Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Anna

  • PS3 50
To je neco toto. Krasny prostredi, krasny hororovy pribeh, krasny ovladani ale silena logika. Bez navodu jsem se dostal do cca 1/3 hry a pak uz jsem hodne tapal. Některý logicnosti byli absolutni blbosti. Jak hra krásné začala tak i pokračovala ale i skončila.

V některých chvílích mi to pripominalologikou hru Starship Titanic kterou jsem sice nehral ale nedavno jsem viděl https://youtu.be/cgPzBz8dYD0 video a dost mi to pripomina.

Nebyt pribehu a zpracovani tak hre nedam ani 25 procent.

Pro: Pribeh, prostredi

Proti: Logika (nelogika)

+8

Uncharted 3: Drake's Deception

  • PS3 70
Po druhém díle jsem se těšil na další zážitek Nathana Drakea. Výsledek nakonec nedopadl úplně dle předpokladů.

Hra upadá s ještě větší ulitlosti a nesmyslnosti oproti dvojce. A ani gameplay není tak dobrý. V podstatě se pořád střílí. Střih. Zvrat. Střílení. Střih. Zrada. Zvrat.

Přesto má hra silne stránky. Vlastně celá poušť je zajímavá a když se oprostime od nesmyslů, tak i příběh je zajímavý.

Pro: Příběh, poušť

Proti: Nesmysly, moc střílení

+11

Far Cry

  • PC 100
  • PS3 100
Tak zase rozehrano... Kdyz jsem to dohral poprve v roce 2004/2005 tak mi nepřišla toliko tezkopadna. Je vidět jak hry starnou. Teda treba kromě doom/blood/shadow warrior je každá starší hra pro me v tuhle dobu skoro nehratelna. Jak si ted u modernějších her každý stěžuje že stealth je nefunkcni tak tady je Teda ultrafunkcni :).

Hru jsem znovukoupil (kdyz to vybehlo mel jsem origo) ted na ps3 a spustil tak jsem se zhrozil tim ovlAdanim... Pomooc, proooc...

A jak tu nekdo psal o urovni s vrtulnikem že to je nehratelny. Tak dokud jsem hru ted nespustil tak jsem si tu scenu/uroven nemohl vybavit.tak teď jsem si ji vybavil... a vůbec se na ni netesim...

E:1 dohrany dalsi dve mise, hezky se mi to vybavuje, ale ne tak ze dopredu. Zatím se na hraje fajn. Všiml jsem si ze když se pohybujes tak se vojaci do tebe trefuji mnohem snaz nez když stojis na miste. Jen tak ze srandy jsem nechal dva vojaky nez mne zabijou a trvalo jim to asi 5 minut, kdezto při hrani mne zabijou klidne za pul minuty :) nevím jestli to je náhoda...

E:2 tyjo, snajpi mne prez pul mapy, neuveritelny, vubec si nevybavuju ze by hra v tech 2004/2005 byla tak tezka. Fakt sem huste vymneknul, neuveritelny, tolik smrti jsem dlouho nezažil :)

E:3-1 misi s lodi a vrtulnikem jsem dal napoprve a hned z lodi raketometem.ani.sem neplaval na ostrov bylo to nejaky lehky. Takže jsem to kdysik nemohl hrat na nejlehci protoze sem tam umřel tak 50x...

3-2 Misi.s plizenim jsem po 4 pokusech vzdal a na 5 pokus sem bezel rovnou k vrtulniku odkud jsem je postrilel kulometama, ale nevedet to tak se taky.trapim

3-3 Mise s maniakem zaporakem hlavnim / dobrakem, probehla taky v pohode, skrcil.jsem se hned za stolečkem a vsichni.si prisli pro sprchu z brokovnice vcetne zombika doktora

3-4 Mise se dverema, 1 pokus jsem to zkusil vbehnout a strilet ale na 2 pokus opet na sraba, vykouknul jsem dalekohledem si zjistil pozice a pak to snajpil a ti co prisli.ke dverim dostali sprchu z brokovnice

Takze tolik ke hre nyni. Kdyz jsem hral hru pfvne takto bylo nejaky p4 3GHz a geforce 2MX 32MB? Neuveritelny jak ta hra tenkrat vypadala hnusne ( na lowendu jaký jsem měl ja) a hezky (na highendu jaký mel pepa motycka) a přitom krasne na nejnizsi detaily...

Hra z puvodniho dojmu i tak hodne ztratila ale i.prez to vsechno ode mne dostane 100procent. Z nostalgie. Jo

Pro: Grafika, leveldesign, absolutni volnost...

Proti: Obtiznost,nechápu jak někdo může hrát na tezsi než na nejlehci...

+12 +14 −2

The Simpsons Game

  • PS3 95
Dalsi úžasné dil simsonú. Tyhle simpsonovi mi pripomneli hodiny. Straveny u hry na automatech The Simpsons Arcade Game v astre na stalingrade ve zdare nad sazavou kam jsme chodili hravat po skole. Zabava od zacatku do konce hlavne pri hre dvou lidi zaroven. Medal of homer perfektni, a všechny ostatní taky. Takhle podle mě má vypadat zábavná skakacka. Škoda že takových her neni vic...

Pro: Úrovně, parodie, pribeh

Proti: Nemam nic

+7 +8 −1

MotorStorm: Pacific Rift

  • PS3 100
Po uzasny a vyprahly jedničce kde jsi měl plnou hubu pisku, si tady můžeš dát klidně sex on the beach s paraplickem. Jak jsem byl unesenej z jedničky, tak z pacific riftu jsem byl odvarenej tuplem, protoze miluju offroady a tady navic jsou i bigfoot kary!

Jezdí se pralesem, jezdi se po plazi, jezdi se, po horach, jezdi se v lave, jezdi se v trave. Tohle je presne to pokracovani jaky ma bejt.

Závody odsypaji jeden za druhtm, motorky jsou rozdrceny autem, auto je rozdrceny bigfootem, součástky lítají kolem, a ja se bavim.

Perfektně

Pro: Prostredi, auta, vsechno

Proti: Nemam nic

+10

MotorStorm

  • PS3 100
Motorstorm je nejvic nejlepsi zavodni serii co jsem kdy hrál, prvni dil se odehrava na skalach a v kanonech. Už co vysla ps3 a s ni demo na tuhle hru jsem to hral porad dokola. Na chvili mne to prestalo bavit pri nemoznosti udolat jeden zavod ale ta grafika a cely tempo hry mne bavilo. Parkrat jsem hral i multiplayer a to bylo taky docela fajn i když na multi v podstate vůbec nejsem.

Dalsi dily byli taky super.

Skoda že to nereinkarnovali i na ps4, trošku jsem v to doufal

Pro: Trate, auta, motorky, buginy, nakladaky a to vsechno dohromady

Proti: Nemam nic, vlastně jo, ze se ta serie nedostala na ps4

+11

The Darkness

  • PS3 80
Hned na začátku bych si mohl tradičně postěžovat na televizní ovládání FPS. Možná už to nebude dlouho trvat a konečně se to pořádně naučím. Každopádně můj ultimátní ovladač Splitfish odvedl i na druhý pokus slušnou práci. I když se, samozřejmě, nedá srovnávat s přesností optických myší na PC.

Na grafickém zpracování hry je hodně vidět, jak se autoři chtěli vytáhnout. Jak chtěli vytáhnout z PS3 všechno co se do ní vejde. Grafika vypadá skutečně hezky, bohužel na úkor plynulosti. V přestřelkách nebo ve složitějších scenériích jsem měl pocit, že snímkování padá k nějakým 20 fps. Občas se to i celkem nepříjemně škublo. Bohužel tohle celkem sráží pocit ze hry. V tomhle případě platí, že méně je někdy více.

Na druhou stranu, temná atmosféra a celkově výtvarné pojetí celé hry je geniální. Hra nesází na nějaký epický děj. Hlavní hrdina spíše bojuje sám se sebou v civilním, drsném a trochu snovém prostředí. Nepřátelé z něho mají strach. Cítí z něj temnotu, která jím prochází každým coulem. Cítí z něj hněv a odevzdanost. Vědí, že proti němu nemají šanci. Nikdo z nich neumí zhmotnit své nejděsivější vnitřní démony. Jediné, co jim může pomoci je světlo. Toho se ale moc nedostává.

Tragického hrdiny Jackieho je mi líto. Nevybral si to, čím bude. Po narození to na něj přenesl otec. Nedaří se mu ani v lásce. Jediné, co se mu může podařit je všechny zmasakrovat. A věřte tomu, že potřeba konvenčních zbraní je jen druhotná. Za hru jsem sežral asi 350 srdcí. Předtím jsem se jednou zastřelil a jednou mě umučili. Podíval jsem do obzvlášt pekelné alternativní první světové. Když jsem konečně všechny potřebné lidi zmasakroval, nezbylo mi nic jiného, než se probudit do noční můry.

Super hra. Na XboxOne to možná bude plynulejší a hratelnější.

"Severní vítr"

Pro: hlavní hrdina, atmosféra, příběh, démoni, vytvarné pojetí, filmový nádech

Proti: špatná plynulost, hlavně v přestřelkách

+18

Blood Stone 007

  • PS3 75
Blood stone se mi již přes dva roky válel na poličce a vyzýval mě k tomu, abych jej prozkoumal. Dlouhou dobu jsem odolával, když jsem si však řekl, že nebudu kupovat nové hry dokud nedohraju ty, které již mám, a potřeboval jsem něco krátkého, došlo i na slavného agenta MI6.

Bondovka není ničím vjimečná střílečka, snad jen krom toho, že se v ní vyskytuje James Bond hraný hercem z filmů Craigem. Ne že by nebyla zajímavá, jen prostě není originální. A když se snaží nabáídnout něco nového, příliš to nefunguje. Naopak pasáže v různých dopravních prostředcích považuji na celé hře za to nejhorší. Škoda, že nešly přeskočit.

Práce teserů také nebyla dotažena na sto procent. To je vidět na v mnoha případech neexistujícím kolizním systému. Tak se mi například povedlo projet pod cisternou nebo rovnou skrz auto. Čekal jsem čelní srážku a logickou smrt, místo toho jsem autem proletěl a pokračoval dál. Dalším příkladem je situace, kdy jsem zblízka sejmul nepřátelského, a jelikož se spustil přednastavený pohyb a v cestě stála zeď, objevil jsem se přímo uprostřed této zdi.

Naopak dobré jsou stealth pasáže, které ale nejsou dotaženy do dokonalosti, jak bych si to představoval. Je zvláštní, když 007 sejme dva strážce a třetí si prochází kolem místa, kde hlídkovali, a není mu vůbec nic divného. Přesto snaha řešit věci potichu se cení.

Příběh je ulítlý jako příběh většiny bondovek. Někdy toho však bylo už trochu moc. Při scéně s letadlem jsem trpěl jak já, tak přítelkyně, která se zajímá o letectví. Ale tak hra se vážně nebere, tak proč ne :)

Pro: Stealth pasáže, soundtrack, herci

Proti: Pasáže v autě, kolizní systém, hra není příliš obtížná

+13

Minecraft

  • PC 100
  • PS3 80
Tento fenomén mi nějakou dobu zabrzdil postup v plnění Herní výzvy 2019. Naštěstí můžu jeho hraní zúročit v jednom z bodů výzvy.

Minecraftu se mi těžko něco vyčítá. Své nehezké a ohyzdné desítky hodin v něm odehrané, jsem trávil hlavně v surival modu v offline režimu. Právě posledně jsem zavítal na server kamaráda a pořádně jsem okusil hraní ve více hráčů. Potvrdilo se mi, že hráči jsou všude stejní .

Kde jinde se můžete artově vyřádit s podobně (labilně) laděnými druhy? Zčistajasna se nám stěna hory (kolem které jsme začali stavět naše království) proměnila na obrovskou plochu s textem "arbeit macht frei". Kdo jsme, abysme někoho utlačovali v jeho výtvarném umění? Nechali jsme to tedy tak a rozhodli jsme se podpořit mladého a nadějného umělce. Proto jsme na střechu opodál stojícího Dragonsreache postavili říšskou orlici. Při jejím slavnostním odhalení nechyběl ani ohňostroj.

Minecraft je zenová záležitost. Bez hranic (na správném serveru jakýkoliv hranic) a stále neuvěřitelně zábavná. Díky poslední návštěvě v něm jsem dokonce potkal fajn lidi. Skupina lidí stýkajících se i mimo Minecraft. Oblékajících se do bílých prostěradel.....

Myslím, že když o Minecraftu napíšu, že se jedná o víc, než jen hru, nebude to tak laciný tvrzení.

Herní výzva 2019 - 3. "Herní kutil"
+15

Killzone 3

  • PS3 90
tak jak pise kolega, trojka ac sem dohral teprve par misi se mi libi o moc vic nez dvojka, zatim se hraje paradne, mise odsypaji a je to krok kupredu, ovladani a pohyb uz neni jak kdyz mate nohy zabetonovany a postava krasne posloucha co udelam, takze predhodnoceni

1.) grafika je paradni, i ted v roce 2019, ale to byla i u dvojky

2.) ovladani je vyvazene a uz se to da konecne hrat

3.) zatim neni nic tak premrstene prehnany s utokama protivniku a da se to konecne hrat i po tehle strance

az dohraju tak dopisu a ohodnotim

E: takže dohodnoceni

Pribeh.se vynoruje trochu vic, ale to co bylo ve 4ce bylo nejvic. Kz3 ale oproti 2ce odsypal mnohem lip a hezcejc oproti kz2. Takže za mě 85 procent, a to opet kvůli vysoke obtiznosti. I na nejjednodussi obtiznost je hra v dosti castech neuhratelna. V nekterych misich muzu jit a kosit hlava nehlava a v jinych castech je to presne naopak, jeden dva vojaci udolaji bez problemu.

Ve hre bylo dost ruznorody prostredi a dost ruznych prostredku, za to na dostává velky plus, nakonec teda 90procent....

Vic takových her

Pro: Prostredi, pribeh, zbrane, prostredky, napady

Proti: Opet obtiznost

+10

Assassin's Creed

  • PC 80
  • PS3 80
Úplný začátek AC série na tu dobu to byla uplná pecka a hlavně grafika byla na ten rok top. Lezení po různých stěnách kostelech domech mě strašně bavilo , občas ta obtížnost byla na mě až příliš těžká , a nejvíc co mě asi tak štvalo tak bylo to unavné a nudné cestování na koni mezi městy ty mezilokace mě moc nebavily v dalších dílech už se oproti tomuhle prvnímu dílu zlepšily.

Pro: Grafika na ten rok to byla špička , Parkour

Proti: Inteligence NPC , nudné mezilokace a cestování na koni , obtížnost

+12

Killzone 2

  • PS3 75
Killzone 2 se mi doted uspesne vyhybal. Ac jsem nikdy tuhle serii nijak nevyhledaval pred časem se mi dostala do rukou Killzone: Shadow Fall a proto jsem si vzpomnel i na 2 a 3ku

Killzone: Shadow Fall jsem si neskutečně uzival a celkově jsem ze hry měl super pocit, proto jsem se rozhodl že pokorim i tuhle serii (je mozny ze 1ka se mi vyhne pokud nesezenu trilogy). Jsem ted mirne za pulkou hry Killzone 2 a mám k tomu pár věcí

1.) grafika a prostredi je uplne super i na tak starou hru, jsem mile prekvapeny ac vim ze ps4 vs ps3 nebyl graficky takovy skok ted mne to utvrdilo. Hra vypada fakt paradne na deset let starou hru

2.) ovladani hry je trochu divny. Oproti treba BioShock serii je neohrabany a nehraje se to 2x nejlip. Coz mi pripimnelo proc se mi.hra takovou dlouhou dobu vyhybala. Kdyz vylezla ps3 a demo na killzone 2 tak jsem ho sice dohral ale byl jsem presvedceny o tom ze hra mne bude muset minout. Oproti serii Resistance: Fall of Man je hra mnohem hure ovladatelna

3.) obtiznost - vetsinu her hravam na nejjednodussi obtiznost - pro mne je dulezity pribeh a celková jednodussi pruchodnost hrou (u bioshocku mam projito na vyssi obtiznosti ale jenom diky tomu ze mam dohrato jiz nekolikrat a protoze mne hry neuveritelne bavi, to neumela zatim zadna jina hra - sorry jeste doom serie :)). Tady je hra opravdu dost obtizna i na nejjednodussi obtiznost. Uz jsem dostkrat umrel a oproti jiným hram ktery se mi.podari projit na par smrti tady už jich bylo nepocitane. Hra chce aby jste neustale prebijeli, kryli se a podobne. Troslu mi to kazi celkovy dojem ze hry. Uvidime az dohraju...

e: takze dohrano. akce co chyti a nepusti, je to super hra, jenom ta obtiznost, ke konci uz nesmyslna opet, nechapu jaky sadomasochysty tohle bavi hrat na tezsi a nejtezsi obtiznost, diky tomu hra odnasi 75 procent, zacnu bejt na hry zlej kdyz jsou oni na mne

nejlepsi pistole je tam jen kousek jedny urovne, taky ach jo a to tisickrat umreni na konci kdy boss je ... no vsak ti co hrali vi a ti co budou hrat at se nechaji prekvapit...

Pro: Grafika, leveldesign

Proti: Neni pribeh, vysoka obtiznost

+11

Enslaved: Odyssey to the West

  • PS3 95
tak sem tu nadheru dohral

pribeh super, nemam k nemu ani zble, prostredi je taky paradni, i kdyz za tech par let asi dost zestarlo, kdyz jsem tenkrat v dobe vydani hral demo tak mne oslovilo ale pak nejak hra sla mimo mne. parkrat jsem si na ni vzpomnel ale porad ne a ne se k ni dostat. no a ted konecne sem ji sehnal a dohral.

pribeh odsypa prijemne a nemam k nemu jedinou vytku, akorat mne parkrat neprijemne prekvapilo prostredi. umiral jsem jenom nedokonalym doskokem nebo ovladanim. tezko rict jestli uz je to zastaralyma ovladacema nebo opravdu optimalizaci hry. dostkrat se mi stalo ze se hra pri cutscenach mirne sekala pri vertikalnim posunu. nejdriv jsem si rikal ze to asi bude tim ze mam ps3 napojenou prez starodavny kino ale neni to tim, ted jsem vytahl Killzone 2 a ta na tom bezi uplne plynule.

nektery pasaze byli diky tomu frustrujici, nekolikrat opakovat pasaz diky spatny optimalizaci mne dost mrzelo, bohuzel pro mne ja jsem z tech co daji dost na pribeh a provedeni je az druhy v rade takze hra ma za mne 95 procent.

jinak jak jsem psal jinde tahle hra asi byla jako inspirace pro Horizon Zero Dawn protoze prostredi a namet spolecne s hlavni akterkou jako by z bluraydisku vypadl originalu :)

muzu doporucit, jedna se o velmi prijemnou hru

Pro: Pribeh, prostredi, hlavni hrdinove

Proti: Uz je trosku starsi, par bugu

+11 +12 −1

Call of Duty: Black Ops

  • PS3 70
První černé operace se mi špatně hodnotí. Hru jsem musel na půl roku odložit, a i po půl roce jsem se musel do hry nutit. Důvod byl jednoduchý: hraní nebylo zábavné.

Hra přitom nezačíná vůbec špatně. Neobvyklý start, kdy jste v nějaké výslechové hale, a postupně zjisťujete informace o sobě a ostatních postavách, slibuje zajímavý příběh. A také útěk z vězení byl brilantním zážitkem, který bych se nebál označit za jednu z nejlepších misích v rámci CoD série vůbec.

Jenže po útěku z vězení nastala šeď dokončená mým půlročním útěkem pryč od hry. Mise byly v podstatě pořád to samé dokola. Nevěděl jsem kde jsem, proč tam jsem, prostě jsem jen střílel. I to by do jisté míry mohlo být zábavné, třešňičkou na dortu jsou však zcela očividné skripty. Špatně udělané skripty. V jedné misi, kde jsem se schovával za barely, jsem se rozhodl hru trochu otestovat. Půl hodiny jsem zůstal schovaný za barelem a nedělal jsem nic. Výsledkem bylo, že spolubojovníci kosili jednu vlnu za druhou. Nepřátelští vojáci se objevovali do nekonečna znovu a znovu. Když jsem toho měl dost, posunul jsem se o pár metrů dál, a... Najednou nic. Jdu tedy dál abych následně zjistil, že se vojáci objevovali z uzavřeného prostoru.

Nakonec jsem však hru dohrál, a musím férově konstatovat, že konec mě opět chytil. Příběh byl zajímavý, i když se nevyhnul mnohým klišé. A závěrečný bonus, nebo spíše vtípek, s Kennedym mě pobavil :)

Pro: zajímavý příběh, útěk z vězení, Kennedy a spol

Proti: Prostředek hry, skripty, občas silná nuda

+18

Hunted: The Demon's Forge

  • PS3 85
Když jsem poprvé spustil tuhlu hru, tak moje první reakce byla: Co to sakra je?! Dýchla na mě odporná grafická stylizace s hodně nepřehledným prostředím. Nevyznat se v tomhle striktním tunelu o pár tajných odbočkách je teda něco. Hru jsem hrál v kooperaci ze svojí holkou a první kapitolu jsme si jen zvykali na ovládání a styl hraní. Zvykali jsme si na to, že hra se pevně uložila až docela po dlouhé době. Taky jsme si zvykali na tu hnusnou grafiku. Její nepřehledná architektura je strašná.

Na druhou stranu, hra je na PS3 skvěle rozhýbaná. Ani ve splitscreenu jsem nepocítil nějaký záškub nebo zpomalení. V singlu se to hýbe ještě líp. Škoda, že se občas zasekl nějaký skript nebo naše postavy do textury z nutností načíst checkpoint. Nenechali jsme se odradit a postupem času si na tu prezentaci zvykli. Naučili jsme se ovládání a najednou jsme nechtěli přerušovat hru ani kvůli spánku. Ono to je ve dvou fakt dost zábavné. Zvlášť když máte hned od začátku genderově rozdané role, takže odpadla hádka, kdo za koho bude hrát.

Hra je až úsměvně sexistická. V menu jsem se nemohl nabažit Caddokovo plácnutí mečem po Elařině zadku. Při přecházení do lokací si Elařiných koz a zadku užijete až až. Caddok toho naopak moc neukázal. Úsměvná byla představa, jak by asi polonahá Elara musela být po těch bojích sedřená. Stejně tak mě hrozně bavila její hláška při oživění. My hero! Už jenom kvůli tomuhle bych za Elaru ani hrát nechtěl.

Samotný soubojový systém je svou jednoduchostí ohlodán na kost. Elara střílí a Caddok má na výběr ze dvou druhů úderů a blokování. Nejde vytvořit žádné kombo. Jen blok, úder, blok, úder. Takhle celou hru. Občas nějaké kouzlo nebo schopnost. Nic velkého. Hra je to hodně akční dlouhá a někdy dost těžká. Hlavní boss byl v kooperaci úplný očistec. Snad milión pokusů a nakonec totální sebeuspokojení z jeho porážky (obtížnost gamer). Zajímavé je, že jsem to pak zkoušel v singlu a dal jsem ho na druhý pokus. Počítač holt ve spolupráci tolik nechybuje.

Hunted má spoustu chyb. Najde se v něm spoustu věcí, který by se mu dali vyčítat. Pravdou je, že jsme to nemohli přestat hrát, doku jsme to nedohráli. Na evil ending. To bylo sakra ale dost nespravedlivý. Když jsme to vypili jen jednou.

Pro: perfektní kooperace, dlouhá hra, hodně akce, která se pěkně hýbe

Proti: jednodušší souboják nemůže být, hnusná prezentace, hnusná grafika, grafické chyby

+15

God of War: Ascension

  • PS3 75
Finální díl série God of War z předchozí generace konzolí s podtitulem Ascension mě překvapil v tom ohledu, že se vlastně tak úplně nejedná o plnohodnotné pokračování. Plnohodnotná hra to bezesporu je, ale Ascension je jakýmsi prequelem, který osvětluje pouto, které Kratos choval k Bohu války. Příběh je bezesporu nejslabším článkem Ascension a dost možná i ten nejméně zajímavý v sérii. Zejména asi proto, že ve hře nefigurují známá místa a mytologické postavy, ale hra se zabývá méně profláklými částmi mytologie. Poprvé jsem tu již pociťoval jistou únavu materiálem a i když jsem se během hraní stále bavil náramně, měl jsem pocit, že série na tomto místě hodně vaří z vody. A nejspíše to cítili i tvůrci a proto se díky bohům rozhodli pro restart.

Souboják je stále super. Tvůrci se konečně vykašlali na množství přebytečných zbraní a namísto toho dali čepelím chaosu možnost přepínat mezi elementy. Ale stejně bych kecal, kdybych říkal, že jsem po 90 % hry nevyužíval pouze klasickou ohnivou variantu. Nechybí ani nějaké speciální schopnosti potřebné pro postup prostředím a kouzla, která jsou tentokrát specifická pro každý element.

Vizuálně je hra vytuněná úplně do mrtě a je to určitě jedna z nejlépe vypadajících her na PS3. Oproti trojce tvůrci mákli především na pozadí, která již nejsou 2D, ale většinou plně 3D, což dodává prostředí hloubku a ještě větší monumentálnost. S level designem je to už ale horší. Tvůrci hodně ustoupili modernímu publiku a hra je ještě lineárnější, než kdy dřív. Ascension hodně cílí na vizuální wow efekt hry jako celku, ale samotný gameplay je velmi zjednodušený. K mému potěšení přibyly hopsací pasáže, které již nejsou jen čutáním čepelemi po zdi, ale Kratos se po vzoru Uncharted nebo Tomb Raidera zachytává za konkrétní plošinky. Tvůrci i zároveň hru naředili množstvím puzzlů, což je určitě fajn a oživuje to hratelnost, ale jak řiká PanMrkvička pode mnou, jejich design je občas docela nešťastný a párkrát jsem vůbec netušil, která bije a co se po mě vůbec chce.

Ve finále je to solidní přídavek do série, ale jsem rád, že Kratos udělal v dalším pokračování tak velký krok kupředu. Bylo to už potřeba.

Pro: hratelnost, vizuál, kamera, stabilní vysoký framerate, hopsací pasáže, některé puzzly, vyvážená obtížnost

Proti: příběh už hodně vaří z vody, některé puzzly, někdy až příliš oddálený pohled a určitá nepřehlednost dění,

+16

The Last of Us

  • PS3 80
  • PS4 55
Teda jak jsem mohl tuhle nudu dohrát někdy do konce, to vážně nechápu.

Pamět je zrádná věc. Jasně, pamatoval jsem si, že gameplay mě nezaujal a že úvod byl k uzoufání nudný, ale dynamické finále a velice dobře napsaný scénář vygumoval všechny záporné dojmy a ve mně zůstala vlastně kladná vzpomínka na tenhle interaktivní film s gameplay pasážemi. Takže s blížícím se příchodem dvojky jsem si hru chtěl oživit. Chyba!

Úvod je neskutečně nudnej. Ale fakt neskutečně. Tehdy jsem to skoro vypnul a i když jsem letos věděl do čeho jdu, trpěl jsem. Z nějakého neznámého důvodu nám tvůrci prezentují nudný generický zombie postapo svět dlouhými pasážemi, kde procházíte ulicemi, baráky, skladišti a do toho sledujete dialog mezi hlavním hrdinou a nejnudnější vedlejší postavou z celé hry, které v celém příběhu nemá žádnou zásadní roli.

Ještě než dojde k první akci, tak to hráč pozná díky šikovně poskládaným překážkám, za které se dá krýt. Vypadá to jako nějaká multiplayerová aréna ze hry z roku 2001. A těchto arén je tam obrovské množství, jen v některé se musíte plížit a v některé se střílí. A když se střílí, je to ještě větší nuda než v Uncharted.

Hra má jasná pravidla jak ji hrát a vlastně vám nedovolí chovat se jinak. Máte zde klidné pasáže a pasáže s enemáky. Ty klidné pasáže slouží k posouvání příběhu a dialogům mezi postavami a bufetění nutného lootu, arény s enemáky slouží k jejich překonání - většino proplížení skrz. Tyto pasáže jsou vždy jasně oddělené, aby se hráč jasně orientoval a věděl, kdy má být na pozoru.

Problém je v tom, že ani jedna součást gameplaye není zábavné. Plížení mezi zombíky je nuda, protože jeden druh je slepý, druhý druh je hluchý, takže jen měníte taktiku podle potřeby a nic víc. Pokud k tomu navíc používáte rentgenové vidění skrze zdi, tak přijdete o veškeré napětí. Nicméně letos jsem ho využíval, protože nemám tolik trpělivosti jako před 6 lety. Mým cílem bylo projít tyto arény co nejrychleji abych si užil příběh.

Ale příběh se táhne jak smrad z tichého pšouku ve výtahu a ani po 4 hodinách jsem se nedostal do míst, kde by začal mít grády. Všechno je to hrozně unylý, utahaný, pořád někde hledáte bordel abyste si z nůžek udělali nožík, který nepotřebujete, protože je vždycky možnost se proplížit. Ellie mi přišla tehdy cool, dneska mi přijde jako protivný fracek, Joel mi přišel zádumčivý, dneska mi přijde nudně emo a rádoby otravně odtažitý.

Co si budeme povídat, celý ten příběh je jedno obří klišé, ale já si pamatuju, že je funkční. Že někde v půce začne šlapat a že finále je famózní. A že pasáž s Ellie je úžasná, protože to je jediné místo, kde má gameplay skutečnou atmosféru a koule. Tak jsem radši přestal hrát, aby alespoň tyhle vzpomínky zůstaly nepoškozené. Ale jestli půjdu do dvojky, to zatím nedokážu říct.

Pro: remasterovaná verze se hýbe hezky, postavy jsou napsané dobře a celkově je příběh fajn, alespoň co si pamatuju

Proti: nudný nezáživný svazující gameplay plný qte a nudného pokládání prken, plavení vorů, otevírání vrat od garáže atd.

+17 +23 −6

Hi-Octane

  • PC 85
  • PS1 85
  • PS3 85
  • PSP 90
Hi octane byla jedna z prvních lepsich závodních her který jsem na pc hral (kdyz nepocitame hry ala Test Drive) a hodne jsem si ji jako decko uzival, prostredi bylo neuveritelne promakany a plasticky - nechci tím nějak shazovat třeba mou vůbec nejoblibenejsi hru The Need for Speed která byla z Jimmyho soudku. Tohle byla scifi rezba, drtivou vetsinu hry jsm hravsl s tim autem co je z toho obrovskyho kola (co je v uvodni animaci). Aut byli myslím na výběr 6. Ale žádný jiný mi nepřirostlo k.srdci.

Po čase když jsem pořídil ps3 jsem hru koupil znovu na store s znovu jsem to zacal hrát jak na psp tak na ps3. Na ps 1 byla grafika o neco horsi nez na pc. Tam hra bezela i v 640x480 (kdo nehral hty na 320x240 (resp 320x200 viz prvni doom :)) asi nepochopi. V dnesni dobe je to neuveritelny ale i kdyz se podivam ted na tu grafiku tak na svoji dobu hra vypadala ostre a nerozmazane.

Ve hre je v kazdym levelu (6?) nejaka ta zkratka, benzinka, stitovka a nabojka kde se projetim získava benzín a kupodivu stity a naboje :)

Dodnes ji mam jako oblibenou...

Pro: Uzasny levely, zajimavy pocin

Proti: Malo map, casem omrzi a nenuti hrat znovu

+8

Doom II: Hell on Earth

  • PC 100
  • PS3 100
  • PS4 100
Tak jsem to zase dohral.

A zase mne to bavilo. Skoro do konce. Prvni de epizody jsem si užíval jako zamlada, ale treti epizodu jsem uz vnímal jinak.

Treti epizoda mi prisla tak, jakoby uz klukum v iD softu dochazeli napady. Ale zase jsem se na to zacal divat jinak. Ne nedosli jim. Naopak si s nama hezky začali pohravat. Urovne jsou protkany ruznyma pastma a predmety jsou rozmisteny tak vtipne ze jsem si hru zacal uzivat uplne jinak nez driv.

Je zajímavý že tolik let jsem si toho nevsimnul. A ted na skorostary kolena sem to prokouknul.hezky nam to kluci nachystali.

Bravo.

Edit: u.zakoupeneho remasteru na ps4 jsou i master levels, je skoda ze nejdou jako dalsi epizoda po sobe, je nutne spouste kazdy jeden po druhem zvlast...

Edit 2: z master levels je podle myho nejlepsi express elevator to hell

Pro: Porad po letech bavi

Proti: Ani snad nic

+14 +16 −2

Unmechanical

  • PS3 100
Paradni oddychovka jak pisi ostatni, hra mne taky dostala, posledni dobou se mi to stava docela casto že nějaká hra která má to vůbec nevypadá mě sedne a naopak u hry od který by jsem to ocekaval dopadne hrozne. Unmechanical mne stoprocentně uspokojil.

Pro: Hezky vypravene dobrodruzstvi

Proti: Ani snad nic

+10