+ Stále skvělá atmosféra
+ Líbí se mi ta myšlenka, že je cizácká infiltrace prakticky dokončena a zbylí lide jsou vlastně teroristickou organizací.
+ Stejně tak se mi líbí fakt, že základnou je nyní kosmická loď.
+ Časové omezení hry je zajímavým novým aspektem.
+ Akční taktická část je stále dobře zábavná. Mapy jsou náhodně generované, je na nich pořád co objevovat. Líbí se mi, že jednotky vstupují do mise v utajení.
+ Během akce lze využívat drony, které lze využít na léčení nebo hackování cizáckých systémů. Díky tomu lze získat nějaké informace/zdroje navíc nebo dokonce převzít kontrolu nad cizáckými roboty.
+ Trošku se zvýšila obtížnost, což rozhodně vítám.
+ Noví cizáci (velký plus za reinkarnaci mého oblíbeného Snakemana z původní série v podobě Vipera)
+ Super nápadem jsou i temné události, které mi hodně připomínají podobný mechanismus v některých deskových hrách.
+ Stejně jako u předchozího dílu mě hodně baví videa s pitvou a výslechem cizáků
+- Na první pohled méně přehledná výroba. Po několika hodinách hry jsem si ale zvykl
- Dlouhé načítání misí
- Časem se mise stávají opět stereotypními. Hlavně v úplném závěru, kdy je hráč natěšený na rozuzlení příběhu.
- Sem tam se mi stalo, že mi hra během mise spadla.
Pokračování XCOMu se dle mého názoru hodně povedlo. Vývojáři de facto vzali všechno dobré z jedničky, k tomu přidali pár novinek a to vše nám servírují na zlatém podnose.
Pro: Akce, zbraně, zvuk, hororové prvky na začátku hry
Proti: Dnes již grafika, sterilní prostředí, omezená nosnost zbraní, některé slabší pasáže