Nejlépe hodnocené komentáře
Fallout
Diablo II: Lord of Destruction
The Sims
Pro: skrátka fenomén
Proti: nie je čo :-)
Star Wars: Dark Forces
Pro: Grafika, příběh, spousta zbraní, atmosféra, Star Wars.
Proti: V misích nešlo ukládat, což v kombinaci s jejich velkým rozsahem občas pěkně nakáklo.
Thief: The Dark Project
Prvního Thiefa považuji za nejlepší stealth akci. Jestli máte takový typ her rádi, určitě si ho zahrajte. Vlastně v takovém případě jste ho už nejspíš dávno hráli.
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
Pokud se vám líbily filmy Černočerná tma a Riddick: Kronika temna, budete ze hry přímo nadšeni.
Pro: filmový příběh, atmosféra, hratelnost, variabilita, grafika.
Proti: občas člověk tápe, kde má vlastně jít.
Deus Ex
Pro: Příběh, vývoj postavy, atmosféra, muzika...
Proti: Druhý díl
Dune 2000
Chválím i kvalitu výbuchů, kterých si užijete dosytosti či povedené animace. Pravděpodobně nejlepší je způsob odlišení tří bojujících stran. Nádherné zlaté budovy rodu Ordos či naprosto perfektní hlas při hraní za rod Harkonnen. I ono "game saved" znělo, jako kdyby mi každou chvíli měl někdo dát pěstí.
Rovněž chválím hudbu (skladby se dají volit v menu) a krásný dřevěný interface.
Ve zkratce zábava. A skvělý remake.
Pro: Grafika celkově, příjemné odlišení rodů, animace
Proti: Ošklivé a okoukané jednotky, stereotypní mise
Planescape: Torment
Pro: herní poklad, jaký dnes už nikdo neudělá
Proti: sem tam bugy, nízké rozlišení (řeší mod),
Deus Ex
Pro: Vytvořený svět, zdánlivě lineární cesty do Říma, hráčova možnost odhalovat svět @ sledovat jak vývojáři samotného hráče vyjádří. Level & game & speech design
Proti: Možná v jistých směrech neupjatý závěr a některé situace, které až příliš korespondují s odosobněním hlavního hrdiny od hráče a zaměřením na další skutky k dobrému gradování 'zachraň svět' scénáře
Counter-Strike
Po technické stránce je hra imo celkem vyhovující, hudba žádná (ale to se u takové hry dá celkem předpokládat... i když by neškodila) a HW je to nenáročný (i na dobu vydání). Podle mě taková šedivá, celkem nezajímavá hra, která spadá do průměru a ode mě má teda 50%, další procenta si přičtěte / odečtěte podle lidi, s kterýma hrajete.
Pro: HW nenáročnost
Proti: nuda
Deus Ex
Dá se to hrát jako střílečka, stealth akce, hacker. Osobně mi dělalo největší problémy nezabíjet lidi. Pak je hra hodně těžká. Zkoušel jsem to přejet i tak, že nezabiju nikoho, ale bohužel nevím jak dostat Simmonse aniž bych mu nemusel rozmetat ksicht GEPkou. Hru mám v počítači dodnes a dodnes si ji zahraju. Přejel jsem ji počítám tak 80x ale možná i víc. Na to mi prostě nešahejte. Dokonalejší hra není a nebude. Škoda že nejde dát 200 procent.
Pro: Všechno!!!!!
Proti: Sem tam bug.
Tomb Raider
" moc prostoru, moc vzduchu, smrt přichází".
Co se týče pohybů samotné Lary, byla opět na svoji dobu skvěle rozpohybována. Hlavně se mi líbyla, když tlačila kvádr, anebo skákala šipky z vodopádu.
Lara je protě fenomén, a ať si říká kdo chce, co chce. Pro mě je tato hra srdcová záležitost.
Pro: atmosféra prvního dílu
Proti: v další dílech je lara lépe rozpohybovana
Vietcong
Grafická stránka je taková... No mně se líbí. I když ty ksichty jsou hrozné. Džungle je ale zpracovaná fenomenálně. Třeba ve Far cry byla nádherná džungle, ale byla taková... čistá. Kdežto ve vietcongu je to jiné kafe. To je hnusná, smradlavá, temná džungle.
Hudba (hlavně rádio) výtečná. Dabing je skvěly a Nhutovy hlášky jsou nezapomenutelné! Já zabít moc komouš! Proč ty střílíš Nhuta? Hehe.
Hratelnost je taktéž na vysoké úrovni, ale jedna mise mi dělala opravdové problémy a sice záchrana kamaráda z vietcongského tábora. Pořád jsem se prozrazoval. Fuck.
Multiplayer jsem nikdy nehrál, pouze jsem si všechny mapy přejel proti AI.
Musím říct, že vietcong opravdu věrně vietnam i atmosféru války. Vězte, že všechny zbraně, věci a informace jsou pravdivé.
Pro: Příběh, dabing, atmosféra, realistické ztvárnění Vietnamu i války v něm, hlášky, mise, vtip
Proti: Hnusné ksichty a ta mise o které se zmiňuji výše.
Far Cry 2
Grafika je krásná, sice nedosahuje detailnosti Crysis, ale osloví. Pralesy, savana, poušť, na vše se krásně dívá. Afrika si o předělání do 3D akce přímo říkala, díkybohu, že si toho už někdo všiml. Možná by tam jen nemusil strašit ten šedej filtr (jako by se vývojáři báli ukázat zelenej les, aby si hráči náhodou nemysleli, že je černá Afrika málo depresivní).
Fyzika je trochu přehnaná, napříkla stromy ve větru div nemlátí o zem. Jednou jsem viděl respawn nového džípu na místě starého-odletěl asi 40 metrů daleko. Působí to dojmem, že to prostě stálo moc peněz na to, aby si toho nikdo nevšimnul. Oheň je ve hře udělaný taky fajn, ikdyž osobně jsem ho moc nepoužíval (pokud nechytne sklad s municí, tak nemá žádné extra účinky).
Hra už od prvního okamžiku zaujme velkým vcítěním se hráče do postavy. Vše co děláte, opravdu děláte (postava otevře dveře tím, že chytne za kliku apod.). V kontextu pak působí trošku blbě, že při chůzi ani stání nejsou vidět nohy. Tím máme pozitiva za sebou.
Už mi je jasné, proč jsem nikde neviděl demo. Od první chvíle, kdy dostanete postavu plně do rukou, do konce hry se opakuje schéma úkolů. Tak nulovou inovaci nebo nápaditost jsem ještě neviděl. Všechny úkoly sestávají z jednoduché matice-přijmi úkol-sedni do auta a dojeď na druhý konec (otravné outposty raději zmiňovat nebudu, to už tu rozepsal někdo jinej)-zabij/vem nějaky předmět-vrať se a nanovo. Po čase to začne neuvěřitelně nudit. Neustále stejní protivníci, neustále stejné prostředí, časem se z něj stane nepříjemná rutina. Více alternativ je sice možných, ale stará ratata metoda s ostřelováním je nejlepší (ono se těžko plíží, když vás protivník vidí v noci, v křoví na 40m a to ještě s pěkně drahým stealth outfitem). Slavná otevřenost prostředí taky není tak horká. Ve většině lokací totiž máme nenápadnej tunel kolem cesty, který vám dovolí odbočit tak možná 10 metrů z trasy, než narazíte na skalní hradbu.
Hra se sice snaží oživit hraní spoustou side-questů, ale není moc zábava je plnit. Můžete sbírat diamanty, objevovat outposty, získavat baráčky, praktické využití to však nemá. Cca v půlce hry jsem už měl nakoupeny zbraně a upgrady, které mi vyhovovaly a tím se ztratila motivace cokoliv dělat (ke konci jsem měl 250 diamantů v kapse k ničemu). Do toho se ještě přidá blbá malárie, ze které vás není nikdo schopnej vyléčit a tak musíte co chvilku lítat plnit mise pro civilisty (fajne vymlátit půl Afriky kvůli dvoum tabletkám). Spolubojovníci jsou tu spíše pro efekt a zadávání misí. Je sice fajn, že vás můžou zachránit před smrtí, ale k čemu to je, když vám do ruky vrznou zrezlyho makarova a po chvilce sami chcípnou, takže ve výsledku jsou jen přítěží s malou vyjímku upgradování vybavení u domku.
O příběhu (jestli se tomu tak vůbec dá ještě takhle říkat) se snad raději ani nezmiňovat. V žádné jiné hře mi nebylo tak lhostejné, která organizace bude zrovna na koni nebo o co tam vůbec jde.
Ve výsledku tak máme jen krásnou hru, u které někdo zapomněl, že by se měla dát především hrát. Je zábavná tak možná první hodinu, než se okouká a pak už jen budete znuděně a nasraně pinglovat mezi lokacema v rezavým jeepu. Věčná škoda, tak dobrá hra to mohla být.
Pro: Grafika, Afrika
Proti: Nudná gameplay upadající do stereotypu
Return to Castle Wolfenstein
Pro: zbraně, velký počet nacistů, touha zabíjet, atmosféra
Proti: chybí Hitler, ale toho jste vlastně zabili už v prvním díle :)
Team Fortress 2
Dalším z kladů TF2 je množství a vybalancovanost povolání, které je opravdu každé potřeba pro úspěch (ale někdy stačí jen jedno, no :)) a není žádné, které by nikdo nehrál, protože by bylo nezábavné a zbytečné. Povolání jsou také skvěle vybalancované a s každým dokážete dát každé, pokud se budete snažit.
Celkově - pokud si chcete zahrát dobrou multiplayerovou akci, sáhněte všemi 10 po TF2. Všechno tohle + skvělé komiksové zpracování dělá z TF2 hru, kterou byste si měli zahrát, pokud už jste unaveni dostávat headshoty Desert Eaglem přes půl mapy.
Heavy a Pyro rulez :)
Pro: Grafika, hratelnost, vyváženost, pravidelné updaty
Proti: Některé mapy nejsou tak dobré (2Fort, Steel nebo Well (CP)
Half-Life 2
Half-Life jednotka vyšla v dobe, keď leteli najmä bezduché (pozor, nehovorím zlé, aj ja som v nich odohral desiatky hodín) strieľačky typu Quake, či Blood a jej inovatívny prístup šokoval celú hráčsku obec. Strieľania bolo stále dosť, no pomenej oproti spomínaným hrám a pridala sa nutnosť logického myslenia. A Half-Life 2 v tom všetkom pokračuje, keď sa občas po adrenalínovej akcii proste na chvíľu zaseknete. Príjemne popoťahujete mozgové závity, niečo poriešime a ideme ďalej. To sa mi páči, isté spestrenie. Half je proste legenda a skvelo hrateľný - čo viac chceme?
Pro: Grafika, hrateľnosť, puzzle, vyvážený pomer strieľania a puzzlov, modifikovateľnosť, multiplayer, atmosféra, vynikajúca AI
Proti: Krátke, nudná prechádzka vznášadlom, zopár menších bugov
Thief: The Dark Project
Garretta hlavní postavu hry si vžijete pod kůži během několik minut. Jak by taky ne když jde o dědečka agenta 007 a jednu podle mě z nejchytřejších počitačových postaviček, která se zkrátka narodila ve špatné době na špatném místě. Zemi zachvátily nemoce a mocní čarodějové si přeříkavají ty nejtemnější kouzelné svitky jako ukolebávky před spánkem. Ideální doba na záchranu před otevirajicí se pekelnou bránou a drobným výdělkem.
Kouzlem a jendoznačně důvodem proč hru zbožňuju spolu s ( aspoň v to doufám ) XYZ lidmi po celém světě je nezpozorovaná stealth práce rukou. Hru doporučuju hrát jednoznačně vždy na nejtežší expert obtížnost, která nezvětšuje počty nepřátel jak si kdo může hned bezmyšlenkovitě myslet, ale přidává do mise další zajimavé úkoly, které jen ohromně zvyšují hratelnost.
Koukněte se na rok vydání a nezbývá, než už bohužel pohřbeným LGS poblahopřát o perfektní zvladnutou prácí s prvkem bez, kterého by Thief nebyl Thiefem. Ano píšu a myslím na hru světla a stínů. Nevím jak vás, ale ve chvílich, kdy mě hledaly ozbrojene stráže a já se kroutil v temném koutu pod stolem by se mi krve nedořezal. Samozřejmě šlo hru profičet i na tzv. Rambo styl, ale tímto jste se připravili o hlavní kouzlo celé hry. Další a neméně důležitým prvkem jako byla pro Garretta tma je zvuk. Každý neopatrný krok, šum či nedejbože shozený předmět dál znamení strážím, že něco není v pořádku.
V úvodu jsem použil pojmenování dědeček agenta 007 a opravdu, jen se rozhledněte kolem. Několik druhů šípů ( mechový, vodní, lanový či zvukový ), našlapné omračujicí miny či tajemné silové nápoje a ani v zámečnictví byste se neztratili.
Grafika by možná potřebovala novou fasádu v podobě 3D patche, ale dá se to přežít zvlášť, že tento faktor není pro hru samotnou až tak důležitý.
Na závěr jen dodám možná pro někoho příjemnou novinku, zvlášť pro ty co mají hru prolezlou křížem krážem, že existuje i nespočet zajimavých neoficiálních módů i map, které rozhodně není dobré ignorovat včetně dobře vypadajicího multiplayerového cooperativního patche. Stačí si jen trochu pogooglit...
Pro: Atmosféra, hratelnost, hra světla a stínů, první polovina hry, žijicí fanouškovká báze vyvíjejicí nové věci, expert obtížnost, manipulace s předměty včetně těl.
Proti: Mise s nemrtvými, chybí multiplayer, trochu už rezavějicí grafika, sem tam se zasekavajicí se vojáci o předměty.
Dungeon Siege
Na druhou stranu hra je příšerně lineární. Jdete chodbičkami dál a dál, jen čas od času je tu nějaká odbočka, kterou když půjdete, možná dostanete nějakou odměnu, ale jinak nikam nevede. Vůbec celý svět kvůli tomu vypadá dost nerealisticky (celkem brzy na začátku narazíte zničený most, vedoucí do města Stonebridge. Nakonec se do Stonebridge dostanete oklikou, ale nemělo by náhodou být možné se k tomu mostu dostat i z druhé strany? Podle tvůrců asi ne :)) Vše je prostě viditelně připravené jen pro vás, abyste měli co rubat.
Ale jako oddechovku, když nechcete moc přemýšlet, můžu Dungeon Siege doporučit.
Pro: Dobrá hratelnost, různorodá prostředí, spousta itemů, hudba
Proti: Strašlivá lineárnost a nerealističnost prostředí
Pro: Všechno!
Proti: Nic