Komentáře
A tou nejhlavnější je pochopitelně pátý akt. Zde mě potěšila především o něco málo vyšší obtížnost. Stejně jako v základní hře jsem zde pokračoval na Experta. A zatímco první čtyři akty jsem prošel v podstatě s prstem v nose, v pátém jsem už po tom elixíru občas sahal. Obzvláště pak ve finálním boss fightu. I tak mi ale přišlo, že bylo hraní až příliš snadné. A stejně jako u základní hry, ani zde mě nyní nijak neláká opětovný průchod hrou na ještě vyšší obtížnost.
Co se týče level designu, zde mi přišlo, že jsou ty jednotlivé lokace o něco větší než v základní hře. Ale to může být jen pocit. Zaujali mě i noví nepřátelé, především Primordial Scavenger, který je ve svém bojovém módu skoro nezranitelný, dokud mu nepadne brnění a nezačne zdrhat. Měl jsem celkem nahnáno, když jsem na něj narazil s vlastnostmi Illusion a waller. Po chvíli jsem jimi totiž byl prakticky obklíčený a neměl jsem kam ustupovat.
Vizuálně vypadá prostředí stále stejně dobře ponuře, tady není co vytknout. Co ale musím vyzdvihnout, je hudba. Tentokrát mě zaujalo několik boss fightech skladeb, třeba ta při boji s Urzaelem.
Rozšíření dále přidalo do hry dvě nové třídy a to Crusadera a později Necromancera. Aniž bych si to předem zjišťoval, jsem si již pro základní hru vybral Crusadera, jehož styl se zbraní a štítem mi pro můj styl hraní dost vyhovoval.
Celkově jsem spokojen, pátý akt je určitě zajímavý a přidá několik hodin další zábavy. Nepochybuji o tom, že si hru za pár let zase zahraji za jinou postavu. Vyšší obtížnosti ale bohužel nejsou hned dostupné, takže to bude zase na relativně lehkou obtížnost, bez větších výzev.
Původní Diablo III jsem v době vydání propařil skrz naskrz. Datadisk ale dorazil v době, kdy jsem na hraní neměl už tolik času a projel ho jen jednou kvůli příběhu. Od té doby jsem na hru prakticky nesáhl a já si tak nedávno uvědomil, že si vlastně příběh vůbec nepamatuju a že to chce opáčko.
Protože i když hardcore RPG pařani, kteří by na akční RPG diablovinu nikdy neklikli ani náhodou, budou teď prskat, stejně to musím napsat. Příběh je u Diablo série docela povedená záležitost. Je zde spousta nepovinných dialogů, které vám o pozadí světa Sanctuary docela dost prozradí a celkově ten námět o věčném konfliktu mezi nebem a peklem s lidmi uprostřed je prostě super.
Rozjel jsem tedy úplně novou postavu a po dlouhých letech si vychutnal hru od začátku do konce. A musím uznat, že jsem se bavil náramně. Ano, na temnou atmosféru jedničky to nemá, ale návyková hratelnost z dvojky už tam je. Systém obtížností a adventure mód ze hry dělá závislost nehorázných rozměrů a věřím, že v partě se zábava ještě znásobí.
A vzhledem k tomu, že na čtyřku si ještě počkáme, nezbývá než zůstat u trojky. A to mi vůbec nevadí.
Pro: Příběh; návykovost; obrovská znovuhratelnost.
Proti: Občas až moc barevné; stereotyp po delší době v solo hraní.
Zatím co temnější atmosféru jsem uvítal všemi deseti, i když na dvojku a především pak na jedničku se i tak nechytá a stále je hra na můj vkus až moc barevná, hudba se značně zhoršila. Nechápu kdo vymyslel ta houslová sóla, ale vůbec se sem nehodila, a stejně tak vzrůstající hudba, která nabírala na intenzitě i přesto, že byla celá lokace dávno vymlácená.
Hlavní záporák Malthael mi nepřišel jako nějaký extra borec a na Baala ze dvojky nemá ani náhodou. Na druhou stranu jsem při souboji s ním poprvé za celou hru umřel a byl jsem rád, že jsem nehrál s Hardcore postavou.
Určitě je super věc Adveture mód, kde se dá v náhodně generovaných úkolech dosyta vyblnout, ale i ten mě po splnění několika trofejí přestal bavit. Občas jsem využíval možností, které nabízela NPC Mystic, především pak změnu vzhledu předmětů, ale určitě ne v takové míře, jako Romča. Mystic sice byla již v prvním aktu, ale byla přidána až v rámci rozšíření. Stejně tak byl přidán i legendární kraví level (zde s názvem Not The Cow Level), který je zaplněn hordami rozzuřených krav.
70. level se nám s Romčou podařilo získat ještě před zabitím Malthaela a trofejí nám vyskočilo necelých padesát z celkem čtyřiapadesáti, když počítám i rozšíření Rise of the Necromancer, ze kterého Romča s čarodějkou samozřejmě nezískala žádnou, mimo jedné rozhovorové. Zatímco dvojku jsem hrál rád opakovaně, trojka mi jednou stačila a teď jsem zvědavý, co předvede čtyřka, která dle videí zatím vypadá parádně.
Pro: temnější atmosféra, Adventure mód, Mystic, trofeje, kraví level
Proti: stále příliš barevné, Malthael, hudba
Už druhý díl nebyl vůbec složitý. Spoustě lidem dokonce vadí označení RPG. Třetí díl RPG element ořezal úplně na kost. Už žádné rozdávaní bodů do vlastností nebo vážení každého jednotlivého skillu. Systém buildů má svoje výhody. Dává velkou volnost hráči, co udělá se svou postavou. Nestresuje ho špatně zvoleným postupem vývoje postavy. Jen s nabytýma úrovněmi otevírá nové schopnosti. Hráči stačí jen odzkoušet účinnou kombinaci schopností. V době internetů je to úplná arkáda. Ani nemusíte nic zkoušet.
Systém levelování lootu s postavou je fajn. Moc se mi ale nelíbilo příliš rychlé levelování postavy. Spolu s možností přehazovat kdykoliv obtížnost, není problém zabít Mathaela při prvním dohrání na 70 úrovni na obtížnost Torment. Je to moc rychlé, ale chápu, že je to primárně stavěné na online hraní. Že kampaň je spíš tak na okraj.
Kampaň je bohužel slabá. Atmosféra se s komixovou stylizací bohužel vytratila. Epické animace a silácké (často zbytečné) řeči NPC postav to nezachrání. Prostě to nemá pořádnou atmosféru. Žádné tajemno a zvědavost z dalšího postupu. V tomhle dvojka zůstává o dvě třídy nepřekonaná. Nechápu to. Možná už jsem starej. Dost hrozný byly už jen arény s bossy (prázdné kruhy) natož samotní bossové. Samotný Diablo umřel na obtížnost Expert snad bez použití jediné lahvičky.
Přes všechno je Diablo III hodně zábavné. Hrajem ho ve dvou v kooperaci a určitě si ještě vyzkoušíme alespoň ten Hardcore mód. Trofeje jsou holt motivující věc.
Ovládání na PS3 je bez problému. Dobře vyřešené menu. Celkově pěkně intuitivní. Jak jen to jen s páčkami jde. Střílení na dálku je trochu těžší. To je ale jen o zvyku a cviku. Jede to krásně plynule.
Škoda nevyužitého opasku.
Adventurní mód je fajn.
Udělejte někdo další díl s temnou stylizací dvojky!
"Herní kutil"
Pro: zábavná hratelnost, loot, eventy, systém buildů není špatný, hodně obsahu, pěkné animace
Proti: RPG osekané na kost (ano, jde to i víc), moc rychlé levelování, slabá kampaň, komixová stylizace, nulová atmosféra, už jsem asi herní geront
Bohužel to není "ono". Už tak se špatně hodnotí hra, která je v neustálém vývoji, která je takřka úplně jiná, než byla v prvních týdnech. Diablo 3 Reaper of Souls lze hrát do "zblbnutí", pořád do kola a hráč se bude stále bavit. Smrtonosné sety, smrtonosnější monstra, efektivnější zapojení skillů, to vše nabídnou vyšší obtížnosti a nové eventy.
Hra postrádá tu jedinečnost svého předchůdce. Ve dvojce hráč promýšlel, taktizoval - do čeho vložil skill body. Tato volba byla téměř nenapravitelná a každý věděl, že pokud zvolí špatně, tak přes postupový test na konci 4. aktu, zkrátka neprojde. To samé s vkládáním gemů, další věc, kterou již nešlo zvrátit. Hráč v honbě za runovými slovy, dokonalými drahokamy či adekvátní socketovanou zbrojí, obětoval enormní úsilí a spoustu času. A to je ta jedinečnost "dvojky", která nedala nikdy nic zadarmo, hra ve které dohrát hru na obtížnost hell, byla opravdová výzva.
Diablo 3 jako takové určitě vyplní spoustu herního času. Všechny herní mechanismy jsou uzpůsobeny tak, aby se co nejvíce zalíbily. Hra je tvárna, kdykoli lze změnit obtížnost, townportaly netřeba kupovat a docela kvalitní equipment padá na kždém rohu (alespoň na vyšších obtížnostech).
Pro: Komplexní seznámení se všemi skilly, zábavný gameplay
Proti: Nastavovatelná obtížnost, přílišná flexibilita všech aspektů hry, chybí surovost předchozího dílu.
A jako předtím je to jen můj názor, nehádám se. kuju :-* .
K Diablu 3 jsem se (naštěstí) dostal až po delší době před několika lety. V době vydání jsem byl ponořený ve světě MMORPG a neměl jsem na jinou hru čas.
Příběh u Diabla 3 je celkem tuctový, zkrátka to co už mockrát.
S nadšením jsem kvitoval akorát staré tváře Butchera a skeleton kinga. Poslední Horadrim stařík Cain a archanděl Tyrael nesmí chybět. Jinak to stojí za prd, ale u celé série nešlo o příběh ale o závislost v dropování předmětů tak ho nehodnoťte. Jestli chcete příběh hrajte si jinou hru. :D
Celou kampaň doporučuju hrát max jednou, na kouknutí filmečků. Je to dlouhé a celkem nudné. ZAPÍNEJTE JEN ADVENTURE MOD.
Plňte bounties v jednotlivých aktech, později rifty.
Jak vidíte že neumíráte HNED ZVEDEJTE OBTÍŽNOSTI. Level 70 máte tak za dva dny, to vám přibydou velké rifty a expíte si nekonečnej paragon. :)
Myslím že od svého startu tato hra ušla dlouhou cestu a je docela nefér že jí starší hodnocení sráží průměr. Podle mě by měli ty staré komenty uživatelé buď smazat nebo znovu si to zahrát a ohodnotit znovu.
:D
Je to totiž dost jiná hra než na začátku.:
* Zmizela nesmyslná aukce. Předměty se vlastně ani nedají tradovat, jdou jen chvíli a jen s lidma se kterými jste danou věc dropli.
* když hrajete COOP, každý na zemi zemi vidí jiné předměty a padají vám předměty pro váš char, tak se nemůžete o něco hádat :)
* žádné sbírání a hromadění flašek! Prostě jedna heal flaška na reus a hotovo.
* aktuálně 17! obtížností a určitě se to bude dál zvedat
* goblini s pytli podkladů na zádech
* přidali šatní skříň na vaše sety, rychleji se převlíknete
* sezóny. Ach jak je miluju, vždy mě znovu nalákají. Protože mě to vždy nejvíc bavilo od čistého začátku. Ted i za plnění sezónních questů dostanete jeden celej setík. Což vám hodně hodně urychlí postup (obyč sezónní q. splníte do týdne)
* stavění Hellfire šperků se hodně urychlilo, dříve to bylo neskutečně náročné, a vzhledem k poměru námaha/výsledek spíše deprimující :) i Keywardeni jsou konečně vidět na mapě
* Kanai cube, (všechny recepty jsou v ní popsány! oproti Horadric cube z D2) ta vám slouží hlavně k využívání 3 vlastností z legendárních předmětů navíc než co máte na sobě (zbraň, armor a šperk)
* všechny materiály se skladují mimo bednu i inventář, nezabírají místo a do kostky je vložíte jen kliknutím
* pet co chodí s vámi a sbírá za vás peníze, konečně nemusíte klikat na každý zlaťáček
* u mystic Npc si můžete změnit celý váš vzhled
* na town portál máte talisman, žádné nakupování svitků
* portit můžete na jakýkoliv checkpoint a nemusíte na nějakém stát
*sety a setové dungeony
* challenge kde musíte proběhnout rift s předem nastavenou postavou v rychlejším čase než je určeno
* legendárky už mají nejenom acient verzi ale po projetí 70 greater riftu máte šanci na primal acient item :) (jsem zvědavý co přidají příště)
* klíče do riftu už nemusíte farmit v bounties, to byla blbost. Obyč rift si otevřete už zdarma.
* tajnej level s poníkama a medvídkama
* společná bedna pro všechny vaše postavy
Někdo tu psal že nemůžete použít předměty na ostatní, to není pravda :)
Buď využijite stejnej předmět u postav co "jedou" na stejnej stat třeba STR Crusader/Barbar atd.
Nebo u NPC přerolujete hlavní stat na co potřebujete.
Nebo si legendárku/setový předmět nebudete identifikovat ale identifikujete si ho až na postavě co potřebujete.
A stejně si myslím že budete používat společně maximálně gemy a vylevelované legendary gemy z riftu, předmětů na vyšších obtížnostích vám padá tolik že je rozbíjíte na materiál, tak nemá cenu to přehazovat :D.
- slibované Pvp nikdy pořádně nebude. Jo sice můžete naportit na hřbitov a tam s kamarádem utkat ale celé pvp je záležitostí vteřin, prostě silnější vyhraje. Diablo 3 není dělané na pvp.
- ikona pro nový level paragonu vyskakuje uprostřed dole obrazovky. V zápalu boje, kdy vyskakují další a další levely, na něj často omylem kliknu a nějaký stat si zresetuji. Mělo by to být raději někde vpravo nahoře.
Je super že Blizzard pořád hru vylepšuje a stará se o ni. Od roku 2012 je to rychlejší a zábavnější hra. ( diablo 2 bez módů mi dnes přijde strašně utahané a nezáživné)
Sice to teď bohužel vypadá že se rozhodli rýžovat na dlc s postavami :( , ale myslím ze to je ucházející cena za servis zlepšování gameplaye.
Nekromanta jsem neodolal a zakoupil do poslední sezóny. A jsem nadšenej za pár týdnů jsem nahrál skoro vyšší paragon než na předchozích charech dohromady. :D těším se jak vyzkouším na něj jiné sety.
Jako někdo kdo strávil půl života u celé série říkám že Diablo 3 je barevnějsí, rozhodně zábavnější a flexibilnějsí než předchozí díl.
Pro: spousta vylepšení pro větší zábavu
Proti: závislost, se stereotypem doporučuji bojovat sezónama :)
Jak tomu u Blizzardu bývá, jejích Diablo je neustále se měnící hra. Jakmile se spustil datadisk, dostali jsme nový akt, u kterého bylo poměrně jedno, že se nachází na západě světa Sanctuary, příště to bude jih nebo východ a bude to stejně tak efektivní, protože to přinese nové obohacení v podobě herního prostřědí nebo kultury. Na to se příjemně hledí. Classy? Každá z nich byla stvořena na základě těch původních z předchozí hry. A Crusader? Inpirovaný Paladinem, ale ne jen tak předělaný Paladin, protože byl populární a Blizzard dělá to, co hráči chtějí a měli rádi. Příběhově od něj nemá tak daleko, je to totiž vlastně holy warrior, jenom z jiného řádu. Je jiný a trochu elitnější, větší tvrďák, proto Crusader. Koho to vlastně zajímá? Diablo není příběhovou hrou, ale má ho a dá se studovat do hloubky. Co se týče příběhu a Crusaderů, jejich hod kladivem není zkrátka výmysl. Příště myslím si bude něco jako Druid.
Bez gearu nejste nic, gear je všechno. Systém lootu byl na start datadisku předělán. Je ho méně, ale o to nám líp sedí. Dřív bylo všechno až moc random, v čemž měla spočívat nekonečnost hry a dlouhý item hunt. To nestačilo. Teď je to všechno mnohem lepší. Každá classa dostala nové sety, každá má svůj high end set, bez kterého nelze projet tužším obsahem hry jako nůž máslem. Itemům byly přidány speciální efekty, na základě kterých lze kombinovat a vytvářet buildy.. způsob hraní. A stále se různě upravují nebo budou přidávat.
Obtížnost hry: Na začátku býval Normal, Nightmare, Hell a Inferno. Z toho vznikl Monster Power 1-10, teď je z toho Torment I-VI, což je v této podobě dle mého názoru ideální, protože až to bude potřeba, může se přidat další stupeň. A časem se mnohé mění. Adventure mode, který je další novinkou k lepšímu a společně s touto nastavitelností obtížnosti, přičemž každá z nich má jiné % šance na drop, spolupracuje. Už nemusíme procházet pevnou kampaní s cut scénami, můžeme naskočit pomocí world mapy do jakéhokoliv aktu a plnit bounties, rychlé a jednoduché questy s odměnou. Můžeme si dělat cokoliv chceme. Chodit rifty, což jsou něco jako dungeony, pokaždé z náhodných lokaci a nepřátel s bossem na konci. Každý systém ale obsahuje nedostatky. Když pospojujeme jednotlivé systémy dohromady, vzniká komplexnost. Zmínil jsem odměny za bounties, ty jsou např. v podobě legendárních itemů, ovšem většina z nich je skoro k ničemu (využití pro začinající charaktery by si našly), jen jeden z nich je tzv. best in slot item, který chce mít každý, protože umožnuje velký skok v progressu.
A co progress z hlediska samotných postav? Max level posunut na 70, ale dosáhnout maximální úrovně je samozřejmě jen první krok, hlavní a důležité je to, co bude potom. Pro mě to jsou tisíce hodin. K tomu byl dále uveden nový paragon systém, kdy po dosažení té 70tky můžete získavat nekonečné množství bonusových úrovní, přičemž po získání každé z nich můžete volit libovolné staty navíc. Ty pomohou, např. takový movement speed nebo cdr, který v danou chvíli výborně zapadne do toho, jak potřebuji. Dřív to bylo jen 100 lvl s pevně danými bonusy a trvalo to expit. Teď je zase o něco více možností a životnost hry je prodloužena. Z toho se dostávám k aukci, jejímu zrušení a tradingu. Trading mezi hráči není, vypadá to podivně, ale možná je to tak správně. Vlastně v určité formě je - pokud s někým hrajete, drop na nějaký čas tradovat lze, ale pouze s daným spoluhráčem. A smart loot, který má zamezit tomu, aby postavě, která nepotřebuje intellect, nepadl intellect? Stát se to může, je pro to asi 15% šance. Můžete vyhodit, někomu dát, gearnout s tím jinou postavu, rozložit na materiály určené k enchantingu nebo výrobě předmětů. That's good. Kdyby byl trading, jako to bývalo v LoD, každý by měl full gear během mrknutí oka. Aukce byla zajimavým systémem, ale vetšina z nás na ní trávila místo skutečného běhání po světě a řezání monster desítky hodin a někdy i stovky hodin. Navíc pak byl i pocit, že ze samotného hraní není žádný upgrade, protože jsme pořízením věcí z aukce přeskočili velký kus progressu. Bylo to horší..
Transmo a výše zmíněný enchanting: Měli jsme dye, což jsou barvičky na obarvení gearu. Na každé postavě vypadal gear jinak, ale to nestačilo. Nevím, zda je to rozmazleností, ale tuto změnu jsem uvítal. Některé itemy zkrátka vypadají otřesně nebo do sebe nezapadají. Obrněný vršek a tepláky k sobě zapadat nebudou, i když to možná někomu prodlouží život. Krátké pižlátko vypadá hůř, než dlouhý meč, ze kterého šlehají blesky. Jak pro koho, pro mě ano. Enchanting umožňuje vybrat si na předmětu jeden stat a náhodně ho měnit, což funguje jako gold sink, který je ve hře také třeba. Celá hra je o honu po itemech, nebylo by to ono, kdyby šlo natradovat všechen gear nebo naenchantovat všechny staty, musí to být postavené tak, aby lidi hráli co nejdéle. Snažili se, měli co dělat. Ovšem jak hrát nejlépe? Jedině s tím nejlepším setem, který je jen jeden. Jakmile ho získáte, což pochopitelně není jen tak, můžete farmit Torment VI. To jde v rozporu s filozofií, která byla dřív. Co nejvíc random čísel, nic jednoznačně nejlepšího, aby hráči neměli to stejné. To se týká stejně tak buildů, kterých během vývoje mělo být milión, ale ve skutečnosti to tak nejde. Nejde to z toho důvodu, že vždycky bude nějaká skulina, vždycky bude něco nejlepšího. Chce to balance.. a přesně o to se snaží, to dělají. Jak to bývá u jiných her?
Před delší dobou mi kamarád řekl, že teď je to na nic. Já jsem odpověděl, že to změní a zlepší. Takhle Blizzard funguje, a proto mám rád jejich hry. Za základní cenu hry dostávám neustále nějaké updaty a patche. Je to jako kdybych hrál několik různých her, nebo tu jednu, ale stále se měnící k lepšímu. A nejen to. A co se na nás chystá dál? Leaderboardy, sezóny, g-rifty, legendární gemy apod. Konkrétně na ty gemy se připravuji. Za pomoci setu zbraní mám neomezený pohyb po mapě, který mi umožňuje rychlé nalezení cíle. Se svým seskládaným gearem potom nechám monstra vystřílet věžičkama, což mi silně připomína LoD trap assassina, proto mi to nijak ani nevadí, navíc sám střílím díky Cindercoatu taky dost (item, který přidává damage do ohně, mnou zvolená elementární runa a navíc redukuje potřebný množství resourcu k použití spellu). Itemy umožnují hodně.
Je hodně vychytávek. Ale ten gear swapping mi vadí, to by mohli přidat aspoň v příštím datadisku..
Btw. PVP, jak ho známe z D2, nikdy nebude. A skill trees původně měly být, ale na to je ideální PoE, tady by to vedlo jen k dumpování jednoho čtverečku..
Pro: patche, adventure mode, itemy
Začnu asi tím pozitivním, není toho moc. Hra má poměrně dobrou grafickou úroveň, stejně tak i kouzla mají perfektní efekty. Barvy sice nevytvářejí tak temnou atmosféru jako v D2, ale i tak je to jedna ze světlých stránek hry. Další plus je možnost vytváření komunit a klanů, což jednak do určité míry zpřehledňuje chat a také maté možnost hrát s lidmi s podobnými zájmy a tudíž je snadnější hledání party. Co se mi opravdu líbí je možnost transmutace vybavení, což by někdo mohl považovat za prkotinu, ale o něčem podobném jsem v tomto žánru snil už léta :) no a potom ještě.... ehm... hmm..
Jedním z důvodů, proč jsem přistoupil ke koupi Diabla byl údajně vylepšený a opravený loot 2.0 (který je prý i smart). Ze začátku hrání jsem se opravdu pokaždé lehce zachvěl v očekávání, když jsem uviděl oranžový předmět značící legendary item, bohužel z tohoto vzrušení jsem brzy vystřízlivěl. Ještě jsem nikdy v podobné hře neviděl tak očividný nedostatek fantazie. Za velmi krátkou dobu totiž poznáte, že drtivá většina legendárních předmětů je legendární jenom v tom, že mají jinou barvu nápisu a mají krátký flavour text (v tom lepším případě) a možná trochu vylepšené staty. Zapomeňte na předměty, které vaši postavu a bild udělají unikátní, těch je v této hře okolo 5% a jejich "unikátnost" spočívá v tom že vám buffnou určitý typ elementárního dmg. Ani by nevadilo, že tyto předměty mají jednu z nejmenších šancí na drop, ale ono se dokonce může stát, že i po jeho nalezení zjistíte, že je v podstatě k ničemu. Každému předmětu se totiž náhodně vybírá určitý počet vlastností. Jednou z klíčových je možnost předmět socketovat. Konečně jste po dvou týdnech našli předmět, který vaši postavu posune dál? Žádný socket? Smůla, předmět můžete zahodit a jít vesele "farmit" dál. Jistě je zde enchanter NPC, který vám socket může "rollnout" namísto jiné vlastnosti. I tady se vám, ale může stát, že po utracení nehorázné sumy peněz (cena se za každý roll zvyšuje) a craftovacího materiálu, prostě socket nedostanete. Pak už je opravdu asi nejlepší předmět zahodit. Po týdnu hraní zjistíte, že vás nález legendárního předmětu vlastně ani netěší.
Tohle by se dalo všechno překousnout kdyby vývojáři neodstranili možnost trejdování mezi hráči (nevím na co při tom mysleli). Všechny legendární předměty, které najdete jsou Bind on account, čili zapomeňte na to, že předmět který máte třikrát a nevíte co s ním dáte kamarádovi, který ten stejný marně měsíc shání (to samé platí i v opačném případě).
Plnění náhodných bounties (úkolů) v adventure módu se ze začátku zdá jako dobré oživení. Po týdnu změníte názor, je to ubíjející způsob jak získat rift stone kyes , které vám umožní získat přistup do Nephalem rifts (což mělo nejpíš nahradit uber Tristram v D2). V současné době plní drtivá většina hráčů bounties na obtížnost normal, neboť rychlost je v této hře lepší způsob jak najít loot než zvýšení obtížnosti (děláte si ze mě srandu?). Nephalem rifty se nesou v podobném duchu jako bounties. Náhodně generovaný dungeon s náhodným bossem na konci, na kterého zapomenete mrknutím oka. Trash moby se nevyplatí ani zabíjet, šance, že vám dropnou legendární item je asi taková, že do vás zítra uhodí blesk. Boss runy? Můžete to zkusit, budete stejně zklamaní.
Něco k vývoji postavy. Odstranění možnosti dávat body do statů a kouzel vidím jako jeden ze základních problémů a největších negativ Diabla 3. Runy u jednotlivých kouzel se tváří, že nabízí spoustu možností jak za vaši postavu hrát. Ve skutečnosti 90 % z nich je v podstatě k ničemu a budete se držet pouze pár osvědčených kombinací. Cooldowny u kouzel. Neřeknu kdyby šlo o pár sekund ale minuta a půl? Tohle není Wowko!!! Paragon levels po dokončení 70ky? Nuda šeď, každý bod bezmyšlenkovitě vrazíte do vyššího dmg, IAS nebo move speed. Ve finále zjistíte, že hra hraje za vás, nejde tedy ani tak o ARPG titul, jako spíš AG.
End-game content? Neexistuje, potom co po stovkách hodin nasbíráte kýžené předměty (obdivuji lidi co to dotáhli takhle daleko), můžete hru vypnout. Využít main postavu pro nasbírání předmětu pro vaše ostatní postavy? Bohužel, "smart" loot totiž zajišťuje to, že vám padají předměty se staty jen pro tu danou postavu (opravdu smart). Můžete si založit novou postavu a pustit se znovu vesele do farmení od samého začátku, což považuju za opravdový HC mód jen pro otrlé povahy s notnou dávkou trpělivosti a spoustou volného času. PvP? Avizované od prvních zmínek o vydání Diabla 3, stále nikde (a nejspíš se ani nedočkáme). Příběh ani hodnotit nebudu, jde o neuvěřitelnou slátaninu (tady měli zase vývojáři fantazie až moc).
Celkově neuvěřitelné zklamání. Hra působí jako by byla vyrobena pro lidi co si chtějí na hodinku odpočinout od hraní WoW, než jako opravdové hack and slash RPG.
Pro: Grafika, komunity, klany
Proti: Itemizace, RPG prvky, chybějící PvP, žádný end-game content, slabý příběh, nemožnost trejdování
Čeho si ale cením na ROS nejvíc, je ta tuna obsahu v end-game. Jak to bývá v dobrých onlineovkách, i zde začíná platit, že dohráním příběhu hra nekončí, ale teprve začíná. Zrušením aukčního domu si opět musíte všechen equipment pěkně vypotit a lov nejlepších itemů tak může znovu začít. K tomu může dobře posloužit adventure mód obsahující bounties (mise s cílem obvykle zabít konkrétního bose) a nephalem rifts (dungeony s náhodně generovanými nepříteli včetně bosů). Za jejich splnění dostává hráč další bonusy jako Greater Horadric Cache nebo Blood Shards, díky kterým si můžete příjít na pěknou výbavu. Jak mnoho hráčů po dohrání zmiňuje, takhle mělo vypadat Diablo 3 před dvěma lety.
Pro: end-game obsah, atmosféra V. aktu
Proti: délka V. aktu moc nenadchne, žádný renderovaný filmeček na závěr
Na RoS mě velice zaujal návrat k temnější a depresivnější atmosféře, kterou si lze velice dobře vychutnat. A stímto faktem, je velice příjemnou věcí nová postava, která byla zvolena velice dobře. Ono všech pět původních postav na mně působilo vždy až příliš exoticky, temně gotický Crusader tak aspoň vyvažuje misky vah.
Noví nepřátele Zvláště povedení temní andělé a spousta nového vybavení jen svádí k tomu, projíždět tento datadisk znovu a znovu. Zvlášť když obě kategorie nabízejí zajímavé kousky.
Příběh se nám zajímavě posunul, opravdu jsem si nebyl jist co od něj mám čekat. Připravil pár překvapení a potvrdil dlouhodobé předpoklady. Konfrontace s Adriou?......to jsem čekal, že si to Blizzard schová až na další datadisky. To, že se Diablo vrátí? No každý kdo trochu sleduje vývoj blizzardu, ví že Diablo bude tak dlouho ožívat, dokud z něj budou sypat solidní zisky.
Ve výsledku hodnotím tento datadisk vysoko - 90%
Je pravda že by hra mohlá být ještě tak o třetinu delší, ale RoS je příčinou, že Blizzard překopal původní Diablo 3 na vyšší level. A vzhledem k tomu že Ros nabídne opravdu hutnou atmosféru, zajímavé nepřátele a rozšiření celé této návykové hry, myslím že to hodnocení je zasloužené.
Osobní tip - celou hru nemá smysl začínat na nižší, než třetí obtížnosti. Vyšší příjem zkušeností, zlata a lepšího vybavení - dělá celou hru mnohem zábavnější. Z mé zkušenosti mohu potvrdit, že hru lze začít s novou postavou i na Torment I, kde už jsou souboje opravdu náročné na taktiku a jedna vteřina může rozhodovat o vítězství anebo prohře.
Pro: Zajímavé pokračování, atmosféra
Proti: Trochu delší a nepředvídatelnější hra by Blizzard taky nezabila
Pro: Citelně lepší a temnější než základní hra
Proti: Méně lepší a temnější než minulý díl