Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Lifeline

  • Android 50
Očekávala jsem od této hry podobný zážitek jako ze hry Zarya-1. Ovšem nižší pořizovací cena naznačovala, že hra Lifeline nebude tak propracovaná, co se týče zpracování, ale co se týče příběhu, tak tam jsem byla zvědavá, co tvůrce přichystal.

A příběh byl první zklamání. To, že to bylo klišé, tak to mi až tak nevadilo, máloco není. Příběh mi ale přišel odbytý a situace, ve které se hlavní hrdina ocitl, šla určitě vytěžit více. Z našich hovorů jsem se toho moc nedozvěděla, o Taylorovi, o jeho posádce, lodi a vlastně ani o místě, kde ztroskotal. Taylor podával tak kusé informace a moje otázky, které jsem mohla pokládat, byly tak o ničem, že nic nepomáhalo, aby se mi dostalo více informací.

Navíc mě štvaly nelogičnosti, že se Taylor některým věcem dostatečně nedivil a vzal věci nevídané velmi rychle jako fakt, aniž by se o ně více zajímal. A ani já jsem nemohla pokládat otázky na tyto věci. Snad z toho důvodu, že by někdo musel vymyslet fungující logiku. Hra také čas od času přeskakovala popis některých důležitých dějů, aby mi pak jen prostě sdělila, co se stalo.

Čekání na odpověď Taylora sice přispívá uvěřitelnosti, že zrovna něco dělá, ovšem kolikrát mi přišlo, že šlo spíše o natažení tak krátké herní doby. Nicméně hru jsem si i přes negativa ráda vyzkoušela a dohrála, ovšem spíše doporučuji již zmíněnou hru Zarya-1, která nabízí lepší zážitek.
+18

Plants vs. Zombies 2: It's About Time

  • Android 20
Je pravda, že studio PopCap, které první díl této hry vyvinulo, se defacto na druhém dílu již nepodílelo. Po obrovském úspěchu jedničky bylo studio PopCap za 750 milionů dolarů odkoupilo společností EA. Ta obratem propustila 50 zaměstnanců studia, včetně Matt Nutta, zakladatele PopCapu a tak druhý díl vznikl již plně v režii EA. A jak to tak u her od EA bývá, více možností s sebou také přináší více cest, jak z nebohého hráče vysát buď peníze, nebo jeho čas na sledování reklam. 

Po zapnutí hry tedy odkliknu dvě celoobrazové reklamy, které mi nabízí “Great Deals”, ale mě nezajímají, a dostávám se do hry. Vlastně. Nejdříve musím vybrat “Today” odměnu. Skvělé, už jdu tedy do hry. Vlastně, ještě mi tu vyskočila “January” odměna za dnešní den. Díky EA. A už jdu do hry. Fakt.

Samotné hraní probíhá jako v původním díle. Máte tedy určitou sadu rostlin, které si hráč vybere pro obranu proti hordě zombie. Oproti původnímu dílu zde ale Dave, hlavní hrdina, cestuje napříč časem, protože se snaží získat své Taco, které si chce dopřát v jednom konkrétním složení. Proto ale musí cestovat do minulosti. Hra tak hráče provádí různými časovými úrovněmi, od Egypta, přes časy pirátů, navštívíte divoký západ apod.. Tím jak hráč postupuje odemyká další a další rostliny, kdy každá má zcela unikátní vlastnosti. Jedna plive oheň, další slouží jako zábrana, jiná zmrazí zombíky, či další jim na hlavu střílí kostky másla, čímž postupující nemrtvé zpomaluje. Samotný koncept hry je opravdu zábavný a návykový.

Jenže, kromě martýria na začátku při spuštění hry čekají hráče ve hře neustále se zobrazující reklamy a ohromné množství mikrotransakcí. Po odehraném levelu je tak nutné sledovat reklamu. Mazaně tuto formu obtěžování ale EA do hry zařadí až od druhého světa, kdy hráče již hra baví. 

Oproti původnímu dílu je zde ohromné množství rostlin. Celkem můžete vlastnit 165 rostlin. Omezení ale je, že na bojišti jich můžete mít najednou pouze maximálně 7 druhů. Některé druhy navíc nelze používat všude. Slunečnice nebude v noci produkovat sluníčka, za které si rostliny kupujete a je nutné použít jiné rostliny. Tak jako rostlina požírající náhrobní kámen asi nebude příliš platná u pirátů na pirátské lodi. Rostlin je tedy opravdu mnoho, hra ale nutí hráče rostliny obměňovat. Ze všech rostlin lze během hry klasickým hraním získat “pouze” 68 druhů, dalších 97 už jsou tzv. prémiové rostliny. Některé lze získat přímo za reálné peníze, jiné za drahokamy, které se získávají v drtivé většině případů za…. reálné peníze, případně za mint bonbony, které lze získat plněním různých misí v rámci světových žebříčků či dalších dílčích úkolů. Rostliny z dalších sad lze získat za prémiové semínka, které opět hráč může získat z bojů o pozice v žebříčcích, či v Piñata misích. Tyto mise jsou již samozřejmě notně obtížné a pokud se vám je nepodaří splnit na poprvé, můžete je opakovat. Pokud zaplatíte. A platit můžete buď mincemi ze hry, kterých si hráč trochu vydělává postupem hrou, nebo si je může koupit v obchodě za reálné peníze, případně jako platidlo v některých případech funguje sledování reklam. 

A aby toho nebylo málo, každá rostlina má 10 - 20 levelů. Pro postup na další level potřebuje hráč semínka a herní měnu. Nejzákladnější rostlinu na maximální 20 level tak hráč dostane za celkovou investici 5 788 semínek a více jak 350 000 mincí herní měny. A to těch rostlin ve hře je více jak 150. Částky, které autoři požadují za upgrade rostlin nejdou běžnou hrou našetřit v žádném případě. Pokud tedy hráč chce ve hře nějak rozumně postupovat, bude se muset stále dokolečka účastnit eventů, boje o tabulky, neustále sledovat reklamy apod., přičemž k samotnému postupu příběhem se tak v pozdějších fázích hry dostane spíše výjimečně. Případně lze sáhnout do peněženky, nakoupit si diamanty, herní měnu, kdy do hry lze investovat i desetitisíce korun a pak bude po problémech.

Hra je v jádru velmi, velmi zábavná. Bohužel, druhý díl je prolezlý reklamou kam se člověk podívá, případně nutností platit za všechno. Jediné co není nějak zpoplatněno je hlavní postup samotnou hrou. Ale vzhledem k tomu, že k němu bude hráč potřebovat hromady rostlin, jejich vylepšení, bude je muset pěstovat (a odemykat květináče za diamanty), tak ve výsledku tuhle “hru” doporučit nemohu. Takhle je hra z větší části, stejně jako další množství mobilních her, spíše stroj na peníze pro EA, než něco, co by mělo hráče především zabavit.

Pro: Samotné jádro hry je velmi zábavné, příjemná vizuální stránka

Proti: Neuvěřitelné množství mikrotransakcí v jedné hře, neustále obtěžující videoreklamy

+18 +19 −1

Stardew Valley

  • Android 75
Stardew Valley jsem hrával na tabletu cestou do práce a z práce. Pak přišla pandemie a hodila mi do toho vidle. Doma už pak na to nebyl čas. Ve hře jsem mohl strávit odhadem tak 15-20h. Nemám tudíž ani zdaleka "dohráno", a moje farma je chudá příbuzná vedle obrázků farem z Internetu. Ke hře se už ale asi v dohledné době nevrátím, tak alespoň sepisuji svoje dosavadní dojmy.

Samotný koncept hry "utíkáte z korporátu na venkov, kde si ve vesnické komunitě můžete v klidu pěstovat plodiny a relaxovat u toho" mi přijde výborný. Nikdy jsem nebyl moc na relaxační hry, ale tady to brnká na pěknou strunu. A kdybych byl v jiné než současné životní situaci (aka "děti"), tak možná tím ty desítky hodin doma strávím a relaxuji u toho. Mě se to bohužel moc nedařilo, jak má člověk omezený čas, tak se snaží být efektivní, a to je protipól relaxace. Tudíž jsem se snažil počítat, kdy se ještě vyplatí kupovat semínka tuřínu a kolik, a kdy přejít na pěstování dýně, a jak maximalizovat zisk, atp (což je zároveň i moje min-maxovací obsese). A pak mě v této relaxační hře stresovalo, jak strašně krátký je zde herní den, a kolik jsem toho ještě potřeboval stihnout :-) Takže tady mám rozpolcené dojmy, ale není to chyba hry.

Opravdu hodně se mi líbila grafika. Ne každý pixel art považuji za pěkný, ale tady je excelentní (minimálně na tabletu tak vypadal), a barevná kompozice je velmi příjemná. To stejné můžu říci o hudbě, velice pozitivní, jednoduché, příjemné melodie perfektně zapadající do tématu hry. Z hudby jsem měl pocit návratu do 90. let (evokovalo mi to např. Theme Hospital), kdy takovéto hravé a pozitivní melodie bývaly zdá se mi častější.

Hře toho nedokáži moc vytknout. Občas jsem narazil na UI, které nebylo zjevné, např. jsem si musel vyhledat jak dát někomu dárek nebo jak přesunout truhlu, protože mi to hra nedala nijak najevo. Ale to jsou drobnosti. Zásadní rozpor tedy zůstal pouze v tom, kolik času hra potřebuje, a kolik jsem měl k dispozici já, což mi neumožnilo si ji pořádně užít. Třeba si ji ale pustím v důchodě v nějakém emulátoru... :)

Celkové hodnocení: Výborná
+18

Toby: The Secret Mine

  • Android 65
Jako téměř každý, i já svůj komentář začnu konstatováním že inspirace Limbem je tu zjevná. Ale inspirovat se takovou hrou je celkem ošemetná věc, protože se člověk nevyhne srovnávání.

V základu se nejedná o špatnou hru a splňuje to, co by plošinovka splňovat měla. Překážky jsou různorodé, někdy těžší, ale ne přímo frustrující (no, i když mých 332 úmrtí říká spíše něco jiného), hra celkem odsýpá a nezačne vyloženě nudit. Na druhou stranu ale ani ničím výjimečným nezaujme (vizuál, ač povedený, jsme už viděli jinde) a chybí tomu vlastní tvář s atmosférou. Ne, těch 21 kol nebylo utrpením, ale nic to ve mě nezanechalo a vzpomínat na tuhle hru nebudu.

Věřím, že neznat Limbo, tak jdu s hodnocením o několik procent výše. Ale teď prostě nemohu jinak.
+17

1941: Frozen Front

  • Android 70
Když jsem přibližně před dvěma až třemi lety poprvé objevil tento mobilní "klon" Panzer General her, mé srdce WW2 stratéga zajásalo. Nejprve jsem začal hrát verzi s reklamou, ve které není k dispozici celá obrazovka displeje ale naopak je zde ponechán proužek pro reklamu, což je rušící element na relativně malém mobilním displeji telefonu. Hru si tak lépe vychutnáte na 8-10" tabletu. Nicméně kvality této mobilní hry mě přesvědčily natolik, že jsem utratil okolo 90 Kč za verzi bez reklamy.

Je důležité zdůraznit, že tato strategie na mobilní telefony a tablety není přesně totéž co Vám nabídne propracovanější PC verze Panzer General nebo novější Panzer Corps série, ačkoliv se tak hra snaží tvářit.
Na druhou stranu ovládání je kompletně navrženo na dotykové zařízení, reaguje velmi přesně, a je radost prstem šoupat Vaše jednotky po bitevním poli nebo označovat cíle na které se chystáte zaútočit.

Prošel jsem všechny tréningové mise i kampaně. Hra si zachovává základní principy známé z PC verze.
Tzn. hráč má k dispozici 3 verze pěchoty (pěchotními zbraně - pušky, samopaly, pancéřovky a minomety), nejrůznější typy tanků (lehké až super-těžké), letadla (bombardovací a stíhací), dělostřelectvo (dalekonosné, protiletadlové a protitankové) a nechybí ani nákladní vozidla všeho druhu nebo obrněné transportéry (tahače děl, převoz pěchoty do boje), včetně těch zásobovacích. A zásobování, respektive doplňování munice a pohonných hmot je zde naprosto klíčový prvek.

Typicky, během mise máte dané nějaké úkoly, třeba znič 5 sovětských tanků a obsaď nepřátelské skladiště nebo letiště nebo musíš se dostat s min. nějakým počtem na druhý konec mapy, apod. Během mise obvykle naleznete skladiště, jenž jsou také klíčová pro úspěch Vaší mise. Ze skladišť totiž můžete doplňovat munici všem Vaším jednotkám (letadla si doplní munici po přistání na letištích), stejně jako zásobovacím vozidlům. V kritické fázi bitvy je fajn okolní hexy u hexu skladiště obsadit svými jednotkami, kterým pak snadno doplníte palivo, munici nebo doplnění stavu.

Je důležité vědět, že každé skladiště má omezený počet bodů na doplnění munice a paliva, to platí i pro zásobovací vozy, takže často bude jezdit se zásobovacími vozy tam a zpět pro další zásoby pro jednotky na frontě. Nepřítel ale občas umí překvapit a Váš nechráněný týl napadnout. Není nic horšího než přijít o skladiště zásob nebo zásobovací vozidlo.

Body za které si můžete zaplatit pro jednotky různé akce jako např: zakopat pěchotu nebo tanky, maskovat se, doplnit jednotce plný stav zdraví, munice a paliva, apod. získáváte vždy za zničení nepřátelské pěchoty a techniky.
S investicí bodů musíte být velmi opatrní. Je velmi důležité si v hlavě propočítat zdali mi stojí za to ztratit Panzer IV, když zničí třeba pěchotu, jejíž pořízení stojí výrazně méně bodů.

Obecně v této strategii budete hodně přemýšlet do čeho investovat vydělané body, protože jednou Vám v průběhu bitvy dojdou, a právě tehdy nastává kritická fáze bitvy kde se rozhoduje o bytí a nebytí.
Své tanky a pancéřové jednotky, stejně jako letadla které dostanete na začátku každé mise si budete chránit jako oko v hlavě. Když utrpí poškození budete je stahovat do týlu k opravě, doplnění zásob i za cenu ztráty již jednou dobytého území.
Když totiž přijdete o tanky, obzvláště ty těžké které jsou drahé na pořízení, bude velmi obtížné za vydělané body v boji pořídit si nové, protože Vy musíte za své body doplňovat jednotky palivem a municí, stejně jako navyšovat jim stavy na plné nebo u vozidel opravovat poškození z boje, atd. V opačném případě o své klíčové, a často v pozdějších fázích bitvy kritické jednotky, nenávratně přijdete.

To vede k situaci kdy si začnete vážit průzkumných jednotek a pěchoty obecně. Pěchota zde není jen doplněk pancéřových jednotek ale skutečný základ Vaší armády. Pěchota s puškami a samopaly je nesmírně efektivní proti pěchotě s pancéřovkami a minomety. A ta je zase efektivní proti tankům ale i proti pěchotě na dálku. Čím blíž jste k nepříteli tím má pěchota s ručními zbraněmi vyšší šanci na úspěch. Navíc její průzkum odkrývá další překvapení na mapě na které poté můžete vhodně reagovat.

Klíčem k vítězství je tedy úzká kooperace pěchoty, tanků, letadel a dělostřelectva.

Nicméně výroba jednotek pěchoty je nejlevnější, a v zájmu obrovských ztrát které utrpíte v pozdějších fázích bitvy, je naprosto klíčové všude a za všech okolností nechat terén zkoumat pěchotu a, až pak tam poslat do bojů Vaše tankové svazy, letadla, apod. V opačném případě totiž maskovaný a zakopaný nepřítel bude zasazovat Vašim útočícím tankům opakovaně tvrdé rány, které Vás budou stát body, mnoho bodů.
Např. když pošlete letadla nad cíle aniž by jste odkryli nejprve protiletadlové jednotky nepřítele, tak o ně velmi rychle přijdete.

Terén a krytí zde také hraje důležitou roli. Obsadit vyšší pozici je žádoucí. Hory neprojde nikdo jiný než pěchota a letadla které je přeletí. Vozidla, děla i pěchotu je žádoucí dávat na políčka měst, vesnic, lesů, apod., protože jen tehdy máte obranné bonusy a pro nepřítele bude těžší vás zničit. To vše navíc můžete opevnit (zakopat se) a za samozřejmě za body i zamaskovat.
Každá jednotka má body pohybu a může jednou za kolo střílet na nepřítele. Pohyb pochopitelně zkracuje průchod terénem (dle typu) a obecně pro střelbu je důležité dopředu poslat pěchotu. Vaše tanky, děla ale i pancéřová pěchota dostřelí výrazně dále než obyčejná pěchota.

Stejně jako v celé PC sérii, i zde platí že vyhrává ten kdo má více jednotek u sebe a útočí jen na jeden cíl. Ideální je cíl načít pěchotou, třeba v případě tanků tou s pancéřovkami a dodělat kriticky nedostatkovými tanky. Čím více nepřítele zasypete palbou, tím vyšší šance na zničení.

Hra je opravdovou výzvou i pro otrlého stratéga. Některé mise jsem musel opakovat více než 10 krát, než jsem dokázal splnit cíle a postoupit do další mise v kampani. S přibývajícími se mise je obtížnost bojů vyšší, zdrojů méně a cíle jsou náročnější. Jsem si naprosto jistý, že dohrání této mobilní strategie Vám zabere desítky hodin proseděných u mobilního telefonu nebo tabletu.

Ve hře není moc chyb ale když už na nějakou narazíte dokáže Vás pořádně vytočit. Není nic horšího a stalo se mi to min. jednou za Němce, když splníte všechny cíle mise po náročné a několik hodin trvající bitvě a hra nevyhodnotí cíl mise splněn. Vám tak nezbude nic jiného než začít misi úplně od začátku.

Mimochodem ve hře se vyskytují i předem rozmístěné bunkry (které lze obsadit předem v obranných misích, ale i ty co získáte bojem) a různé protipěchotní a protitankové překážky jenž je nutno obejít. Je jasné že právě v těchto místech nepřítel má silnou obranu. Vůbec obsazování skladišť a letišť nepřítele se vyplatí, i kdyby to nebyly hlavní cíle mise. Získáte tak přístup k novým jednotkám a bodům, které vyměníte za zásoby a doplnění stavu.

A na závěr něco málo o grafické stránce hry. Ve hře nejsou žádné efekty počasí ale grafika je na mobily docela hezká, jednotky se bohužel na hexech nenatáčejí směrem k nepříteli (je to takové to pseudo 3D), zpracování terénu je solidní. Zvuky jsou obecně slušné.

Málem bych zapomněl, jak vítězíte postupujete v hodnostech a získáváte další body do dalších misí.
Pokud ale misi opakujete znovu, již jednou vydělané body nejsou k dispozici, opakování mise si musíte důrazně promyslet. Začít misi s nulou v bodech na kontě tak může být velmi obtížené. Body si samozřejmě můžete za reálné peníze koupit ale to jsem nikdy nevyužil.

Pro: viz. obsáhly komentář

Proti: občasné chyby s vyhodnocením mise, místy doslova pekelná obtížnost misí

+17

Hitman GO

  • Android 70
Hitman GO byla moje první hra ze série GO her. Potěšilo mě, jak tvůrci dokázali z mála (jednoduché mapy a pravidla) vytěžit docela dost. Postupem času se do hry přidávaly nové prvky, musela jsem se učit novým situacím a ani jednou jsem neměla u nějaké mapy pocit, že jsem podobnou už hrála. Výzvy ke každé úrovni byly zajímavé a někdy nutností, co se týče jejich splnění, ale hra mě nechytla tolik, že bych je chtěla splnit úplně všechny.

Občas jsem měla problém s přehledností, kdy jsem na mém mobilním zařízení neviděla celou mapu (a to si nemyslím, že mám zrovna malé rozměry displaye) a natočení kamery mi moc také nepomohlo. Musela jsem tak řešit některé situace metodou pokus-omyl, než jsem zjistila, jak jsou nepřátelé rozmístěni.

Jednoduchá grafika bez výraznějších detailů mi nevadila. Spíše mě zamrzela absence propracovanějšího hudebního doprovodu.
+17

Hungry Hearts Diner

  • Android 90
Poslední tři dny jsem byla k téhle hře tak trochu přilepená. Roztomilá grafika, naprosto slintuhodné japonské pokrmy a nostalgický příběh zabalené do jedné hry byla dokonalost.

Překvapilo mě, že životní příběhy jednotlivých zákazníků nejsou lehkovážné, právě naopak. Od potíží školačky s jejími rozvedenými rodiči až po osud jednoho člena yakuza. Jednotlivé dialogy se odkrývají se spokojeností zákazníka a pokrmy, které jim stařenka připraví. A že těch druhů jídel je tam opravdu hodně. Ze začátku ten výběr není tak velký, ale s vylevelováním jednoho jídla se otevře další a tak dále. Menu pokryje velkou část japonské kuchyně (i když samozřejmě ne zcela, protože to opravdu nejde) v celkem malé hře. V hlavě jsem si dělala malý seznam toho, co musím vyzkoušet až se někdy v budoucnu zase vypravím do Japonska. Úplně nejlepší ale je, že ke hra nevyžaduje vůbec žádné transakce ke zrychlení, dá se v pohodě dohrát úplně zdarma bez toho, aby u ní člověk strávil x let. To už bohužel není v dnešní době tak běžná věc.

Výtky mám asi jenom dvě a to jednak, že scrollování v menu není zrovna super, kdyby šlo nějak vyfiltrovat, určitě by to bylo lepší. A zadruhé to, že hru jsem (příběhově) dokončila předtím, než jsem stihla odemknout celé menu. Samozřejmě, že jde hrát dál, ale je trochu blbé, že není využito úplně všechno.

Pro: grafika, příběh, rozsah

Proti: nepřehlednost a částečná nevyužitost menu

+17

Důkaz 111

  • Android 70
Má první hra hraná přes bluetooth auta. A abych herní výzvě učinil zadost, i komentář píšu přes mobil, což nesnáším, takže budu asi výjimečně stručný.

Celý koncept hry je moc fajn. Je to něco mezi audio gamebookem a interaktivním filmem. Oproti interaktivním filmům je to ale minimálně dvakrát delší a i počet rozhodnutí je nesrovnatelný.

Klasická strategie "poprvé dám vždycky možnost 1, podruhé dám vždycky možnost 2 a vlastně zažiju všechno" tady úplně neplatí, protože se příběh celkem větví a i tímhle způsobem toho hodně uteče. Zatím jsem to stihl dát jen dvakrát, ale určitě si to ještě párkrát zahraji a možná přidám pak do komentáře nikým nechtěné statistiky a analýzy.

Samotný příběh je taková fajn detektivka pro začátečníky. Nic extra, ale bavilo mě to. Nemusíte se bát nějakého předčasného konce, tedy snad, u tohoto žánru člověk nikdy neví. Platí klasické pravidlo interaktivních příběhů, že podruhé je zážitek lepší, kdy se vše propojí, a poprvé člověk trochu tápe, ale zde to není vůbec tak hrozné a i poprvé hra nabídne srozumitelnou "poslyšenou".

Herecké výkony klasických známých hlasů jsou zcela profi, zvuková složka je povedená a autoři si dobře hrají s prostorem.

Neříkám, že by se s podobnými hrami měl roztrhnout pytel, protože by bylo velmi snadné tímto zahltit trh a určitě by byla tendence k hodně amatérským zpracovaním. Tohle je však profesionální práce a jednou dvakrát do roka bych si něco podobného dal rád znovu.
+17

Star Battalion

  • Android 65
Když jsem přestal používat svůj Sony Ericsson Xperia Play kvůli rozkostičkovanému displeji, nepočítal jsem s tím, že jej ještě někdy zapnu. Snad jedině abych dokončil prvního Crashe Bandicoota, ale určitě ne na rozehrání a dohrání Star Battalionu. Ve vysunutém stavu totiž displej funguje normálně, což je na hraní ideální, ale na přenášení v kapse zas tak úplně ne.

Když jsem Star Battalion spustil poprvé, nijak zvlášť mě nenadchl a používal jsem ho spíše jako rozptýlení pro svého staršího syna. Nesnažil jsem se totiž téměř vůbec pochopit ovládání, a tak jsem se plácal v prologu, který mé ratolesti ke štěstí bohatě stačil. Letos jsem si však řekl, že to přece nemůže být až tak složité a opravdu, stačilo číst pokyny, které vyskakovaly na obrazovce a po chvíli jsem s přiděleným strojem uměl celkem obstojně manévrovat.

No dobrá, pustím se tedy do první mise. Znič satelity, postřílej drony, popoleť o kousek dál a znič kanóny a stíhačky! Dobrá práce, mise splněna. Další mise už přinesla změnu a měl jsem za úkol zničit nepřátelské věže, a pak? Stíhačky samozřejmě. Na scéně se však objevili i mechaničtí pavouci se štíty a před jejich likvidací jsem musel zničit generátory štítu. Další mise, nová loď, noví nepřátelé, ale cíl byl pořád stejný, všechno nebo všechny zničit.

Náplň misí se stále dokola opakuje a jen zřídka se objeví nějaká novinka v podobě sledování jednoho zatoulaného nepřítele nebo infiltrace nepřátelské základny. Přesto jsem se však při tom střílení po všem, co se hýbe či nehýbe celkem bavil, ale je mi jasné, že kdyby hra měla těch misí 50 a ne jen čtrnáct, bavit bych se přestal. Ze všech misí nepovažuji za nejtěžší tu úplně poslední, ale tu s označením 4.2 (In and Out), kterou se načala druhá polovina hry. Ze začátku šlo všechno jako po másle, ale pak jsem narazil na cosi, co na mě neustále střílelo rakety a já neměl téměř žádný manévrovací prostor, a to já tuze nerad.

Když jsem zjistil, že hra obsahuje achievementy, tak jsem jich samozřejmě musel získat co nejvíce. Sestřelit 1 000 nepřátel jsem považoval téměř za nemožné, ale po dohrání hry jsem jich měl přes 500 (za to byl taky ačív) a zbytek jsem sestřelil při plnění dalších úspěchů, především při hledání skrytých mincí. Mimo multiplayerových achievementů, které jsem nemohl splnit nejen proto, že Star Battalion už nikdo nehraje, ale také proto, že mi odešlo zapínaní Wi-fi, jsem získal úplně všechny a dostal se na svých klasických 80 %.

Pro: mnoho druhů nepřátel, stealth části některých misí, achievementy

Proti: převážná většina hry je jen o střílení, druhá polovina mise 4.2

+17

Little Big Adventure

  • Android 75
Dodnes si pamatuji, jak jsem v Levelu 2/95 (asi první herní časopis, co se mi kdy dostal do rukou) slintal nad obrázky z LBA a představoval si, jak se to asi hraje. Časem se ke mě myslím dostalo i demo, ale mělo příliš vysoké hardwarové nároky. Takže o 23 let později... jsem si to koupil a dohrál na tabletu. Byla to Enhanced edice, která obrousila hodně hran (vrážení do zdí, trajektorie míče, zoomování), ale na druhou stranu dotykové ovládání jich zase dost přidalo (nepřesné ovládání, nemožnost nastavit výšku hodu, a totálně frustrující Temple of Bù).

Možná je to nostalgie, ale ačkoliv je hra viditelně stará a ztvárněním i příběhem poněkud dětinská, tak mě hned od začátku vtáhla a bavila. Úprk z vězení, prozkoumávání okolí a místního dění a objevování nových schopností, to má v této hře prostě svoje kouzlo. Zároveň je pěkně vybalancovaný poměr adventury a akce (plošinek, nepřátel). Díky tomu se člověk nenudí a má pocit, že je opravdu v živoucím světě plném přátel i nepřátel. Zvuky a hudbu moc hodnotit nemohu, přišly mi v pořádku ale nevýrazné (ovšem se sluchátkami v MHD to člověk zas tak moc dobře neslyší). Strašně se mi ovšem líbila grafika. Nedokážu úplně říct proč, zřejmě výtvarný styl, ale i po těch letech vypadá pořád výborně. Zajímavé je, že někteří nepřátele jsou viditelně nízkopolygonoví, ale jinde jsou vyhlazené křivky (např. Twinsenova róba). Že by kombinace polygonů a voxelů? Každopádně super. (Až na tu statickou texturu vody:)).

Mechanicky se hra hraje dobře, není nijak přehnaně obtížná (až na vybrané pasáže) a obtížnost spíš způsobuje zastaralé ovládání (což naštěstí hodně řeší Enhanced Edition). Jeden viditelně starý koncept jsou "instance mapy", kdy při přechodu z jedné mapy (např. části města) do druhé se vše resetuje do výchozího stavu (až na případné změny způsobené příběhem), včetně nepřátel, atd. To je pravděpodobně výkonnostní optimalizace, ale dnes už naprosto nezvyklá. Nejvíce to překáží u adventurních částí, kdy probíháte mapy pořád dokola a snažíte se přijít na způsob, jak se posunout dále v příběhu. Stále se resetující nepřátelé mohou dost vadit. Ale já osobně musím říct, že jsem si na to zvykl a po čase mi to už ani tak nepřišlo. Postavy se totiž chovají stejně a předvídatelně, takže si zvyknete, jak tu danou oblast rychle proběhnout či vyřešit. Tento přístup se dá i "zneužívat" k vlastnímu prospěchu (vyloupit pokladnu, ven z mapy, zpět do mapy, vyloupit pokladnu, ...).

Adventurní hádanky se dají většinou rozumně vyřešit, ačkoliv občas to znamená promluvit si opět se všemi znovu. Bylo tam ale pár míst, které by mi bez podívání se do návodu trvaly fakt dlouho, případně byla akce výrazně neintuitivní (např. v celé hře z nedůležitých objektů vypadávají pouze životy, magie, či peníze, ale na jednom jediném místě v celé hře je v barelu schovaný klíč nezbytný pro další postup - klasický designérský prohřešek).

Celou hru jsem se bavil, ale v poslední cca třetině, která zahrnovala časté cestování po celém světě tam a zpět (což zahrnuje procházení těch samých obrazovek s čerstvými nepřáteli, několikerý přestup na různé dopravní prostředky v rámci jedné cesty, nepřeskočitelné dlouhé animace přepravy, a nutnost dobré paměti jak se dostat z bodu A do bodu B), tak mě to začalo poněkud unavovat. Typickým příkladem bylo "doprav se přesně přes půl světa, tam vyměň píšťalku za kytaru, a přijeď zpátky". Tam to chtělo vyřešit nějak lépe, bez plýtvání hráčovým časem. Obecně ve mě však hra zanechala výborný dojem, a v roce vydání to musela být opravdu pecka. Přesně jak tvrdí název, měl jsem pocit prožití takového malého velkého dobrodružství.

Celkové hodnocení: Výborná
+17

Into the Breach

  • Android 95
The perfect mobile game doesn't exi... 
Jestli Into the Breach nedosáhlo na poli mobilních her dokonalosti, tak je jí zatraceně blízko. Tahový formát, prostá pravidla a dělení na samostatné potyčky z toho dělají ideální záležitost do kapsy. Přesto přináší hloubku, která není běžná ani na velkých obrazovkách. Něco tak šikovně vymyšleného jsem už dlouho neviděl, učebnicové easy to play hard to master.
Znovu-hratelnost díky generovaným úrovním a množství prvků ke kombinování neuvěřitelná (hlavně v advanced edition). Prakticky s každým squadem se to hraje úplně jinak, a i když mám dohráno, stejně u toho budu ještě pár měsíců zanedbávat povinnosti.
Navíc žádné mikrotransakce, rychle se to spouští, odejít se od toho dá kdykoliv a k Netflixu je to zdarma. Tak na co ještě čekáš?!

Pro: pravidla, komplexnost, jednoduchost, quality of life

+17

Plants vs. Zombies

  • Android 60
Ačkoliv casual hry nejsou můj zrovna oblíbený žánr, občas je dobré vyzkoušet si, jaký ten světoznámý titul opravdu je. A tak jsem se po 14 letech od vydání dostal k Plants vs. Zombies. Od té doby se ale pravděpodobně dost změnil, zejména v souvislosti s odkupem společností Electronic Arts a konverzí hry na mobily.

Samotné jádro hry je ve své jednoduchosti nečekaně zábavné. Je potřeba vymyslet si základní strategii, kam si rostlinky posazovat, a pak i dostatečně rychle reagovat na příchozí nepřátele. Skoro v každé misi se objevuje něco nového, ať už nový typ nepřítele, nebo je dostupná nová rostlinka. Z počátku mi to přišlo přehnané, protože to přibývá až příliš rychle, a měl jsem pocit, že se autoři spíš soustředí na kvantitu, než kvalitu (např. zajímavěji navržené mise). Navíc, aby nebylo dostupných rostlin příliš moc, tak se mění prostředí (zahrada, noc, bazén, atd), a v každém prostředí je nutné používat jinou sadu rostlin. Ale musím říct, že jsem si postupně zvykl, a zvýšilo to variabilitu hru. Obtížnost je bohužel poměrně nízká, takže není nutné se nijak extra snažit, ale to asi není u casual hry překvapivé. I tak jsem měl z každé dohrané mise ale dobrý pocit.

Ačkoliv se mění jednotlivé proměnné hry, styl mise je v podstatě pořád stejný, pokud nezapočítáme velmi občasnou minihru typu mlácení zombií prstem nebo rostlinky co přijíždějí na pásu. Tady je trochu zklamání. Jiné herní režimy dostupné ale jsou, jako jsou "logické hádanky", kdy umisťujete zombie a snažíte se prožrat kytkami v předpřipravené úrovni, bránění se zmutovaným kytko-zombiím, rozbíjení váz a další. Ovšem zatímco v PC verzi jsou dostupné všechny standardně (jak jsem později zjistil), v Androidí verzi jsou schované za dodatečnými nákupy, a postupně se odkrývají.

Čímž se dostáváme k monetizaci, té nejhorší části hry. EA se zde ukazuje jako firma bez jakýchkoliv morálních zábran, jen aby z vás vykřesala co nejvíce zlaťáčků. Základní hra pro Android je zdarma, což je fajn. Vykoupeno je to neuvěřitelným množstvím celoobrazovkových video reklam, které se pouští nonstop, třeba i při pokusu o návrat do hlavního menu. Videa se nerozpakují vysát vám bez varování váš datový balíček, a křížek na zavření samozřejmě reklamu nezavírá. Reklamy pokračují i ve hře pomocí herních mechanismů. Při vybírání kytek na vás svítí jeden zamčený slot - chceš o slot navíc? Stačí zhlédnout reklamu! Na herní ploše vám během hry vypadávají předměty - nehodí se ti zrovna teď hrábě proti zombiím? Stačí zhlédnout reklamu! Původně jsem chtěl zaplatit za odstranění reklam, protože se nerad vezu zdarma, a každý si zaslouží za práci dostat odměnu. Ale už jen za těch pár hodin zjišťování, jestli je hra dobrá, ve mě daný agresivní marketing zanechal takový znechucený dojem, až jsem se cítil špinavý, že této firmě chci ještě něco přispět. Většinu hry jsem tak odehrál s vypnutou wifi a daty, což naštěstí funguje, a eliminuje to většinu otravných prvků.

Samotné zaplacení za odstranění reklam navíc není tak úplně to, co jsem si původně myslel, tj. alternativa ke koupení plné hry. Čím dále se propracováváte ve hře, tím více "zamčených bonusů" se vám odkrývá v místním obchodě. Chceš vylepšení pro tuto kytku? Stačí 5 000 zlatých! Chceš navíc slot na kytky? Stačí 20 000 zlatých! Chceš tuto minihru? Jenom 15 000 zlatých! Samotným hraním by se takové částky samozřejmě vydělávaly strašně dlouho - není jednoduší poslat trochu reálných peněz? Výhodné balíčky! Právě postupné odkrývání nákupů pak znemožňuje odhadnout, kolik těch peněz byste vlastně potřebovali, abyste si koupili opravdu plnou hru. Předpokládám, že je to účel. Autoři také zahrnuli "zenovou zahrádku", kde můžete grindovat v tom nejčistším smyslu - rutinním opakováním nudných činností si můžete vydělat pár zlaťáků navíc, samozřejmě s časově omezeným opakováním. A i tam vám neustále hra podbízí nákupy "zlepšováků", takže si můžete zaplatit za to, abyste grindovali "efektivněji".

Některé z těch alternativních herních režimů, které se skrývají za nákupy za zlaťáky, mi přišly docela zajímavé, takže je docela škoda, že jsem se k nim nedostal. Celou hru za jasnou cenu bych si koupil, ale nechtěl jsem se chytit na udičku, že ze mě budou tahat peníze postupně a opakovaně. Takto jsem se spokojil pouze s hlavní kampaní. Nebýt té odporné monetizace a nemožnosti koupit plnou hru za jasnou cenu, tak bych hru hodnotil na 70% za základní kampaň, možná i výše, podle alternativních režimů. Ale v popsané situaci musím bohužel hodnocení snížit.

Celkové hodnocení: Dobrá
+17

Burly Men at Sea

  • Android 25
Pokud mi něco neuniká, neztotožňuji se moc s popisem hry zde v profilu. Nedefinoval bych hru výrazy jako „interaktivní textová adventura“, „ovládáte směřování příběhu“ nebo „nelineární přístup“. Dokonce bych se z podstaty významu slova „hra“ bál použít i tento pojem.

Burly Men at Sea je více než cokoliv jiného experimentální hříčka, která se snaží propojit virtuální a reálný svět závěrečnou možností nechat si „mou“ verzi příběhu vytisknout jako knihu. To samo o sobě je docela hezký nápad, ale hrozivě aplikovatelný zrovna na takovou malou hříčku.

Dokážu si představit, že bych chtěl mít krásně vázanou stylovou knihu mých rozhodnutí napříč sérií Witcher, zvěčněné momenty mých těžkých rozhodnutích. To stejné pro Mass Effect ságu a podobné hry, které se opravdu vyznačují nelinearitou, dopady rozhodnutí a příběhem, na kterém vám záleží.

Burly Men at Sea ale nemá nic z toho. Vytisknout si knihu s náhodně vygenerovanými scénáři, která před vás hra předhodí, je jen výhra formy na obsahem. Pokud by mi taková kniha ležela doma, ty tři stránky s fancy ilustracemi hloupoučkých příběhů by neměli absolutně žádnou citovou vazbu a jednalo by se tak o čiré pozérství.


Proto hodnotím Burly Men at Sea poměrně tvrdě, protože neobsahuje nic z toho, co by hra obsahovat měla a svůj jediný nápad aplikuje tím nejhorším možným způsobem.

Pro: minimalistický vizuální styl

Proti: chybí hratelnost; chybí opravdový příběh; špatně aplikovaný "nápad"

+16

Cut the Rope

  • Android 70
Na mobilní hry mě příliš neužije. Pokud však hledáte něco milého na zabavení třeba po čas cestování nebo čekání, je Cut the Rope skvělou volbou. Příšerka, kterou musíte nakrmit bonbonem/donutem/koláčkem (v menu lze přepínat) je prostě roztomilá, styl zpracování je příjemný a hádanky jsou rozmanité. Nejedenkrát mě naštvaly, nejsou totiž pouze o logickém uvažování a načasování, ale také o dávce šikovnosti. Otáčení kouhouty, praskání bublin, správný úhel při zhoupnutí, odrazu, propadu kouzelným kloboukem.. načasování koláčku a světla, aby se příšerka probrala a zblajzla dobrotu. Některé levely jsem dala dokonce náhodou, s jinými jsem se trápila a opakovala je, dokud jsem jejich provedení nepřivedla k dokonalosti. Tři hvězdičky z prvních dvou sezón, po odemčení jsem třetí sezónu prošla až k nejnáročnější "Mechanické" krabici č. 17.
Hrála jsem free verzi, ale musela vypínat wifi/data kvůli reklamám... Když jsem byla připojená k internetu, hra se šíleně sekala, často nereagovala, padala...

Občas náročné, občas až k vzteku, ale ve výsledku to bylo to zábavné.

Pro: roztomilé, hádanky potrápí ale vše je logické, pocit odměny při dokončení úrovní

Proti: některé levely příliš náročné (spíše na provedení); s reklamami na mém telefonu hra nehratelná

+16

Plants vs. Zombies

  • PC --
  • Android 80
Když jsem začínal s internetem a hrami na internetu, tak jsem dost hrál minihry typu tower defense, což bych tady Plants vs. Zombies zařadil a byl jsem se hrou velmi spokojený. Hrál jsem ji na mobilu a ovládání bylo v pohodě. Jednotlivé části jsou rozmanité, nejvíc práce jsem měl s tou v noci a mlhou, ale jinak mi to nějak zvlášť těžké nepřišlo. Zpříjemnilo mi to cesty do práce a z práce, nějaké chvíle ve vlaku a sem tam na návštěvách, když jsem měl chvíli pro sebe.
+16

Monument Valley 2

  • Android 80
První řadě musím říct, že nejsem zastánce hraní her na mobilu. I když už existují telefony výkonnější než moje Pc ale u Monument Vallay jsem už podruhé udělal výjimku.

K prvnímu dílu mě přivedla DH výzva a po dohrání jsem byl unesen, že lze udělat roztomilou, logickou hru s pěkný hudebním doprovodem na mobil. Proto jsem dal šanci i druhému dílu, obzvlášť když je teď zadarmo.

Druhý díl se vůbec neliší od prvního dílu opět je to audio vizuální paráda "na mobil". Logické hádanky jsou velmi primitivní ale řekl bych, že o ně tak nějak ani nejde, jelikož věřím že by autoři zvládli určitě těžší hádanky, spíš chtěli udělat co nejlepší audio-vizuální zážitek a to se povedlo, i na podruhé.

Dál asi nemá cenu nic víc psát, pokud hledáte audio vizuální zážitek na mobil, Monument Valley 1 i 2 mohu doporučit ale pokud hledáte logickou hru s rébusy, tak se Monument Valley vyhněte. 80%

Pro: Auido-vizuál

Proti: velmi ale velmi jednoduché

+16

Lifeline

  • Android 60
Zajímavý příběh, který táhne především hlavní hrdina Taylor. Jeho postava je neuvěřitelně sympatická a za ty 3 dny, které jsem hru hrál, jsem si k němu vybudoval určité pouto. Může za to především forma vyprávění, kdy se Taylor často odmlčí a vy musíte čekat na jeho další zprávu. Až neuvěřitelně dobře to přispívá k uvěřitelnosti příběhu. Vždycky ráno jsem byl zvědavý, jakou měl Tyler noc :-)

Bohužel po stránce herních mechanik je hra poměrně chudá. Prakticky jediná interakce je občasná volba mezi pouhýma dvěma možnostmi. Navíc tyto volby téměř neovlivní děj, což jsem ale zjistil až při druhém hraní. Obdivuji jak dobrou iluzi volby hra vytváří. Navíc mám pocit, že hra nejméně v jednu chvíli porušila kontinuitu (v místnosti chvíli něco je, v další scéně už o tom nemluví), což taky nepotěší a dost vytrhne z děje.

Nicméně je to stále nadprůměrná hra a pro mě velmi příjemný zážitek.

Pro: Dobře napsaný příběh, nenudí a vtahuje

Proti: Hráčovi možnosti jsou dost omezené

+16

Pink

  • Android 60
Růžovou barvu přímo nesnáším, a když jsem na tuto hříčku narazil, jen jsem se pousmál. Podíval jsem se však na gameplay a jen tak z hecu si ji na mobil nainstaloval. Tak mě to chytlo, že jsem měl celou padesátku levelů za chvíli za sebou.

Hned v intru mě zaujala rytmická hudba, která mě pak provázela celou hrou. I když se některé části levelů opakují, každý z nich je jedinečný a využívají se v nich jak samotná číselná označení, tak plameňáci. Proč plameňáci? Protože jsou přeci růžoví sakra :)

Dobře zpracovaná je zde nápověda, kterou jsem použil asi dvakrát, když už jsem si opravdu nevěděl rady. Doporučuji ji však nevyužívat vůbec, a pokud možno přijít na všechno samostatně, protože hra je dost krátká a tímto se herní doba zkrátí ještě více. Navíc jsem si při zobrazování nápovědy nadával, proč jsem sakra zrovna na tohle nepřišel sám. Ke zdárnému řešení hádanek se dá dostat vždy vcelku jednoduše, jen je třeba trochu trpělivosti, kterou občas postrádám.

Logické hry zrovna nevyhledávám, teď jsem však zjistil, že Pink je již šestým dílem série Barta Bonteho, tak možná někdy zkusím další barvu.

Pro: logické hádanky, plameňáci, hudba

Proti: krátké

+16

Her Story

  • PC 70
  • Android 20
Her Story je velice zajímavě ztvárněný detektivní příběh. Probíráte se střípky videí z policejní databáze a snažíte si poskládat ucelený obrázek. Omezení při hledání v databázi se můžou zdát umělé, ale pomáhají vytvořit zajímavou herní mechaniku, která vás nutí přemýšlet o příběhu a vymýšlet ta správná klíčová slova, abyste našli ty správné videosekvence.

Velice oceňuji, jak se mi postupně měnil příběh pod rukama. Několikrát během těch pár hodin herní doby jsem měl pocit, že už přesně vím, co se stalo, a pak jsem našel střípek z výslechu, který mi to totálně rozbil a já začal uvažovat o výrazně zašmodrchanější verzi příběhu. Smekám před autorem hry, protože muselo dát enormní námahu vystavět hru tak, aby neodhalila vše podstatné hned ze začátku, ale naopak postupně odkrývala svá tajemství. Na rozdíl od lineárních her zde můžete hledat naprosto cokoliv, zjistit cokoliv kdykoliv, a každý hráč bude mít naprosto unikátní průchod. Muselo být velmi obtížné zajistit, aby měla většina hráčů rozumný postup hrou.

Vytknul bych, že k některým snímkům jsem se nebyl schopen dobrat hledáním správných klíčových slov, ale místo toho jsem se mi jistou část z nich podařilo vyřešit "na sílu" zadáváním základních sloves (have, get, come, atd) a podobných výrazů, a ono to občas vyhodilo ještě neviděnou scénu. Bylo to ale až ke konci hry, kdy už jsem zhlédl většinu záznamů, a snažil jsem se najít ty zbývající. V té době už jsem stejně znal většinu dostupného příběhu. Jelikož to je ale detektivní příběh, tak je těžké odhadnout, kdy už "víte dost", a snažil jsem se samozřejmě dohledat a zhlédnout vše. Na druhou stranu to asi dobře reprezentuje marnost snahy najít vše v obrovské databázi. Možná by to prostě jen nemělo reagovat ani na ty základní slovesa.

Trochu neuspokojivý byl konec, protože příběh nemá jednoznačné rozuzlení, takže si musíte domyslet i zásadní detaily a vytvořit si svoji variantu kompletního příběhu. Celkově to byl ovšem velice příjemný zážitek na jeden večer.

Ještě musím dát poznámku k verzi pro Android: Původně jsem začal hrát na Androidu, ale u každé druhé věty se mi nezobrazovaly titulky. To je u hry, u které závisí na každém slově, naprosto zásadní problém. Vzhledem k tomu, kolik lidí si na Androidu stěžuje (a dlouhodobě) na problémy s titulky (a dokonce i videem), jsem nebyl zdaleka osamocen. Android verzi tudíž hodnotím jako nepoužitelnou pro kohokoliv, kdo není rodilý mluvčí. Následně jsem se přesunul na hraní na PC, kde vše fungovalo správně.

Celkové hodnocení: Výborná (PC) / Špatná (Android)
+16

Diamond Rush

  • Android 55
Tento typ her moc v oblibě nemám. Původní Boulder Dash jsem nikdy nehrál a české freeware klony BecherFlask a Hafík jsem ani nedohrál, protože jsem při tom padání kamenů až příliš často umíral. Diamond Rush jsem nejprve zkoušel na mobilu, ale jelikož má kolekce Gameloft Classics zmenšenou herní obrazovku, aby se vedle ní vešly i ovládací tlačítka, hrát se to moc nedalo. Přesedlal jsem tak na rodinný tablet, který přinesl Ježíšek a na něm všechno šlo jak po másle.

Ocitl jsem se v kambodžském chrámu Angkor, následovalo Bavorsko a nakonec přišel na řadu Tibet. Všechna prostředí měla něco do sebe, protože přišla s novými prvky i nepřáteli a na konci každého na mě čekal boss. Postupně jsem získával nové vybavení, jako je kladivo, vystřelovací hák, mrazící kladivo a elixír, který mi umožnil pohyb pod vodou, čímž se otevíraly nové možnosti, jak řešit nastalé situace. Bohužel s tím přišla i nutnost některé levely opakovat, abych se s nově nabytými věcmi mohl dostat do všech jejich zákoutí.

Všechny levely jsem splnil s perfektním hodnocením, což znamená, že jsem v nich posbíral všechny fialové i červené diamanty a prošel jsem je beze smrti i zranění. Stálo mě to ale hodně času a hlavně hodně nervů. Nejhorší pro mě byla druhá tajná úroveň v Bavorsku a ve třetí byl dokonce bug, takže jsem tam nuceně přišel o život a musel jsem ji opakovat. Občas mě také moc neposlouchalo ovládání.

Skvělou funkcí hry jsou záchytné body. Při zablokování cesty jsem je nepoužíval, protože bych při tom zbytečně ztratil život. Když jsem se na ně ale vrátil, obnovil jsem danou oblast bez jakéhokoli postihu, čehož jsem využíval především v situacích, kdy se mi nepodařilo zlikvidovat nepřátele, kdykoli to bylo zapotřebí. Hraní na mobilu nebo tabletu pro mě opravdu není a asi zůstanu jen u Mravenců nebo titulů na N-Gage.

Pro: tři různá prostředí, vybavení, záchytné body

Proti: nutnost opakovat levely, bugy, neposlušné ovládání

+16