Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Polda, aneb s poctivostí nejdřív pojdeš

  • PC 70
  • Android 75
Tož, ogaři zlaté, tak se mi po letech opět dostálo té cti dohrát tuzemskou klasiku. Tentokráte však její miniaturní verzi, která vyřešila problém s původním neintuitivním a nepřehledným inventářem, přebytek zbytečných objektů v něm stále zůstává, ale obecně vzato je dotykové ovládání pohodlnější. Jinak je vše při starém - nelogické hádanky, půvabný barvitý výtvarný styl, který kompenzuje zcela statické prostředí, na malém mobilním displeji vyniká ještě více než na velkých monitorech PC.

Dabing v poldovi mě vždycky bavil a lze tak nějak snadno poznat, že se bavili i herci, profíci zvučných jmen. Nejvíc mě bavil Pavel Pípal a jeho Bača či trans obchodník v sex shopu. Stejně tak i namluvení starších občanů Lábusem a Nárožným je špica.

Koutky své huby jsem u tohoto dílu dlouhé série roztahoval nejvíc. Je to ujeté, nelogické, tak nějak mile potrhlé.
+20

Vertigo Racing

  • Android 85
První odstavec komentáře bude zase poněkud osobnější. Vertigo Racing je totiž shodou náhod taková moje rozlučková hra. Poprvé jsem ji rozehrál na telefonu Xiaomi Redmi 1S který naneštěstí putoval do křemíkového nebe sotva jsem vyhrál první poháry a odemkl pár aut a okruhů. Tento rest jsem se rozhodl napravit až nedávno s novějším Redmi 6 a sotva jsem se ve hře dostal jen kousek dál než poprvé, zlevnily v jistém obchodě model Mi 10 lite 5G po kterém jsem už dlouho pokukoval. Naštěstí jsem hru stihl dohrát, než nový telefon dorazil a VR je tak podruhé poslední dohranou hrou před výměnou "founa".

Jinak je Vertigo Racing poměrně jednoduchá závodní hra kde, jak se brzy ukázalo, stačí neustále držet plyn na podlaze a jen v nejpříkřejších zatáčkách doladit průjezd brzdou. No snadněji se to řekne, než udělá :) Nejednou jsem totiž vyletěl z trati těsně před poslední zatáčkou, která znamenala třeba vylepšení rekordu v jízdě na vzdálenost a následně málem vyletěl z kůže vzteky. Zároveň mě ale pořád bavilo zdokonalovat se v řízení a překonávat své výsledky i soupeře v závodech.

Pravda je že pro otevření posledních několika tratí a bouráků je to docela grind a zlaťáky, pokud nechcete investovat do hry skutečné peníze, přibývají dost pomalu. Dá se to ale ‘’ujezdit“ a to hlavně díky již zmíněné snaze neustále se zlepšovat a tu poslední benzínku ještě projet. U hry mě taky držela celková stylizace do 50´ až 60´ let a to jak vozy typu Hot Rod, tak prostředím ale hlavně pak hudbou. Hudební doprovod je nejsilnější stránkou hry a na jednoduchý mobilní titul překvapivě propracovaný a bez problémů by se dal poslouchat i mimo hru, což mám ostatně taky v plánu. Nehledě na to že mě jako ortodoxního fanouška Hip-hopu donutil vyhledat si na YouTube nějaké ty Rockabilly songy a nadšeně u nich pokyvovat hlavou :)

Na vytýkání tady toho jak vidno moc není a zmíním tak snad jen že některé závody jsou opravdu těžké a jejich úspěšné zdolání stojí možná až moc pokusů a hlavně nervů. Lepší také mohla být optimalizace, protože i na poměrně silném telefonu jsem bez škubání hrál jen na nejslabší grafické nastavení. Jsou to ale spíš jen detaily a Vertigo Racing můžu každému kdo hledá kvalitní zábavu na telefon jen doporučit. Driftovat totiž zadními koly mimo trať a poznat tak na vlastní kůži proč má hra v názvu slovo Vertigo je na mobilní hru neomšelý zážitek.
+12

Scribblenauts Remix

  • Android 40
Nic moc. Viděl jsem video ze Scribblenauts Unlimited na PC a očekával jsem něco podobného. Ale tato hra je extrémně omezená a lineární. Místo otevřeného světa jsou zde maličkaté oblasti, omezený slovník a nezáživné úkoly - např. hraní poslíčka, nebo úkol "vyjmenovat 3 hospodářská zvířata". Pro děti asi v pohodě, ale určitě ne to, v co jsem doufal já, když jsem viděl jiné Scribblenauty.

Ovládání je taktéž hrozné - dotekem je snad nemožné sebrat malé objekty. Hodně herních mechanik je představeno a potom vůbec nefungují (třeba lektvary). Ve hře by se extrémně hodila integrovaná nápověda.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2018 v angličtině na Google Play).

Poznámka: Až nyní, dlouho po recenzi, jsem zjistil, že Scribblenauts Unlimited existuje i pro Android, a že se od Remixu významně liší. Měl jsem tudíž od hry částečně špatná očekávání. Pokud bych dával Remixu ještě jednu šanci, tak jedině s dítětem. Ale možná přejdu rovnou na ten Unlimited, který by snad mohl mít i lepší ovládání.
+11

Traffix

  • Android 50
Hra nemá špatný nápad, vyžaduje hbité prsty, a je tam i úroveň plánování, kdy se musíte rozhodovat, zda vám stojí za to pustit semafor na zelenou a pak ho potenciálně nestihnout včas zastavit, nebo hrát bezpečně přes oranžovou, což se vám ale může vymstít s agresivními řidiči. Zároveň je potřeba odhadovat rychlost rozjíždění vozidel, atp.

Bohužel jsem ale nedokázal strávit grafiku. Na obrázcích vypadá pěkně, ale na mobilu je vše extrémně prťavé a do očí vám pálí čistě bílé pozadí. Tato kombinace svítivé bílé a mžourání po malých detailech mě při hraní byla velmi nepříjemná a bolely mě z ní oči, a byl to asi hlavní důvod, proč jsem hru následně odložil.

Zájemcům doporučuji od toho samého studia mnohem raději hru Railways, která mě bavila výrazně více a neměl jsem tam problém s přílišným namáháním očí.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2020 v angličtině na Google Play).
+9

Magibot

  • Android 40
Graficky je hra moc pěkná a hudba je příjemná. Tím spíš mě trochu překvapily některé ostré hrany, jako špatně čitelná hlavní nabídka nebo nepříjemné ostré zvuky během dialogů. Ale nejvíce jsem byl rozčarovaný z hratelnosti. Ačkoliv se hra snaží být akční logickou hádankou, tak dost často netušíte, jestli je vaše řešení špatné, nebo jste jenom umístili kouzlo o pixel vedle, případně jej aktivovali o milisekundu pozdě. Celé je to extrémně chatrné a vrtošivé. Téměř jsem zůstal zaseknutý hned v první lesní úrovni, když jsem se snažil provést správné(!) řešení a 10x po sobě selhal, což mě přesvědčilo, že to správné řešení není (a bylo). Podíval jsem se na YouTube a hned v prvním nalezeném videu měl daný člověk úplně ten samý problém a nakonec kvůli tomu ukončil hru. Našel jsem další videa a zjistil, že jsem měl umístit kouzlo o malý kousíček výš, než jak jsem to udělal já. Toto by se fakt nemělo stávat hned v první úrovni. Nemělo by se to stávat nikde, mechaniky by měly být buď vysvětlené nebo zřejmé, a logická hra by neměla být o posouvání objektů o pár pixelů tam a zpět stylem pokus-omyl. Nicméně po této špatné zkušenosti jsem hrál ještě další hodinu, a všechny následující úrovně mě bohužel přišly extrémně podobné a ničím zajímavé.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2020 v angličtině na Google Play).
+7

Jungle Town

  • Android 80
Jungle Town je perfektní hra pro malé caparty. Na rozdíl od tuny odpadu, který se na vás vyvalí, když hledáte dětský obsah na mobilních platformách, mi Jungle Town přijde kvalitně zpracovaný a zejména vytvořený lidmi, co se opravdu zamysleli nad tím, co je do dětské hry vhodné dát. Hra tak má roztomilou grafiku, zvířátka, a zároveň i poměrně inteligentní obsah. Slon pořádá narozeninovou párty, kamarádi mu vymýšlejí a vytvářejí dárky.

Během hry za 6 různých zvířátek si děti ozkoušejí běžné lidské činnosti, jako je zdobení dortu, uklízení odpadků či poházeného oblečení, stříhání a šití, stavění kola, zalévání kytek či sbírání ovoce. Super je, že spoustu činností dělají opravdu fyzicky, tzn jen neklikají na ikonky, ale opravdu při stříhání vedou nůžky, při zalévání pohybují konvicí sem a tam, prstem přesouvají ovoce do košíku, atd. Jsou tam i odlehčené situace, třeba tvorba pneumatik kola z nacucaných housenek je luxusní.

Dcera ve 3 letech hru milovala, ale ještě měla problém všechno vymyslet a ovládat. Ve 4 letech už zvládala všechno. Doporučuji hrát na tabletu (u nás 7"), na mobilu je to příliš malé.

Pár technických problémů by se asi našlo. U stříhání se občas zasekávaly v některých místech nůžky a člověk s tím musel chvíli zápasit. A obecně by bylo fajn, kdyby byla hra tolerantnější k přerušovaným dotekům, protože děti mají často problém přesunout objekt z jedné strany displeje na druhý a celou dobu se dokonale dotýkat obrazovky. Ale to může být technicky komplikované.

Byl bych moc rád, kdyby dané studio vytvořilo nějaké další obdobné hry.

Celkové hodnocení: Výborná
+7

Fait – The Machine

  • Android 40
Hra mně příjemně připomněla Gish. Ale bohužel jsem se nedokázal donutit si Fait oblíbit. Zaprvé, je příliš tmavá. Jste černá koule pohybující se přes černé objekty s temnými stíny v pozadí. Pár objektů nebo linií je ostře nasvíceno, což ještě více znesnadňuje rozlišování černých objektů od sebe. Docela mi to unavovalo oči. Také se těžko odlišuje, po kterém objektu lze přejít, a co je jen v pozadí, když je všechno tmavé. Barevnou paletu jsem si jednoznačně neoblíbil.

Zadruhé a mnohem zásadněji, ovládání je velmi nepřesné. Nemluvím teď o setrvačnosti, kterou vaše postava má, ale o ovládání, které jednoduše v polovině případů nereaguje. Postava často nejde do směru, do kterého jezdíte prstem (a na vertikálních površích to ještě komplikuje, že stále musíte máchat doleva/doprava, místo do opravdového směru pohybu, ale ani když na to pamatujete, tak to nereaguje správně), skrčení funguje tak na desátý pokus, výskok na každý druhý. Kulička vybíhá příliš rychle, takže pomalé opatrné pohyby nelze provést. Na některých površích zůstane přilepení, i když visíte zcela horizontálně, na některých površích kloužete, i když jste jen nepatrně nakloněni - ale od sebe je nerozeznáte. Fyzika je totálně zblázněná a často reaguje přesně naopak, než čekáte, např. páky co ignorují váhu vašeho těla, nebo co se chovají jako byste byli plní hélia.

Celkově je to škoda, po prvních pár úrovních jsem byl velmi pozitivně naladěn. Pak již bohužel ne.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2020 v angličtině na Google Play).
+6

Backfire

  • Android 40
Koncept je originální a zajímavý. Ale kvůli rychlosti hry se moc dobře nehraje na mobilním displeji, protože vidíte pouze výřez obrazovky. (Na PC monitoru by to bylo mnohem lepší). Zároveň se hýbete extrémně rychle a většinou to nemůžete ovlivnit (základní zbraň střílí automaticky a posunuje vás s každým výstřelem). Dotknutí se okraje arény vás zraní. Takže se jen horečnatě snažíte vyhnout smrti ve vysoké rychlosti a je dost obtížné zároveň se soustředit na nepřátele. Herní motiv taky nepovažuji za ideální. Všechna ta klíšťata, pavouci, atd - je to fakt odpudivé a vůbec se mi to nelíbilo.

Hra mě ze začátku docela zaujala, a (po nějakých těch smrtích) jsem se na výchozí obtížnost dostal přes první kapitolu, ale kvůli zmíněným důvodům mě to později odradilo. Hra měla být trochu pomalejší, bez nechutného krvelačného hmyzu, a možná by to chtělo trochu upravit a styl pohybu. Mělo by být vidět více okolí (a ideálně si to zahrát na tabletu). Na hře ovšem oceňuji pěkný originální koncept.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2020 v angličtině na Google Play).
+8

There Is No Game

  • PC 95
  • Android 95
Pro mne naprosté překvapení, There Is No Game je pro mne nejlepší nehra co jsem kdy hrál. A vlastně i velmi úžasná hra. Přes velmi jednoduché a přitom zajímavé pojetí až velmi příjemnou pixelart grafiku.

Už od první chvíle, kdy se s hráčem začne dohadovat hra samotná, aby ji okamžitě ukončil, a hráč musí dokázat svoji zatvrzelost a nevzdat to. Nebudu tady vůbec dál spoilerovat, protože se ve hře se objeví různá překvapení v průběhu příběhu, a nechci tu nikomu, ani skrytým textem, kazit případný budoucí zážitek.

Ovládání hry je poměrně prosté, stačí klikat a případně kombinovat předměty na obrazovce. Tedy jako u klasické adventury, ale v této hře jste vlastně většinou odstrčeni od hlavního dění, a suplujete spíš takovou ruku osudu.

Grafika je jednoduchá, barevná, a dobře se na ni kouká. Zvuk je perfektní, dabing a hudba naprosto bez výtky. K tomu obsahuje spoustu často velmi vtipných narážek na herní průmysl i sama sebe.

Nevýhodu vidím jen - hra není nějak extrémně dlouhá, max. pár hodin herního času, to podle toho, jak se často zaseknete. A pokud vím, tak neexistuje čeština, pokud aspoň trochu nevládnete angličtinou, nemá cenu hrát, protože právě ty dialogy, dohady, vtipy a narážky jsou to gró této (ne)hry.

Každopádně shrnutí, There Is No Game je pro mě opravdu překvapení, drobná nenápadná Indie hra s opravdu velkým srdcem.
+14

Pokémon Go

  • Android 90
Ku příležitosti 5ti letého výročí...

Pokémon Go je hra, která přežila snad vše. Ještě dnes vzpomínám, jak ojedinělý zážitek plný napínavého prozkoumávání to byl, když Pokémoni vtrhli do našeho světa. Stačilo nám pár balónků (pardon, pokébalů), ošoupané tenisky, jedna záložní powerbanka a šlo se lovit! A lov byl to správné slovo. Člověk musel zabrousit do všemožných nových zákoutí, aby našel řídce umístěná hnízda, a hledat zajímavá místa a objekty, aby doplnil tenké zásoby pokébalů. Vašeho jediného startéra jste si vymazlili, jak to jen šlo (protože patřil k jedněm z nejvzácnějším pokémonům ve vaší sbírce) a radost jste měli i z takové obyčejné Butterfree, protože se na vás usmálo štěstí a měla obrovské CP číslo. Co Butterfree... i takový Weedle byl super, když vám zaplnil políčko v pokédexu. A gymy? To byly bájné věže Dragonitů, na které jste se při troše štěstí a několika hodin času mohli možná na pár hodin umístit a získat trochu zlata do svého měšce.

Už to zní jako pohádka, jelikož tyto časy jsou dávno pryč. A ve většině případech to byla změna k dobrému. Sice hra dnes trochu postrádá svou původní jednoduchost a nutkání výletničit, ale nabízí díky tomu daleko rozmanitější a zábavnější hratelnost. Už vám nemusí v -10°C modrat prsty mrazem, aby jste si aspoň trochu v zimě zahráli. Dnes už je možné limitovaně hrát Pokémon Go i z pohodlí vyhřátého domova. Samozřejmě chůze a sbírání nových pokémonů je stále hlavním tahounem celé hry, ale k těmto prvkům bylo přidáno spousta dalších:
klubání vajíček, denní odměny a úkoly, lehce příběhové složitější úkoly (někdy můžete plnit i celé měsíce), komunitní dny a akce, "gotta chatch 'em all, again!" aneb shiny pokémoni, seznam přátel a posílání dárečků s užitečnými předměty, bojování v turnajích i mezi hráči, vyměňování pokémonů mezi hráči, Rakeťáci, buddy systém, raidy, offline trackování ušlé vzdálenosti a grafické zobrazení statistik vašich pokémonů.

V neposlední řadě byl od podlahy předělán systém gymů (věží/arén), díky čemuž je daleko snazší získat herní měnu a dokupovat si různé věci v obchodu. Spawny (hnízda) pokémonů se výrazně navýšili jak četností, tak množstvím vyrojených pokémonů, což byla nevyhnutelná reakce na zvyšující se počet přidaných generací pokémonů. Dnes už opravdu musíte bydlet na samotce u lesa, aby se u vás doma neobjevovali pokémoni :)

Pokémon Go je - troufám si říct nezastavitelný - neustále se měnící kolos, který baví hráče od dětí s prvním telefonem, přes dospělé u venčení pejsků, až po elektronicky zdatné starší, kteří házením balónků v parku zahánějí nudu a protahují záda. Takže na zdraví k výročí a přeji spoustu dalších let!

Pro: přidá extra pohyb do vašeho života, kolektorský efekt, akce, úkoly, dobrý přístup k placené měně hraním, nejedná se o pay2play (stardust), 3D modely pokémonů, bezpohybové alternativy, hojná podpora

Proti: neustále se zvyšující HW/SW nároky, mohlo by být ve vyšším rozlišením

+12

Grand Theft Auto III

  • Android 85
1. Grand Theft Auto na který jsem narazil. Je to úžasné. Grafika na rok 2001 je dobrá. Postavy jsou sympatické. Příběh je úžasný. Prostě klady.
-7 +6 −13

Star Battalion

  • Android 65
Když jsem přestal používat svůj Sony Ericsson Xperia Play kvůli rozkostičkovanému displeji, nepočítal jsem s tím, že jej ještě někdy zapnu. Snad jedině abych dokončil prvního Crashe Bandicoota, ale určitě ne na rozehrání a dohrání Star Battalionu. Ve vysunutém stavu totiž displej funguje normálně, což je na hraní ideální, ale na přenášení v kapse zas tak úplně ne.

Když jsem Star Battalion spustil poprvé, nijak zvlášť mě nenadchl a používal jsem ho spíše jako rozptýlení pro svého staršího syna. Nesnažil jsem se totiž téměř vůbec pochopit ovládání, a tak jsem se plácal v prologu, který mé ratolesti ke štěstí bohatě stačil. Letos jsem si však řekl, že to přece nemůže být až tak složité a opravdu, stačilo číst pokyny, které vyskakovaly na obrazovce a po chvíli jsem s přiděleným strojem uměl celkem obstojně manévrovat.

No dobrá, pustím se tedy do první mise. Znič satelity, postřílej drony, popoleť o kousek dál a znič kanóny a stíhačky! Dobrá práce, mise splněna. Další mise už přinesla změnu a měl jsem za úkol zničit nepřátelské věže, a pak? Stíhačky samozřejmě. Na scéně se však objevili i mechaničtí pavouci se štíty a před jejich likvidací jsem musel zničit generátory štítu. Další mise, nová loď, noví nepřátelé, ale cíl byl pořád stejný, všechno nebo všechny zničit.

Náplň misí se stále dokola opakuje a jen zřídka se objeví nějaká novinka v podobě sledování jednoho zatoulaného nepřítele nebo infiltrace nepřátelské základny. Přesto jsem se však při tom střílení po všem, co se hýbe či nehýbe celkem bavil, ale je mi jasné, že kdyby hra měla těch misí 50 a ne jen čtrnáct, bavit bych se přestal. Ze všech misí nepovažuji za nejtěžší tu úplně poslední, ale tu s označením 4.2 (In and Out), kterou se načala druhá polovina hry. Ze začátku šlo všechno jako po másle, ale pak jsem narazil na cosi, co na mě neustále střílelo rakety a já neměl téměř žádný manévrovací prostor, a to já tuze nerad.

Když jsem zjistil, že hra obsahuje achievementy, tak jsem jich samozřejmě musel získat co nejvíce. Sestřelit 1 000 nepřátel jsem považoval téměř za nemožné, ale po dohrání hry jsem jich měl přes 500 (za to byl taky ačív) a zbytek jsem sestřelil při plnění dalších úspěchů, především při hledání skrytých mincí. Mimo multiplayerových achievementů, které jsem nemohl splnit nejen proto, že Star Battalion už nikdo nehraje, ale také proto, že mi odešlo zapínaní Wi-fi, jsem získal úplně všechny a dostal se na svých klasických 80 %.

Pro: mnoho druhů nepřátel, stealth části některých misí, achievementy

Proti: převážná většina hry je jen o střílení, druhá polovina mise 4.2

+17

Magic: The Gathering Arena

  • PC 85
  • Android 85
Herní výzva 2021: 7. Čas je relativní (hardcore) 

Předělat natolik komplexní hru, kterou Magic: The Gathering bezesporu je, do počítačové a mobilní verze není vůbec jednoduchý úkol. Svědčí o tom nemalé množství předchůdců, kteří se příliš neprosadili a snažili se hru zjednodušit. To však není nejlepší nápad.

Arena to však podle mě dokázala. Hra je v podstatě stejná jako v realitě. Ve spoustě věcech je přehlednější (hráč ví, kdy může co zahrát a co se stane), má to však i jistá úskalí. Například můžete-li hrát instant, ale nechcete, soupeř na to pravděpodobně přijde, protože hra vám nabídne v dané situaci reagovat, zatímco když nic hrát nemůžete, automaticky vás přeskočí. Nelze ale chtít všechno a je fajn hrát v online verzi veškeré karty, které můžete hrát v daném standardu i ve stolní verzi. Pocit z hraní reálných magicků to sice nenahradí, i tak se jedná o skvělou adaptaci.

Pro: Bez kompromisů, přehledné

Proti: Nenahradí pocit z hraní reálných magicků, na andriod se občas seká

+8

Pink

  • Android 80
Plameňáci! Logické hry od Barta Bonteho jsem si opravdu oblíbila a jednou za čas se musím podívat, jestli nepřišel s nějakou novou. (A navíc si nějakou hru od něj tradičně zařazuji do výzvy, takže nemůžu vynechat ani tenhle rok.) Pink je další z jeho barevné řady a mně, jak zvolenou barvou tak stylizací opravdu bavila. Jak byla Green plná zelených stromečků a Blue plná ryb a vodní tématiky, Pink se hemží plameňáky, grapefruity a neonovými světly.

Hádanek je znovu padesát a přestože mi jich většina přišla celkem snadná (ať už je to tím, že jsem si zvykla na hry tohohle vývojáře nebo byly opravdu jednodušší), tak nad pár jsem se musela trochu zamyslet, např. při posouvání kostiček nebo mačkání grapefruitů. Nápovědu jsem použila snad dvakrát u stejné hádanky, ale jinak jsem neměla nějaký větší problém. Na odreagování se zapojením trochy mozkových závitů je hra ideální.

Jen upozorním, že Bart zvolil opravdu jedovatý odstín růžové, který je sice pěkný na pohled, ale volá po ztmavení obrazovky jinak vám vypálí zornice.

Pro: plameňák, plameňák, plameňák

+13

Harry Potter: Hogwarts Mystery

  • Android 70
Uvažovala jsem, jakým stylem bych vám zde na databázi představila, o čem HP: Hogwarts Mystery je. Na začátek musím uvést, že se nepovažuji za nějakého bůhvíjak velkého fanouška HP, filmy se mi líbí, ale knihy jsem zatím četla pouze dvě. Nemám doma žádnou šálu v barvách své příslušné koleje a ani neplánuji děti pojmenovávat po postavách. Dokonce nejsem ani fanda mobilovek. Tak proč do téhle hry jít?

V podstatě to začalo náhodným kliknutím na reklamu. Hra z prostředí Bradavic, kde jste sami studentem a máte vlastní příběh nesouvisející s HP (odehrává se před Harryho érou). Můžete příběh dokonce ovlivňovat, budete mít výuku a kamarády. Paráda, simulátor kouzelnické školy, který si kdekdo může přát. Za vyzkoušení to přece stojí.
Překvapivě, hra není jen bezedná jáma, která by chtěla spolykat obsah vaší peněženky. Samozřejmě, investice reálných peněz vám přinese ulehčení a výhody, ale můžete si ji užít i bez toho. Musíte ovšem počítat s čekáním a škudlením.

Čekání je nutné k dobíjení energie (1 za 4 minuty), kterou využíváte v úkolech a hodinách. Také musíte lépe hospodařit se zdroji, snadno se může stát že vám dojdou mince nebo nebudete mít dostatečný počet knih určité barvy pro odemčení dalšího mazlíčka. Prémiová měna, růžové diamanty, lze získávat i v minihrách (náhodně), jako odměna za duely či levelování přátelství a zvířat, také lze ale získat pravidelným shlédnutím reklam. Pokud vám nevadí reklamy, můžete získávat i bonusovou energii.

Jaká je tedy vlastně herní náplň? Jste nový student/studentka Bradavic. Můžete si vytvořit vlastní postavu v omezeném editoru, další kosmetické úpravy si budete odemykat postupně. Seznamujete se se školou, s novými lidmi, docházíte na výuku a zároveň se snažíte rozluštit záhadu vašeho ztraceného bratra a prokletých vaultů, po kterých pátral. V dalších ročnících a s postupující úrovní se vám odemykají další možnosti. Můžete se stát hráčem famfrpálu, můžete dělat vedlejší úkoly pro Hagrida ohledně zvířat/potvor, procvičovat souboje, navštěvovat obyčejné hodiny (další předměty se vám také odemykají po zahájení nového ročníku). Ve hře jsou také časově omezené úkoly, které se vám spustí při splnění požadavků nebo v určitou roční dobu, jsou tematické (např. Vánoce, Valentýn apod.) a unikátní, za jejich splnění většinou dostanete nějaký předmět na kolej/oděv/nového společníka pro přátelství a tak. Dále se pravidelně konají eventy, měsíční sběr XP, famfrpálové eventy, sběr kolejních bodů, sběr bodů za plnění určitých aktivit a podobně.

Abych už končila. Hra má sedm ročníků/sezón a pak se myslím pokračuje zakázkami pro Ministerstvo magie. Sama jsem ve čtvrtém ročníku takže jsem sama zvědavá. Průběžně je přidáván nový obsah, nové typy aktivit do eventů, nové možnosti (třeba romance se společníky nebo poslední aktualizace sběr stránek, za které si můžete doplnit unikátní časové questy, které jste prošvihli).

Hra má určitě co nabídnout. Lze ji hrát i bez investování peněz a pořád si ji užít, což je myslím u mobilních klikaček velké plus. Doporučila bych ji všem, kteří mají rádi svět Harryho Pottera a chtěli aspoň malý kousek kouzelnického příběhu i pro sebe.

Pro: není pay2play, Bradavice a vlastní originální příběh, spousta aktivit, stále nový obsah

Proti: čekání na energii, reklamy, časové questy mohou přijít když se vám to zrovna IRL nehodí

+12

Stargate SG-1: Unleashed Ep 1

  • Android 75
Stargate SG-1 je pro mě naprostá srdeční záležitost, která mě doprovázela dětstvím, dospíváním a i v dospělosti na ní náhodně koukám se stále stejnou chutí a nadšením. Rád říkávám, že je to seriál, který u mě svou dobrosrdečností nastavil jakési životní a morální hodnoty a zároveň je to seriál tak pestrý, záživný a nestárnoucí, že se na něj dá dívat stále dokola. Proto mě mrzí, že naprosto všechny pokusy o herní zpracování byly okamžitě zazděny nebo nedokončeny, ať už se jednalo např. o akční Stargate SG-1: The Alliance nebo až nereálně ambiciózní Stargate Network, jehož vývoj byl nedávno již po několikáté zrestartován a zřejmě se nikdy nedočkáme něčeho více, než jen průchodu branou na Abydos (ale i to stojí za to, doporučuju zkusit!) a zpět.

Podobný osud potkal i Stargate SG-1: Unleashed. Trochu se tam střílí, trochu plíží, občas se tam řeší jednoduché hádanky nebo trénuje postřeh při QTE, ale po většinu času to vypadá jako taková zjednodušená varianta Telltale hry, kde hráč sleduje cutscény, poslouchá dialogy a volí odpovědi. Dějově to působí jako takový fan-fiction recyklát všeho možného, již v seriálu viděného, který asi vyloženě nenadchne, ale je alespoň fanouškovsky vděčný a kanonicky docela dobře zapadá zhruba někde do zlatého období mezi 3. a 4. sérií. Určitě potěší ofiko licence, takže je es-gé-jednička namluvená herci ze seriálu a zní do toho staré známé motivy. Komu nevadí nedokončený příběh a jistá osekanost daná mobilní platformou, mohu fanouškům tuhle krátkou příběhovku klidně doporučit.

Pro: oficiální licence - hudba dabing, obstojný příběh, pestrá hratelnost, fan-servis

Proti: legálně již k nesehnání, omezení plynoucí z mobilní platformy

+15

Brawl Stars

  • Android 60
Brawl Stars je klasická MOBA hra na mobil, která se ale dočkala velkého úspěchu zejména u dětí kolem deseti let.

Hra má necelých třicet postav, za které se dá hrát, takže není těžké si zapamatovat jejich schopnosti, tudíž je hra velmi jednoduchá a Brawl Stars pochopí snad každý.

Když jsem hru poprvé otevřel, tak mně připadalo, že postavičky chodí hrozně pomalu, ale postupem času jsem si na to zvykl. Za celou dobu, co jsem hrál, jsem nenarazil na žádný bug, takže technicky je hra v pohodě. Grafika je na hru na mobil dobrá. Ovládání může působit trošku divně, ale dá se na to zvyknout.

Hraní hry je většinou zábavné, ale po chvilce hraní se dostaví repetetivnost. Ta repetetivnost je bohužel tak velká, že víc než pár týdnů hrát prostě nejde. Neříkám, že hra není zábavná, nebo že není ve hře co dělat, ale hraní pořád spočívá v tom samém.

Pokud hledáte hru na mobil, kterou budete trávit čas při čekání na autobus, tak tohle je hra po vás, ale jinak na normální hraní existuje opravdu hodně lepších her.

Pro: Jednoduchost, technický stav hry

Proti: Opravdu velká repetetivnost, divné ovládání

+11

League of Legends: Wild Rift

  • Android --
Vzhledem k tomu, jak málo jsem hře věnoval času, nebudu hodnotit procentuálně. Ale protože tu není komentář, považuji za vhodné abych pár řádek napsal.

Wild Rift je VELMI dobrý. Až překvapivě dobrý. Ono je to vážně lolko do kapsy, a bez ústupků. Postavy mají přibližně stejné schopnosti, získávají levely a nakupují zboží. Absolutně nic ze základního modelu hry není změněno. Hru musíte hrát oběma rukama - levačkou defaultně pohybujete postavou, pravačkou využíváte schopnosti. Stejně tak vysílat signály atd. Jak říká, ten model je naprosto stejný. Ačkoliv je díky tomu hra na mobil někdy trochu hektická a nepřehledná, ty prvky celkově fungují a lze si na to zvyknout. Jediná velká změna je snad fakt, že Nexus v tomto případě slouží jako další věž, takže vás může zabít, pokud nejsou poblíž poskoci, a pár změn v džungli. Pokud vás tedy baví League of Legends a jste aktivní mobilní uživatel, Wild Rift je skvělá volba.

Co zamrzí je fakt, že zde absolutně není žádná provázanost s PC Lolkem. Ano, můžeme se přihlásit ke svému účtu, ale tím končí. Na rozdíl od TFT se zde hry nijak nedoplňují. Nemáte stejné skiny ani hrdiny. Hra má vlastní eventy a vlastní zboží. To je hlavní důvod, proč jsem se rozhodl ve hře nepokračovat. Nikdy bych nebyl tak dobrý jako v PC lolku, a vzhledem k tomu, že se hry nějak nedoplňuji, tak si raději zahraju ve volných chvílích to TFT. Mimo jiné zamrzí absence češtiny, to ale je samozřejmě detail. Tak či tak, hru doporučuji :) Ale nakonec nic pro mě.
+8

Pou

  • Android 70
Poua bych se klidně nebál zařadit jako jednu nejznámějších her na mobil. Obsah hry sice vůbec není originální, ale je zpracován zábavnou formou.

Největší plus bych viděl v minihrách, kde si můžete vybírat opravdu ze všech kategorií od arkád až po lehce hazardní hry.

Problém Poua bych viděl zejména v nedostatku nového contentu. Tvůrci sice pravidelně dělají nějaké eventy, ale hra po chvíli začíná být repetetivní.

Já jsem hru přestal hrát zhruba na levelu 70, kde už jsem měl Poua a všechen jeho majetek vyšperkovaný podle mého gusta. Celkově jsem ale příjemně strávil několik hodin čekání na autobus, takže jako hru na zabíjení času mužu jen doporučit.

Pro: Minihry, možnost upravení Poua

Proti: Po chvíli začne být repetetivní, nedostatek nového contentu

+10

Rusty Lake Hotel

  • Android 50
Sakra, co mám dnes vařit k večeři? Moje věčné dilema, Rusty Lake Hotel mi dal alespoň malou inspiraci.

Rusty Lake Hotel je klikací/dotyková adventura. Pět hostu bylo pozváno na speciální večeře do Hotelu Rusty Lake. Pravě na Vás je, okouzlit něčím nepřekonatelným. Vaším úkolem je tedy přes noc nasbírat suroviny na další večeři. Je potřeba vyřešit hádanky, nález klíče, splnit přání hostů tím nejefektivnějším způsobem, aby byly všichni spokojeni.

Rusty Lake Hotel není nijak extra nápaditá adventura, hádanky jsou lehké, děj nějaký, pokud se někde vyloženě nekousnete ve stylu, že vám nejde udělat správný úkon, který posouvá hru dál, tak máte do 3 hodin hotovo.

Verdikt: Nejsem hráč adventur a asi i tím u mě Rusty Lake Hotel trpí ale já bych si dovedl přestavit důmyslnější hádanky, zajímavější recepty, jednoduše vylepšení všech směrech. 50%

Pro: Styl, grafika.

Proti: Hádanky, recepty.

+6