Nejlépe hodnocené komentáře
EcoQuest 2: Lost Secret of the Rainforest
Serious Sam: The First Encounter
Grafická stránka je výborná, navíc je hra krásně přehledná (což se nedá říct o druhém dílu). Délka hry ujde, navíc je tu ještě multiplayer který navíc obsahuje coop hraní.
Pro: hratelnost, multiplayer, typy a počet nepřátel, grafika
Proti: stereotyp, v jádru pouze tupá akce
Terrorist Takedown
A co vlastně jde? V TT se posadíte za určitou zbraň, do vozidla, či si zalétáte s vrtulníkem, vše se ovládá pouze pomocí myši. Aby to náhodou nebylo těžké máte kolem všech nepřátel čtverec jak kráva aby jste si jich všimli a včas je zabili. Nábojů máte neomezeně, naštěstí se ale vaše zbraň přehříná (či nabíjí) takže nestačí jen držet levé tlačítko. Občas máte i sekundární mód střelby, ale jen výjmečně a spíš jen tak na oko. AI je dementní, grafika je hnusná a nedetailní.
Terrorist takedown je špatná hra. Není to womko ani Wolfschanze u kterých jsem se alespoň bavil, tohle je prostě zlo. Existuje tolik různých věcí co se dá udělat ze stokorunou a koupě téhle hry je asi to nejhorší. 10% a to jenom za ten trailer a že mám city interactive rád.
Pro: trailer nevypadá nejhůř
Proti: vše
Age of Empires III
Ovšem je tu i několik nedostatků, které nemůžu hře odpustit, kazící výsledné hodnocení. Třeba do očí bijící chybou je, že vojáci střílejí i přes zeď. Ve hře takového formátu to považuji za ubohost, že to takhle mohlo projít. Hra ztrácí na reálnosti i tím, že vesničané nedonáší suroviny ke stavbám, nýbrž kutají až dokutají...
V options mi chyběla možnost měnit rychlost hry, trochu zpomalit tempo by občas nebylo na škodu.
Průběh hry je na můj vkus až krapet moc chaotický. Skoro vždy začínáte v "epicentru" nějakého boje, kdy není ani čas si vydechnout a trochu se rozkoukat, nebo na vás tlačí nějaký časový limit. Základnu máte už z části postavenou a ne vždy například vyhovuje rozmístění staveb. Někomu tohle může vyhovovat, mně spíše vyhovuje začínat v klidu od píky.
Pro: Grafika, zvuky, detailní souboje a demolování objektů.
Proti: Pár nereálných aspektů, příliš frenetická kampaň.
Plane Arcade
Na hře mi asi nejvíce vadilo střílení, protože se mi s éroplánem střílelo fakt blbě. Vlastně, když si to tak vezmu, celkem mi vadila i ovladatelnost letadla. Nedalo se s ním manévrovat tak, jak bych chtěl.
Ale i přesto je Plane Arcade příjemná letecká arkáda, která určitě neurazí a na poli freeware má nadprůměrnou grafiku. Hra vlastně působí tak trochu profi.
SimVillage
Pro: dá se to hrát a není to zase taková nuda
Proti: krátké a snadné
Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon
Call of Juarez: Bound In Blood
Dalším dobrým aspektem hry je zpomalení času, které můžete používat po zabití určitého množství nepřátel nebo tehdy pokud vám to hra určí (vchod do místnosti plné nepřátel). V CoJ 2 hrajete za dva bratry, kteří se ale liší jen minimálně (jeden může mít dynamit, druhý laso ve výsledku je to ale stejný) a skoro celou hru jdete spolu. Tak kde je sakra ta možnost hrát hru cooperative? :( Už nikdy nebudu číst preview.
Jednotlivé mise nejsou nic těžkého, pouze stačí jít na určené místo (i pod úkolem "najdi cestu ven" si tvůrci představují cestu přímo ke hvězdě - tak se označují všechny úkoly), cestou všechny postřílet a občas udělat něco mimořádného jako je třeba střelba s děla nebo kulometu. V pozdějších částech hry na vás čekají bossové, což je kapitola sama o sobě.
Spousta úkolů je o tom, najít nějákého toho bosse a zabít ho (k tomu slouží duel o tom ale později), často do něj ale musíte ještě vystřílet dva zásobníky (což působí hodně komicky, zvlášť když pak v ukázce na sobě nemá ani škrábnutí). Poté nastává duel, ve kterém jde o to protivníka zastřelit jakmile zazní zvon. Ze začátku se mi to vůbec nedařilo a duely jsem opakoval klidně 10x, později jsem se na ně ale už i těšil. Dvakrát se dokonce dostanete k doborvolným misím ve kterých si můžete vydělat peníze za které si později koupíte zbraně.
Call of Juarez: Bound In Blood je povedenou akcí, u které jsem se většinu času bavil, v prorovnání se svým předchůdcem je ale o něco horší, a to nejspíš proto, že je to "pouze" FPS a tak originalita spočívá pouze v prostředí a několika dalších drobnostech.
Pro: grafika, AI, zpomalení času, lepší multiplayer oproti jedničce, fyzika, příběh
Proti: slabší začátek, chybí cooperative multiplayer!!!, někteří bossové
Bulánci
Pro: Multiplayer.
Proti: Stereotyp.
Soldier of Fortune
Pro: Nádherně brutální, sympatičtí hrdinové i záporák, weapons, brokovnicí do slabin.
Proti: Chtělo by to mnohem víc!
Call of Juarez: Bound In Blood
Byli mi tedy představeni 3 bratři. Nejstarší, ztřeštěný veterán Ray, prostřední Thomas, který si potrpí na tichou práci a nejmladší pobožný William. Příběh začíná hádkou na kolty mezi Thomasem a Rayem. William začne vyprávět jak k tomu došlo. Hned na začátku mě velmi mile překvapila občanská válka. Škoda, že nebyla tato pasáž delší, bylo to něco jako Call of Duty v době Severu a Jihu. Bomba! Vyzkoušíte si tedy, že Ray třímajíce dva kolty nebo Ranger v jedné a dynamit v druhé má problém s uznáváním autorit. Thomas je spíše opačný - jako mladší skáče vzduchem pomocí lasa, může použít nože, luk a pouze jeden revolver. Abych řekl pravdu výběr postavy bych vynechal a hráči dal spíše kontrolu nad jedním z nich, nejlépe paralelně, aby hra byla delší. Je hezké, že si můžete vybrat, ale ve výsledku je hra v podstatě stejná, akorát jako Thomas vylezete někam výš a Raye vyzvednete nebo jako Ray čekáte až se vám objeví značka, kde vás má sourozenec vytáhnout.
Speciální vlastnost obou bratrů je skvělá. Více se mi zamlouvala Thomasova, který tasí kolt, namíří vždy na jednoho nepřítele a vy tažením myši dolu (natažení kohoutku) a střelbou nežádoucího zlikvidujete a takhle dokud máte čas na vlastnost a dostatek nepřátel opakujete. Rayova mi totiž vadila v tom, že vidím například 5 nepřátel, ale než na ně stačím zareagovat oni se i v tom slow motionu dostanou jen kousíček za plot/kámen/whatever a Ray je potom ve většině případů netrefí.
Vůči technickému provedení nemám absolutně nic. Chrome engine 4 je perfektně optimalizovaný, cutscény jsou nádherné, grafika plynulá. Pánové z Valve by si se svým Sourcem měli vzít od Techlandu příklad.
Sečteno podtrženo - líbí se vám westerny? Silný příběh? Jasná volba. Hru můžu doporučit i těm, kteří západu nefandí, ale hledají kvalitní akci, protože tahle je opravdu vyjímečná a doporučil bych i těm, kteří si zahrají 3D akci jen čas od času, protože nebudou mít problém s obtížností... za což já bohužel musím strhnou nějaké body. (viz. pro a proti)
Pro: grafika, optimalizace, souboje muž proti muži, obchod se zbraněmi, zbraně obecně, 2 postavy
Proti: na obtížnost MEDIUM stále moc jednoduché, krátké
SAS: Písečný skalp
Pro: pokus o příběh, informace o jednotce SAS, které ale stejně nebudete číst
Proti: příběh, nemůžete prohrát, NUDA
Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer
Po dohrati vanilly som bol znechuteny, po dohrati Masky mam naopak velmi pozitivne pocity.
Pro: Postavy, dialogy, dej, mystickost.
Proti: Engine
Call of Duty
Half-Life 2: Episode One
Po celou dobu hraní mi hučela tahle myšlenka v hlavě, ale i přesto sem se bavil přibližně stejně jako u HL2. Plus u mě mají autoři především za humor a za Alyx, která je ťuťu ňuňu a hlavní zdroj zmíněného humoru. Párkrát se mi i stalo, žem sem se uchechtl a v dobrém nahlas řekl monitoru "Ty mrcho".
Co se ale novinek týče, tak ty jsou veškeré žádné. Jeden nový nepřítel a HDR. Jinak opravdu pořád stejný HL2, stejně různorodý gameplay, stejné postapo lokace, stejné zbraně, stejné přestřelky (až na ty ve tmě, to byla celkem změna), prostě stejnota...
...která se mi i přesto líbila. :)
Pro: Humor, Alyx, HDR, pasáže v tunelech
Proti: stejnost s HL2, zombine (bo jsou to mrdky bouchací dotěrný)
Half-Life 2: Episode Two
Atmosféra je od začátku až do konce perfektní, drží vás v napětí a pohání dopředu, že odpustíte i pár uměle natahovaných pasáží.Třeba obrana vortignautů a Alyx je zbytečně dlouhá, ale hudba + napětí dodává scéně kvalitu a máte hned chuť si to střihnout znovu.
Trošku mi vadilo venkovní prostředí, ale z důvodu ztvárnění. Někdy jsem měl pocit, že ce je 3 merty od cesty, už nestálo za dodělání. Prostě někdy chyběly detaily a já měl pocit, že jsem zase v Op. force.
Ke zbraním se asi nemá cenu vyjadřovat, prostě klasika.
Nepřátelé ale zaslouží hodně velké plus. Staří jsou parádní a noví víc než potěší.
Zase musím valve poděkovat za drobnůstky typu "pustím plyn, podpálím a část úseku si vyčistím bez jediného výstřelu".
Achievementy mi příjdou zbytečné, ale někdo to má asi rád.
Jediné, čemu trochu nerozumím, proč mi FPS skákalo od 60 do 135. Při první epizodě se drželo stabilně kolem 125. Tady, a nejen při venkovních scénách, prostě sem tam spadlo na 60.
Pro: atmosféra, hudba, nápad, nepřátelé, konec
Proti: nedodělky a délka hry
Silent Hill 2
Pro: atmosféra!!, level design, délka hry
Proti: monotónost nepřátel, hratelnost/kamera
Operation Flashpoint: Cold War Crisis
Pro: Realističnost, AI(samozřejmě v rámci možností), různorodost misí
Proti: grafika
Chaser
V podstate ide o klasickú FPS zo starej školy, avšak disponuje veľmi kvalitným príbehom. Máloktorá hra ma svojím príbehom vtiahla tak ako práve Chaser.
Na svoju dobu disponovala, ako už spomenul niekto nižšie kvalitnou grafikou.
Jediné čo mi počas hrania vyložene vadilo, bola občasná dezorientácia najmä druhá polovica hry.
Aj napriek tomu sa jedná o tak trochu "zabudnutý klenot" v rámci česko-slovenskej hernej tvorby.
Pro: Príbeh, grafika, dĺžka hry
Proti: občasná dezorientácia
Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
Pro: hra podle filmu
Proti: hra podle filmu :)
Pro: grafika, délka hry, příběh