Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Trine 2

  • PC 90
Trine 2 je podle mě jedna z nejlepších logických skákaček na trhu. Má velmi příjemné herní mechaniky (přepínání mezi 3 zcela odlišnými postavami, včetně možnosti kooperace lokálně a po síti), rozumnou herní délku (fanoušky potěší i DLC) a zejména naprosto famózní a jedinečný grafický styl. Pohádkovost a hravost z ní jenom čiší, a řekl bych že se jedná o jednu z nejlépe vypadajících her na trhu. Vřele doporučuji úplně každému.

Celkové hodnocení: Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+7

Prince of Persia

  • PC 75
Putování Perského prince labyrintem chodeb až k vytouženému objetí s lepou děvou bylo nedílnou součástí každé 286 nebo 386 v devadesátkách a můj stroj nebyl výjimkou.

Hodina času byl limit na splnění tohoto úkolu, samozřejmě jednotlivé levely bez možnosti save game, takže stačil jeden chybný skok do neznáma, nebo propadliště či ostrý výpad strážce a veškerá snaha vyšla vniveč a vzteky by jeden tu klávesnici rozmlátil naprdť - hlavně díky opožděné reakci tlačítek na dění na obrazovce.

Jedna z těch nezapomenutelných záležitostí i po desítkách let kupodivu hratelná a zábavná, jakmile se rozjede úvodní level, hned se vybaví všechny vzpomínky - 75 %
+13

Mirror's Edge

  • PC 70
Hru jsem se poměrně dobře užil.

Co se mi líbilo:
* netradiční koncept, novátorská myšlenka
* pěkné zpracování, jak graficky a zvukově, tak herně
* zajímavý příběh
* adrenalinový pocit, když přelétáte vzduchem mezi dvěma mrakodrapy, po vámi jsou stovky metrů volného prostory a ta druhá budova je téměř mimo dosaaaah... výtečné

Co by chtělo zlepšit:
* příliš krátké
* ne tak svižné (ve smyslu rychlosti a plynulosti běhu), jak jsem si představoval. Velkou část času jsem strávil hledáním cesty dopředu a souboji s policajty, což degradovalo zážitek. Ocenil bych delší sekvence šílených skoků, skluzů, odrazů od zdí, atd, aniž by člověk musel pořád zastavovat a rozhlížet se, aby našel další cestu vpřed. (A ano, posléze se dají hrát běhy na rychlost a časové zkoušky, ale mít to součástí hlavního příběhu by bylo lepší).
* některé videosekvence byly nepřeskočitelné, a pokud jste zemřeli těsně po ní, tak jste ji museli zhlédnout znovu a znovu. To stejné platí i pro animace při spouštění hry. Typický vývojářský prohřešek.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+13

Little Inferno

  • PC 45
Ačkoliv hry od 2D Boy a Tomorrow Corporation miluji, tak Little Inferno mi bohužel přišlo nejslabší. Cílem hry je najít různé kombinace společného spálení předmětů, což vyprodukuje nějaký efekt, a toto hledání mě nijak zvlášť nebavilo. Příběh je proveden podobně jako ve World of Goo, což mi i tehdy i nyní přišlo okouzlující. Ale bohužel nic dalšího ve hře není (pokud tedy odmyslíme typicky pěknou a příjemnou grafiku a hudbu). Spíš než jako hra mi to přijde jako trochu zábavné pálení času (haha, pálení, chápete?). Pyromani si samozřejmě mohou přičíst nějaké bodíky k dobru.

Celkové hodnocení: Nic moc / Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+5

Wasteland 3

  • PC 90
Svět Wastelandu jsem objevil, až když před časem vyšla dvojka. A hned jsem si ho oblíbil. Třetí díl je super, ale za ty prachy je neskutečně krátký. 35 - 40 hodin? A to jsem měl splněné všechny vedlejší questy vyjma jednoho, který byl zabugovaný. Ano, ta hra má potenciál hrát ji opakovaně, různým způsobem, s různým výsledkem. Jenže já nejsem ten typ hráče. Jakmile znám příběh a spoilery, tak mě hra nebaví. Nebaví mě zkoumat, co bude ve finálových titulkách, když tuhle postavu zabiju, místo abych ji nechal jíž, nebo obráceně. Ale i tak je to super hra pro fanoušky cRPG her.

Proti: krátká herní doba, pár bugů

+6 +7 −1

Spear of Destiny

  • PC 75
Když byl vydán další díl "Wolfensteina", nemohl jsem u toho samozřejmě chybět. Ne že by přinášel něco zásadního ve smyslu vylepšení, Spear of Destiny pracuje se stejným prostředím a zákonitostmi jaké jsou známé z předchozího vydání

Takže se opět couráte labyrinty chodeb, otevíráte železné dveře a za nimi kosíte všechny možné verze nácků, od notoricky známých až po nově přidané zelené výtvory šílených vědců a snažíte se sbírat uloupené poklady nejen za tajmými místnostmi.

Pár nových bossů příjemně obohatilo příběh, já jsem byl spokojený, protože jsem dostal co jsem čekal a odměnou bylo dokončení s Kopím osudu v ruce - 75 %
+10

Osmos

  • PC 70
Příjemná relaxační oddychovka, kde větší buňky žerou ty menší a pohybují se za cenu své vlastní hmoty. Herní mechaniky jsou tak jednoduché, že je pochopí každý. Ačkoliv jde o relaxaci, tak v pozdějších částech umí hra přitvrdit, a budete se muset snažit, dokonce občas zapojit i závity. Hra se neumí úplně rozhodnout, jestli jde o simulaci mikrosvěta nebo makrosvěta, ačkoliv jde namítnout, že fungují dost často přece podobně (ale ne ještě úplně na úrovni buněk, to bychom museli jít ještě o kousek níž). Některé úrovně mi bohužel způsobovaly lehké závratě (jako když několik minut vaše buňka rotuje kolem "slunce").

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+3

Tesla vs Lovecraft

  • PS4 60
Jasně, Tesla vs Lovecraft nevypadá na první pohled kdovíjak hezky ani zajímavě, v jádru jde však o sice vlastně dost jednoduchou, ale funkční a v kratších herních seancích i obstojně zábavnou hru.

Tento izometrický "twin stick shooter" svojí náplní úplně nevybočuje ani nepřekvapí. Naštěstí mu však nechybí sice okoukané, ale funkční základy doplněné o slušné množství udělátek a perků, které vám dopomáhají posílat zástupy "lovecrofstovských" monster do horoucích pekel. Možností je obstojné množství a hlavně v počátečních úrovních na možnosti krásně přibývají. Postupem času však vše zejména při delších herních seancích upadá do stereotypu a vcelku omezený počet nepřátel tomu jen dopomáhá.

K úplnému dohrání je potřeba připravené levely projít ve třech obtížnostech. Každou lokaci tak navštívíte třikrát. Vzrůstající výzva je citelně znát a v pár vypečených úrovních se vcelku zapotíte. Díky systému relativně drahých permanentních vylepšení je však víceméně otázkou času, než se úspěšně probijete na konec. Osobně mi dohrání (a zároveň i platinová trofej) zabralo dvanáct pečlivě dávkovaných hodin.

Recyklování lokací, nepřátel i absence snahy o různorodější náplň misí hře škodí. Jádro hry je však v naprostém pořádku a Tesla vs Lovecraft skvěle funguje jako odreagovačka na půl hodinky, či doplňkový kousek k něčemu většímu.

Hodnocení na DH v době dohrání: 62 %; 4. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Jednoduchá akční hratelnost; systém perků a vylepšování postavy; zábavné v malých dávkách

Proti: Stereotypní při delším hraní; recyklace úrovní; nenápaditý design a vizuál lokací

+6

Space Pirates and Zombies

  • PC 85
Tato hra je naprostá pecka (ačkoliv zdejší hodnocení na DH tomu nevypovídá, ale ti lidi prostě netuší, o co přicházejí!). Moc pěkné vesmírné prostředí, zajímavý příběh, a hlavně perfektní tvorba vlastních vesmírných lodí, jejich vylepšování, a adrenalinové a přitom taktické vesmírné bitvy. Úplně strašně jsem si užil tvorbu vlastních lodí, kde si připevňujete různé kanóny a blastery na trup lodi, zároveň tam ale chcete mít obranné prvky, vylepšení, atd a místa je omezeně. Některé zbraně jsou automaticky naváděné, některé musíte mířit sami, některé střílí pouze dopředu. Váha lodi ovlivňuje rychlost a manévrovatelnost, a podobně jako v Tyrian sdílíte energii mezi motory, zbraněmi a štíty, takže musíte dobře vyvažovat a třeba si udělat různé lodě pro různé účely. Ke konci hry se spoustou surovin a nakoupenými či nakradenými technologiemi už samozřejmě vlastníte mohutný bitevní křižník, co sestřeluje z oblohy vše, co se pohne, a svádíte epické bitvy s podobnými monstry.

Jako indie hra má typický problém, že ne vše je ideálně vysvětleno či intuitivní, takže je dobré si občas vyhledat nějaké tipy a triky online. Ale to je jen drobná šmouha na kráse.

Celkové hodnocení: Výborná / Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+5

Avadon: The Black Fortress

  • PC 40
Do hry jsem vložil cca 10 hodin, a za celou dobu se mi nepovedlo si hru oblíbit. Nějak zvlášť neřeším grafiku nebo jiné rozpočtové záležitosti, na indie scénu jsem zvyklej, a naopak mi Avadon přišel poměrně pěkně moderní alespoň do vzhledu rozhraní a herních efektů. Ale zabiják pro mě byla funkčnost uživatelského rozhraní, zejména v bitvách. Jsou tam do očí bijící nedostatky, díky kterým je velice jednoduché omylem provést akci, kterou jste nechtěli, a přesně to se mi samozřejmě často stávalo. Nedokážu pochopit, jak někdo zvládne vytvořit docela pěknou hru a zároveň nedokáže vytvořit alespoň základně funkční ovládání. Každopádně toto byl pro mě game over, nebyl jsem schopen donutit se v hraní pokračovat.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+5

Cogs

  • PC 70
Na to že jsem nikdy nebyl na posouvací skládačky (vždycky se mi z toho roztápěl mozek), tak tuto jsem dohrál až do konce. Hra má pěkný steampunkový motiv, ale tou hlavní nosnou myšlenkou je převést skládačku do 3D a díky tomu vás nechat vyrábět různé steampunkové hračky. Třetí rozměr ze začátku nehraje velkou roli, ale postupně se stane naprosto integrální součástí řešení. Ztvárnění je výborné, všechno je pěkně nakreslené, animované a ozvučené. Doporučuji.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+3

Revenge of the Titans

  • PC 30
Tuto hru jsem zkoušel rozehrát dvakrát. V obou případech jsem ji velmi brzo vypnul (po pár misích). Mám pocit, že je to dobrá ukázka, jak může nevhodná grafická stylizace zabít hru. Vše mi tam připadá, že vypadá v podstatě stejně - nepřátelé jsou skoro stejní, budovy jsou skoro stejné, prostředí jsou skoro stejná, všechno je skoro stejné. A tudíž mě to velmi brzy unavilo, unudilo, přestalo bavit. Nenašel jsem jedinou věc, která by mě lákala k pokračování ve hře.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+4

Mass Effect 2: Overlord

  • PC 80
Tohle DLC mě mile překvapilo. Odklon k více strašidelnějšímu pojetí mise mě bavil a speciálně poslední část tohoto rozšíření mě držela v krásném nejistém napětí, kdy se virtuální inteligence znovu projeví a ukázala, jak nebezpečně může tato inteligence převzít kontrolu nad věcmi, o kterých si myslíme, že je ovládáme my, lidé. Samotné vyústění příběhu sice nebylo ničím překvapivým, ale i přesto hodnotím příběh kladně a dokázal mě táhnout vpřed.

Samotná hratelnost se velice od předešlého hraní ME2 nelišila. Někam dojít, postřílet a jít dál. Co mě ovšem bavilo, tak bylo přemisťování pomocí vznášedla Hammerhead. Zvlášť poté, co jsem po několika pokusech projít přes lávu zjistila, že umí i "vyskočit". Navíc oceňuji, že jsem se tak díky vznášedlu dočkala prvního delšího pohybu po planetě vůbec, co se týče druhého dílu.

Atmosféře dost napomáhá povedená hudba, ale bohužel musím zmínit i drobnost, která ovšem v důsledku drobností není a která onu atmosféru poněkud sráží. Schválně jsem vzala na tuhle misi společníky Tali a Legiona a těšila se, co mi k událostem řeknou. No, vůbec, ale vůbec nic. Neřekli jedinou větu a kdybych misí prošla sama, tak to vyjde nastejno.

Pro: jiné pojetí mise, hudba, příběh

Proti: společníci neřeknou jedinou větu

+23

Uncharted: The Lost Legacy

  • PS4 80
Uncharted série se definuje jako akční adventura a ani u The Lost Legacy se nic nemění. Vlastně je to hratelně trochu lepší čtyřka a příběhově minimálně velmi příjemná záležitost. Nate pověsil lovení pokladů na hřebík, takže naším novým hrdinou, vlastně hrdinkou, je Chloe Frazer, kterou si jistě pamatujete z druhého a třetího dílu, a za parťačku si vybrala Nadine ze čtyřky. Ač by možná byly pochybnosti, že to těm dvěma rošťandám nebude klapat, všechny byly vyvráceny. Chloe už sympaťačka je, ale Naughty Dog studiu se povedlo příjemně polidštit i právě Nadine, která nám po titulu Thief's End zanechala v puse pachuť "příjemná jak prdel". Cesta za bájným klem je pochopitelně sbližuje a nás hráče k nim. U Uncharted série samozřejmě nesmí chybět humor, který se tu opírá i o bratry Drakeovy a nezaostává ani dramatická část příběhu. V jeden moment máte až pocit, že se příběh zvrtne až do opravdu vyspělých rozměrů, ale nebojte, humor to zase vrátí do normálu. S příběhem nemám problém, je to ideálních 8 hodin zábavy, akce, odhalování, sbližování a wow momentů.

Po herní stránce přibylo pár drobností. Samozřejmě nějaké bambitky, nově můžete s Chloe vylamovat zámky a v truhlách hledat zbraně či cetky, a jelikož žijeme v 21. století, v době elektronické, Chloe se podle toho náležitě chová a vzala si sebou mobil (jistě vodotěsný s odolností 3310), se kterým tu a tam cvakne nějakou pamětihodnou scenérii nebo okamžik. V předešlé hře jsme měli možnost jezdit takovým pokusem o otevřený svět a tu možnost máme i v The Lost Legacy. Hlavní náplní je postoupit příběhově dopředu, ale máte i možnost sesbírat kolekci disků, které vám zpřístupní takovou zajímavou bižuterii. Samozřejmě volitelná aktivita. Akce i stealth mi přišly opět o něco lepší, ale řekl jsem si, že si pocit z dobrého gameplaye zkazím vyšší obtížností. Nevím, proč si to dělám. Mise s vlakem a vrtulníkem mi ukradly pár měsíců života. Kolem a kolem je to ale skvělá hra a sérii zaručeně nedělá ostudu, protože to má všechno, co na Uncharted máme rádi. Se zvědavostí čekám na nějaké oznámení od Naughty Dog.
+9

Alan Wake's American Nightmare

  • PC 70
"Alane... tak už se kur*a probuď..."
American Nightmare je takovým samostatně spustitelným rozšířením k původní hře, které stejně jako DLC svým způsobem příběh nijak moc neposouvá. Tentokrát se Alan ocitá uvnitř televizního seriálu, který byl v originále několikrát zmíněn a zároveň tak prožívá časovou smyčku. Jednotlivé lokace tak projdeme celkem třikrát a není to ani nijak zábavné.

Původní atmosféra nikde a celkově to působí levnějším dojmem. Auto tentokrát řídit nemůžeme a některé postavy (nazdar profesorko) mají minimum animací. Co však pochválit můžu jsou tentokrát lépe využité filmečky s živými herci nebo vylepšený bojový systém. Automatické zbraně jsou zábavné a jsou tu konečně i různorodější nepřátelé, což jsem na základní hře kritizoval. Suma sumárum to má o trošku horší kvalitu než originál, ale pořád to na jeden večer zabaví.

Pro: Wake a jeho doppleganger, vylepšený bojový systém, filmečky

Proti: Délka, animace, nelze jezdit autem, horší příběh/hloupá časová smyčka

+11 +13 −2

The LEGO Ninjago Movie Videogame

  • PC 85
Zatím všechny ostatní hry od LEGA jsem posuzovala poměrně ovlivněná jejich předlohami. Harry Potter, Lord of the Rings, Hobit,... Zkoušela jsem hrát například i Batmana, ale na něj jsem neměla sílu... Ona snaha o inovaci hratelnosti je pozitivní, pokud se udělá dobře a povede se. The LEGO Ninjago Movie Videogame můžu rozhodně doporučit jako příklad k tomuto tvrzení.
Pořád je to LEGO a některé věci se nikdy nemění... Ale novější ročník je poznat a novinky, které hra přináší dělá dobře. Skutečně mě to bavilo a to i přes to, že předlohu vlastně vůbec neznám. Školáci ninji? Příběh není příliš spletitý a drobnosti ze světa Ninjago pochytáte po cestě. Dle mého subjektivního posouzení ubylo i chyb. Takových těch protivných, kvůli kterým opakujete pasáže..
Pocity veskrze pozitivní, dohráli jsme to dřív než malí školáci (ještě aby ne!). Po dohrání hry klasicky zbývá ještě prostor pro další hraní, odemykání zlatých kostek, arén, dalších postav, vedlejšáků. Takže se zatím ještě neloučíme. Myslím, že i dobrá hra do aktuální doby, dobro bojuje se zlem (a nepřekapivě vítězí), aniž by se hrálo na nějakou temnější notu, atmosféra je veskrze odlehčená.. :)

Pro: zábavná a úderná LEGO hra

Proti: chyby nejsou vymýceny všechny

+9

Alan Wake

  • PC 75
"Alane, vzbuď se."
Jako studentu literární tvorby mi nemohl uniknout titul, v němž je hlavním hrdinou právě spisovatel. Příběh je komponován jako televizní seriál, kdy tu máme typické "pokračování příště" i "v minulém díle jste viděli". Alan se jako autor bestsellerů po letech vypořádává s tvůrčím blokem (Kotleta říká, že nic takového neexistuje, ale budiž :D) a na místě, kde se má dát do pořádku, jej přepadne temnota a jeho nové dílo se začne měnit v realitu.

Atmosféra je přesně taková, jakou byste od podobných mysteriózních thrillerů čekali. DLC pak na vše pěkně navazují a připomínají tak trochu závěrečnou epizodu Life is Strange - Episode 5: Polarized, kde Max taktéž putuje zvrácenou podobou lokací, které zná. Třeba se právě tady i inspirovali, přeci jen tu velkou roli hraje i maják, že jo.

Kdyby to byla adventura na způsob právě LiS nebo Posla smrti, vyhovovalo by mi to možná trochu víc. Ono proti akčním hrám nemám vůbec nic, nahrál jsem jich spoustu, ale buď by zde tvůrci museli udělat větší variabilitu nepřátel nebo to zpracovat trochu jinak. Jako ona je práce s baterkou i originální, ale člověk celou dobu jen uhýbá, svítí a pak prásk, prásk. V dalších epizodách máte pak jen víc nepřátel a ti mají akorát větší výdrž a větší sílu. Takoví stínoví psi nebo jiná zvířata, by to určitě oživili.

Příběh jako takový je ale jinak skvělý a postupné vyznění člověka baví. Hru i s DLC mám tedy za sebou a teď se můžu vrhnout na Alan Wake's American Nightmare, než se budu moci přesunout ke Control, který příběh Alana snad nějak uzavře... pokud tedy nebude plnohodnotný druhý díl.

Pro: Příběh, atmosféra, zasazení, Alan Wake

Proti: Soubojový systém, občas prázdné prostředí

+31

Creaks

  • PC 90
Hry od Amanita Design byly vždy krásné, ale nikdy jsem žádnou nedohrál. Asi to bude absencí pořádných herních mechanik a až příliš zlehka a pozvolna prezentovanému příběhu. O to větší je pro mě překvapení, že hned první pokus Amanity o hru v tradičnějším stylu je na tak precizní úrovni.

Creaks jsou puzzle hrou fungující na skoro stejném principu jako ikonický Portal. Tedy jedná se o lineární hru, která hráči předkládá za sebou pospojované scény s rébusy, představuje postupně nové herní mechaniky a občas přihodí nějakou příběhovou sekvenci. A všechno to funguje na jedničku.

Herní mechaniky jsou snadné na pochopení, ale nabízí velký potenciál. Obtížnost graduje velmi hladce, nové mechaniky jsou představované každou chvíli a vše je to prokládáno příběhovými cut-scénami. Nehrozí tu zdlouhavé záseky ani nuda. Spíš naopak, přistihl jsem se o půlnoci říkat si "tak ještě teda jednu scénu a pak už půjdu opravdu spát".

Postupně jsem si zamiloval i všechny rozličné postavy, které se ve hře vyskytují a začal se upřímně zajímat o její příběh. A to všechno beze slov. Doufám, že i další hry Amanity se ponesou v podobném duchu, už teď se jich nemůžu dočkat.

Pro: nádherně zpracovaná hra, chytré mechaniky, správně gradující obtížnost

+20

Creaks

  • PC 100
Se zahráním Creaks jsem poměrně dlouho váhal, protože jsme si nebyl tak úplně jistý, jestli se mi hra bude nakonec líbit. Projekty od Amanita Design se mi vždycky vzhledově líbily, ale po herní stránce mě většinou spíš moc nezaujaly. Jsem nesmírně rád, že sem byl vyveden z omylu.

Creaks jsou skvělá hra a přijdou mi o to lepší vzhledem k tomu co jsem poslední týdny hrál (ehm, ehm, Skyrim). Nádherná kreslená grafika, promyšlený level design, příjemná obtížnost a způsob řešení hádanek a hlavně parádní zvuky a skvělý soundtrack. Dlouho se mi nestalo, že bych hře neměl co vytknout ale v tomto případě se všechno trefilo přímo do středu mého vkusu.

Příběh začíná objevem skrytého průlezu ve zdi a odhalením tajemného "hradu" v jeskyni přímo pod vaším pokojem. S hlavním hrdinou se pustíte do průzkumu a sestoupíte do labyrintu chodeb, žebříků a tunelů, kde na vás čekají logické hádanky. Seznámení s herními mechanikami probíhá pěkně plynule a obtížnost hádanek velmi dobrým tempem stoupá, avšak nikdy nedosáhne úrovně kdy by docházelo k frustraci nebo zásekům. Do samotného řešení je navíc skvěle zakomponován soundtrack, který se s každou místností drobně mění, takže po čase nezačne působit otravně. Zároveň zvyšuje svou intenzitu v případě, že se blížíte k vyřešení hádanky a tím vám dává akustickou nápovědu. Jednoduché, elegantní, geniální. Samotné herní mechaniky jsou skvělé. Budete řešit 2D puzzly jen za pomocí světla a nábytkových záškodníků, kteří se mění v závislosti jestli na ně svítí světlo nebo ne. Všichni mají svá daná pravidla a hra vás postupně přesouvá od jednoho typu, přes kombinace plynule k jinému. Zvlášť závěrečné hádanky s vodou mě naprosto ohromily a vytvořily parádní závěr hry. Ten přišel po zhruba pěti hodinách, což je pro mě úplně ideální čas.

Na závěr musím zmínit interaktivní obrazy, které na své cestě můžete najít a které v sobě občas skrývají jednoduchou minihru. Ty jsou jednoduše skvělé - kombinace ruční kresby, uměleckého stylu, hudby a originální hratelností patří jednoznačně mezi highlight celé hry. Kdyby byla hra složená jenom z těchto jednotlivých interaktivních obrazů, nic bych nenamítal.

Pro: Hratelnost, vzhled, soundtrack, délka, ovládání, obrazy

Proti: Nic

+23

Mass Effect 2: Kasumi - Stolen Memory

  • PC 70
Vcelku krátké rozšíření, které přináší do hry novou postavu Kasumi. Mise s ní byla zpočátku nevšední a přestrojení Sheparda mi připomínalo některé banketové záležitosti v sérii Dragon Age. Co mě ovšem po chvíli zklamalo, tak byl nedostatek interakce jak s hosty, tak se samotným hostitelem. S ním jsem prohodila pár vět (alespoň z mé strany) a se žádným z hostů jsem nemohla vést dialog, který by mohl misi trochu ozvláštnit. Samotná náplň byla primitivní, oběhat pár předmětů či aktivních míst a šlo se do akce. Co se mi naopak ještě líbilo, krom jiného přístupu k misi, tak byla hudba, do které jsem se zaposlouchala.

Druhé zklamání pak přišlo, kdy jsem navštívila Kasumi v její kajutě. Dialog s ní vést nešlo a pouze reagovala, pokud jsem interagovala s nějakým jejím osobním předmětem. To mi opravdu není jasné, proč se vývojáři nerozhodli z ní udělat normálního člena posádky se vším všudy. Alespoň se Kasumi přiznala ke své lásce k fyzickým knihám a jejich vůni, to se jí počítá k dobru...

Pro: hudba, dobrý nápad na misi, nový společník

Proti: krátká herní doba, nemožnost větší interakce s novou postavou

+25