si vybrat i to co absolutně ti proti řečí ale je pravda, že znám jen původní konce, dál jsem potom nepátral. Co si vzpomínám, tak jsem hrál spíše za slušňáka a vybral jsem si červený konec což bylo zničení Reaperu.
@H34D (14.11.2024 06:48): Cožpak o to, sofistikovaný on byl, ale prostě... čtvrt roku se s tím člověk pachtí a pak tohle... nějak mi po dohrání chybí jakýsi pocit uspokojení. Celé mi to nakonec přišlo tak trochu jako marná snaha, což mě zklamalo.
@Gordon (14.11.2024 07:34): A to já bych ho vymyslel hned: "... a měli spoustu dětí a žili šťastně až do smrti." :D Ne že bych takový konec čekal, ale asi jsem od toho chtěl větší happyend...
Nechtěl bych být ten, co má nějak vymyslet zakončení pro něco takového.
Teda tak divný konec hry jsem snad ... neviděl? Tak jsem to dohrál a konec mi přišel poněkud pitomý. Tak jsem samozřejmě hned čekoval ostatní endingy a teda jako nevim, za mě je to zklamání. Myslím si, že když to člověk dohraje, zaslouží si jakože "odměnu". Tady se ale dostavuje pouze pachuť. Za mě zklamání, úplně mi to zkazilo celý dojem ze hry.
@S4TW (03.10.2024 13:38): Máš možnost se doptat Inteligence na podrobnosti, kde je takový promo cutscén z endingu. A lockne se jenom ta syntéza, když seš blízko. Jinak musíš střelit nebo použít (mezerník) u ostatních konců.
@Ria Kon (03.10.2024 00:29): jako, minimálně tam mohlo být, že se člověk ještě může vrátit, ne že dojde a je už locklý na to rozhodnutí, ideálně samozřejmě, kdyby tam byl ještě popisek, co které rozhodnutí vlastně je :D
@H34D (30.09.2024 20:14): měl jsem to úplně stejně, taky jsem pak už nevěděl, co který konec je, tak jsem myslel, že volím jeden, ale ve finále jsem volil jiný :D, tak jsem si dal ještě reload a zkusil si i ten kýžený... Já jsem původně chtěl zvolit, že se všichni stanou synti, ale omylem jsem dal, že jsem ovládl Reapery, což byl za mě lepší konec, protože se Shepard obětuje, přijde mi to víc jako správný konec a má to silnější emoci, než ten hlavní true ending, kde přežije 

Čili konec, který jsem chtěl zvolit, jsem ani neviděl :D
Za mě je ME3 hra roku 2012, ale tehdy mě prostě zklamal konec.

Vrchol trilogie jsem si zažil ve dvojce. Suicide Mission byla perfektní hlavně proto že jsem tam pár věcí pohnojil. Každopádně je paradoxní jak je pro mě vrchol trilogie vlastně díl, který je v rámci trilogie jen jakýsi side quest s vedlejším záporákem.
Takže Mass Effect 3 jako hra roku jen podle Jaba, chápu. :)

Btw víte, jaký jsem zvolil konec napoprvé? Při tom závěrečném rozhovoru jsem si říkal, že to rozhodnutí o osudu galaxie chci jen trošku oddálit, abych viděl další možnosti dialogu, prostě jen, aby trval trošku déle, no a pak už to nešlo vrátit a měl jsem z toho neúmyslně ten špatný konec, kdy se Shephard odmítl rozhodnout a vše bylo zničeno. :D A samozřejmě hra neudělala autosave těsně před koncem, takže jsem si hned šel spravit chuť na youtube a pustit si ty ostatní možnosti.
@H34D (30.09.2024 06:42): Za mě je hrou roku 2012 Dishonored / Sleeping Dogs . Je ale pravda, že Dishonored jsem plně docenil až při druhém dohrání, takže je možné, až jednou opět dohraju celou legendary edition Mass Effect, že se to ještě změní.

A to vzhledem k tomu, že se momentálně moc dobře (i přes obrovskou kritiku herní obce) bavím u Mass Effect: Andromeda, rozhodně někdy v budoucnu plánuju.
@H34D (30.09.2024 06:42): Dishonored, all the way :)

Základná hra má nejaké chybičky krásy v leveldizajne, ale DLCčka ich napravujú a dvojka (ktorú som ešte nehral), predpokladám, na nich stavia :)
Otázka do pléna: Ti z vás, kteří mají rádi Mass Effect i Dishonored, co je podle vás hra roku 2012? :)
@Ria Kon (28.09.2024 22:14): Paragon odpověď: Jo, měl jsem při psaní v hlavě i tuhle scénu. To bylo samozřejmě epic. Ale taky to bylo docela očekávané, takže musím říct, že ještě více jsem si užíval třeba některé komornější scény, u kterých se člověk mohl jen tak stranou podívat na zajímavé prostředí. Většinou ten "obrázek" v hlavě mám spojený s nějakou částí příběhu. Jak píšeš - procházka v Docku taky dokázala vyprávět příběh, i kdyby se zrovna nemluvilo.

Renegade odpověď: Nejsi první žena, která kvůli mě brečí...
@H34D (komentář): Skoro mi ukápla nostalgická slza, při čtení tvého komentáře :')
Když si libuješ vesmírnými sci-fi scénami... řekni, jaké si měl pocity u "Fleets Arrive" (scéna, kdy na konci celá sesbíraná armáda flotil proskočí relay do Sluneční soustavy)? Já se snad nikdy nezbavím okamžité husiny, i když mi to třeba jen YT nahodile pustí v minimalizovaném okně xD
Taky ráda čtu, že nejsem sama, na koho zapůsobilo prostředí Citadely a všudypřítomných postižených válkou. Jednou sem se zaposlouchala do hovoru páru v doku 24 (turian a asari), který se táhl po celou hru, a úplně se mi v hlavě hned začal rozvíjet nabobtnalý headcanon a na konci hry sem si říkala, "Bože, doufám, že to oba přežili a spolu se svými dětmi jsou teď jedna velká šťastná rodina." Vlastně to perfektně fungovalo jako odraz skutečného světa. Většina vojáků taky potřebuje ty reálné příklady toho - nebo spíš těch - za které bojuje, aby nezapomněl, proč bojuje.
@Jab (28.01.2024 11:55): Taky to nemám za problém a na tom označení nebazíruju. Nicméně jsem se s fan servicem vícekrát setkal zejména v kusech z Japonska, jejichž charakteristiky ti budou možná povědomé - je to takové to úplně zbytečné nakukování do sprch, uklouzávání postav po mýdle či šlupce od banánu a následný pád do "airbagů" vyvinutých holek, podbízívá camea nebo odkazy na v žánru populární tituly, které nadto nic neznamenají.

Postavy těch děl tomuhle nadbytečnému dění nakonec nerozumí nebo se dokonce tváří, jako by se ani nestalo - tzn. úloha těch momentů je čistý fan service, nic víc. Naproti tomu vypracovat postavy s podkladem, chováním a rolí v příběhu typu asarijky hraničí s nějakou tradovanou stereotypizovanou představou o ženách, aniž bych tím myslel, že mě to nějak pohoršuje. Jestli to má být fan service, tak je to podle mě hodně volné užívání toho termínu, ale budiž.

Kdybych si to někdy opět zahrál, zkusím se na tu parodii soustředit, protože tehdy jsem ji tam nevnímal.
Původně jsem měl dlouhý příspěvek ale nakonec jsem zjistil ze to za to nestojí a ať se jdou asarijky bodnout :)
@Bellerofontes (28.01.2024 09:30): Já si stále nejsem jist, zda opravdu problém existuje. Rozuměj... Po celé cestě jde o přiznaný fan service. V podstatě pitomou parodii nadto nějak související s žánrem. Byla tak vytvořena autory. A co píšeš tohle hledisko jen podporuje. Šovinismus bych viděl až v nějakém pokusu svázat to s realitou. Ve smyslu "tohle ženy jsou/měli by být" aj.

Určitě si rozumíme. Ani nechci vyvracet přímo, co píšeš. Jen se mi zdá, že možná podceňuješ tu rovinu, kdy jde o parodii a víceméně většina to tak i (snad) chápe.
@Bellerofontes (28.01.2024 09:30): On to priamo napísal dizajnér, ktorý ich vizuálne dizajnoval/kreslil, že mal vytvoriť "race of sexy female aliens" :D
Čítal som to v nejakom jeho poste tak pol roka dozadu, ale teraz pri rýchlom googlení som to hneď nenašiel a viac času sa mi do toho nechce investovať.
Na podporu Charllizeho bych dodal, že na fan service, alespoň jak mu rozumím, mají asarijky jaksi až příliš háčků - v úhlavním příběhu si osvojují často záporné kontury prokletých žen nebo rovnou připomínají sukuby (Ardat-Yakshi velmi explicitně). A sexuální objekty, u nichž hrozí vagina dentata, zavání stereotypem a šovinismem, fan servicem, který se toho v zájmu potěchy snaží vyvarovat, ani ne.

Ale třeba jsem úplně vedle.
@Cathan (27.01.2024 06:43): Je to tak. V podstate už len tá idea, že z prvých cca 5 rás, ktoré stretneš v obrovskej galaxii pozostáva jedna z extrémne humanoidnej rasy pozostávajúcej výhradne zo žien, ktoré sú bisexuálne od prírody je úsmevné. Aj keď mne to v tej hre nevadí, len si to treba priznať. :)

Pri fanservice mi vadí, keď kvôli tomu vznikajú plotholes a divné príbehové kotrmelce, ktoré vlastne kazia ten zážitok, ako napr. keď pre fanservice privedú nejakým bizarným dôvodom nejakú už dávno mŕtvu postavu naspäť k životu alebo keď postava, ktorej príbeh bol ukončený a mala byť mať svoj "zaslúžený kľud" je opäť povolaná do nejakej absurdnej situácie a podobne.
@Cathan (27.01.2024 06:43): Fan servis je dnes často vnímán jako věc s úšklebkem na konci. U jrpg by se o tom dala napsat kniha. Takže já osobně když mi hra umožní tomu dát hloubku tak to do něj moc nestavím :)
@pajmič (26.01.2024 22:30): Už jenom ta věta samotná, i když vtipná, jen utvrzuje Asari jako fanservis rasu sexy mimozemšťanek :D Tady je asi problém, že vy vidíte fan servis jako ze své podstaty něco laciného, ale tak to vůbec být nemusí. Asari jsou samozřejmě částečnou subverzí klasického tropu sexy mimozešťanak a je to účel, ale taky v původním ME je první věc co na Benezii vidíme její obří hrudník :) Rozdíl je v tom, ME se tím vůbec netají a činí z toho i lore fakt ve vesmíru, kde je neustále vyzdvihováno, že jsou muži Asari často posedlí.
@Cathan (26.01.2024 21:49): To by si tedy mohl říct o každý hezký holce že je "fanservice" at už pro kluky či holky :)

Já si pod pojmem fanservice přestavuju sex appeal a primírní zaměření na něj - vyzívavý oufit, velký prsa, velký zadek, jisté záběry kamer v cutscénách, nezajímavá osobnost apod. Asarijky takto vyobrazovány nejsou (noční kluby jsou vyjímka, logicky). Jsou decentně oblečený, mají vysoký postavení v galaxii, nejsou přehnaně vyvinuté....pokud nejsou matriarchy "i will spend my sunset days in an Asari retirement home" :D. A je kolem nich bohatý lore.  Jinak jsem zapomněl na Jack. Ta ve dvojce na sobě neměla skoro nic. :D Ve trojce jÍ kulatně vylepšili, její design byl atraktivní, ale nenazval bych to fanservice. Prostě super balanc. Heršvec, Jack je ukrutně hezká baba :D
@Cathan (26.01.2024 22:10): Ja vím ze se to nevylučuje. Jen že na takový ten echt fan servis nic moc víc než ty vnady není třeba, takže pokud tomu někdo věnuje hloubku a ty Asarijky tím postaví do celkem seriózní podstaty tak to slovo fan servis zní skoro urážlivě, vzhledem k tomu k jakým dick only věcem se to označení používá :)
@Charllize (26.01.2024 22:01): Ono to ale není buď a nebo. Může to být prvopudový fan servis a zároveň mohou mít propracované lore. ME má plusové body za to, že celý koncept sexy mimozemšťanek vzali a vlastně z něj udělali fantastické lore o monogender rase. Takhle se dost často tvoří ty nejlepší věci. Vezmeš běžný trope a vytvoříš pro něj lore. Asari jsou naprosto typická fan-servis rasa a ve skutečnosti jsou tak doslova stavěny. Je to totiž rasa mimozešťanek které hledají nové partnery na páření, takže jejích přitažlivost je pro ně zásadní. A jejich kultura i vysvětluješ, proč se často vyskytují jako tanečnice atd.

Je to fan servis s perfektní lore vysvětlením které zároveň pro ten trop vytváří jakési zrcadlo. To je odlišuješ třeba právě od těch Twi'lek, které jsou prostě tanečnice a otrokyně... protože jsou prostě sexy, toť vše. Nelaciný fan servis je furt fan servis :) A fan servis neznamená, že je to špatně.
@pajmič (26.01.2024 15:30): Asari jsou fan servis :) Ostatně celý koncept sexy mimozemšťanek je jeden velký fan servis pro mužskou populaci. Když to tak hezky funguje v lore je to pouze bonus navíc.

Přiznat si to je první krok :D
@Malignus (26.01.2024 15:40): Vždy keď máš HW, na ktorom je software okrem hlavného servera, tak je to jednoduchšie napr. hacknuteľné, prípadne, keby ju zajali/ukradli. :D
A je to stále scifi, zober si, keby sa k nej dostali reaperi alebo by ju zasiahla nejaká energia, ktorá by ju vyskratovala.
@pajmič (26.01.2024 15:30): Veď pre Asari bolo interné zadanie "sexi female aliens". Takže to platí, aj pre Mirandu a Samaru.

Ale v prípade EDI som narážal na to, že ona už existovala ako AI v rámci lode a toto bol taký extrémne "nepraktický krok", kde vlastne AI lode a ovládanie lode ohrozuje to, aby sa aktívne zúčastňovala bojových misii v takomto tele.
@Tulareanus (26.01.2024 11:50): EDI, přesexualizovaná. Haha. Samařin bujný dekolt, Mirandina latexová kombinéza a její legendární pozadí, Tali a její super útlý pas a nakonec celá rasa Asari by se dle tvé logiky dala považovat za fanservis :D
@Ria Kon (26.01.2024 11:23): To je pekne rozpísané a dáva mi to zmysel, akurát pri tej EDI to vyšlo ako presexualizovaný a nie úplne logicky pôsobiaci fanservice s tým telom.

No a potom je tu tá druhá vec, že naozaj niektoré postavy boli fakt slabo napísané (Jacob). James mi osobne prišiel lepšie napísaný, lebo nežral rovno Sheppardovi z ruky a vedel mať aj iný názor, hoci stále to nie je žiadna postava, ktorú by som považoval za super napísanú.
@Ria Kon (26.01.2024 11:23): To je fér. Snad jen u toho Jacoba bych se dohadoval. Máš pravdu, že tu roli má mít, ale já i ve hře nevidím ani mu ji nevěřím. Působí na mě jako kopie jeho otce light. Rádoby dobry chlap který ale nakonec děsně pokrytecký a jede stylem "nikdy má chyba". Rasisticky a pasivně agresivní je pak víc než Miranda.

Jinými slovy, jo, nemám ho rád ale on neplní ani tu roli co by měl.
Koukám, že si tu spousta lidí plete pojem "zbytečná postava" s "neoblíbenou postavou".
Jacobova role ve hře je delat Mirandě kontrast. Ta je někdo, koho by jste v Cerberu čekali, Jacob je někdo, koho by jste čekali spíš u Aliance mezi vojáky. Má především paragonům ukázat, jak se smířit s prací pro Cerberus a nevidět vše černobíle.
Ashley je kritický, xenofobní a náboženský náhled na galaktickou společnost, kterou máme jakožto hráči tendenci přijímat s růžovými brýlemi.
EDI je odrazem středobodu celé trilogie a především trojky - mohou organici a syntetici coexiatovat? AI bez těla není tak úplně syntetik, ale souhlasím, že v tomto případu jde spíše o pomocnou berličku a dalo se obejít bez něj.
Cortez je, spolu s Vegou, odrazem důsledků Shepardových činů během dvojky. Ukázka, že i když sme lítali po galaxii a zachraňovali ji, nepomohli jsme všem. James je pak ještě seznamovacím prvkem pro hráče, co přišli až rovnou k trojce. Podobně jako Shepard v jedničce je prvně mimo Alianční prostor.
Úplně jiná otázka je, jak se dané postavy vývojářům podařily/nepodařily. Jediná skutečně zbytečná postava, která měla být nahrazena jednou ze tří jiných postav, je ona novinářka, kterou nikdy na loď stejně nevpustím.
@Jab (25.01.2024 21:19): Neříkám, že byl špatnej. :-D A ano, byl propracovanější a lepší než Zaeed a Kasumi.

@Cathan (25.01.2024 21:58): Ano, to je pravda. I EDI byla jako společník zbytečná, ale zase jsme všichni přáli Jokerovi přítelkyni, i když to byl jen palubní počítač. :-D Ještě bych považoval za zbytečnou Ashley, která byla většinu hry mimo. A Diana byla nejen zbytečná, ale i ošklivá. Jessica tak špatně nevypadá. Jacob vyloženě není špatnej, ale je to "Hero of another story." V komiksu tvořil dobrej pár s Mirandou.
@Malignus (25.01.2024 21:11): "Zbytečných" postav je v ME3 celá řada. Nejdříve si přiznejme takové maličkosti, jakože samotná EDI jako fyzický společník je zbytečnost. Miluju to, ale je to zbytečnost. Pak si upozorněme na Jamese, který hře přidává, no, nic. Ale aspoň nějaký vojenský aspekt, budiž. A poté na Dianu, který splňuje veškeré definice zbytečné postavy a která je ve hře jen jako kopie Jessicy Chobot - ačkoliv jsme v ME1 a ME2 měli dvě jiné reportérky které mohli její roli zastoupit.

A upřímně ještě před ME3 mělo universum mnoho zbytečných postav. Existence Jacoba je pro mě stále záhadou a Jab má tak trochu pravdu, ačkoliv mám osobně Kasumi dost rád.

A přesto budeme vyzdvihovat NPC který minimálně ukazuje z osobnější stránky strasti války. Není záhada proč, a ten důvod není správný :) Já nechci nic víc než kapku kritického myšlení.
@Marles (25.01.2024 19:57): Je to přesně obráceně. Dle dnešní definice byli fox news právě woke, ale především to byli a pořád jsou neskutečný ignoranti a paka, který vlastně ani nevěděli/nevědí proč jsou vlastně triggered.

@Jab (25.01.2024 21:19): Jo, bylo to udělaný dobře, ale stejně jako tebou zmíněná Kasumi a Zaeed dostal málo prostoru.