Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

EcoQuest 2: Lost Secret of the Rainforest

  • PC 80
Druhý díl jsem rozhrával s pocitem, že v prvním díle bylo téma ekologie už vyčerpáno. Ale hra mě vyvedla z omylu. Druhý díl zvedá laťku jak v grafickém, tak především herním aspektu. Oproti první dílu se také zvedla délka hry a obtížnost některých hádanek (hurá, není tam žádný slider puzzle). Pěkný nápad je také implementovaná jaká encyklopedie, které vysvětluje některé jevy a předměty, které se ve hře objevují. Také příběh je ve dvojce o něco lepší a propracovanější. Rozhodně nadprůměrná adventura.

Pro: grafika, délka hry, příběh

+12

Serious Sam: The First Encounter

  • PC 70
Serious sam je snad nejtupější bezmyšlenkovitá akce kterou jsem kdy hrál. Do ruky dostanete zbraň a jen jdete a střílíte. Nutno ale říct že to co děla hru hrou tu prostě je a to je hratelnost. Nepřátel je docela slušné množství, navíc jich na vás obvykle půjde tak 50-100 takže se nudit rozohdně nebudete. Postupem času jsou nepřátelé samozřejmě silnější, vaše zbraně ale taky (někdy máte dokonce i dva typy, např brokovnice). O náboje nouze obvykle není, navíc se dají najít téměř na každém kroku.

Grafická stránka je výborná, navíc je hra krásně přehledná (což se nedá říct o druhém dílu). Délka hry ujde, navíc je tu ještě multiplayer který navíc obsahuje coop hraní.

Pro: hratelnost, multiplayer, typy a počet nepřátel, grafika

Proti: stereotyp, v jádru pouze tupá akce

+12

Terrorist Takedown

  • PC 10
Když jsem hrál The Graveyard tak jsem měl pocit že kratší hra už snad ani nejde vytvořit. TT ji sice nepřekoná, ale zdárně se k tomu blíží, jedna mise mi dokonce zabrala 25sekund (je jich celekm 16). Naštětí (nebo možná boužel jak se to vezme) zabírají ostatní mise delší dobu (zvlášť pokud jedete v autě).

A co vlastně jde? V TT se posadíte za určitou zbraň, do vozidla, či si zalétáte s vrtulníkem, vše se ovládá pouze pomocí myši. Aby to náhodou nebylo těžké máte kolem všech nepřátel čtverec jak kráva aby jste si jich všimli a včas je zabili. Nábojů máte neomezeně, naštěstí se ale vaše zbraň přehříná (či nabíjí) takže nestačí jen držet levé tlačítko. Občas máte i sekundární mód střelby, ale jen výjmečně a spíš jen tak na oko. AI je dementní, grafika je hnusná a nedetailní.

Terrorist takedown je špatná hra. Není to womko ani Wolfschanze u kterých jsem se alespoň bavil, tohle je prostě zlo. Existuje tolik různých věcí co se dá udělat ze stokorunou a koupě téhle hry je asi to nejhorší. 10% a to jenom za ten trailer a že mám city interactive rád.

Pro: trailer nevypadá nejhůř

Proti: vše

+12

Age of Empires III

  • PC 80
Strategie s perfektní jemnou grafikou a velmi detailními prvky. Nejvíc na mě asi zapůsobila voda, absolutně reálná, osobně jsem snad hezčí ještě nikde neviděl. Souboje jsou oku lahodící, demolice objektů s odlamujícími se částicemi, kouřové stopy po střelách atd. Zvuky taktéž přidávají na atmosféře. Budování osady nabízí spoustu upgradů a možností, například spolupráce s indiány, nebo využívání nových technologií.
Ovšem je tu i několik nedostatků, které nemůžu hře odpustit, kazící výsledné hodnocení. Třeba do očí bijící chybou je, že vojáci střílejí i přes zeď. Ve hře takového formátu to považuji za ubohost, že to takhle mohlo projít. Hra ztrácí na reálnosti i tím, že vesničané nedonáší suroviny ke stavbám, nýbrž kutají až dokutají...
V options mi chyběla možnost měnit rychlost hry, trochu zpomalit tempo by občas nebylo na škodu.
Průběh hry je na můj vkus až krapet moc chaotický. Skoro vždy začínáte v "epicentru" nějakého boje, kdy není ani čas si vydechnout a trochu se rozkoukat, nebo na vás tlačí nějaký časový limit. Základnu máte už z části postavenou a ne vždy například vyhovuje rozmístění staveb. Někomu tohle může vyhovovat, mně spíše vyhovuje začínat v klidu od píky.

Pro: Grafika, zvuky, detailní souboje a demolování objektů.

Proti: Pár nereálných aspektů, příliš frenetická kampaň.

+12

Plane Arcade

  • PC 60
Hm. Hratelnostně je hra takřka totožná s Air Conflicts, nebo Attack on Pearl Harbor a jediné co Plane Arcade vytahuje z řad průměrnosti je to, že narozdíl od těch dvou je hra zdarma, tudíž nelze čekat že bude technicky na stejné úrovni.

Na hře mi asi nejvíce vadilo střílení, protože se mi s éroplánem střílelo fakt blbě. Vlastně, když si to tak vezmu, celkem mi vadila i ovladatelnost letadla. Nedalo se s ním manévrovat tak, jak bych chtěl.

Ale i přesto je Plane Arcade příjemná letecká arkáda, která určitě neurazí a na poli freeware má nadprůměrnou grafiku. Hra vlastně působí tak trochu profi.
+12

SimVillage

  • PC 20
Sim Village by se dala zařadit k tomu lepšímu co se Mystery studiu podařilo vytvořit. V Sim Village se stanete starostou jednoho městečka a máte z něj udělat prosperující velkoměsto. Ve hře se snad nedá prohrát, alespoň se mi to nikdy nepovedlo. Na výbě máte z několika budov které můžete postavit, je ale jedno co postavíte, stačí stavět postupně na co jsou zrovna peníze. Po 150dnech (10min hraní) se vám napíše že jste vyhrál a musíte odejít... wtf? to jsem opravdu nepochopil, ne že bych chtěl hrát dál ale tak špatný konec tu už dlouho nebyl.

Pro: dá se to hrát a není to zase taková nuda

Proti: krátké a snadné

+12

Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon

  • PC 85
Pre mna urcite najpodarenejsi diel serie Eye of Beholder a mozno aj celej AD&D ery dungeonov spolocne s Dungeon Hack. V Eye of Beholder 2 sa vyde aj na povrch a celkovo graficky hra posobi pekne aj na dnesku dobu. EoB2 je dlhy a narocny, presne to co ma clovek ocakavat od dungeonu.
+12

Call of Juarez: Bound In Blood

  • PC 70
Na nové Call of Juarez jsem se neskutečně těšil (první díl byl výborný, navíc hra slibovala hraní kamapaně ve dvou), o to víc mě ale hra zklamala. Na rozdíl od CoJ 1 je tenhle díl pouze přímočarou akcí, naštěstí ale celkem povedenou. Začnu těmi největšími pozitivy, a to jsou grafika a prostředí, které jsou výborné. Her z touto tématikou není moc, proto je prostředí a tím pádem i zbraně celkem originálni.

Dalším dobrým aspektem hry je zpomalení času, které můžete používat po zabití určitého množství nepřátel nebo tehdy pokud vám to hra určí (vchod do místnosti plné nepřátel). V CoJ 2 hrajete za dva bratry, kteří se ale liší jen minimálně (jeden může mít dynamit, druhý laso ve výsledku je to ale stejný) a skoro celou hru jdete spolu. Tak kde je sakra ta možnost hrát hru cooperative? :( Už nikdy nebudu číst preview.

Jednotlivé mise nejsou nic těžkého, pouze stačí jít na určené místo (i pod úkolem "najdi cestu ven" si tvůrci představují cestu přímo ke hvězdě - tak se označují všechny úkoly), cestou všechny postřílet a občas udělat něco mimořádného jako je třeba střelba s děla nebo kulometu. V pozdějších částech hry na vás čekají bossové, což je kapitola sama o sobě.

Spousta úkolů je o tom, najít nějákého toho bosse a zabít ho (k tomu slouží duel o tom ale později), často do něj ale musíte ještě vystřílet dva zásobníky (což působí hodně komicky, zvlášť když pak v ukázce na sobě nemá ani škrábnutí). Poté nastává duel, ve kterém jde o to protivníka zastřelit jakmile zazní zvon. Ze začátku se mi to vůbec nedařilo a duely jsem opakoval klidně 10x, později jsem se na ně ale už i těšil. Dvakrát se dokonce dostanete k doborvolným misím ve kterých si můžete vydělat peníze za které si později koupíte zbraně.

Call of Juarez: Bound In Blood je povedenou akcí, u které jsem se většinu času bavil, v prorovnání se svým předchůdcem je ale o něco horší, a to nejspíš proto, že je to "pouze" FPS a tak originalita spočívá pouze v prostředí a několika dalších drobnostech.

Pro: grafika, AI, zpomalení času, lepší multiplayer oproti jedničce, fyzika, příběh

Proti: slabší začátek, chybí cooperative multiplayer!!!, někteří bossové

+12

Bulánci

  • PC 75
Hrál jsem jenom multiplayer a báječně se u něj s kamarády bavil. Je to sice po čase celkem stereotypní, ale vyřádili jsme se. Navíc je to hra malá (cca 20 MB) a snadno se dala propašovat na každý počítač ve školní učebně ;)

Pro: Multiplayer.

Proti: Stereotyp.

+12 +14 −2

Soldier of Fortune

  • PC 85
Tuhle hru jsem hrál ještě za mlada, kdy jsem se s akčními hrami setkával jen málo.SoF ale neni špatný, syrově brutální, s dobrým příběhem a sympatickým černochem Hawkem,jehož smrt je mnou považována za jednu z nejhorších událostí,které mne během hraní her kdy potkali. Přes zakalené recenze v (zakalených) počítačových herních časopisech je tohle tutovka, která strčí do kapsy i bezhlavé krvavé orgie typu Quake a Doom. Tohle je teprve muj ty čerte pravá klasika. Počty ustřelených končetin šli do tisíců!

Pro: Nádherně brutální, sympatičtí hrdinové i záporák, weapons, brokovnicí do slabin.

Proti: Chtělo by to mnohem víc!

+12

Call of Juarez: Bound In Blood

  • PC 90
Takže jedu asi jinak než ostatní jelikož CoJ 1 jsem tehdy nerozchodil, a dozvěděl jsem se, že Bound in Blood je prequel, rozhodl jsem se hrát nejprve Bound in Blood a poté Call of Juarez. Tedy zatím jsem dohrál pouze BiB a na základě toho píši komentář.

Byli mi tedy představeni 3 bratři. Nejstarší, ztřeštěný veterán Ray, prostřední Thomas, který si potrpí na tichou práci a nejmladší pobožný William. Příběh začíná hádkou na kolty mezi Thomasem a Rayem. William začne vyprávět jak k tomu došlo. Hned na začátku mě velmi mile překvapila občanská válka. Škoda, že nebyla tato pasáž delší, bylo to něco jako Call of Duty v době Severu a Jihu. Bomba! Vyzkoušíte si tedy, že Ray třímajíce dva kolty nebo Ranger v jedné a dynamit v druhé má problém s uznáváním autorit. Thomas je spíše opačný - jako mladší skáče vzduchem pomocí lasa, může použít nože, luk a pouze jeden revolver. Abych řekl pravdu výběr postavy bych vynechal a hráči dal spíše kontrolu nad jedním z nich, nejlépe paralelně, aby hra byla delší. Je hezké, že si můžete vybrat, ale ve výsledku je hra v podstatě stejná, akorát jako Thomas vylezete někam výš a Raye vyzvednete nebo jako Ray čekáte až se vám objeví značka, kde vás má sourozenec vytáhnout.

Speciální vlastnost obou bratrů je skvělá. Více se mi zamlouvala Thomasova, který tasí kolt, namíří vždy na jednoho nepřítele a vy tažením myši dolu (natažení kohoutku) a střelbou nežádoucího zlikvidujete a takhle dokud máte čas na vlastnost a dostatek nepřátel opakujete. Rayova mi totiž vadila v tom, že vidím například 5 nepřátel, ale než na ně stačím zareagovat oni se i v tom slow motionu dostanou jen kousíček za plot/kámen/whatever a Ray je potom ve většině případů netrefí.

Vůči technickému provedení nemám absolutně nic. Chrome engine 4 je perfektně optimalizovaný, cutscény jsou nádherné, grafika plynulá. Pánové z Valve by si se svým Sourcem měli vzít od Techlandu příklad.

Sečteno podtrženo - líbí se vám westerny? Silný příběh? Jasná volba. Hru můžu doporučit i těm, kteří západu nefandí, ale hledají kvalitní akci, protože tahle je opravdu vyjímečná a doporučil bych i těm, kteří si zahrají 3D akci jen čas od času, protože nebudou mít problém s obtížností... za což já bohužel musím strhnou nějaké body. (viz. pro a proti)

Pro: grafika, optimalizace, souboje muž proti muži, obchod se zbraněmi, zbraně obecně, 2 postavy

Proti: na obtížnost MEDIUM stále moc jednoduché, krátké

+12

SAS: Písečný skalp

  • PC 0
Jedna z nejhorších her, co jsem měl možnost hrát. Nepřátelé jsou vykradení z Counter Striku a nejlepší je, že nemůžou střílet, tzn. že celou dobu jen klikáte jak magoři na objevující se obrázky a v mezičase si čtete příběh o jednotce SAS na kterém je vidět, že ho psal 14ti letý kluk - je plný gramatických chyb a hlavně je naprosto debilní.

Pro: pokus o příběh, informace o jednotce SAS, které ale stejně nebudete číst

Proti: příběh, nemůžete prohrát, NUDA

+12 +13 −1

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer

  • PC 70
Takto nejak mala vypadat vanilla. Mysteriozny dej, vynikajuce postavy trosku pripominajuce Planescape, vyborne dialogy, skvela exoticka cast Faerunu a perfektny dej. Tie percenta strhavam iba za engine, ktory si jednoducho myslim ze nie je dobry. V suboji sa sprava desivo a je jedno ci je vypnuty puppet mode.

Po dohrati vanilly som bol znechuteny, po dohrati Masky mam naopak velmi pozitivne pocity.

Pro: Postavy, dialogy, dej, mystickost.

Proti: Engine

+12

Call of Duty

  • PC 85
Titul jehož hraní vám přijde jak jízda na tobogánu. Neustále zrychluje, zatáčí a ukazuje vám co všechno tvůrci vymysleli a dokážou až přijde na onen finálový skok na který se tak těšíte. Po pádu do vody a potom co se vlny uklidní myslíte jen na jedno: tohle si chci sjet znovu!
+12 +16 −4

Half-Life 2: Episode One

  • PC 85
Ve zkratce bych Epizodu 1 popsal jako - to, co se nevešlo do původního HL2, ale kdyby sme to tam dali, tak by to mělo ještě větší konec nekonec, za což by nás zabili.

Po celou dobu hraní mi hučela tahle myšlenka v hlavě, ale i přesto sem se bavil přibližně stejně jako u HL2. Plus u mě mají autoři především za humor a za Alyx, která je ťuťu ňuňu a hlavní zdroj zmíněného humoru. Párkrát se mi i stalo, žem sem se uchechtl a v dobrém nahlas řekl monitoru "Ty mrcho".

Co se ale novinek týče, tak ty jsou veškeré žádné. Jeden nový nepřítel a HDR. Jinak opravdu pořád stejný HL2, stejně různorodý gameplay, stejné postapo lokace, stejné zbraně, stejné přestřelky (až na ty ve tmě, to byla celkem změna), prostě stejnota...

...která se mi i přesto líbila. :)

Pro: Humor, Alyx, HDR, pasáže v tunelech

Proti: stejnost s HL2, zombine (bo jsou to mrdky bouchací dotěrný)

+12

Half-Life 2: Episode Two

  • PC 95
Ikdyž jsem se výsostně bavil u prvního Halfu a jeho datadisků, u druhého trochu míň, u Ep1 dokonale, tak tahle epizoda je asi nejlepší část z HL univerza.
Atmosféra je od začátku až do konce perfektní, drží vás v napětí a pohání dopředu, že odpustíte i pár uměle natahovaných pasáží.Třeba obrana vortignautů a Alyx je zbytečně dlouhá, ale hudba + napětí dodává scéně kvalitu a máte hned chuť si to střihnout znovu.
Trošku mi vadilo venkovní prostředí, ale z důvodu ztvárnění. Někdy jsem měl pocit, že ce je 3 merty od cesty, už nestálo za dodělání. Prostě někdy chyběly detaily a já měl pocit, že jsem zase v Op. force.
Ke zbraním se asi nemá cenu vyjadřovat, prostě klasika.
Nepřátelé ale zaslouží hodně velké plus. Staří jsou parádní a noví víc než potěší.
Zase musím valve poděkovat za drobnůstky typu "pustím plyn, podpálím a část úseku si vyčistím bez jediného výstřelu".
Achievementy mi příjdou zbytečné, ale někdo to má asi rád.
Jediné, čemu trochu nerozumím, proč mi FPS skákalo od 60 do 135. Při první epizodě se drželo stabilně kolem 125. Tady, a nejen při venkovních scénách, prostě sem tam spadlo na 60.

Pro: atmosféra, hudba, nápad, nepřátelé, konec

Proti: nedodělky a délka hry

+12

Silent Hill 2

  • PC 90
Tak tuhle pecku sem hrál kdysi pár tejdnů o prázdninách...samozřejmě sem jí nehrál přes den, protože to by nebylo ono :) Tenkrát sem si jí pustil vždycky jenom, když sem přišel v noci domu...jelikož sem v tý době dost hulil, tak si asi dokážete představit, jakej na mě to hraní mělo ve dvě ráno dopad :D vzpomínam si, že párkrát sem ji fakt musel vypnout, páč sem z ní byl dost posranej..

Pro: atmosféra!!, level design, délka hry

Proti: monotónost nepřátel, hratelnost/kamera

+12 +13 −1

Operation Flashpoint: Cold War Crisis

  • PC 90
Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že když se proběhnu po poli a z ničeho nic padnu na zem mrtvej, tak to nebude bugem, ale kulkou :) Realistická hra z českejch luhů a hájů dokázala, že se u nás taky najdou profesionálové(nemyslim ty z CI5), kteří dokážou vyprodukovat titul s mezinárodní odezvou. Hra byla určená spíš zkušenějšim hráčum, protože samotná skutečnost zůstat naživu nebyla často lehká, natož pak třeba velení celý četě. Tvůrci nenechali prostor pro jakoukoliv monotónost, protože každá mise měla něco, co jí odlišovalo od ostatních. Pro mě je OF nejlepší českou hrou v dosavadní historii a drží se i před tak kvalitníma kouskama jako je H&D nebo Mafia.

Pro: Realističnost, AI(samozřejmě v rámci možností), různorodost misí

Proti: grafika

+12

Chaser

  • PC 90
Najlepšia slovenská hra akú som kedy hral. Ak nie je vôbec jediná.

V podstate ide o klasickú FPS zo starej školy, avšak disponuje veľmi kvalitným príbehom. Máloktorá hra ma svojím príbehom vtiahla tak ako práve Chaser.
Na svoju dobu disponovala, ako už spomenul niekto nižšie kvalitnou grafikou.

Jediné čo mi počas hrania vyložene vadilo, bola občasná dezorientácia najmä druhá polovica hry.

Aj napriek tomu sa jedná o tak trochu "zabudnutý klenot" v rámci česko-slovenskej hernej tvorby.

Pro: Príbeh, grafika, dĺžka hry

Proti: občasná dezorientácia

+12

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

  • PC 50
Klasická filmová rychlokvaška, která nepřinesla absolutně nic nového. Na druhou stranu, ani se od ní nic takového nečekalo. Zábavné filmové pasáže střídá nudná a frustrující nastavovaná kaše. Zkrátka - hra podle filmu. Bez vlastního nápadu, bez nějaké větší interaktivity, přísně lineární a nepříliš zábavná. Kdysi jsem po tomto titulu opravdu prahnul, ale to jsem znal jen demo a bylo mi 10 let. Z toho vyplývá, že je hra vhodná především pro mladší hráče znuděné nekonečným hraním Lego Star Wars.

Pro: hra podle filmu

Proti: hra podle filmu :)

+12