Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jsem si to i chtěl někdy po těch letech dokoupit, ale když to dali za darmo nadávat nebudu. Nikdy jsem nehrál epizodu 2. Tak to teď napravuji. Ta první byla tehdy docela zklamání. Je vidět, že rozpočet asi nebyl takový jako u dnešních her, ale líbí se mi jak to i tak je docela filmové díky šikovnému level designu. Možná si pak dám i nějaký ten mod. Co jsem tak občas koukal mělo by být z čeho vybírat.
Možná mi někdo poradí. Tak cca před několika lety vyšla hra z řekněme animovanou grafikou inspirovaná half-life 2 kterou dělal jeden člověk. Docela by mě zajímalo ale nemůžu si vzpomenout na název.
@Zero (17.11.2024 15:24): Příběh je v Half Life hrách velmi dobrý, ale nečekej klasické vyprávění kdy vše dostaneš na zlatém podnose, vůbec to není jako Max Payne - skvělé na HL je že vše vypráví prostředím, musíš se dívat kolem sebe, poslouchat útržky rozhovorů a sám si poskládat co se děje, resp i co se stalo během těch mnoha let po HL1 kdy Gordon ze světa zmizel.
Tak jsem se taky rozhodl napravit svou neznalost klasiky, když je to na Steamu zadarmo. Zatím ok, ale je to, nu, akční hra. Čekal jsem, že to bude víc jako třeba Max Payne, tedy střílečka s důrazem na příběh. Příběh tam sice tedy je, ale zatím mi jen na začátku řekli, že se mám někam dostat, no tak už se tam pár hodin dostávám (momentálně nějakou lodí či vznášedlem či co to je).
Já připomenu toto. Letos se to dočkalo další verze. Je neuvěřitelné, že oba díly HL byly výrazně tak pozměněny za těch 20 let či více, načež si to člověk musí modifikovat.
Mě hodně mrzí, že vyhodili spoustu toho postapo contentu (pouště po zmizelých mořích, různí další nepřátelé atd.), co je vidět i na tom demu z 2002 .
Tak mám ve Steamu Half-Life 2 A Half-Life 2: Update. Ten update k 20. výročí je součástí HL2, nebo se je to ten HL2: Update?
@AlieN (17.11.2024 05:14): vývoj jsem tenkrát nesledoval, ale hra mě neskutečně pohltila a dohrál jsem jí opakovaně. Pro mě to je první filmově příběhová sci-fi fps a zároveň jedna z nejlepších. Jednička mě nikdy tak nechytala.
Skvělý dokument, a nostalgie jak kráva protože HL2 byla první hra jejíž vývoj jsem sledoval už dost podrobně a s vělkým očekáváním. Je skvělé vidět takto shrnuté jak to probíhalo a jak úžasně inovativní ty designerské nápady byly. Dokonalá hra. Hned jsem musel nainstalovat znovu, už asi po desáté, víckrát jsem dohrál jen Half Life 1.

A opět bolest nad nedokončenou Episode 3, ty ukázky z ní s novými nápady a hračkami vypadají hrozně cool. Fakt doufám že jednou ten Project Borealis dotáhnou, i když třeba bude jen stínem toho čím mohla být skutečná Episode 3.
@Red (16.11.2024 19:56): U tohoto projektu, (jakási náhrada za zpackaný a nefunkční Half-Life: Source) by snad titulky nějaké být mohly. Ale spíše doporučuji si dění HL1 nastudovat někde na netu. Ten Source 2004 Mod vyžaduje Source SDK Base 2006. Ale hra mi s tím padala, jakmile jsem uložil hru.

Další možností, jak hrát HL1 kampaň, více věrnou roku 1998, je tento mod, Half-Life Classic. Ten je kompatibilní se současnou Steam verzí HL1, popř. tou steam legacy.
S aktualizací hry jsem měl tento problém. V noci antivir Kaspersky bláznil a zčervenal, ale sám si poradil. No, a hra mi pak samozřejmě nešla spustit. Dal jsem tak opět legacy verzi, jíž mám u Half-Life 1. V noci mi jely jen modifikace do HL2, které potřebují starší Source SDK Base. Nyní mi tedy HL2 zase jde, kontrolováno. S pěknou Reshade grafikou.
Za půl hodiny to bude 20 let od vydání. Tak podobně jako u jedničky, Valve trochu mákli a zaktualizovali dvojku, zaintegrovali do ní obě epizody, doplnili commentary track, udělali na ní 100% slevu a vydali dvouhodinovej dokument o vývoji. A jako bonus i vůbec poprvé zveřejnili high-res verze původních E3 dem, pamatuju si jak jsem na tohle koukal v potato cam kvalitě xkrát, fascinován tou fyzikou. Tak snad se někdy dočkáme tý trojky a já si před ní ještě někde seženu nějaký to VR, abych si mohl projet celou sérií včetně Alyx.
@stepankoby1 (06.08.2024 12:08): Spíš to beru tak, že když Valve vidí v něčem potenciál, tak do toho investují, viz zmíněné příklady. Třeba Portal, s tím přišel student, který to předvedl na nějakém game jamu ve hře  Narbacular Drop, kde to viděl někdo od Valve, pozvali si ho k sobě, koupili na to práva, předělali to a vydali jako technologickou hru.

Co se HL Alyx týče, to je prakticky vstupenka proč si koupit Valve Index (nebo VR obecně). A sami v rozhovoru říkali, že schválně vydali Half-Life 2 na Steam, aby hráče donutili si na Steamu vytvořit účet a začít ho používat.


@MarezCZE (06.08.2024 08:37): To je zajímavý nápad. Akorát Gaben je silně proti používání AI ve hrách :D nebo minimálně odmítal generování assetů do her. Možná, že hlas, questy aj. vidí jinak, těžko říct
@stepankoby1 (06.08.2024 12:08): na naviazanie je intro a kecanie postáv. Nemyslím si, že s doatatočným marketingom, čo Valve vie, by bol problém so starou IP, ktorá má navyše kultový status.
Baldur's gate 3 s tým tiež problém nemal.
@Cobot (05.08.2024 15:20): Alyx skočila přímo mezi jedničku a dvojku, pracovala s postavy z původních dílů a konec je vyloženě založený na změně konce epizody 2. V pokračování v Half-Lifeovém zavedeném IP bych problém neviděl. Otázka spíš je, pokud by to bylo znovu celé na PC a ne exkluzivně na VR, jak na ten nový konec navázat, když spousta lidí VR nemá a Alyx nehrála.

@SimonEndt (05.08.2024 18:03): A není náhodou ten "nový technologický přínos" něco, co se nedá dopředu očekávat, když ještě hra nebyla ani oznámena? :D Docela pochybuju, že se někdo např. v roce 2001 těšil na Half-Life 2 kvůli Source enginu nebo na Counter Strike proto, že přivede sport do videoher. Jestli GabeN kutí, tak o tom nejspíš budeme vědět jen podobné vágní leaky. Alyx taky přistála dost náhle a oznámena byla až pár měsíců před vydáním.
Tak trochu jsem si říkal, v souvislosti právě s implementací nových technologií, zda by Gabe nalaškoval u HL3 s implementací právě AI.Cozbsi myslím by mu dávalo smysl. Ale to bude jen můj vlhký sen :)
@Gordon (05.08.2024 23:19): Portal je na fyzike postavený a má okolo toho celý level dizajn, v HL 2 to bol skôr gimmick.

Každopádne ten istý rozhovor s Gabeom som videl tiež a nebral to len z technologického hľadiska, ale aj biznisového, preto tie citované príklady, ktoré dal Simon.
Mam pocit, že Gaben v nějakém rozhovoru říkal, že jeho primární zájem jsou technologie, proto s každou hrou chtěli přijít s něčím novým nebo současnost technologii vylepšit. Half-Life - scripty ve hrách a vyprávění příběhů, Half-Life 2 - Source engine a Steam, Counter-Srike - eSport, Team Fortress - režim Free to play s mikrotransakcemi, Portal - hrátky s fyzikou, Alyx - VR a pak SteamDeck, Valve Index atd. (ehm, o Artifactu se nemluví). Proto se Gaben tak moc zajímá i o implementaci čipů a nejspíš proto Half-Life 3 nemá zatím důvod vyjít - nepřinesl by nic revolučního. Oni nemají důvod vydat HL3 pro peníze, vydají to až budou mít nějaký důvod.
Takhle po letech by musel muset být HL3 v podstatě nová IP pro novou generac. Návazovat to vlastně ani nemusí. Za mě proč ne i když pořád spíš nevěřím, že budou chtít dělat pouze singleplayer hru. Možná, si po Alyx fakt řekli, že do toho půjdou. Vtipný bude když ti bude opět VR only.

Po těch letech už je mi ale hlavně úplně jedno jestli to vznikne nebo ne.
[neexistující příspěvek]: mohl bych svůj komentář použít jako popis ke hře, ale to by ho asi nikdo nečetl :-)