Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Cut the Rope

  • Android 70
Na mobilní hry mě příliš neužije. Pokud však hledáte něco milého na zabavení třeba po čas cestování nebo čekání, je Cut the Rope skvělou volbou. Příšerka, kterou musíte nakrmit bonbonem/donutem/koláčkem (v menu lze přepínat) je prostě roztomilá, styl zpracování je příjemný a hádanky jsou rozmanité. Nejedenkrát mě naštvaly, nejsou totiž pouze o logickém uvažování a načasování, ale také o dávce šikovnosti. Otáčení kouhouty, praskání bublin, správný úhel při zhoupnutí, odrazu, propadu kouzelným kloboukem.. načasování koláčku a světla, aby se příšerka probrala a zblajzla dobrotu. Některé levely jsem dala dokonce náhodou, s jinými jsem se trápila a opakovala je, dokud jsem jejich provedení nepřivedla k dokonalosti. Tři hvězdičky z prvních dvou sezón, po odemčení jsem třetí sezónu prošla až k nejnáročnější "Mechanické" krabici č. 17.
Hrála jsem free verzi, ale musela vypínat wifi/data kvůli reklamám... Když jsem byla připojená k internetu, hra se šíleně sekala, často nereagovala, padala...

Občas náročné, občas až k vzteku, ale ve výsledku to bylo to zábavné.

Pro: roztomilé, hádanky potrápí ale vše je logické, pocit odměny při dokončení úrovní

Proti: některé levely příliš náročné (spíše na provedení); s reklamami na mém telefonu hra nehratelná

+16

Toby: The Secret Mine

  • Android 65
Jako téměř každý, i já svůj komentář začnu konstatováním že inspirace Limbem je tu zjevná. Ale inspirovat se takovou hrou je celkem ošemetná věc, protože se člověk nevyhne srovnávání.

V základu se nejedná o špatnou hru a splňuje to, co by plošinovka splňovat měla. Překážky jsou různorodé, někdy těžší, ale ne přímo frustrující (no, i když mých 332 úmrtí říká spíše něco jiného), hra celkem odsýpá a nezačne vyloženě nudit. Na druhou stranu ale ani ničím výjimečným nezaujme (vizuál, ač povedený, jsme už viděli jinde) a chybí tomu vlastní tvář s atmosférou. Ne, těch 21 kol nebylo utrpením, ale nic to ve mě nezanechalo a vzpomínat na tuhle hru nebudu.

Věřím, že neznat Limbo, tak jdu s hodnocením o několik procent výše. Ale teď prostě nemohu jinak.
+17

Machinarium

  • Android 95
Tak jsem se opět k Machinariu vrátil v rámci letošní herní výzvy. Nezklamalo mě jako ostatně nikdy. Skvělá odpočinková hříčka, která dokáže pěkně potrápit i když už jí hrajete po několikáté.
+13 +14 −1

Sara Is Missing

  • Android 75
Tak jsem po drektovym komentáři tuhle ”hru” taky stahnul a dohral. Jednou se povedlo dohrat se spatnym koncem a napodruhe již s s dobrym koncem. Je to zvláštní pocit se někomu vrtat v soukromi i když je to takhle. Zajímavé, že začátku mě to docela pohltilo.a bavilo, potom ale co začali umírat lidi mě ta hra předstala bavit a díval jsem ji už jen z nutnosti protože mám tu monkovou uchylku že když něco začnu tak i to musím dokoncit. Málokdy je neco údaj hrozný abych to nedal...

Hra ve finále není nijak špatná jenom se ukazalo to klasicky japonsky uchylny mysleni

Pro: Umí vtáhnout do děje

Proti: Viz spolier na konci komentu

+8

Burly Men at Sea

  • Android 25
Pokud mi něco neuniká, neztotožňuji se moc s popisem hry zde v profilu. Nedefinoval bych hru výrazy jako „interaktivní textová adventura“, „ovládáte směřování příběhu“ nebo „nelineární přístup“. Dokonce bych se z podstaty významu slova „hra“ bál použít i tento pojem.

Burly Men at Sea je více než cokoliv jiného experimentální hříčka, která se snaží propojit virtuální a reálný svět závěrečnou možností nechat si „mou“ verzi příběhu vytisknout jako knihu. To samo o sobě je docela hezký nápad, ale hrozivě aplikovatelný zrovna na takovou malou hříčku.

Dokážu si představit, že bych chtěl mít krásně vázanou stylovou knihu mých rozhodnutí napříč sérií Witcher, zvěčněné momenty mých těžkých rozhodnutích. To stejné pro Mass Effect ságu a podobné hry, které se opravdu vyznačují nelinearitou, dopady rozhodnutí a příběhem, na kterém vám záleží.

Burly Men at Sea ale nemá nic z toho. Vytisknout si knihu s náhodně vygenerovanými scénáři, která před vás hra předhodí, je jen výhra formy na obsahem. Pokud by mi taková kniha ležela doma, ty tři stránky s fancy ilustracemi hloupoučkých příběhů by neměli absolutně žádnou citovou vazbu a jednalo by se tak o čiré pozérství.


Proto hodnotím Burly Men at Sea poměrně tvrdě, protože neobsahuje nic z toho, co by hra obsahovat měla a svůj jediný nápad aplikuje tím nejhorším možným způsobem.

Pro: minimalistický vizuální styl

Proti: chybí hratelnost; chybí opravdový příběh; špatně aplikovaný "nápad"

+16

Smashing Four

  • Android --
Skvěle zábavná hra. Ale trpí neduhem všech mobilních her, které jsou určené pouze k tahání peněz. Věčné čekání na upgrade.
Hrdinové se mohou vylepšovat. A vylepšování je běh na několik měsíců, nejspíše déle. Takže v soutěži není jiné šance než oscilovat kolem příčky v žebříčku odpovídající úrovni hrdinů.
Navíc hráč vylepšuje hrdiny za karty, které získává náhodně, takže je omezen v tom, aby si poskládal tým podle své chuti.
Navíc jsou dostupné výzvy, v nichž jsou všichni hrdinové na úrovni 9. Hráč musí vyhrát 12 soubojů a při tom nejvýše dvakrát prohrát.

Edit: Nově zapracovali minihru Skillshot, v níž má hráč jednu ránu na sražení tří nepřátel. Díky tomu je konečně možné získat zdroje na vylepšení hrdinů (i když stále to je na dlouho).

Pro: Povedené mechaniky, zábavné, dostatek hrdinů ke kombinaci do týmu.

Proti: Typická mobilní P2W.

+4 +6 −2

Sara Is Missing

  • Android 65
Pokud jste v posledních dnech potkali v brněnské MHD podezřelou osobu, jak prolézá v telefonu sms zprávy a galerie, které očividně nejsou jeho, dost možná jsem to byl já plnící "Neseď doma" Herní Výzvy 2020.

Nevybral jsem si pro to nic jiného než hru, která položila základy mobilním hororovým lock phone mystery games. I když jich už pár za sebou mám, tohle byla první, kterou jsem hrál tak jak byla zamýšlena – na mobilním telefonu. To trochu přidává na atmosféře skutečného procházení "nalezeného" mobilu.

Ačkoli se jedná jen o takový proof of concept, na první pohled to nepoznáte a působí stejně kvalitně jako navazující SIMULACRA. Že je to freeware se odráží pouze na kratší délce a menší možnosti nějak ovlivnit příběh.

Konce existují jen tři a o všech vlastně rozhodne pouze poslední rozhodnutí. Příběh nic převratného a také zde chybí nějaké logické puzzly, takže dohrání nepředstavuje moc velký problém.

I tak jsem si čtení zpráv celkem užil a ačkoli bych nováčkům doporučil spíše již zmíněnou SIMULACRU, pokud se bude líbit ta, zachraňte prosím i Sáru.
+23

Zarya-1

  • Android 75
V rámci herní výzvy jsem se pustila do hry na mobilní zařízení a právě textová adventura ze žánru sci-fi s minimalistickým rozhraním byla přesně ten typ her, kterou si raději zahraji na mobilu nežli na počítači. Dostala jsem na starost čtveřici astronautů, kteří se vydali na Měsíc prozkoumat neznámý signál.

Hned v úvodu musím zmínit skvělou atmosféru, která se vývojářům podařila vystihnout. Tomu napomáhá i minimální obrazový doprovod popsaných scén, kdy je zcela na hráči, aby si představoval, co se ve hře opravdu děje. Hlavou se mi honily scény z filmu Věc či Horizont události a trochu i Vetřelec a rýsovala jsem si katastrofické scénáře za doprovodu dramatické hudby, neboť ve hře smrt číhala opravdu všude.

Hru jsem dohrála několikrát, pokud tedy za dohrání počítám smrt členů mého týmu, než jsem se dobrala k tomu dobrému konci. Co mi trochu vadilo, tak bylo to, že člověk nevěděl, které učiněné rozhodnutí vede ke smrti. Ne, že bych chtěla po hře předpovídat budoucnost. Přece jenom je v tomhle ta zábava, že člověk neví. Ale nezamlouvalo se mi, že jsem učinila zdánlivě normální rozhodnutí (např. jít vpravo či vlevo), hra pokračuje dál několik minut a ať udělám jakékoliv další rozhodnutí, tak postupně zjišťuji, že jsem ve slepé uličce, ze které se nijak nedostanu. Tedy že jsem vlastně ve slepé uličce, která se větví do dalších slepých uliček. A hra je tím prolezlá. Vývojáři to asi moc dobře věděli, protože po smrti hráči nabídnou posunutí se zpět v čase a možnost začít znovu od onoho kruciálního rozhodnutí.

Co mě po dohrání dobrého konce překvapilo, tak byl fakt, že kdyby se to někomu podařilo takto dohrát napoprvé, tak naprosto přijde o poznání toho, co se vlastně na Měsíci stalo/děje. Zatímco jsem se ve slepé uličce dočítala o historii místa, poznávala jeho tajemství hluboko v podzemí, tak při té správné cestě jsem z toho nic neviděla, nečetla a ten příběh byl naprosto fádní. Takže docházím k tomu názoru, že vývojáři nejasnost rozhodnutí udělali schválně tak, aby člověk prolezl hru se skoro všemi volbami.

Na konci mě ještě mrzelo, že ač se hra tvářila, že něčemu dává význam, tak vlastně to žádný význam naprosto nemělo (chování hráče jakožto velitele k týmu). Být hra o něco propracovanější, tak dávám vyšší hodnocení.
+25

Lara Croft GO

  • Android 100
Herni vyzva 2020 - Moje jmeno je - HC - jak pise kolega po Hitman GO a Deus ex GO pro mne tyhle sachy byla povinnost, a po zjisteni ze bude HV2020 a tohle může být jedna z nich tak jsem hru opet stahl a pred chvilkou uspesne dohral. Celá hra se odehrává ve znamem prostredi prales/jeskyne jak ma Lara ve zvyku. ve hre je jako hlavni padouch obrovsky hadak ktery je roztazen na par urovni[spoiler] a spousta mensi haveti jako jsou hadici (větší nez sama lara), pavoucek (velky jak lara) jesterka (no spis varan). Hra je samozrejme tahova takze mate jeden tah vy a jeden tah prostredi - takze jeden krok lara pak jeden krok pavoucek/jedno policko kouleni balvanu atd. Ve hře je spousta sikovnych pasti kterým se Lara musí vyhýbat, jako jsou [spoiler]cirkularky, kameni, propadla, vystrkovadla, naslapny dlazdice, sipkostrily a podobny zhovadilosti sbirani ruznych drahokamu a casti relikvii co sou jako bokovka rozstrkany po levelech jsou taky prijemny z pestreni. Hra není na noc dlouho a na mobil je to jedna z dalších sednutosti (jakoze mi to sedlo) podobne jako Zarya-1. Víc takových her. To mě hodně baví

Pro: hezky levely, prijemna hra

Proti: Ani snad nic

+11

Zarya-1

  • Android 100
Takhle hra se mi do mobilu dostala absolutni haluzi a i prez to ze tenhle typ her mě nějak nikdy moc neříkal tak jsem se do ní neskutečně zazral.a to až tak ze jsem zaplatil za vypnuti reklamy.

To je u mne docela pravidlo ze pokud něco takovyho je možný tak hned po vyzkouseni aplikuju.

Nekolik ruznych koncu at uz konci smrti nebo uspechem mne nutilo hrát hru několikrát dokola. Napeti je skvele servirovano ruznyma zapiskama a zaznamama a atmosfera hry je uplne paradni.

Takovyhle jry podle mne maji na mobilu svy misto a mozna ze by jich mohlo byt i vic. Presne totiz odpovida ovladani a typ hry - mobilni, jednoducha na ovladani...

Víc takových her

Pro: Prijemny napinavy, sci fi

Proti: Nic

+15

South Park: Phone Destroyer

  • Android 40
Už jednou jsem zmiňoval, že Freemium isnt Free je jedním z mých nejoblíbenějších kritik herního průmyslu mobilních her. Takže když jsem si všiml, že South Park sám vkročil do těchto vod, musel jsem hned vyzkoušet, jak se jim samotným podařilo po té kritice hru zpracovat!

A narovinu musím říct, že jsem velmi zklamán, hra využívá všeho, co samotní autoři v dílu kritizovali, snad jen kromě "nutnosti" skutečně ve hře platit – všechny karty se dají teoreticky vysloužit ztrátou tisíce hodin repetitivního gameplaye ve hře, takže to teoreticky nemusí být pay2win, jen reálné je.

Už jsem se chtěl v tomto komentáři velmi silně obořit do autorů, že umí jenom kritizovat, ale když na to přijde, sami využívají stejných technik. Ale při přidávání hry jsem si všiml, že sami k ní byli jen přizvání k nějaké konzultaci příběhu, ale vše vlastně měl pod palcem Ubisoft, a ten už stejně nesnáší všichni, takže jejich podlé praktiky nemusím ani komentovat.

Co se obtížnosti týče, je velmi nevyvážená. Zpočátku je vše tak jednoduché až je to nuda, a vyhráváte i s prstem v nosu, ale ke konci najednou nečekaně obtížnost zvýší natolik, že jí nejspíš ani s aktuálně vlastněnými karty nebudete schopni zvládnout. To vám asi už autoři dávají na jevo, že byste měli za hru začít platit.

Příběhově je hra plná narážek na vtipy a situace ze South Parku, ale nějaké nové vtipy nečekejte. No pak je tady PvP, které je zábava jen dokud se nedostanete na úroveň platících hráčů, a proti kartám o několik levelů vyšším už nejde moc žádná strategie vymyslet.

Takže nakonec velké zklamání, které jen kopíruje, nepřináší nic nového a zabaví na pár hodin, a rychle se pak omrzí.
+14

Public Transport Simulator

  • Android 95
Zajímavá hra, která je často opomíjená na mobilní platformě. Mezi hrami jako Bus Simulator 2020 (roky se stále mění) je tahle hra klenot. Má specifický název, proto ji to často nenajde mezi doporučenými hrami, když někdo hledá autobusový simulator. Ale to jsem odbočil..

Hru jsem dohrál kdysi na minulém mobilu. Na tomto nejsem ani v polovině. Hra jako taková je dost propracovaná, podporuje kopce (což u mobilních her časté není), obrubníky, změny počasí i denní doby. Pravda, grafické zpracování není úplně ideální, ale když si uvědomíme, že se jedná o mobilní hru, stačí to. Hra jede i na slabších strojích.

Vozový park i prostředí je skvělé, řídit kloubový autobus působí realisticky, lze hrát offline a závody, jako oživení jsou skvělý nápad.

Zajímavá blbinka je i zpomalovaci kamera, kdy si můžete zpomalit pád lidí v autobuse při nějaké kolizi. To platí i pro srážení chodce.

Kdysi byla soutěž a vyhrál ji Čech. Ten si mohl vybrat jaký autobus do hry přibude - byl to klubový SOR.
Aktualizace chodí cca co čtvrt roku, zrovna nedávno vyšla další. Většinou opraví chyby a vždy přidá nový vůz. Někdy i nové funkce.

Pro: Opomíjená hra, která si zaslouží trochu popostrčit, skvělá hratelnost, zajímavé herní mapy a živé prostředí (AI provoz, chodci). Velké množství vozidel.

Proti: Časem omrzí, závody by mohly být i s protihráči, ne jen časovka.

+5

Township

  • Android 100
Tahle hra!! Hraji ji každý den aspoň chvíli, plním si soukromý rekord (už mám 544 dní v řadě, kdy jsem byl online ve hře).

Hra je zajímavá hlavně tím, že je plně multiplayerová. Hrát sám tuhle hru nemá žádný smysl. Ale pomáhat si navzájem, komunikovat v rámci Coopu a plnit regatu, což je celosvětová soutěž, je skvělé. Jedna regata trvá cca týden.
Hra je neuvěřitelně návyková (mám už 76 level a přítelkyně, která to hraje mě předběhla až na skoro 100 level :D ). U takových her je známo, že jsou nevybalancované. Tady to opravdu neplatí a proto je tak návyková. Nemusíte investovat žádné reálné peníze pro lepší úspěchy. Vše závisí na vašem čase a schopnostech. Hra je realtime, takže věci trvají skutečný čas. Za bonusovou měnu to lze sice urychlit, ale tím si spíše šetříte reálný čas.

Stavba. pěstování a výrobní procesy jsou velmi dobře udělané. Postupně se hra stále vylepšuje a továrny už nestojí nesmyslné částky, ale mnohem méně.

Dávám 100%, protože tady není moc co vyčítat. Dlouho trvá, než narazíte na nějaký rozumný tým. A navíc český, to už je docela náhoda.

Na videu ke hře hra vypadá trošku jinak, docela by mě zajímalo kde lze tuhle verzi, co ukazuje video, hrát?
Hraní na PC není tak zábavné jako na mobilu. A dřív nešlo své účty spárovat.

Pro: Žrout času, grafika, provedení, multiplayer, regata, coopy, vybalancovaná hratelnost, nejsou potřeba mikrotransakce.

Proti: Často se opakují náhodné minihry, nutnost být pořád online - nelze hrát offline ani chvíli, zrušení konceptu Zoo, žrout času, někdy nelogické požadavky.

+10

Angry Birds Rio

  • Android 75
Nasraná tlupa ptáků, tentokrát na své cestě v Jižní Americe, kde zelené pašíky nahradily uvřeštěné opice.

Nicméně pointa je stejná, s pomocí praků je všechny zlikvidovat a pokud chcete prosvištět jednotlivými levely s třemi hvězdami, chce to trpělivost a obratné prstíky, některá kola mi dala fakt zabrat a opakoval jsem je do zblbnutí.

Prostě pohodová záležitost na spoustu hodin, pokud cestujete hromadnou dopravou nebo v zaměstnání při zašívání na porcelánové míse :-) - 75 %

Pro: zábava, jednoduchost, souboje s hvězdami

Proti: může nastat stereotyp, některé levely hodně náročné

+14

Trucker Joe

  • Android 90
Skvělá mobilní odreagovačka. Ze začátku je celkem těžké vše vozit nějak optimálně, hlavně z důvodu malé kapacity návěsu a slabého výkonu tahače. Postupně, kdy vyděláte dostatek peněz lze vozit neskutečné množství surovin. Ve hře je několik měst, zatím jsem nedošel ani do druhého, protože stavba přehrady je šílená.

Hru určitě můžu doporučit. Hraje se hodně dobře, je příjemná a bez reklam, pokud hrajete offline. Pestrý výber tahačů a návěsů. A hlavně nákladů. Ten "tycoon" řetězec je úplně boží.

Pro: Obrovská rozmanitost nákladů a vozidel. Vyvážená obtížnost, složité řetězce výroby. Lze hrát offline.

Proti: Zvuky, rychle omrzí.

+10

The Room

  • PC 80
  • Android 80
The Room byla moje první hra, kterou jsem hrála na Androidu, a bavila mě natolik, že jsem si o něco později zakoupila i počítačovou verzi. Tu jsem hrála skoro přesně před třemi lety s tátou v době, kdy jsme spolu občas hrávali takové krátké a jednoduché hry. Shodou okolností jsem i nyní v tomto vánočním čase hru znovu dohrála, a tak mohu sepsat čerstvé dojmy.

Nejvíce se mi na hře líbí princip objevování toho, že před hráčem neleží pouhá krabica/trezor/skříňka, ale že po zmáčknutí pár tlačítek či otočení klíčem vyjede rovnou celý nový kompartment, a i ten se může skládat z dalších částí. Hádanky nejsou sice nijak moc obtížné, ale stejně dokáže člověka potěšit, když přijde na řešení hádanky ve chvíli, když už si říká, že prozkoumal vše. Jen mi přišlo trochu škoda, že se princip hádanek vcelku opakoval. Některé sice byly unikátní, ale těch mohlo být více.

Co se příběhu týče, tak sice navozoval atmosféru tajemna, ale pro mě to byla spíše povinná položka, která ve hře musela být, aby to nebylo jen o řešení hádanek bez hlubšího motivu. Jinými slovy, pro příběh jsem tu hru nehrála. Obě verze hodnotím stejně, ta pro mobily možná má více intuitivnější ovládání, ale nepřijde mi, že by ta počítačová nějak zaostávala.
+22

2048

  • Android 50
Prostě kynete čísilka do jednoho z rohů, jedinej užitek hraní této "hry" je v tom, že tím zkrátíte utrpení v podobě nekonečného čekání v čekárně k doktorce a váš mozek se díky tomu nedostane do poraženeckého vegetativního stavu babiček, co si přišly pro oxykodon a jejich vrcholem zábavy je nadávat, jak to doktorce trvá, nebo si mezi sebou říkat, co vše je bolí, nebo nedej bože mluvit o počasí.

Pro: Úspěšně eliminuje nutkání vytáhnout pistoli v čekárně.

Proti: Nevyplaví oxytocin, serotonin ani dopamin, bohužel. Takže stejně musíte v čekárně setrvat.

+15

Humanity Must Perish

  • Android 55
Humanity Must Perish má zajímavou zápletku. Vědci vytvořili program tak výkonný, že dokáže vypočítat budoucnost Země. Osud je nezvratný – Země zanikne a jediný způsob, jak tomu zabránit je vymýcení lidstva. Ač se v průběhu let zvyšuje výpočetní výkon do neuvěřitelných hodnot a do programu pumpují veškerá existující data – odpověď se nikdy nemění.

Protagonistkou příběhu je Kyuu, nejnovější verze této umělé inteligence umístěná do androidního těla. Profesor, jí vytvořil za jediným účelem – poslat na jeden den mezi lidstvo, s absurdní vírou, že pokud místo surových dat, zažije skutečnou interakci s lidskou rasou, může to změnit její rozhodnutí.

Po slibném začátku je Kyuu propuštěna na svět a začíná řada proměnlivě vtipných setkání, kde hlavní zápletkou je vždy střet chladně logického stroje s iracionálními lidmi, kteří si myslí, že je obyčejná školačka. Občas je to fajn, občas jde vidět značný úpadek příběhu na přihlouplou komedii pro weeby. Na konci dne je vám dáno první a jediné rozhodnutí za celou hru – zničit nebo nezničit lidstvo.

Zatímco konec prvního rozhodnutí je celkem povedený a považuji ho za true end, druhé nedává smysl a postrádá koherenci logického stoje, jimž by protagonistka měla být. A tak místo konce světa uvidíte alespoň nafanservírovanou cosplay scénku s protagonistkou a její novou kamarádkou.

Humanity Must Perish má zajímavou zápletku. Začátek a jeden z konců je povedený, ale zbytek celkově považuji za fanservise joke, a mnohem raději bych viděl podobné zpracování, které se ale bude brát vážně.
+11

The Simpsons: Tapped Out

  • Android 65
Hry tohoto typu vždy těží ze svých předloh, jelikož v základu se totiž nejedná o nic převratného.

Každopádně každého fanouška žluté rodinky tato hra na nějaký čas zabaví. Může za to zejména humor, kdy se autoři velmi zdařile inspirovali u seriálu, a postupné odemykání oblíbených postav. Pak se ale dostaví klasické "klikni a čekej den" nebo to urychli pomocí speciálních donutů (které ač vypadají chutně, tak jsou nechutně drahé - kupují se za reálné peníze). Člověku se to za čas omrzí. Navíc už získá většinu stálých obyvatel města a pak mu už zbývají jen ty nově přidávané z nových sérií (což si přiznejme, novější díly Simpsonových už za tolik nestojí). Všude je pak navíc spousta baráků a dekorací, člověka už to ani nebaví nějak smysluplně stavět a hrát si na urbanistu, a tak to tam fláká jak mu to přijde pod ruku.

Ale stále jsou to Simpsonovi, takže každému velkému fanouškovi to za zkoušku určitě stojí.
+12

80 Days

  • Android 50
Na gamebooky jsem nikdy nebyl (a ani počítačové zpracování typu Sorcery! mi názor nezměnilo). Předpokládal jsem, že 80 Days bude trochu jiná (a měla dost dobré recenze). Ale bohužel, opět mi to přijde jako stejná škatulka, a nedokáži se přinutit, aby mě to bavilo. Samotný příběh je velmi dobře napsaný a překvapivě plynule provazuje vaše rozhodnutí dohromady (vyžaduje ale hodně pokročilou znalost angličtiny). Opravdu svým hraním píšete román. Možnost kupovat a prodávat vybavení je poměrně zajímavá mechanika. Ovládání glóbusu světa je však absolutní peklo (hráno na mobilu), zvlášť pokud jste neměli jedničky v zeměpise a dopředu nevíte, kde která města leží. Na monitoru by to mohlo být výrazně pohodlnější. Celkově jsem nebyl schopen dojet ani svoji první cestu kolem světa. Ačkoliv je příběh dobrý, tak se těžce čte, a ve hře není dostatek "hry" (je to prostě gamebook).

Celkové hodnocení: Dobrá
+11 +12 −1