Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Fallout

  • PC 100
Při tvorbě této hry došlo k souhře několika okolností. Ta nastává maximálně jednou za 10 let a dává vzniknout dokonalý hrám. Tým lidí, co chtěl do počítačových her převést to nejlepší z papírových rpgéček, byl ponechán bez většího zájmu vydavatele. Mohl si tak plnit spoustu svých geniálních nápadů. Proto dnes můžeme obdivovat třeba originálně vymyšlené výtvarné ztvárnění světa, který vychází hlavně z 50. let a tehdejších představ o atomové apocalypse. Detailní herní systém který reaguje i na to, když hrajete polodementního vraha dětí.Užívat si temného světa, ve kterém má všechno své pevně dané místo a smysl.
+19

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 100
Rozplýval jsem se už u Diabla 2, tady jen zopakuju, že už samotná hra byla dokonala a to, co z ní udělal datadisk, se dá popsat jen jako Boží dílo. Bez váhání můžu D2+LoD označit jako hru, u které jsem strávil nejíce času v životě a v současti už si ji zakazuju instalovat, jinak bych přišel o práci, přátele a nakonec i o život, protože bych u kompa prostě umřel hlady. Tahle hra je droga, na kterou je jediný lék - nehrát ji!

Pro: Všechno!

Proti: Nic

+19

The Sims

  • PC 85
Chvíľu som uvažoval, či počet bodov nezvýšiť takmer k absolútnemu maximu. Ultimátne dielo Willa Wrighta, ktoré neskôr dalo vzniknúť ryžovaniu zlata nenásytného molocha :-) Ale to je druhá vec, kvality tejto hry to nijako nezráža, ba naopak. Hra od ktorej sa nečakalo nič, a vznikol obrovský fenomén, o ktorom sa hovorí, že pritiahol k počítačom, resp. hrám i druhú polovicu ľudstva :-)

Pro: skrátka fenomén

Proti: nie je čo :-)

+19

Star Wars: Dark Forces

  • PC 85
Na tuto hru mám naprosto parádní vzpomínky. Super střílečka s dobrou grafikou, navíc v hávu Star Wars = zábava zaručena. Části některých misí si dodnes pamatuji nazpaměť. Příběh byl super, jak už je u Star Wars zvykem a když jsem na konci viděl Vadera, jak kouká na vybuchující Arc Hammer, dostavil se pocit, jaký je nejen nepopsatelný, ale také neopakovatelný. Začátek kariéry Kyla Katarna se zkrátka povedl na výbornou.

Pro: Grafika, příběh, spousta zbraní, atmosféra, Star Wars.

Proti: V misích nešlo ukládat, což v kombinaci s jejich velkým rozsahem občas pěkně nakáklo.

+19

Thief: The Dark Project

  • PC 95
Thief má především temnou pohlcující atmosféru. Ta je podporována snad vším, co ve hře je. Světem, kde proti sobě (nejen) názorově stojí náboženští fanatici Hammeriti paradoxně představující technologický pokrok a pohani, lidé mající blízko k magii, uznávající přírodu a uctívající její duchy. Když si rozeberete příběh, uvědomíte si, že se vlastně jedná o jednoduché klišé. Dobrým ho dělá styl vyprávění a vhodné začlenění do světa, v němž se odehrává. Hratelnost stojí především na perfektním level designu. Lokace jsou vzhledově úžasné a bez chyby funkční. Poskytují nezapomenutelný herní zážitek a nabízejí několik cest k vytouženému cíly. Na nejvyšší obtížnost (na jinou nemá Thiefa ani smysl hrát) jste nenásilně tlačeni prozkoumávat celé prostředí a sbírat vše cenné, na co oko padne. Zbavit se jen jediného strážného není úplně snadné, každý člověk stojící v cestě tak budí respekt a plížení mezi zombiemi a jiným nemrtvými nahání skutečný strach.

Prvního Thiefa považuji za nejlepší stealth akci. Jestli máte takový typ her rádi, určitě si ho zahrajte. Vlastně v takovém případě jste ho už nejspíš dávno hráli.
+19

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

  • PC 100
Riddick mě ve své době překvapil, jak skvěle vypadal a po čtyřech letech od vydání může stále graficky konkurovat většině vydávaných titulů. Výborný filmový příběh s dobrou kamerou ve video sekvencích, zaujme a nepustí dokud hru nedohrajete. Možnost postupovat v určitých chvílích různým způsobem a ovládat roboty také přispěje ke znovuhratelnosti.

Pokud se vám líbily filmy Černočerná tma a Riddick: Kronika temna, budete ze hry přímo nadšeni.

Pro: filmový příběh, atmosféra, hratelnost, variabilita, grafika.

Proti: občas člověk tápe, kde má vlastně jít.

+19

Deus Ex

  • PC 100
Pro mě jedna z her, která nastavila laťku pro to co je dobrý a to čemu něco chybí. Warren ukázal, že dokáže udělat něco co překoná i neuvěřitelnou pecku System shock a neskutečný nářez Deus Ex je na světě. Bavilo mě samozřejmě to, že můžete hrát přesně tak jak chcete takže kombinace hackera, snipera a pistolníka se kterou jsem hru dohrál poprvé je úplně v pohodě:D. Ale nejlepší (teda aspon pro mě) jsou detaily a skryté spoilery k příběhu, jež dávají hře neuvěřitelnou hloubku. Čtení emailů, nacházení databank s klíči k celoživotním úsporám to je to co hře přidalo punc dokonalosti k perfektnímu příběhu, dialogům, atmosférě, hernímu systému a prostě snad všemu. Herní modla, kterou dvojka jenom shodila.

Pro: Příběh, vývoj postavy, atmosféra, muzika...

Proti: Druhý díl

+19

Dune 2000

  • PC 80
Je to nastavovaná kaše, je to pouhý remake. Ale perfektně zvládnutý. Velmi pěkná grafika prostředí bohužel poněkud nepěkně kontrastuje s nehezkými jednotkami (vrchol je asi sonic tank).
Chválím i kvalitu výbuchů, kterých si užijete dosytosti či povedené animace. Pravděpodobně nejlepší je způsob odlišení tří bojujících stran. Nádherné zlaté budovy rodu Ordos či naprosto perfektní hlas při hraní za rod Harkonnen. I ono "game saved" znělo, jako kdyby mi každou chvíli měl někdo dát pěstí.
Rovněž chválím hudbu (skladby se dají volit v menu) a krásný dřevěný interface.
Ve zkratce zábava. A skvělý remake.

Pro: Grafika celkově, příjemné odlišení rodů, animace

Proti: Ošklivé a okoukané jednotky, stereotypní mise

+19

Planescape: Torment

  • PC 100
Nelituji jediné vteřiny u tohoto díla strávené. Vynikající příběh brnkající na city, desítky geniálních fantasy nápadů, ohňostroj fantazie a hratelnosti a závěr, na který hledíte s otevřenými ústy. Nic podobného už nikdy nevznikne. Je to herní poklad, který si každý hráč opatruje. Pokud od hry čekáte jen zábavu na pár hodin, zahrajte si raději kteroukoliv z desítek a stovek průměrných her. Pokud hledáte špičkovou hru, která Vás osloví a vtáhne do neuvěřitelného příběhu, jste tu správně. Na měsíc budete žít uvnitř světa Planescape a ven do skutečného světa budete chodit jen neradi.

Pro: herní poklad, jaký dnes už nikdo neudělá

Proti: sem tam bugy, nízké rozlišení (řeší mod),

+19 +20 −1

Deus Ex

  • PC 100
Ono můžete napsat tuny chval a oslavných not na game, level, speech desing, nakonec ale po tolika rozehráních přijdete na to, že jediné opravdové vyjadření DE je někde u jiskření mezi řádky beta kódu a šuměním větru v Paříži. Čistá forma takřka kompletní katarze s dějovou linkou mnohdy až bolestivě shodnou s dnešní společností. Pravděpodobně poslední technologický krok (ve všech směrech), který jsem od roku 2000 byl schopen uznat ve smyslu 'forma ladí s obsahem v dokonalé symbióze'.

Pro: Vytvořený svět, zdánlivě lineární cesty do Říma, hráčova možnost odhalovat svět @ sledovat jak vývojáři samotného hráče vyjádří. Level & game & speech design

Proti: Možná v jistých směrech neupjatý závěr a některé situace, které až příliš korespondují s odosobněním hlavního hrdiny od hráče a zaměřením na další skutky k dobrému gradování 'zachraň svět' scénáře

+19 +21 −2

Counter-Strike

  • PC 50
Pokud se nepletu, CS je primárně koncipován jako taktická 1st person akce. Bohužel, pokud zrovna nehrajete s lidma co znáte třeba na LAN party nebo nejste členem klanu, potenciál celé hry mizí a celá hra se zvrhává do total killing spree madness, at už v SP s botama nebo v MP. Takže těžko tuhle hru hodnotit. Pokud hrajete s kvalitníma hráčema čistou týmovou řežbu, tak chápu hodnocení okolo 80%. Pokud jde jen o připojení k náhodné hře, kde je to pomalu všichni na všechny, tak se hodnocení propadá někam na třicítku, ne-li dvacítku.

Po technické stránce je hra imo celkem vyhovující, hudba žádná (ale to se u takové hry dá celkem předpokládat... i když by neškodila) a HW je to nenáročný (i na dobu vydání). Podle mě taková šedivá, celkem nezajímavá hra, která spadá do průměru a ode mě má teda 50%, další procenta si přičtěte / odečtěte podle lidi, s kterýma hrajete.

Pro: HW nenáročnost

Proti: nuda

+19 +23 −4

Deus Ex

  • PC 100
Nejlepší hra, jakou jsem kdy hrál. Když jsem tu hru dohrál, seděl jsem vykulený a říkal si: Do prdele ještě nechci konec! Já chci ještě! A taky že jo. Nová hra a zese to šlo jinak.
Dá se to hrát jako střílečka, stealth akce, hacker. Osobně mi dělalo největší problémy nezabíjet lidi. Pak je hra hodně těžká. Zkoušel jsem to přejet i tak, že nezabiju nikoho, ale bohužel nevím jak dostat Simmonse aniž bych mu nemusel rozmetat ksicht GEPkou. Hru mám v počítači dodnes a dodnes si ji zahraju. Přejel jsem ji počítám tak 80x ale možná i víc. Na to mi prostě nešahejte. Dokonalejší hra není a nebude. Škoda že nejde dát 200 procent.

Pro: Všechno!!!!!

Proti: Sem tam bug.

+19 +22 −3

Tomb Raider

  • PC 90
Tomb Raider, na svojí dobu to byla opravdu revoluční hra. Konečně se také objevila v hlavní roli žena a ne tak ledajaká. Musím říci že jsem si konečně užila hraní a atmosféra hry mě opravdu dostala. Nejsilnějším zážitkem se pro mě stal souboj s T-rexem. O té doby jsem pro velká prostranství měla hlášku,(ta se mě drží až do teď)
" moc prostoru, moc vzduchu, smrt přichází".
Co se týče pohybů samotné Lary, byla opět na svoji dobu skvěle rozpohybována. Hlavně se mi líbyla, když tlačila kvádr, anebo skákala šipky z vodopádu.
Lara je protě fenomén, a ať si říká kdo chce, co chce. Pro mě je tato hra srdcová záležitost.

Pro: atmosféra prvního dílu

Proti: v další dílech je lara lépe rozpohybovana

+19

Vietcong

  • PC 95
Vietcong mi ovlivnil život. Díky němu jsem se začal zajímat o válku ve Vietnamu na kterou jsem teď odborník-amatér. Taky už začínám rozumět vietnamštině, moc zajímavý jazyk. Teď ke hře. Hra má dobrý příběh, vypravuje o vojákovi a jeho misi strávené v Táboře Nui pek, která neskončila moc dobře. Atmosféra džungle je výborná. Opravdový frajer, jako já, projel celou hru bez kompletně vypnutého HUDu. To je potom maso! Tak když člověk vidí kolik má života, tak se tak nebojí, ale bez HUDu to mám potom strach o vlastní život!
Grafická stránka je taková... No mně se líbí. I když ty ksichty jsou hrozné. Džungle je ale zpracovaná fenomenálně. Třeba ve Far cry byla nádherná džungle, ale byla taková... čistá. Kdežto ve vietcongu je to jiné kafe. To je hnusná, smradlavá, temná džungle.
Hudba (hlavně rádio) výtečná. Dabing je skvěly a Nhutovy hlášky jsou nezapomenutelné! Já zabít moc komouš! Proč ty střílíš Nhuta? Hehe.
Hratelnost je taktéž na vysoké úrovni, ale jedna mise mi dělala opravdové problémy a sice záchrana kamaráda z vietcongského tábora. Pořád jsem se prozrazoval. Fuck.
Multiplayer jsem nikdy nehrál, pouze jsem si všechny mapy přejel proti AI.
Musím říct, že vietcong opravdu věrně vietnam i atmosféru války. Vězte, že všechny zbraně, věci a informace jsou pravdivé.

Pro: Příběh, dabing, atmosféra, realistické ztvárnění Vietnamu i války v něm, hlášky, mise, vtip

Proti: Hnusné ksichty a ta mise o které se zmiňuji výše.

+19

Far Cry 2

  • PC 70
Neznám větší případ nenaplněných ambicí. Ta hra mohla být skvělá, mohla trhat žebříčky, ale asi nebyl čas nebo já nevím co a vyšla z toho ukázka enginu s gameplay spíchnutým během páteční pauzy na obědy.

Grafika je krásná, sice nedosahuje detailnosti Crysis, ale osloví. Pralesy, savana, poušť, na vše se krásně dívá. Afrika si o předělání do 3D akce přímo říkala, díkybohu, že si toho už někdo všiml. Možná by tam jen nemusil strašit ten šedej filtr (jako by se vývojáři báli ukázat zelenej les, aby si hráči náhodou nemysleli, že je černá Afrika málo depresivní).

Fyzika je trochu přehnaná, napříkla stromy ve větru div nemlátí o zem. Jednou jsem viděl respawn nového džípu na místě starého-odletěl asi 40 metrů daleko. Působí to dojmem, že to prostě stálo moc peněz na to, aby si toho nikdo nevšimnul. Oheň je ve hře udělaný taky fajn, ikdyž osobně jsem ho moc nepoužíval (pokud nechytne sklad s municí, tak nemá žádné extra účinky).

Hra už od prvního okamžiku zaujme velkým vcítěním se hráče do postavy. Vše co děláte, opravdu děláte (postava otevře dveře tím, že chytne za kliku apod.). V kontextu pak působí trošku blbě, že při chůzi ani stání nejsou vidět nohy. Tím máme pozitiva za sebou.

Už mi je jasné, proč jsem nikde neviděl demo. Od první chvíle, kdy dostanete postavu plně do rukou, do konce hry se opakuje schéma úkolů. Tak nulovou inovaci nebo nápaditost jsem ještě neviděl. Všechny úkoly sestávají z jednoduché matice-přijmi úkol-sedni do auta a dojeď na druhý konec (otravné outposty raději zmiňovat nebudu, to už tu rozepsal někdo jinej)-zabij/vem nějaky předmět-vrať se a nanovo. Po čase to začne neuvěřitelně nudit. Neustále stejní protivníci, neustále stejné prostředí, časem se z něj stane nepříjemná rutina. Více alternativ je sice možných, ale stará ratata metoda s ostřelováním je nejlepší (ono se těžko plíží, když vás protivník vidí v noci, v křoví na 40m a to ještě s pěkně drahým stealth outfitem). Slavná otevřenost prostředí taky není tak horká. Ve většině lokací totiž máme nenápadnej tunel kolem cesty, který vám dovolí odbočit tak možná 10 metrů z trasy, než narazíte na skalní hradbu.

Hra se sice snaží oživit hraní spoustou side-questů, ale není moc zábava je plnit. Můžete sbírat diamanty, objevovat outposty, získavat baráčky, praktické využití to však nemá. Cca v půlce hry jsem už měl nakoupeny zbraně a upgrady, které mi vyhovovaly a tím se ztratila motivace cokoliv dělat (ke konci jsem měl 250 diamantů v kapse k ničemu). Do toho se ještě přidá blbá malárie, ze které vás není nikdo schopnej vyléčit a tak musíte co chvilku lítat plnit mise pro civilisty (fajne vymlátit půl Afriky kvůli dvoum tabletkám). Spolubojovníci jsou tu spíše pro efekt a zadávání misí. Je sice fajn, že vás můžou zachránit před smrtí, ale k čemu to je, když vám do ruky vrznou zrezlyho makarova a po chvilce sami chcípnou, takže ve výsledku jsou jen přítěží s malou vyjímku upgradování vybavení u domku.

O příběhu (jestli se tomu tak vůbec dá ještě takhle říkat) se snad raději ani nezmiňovat. V žádné jiné hře mi nebylo tak lhostejné, která organizace bude zrovna na koni nebo o co tam vůbec jde.

Ve výsledku tak máme jen krásnou hru, u které někdo zapomněl, že by se měla dát především hrát. Je zábavná tak možná první hodinu, než se okouká a pak už jen budete znuděně a nasraně pinglovat mezi lokacema v rezavým jeepu. Věčná škoda, tak dobrá hra to mohla být.

Pro: Grafika, Afrika

Proti: Nudná gameplay upadající do stereotypu

+19

Return to Castle Wolfenstein

  • PC 85
Return to Castle Wolfenstein je jedním z nejočekávanějších pokračování v herní historii (bez přehánění) a po jeho zahrání jsem rád, že jsem o něm mohl říct, že dopadlo na výbornou. Střílení nacistů nikdy nebylo tak zábavné (s výjimkou prvního dílu, samozřejmě), jako v RTCW. Především první část exceluje. Ve druhé se supervojáky už to trochu ztrácí na hratelnosti (supervoják vystřelí jednou a jste doslova v řiti), ale i tak je to výborná hra. Doporučuji i její síťovou verzi Enemy Territory, která je úplně zdarma.

Pro: zbraně, velký počet nacistů, touha zabíjet, atmosféra

Proti: chybí Hitler, ale toho jste vlastně zabili už v prvním díle :)

+19 +21 −2

Team Fortress 2

  • PC 90
Team Fortress 2 je první multiplayerová FPS, která mne vydržela bavit více než jednu hodinu informatiky :) FPS jako žánru dvakrát nefandím a multiplayerovým FPS už vůbec ne, protože z toho, co jsem hrál například Counter-Strike, jsem měl pocit, že většina hráčů jsou naprosto nehorázně naskillovaní dementi, kteří nemají na práci nic jiného než si trénovat svoje l33t skillz a dávat headshoty Desert Eaglem přes půl mapy - a to v Team Fortress 2 není. Není to tak náročné na přesnost míření a reflexy, navíc jen dvě z devíti povolání jsou schopné dát instatní kill. Díky tomu, že hra se snaží donutit hráče, aby spolu spolupracovali, je zážitek ze hry (pro mně) znatelně lepší, než u obyčejného Team Deathmatche. Samozřejmě, někdy se to nepovede - příkladem budiž CTF mapa 2Fort, která se velmi často zvrhne v obyčejný Deathmatch, protože na nošení inteligence každý kašle a i když se vy snažíte, tak ty dvě sentry u nepřátelské intel vás rozšvihají a nikdo nechce pomoct je zničit.

Dalším z kladů TF2 je množství a vybalancovanost povolání, které je opravdu každé potřeba pro úspěch (ale někdy stačí jen jedno, no :)) a není žádné, které by nikdo nehrál, protože by bylo nezábavné a zbytečné. Povolání jsou také skvěle vybalancované a s každým dokážete dát každé, pokud se budete snažit.

Celkově - pokud si chcete zahrát dobrou multiplayerovou akci, sáhněte všemi 10 po TF2. Všechno tohle + skvělé komiksové zpracování dělá z TF2 hru, kterou byste si měli zahrát, pokud už jste unaveni dostávat headshoty Desert Eaglem přes půl mapy.

Heavy a Pyro rulez :)

Pro: Grafika, hratelnost, vyváženost, pravidelné updaty

Proti: Některé mapy nejsou tak dobré (2Fort, Steel nebo Well (CP)

+19 +20 −1

Half-Life 2

  • PC 90
Pokračovanie legendy, takto by sa to dalo celé zhrnúť. Ale nie, Half-Life 2 si určite zaslúži lepší komentár. Začať by sme mohli krásnou grafikou, hoci to nie je to najdôležitejšie. No túto krásnu grafiku si všimnete aj dnes, mierne poupravenú aj v oboch epizódach. Pokračujeme - skvelý príbeh, vynikajúca, ale neskutočná atmosféra sveta, kde nevládnu ľudia, ale nepriateľská rasa Combine pod vedením zradcu doktora Breena (toho doktora Breena, ktorý pracoval v Black Mesa a neustále komandoval Gordona). Prechádzky mestom City 17, až do špiku kosti nasiaknutým takou tou východoeurópskou atmosférou (ostatne aj hlavný dizajnér hry, Viktor Antonov potvrdil, že pri jeho tvorbe sa inšpirovali najmä metropolami východu, ale aj Prahou), spustošenou väznicou Nova Prospekt či opusteným sídlom Ravenholm - to je proste zážitok.

Half-Life jednotka vyšla v dobe, keď leteli najmä bezduché (pozor, nehovorím zlé, aj ja som v nich odohral desiatky hodín) strieľačky typu Quake, či Blood a jej inovatívny prístup šokoval celú hráčsku obec. Strieľania bolo stále dosť, no pomenej oproti spomínaným hrám a pridala sa nutnosť logického myslenia. A Half-Life 2 v tom všetkom pokračuje, keď sa občas po adrenalínovej akcii proste na chvíľu zaseknete. Príjemne popoťahujete mozgové závity, niečo poriešime a ideme ďalej. To sa mi páči, isté spestrenie. Half je proste legenda a skvelo hrateľný - čo viac chceme?

Pro: Grafika, hrateľnosť, puzzle, vyvážený pomer strieľania a puzzlov, modifikovateľnosť, multiplayer, atmosféra, vynikajúca AI

Proti: Krátke, nudná prechádzka vznášadlom, zopár menších bugov

+19 +20 −1

Thief: The Dark Project

  • PC 100
Thief je moje nejoblíbenější herní série. Raritou budiž to, že jsem žádný ze tří doposavaď vydaných dílů nedohrál až do závěrečného happy endu, ale musíte mi věřit, že se o to snažím pravidelně co půl rok.

Garretta hlavní postavu hry si vžijete pod kůži během několik minut. Jak by taky ne když jde o dědečka agenta 007 a jednu podle mě z nejchytřejších počitačových postaviček, která se zkrátka narodila ve špatné době na špatném místě. Zemi zachvátily nemoce a mocní čarodějové si přeříkavají ty nejtemnější kouzelné svitky jako ukolebávky před spánkem. Ideální doba na záchranu před otevirajicí se pekelnou bránou a drobným výdělkem.

Kouzlem a jendoznačně důvodem proč hru zbožňuju spolu s ( aspoň v to doufám ) XYZ lidmi po celém světě je nezpozorovaná stealth práce rukou. Hru doporučuju hrát jednoznačně vždy na nejtežší expert obtížnost, která nezvětšuje počty nepřátel jak si kdo může hned bezmyšlenkovitě myslet, ale přidává do mise další zajimavé úkoly, které jen ohromně zvyšují hratelnost.

Koukněte se na rok vydání a nezbývá, než už bohužel pohřbeným LGS poblahopřát o perfektní zvladnutou prácí s prvkem bez, kterého by Thief nebyl Thiefem. Ano píšu a myslím na hru světla a stínů. Nevím jak vás, ale ve chvílich, kdy mě hledaly ozbrojene stráže a já se kroutil v temném koutu pod stolem by se mi krve nedořezal. Samozřejmě šlo hru profičet i na tzv. Rambo styl, ale tímto jste se připravili o hlavní kouzlo celé hry. Další a neméně důležitým prvkem jako byla pro Garretta tma je zvuk. Každý neopatrný krok, šum či nedejbože shozený předmět dál znamení strážím, že něco není v pořádku.

V úvodu jsem použil pojmenování dědeček agenta 007 a opravdu, jen se rozhledněte kolem. Několik druhů šípů ( mechový, vodní, lanový či zvukový ), našlapné omračujicí miny či tajemné silové nápoje a ani v zámečnictví byste se neztratili.

Grafika by možná potřebovala novou fasádu v podobě 3D patche, ale dá se to přežít zvlášť, že tento faktor není pro hru samotnou až tak důležitý.

Na závěr jen dodám možná pro někoho příjemnou novinku, zvlášť pro ty co mají hru prolezlou křížem krážem, že existuje i nespočet zajimavých neoficiálních módů i map, které rozhodně není dobré ignorovat včetně dobře vypadajicího multiplayerového cooperativního patche. Stačí si jen trochu pogooglit...

Pro: Atmosféra, hratelnost, hra světla a stínů, první polovina hry, žijicí fanouškovká báze vyvíjejicí nové věci, expert obtížnost, manipulace s předměty včetně těl.

Proti: Mise s nemrtvými, chybí multiplayer, trochu už rezavějicí grafika, sem tam se zasekavajicí se vojáci o předměty.

+19

Dungeon Siege

  • PC 80
Dungeon Siege je typická rubačka, kde se vlastně většinu času jen díváte na to, jak vaše postavy likvidují nepřítele. Kupodivu je to i přesto zábava :) Nějaká ta taktika se ale při soubojích přecejen najde (pokud nehrajete osamoceni a přiberete si někoho do party) a samotné vybavování postav a hledání stále nového a lepšího vybavení mi přišlo taky celkem zábavné. Co bych rozhodně vyzdvihla, je systém vylepšování té schopnosti, kterou používáte (jak je asi tak realistické, když vyšlete tisíc fireballů a pak si zvýšíte sílu?) a velmi různorodá prostředí.
Na druhou stranu hra je příšerně lineární. Jdete chodbičkami dál a dál, jen čas od času je tu nějaká odbočka, kterou když půjdete, možná dostanete nějakou odměnu, ale jinak nikam nevede. Vůbec celý svět kvůli tomu vypadá dost nerealisticky (celkem brzy na začátku narazíte zničený most, vedoucí do města Stonebridge. Nakonec se do Stonebridge dostanete oklikou, ale nemělo by náhodou být možné se k tomu mostu dostat i z druhé strany? Podle tvůrců asi ne :)) Vše je prostě viditelně připravené jen pro vás, abyste měli co rubat.
Ale jako oddechovku, když nechcete moc přemýšlet, můžu Dungeon Siege doporučit.

Pro: Dobrá hratelnost, různorodá prostředí, spousta itemů, hudba

Proti: Strašlivá lineárnost a nerealističnost prostředí

+19