Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (13.07.2024 08:31): Mě by i zaujal, ale jak jsem byl naštvaný že pořád nemůžu začít hrát, tak jsem ho přeskakoval, abych se do té hry co nejdřív dostal. Třeba tu scénu před útěkem z vězení jsem byl nucený absolvovat pětkrát, protože to po ní nešlo uložit a při útěku jsem vždycky umřel. Pokaždé jsem ji proklikal, takže ani nevím, o co tam šlo.
Na jakékoli QTE si z W2 vůbec nepamatuji, a to mě tahle mechanika ve hrách intenzivně vytáčí - takže to fakt bylo snad jen v tom tutorialu, a nebo to jde vypnout.

A tedy jakkoli mi připadá nesmírně bizarní hru naštvaně smazat kvůli tomu že někoho rozhodí fakt že v tutorialu se musíš chovat... no jako v tutorialu, tak bych každému doporučil se sérií začít až trojkou, a k předchozím dvěma se případně vracet až později, ten kvalitativní a stylový odskok je velký a je škoda když by se nový hráč měl prokousat desítkami hodin objektivně horších her aby se dostal k té opravdu skvělé.
@John Mirra (13.07.2024 10:16): Víc do mainstreamu, "učesanější" a přístupnější (ve smyslu méně kontroverze, uhlazenější hrany). W2 na mě působil až trochu jako "niche" (v dobrém) produkt, W3 mainstream. Když to extrémně přeženu (jen abych trochu vysvětlil, jak to myslím), tak W2 byl pro mě Lexx a W3 Star Trek/Firefly?

Samozřejmě po herní stránce se W2 a W3 nedají srovnávat.
@hanak_v_exilu (12.07.2024 23:13): Pokud tě nezaujme příběh a postavy, tak IMO W2 nemá cenu hrát. Pro mě to byl asi nejlepší "Zaklínač", i přes slabší "herní" stránku (a nedoladěnost UI/mechanismů). Bohužel (pro mě) se CDPR vydali jinou cestou (což jim sice přeji, ale zároveň mě to mrzí).
@hanak_v_exilu (12.07.2024 20:28): Přitom prolog-tutoriál v jedničce byl asi 10x debilnější a svázanější. A na poprvé jsem tu hru kvůli němu vlastně taky vzdal.

Celé to retrospektivní, ne nutně lineární, vyprávění v úvodu je pouze čistě story-driven prolog a zároveň cíleně svázaný tutoriál, který představuje některé funkce. Poté se hra normálně otevře, byť je to pořád spíš semi-openworld a ne úplný openworld jako trojka. Každopádně, velká škoda kvůli tomu zazdít celou hru. :(
@hanak_v_exilu (12.07.2024 22:00): kdybys vydržel o chvilku déle tak bys byl z vodítka. Jinak tedy názor ti neberu, ale to hodnocení na základě nedokončenýho tutoriálu je fakt, no, dětinský. A docela mě to překvapuje, když vím žes dohrál a užil si jedničku, člověk by čekal že po kvalitním zážitku z jedničky dá člověk dvojce trochu delší šanci.
@Tulareanus (12.07.2024 20:57): Jo? Souboj se třema byl okamžitá smrt. Geralt byl zoufale neobratný a rozběhnout ho byla řehole. Nejjednodušší taktika byla naběhnout na jednoho ze skupinky, posekat ho a utéct. Pak přiběhnout znovu a oddělat druhého. To je panečku taktika.
@hanak_v_exilu (12.07.2024 20:42): Súboje boli tupé QTE v jednotke, v dvojke konečne v tých súbojoch treba viac taktizovať a pohybovať sa a nie nabiehať na popravu.

A to dobývanie hradu je intro/tutorial, jasné, že tam hráča vedú za ruku.
@Paul (12.07.2024 20:39): Všechno mi tam vadí. Nedá se převolit ovládání, souboje jsou jenom tupá řezničina. Všechno mi svazuje ruce. Nic nemůžu, hra mě neustále brzdí a vede za ruku. Připadám si jak ve škole pro blbé. Chtěl jsem RPG kde si budu moct postupovat vlastním tempem, ale tohle je "teďka chvilku dělej co chceme a pak ti pustíme další filmeček". Hnus.

@Subject 13 (12.07.2024 20:41): Už dlouho mě nic tak nenasralo jako tohle. Možná se k tomu vrátím, ale brzo to nebude. Savy jsou pryč. V prvním návalu vzteku bych si to smazal i z knihovny, kdyby to šlo.
To je fakt dementní hra. Dvě hodiny se mořím s dobýváním hradu a mačkám pravé tlačítko myši když to po mě chce zmáčknout pravé tlačítko myši a mačkám S když to po mě chce zmáčknout S. Tohle nemám zapotřebí. Odinstalovávám to.
Zdravím chci se zeptat hraju Zaklínače 2. Dostal jsem se k úkolu Kajran. A piše se mi že mám vypít před bojem s Karjanem elixír Osmrtíníku což je Promyka.Když ale elixír vypiju a jsem u lodi, kde byl kostlivec tak se Karjan neobjeví. Nevím co mám dělat. Poradil by mi někdo ?? :)
@Jab (20.07.2022 10:04): Zatím se uvidí, combat je rozhodně lepší, než v jedničce. Prostředí jedničky bylo hrozné, v podstatě Shitpunk. ty rozmazané textury tomu dojmu taky nepomohli, ale tak jasně, je to stará hra.

A taky mi docela vadí nekonzistentní hlasitost dabingu, jednou geralt mluví jakoby z dálky přesto, že je před kamerou, jinde trpaslík řve na celej barák.
@Gordon (20.07.2022 10:00): Ah. Je to trošku kýčovitě lesklé. Ale jde to. Osobně mě ale dvojka bavila méně jak jednička. Jakkoliv věřím, že příběh je ve svém celku lepší.
Uf, brasikona měla pravdu, ten HUD a inventář jsou příšerné. A nemožnost pít lektvary bez meditace je cringe, to je tam vůbec nemuseli dávat.

Naopak mě překvapila ta grafika, sice Casual fantasy, ale za to opravdu kvalitně zpracované.
@Tulareanus (31.03.2022 21:23): Právě, že český :-D. To víš, byla to událost mít komplet nadabovanou takhle velkou hru. Mě se ten dabing líbil strašně moc. Měl určitě spousty much, ale když si na něco zvykneš, je to potom těžké si odvykat. U dvojky jsem se právě musel rozhodovat jaký jazyk. A angličtinu jsem ihned zavrhl. Ne proto, že by nebyla dobrá, ale mě ten jazyk do toho světa prostě nesedí. Stejně jako Stalkera hraji s ruským dabingem, protože prostě angličtina tam také nesedí. A kdyby byla nějaká hra, co se třeba odehrává ve staré Číně, chtěl bych v ní čínštinu, pokud by byla možná. Tak to mám i u filmů. A ta polština mi také ze začátku přišla vtipná, ale potom jsem si na ní dost zvykl a nakonec tu hru právě dělá jedinečnou. A také se mi líbí, jak Geralt zní. Anglická verze Geraltova hlasu se mi nelíbí. Zkoušel jsem ale i francouzštinu a to byl teprve ten pravý punk :-D.

Nevím, měl jsem to přesně naopak. Je fakt, že u jedničky to načítání bývalo zdlouhavé, než to vyřešili rozšířenou edicí. Hra občas spadla, ale nebylo to pravidlem. U dvojky se mi to stávalo pravidelně. V průměru tak při každých deseti načteních, nebo uloženích. A jak říkáš, to už dokáže hodně otrávit. Proto jsem to musel zmínit.

Pravda, pravda. Jak jsem trojku teď rozehrál, tak si u toho úplně chrochtám. Bojový systém je vyvážený, zábavný, svižný i taktický. A ten skvěle navržený inventář a práce s ním... to je úplný opak toho, v čem mě dvojka zklamala a vytáčela. Dvojka se mi ze začátku také jevila slibně, co se týče systému boje, ale brzy jsem sklouzl právě k tomu cheesování pomocí kotoulů, protože třeba aby Ti hra ubrala jeden bod výdrže za to, že odrazíš nepřátelskou čepel a nebude Ti potom zbývat vydrž na začarování znamení, mi přijde přinejmenším divné. Vím, že se to trochu zlepší investicí do příslušných dovedností, ale ty drahocenné body mi za tu investici nestály, protože chyběla motivace, když kotouly byly nejjistější. V jedničce hodně záleží na tom, jaký elixír a olej zvolíš pro daný boj. A na nejtěžší obtížnosti to tak zůstává až do samotného konce. Neříkám a nikdy jsem neříkal, že v jedničce je boj nějaký světoborný, ale je originální a stále mi dává mnohem větší smysl, než ve dvojce. Byť není pochopitelně moc akční.

A právě to jsem měl na mysli - mít více prostředků, možností, čehokoliv. Když hraji na vysokou obtížnost, chci aby obtížnost byla vysoká, proto jsem na ní hrál, ale krom toho, že nepřátelé začnou dávat mnohem větší poškození, jsem si nevšiml žádné možnosti, jak na to adekvátně reagovat nějakým ke konci získaným předmětem, schopností, prostě čímkoliv. Teď momentálně u třetího dílu hraji také na druhou nejtěžší obtížnost, ale za celou dobu jsem nedostal pocit, že bych byl bezradný, co se mých možností týče. Schválně jsem si dal na úrovni pět souboj s vidlohonem, co měl čtrnáctou úroveň, kdy jeden úder (i s Quenem) rovnal se smrt. Chtěl jsem vědět, zda to jde vyhrát. Napoprvé mě zabil během minuty, protože jsem spoléhal na Quen, ale napodruhé jsem ho po čtvrt hodině soustředěného boje sundal. Sice jsem si o něj kompletně ztupil meč, spotřeboval všechny Hromy a ostatní elixíry a rozházel všechny petardy, ale nakonec lehnul, protože je to nastavené tak, jak to mělo být alespoň zčásti už ve dvojce.
@Subject 13 (25.03.2022 23:53): Súhlasím s prvým odstavcom, že je to o pocitoch, ale neviem teda, aký dabing si predtým mal, dúfam, že nie český, kde ten hlavný dabér nevedel ani poriadne hlasom hrať a ten anglický je v tomto špičkový, čo sa týka kvality dabingu. Poľský môže byť ok, ale znelo mi to vtipne, tak som to veľmi nevydržal.

Prvý Zaklínač mal ako hra rozhodne oveľa viac technických problémov ako oveľa viac vyladená dvojka a nemyslím len pred vydaním enhanced edition. Sám som mal problém s padaním pri loadingoch alebo absurdne zdĺhavými loadingami niekedy pri jednotke na počítači, ktorý bol generačne už niekde úplne inde. Dvojka mi tuším nepadla nikdy. Určite by som to ale nechcel posudzovať podľa seba, ale v tomto smere si to stačí asi pogoogliť a porovnať úroveň a množstvo technických problémov. Samozrejme, zážitok ti to vie zhoršiť, ak sa to stane tebe a môže ti byť jedno, že si v tom sám, len je hlúposť to zovšeobecňovať.

Tretí diel má samozrejme najlepšie zvládnutý combat. To sa zhodneme. Ale dvojka práve ponúkala dosť veľa možností, nielen kotúle, ktoré mohli poslúžiť k cheesovaniu bojov. V jednotke sa rozdiely ani neprejavujú/nevyskytujú, preto je aj ten boj monotónny.

Tu určite nesúhlasím. Z hľadiska logiky príbehu by ťa mali najsilnejší nepriatelia čakať na záver a obtiažnosť by mala stúpať. Obzvlášť na ťažkej náročnosti, keby hráš na easy alebo normal tvoju výtku chápem, ale hard je hard preto, aby to bolo ťažšie, preto mi to čudovanie sa tomu príde absurdné. Navyše pri vyššej náročnosti nie je progress v tom, v hre sa máš cítiť, ako keby šlo nižšiu náročnosť, ale že máš väčšie portfólio skillov, abilít alebo možností, aké môžeš v boji použiť. Takto to len vyznieva, že sa sťažuješ, že na hard hra na konci nie je ľahká...
@Tulareanus (24.03.2022 20:34): To máš jistě pravdu - nikdo neví, jak Geralt zní a sám bych neuznal argument, že takhle zní Geralt nejlépe, protože to tak je. Ale znovu se musím odvolat na svůj komentář - píši v něm, že s dabingem to byl můj problém, protože je těžké zvykat si na jiný hlas, pokud se to týká tak ikonické postavy a ne nějakého zapomenutelného tuctového hrdiny. Takže určitě fakta a dojmy rozlišuji, jen si nezakazuji kombinovat je dohromady v jednom textu. Hry, stejně jako jakékoliv jiné umělecké médium jsou hodně o pocitech, dojmech a prožitcích a v tom se, myslím, shodneme, že proto hraní tolik milujeme, protože nám dávají velký prostor pro osobní interpretaci. Rozhodně Ti nechci (a nikomu jinému) vnucovat polsky mluvícího Geralta, jako "kanonického". Pro mně osobně jím ale je.

Ano, první Zaklínač nestárne vůbec dobře a stárne rychle. Má spousta much, ale oproti dvojce je daleko stabilnější. Jednička mi spadla za celou dobu asi dvakrát, co jsem jí teď hrál, dvojka mi padala tak dvakrát za jedno hraní, což byly vždy nějaké dvě, tři hodiny, co jsem se k tomu posadil. To mi přijde horší, než zastarávající jednička, která, prostě si nemůžu pomoci, má stále daleko lepší atmosféru. Možná tím, jak je taková obyčejnější. Dvojka je strašně přepálená filtry a to moc nemusím. A příběh i jeho vyprávění, je stoprocentně lepší ve dvojce, což jsem také vypíchl, jako jedno velké plus.

Vím, že i jednička byl koridor. On by to Aurora engine asi už lépe nesvedl, ale to zdání, že jde o otevřený svět, uměla jednička mnohem lépe, než dvojka. Dnes po letech vidím na jedničce všechny její limity a "faky", ale pořád na mně dokáže působit otevřeněji. A soubojový systém z jedničky mám možná raději kvůli tomu, že jsem ho nikde jinde neviděl, že mi dává smysl a hlavně má funkční alchymii, byť není tolik dynamický. Dynamiku soubojů nejlépe zvládá třetí díl, protože tam opravdu jde efektivně využít veškeré možnosti, co systém nabízí. To mi právě HODNĚ chybí u té dvojky.

A k Tvé řečnické otázce: Nevím jak to máš Ty, ale já ano. Nechci, aby mi hra dávala něco zadarmo. Chci se u ní soustředit a vylepšovat svou finesu. Ale zároveň si přeji, abych dostal ke konci ten pocit, že jsem si prošel žárem bitev, zocelil se a odměnou mi je, že se to vyplatilo. Asi to teď lépe nevysvětlím, protože se mi už zavírají oči. Určitě mně nebaví vyhrávat lehko a to ani v konečných fázích hry, ale když ke konci postrádáš jakýkoli pocit progresu Tvé postavy, tak to není prostě uspokojivé.
@Subject 13 (24.03.2022 19:07): Len aby sme sa chápali. Tvoj názor ti neberiem, len tým, že je prezentovaný formou komentára reagujem na veci, ktoré si myslím nie sú pravdivé alebo je nejaká časť argumentácie chybná. Niečo sa vysvetlí diskusiou (tak ako sa niektoré veci vysvetlili teraz). Sú tam aj veci, ktoré som nespomínal, lebo sa zhodneme. Napríklad ten inventár je extrémne, ale extrémne neprehľadný, rovnako aj alchýmia. To mi prišli ako dve veci, ktoré za mňa tú hru ťahali dole. Sú ale veci v ktorých nesúhlasím nie preto, že je to tvoj názor, ale preto, čo používaš ako argument, že prečo to tak napríklad je. Je to možno aj preto, že veľa ľudí nevedomky nerozlišuje medzi tým, keď o niečom píše v štýle faktu, hoci sa jedná o názor, napr. "Nakonec vyhrála polština a dnes mohu říct, že to byla asi nejlepší volba, protože Geralt prostě zní jako Geralt (to je hlavní) a ne jako nějaký šeptající anglosaský drsoň," Nikto z nás okrem Sapkowského asi nevie, ako má znieť Geralt. Prípadne, keby to vzniklo neskôr ako seriál, tak by sa to považovalo za "znieť ako Geralt". Alebo môžeme brať hry, že ok takto znie Geralt. Ale netuším z čoho si vychádzal okrem pocitu. Ale inými slovami, nezamieňať fakty za dojmy.

Mňa inak bavil aj prvý Witcher, ale technická stránka hry mala veľa objektívnych vád (bugy, zle zapadajúce repliky rozhovorov...) a subjektívne mi prišiel súbojový systém primitívny a strnulý, lebo to bol len pomalý quick time event dookola bez akejkoľvek dynamiky a ešte v kombinácii s nekonečným respawnom nepriateľov. Druhá hra bola v mnohom viac "polished", asi aj kvôli skúsenostiam a budgetu tvorcov. Zhodnem sa napr. s tebou aj ohľadom príbehu, že to nebol len fan service, ale vlastný a zaujímavý príbeh. Ten príbeh v jednotke mi prišiel v mnohom osobne ako cringe zlepenec, ktorý niekedy dával a niekedy nedával zmysel.

Inak aj čo sa týka koridorovosti - jednotka bola v podstate len väčší koridor, ale jej steny boli častokrát neviditeľné, čo robilo backtracking cez respawnujúcich sa nepriateľov ešte častejší, týka sa to predovšetkým bažín a štvrtej kapitoly, aj keď, ak by si si retrospektívne rozmerovo provnal Wizimu s obývanými časťami v dvojke, tie mestské štvrte v jednotke tiež nie sú veľmi veľké.

A inak rečnícka otázka na záver - ak si človek dá hard obtiažnosť, je normálne, aby sa vlastne v hre čudoval, že sa necíti ako "borec", ktorý to dáva ľahko?
@Tulareanus (24.03.2022 00:36): Právě první souboj s Lethem zmiňuji také.

Nemám to u všech her. Respektive u nějakých to nějak snesu. V Zaklínačích také nejsou zrovna pohledná zvířátka, ale s husí kůží se mi je nějak daří překonávat. Ale třeba Half-Life nedám dodnes.

Také jsem používal nejvíce Quen, potom Yrden. Aard a Axie vůbec a sem tam Igni.

Co se týče Tvého posledního bodu - Ano, mám rád soubojový systém z jedničky daleko více než ve dvojce, což nezastírám. Mám raději i atmosféru jedničky. Ty to máš zase naopak a je to v pořádku. Je to přeci otázka vkusu a názoru, nebo ne? Já ten svůj nikomu nevnucuji, vždy zdůrazňuji že se jedná o můj názor a počítám s tím, že ne všichni s ním budou souhlasit. A jak sis mohl všimnout v mém komentáři - i já považuji druhý díl za daleko bližší zaklínačskému univerzu. Se dvojkou mám problém hlavně s hratelností a uživatelských rozhraním. A to jsem i psal.
@Subject 13 (23.03.2022 23:25): Lenže ona tá taktika v tej hre fungovala. Je dosť možné, že si len nevyskúšal rôzne možnosti (tutorial v hre sa mi nepáčil, lebo na hráč vychŕlil strašne veľa vecí naraz v krátkej dobe). Alebo si si dal zbytočne vysokú náročnosť. Ja som to tiež hral na vysokú a prišlo mi, že celá hra má len jeden ťažký súboj a to bol súboj s Letom pri konci 1. kapitoly.

Arachnofóbia a insektofóbia sú normálne veci, čiže tomu by som sa určite nesmial a chápem, že niektoré hry potom nie sú pre teba (ale predsalen niektoré príšery vo Witcherovi 2 sú tiež tomuto podobné).

Hlavný dôvod, prečo si myslím, že sa to k Dark Souls štýlu nedá prirovnať nie je v tom, že sa Dark Souls považuje za o dosť ťažšie (čo ale pravda je), ale kvôli tomu, že väčšina souls hier je o tom, aký skill má hráč a nie, aký level (a častokrát ani vybavenie) má postava. V prípade Witchera 2 je to vo veľkej miere o tom, ako máš vylevelovanú postavu a ktoré skilly a znamenia. Je to už dávnejšie, čo som to hral, ale tak ako každý diel Witchera, aj dvojka má niektoré znamenia fakt dobré (quen, axii) a niektoré takmer nepoužiteľné (yrden, igni). Kotúle sú síce fajn ale zvyčajne skôr proti neľudským protivníkom a proti ľuďom napr. fungujú bloky a protiútok.

Hlavne mi to príde také, že aj v iných bodoch komentára sa odvolávaš na zaklínača a akú by mal mať správne atmosféru a podobne, ale zatiaľ čo boj z prvého Zaklínača (za mňa extrémne jednoduchý, statický a nudný) považuješ za dobrý, ten v dvojke ti príde blbý, hoci práve naopak vystihuje knižného zaklínača, ktorý xkrát čelí presile a musí byť neustále v pohybe a uhýbať sa a využívať každú príležitosť na protiútok alebo trik.
@Tulareanus (23.03.2022 22:27): Jej, to muselo dojít k nedorozumění :-(.

Vůbec neříkám a ani si nemyslím, že byly v tomto díle souboje lehké, naopak. To, o čem mluvím v prvním odstavci, který zmiňuješ, není že by byl souboj lehký, ale že kromě kotoulů a klikání mně vlastně nedal žádné další efektivní možnosti. Jak jsem se uváděl - snažil jsem se ze začátku hrát takticky a využívat soubojový systém komplexně, ale motivace skončila, když jsem zjistil, že kotouly a klikání fungují nejjistěji. Hrál jsem na obtížnost "Vysoká". To je, pokud si dobře pamatuji, druhá od konce?

A s těmi Dark Souls Ti to neberu. Máš je určitě najeté mnohem lépe, než já. Já se o ně jen otřel, bojím se brouků a pavouků. Vím, že to zní směšně, ale nic s tím nenadělám. Použil jsem je spíše jako přirovnání k neustávající zranitelnosti. Mám v RPGéčkách rád, když ke konci dostanu ten pocit, že už je má postava opravdu namástrovaná, že je z ní prostě geroj. Tady mi na samotném konci dával po dvou ranách fatality i obyčejný halapartník, to mi zkrátka hodně nesedí.
@Subject 13 (23.03.2022 20:24): No v prvom odstavci vlastne hovoríš, že súboje boli vlastne ľahké, ale v druhom odstavci tvrdíš, že boli náročné a nevedel si si vydýchnuť a mal si z toho pocit, že je to dark souls (vôbec nie). Na akej náročnosti si to mimochodom hral?
@Subject 13 (komentář): ehm, tak toto na mňa pôsobí extra schizofrenicky:

"Ze začátku jsem se snažil hrát hezky takticky, ale někde v půlce hry jsem to zabalil a jen klikal… a uskakoval. Tudíž první, do čeho přednostně investujte všechny své velmi omezené dovednostní body, je délka kotoulů. Kotouly vám totiž vyhrají souboje i celou hru, tak prachsprostě jednoduché to je. "

vs.

 "Takže ani na konci samotné hry se mi nedostavil onen uspokojivý pocit, že jsem už opravdu zkušený, trénovaný drsňák, co ho jen tak nějaký souboj nerozhází. Naopak až do samotného závěru jsem měl stále stažené půlky, což není nic proti ničemu, ale já nechtěl Dark Souls, nýbrž Zaklínače." 

btw: predpokladám, že dark souls si asi nikdy nehral.
@ntz (11.12.2021 17:24): To nevím, měl jsem dojem, že jsem Witcher 2 hrál na nejvyšší obtížnost, ale zapomněl jsem na existenci té insane bez savů, jíž to má být podobné, a kterou jsem nikdy nezkoušel, takže těžko porovnat. Celkově mi hard difficulty dvojky sedla ideálně, tudíž to by byla má volba, ale byla vlastně dost komfortní a nenarazil jsem na žádný problém. Každopádně dark mode asi bude trošku výzva už a pokud nejsi fanda megaobtížností v RPGs, tak sis asi odpověděl sám a napoprvé bych být tebou šel na hard.
ten zacatek je fakt divnej .... pripada mi, jako bych se zacal koukat na film od pulky .... ma cenu si kvuli tomu prehrat prvniho zaklinace ? kdyz jsem zacinal novou hru, tak to samozrejme rikalo, ze pozice ze zaklinace 1 neni k dispozici ... zacinam na urovni 1 ... kdybych mel dohranyho prvniho zaklinace, bude tam nejakej zasadni rozdil ?
tak jsem nainstaloval a rozehral druheho zaklinace ... Mam jednu otazku ... proc Geralt jakoby modre svetelkuje ? Da se to nejak vypnout v nastaveni grafiky ? Mam prakticky vse na max