Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Contra

  • NES 95
Tak tohle je hra s velkým H Contra hlavně na konzoli nes je absolutně skvělá a povedená vždy se kni rád vracím tvůrcům z konami se opravdu povedla a právem patří do zlatého fondu her hudba je senzační rozprašovač je super zbraň a lépe se mi sni procházelo úrovně energy zone ma asi nejlepší soundtrack z celé hry 95%

Pro: Hratelnost akčnost pestrost člověk se nenudí

Proti: Celkem krátká neškodilo by klidně 20 lvl :^)

+8 +10 −2

Tiny Toon Adventures

  • NES 95
Tiny toon adventures je skvělá plošinovka a v dětství byla moje oblíbená hrával sem ji často líbí se mi že máte na výběr ze tří dalších postav moje oblíbená byl tazmánsky čert protože se na krátkou chvíli může točit a tak vše ničit zahrají si ji klidně i dneska ještě je pořád skvělá druhý díl už nebyl tolik povedený ale oproti dalším Tiny sériím ještě v pohodě

Pro: Hratelnost hudba

Proti: Nic mě nenapadá

+3 +4 −1

Final Fantasy III

Final Fantasy II

Zelda II: The Adventure of Link

  • NES 75
Ačkoliv mám sérii Zelda rád, tak jsem druhá Linkova dobrodružství dosud nehrál. Série letos slaví 35 let, což je skvělá příležitost pro nápravu. Hra má špatnou pověst, ale po dohrání musím říct, že nezaslouženě. Hráči prvního, ale i následujících, dílů jsou obecně zaskočeni změnou perspektivy. Pohyb po světě probíhá klasicky pohledem shora, ale v dungeonech je hra spíše plošinovkou. Navíc Link mimo předmětů a kouzel získává zkušenosti, které může hráč postupně investovat do tří vlastností - boj mečem, magie a život. Hratelnost i její tempo se tak od předchůdce dost liší a to spolu s vyšší obtížností vedlo, podle mého, k nízké oblibě hry. Přitom je to velká škoda. Průzkum světa slušně plyne a postavy ve městech dávají funkční nápovědy co je třeba dělat dále. Na mapě probíhají částečně náhodné souboje, kterým se nedoporučuji moc vyhýbat. Neumím si totiž představit jít do finále bez postavy na s maximálními schopnostmi. Vyplatí se také podrobný průzkum mapy.

Největší výzvu představují rozsáhlé paláce. Jsou to velké labyrinty vyžadující pečlivý průzkum, často je správná cesta ukrytá. Ale i vedlejší prostory mohou obsahovat užitečné předměty. V první zhruba polovině hry je obtížnost celkem normální, ale postupně začne přituhovat. Vrcholem je poslední palác a finální souboj, který jsem opakoval ani nevím kolikrát. Postupným učením jsem finále zvládl za tři dny. Boje jsou zpracovány zábavně, různí nepřátelé mají různé chování a bossové stojí také za to. Link má postupně více pohybů, magii je dobré šetřit. Někteří nepřátelé jsou totiž jinak neporazitelní a na několika místech je nutná i pro postup. Zelda II mě mile překvapila a hraní jsem si opravdu užil. Samozřejmě se nemůže rovnat nejlepším dílům série, ale pokud k ní budete přistupovat bez předsudků, tak rozhodně stojí za zahrání.
+22

Super Mario Bros.

  • NES 80
Mario je hra, která mi ještě jako školkou povinnému capartovi poprvé představila svět videoher. Dodnes si živě vybavuji vzpomínku ze školky při takovém tom odpoledním povinném spaní, kdy se snad poprvé u mě objevil určitý příznak závislosti na tomto médiu, kdy jsem se nedočkavě těšil domů, až si na svém malém starém televizoru a z dnešního pohledu již prehistorické konzoli zapnu strýčka Maria.

Ze samotné hry si toho již tolik nepamatuju, vím jen, že byla pekelně těžká, ale to mi v mých 4-5 letech nijak nevadilo. Fascinovala mě už jen ta možnost ovládat si svého panáčka v televizi a vše ostatní už bylo vedlejší.

I když jsme doma těch žlutých kazetek od vietnamců měli plno, Mario se mi do vzpomínek zaryl nejhlouběji.

Pro: chytlavé

Proti: obtížnost

+18

Teenage Mutant Ninja Turtles III: The Manhattan Project

  • NES 90
Skvelý TMNT pre NES. Pre mňa osobne aj jedna z nalepších hier pre túto konzolu. Po audiovizuálnej stránke veľmi dobre spracované (koniec-koncov bolo to vydané na sklonku života NES), pričom vyniká najmä hudba (množstvo remixov na YT). Takmer po všetkých stránkach na míľe vzdialené nie "príliš podarenému" prvému dielu (odporúčam pozrieť recenziu od AVGN) a aj mierne nezáživnej dvojke.

Obsahovo je to skutočne bohaté ako aj na prostredia tak aj na nepriateľov - dosť sa tu objavujú aj menej známe postavičky zo seriálu a komixov - a klasický neduh hier tohto typu a to preklesľovania level bossov sa tak nekoná.

Zamrzí snáď len fakt, že moveset korytnačiek je menší ako počet prstov na jednej ruke :) Klasický primárny útok, prehodenie, útok z výskoku a špeciál. To je všetko. A kedže tu nie sú ani žiadne oficiálne kódy na level skip, hra začína byť potom dosť repetetívna a to aj najmä svojej dĺžke - ktorá by bola inak jednoznačným plusom.

Pro: grafika, hudba, gameplay, variabilita prostredí, dĺžka

Proti: slabý moveset, občasný slowdown, mierne repetetívne

+10

Duck Hunt

  • NES 85
Opravdu mě překvapilo, že tato hra nemá ještě žádný komentář.
To nás snad bylo tak málo, co jsme jako malí kluci seděli s pistolí u televize a sestřelovali kachny? Princip této hry je opravdu jednoduchý - každé kolo vyletí z křoví jedna nebo dvě kachny a s každým dalším kolem letí kachny o něco rychleji. A vy po nich střílíte. Pokud se vám podaří kachnu zasáhnout, spadne, a pes, který sedí před vámi v křoví, ji přenese. Pokud se však netrefíte, pes pouze z křoví vykoukne a začne se vám smát - a nejhorší na tom je, že v tu danou chvíli střílet nemůžete. :D Hru jsem nikdy nedohrál, ale dočetl jsem se, že je možné postoupit až do 99. levelu. Ve své době jsem si u hry s bráchou užil spoustu legrace, a proto hodnotím tak vysoko. Jinak jde o opravdu jednoduchou až stereotypní hru.

Pro: střelba pistolí na televizi

Proti: časem stereotypní

+12

Godzilla 2: War of the Monsters

  • NES 80
Oproti prvému dielu pre NES je tento pojatý ako akási kombinácia ťahovky a "slot machine". Hrá sa za armádu. Celkovo obsahuje 12 levelov, ktoré nie je potrebné hrať za radom, čo je vcelku výhoda. Replayabilita jednotlivých levelov je nízka, kedže k výhre sa dá dopracovať viacmenej pár spôsobmi - väčšinu času sa strávi hľadaním riešenia. Bez návodu alebo manuálu je treba experimentovať a zisťovať, čo ktorá jednotka robí - niektoré majú špecifické využitie, ktoré treba poznať - to výrazne zlahčuje hru. Celý gameplay je delený do dvoch častí - strategickú mapu, kde sa zadáva výroba jednotiek a presuny a bojovú časť - čo funguje na princípe výherného automatu - dobrá kombinácia dáva silný útok/obranu. Do určitej miery je náhoda vytlačovaná povahou zbraní, takže aj pri nepriaznivej kombinácií to nie je úplné náhodne, ale záleží na výbere zbrane.

Poteší vysoká variabilita - rozličné typy jednotiek, terénu, príšer a ich charakteristiky (jedna príšera sa vo vode lieči, Godzilla je priťahovaná rádioaktivitou, ďaľšia sa vie podkopať a uniknúť z obklúčenia ...).

Hudobne vcelku nezáživné (stále tá istá sada melódií bez ohľadu na level) a dosť repetetívne, navyše vypnutie hudby vypína aj zvukové efekty :)

Pro: široké spektrum kaiju príšer ako aj zbraní, rozmanitosť levelov, zaujímavé spracovanie

Proti: nízka znovuhrateľnosť, slabé po hudobnej stránke, vyžaduje manuál resp. príručku (slabá nápoveda v hre), slot machine v battle móde

+10

Dynablaster

  • NES 85
Jsem si tak brouzdal po netu a vytanula mi na mysli moje oblíbená hra Dyna Blaster, s kterou jsem si už několikrát užil spoustu pěkné zábavy. Tak jsem se jal hledat všechny podobné hry. Narazil jsem na českou hru Bombič, která vznikla kdysi v časech, kdy Becherovka podporovala herní scénu. Hrál jsem jí až nezdravě hodně času a přesto, že mě bavila, tak jsem se na hodiny zasekl někde za polovinou hry a ne a ne ten level pokořit, ta obtížnost je tam na můj vkus až extrémní, nebo už nemám takové reflexy? Těžko říct, ale další trápení jsem uťal a hledal jsem tedy jinou hru.

Našel jsem tedy tuto, vypadá prakticky stejně jako Dyna Blaster, má skoro stejný evropský název, ale najde se tam pár rozdílů, jednoduše řečeno je to taková okleštěnější verze původní hry, asi by platforma NES plnou verzi neutáhla :) Hra má i jiný příběh, ale nedokážu říct, jestli lepší nebo horší, ono upřímně jde jen o pár obrázků a těch starých dobrých strojových zvuků a vlastní hra s příběhem na první pohled ne úplně souvisí, ale o tom to není.

Důležitá je hratelnost a ta je stále dobrá, člověk se tedy snaží pomocí bomb pozabíjet okolní příšery, nezabít sebe a najít v limitu průchod do dalšího kola, pokud se jeden z těchto bodů nepovede, tak se musí zas od začátku kola. Občas hra nabízí neřešitelné situace, kdy hned na začátku není žádný manipulační prostor a klidně ze dvou směrů na mě bezstarostně nalítávaly ty různé příšery, v pár kolech se mi to stalo třeba 20x za sebou, což je už dost nemilé, ale i tak, za takových 15 minut jsem se dostal do dalšího levelu a tam už bylo klidněji (někdy).

Hra dobře odsýpala a za nějaké 3-4 hodiny jsem měl hotovo. Jasně není to hra, která vás posadí na zadek (a asi tomu tak nebylo ani, když vyšla), ale nabízí příjemné hraní, rozumnou výzvu a i taková ta nostalgická nálada se dostaví. Tenhle kousek se dá hrát v pohodě i dnes, a přiznejme si, že to není u skoro 30 let starých her úplná samozřejmost. Bombám zdar.

Pro: klasická hratelnost, odsýpající hraní, nostalgie

Proti: okleštěnější verze Dyna Blaster, občas neřešitelné situace

+20

Space Invaders

  • PC 60
  • NES 60
V jednoduchosti je krása, v prostosti je porozumění. To je to, co Space invaders zdobí. Neboť když má osmdesátiletá letá babička, které trvá půl dne vytočit číslo na mobilu dokáže nekompromisně odrazit šmejd z vesmíru, je to na pováženou, je to revoluce, dámy a pánové. Tohle je hříčka, kterou může pařit každý třeba jen na pár minut a je jedno, zda to činíte na mobilu, konzoli či počítači.
+9

Excitebike

  • NES 90
Excitebike jsem hrával na polystation jako maléj kluk což byl klon nesu klasika to byla uz tenkrát osobně ji považuju za nejlepší motokrosovou hru na nesu a možná i vůbec nejlepši libi se mi editor a možnost stavět si vlastní urovně což muselo bejt v době vzniku hry něco užasného dale pak možnost soupeřit s ostatními hrači

Pro: Editor soupeři

Proti: Občas moc težke tratě

+9

Contra Force

  • NES 90
Má nejoblíbenější Contra hra, ikdyž to vlastně Contra tak úplně není, viz. zajímavosti. Jednoho slunného podzimního dne mi k narozeninám koupili rodiče, v takovém proskleném stánku uprostřed Holešovické tržnice, kazetu 4in1 za tehdy těžko uvěřitelných 1980 korun. Můj výběr proběhl na svou dobu zcela standardně, tedy podle atraktivity nálepky na kartridži, na kterém jsem rozpoznal hned několik klíčových slov včetně "Contra", kterou jsem měl tehdá již odehranou a patřila k mím oblíbeným titulům.

Contra Force je side (1., 3. a 5. level) a horizontal (2. a 4. level) scroller, ve kterém tentokrát nebojujete proti vetřelcům, ale teroristické organizaci vedené BOSSy, kteří zřejmě snídají růstový hormon a večeří anabolické steroidy. Jinak si jejich velikost vysvětlit nedokážu. Děj se odehrává v současnosti, tedy v roce 1992, ve fiktivním městě Neocity. Člověk by si myslel, že tak primitivní příběh, točící se okolo únosu šěfa tajné služby, nelze poplést, no KONAMI se to podařilo. Chyby zřejmě vznikly při překladu z japonštiny, což není u NES her nic vyjímečného. Contra Force se od jiných Contra her své doby liší nejen počtem hratelných postav, ale hlavně jejich rozdílnými vlastnostmi. Každý ze 4 agentů má vlastní zbraňovou specializaci, rychlost pohybu i výšku výskoku. Mezi BURNSem, SMITHem, IRONem a BEANSem lze kdykoliv přepínat přes "select" menu. Hra vyniká slušnou atmosférou alá akční filmy 80. let a skvělým soundtrackem. Contra Force ždímá NES hardware na maximum, což se bohužel často projevuje celkovým zpomalením. Hra je sice kratší, ale nenudí ani na okamžik.

Pro: atmosféra, grafika, hudba, celková hratelnost

Proti: kratší kampaň, nižší obtížnost

+12

Super Mario Bros.

  • NES 80
Legendární Super Mario … kdo není pokřtěn tehdejším Nintendem naládovaným žlutými cartridgi, jakoby nežil.

Hopsající pajďulák sbírající prašule, objevující skryté průchody, které urychlují splnění něco přes 30 levelů ( některé z nich dost krutě těžké ), extra životy v podobě Easter Eggs a nekonečné hodiny zábavy.

Kolegové diskutující už vše podstatné dodali, jen bych se opakoval, prostě s Arkanoidem a Tetrisem legendy herního světa 90. let - silný nadprůměr.

Pro: Zábavnost na dlohou dobu, nápaditost prostředí a levelů

Proti: obížnost, časovka

+11

Dr. Jekyll and Mr. Hyde

  • NES 40
Po dočtení knihy jsem se začal zajímat o hry na její motivy. A první do které jsem se pustil je tato plošinovka pro NES a to i když to podle hodnoceních není ta nejlepší volba. Naopak hra bývá často zařazována do žebříčků nejhorších her. Hratelnost je v podstatě klasická, až na postupné zvyšování stresu u Jekylla a následnou přeměnu v Hyda. Úrovní je pouze šest a nejsou nijak dlouhé. Díky tomu není takový problém se naučit správné časování a projít je bez nepříjemné přeměny nebo jen s jednou. Obtížnost je sice čím dál vyšší, ale opravdu hodně náročná je jen poslední úroveň. Těžší pro mě byly noční úrovně za Hyda a tak jsem se snažil hru projít s co nejméně přeměnami. Hra není žádný zázrak a navzdory přečtení manuálu je nutné vyzkoušet, jaké prvky jsou nebezpečné a jaké ne.

Grafika a zvuky jsou průměrné. Hru sice nepovažuji za nějaké utrpení, ale jak na NES tak na jakoukoli jinou platformu je mnoho lepších plošinovek. Největším problémem pro mě nebyla nějaká nepovedená část nebo funkce, ale prostá nezáživnost a šedost hry. Hraní tak vlastně nemám komu doporučit, maximálně extrémním fandům díla pana Stevensona.
+16

Yie Ar Kung-Fu

  • NES 85
  • Wii --
  • WiiU --
  • 3DS --
  • WMobile --
  • C16 --
  • BBCMicro --
Za mě rozhodně nejlepší kung fu hra člověk by řekl jak je to snadné jenomže s každým dalším a dalším protivníkem je téměř nemožné dojít do konce ale povedlo se hra je zajímavá vtom že občas i když se protivník přiblíží hodně blízko tak se občas stávalo že můj uder nezasáhl protivníka a šel mimo hodnotím na 87 procent konami mám rád a jejich hry jsou něčím jiné od ostatních
+7

Chip 'n Dale Rescue Rangers

  • NES 85
Čip a dejl je prostě klasika animáku proto se dalo očekávat že hra bude stejně kvalitní a ona je kvalitní po všech stránkách hratelnost sedí jak zadek na WC mise možná bych vyčetl jen to že se ze hry dalo vyždímat trochu víc je celkem krátká ale co mě zarazilo je že oproti dvojce má zvláštní bosse hlavně tlusťoch který pouští na oba hrdiny ani nevím co z doutníků zvláštní

Pro: Hratelnost

Proti: Závěrečný boss, krátkost

+7 +8 −1

Akira

  • NES 50
Kultovní anime (a samozřejmě manga) Akira se ještě téhož roku dočkalo i své videohry. Byla ovšem tato hra na systém NES podobně průlomová jako její textová, respektive filmová verze?

Bohužel ne. Pro Japonsko exkluzivní titul se dočkal uvedení na Vánoce 1988, a není to náhoda - hra musela být stihnuta v tomto v pravdě šibeničním termínu pěti měsíců, protože boom, jaký film zaznamenal, nešlo z komerčního hlediska opomenout a odsunout na méně štedré měsíce. Nicméně i tak se s tvorbou tvůrci z TOSE poprali statečně, a výsledek je hratelný a i poměrně zábavný. Příběh prakticky kopíruje ten filmový, ale zde ani nešlo čekat více. To podstatné je, že se můžete vžít do role Kanedy a znovu zachránit (Neo)Tokyo.

Zde byl vypůjčen systém z The Portopia Serial Murder Case, takže jde primárně o ranou vizuální novelu s prvky gamebookového rozhodování. Vzhledem k četným úmrtím a špatným koncům muselo být peklo hrát Akiru na NESu (ačkoliv i zde jsou implementovány záchytné body skrze kódy určité části příběhu). Nicméně menší než takové, že by za těžce vydělané jeny kupující dokončili hru za hodinu až dvě. Dnes lze ale problémy tohoto rázu snadno minimalizovat emulátorem. Co už nejde vylepšit je ovšem estetická kvalita. Z vizuálního hlediska je to zcela jinde než maniakálně detailní záběry z filmu, ale přesto to není nejhorší (galerie). Pokud čekáte alespoň skvělý retro soundtrack, bohužel ani zde videoherní podoba neposlouží (vždy jde ale nahradit).

I přesto pro zájemce Akira nabídne minimálně exkurzi do vývojové stádia žánru, který se zatím měnil a hledal optimální podobu. Možností je poměrně hodně, nechybí ani dvě akční scény a závěr nabídne i menší puzzle a rozdílné konce. Navíc, stále jde o nejlepší verzi Akiry, kterou si můžeme zahrát.

Pro: akční scény, volby a možnosti, příběh, atmosféra

Proti: hudba, kolísavá úroveň grafiky, zastaralost

+20

Tiny Toon Adventures

  • NES 85
Skvělá hra co se grafiky a hratelnosti týče doporučuju si ji zahrát klidně i dnes protože je pořád stejně dobře hratelná hudba je skvělá hru jsem dohrál už mockrát a nehodlám ji přestat hrát i v budoucnu Konami je prostě záruka kvality

Pro: Chytlavost, tazmanský čert

Proti: Světy by mohli bejt delší

+5

Hudson's Adventure Island

  • NES 80
Adventure Island hra mého dětství co jsem se jí nahrál líbí se mi level design který už u pokračování nebyl tak pěkný dále pak že levely nejsou stejné a každý je jiný

Pro: Skryté bonusy jako vejce výtahová plošinka

Proti: Stále stejní bossove

+6