Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (03.10.2024 14:20): Keď ťa v hre pristihnú pri krádeži a rozbehnú sa na teba stráže, tak máš ako niesť následky? Nechať sa zabiť a loadnúť autosave miesto manuálneho savu?
Výzva by mala spočívať v rozmýšľaní alebo reflexoch herných mechaník, ale veľa hier s tým nevie pracovať, sťažovať hru stratou progressu tiež nepatrí práve k logickej a zaujímavej výzve, ak na tom hra nie je postavená ako v prípade roguelike soulslike, kde však opakovaný pokus už odsýpa.
@Brasikona (03.10.2024 01:10): to jo, ale pokud hráč zemře po investovaný hodině do hry, hraje tu hodinu znova. tyhle místa frustrace jsem myslel. pokud se pokaždý o ty 2 hodiny posuneš tak to je samozřejmě něco jinýho. to ještě nepočítám x míst, kdy mi hra vyloženě spadla - stalo se třeba 5x, nebo sem se ocitl v rozbitým questu a musel sem se vracet k předchozímu save pointu. kdybych v tom případě neukládal častěji, musel bych opakovat (zase) x hodin zpátky a to bych pravděpodobně stejně jako v těch prvních dvou pokusech o dohrání vyhodil, protože vztekat se u her na to už sem starej :D
@S4TW (03.10.2024 13:45): Hlavně by quicksave devalvoval jakoukoliv výzvu hry, hra by spadla na úroveň Skyrimu, kde hráč davá na hlavu obchodníkovi kbelík aby ho neviděl krást. Pokladám si pak otázku, proč tu hru vlastně lidé chtějí takto hrát, když neumí prohrávat a nejsou schopni se smířit se svým neúspěchem ve videohře? Kde je pak ta hra, ta zábava a risk? Opravdu fascinující jak si lidé stěžují na svou práci u pásu a pak nadšeně dělají to samé u videoher.
zrovna u KCD mi přijde to automatické ukládání a možnost se vyspat dostatečné, aby to průměrný hráč videoher zvládl bez nějakého stresu, co nepokryje výše zmiňované, tak na to tam je sejvovice... Pravděpodobně jsem z toho byl ze začátku taky lehce nervózní, ale vyloženě nějaká ztráta progressu se mi tam stala maximálně 2x, co je u hry na 100 hodin úplně cajk a stejná věc se člověku stane i u hry, kde se ukládat dá, protože na to povětšinou stejně zapomene nebo to podcení.
@Mendoza (02.10.2024 20:03): V GTA: SA je to na x miestach a nie je to počtovo obmedzené. Navyše to nie je RPG.

Ishar a Realms of Arkania sú veci staré vyše 25 rokov, takže to nie je dobrá vzorka na porovnanie. Stále to nemení nič na tom, že obmedzené ukladanie v RPG zábavu ničím neposilňuje, práve naopak. A za hodnotné rozhodnutie považujem určite vetvenie v príbehu, morálnu dilemu alebo oboje spomenuté v kombinácii s tým, že následok voľby hráč nespozná ihneď. To, že hráč niekoho nechtiac napadne, nezvládne niečo ukradnúť alebo ho niekde na ceste, či v lese napadnú a príde o progress je sotva prehĺbenie zážitku a nejaké "rozhodnutie".

@Phoenix (02.10.2024 20:23): V survival/hororových hrách ako Dead Space alebo Resident Evil to dáva zmysel. Ale tam je obmedzený priestor a aktivity, ktoré má hráč k dispozícii a podporuje to to napätia zo survivalu, ale o nejaký väčší progress sa tam nedá prísť ak hráč naschvál neignoruje ukladanie.
@GameEs (02.10.2024 16:24): Tak pro to hraní na hodinku dvě přece bohatě stačí právě to Uložit a ukončit. Hráč o nic nepřijde, i když hraje po doušcích, a zároveň to nijak nerozbíjí omezenost a smysl ukládání pro hru.
@Phoenix (02.10.2024 20:23): Ja vedel, ze to bylo v necem, co jsem hral. Ale dohral jsem az Star Trail a tam si to nepamatuju.

Kazdopadne, jak vidno z tech vsech diskuzi, nahledy se ruzni clovek od cloveka. Ja treba hodne hral DayZ a tam clovek, treba i kvuli cetnym bugum, prisel o mnohahodinovy progres lusknutim prstu. A proto ta hra byla napinava. KCD je samoze jinej typ hry, ale ten tlak na opatrny rozhodovani a akceptaci vlastnich spatnych rozhodnuti je podobnej.
V Isharu se ukladalo za goldy. Tusim, ze v nekterejch rpg se ukladalo za xp. V gta:sa clovek ulozil jen v domecku.
Sejvovice z rady nijak nevybocuje a je imo cajk a super.
Nemať normálny manuálny save alebo quicksave pri akomkoľvek open world RPG, je veľký dizajnérsky fail, pretože je to žáner s tak veľa premennými, kde je to najviac treba. Či už pre progress, ale aj bugy alebo skúmanie otvoreného prostredia, kde náhodne hráč zisťuje, že na nejakú oblasť napríklad nie je ešte dosť silný. Tých dôvodov je veľa, ale pre tento žáner je to asi najpodstatnejšie práve preto, že to nie je segmentované uzatvorenými levelmi, misiami a podobne.
@GameEs (02.10.2024 16:24): Ta cílovka platí i na mě, 1-2 hodiny jsou tak akorát a jen párkrát jsem hrál KCD delší dobu v kuse ;) Každou z tvýho pohledu důležitou akci si můžeš tou sejvovicí pojistit, ale to, že se ti třeba nepovede ukrást žebrákovi shnilý jablko, tak s těmi následky musíš prostě umět žít :)

Podle mě je to spíš “pohodlností” dnešních hráčů (nic proti tobě), kdy nejsou ochotní nýst nějaký negativní následky svých činů a ukládaj si hru každou minutu (pro jistotu). Kdyby KCD vyšlo třeba v roce 2000, tak by k savování nikdo nic neměl :)
@rikuhahl (02.10.2024 10:36): Já to asi i chápu, ale je to bohužel pro spoustu lidí jen kvůli takovýmu malýmu detailu naprosto nepřístupný. Těch lidí 30+, co ke hře většinou sednou na hodinu na dvě po práci je velký množství a troufám si říct, že je to z části i velká cílovka KCD hráčů a nebýt toho, že jsem si nagrindil hromadu Sejvovic, abych si tam ten quick save zkrátka i tak uměle vytvořil, bych to nebyl schopnej dohrát.
@GameEs (komentář): Quicksave do hry, která se snaží simulovat realitu prostě nepatří ;) Sejvovice je za mě jedno z nejlepších řešení, co jsem ve hrách s otevřeným světem viděl ;)
@Widl (19.09.2024 14:12): Takéto excesy som, našťastie, nezažil. :D Len ma to asi dvakrát vystrelilo počas súboja k nebesiam a následne som zase pristál, akoby nič. Ale to bolo dokonca svojím spôsobom príjemné. :)
@Korbitch (19.09.2024 19:00): to je jak ja ve Vampires: Bloodlines - vsichni si stezovali na bugfest a ja tam mel asi 3 bugy.

S tim Bernardem to podle me neni bug to je proste blbe udelany a napsany. Pri prvnim hrani pohoda, pri druhem bych byl taky ztracenej (kdybych to neznal).
Hrál jsem asi půl roku po vydání na PS4 Pro a bugů jsem měl minimálně. Jediný, co si vybavuji, tak byl mizící most pode mnou. Game breaking jsem neměl žádný. Nic mi nelítalo nad hlavou, žádní padající vojáci. Řekl bych tak průměrně zabugovaná hra (v rámci big open worldů).

Teda, to s tím Bernardem si taky matně vybavuji. Ale u velkých RPG tohle beru jako standard, nic, co by mě nějak překvapilo a neviděl jsem u tuny jiných.
@Walome (19.09.2024 18:44): Já tam nemám nic, krom zmíněné autofelace :D Nic nemizí ani se neobjevuje, za celou dobu během dvou hraní jsem se nesetkal s ničím, co by mi bránilo dokončit quest. Možná jsem jen klikař, kdo ví. Každopádně kdybych to hrál ihned po vydání, mluvil bych dle ostatních jinak. Po třech až šesti letech od vydání jsem ale prostě nic takového nezažil.
@Widl (19.09.2024 14:12): Tpč, dobře no :D Já to hrál až někdy v roce 21, to už tohle všechno bylo pryč a pokud jsem tam měl nějaký drobnosti, tak ty neřeším. I když jeden, asi bug či glitch, se mi vybavuje. Někteří jedinci po zabití zaujali pózu, jak kdyby se snažili o autofelaci. Na zádech a nohy přes hlavu :) To je asi tak jediná věc, která mě napadá.
Po těch letech už si ani nepamatuju o čem to vlastně bylo, asi jsem se nedostal ani do půlky, to už těžko říct. Ale na sedláky pršící z nebe, nebo vojáky propadlý terénem až jim koukala jen hlava a ta si se mnou povídala, tak na to už nikdy nezapomenu :D Svým způsobem jsem se takhle u žádný jiný hry nebavil, pořád nějaký nechtěný překvápko.
@pipboy (19.09.2024 08:30): Dost možná je to i tím, že jsem se k tomu dostal až po letech, nehrál jsem to hned nový, takže většina a ty nejhorší byly už pryč. Nebo se to taky dá brát tak, že se snažím ze všeho vzít spíš to pozitivní, než řešit ️pičoviny. Ať je to jak chce, určitě nemám potřebu 6 let brečet na sítích o bugách v nějaké hře. Jestli ji mají ostatní, ok ;-)
Zrovna jak hraje odznova člen rodiny, tak si všímám, jak ta hra nepočítá s tím, když to hraje někdo trochu nešikovnější, tutoriál na páčení truhly se sám po chvíly zruší a to samé první trénink s Bernardem, kterej prostě skončil jen tak, výsledkem byl bug, kdy quest mark říkal, že máme jít za bernardem na střelnici, ale on se tam prostě jen opírá o sloup a nic nedělá, nakonec jsem poradil, ať jde na střelnici sám (samozřejmě nevěděl, kde je) a pak se bernard teleportoval a začla cutscéna. Majstrštyk, kdybych u toho nebyl, tak je hlavní quest v soft locku a nemůže pokračovat. A ty tutoriály jsou také dost nahovno.
@rikuhahl (18.09.2024 20:53): To je možné, čítal som, že bugy boli najčastejšie vyčítané konzolovým verziám. Na PC to vraj bolo najoptimálnejšie, najviac bugov zase malo byť na Xboxe. Jo, ešte som zabudol vlastne dodať v komente, že ma trochu otravovali dlhé loadingy, neviem, či to bolo aj na PC.
@Avathar (komentář): Je zajímavý, že já jsem si těch bugů, co popisuješ vůbec nevšiml, možná je hra pro konzole v malinko horším stavu. Ale díky za zajímavý pohled na hru ;)