@
Tulareanus (03.02.2012 22:35): Obvinění z účelovosti se nebráním. Byl bych trochu šílenec, kdybych volil argumenty v rozporu s mým záměrem.
Příliš nechápu úmysl, který tě vedl k vypsání dvou relativně dobře napsaných postav z Falloutu 2. To by bylo logické, pokud bych tvrdil, že hra je napsána špatně. Já pouze tvrdím, že je napsaná hůře než první díl.
Prezident není víc než směšná karikatura. Stejně tak jeho "velký plán".
Prázdná je i řada městkých lokací ve dvojce (Redding, NCR, San Francisco), ale v zásadě máš pravdu. Hustota postav a úkolů je v prvním díle skutečně menší.
Když už se začalo obecně srovnávát, zde je i můj výčet toho, v čem jedna hra oproti druhé zaostává, pro změnu v neprospěch Fallout 2:
- Zoufalá hlavní dějova linka
Příběh pokračování je nejen obsahově špatný (
zfašizovaná organizace snící o čísté rase - „a přitom mají v čele prezidenta USA, to je ale kontroverze“), nýbrž i zle podaný. Bratrstvo oceli coby jakási světlá strana konfliktu je prostě vtip, posunování děje se řeší vyloženými podskoky (
Enclava pošle vertbirdy nebo rovnou Franka, aby někoho zmasakrovali či alespoň unesli – Arroyo, Vault 13, Matt v základně Bratrstva), nechybějí ani logické nesmysly (
organizace jako Enclava musí nakupovat chemické látky vyráběné ve Vault city, Bratrstvo postaví pobočku v Denu atp.).
- Špatná práce s převzatým univerzem
Udělat z ghoulí komunity domov důchodců, z páračů mluvící pacifisty a ze supermutantů sexuální zvrhlíky, tomu říkám tvůrčí invence. Navíc přidat ještěrkovité geckony (včetně ohnivých) nebo alieny (nevím, jestli je více klišé pojmenování nebo zjev), aby bylo vidět, že vývojáři měli i vlastní skvělé nápady. Brilantní...
- Otravné dungeony
K níže zmíněnému Vaultu 15 a Bázi mohu přihodit překrysované chodby pod Klamathem, důl v Reddingu, lokaci Banditů nebo úlet s přišerami zamořeným podpalubím tankeru. A to jmenuji jen ty vyloženě nenápadité a nudné.
- Tématičnost měst
V prvním díle je každé městečko promyšlenou realizací vize, jak by se mohla strukturovat lidská komunita v postapokalyptickém světě. Řeší se mocenské uspořádání, konflikty, způsob obživy, každodenní život lidí i jejich postoje. To vše nikoliv realisticky, ale podnětně a v souladu s nastavenými pravidly univerza.
Namísto toho v pokračování nastupují ryze tématická města, naprosto neoriginální a nefunkční. Kovbojský Redding, mafiánské Reno, republikánské NCR nebo béčkově scifistické San Francisco. Ne že by tam nebyly pokusy o přiblížení se jedničce (zejména v první třetině hry), ale vše to vyznívá naprosto směšně (například politický elaborát jedné prostitutky v Reddingu, proč o její rodnou hroudu soupeří všechny mocnosti v oblasti) a neuvěřitelně.
Omlouvám se za délku příspěvku. Jsem trochu nepříčetný před jednou náročnější zkouškou...