@
Red (23.04.2023 13:23): Obecně se mi daleko víc líbilo, že knížky s kouzly se kupovaly než učily při level upech, člověk se v podstatě mohl dostat ke všemu.
Ale o čem jsem mluvil. V jedničce ses naučil kouzlo na level 1, potom na level 2 - na level 2 bylo potřeba mít větší základní magii, aby se to dalo naučit, ale kouzlo pak bylo účinnější, rychlejší, mělo kratší cooldown a stálo méně many. Tudíž se opravdu vyplácelo si kouzla vylepšovat.
Ve dvojce (dalších jiných diablovkách i HD modu Belzebub pro Diablo 1) to funguje jinak. Kouzlo je na úrovni 2 sice účinnější, ale zároveň je náročnější na manu a taky se mu úplně debilně zvyšuje cooldown. Tím pádem pro mě postrádá smysl si kouzla vylepšovat. Raději budu používat Fireball na levelu 1, kterej stojí 10 many než na levelu 2, kdy stojí 13 a ještě čekám na cooldown.
Zato v jedničce lze s Fireballem na max levelu 15 udělat slušnou paseku i v pokročilejší fázi. Kouzelník má zásobu 600 many, Fireball stojí 3 a sesílá se v podstatě ihned, resp. cooldown je rychlejší než kliknutí myši.
A takhle to má vypadat. Kouzlo na vyšším levelu má být účinnější, levnější a rychlejší. A kecy o vyváženosti atd. jsou podle mě nesmysly. Proto jsem od dvojky a podobných dalších her začal hrát za barbara a podobné postavy. Ten systém kouzel je pak podle mě úplně nesmyslnej.