Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@MCZ (06.02.2013 01:06): A proc by to nekdo delal? Takhle je zase navadis, aby se snazili farmit body (treba komentari k oblibenym hram, ktere slozili po precteni ostatnich komentaru s velkym poctem plus a ani je nehrali).

Jinak krivka by musela byt asi jina, hranice by byly rekneme 0-200, vztah mezi vahou z bodu a vahou z hodnoceni by mohl byt prumer ci maximum, mohl by existovat i zachranny mechanismus, kdy pokud by nejake procento (15-20%) hodnoceni uzivatele bylo diametralne odlisne od prumeru te dane hry (rekneme vice nez 30%), zavanelo by to protezovacim multakem a vaha z hodnoceni by se ve vzorci vynasobila 0.

Ale je to jen takovy napad. Je fakt, ze kdybych sem prisel a zjistil, ze musim byt aktivni treba pres rok, abych se vyrovnal ostatnim, asi bych se na to taky vykaslal (po omrknuti achievementu z nich dokaze bezny clovek za rozumnou dobu - odhaduju tak mesic az dva - ziskat tak 250 bodu a zbytek mu zbyva ziskat "beznou cestou", za prihlaseni rocne rekneme 300, za pridani nejake te hry rocne tak 200 bodu (40 pridanych her je slusna porce), coz v souctu dela 750 bodu za rok dle meho nazoru vysoce nadprumerne aktivity).

@Daemon (06.02.2013 08:09): Viz muj vypocet nahore. Kuprikladu ani ty nemas zdaleka prumer 1000 bodu za rok :) Jinak sice mas 2 body, ale na te krivce ti to prideli vahu tak 0,01, coz je prakticky nic.
@Garion (06.02.2013 00:35): Ideální to nebude asi nikdy, ale mně tohle přijde jako výrazné zlepšení. Klidně bych naopak to stoupání vlivu ještě zmírnil, protože získat 150 bodů (kdy je váha 0,5) jde opravdu jako nic. Na DH ty body lítaj děsně snadno, dostaneš je, ani nevíš jak. Každopádně je důležité to hlavní - že to omezuje a přitom neignoruje hodnocení uživatelů, co se sotva jednou přihlásili (a už neřeším, jestli jde o mulťáky nebo prostě lidi, co přišli dát stovku jedné hře a už se neukážou).

Křivka začíná na nule pro uživatele s nulovými body, jestli se nepletu. Stačí, že se jednou příhlásíš a máš automaticky body dva.
@M.a.t.t. (06.02.2013 01:08): Netvrdím, že je to "standardní" případ, tvrdím jen, že to jde. Pokud se člověk na těch 1000 bodů dostane třeba po roce na Databázi s jakous takous aktivitou, tak je to ok.
@Garion (06.02.2013 00:54): Nevím, jestli je takové "navádění" uživatelů, aby hodnotili další a další hry, které třeba ani nehráli, jen kvůli tomu, aby jejich hodnocení měla větší váhu, zrovna šťastnou cestou...


@M.a.t.t. (06.02.2013 01:00): Porovnávat to přeci s celkovým počtem uživatelů je hloupost, důležitější je za jak dlouho je možné těch tisíci bodů dosáhnout.

http://www.databaze-her.cz/uzivatele/halflife/
V tomhle případě skoro 500 za dva měsíce, to mi přijde hodně v pohodě.
@Garion (06.02.2013 00:54): Mne hlavne príde jemne zábavná tá časť článku, v ktorej sa píše "Horní hranice, při které má vaše hodnocení maximální možný vliv (tedy váhu 1), je nastavena na 1000 bodů, které opravdu není tolik obtížné získat". Jo a preto má 1000 bodov aktuálne len 174 uživateľov z celkového čísla 4704 :)

Inak áno, keby systém napríklad nejakým spôsobom zarátaval aj iné prvky, ako napríklad počet hodnotení, to by bolo o niečom inom.
@M.a.t.t. (06.02.2013 00:37): No, tak me jeste napadlo, zda by vaha nemohla byt nejakym zpusobem zavisla i na poctu udelenych hodnoceni (to by, predpokladam, "resilo" i tve namitky). Myslenku kdyztak rozvedu zitra :)
@M.a.t.t. (06.02.2013 00:31): Nerikam, ze je to idealni (na druhou stranu predchozi stav taky nebyl), ale schvalne si zkus zpocitat, jak moc to bude videt uz pri 10 hodnocenich (z pohledu jednotlivce). Tim chci rict, ze clovek, co neco ohodnoti a nevi, ze prumer neni prumer, si toho prakticky nevsimne.

Coz me prinasi na myslenku, ze by ta krivka nemusela zacinat na 0, to je opravdu docela radikalni. Dal bych pocatek nekde na 0,1.
@Garion (06.02.2013 00:20): Samozrejme že nie ale ja nemám ani tak problém s tými posunmi percent ako s tým, že body už vďaka tomu aj na DH vnímané podobne ako napriklad na CSFD kde sú uprednostňovaní tí, ktorí ich majú viac. Samozrejme je to stále iné, pretože systém získavania bodov tam a tu je diametrálne odlišný a uvedomujem si to. I tak - súhlasím s odmenami za body, súhlasím aj s istou hierarchiou kde VIP či moderátori majú viac práv ale nie s tým, že má hodnotenie niekoho s vyšším počtom bodov následne väčšiu váhu (Aj keď súhlasím, že je rozdiel medzi dlhodobým občas sa prihlasujúcim uźivateľom a niekým kto niečo ohodnotí a prihlasi sa iba raz)
@M.a.t.t. (06.02.2013 00:18): Mluvim o vlivu jednotlivce. Ze se celkove hodnoceni nekam posunulo mi az tak zily netrha (obzvlast v radu procent). Kdyby sis to neprepocital (nebo nevedel, jake to bylo predtim), nevsimnul by sis toho.
@M.a.t.t. (06.02.2013 00:12): Tak proti tomu poctu hodnoceni nemam absolutne nic. Ta krivka vahy se mam dojem probirala i na srazu. Na druhou stranu stoupa fakt docela rychle (mozna bych to jeste trochu urychlil, ale to muze byt vec nazoru) a vyrazne to bude videt jen u her s doslova nekolika hodnocenimi. Rekl bych, ze uz kolem 10 hodnoceni to bude videt pramalo (obzvlast, pokud clovek neohodnoti radikalne jinak oproti zbytku).
@M.a.t.t. (05.02.2013 23:20): Ten reprezentativni pocet tu byl i predtim, ne? Jen se ted zmenila hranice (s pribyvajicim poctem uzivatelu jedine dobre). Nevim sice, kolik je, ale v zebricku jsem videl i 19, takze to bude bud bug nebo <20, coz bych i ja klidne nastavil na 20.
@MCZ (05.02.2013 23:12): ta oranzova je naprosto silena a vubec neladi se zbytkem. Cerna sice taky neni uplne idealni, asi by to chtelo nejaky hodne tmavy lehce desaturovany odstin modre, ale porad lepsi nez ta oranzova.

Jo no proste jsem si vypnul outline na odkazech uplne a je to, zlate stylish. Za user classy dik, urcite se bude driv nebo pozdejs hodit :)
Dizajn je v poriadku ale čo mi popravde príliš nesedí je to tzv reprezentatívne množstvo hodnotení vďaka ktorému z podobne hodnotených hier (aj percentuálne, aj počtom hodnotiacich) môže v rebríčku figurovať len jedna. A aj nový priemer hodnotení asi má svoj zmysel ale i tak sa mi to úplne nepozdáva (aj ja poznám uživateľov, ktorí DH navštevujú viacmenej pravidelne a majú aj sluśný počet hodnotených hier ale nehrajú sa na prihlásenia či body)
@pipboy (05.02.2013 22:50): Už to vidím, nicméně zrovna v FF dělá při úpravě, aby focus vypadal stejně jako hover, zase jinou neplechu, takže to zatím řešit nebudu. BTW když už budeš koukat na markup, podívej se schválně na classy příspěvků :-).

To je vážně ta barva a písmo takové dilema? :-)
Změnilo se písmo všude ? Zdá se mi ňáký hubenější a hůř se to čte.
Eperimentální Neformulářová tlačítka v Uživatelských preferencích asi nemám čekat v Opeře, co? Nebo mi nedochází, co by to mělo u jakých tlačítek co pozměnit...