Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (15.01.2012 21:13): Co se týče bolywoodů, tak ty jsem z většiny viděl v němčině :).

K Bebopovi mi více sedí eng, stejně tak Haruhi či Samurai Champloo. Podstatná je pro mě kvalita daného dabingu (z 95% to je samozřejmě původní verze), a ne to, z jakého státu pochází dílo a tudíž i originální dabing.
@Tulareanus (15.01.2012 20:26): "@Say: Samozrejme" <-- Bleurgh...

K tématu - dost se divím, že od BG2 dle mě snad nebyli žádní zajímaví parťáci nebo komunikace s nimi... Skoro jako by následné hry tvořila jiná firma.
At to byla nebo nebyla 'xenofobni mrdka', byl to kazdopadne mnohem lepe vykresleny charakter nez kterykoli jiny ve dvojce. Ve dvojce jsou postavy vykreslene prakticky pouze na zaklade jejich osobnich ukolu. Vubec nereaguji na to, co se kolem nich deje. Plnil jsem ukol pro Mordina a mel jsem v parte Grunta, ktery po celou dobu nekvaknul jediny slovo. Jako by se ho to vubec netykalo. A vsechny charaktery musi byt mega cool a jejich primarni charakterova 'vlastnost' musi bit do oci jako neony ve Vegas.
@marwel (15.01.2012 20:19): Tak nie je tam xenofóbna mrdka ako Ashley. Tali sa mi v dvojke páčila, lebo tá postava naviazala tam, kde v jednotke skončila, Nesympatický mi bol nigga, lebo to bol typický povzdychový "always the right thing + former soldier " macho. Pôvodne som bol skeptický, ale už od prvého stretnutia som vedel, že Mordin Solus je veľmi zábavná postava, možno trochu účelovo excentrická, aby bola dostatočne vtipná, ale nevadí, chytil som sa na to.

@Say (15.01.2012 20:14): Samozrejme, nebudem predsa počúvať kvíkanie/zavíjanie čo robí Megumi Hayashibara. A ten dabing bol narozdiel od mnohých iných anime (Zvyčajne sťahujem dual jap/eng dabing, aby som si vybral stopu s príťažlivejšími/vhodnejšími hlasmi) veľmi podarený.
Mne teda byly nesympaticky vsichni ve dvojce. Garrus a Tali mi byli sympaticky v jednicce, ve dvojce me zacli srat i oni. Ja mam problem se vsemi podobny jako tady Tul a Gruntem - vsechno jsou to pouze zajimave dabovane postavy, ale naprosto bez charakteru. Dragon Age mi v tomto ohledu prisel o dve tridy vys, vcetne vztahu s nimi a jejich osobnich ukolu.
@Tulareanus (15.01.2012 17:38): Takze se porad mam na co tesit... zatim mi vsici riakaj: "Nemam na tebe cas". Kazdopadne mam strach se rozkecat s tim negrem, ma Shepardka si uz tak dost nabehla s Alenkem, blahe pameti. Miranda je mi od zacatku nesympaticka a uhly, ze kterych je zabirana pri filmovych sekvencich na tom zatim nic nezmenily. Vlastne sympataky aby v me jednotce z dvojky pohledal...
Práveže to kecanie je častejšie ako v jednotke, ide o to, že oni sa vždy rozkecajú po čase, akurát pri Garrusovi som mal pocit, že jediné čo ho zaujímalo, bolo kalibrovanie zbraní...
Tohle je presne duvod, proc by u kazdeho komentare mela byt volba Zverejnit. Dost to postradam. Kdyz hru dohraju, malokdy se mi jeste chce psat komentar.

Ad stabilita, kdyz cunatka z Bioware neopravili u jednicky ani po trech letech zavazne problemy, ktere se vyskytovaly na kartach rady GeForce, nedivim se nicemu. Uprimnou soustrast. Kazdopadne u me dvojka na XP drzi jak pribita.

Mam za sebou odhadem 20 hodin. Komentar bych napsal velmi podobne a udelil bych stejne hodnoceni. Jeste nejsem na konci, tak nebudu rikat hop, ale dosavadni dojem je, ze hernimi mechanismy, pribehem i jeho podanim se mi vice libil prvni dil. Presto 85% za vynikajici hru.

+ chybi mako chvalabohu, Garus, Arrival, vylepseni, stabilita hry, barvitejsi prostredi
- pribeh, dialogy, vypraveni pres nabirani clenu jednotky -jednou naberete a pak si s nimi jednou pokecate - neszijete se s nimi, absence nosne melodie, zasobniky, nastavovani zbrani a zbroje, zdlouhava tezba, slabsi mimika
@Fingon (11.01.2012 19:17): Nehnevaj sa, ale ja vážne nepochopím, aký zmysel má písať komentár na hru, ktorú práve hráš a myslím si, že i plánuješ dohrať. Veď i tak to môže dosť tvoje dojmy zmeniť/upraviť a názor i komentár bude po dohraní pôsobiť celistvejšie...
A tak jsem to rozjel znovu. Tentokrát se mi už dařilo lépe, snížil jsem si rozlišení, vypnul jsem film grain a teď už i ten bajpas jde tak nějak snadněji. Ovšem ve druhé misi se mi opět dostal jeden z nepřátel do textury a pokusně jsem si vyzkoušel, že se tam na něj se střelami ani biotikou nedostanu... Uvidíme, jak to bude s dalšími misemi:)
I 30 hodin... Já to dohrál za 28 a neměl jsem loajalitu u 2 postav akorát.
Aký dlhý je zhruba Mass Effect, za predpokladu, že sa snažím plniť všetky úlohy, ktoré nájdem, chcem získať všetkých členov týmu, získať ich lojalitu a mať preskúmané galaxie na 100%?
Fingon: U těch větráků si pokaždé říkám: tady měl být autosave. Naštěstí v dalších misích už jsou autosavy blíže k sobě. Pokud máš DLC s Kasumi: odkaz , tak co nejdříve splň její úkol, jelikož během jeho plnění získáš skvělý samomal, který ti dost pomůže.
Jedničku jsem hrál většinou v sestavě Ashley-Garrus, prostě co největší palebná síla. Ze začátku jsem měl i Wrexe a na misi proti Benezii jsem místo Ashley vzal Liaru. Tamten souboj při jejím zachraňování mi nijak těžký nepřišel, víc jsem se bál, že nestihnu včas vyběhnout (což paradoxně udělala hra za mně v animačce).

Ve dvojce jsem si zatím moc vybírat nemohl - po misi se zmizelou kolonií (která nebyla právě lehká, ale dala se - nejvíc mě naštvalo, že se jeden z nepřátel schoval kdesi za zábradlím a ani se schopnostmi se jej nedalo nijak vylákat nebo zabít -> load a rychlejší a lehčí zlikvidování.

Pak ovšem následovala Omega, kdy máte pořád jen dva vojáky (pokud nepočítám Zayeeda). Jako první jsem šel pro Mordina a přes určité problémy v jednom místě těsně před klinikou to byla celkem pohodička. Potom ale pořád máte jen dva členy party bez možnosti jejich výměny. Hodně jsem loadoval v tom místě před vstupem k ventilátorům, nepřátelé na balkónech s raketomety mi docela zatápěli a nakonec jsem to prostě jen probíhal. Když uhnete těm s raketomety, je tam pořád dost silný odpor na zemi a nedá se tam uložit. A pak následuje bitva u té čističky vzduchu a dvou větráků s miliónem nepřátel, kterých neustále přibývá a nedá se tam uložit pozice (to mě taky dost sere, když si nemůžu uložit hru, kdy chci).

A mise za Archandělem taky není zrovna sranda, zvláště jak se zavírají ty tři přístupy do základny (hodně jsem loadoval u té poslední, kdy jsou nepřátelé ve třech různých hloubkách místnosti, další přibíhají v časových intervalech z těch dvěří co máte zavřít, běhá tam krogan s raketometem a ve štítu a do toho ti otravní čokli co začínají na písmeno v. Fakt mě nebaví střílet se zaměřovačem, aby mě na tři rány dostal pes kterého jsem si nevšiml - tuhle část jsem dělal snad desetkrát a už potřetí je to frustrující. Hlavně, když Garrusovi necháte jednoho člena party.) Já opravdu DOUFÁM, že v dalších fázích už to nebude takové maso:)
IMHO je Soldier jako sniper lepší než Infiltrátor:

1) Infiltrátor má zpomalení času při každém zamíření, Soldier na to má speciální schopnost. Ta se sice musí dobíjet, nicméně jen 3s.
2) Infiltrátor má neviditelnost, Soldier to může nahradit např. Gethským vylepšením štítu.
3) Infiltrátora neviditelnost způsobuje o 75% vyšší zranění, Soldierovo zpomalení času zvyšuje poškození o 100% nebo o 140% (podle toho co si vyberete na 4.úrovni dovednosti).

Hydrogen: Když v ME1 poprvé potkáš Liaru, tak ještě před odchodem z komplexu je zmiňovaný souboj s kroganem.
Taky jsem hrál za infiltrátora a bylo to fajn. K sobě Garruse a Mordina a byli jsme nezastavitelná parta. Až na pár bossů samozřejmě. Krogany s Liarou jsem asi nepotkal (to je nějaký pozdější quest pro Liaru ne?), ale tuhé souboje tam určitě jsou - ale jsou spíš vyjímka.

Fingone, není pravda, že skilly nefungují na nepřátele když jsou v krytu, tj.právě jejich největší síla. Eru to sepsal dobře. Pošteluj si trochu partu, ať máš těch damage-dealing abilit co nejvíc, není nad to je zřetězit.

Navíc doporučuju trošku uvažovat před misí, koho vzít a ušít partu na míru misti - když vím, že půjdu proti gethům a další syntetikům, vezmu si charaktery tak, abych měl overload nebo ten skill, kterým robotické nepřátele dočasně ovládnu. Analogicky pro boj s žoldáky a dalšími humanoidy (ograniky v terminologii ME).

MCZ: Přesně tak. Já s infiltrátorem měl rovněž co nejvíc tuněnou pistoli a skilly a pravidelně to střídal. Ostatně na blízko ani není jiná možnost. A teď při druhém hraní jedu zase za snipera, protože prostě v ME je to s ním imo nejzábavnější.

A se souboji jsem neměl žádný problém. Možná bych nelhal, kdybych řekl, že v ME2 byly tak vyvážené souboje, že jsem ani nezaznamenal frustraci s lehkého procházení, nebo naopak nesmyslně těžké eliminace.
Díky všem za tipy. Hru nezavrhuji a brzy se k ní vrátím, momentálně si ale dávám jiný z restů - Dragon Age: Origins. Úplně spokojený tu sice taky nejsem, ale člověk nemůže chtít všechno.
NateLogan (15.12.2011 13:29:38): To máš pravdu, to byl asi nejhorší boj v ME1&2 vůbec, taky jsem to naštvaně opakoval několikrát. Nicméně šlo mi o ten "průměr" obtížnosti, který se mi v ME2 zdál vyšší; větší náročnost tu ale vnímám pozitivně, je to spíše výzva a ta zákysová místa nejsou tak frustrující.
Fingon: Engineer je povolání, jež se zaměřuje plně na podporu. Na boj je zaměřen Soldier/Vanguard/Sentinel. Při importu z ME1 můžeš povolání změnit. Pokud budeš za enginnera pokračovat, nauč se např. Overload (proti synetikům), Incinerate (proti organikům, jde se tím trefit i za roh), Combat Drone (jako další parťák a odvádí pozornost), Tech Mastery a Barrier (později se ti odemkne volba bonusových dovedností).

Upgrade bypassu se dá koupit na Illiu (zpřístupní se až později).
Rozhovory a rozhodnutí, plus příběh, univerzum a všechno to kolem za zahrání stojí. To z YT nedostaneš.

Jinak nesouhlasím, akce v ME2 může být dost těžká pro někoho, kdo tento typ her nehraje. Díky autohealu se umírá dost rychle a je potřeba se adaptovat na tento typ gameplaye (ano, pak je to jednoduché).

BTW ten hackovací upgrade se získá po naverbování Mordina v laborce na Normandy.

MCZ: U mě teda ve dvojce nic nepřekonalo frustraci u souboje s Krogany po záchraně Liary (za tím výtahem). I když těžko říct kolik z toho měl na svědomí debilně umístěný checkpoint.
Marcusss: infiltrator má též pistoli a samopal, které jsou s nějakými upgrady/dovednostmi (mrazící munice) dost silné.

Jinak si ale myslím, že ME2 je o něco těžší než první díl, tedy především v konkrétních situacích - záchrana Archangela, Colossus atd., řadové souboje jsou pohoda (hrál jsem myslím na těžkou obtížnost).

Koneckonců to by taky bylo, aby ME2 nebyl těžší, když je to ta střílečka :-). V tomhle je jaksi "upřímnější" než první díl.
Fingon - "odmítám to považovat za střílečku, hraju to kvůli rozhovorům a příběhu" - tak to si můžeš rovnou prostě projít videa na youtube...:/ Protože to co chceš není hra. ME2 nemá vůbec vysokou obtížnost boje a minihry jsou jednoduché...
Zvládla to bez problémů dohrát i moje partnerka na "normal" a ta je ve střílečkách úplně levá... a to hrála za infiltrátora, který má dost možná nejhorší bojový systém v ME2 (sniper má neustále málo nábojů a hráč musí používat neviditelnost jen pro to, aby mohl proběhnout bojiště a posbírat červené tampóny)...
Eru: 1) je to možné, nastavení myši jsem nikdy neměl důvod měnit. O upgradu jsem slyšel, ale na Omeze se asi koupit nedá (ani jeden ze tří obchodů to nevede).
2) Waypointy na minimapě jsem objevil taky, ale raději mám statickou mapu, kde je sever vždycky nahoře.
3) odmítám to považovat za střílečku, hraju to kvůli rozhovorům a příběhu. Jednička mi v tomhle vyšla skvěle vstříc, plus ježdění v Maku.

Hraju to v angličtině, ale předpokládám že engineer je technik. Možná jsem měl jet raději za soldiera. Kde jsou ty časy, kdy jsem mohl do podezřelých energetických uzlů a zásobníků střílet, tohle bouchání pomocí overload nebo čeho je opruz.
Fingon:
1) Nemáš jen nastavenou malou rychlost myši? A celkový časový limit se dá zdvojnásobit, koupením upradu (tak jako hackování).
2) Jelikož nemáš kde zabloudit, minimapu nepotřebuješ. Kdyby ses např. zkusil v bojové oblasti kousek vrátit, nezabloudíš, ale narazíš na zeď. Co se týče odboček, tak na rozcestích zmáčkni klávesu pro mapu a šipka ti ukáže správnou cestu. Tam kam neukazuje, je nepovinná odbočka. Tímto způsobem téměř nic nemineš.
3) Proč hraješ "střílečku", když tě obecně nebaví? Jo a všiml sis, že když se schováš a přestaneš střílet, dobije se ti zdraví a štíty?

Hraješ za Technika?
Marcusss: vzhledem k tomu, že je to součástí úvodního tréninku, tak to vím a používám to. Jen se to většinou nepovede, když se nepřítel kryje (mluvím o biotických schopnostech). A co se týče drones, pár jsem jich vypustil, ale nevšiml jsem si, že by měly nějaký efekt.
Fingon - A víš o tom, že když držíš mezerník, hra se pauzne a ty můžeš při držení pravého tlačítka myši v klidu zamířit na nepřítele, nastavit na něj různé schopnosti Shepard a ostatních postav a následně po odpauzování hned střílet? Na tomhle systému celá tahle série staví...
streľba - kryt - streľba - kryt a budeš pri tom zívať s prstom v nose. Rýchlopalná sniperka v istej časti hry je potom už len čerešnička.
Střílečky mě nikdy moc nebavily a ani jsem v nich nevynikal (leda tak s nesmrtelností:-P), navíc jsem naposledy hrál snad HL2 epizodu jedna. Taktické věci mě nebavily nikdy, nehrál jsem Medal of Honor ani Call of Duty, Far Cry ani Crysis, Stalkera ani Bioshock. Tak mi vyčítejte, že mám pomalé reflexy a postrádám schopnost jemné motoriky. On je velmi dobrý důvod, proč hraji především adventury a RPG (i když takové Diablo mě taky nikdy nebavilo).

Asi to nebudu hrotit a nahodím si příště v Mass Effectu 2 taky nesmrtelnost (jestli to půjde a jestli se Notepad++ rozhodne fungovat). A prý na ten bypass taky existuje nějaké rozšíření.

Jen doufám, že ty boje se poddají v momentě, kdy získám lepší vybavení. V jedničce se mi poslední fáze hry (kromě boje se Sove-sarenem) zdály už tak lehké, že jsem vážně uvažoval naopak o zvýšení obtížnosti:-P
Fingone, nic osobního, ale ty jsi zprominutím strašná lama. Nemyslím to zle, ale pokud jsou pro tebe souboje v Mass Effectu 2 těžké (a bypass nezvladatelný - WTF jako?!?!), tak počítačové hry asi nebudou zábava pro tebe (což může být ve výsledku taky pozitivum).
Zajímavé, minihry mi přišly v pohodě, jen mi vadilo, že jich nebylo víc. A boje mi přišly místy až moc lehké,ale líbily se mi, a to se ve střílečkách vůbec nevyžívám (hraju tak 1 za pět let).