Komentáře
Mise a prostředí jsou pěkně různorodé, 20 způsobů jak někoho zabít a žádný nespadá do šedivé nudy, vystřídáte všechny možné lokace a všechny možné způsoby jak se kam infiltrovat. Na hratelnosti misí je skvělé, jak „dávají smysl“, Hitman je dost realistický na to, abyste v řadě pasáží u monitoru ani nešpitli, ale přesto je v prvé řadě perfektně hratelný právě proto, abyste se nedostávali do neřešitelných záseků a ze všeho se mohli nějak vylízat. Takto skvělý mix herních ingrediencí se jen tak nevidí, za ta léta Hitman 2 pořád vyčnívá z davu akčních her a já jej nemohu než doporučit i dnešním hráčům…
V rámci rekapitulace všech dobrodružství pana 47 jsem přirozemě pokračoval druhým dílem a hned na začátek píšu, že se sakra povedl:
Graficky hra dnes vypadá pořád dobře - hezký textury, super osvětlení, obstojný modely i realitický pohyby. Lokace jsou stále dostatečně rozsáhlý, obsahují mnoho místností navíc, zaručují více cest k cíli. Podívámě se tak do různých koutů světa včetně Japonska, Indie nebo dokonce návštěvy Petronas Twin Towers v Malaisii.
Zvuky potom skvěle zmákunutý - dabing a především hudba. Jistě nebudu až tak divnej, když prohlásím, že se jedná, myslím si, o jeden z nejatmosferičtějších a vůbec nejkvalitnějších herních soundtracků historie. Jako nejlepší pecky tentokrát volím "Sicily" a skladbu pravidleně mi znící samovolně v hlavě: "Japenese Snow Castle". Velkej respekt za tenhle song.
Styl hry se od jedničky trochu liší: zaprvé je zde hráč výrazněji odměňován, pakliže volí tichou cestu - nejlépe tak usmrtí jen svůj cíl, bez likvidace kohokoli dalšího (s pocitem zadostiučinění se mi to nakonec povedlo, ale místy jen se slušným sebezapřením a dvěma savy). Dále se dost obměnil mechanismus převleků a ten je téměř realistickej - pokud je strážců v lokaci málo a znají se, pak vás lehce odhalí i na první pohled. Civilisté se taky chovají realisticky - někteří si stěžují u strážců, jiní třeba jen utečou atp.
Obtížnost obecně šla, zdá se mi, celkem nahoru, ke konci už je to celkem kumšt, když se člověk nechce dostat do přestřelky. Pravda, zásadně jsem nepoužíval mapu, jelikož se tam zobrazují pozice nepřátel, tak sem si to asi trochu ztížil. Přesto jsem nesáhl po nějtěžší variantě, kde není k dispozici ani jeden save - to mi přišlo moc hardcore i na mě. Nepřátelé teď totiž nechodí rovně po lajnách, ale rozlížej se na obě strany, trasy při podezření klidně mění, chovají se občas doslova nevypočitatelně, není jednoduchý je obejít a už vůbec ne dohnat a omráčit/zabít, aniž by u toho nevydali žádnej zvuk. Lahoda.
Poslední a asi nejvýraznější změnou je, že se z anonymního zabijáka stala poměrně propracovaná osobnost. Tedy někdo, kdo dokáže litovat svých skutků a nést za ně odpovědnost. To mi trochu v jedničce chybělo – tam to byl prostě jen panák/zabiják v obleku.
95% Herní klenot, super napětí, skvělá atmosféra. Kdo jste tento titul vynechali, silně doporučuju dohnat herní znalosti. Já se bavil královsky od začátku do konce i napodruhé…
Pro: HITMAN, MR.47, HUDBA!, dabing, prostředí, obtížnost, délka, tempo hry, STYL
Proti: Někdy nezdravé opakování objektů (tržiště v Indii)
Hitman 2 je pro mě (+/-) klasická "osmdesátková" hra. Vcelku dosti zábavná, ale rozhodně nejde o "must have" titul. Postupů v úspěšnému dohrání mise zase není tak přehršle. Titul "Silent Assassin" občas dostanete takřka zadarmo, jindy je to velmi obtížné až de facto nemožné. A nadto pravdou je, že pomalé plížení prostě také nebaví celou hru. Občas je vyloženě radost pracovat s "Ákáčkem" (myšleno zbraní), zvláště poslední mise se mi v tomto zalíbila.
V jedné misi je možné získat většinou max. 2-3 převleky, které i k něčemu jsou. Počet vychytávek na jeden úkol je bohužel tak nějak odobný. Dá se hodit dýmovnice šachtou na špinavé prádlo, či místo ní hodit pistoli s tlumičem, abyste jako poslíček prošli kontrolou (a zbraň si pak vyzvedli o patro níže). Jsou to milé triky, ale vzhledem k tomu, že by měly být alfou omegou Hitmana, tak jich je přeci jen celkem málo. A občas jste beztak donuceni vzít do rukou těžší kalibr a cestu si jednoduše prostřílet (což není na škodu). Nepřátelé jsou sice na vyšší obtížnosti poměrně drsní, nicméně dokud pálíte, tak vám jen nabíhají před hlaveň.
Co ale vyloženě zamrzí je počet "atmosférických/filmových scén". Tím míněny různé dějové zvraty, efektní záběry našeho "hrdiny" při zapadajícím slunci, v černém obleku a s poslední obětí u nohou (+ k tomu samozřejmě nějaká sedící hudba). Lokace by prostě potřebovali nějak oživit. Na ulicích nevidíte zmrzlináře ani prodavače novin (a že ti by tam třebas hodně sedli, především pokud by vyvolávali zprávy o vašich předchozích "úspěších") a především civilisté občas i někam jdou, ale jen málo (a zejména málo způsoby) spolu komunikují atp. Celkově je tak hra především o jednom zabijákovi a jeho cíli, přičemž ona proslulá omáčka okolo dosti chybí. Výše zmíněné scény by přitom nebylo až tak těžké vytvořit. A občas stačí jen málo (viz ptáci - holubi - vzlétající před Hitmanem v kostele; i tohle malé oživení pomohlo, jen jich mělo být více).
Tedy ke konci vyplývá to, co jsem psal na začátku. Pěkná hra, ale do "klasiky" ještě mnoho chybí. Hlavní hrdina je správný drsňák, hudba je velmi dobrá, nicméně v jádru chybí nějak více projevů života a individuality, abyste si přišli jako opravdový vrah. Absence (de facto) emocí u hlavního hrdiny tak není na škodu, ale pro správný kontrast by je měli mít ve větší míře okolní postavy.
Fajnově působí také zpracování stealth vs. akce. Tzn. pokud se Vám líbí plížení a tiché zabíjení nebo tvrdá akce, v Silent Assassin si přijdete pokaždé na své.
Hudební doprovod je úžasný, stejně tak jako prostředí, ve kterých se vyskytnete. Ani v jednom případě nehrozí, že se bude hra v něčem opakovat.
Pro: různorodé prostředí, hlavní hrdina, arsenál zbraní, hudba Jespera Kyda
Proti: slabší děj
Pro: soundtrack, struktura misí, celá řada zbraní,
Proti: občas otravně potiché zabíjení, nezajímavý příběh
Pro: různorodost, výběr, nutnost přemýšlet
Proti: občas situace nedávají smysl
Pro: Nemám co vytknout
Proti: Snad jenom, že to dohrajete a chcete hrát dál a ono už není co
U jednicky me hned zezacatku odradila nemoznost savu, coz hru (resp. hrace) dost omezuje. Tady jsem se naopak mohl dosytosti vyzit :)
Mimo pochybne inteligence NPC nemam hre snad co vytknout. Jiste - drobne bugy se vzdy najdou ale nic co by melo hrace frustrovat nebo degradovat celkovou hratelnost.
Co ale musim doslova pochvalit tak skvele navrzene mise, ktere jsou diky pribehu pekne ruznorode...Sicilie, Arabie, Rusko...:-) Jesperova hudba pak jenom dokonale podtrhne atmosferu techto mist.
Davam tedy za 100%, puntickari at si odectou tech 5% za muj srdcovy vztah:-)
Pro: Poutavy pribeh, dokonala hudba skvele tvorici atmosferu, moznost volby jak...misi vyresit :-), ruznorodost misi.
Proti: Inteligence obcas dost pokulhava....ale tak aspon je sranda :-D
Pro: Nápadité mise, soundtrack, skvělá prostředí
Proti: Nic mne nenapadá
Pro: Agent 47, mise, grafika, hudba
Proti: japonsko, ocekavani kterej jsem vkladal do tretiho dilu
Keď sa ale cez toto prenesiem a rozhodnem sa len tupo zabávať, likvidáciou voskových figurín a takticky rozmýšlať nad najlepšou cestou (ono ich zas tak veľa nie je, že), aby som nevzbudil žiadnen rozruch a bol ten Silent Assassin z názvu hry, dokážem sa vcelku pobaviť. To podľa mňa ale nestačí, potenciál tu je, len ho treba využiť.
Pro: koncept "neviditeľného zabijáka", klavírna struna, hudba, zaujímave lokality, variabilné zbrane
Proti: tuposť príbehu, neživotnosť všetkých postáv, plytkosť celého herného systému
Hra vás potiahne cez viaceré lokality medzi, ktorými sú napríklad Rusko alebo Japonsko, dá vám možnosť vyskúšať niekoľko typov zbraní aj postupov a ako to v takých hrách býva, kde sa nepodarí stealth, treba zlikvidovať všetkých svedkov.
Pro: variabilita zbraní a herných postupov
Proti: slabší príbeh
Grafika byla příšerná a jediné co mě jakž takž bavilo byla možnost změny převleků. Cena je jako vždy příznivá ale to a osobnost agenta 47 je jediné pozitivum co mě napadá. Hra byla ve své době trhák ale dnes už rozhodně vedle tgraficky i jinak skvěle dodělaných her prostě neobstojí. Pro fanoušky hitmana povinnost ale pro ostatní tuctová hra která za to nestojí.
Pro: cena, hlavní postava, možnost změny převleků, agent 47, wallper
Proti: grafika, AI nepřátel, angličtina
Pro: arzenál.dokonalost grafiky,nenáročné na pc
Proti: Příběh,Zákaz nhlasitého zabijení
Pro: Agent 47, level design, svévolná hratelnost, soundtrack
Proti: Solidně zabugované, pokulhávající AI