Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Teda trochu mě štve ta změna v "relevantnosti hodnocení". V hlavním žebříčku bych to klidně nechal, ale když si dám určité specifikace, štve mě, že se můžu rozhodnout buď zobrazit jen ty s relevantním (to se mi jich objeví třeba pět) anebo úplně všechny a to jich je tam padesát. Bylo by fajn, kdybych si to mohl navolit, jakou hranici počtu hodnocení chci zobrazit. Zvlášť, když jsem koukal, že ani hry s 21 hodnoceními už nemají obarvené hodnocení, což mi přijde už trošku úlet, protože je celá řada docela zásadních her, které tolik hodnocení nemají a při vidině, že to bude i dál stoupat, no nevím...
Proč jsou vlastně v historii profilu hry u první verze jiný datum schválení než doopravdy je?
LoL každý deň od updatu u sledovaných her aspoň +10odkazů a zajímavostí. Čím to asi bude? :D
@MartinezZ (07.02.2013 14:09): Asi to byly jen nějaký halušky..... :D

Jinak jsem projela vše, co se dalo a musím říct, že jsem s novým DH kabátkem a kaťatama spokojená a líbí se mi to! Good work! :)
Co znamená ten žlutej pruh u hry Castlevania ve Schvalovaných hrách? To je jako, že zrovna je ta hra schvalovaná? :-)
@Garion (06.02.2013 09:47): Jen poznámka: Průměrovat počet bodů na rok není úplně fér. Ten zisk bodů je ze začátku daleko rychlejší než později. Čím víc jich máš, tím pomaleji už to jde (například proto, že už máš achievementy). Křivka zisk bodů proti času bude asi dost podobná jako ta s vahou hodnocení.
Možná by stálo za úvahu, jestli by plusy a mínusy u komentářů neměly být penalizovány v závislosti na tom, kolik komentářů má daná hra... Tzn. že by získané plus za komentář k Mafii mělo (momentálně) menší váhu, než plus u hry s malým počtem komentářů (nebo žádným).
Stejně si myslím, že naflákat 200 hodnocení je mnohem jednodušší, než napsat několik bodů generujících komentářů.

A stejně rozdíl mezi 250 a 1000 body ve váze hodnocení je už poměrně malý.
@MCZ (06.02.2013 01:06): A proc by to nekdo delal? Takhle je zase navadis, aby se snazili farmit body (treba komentari k oblibenym hram, ktere slozili po precteni ostatnich komentaru s velkym poctem plus a ani je nehrali).

Jinak krivka by musela byt asi jina, hranice by byly rekneme 0-200, vztah mezi vahou z bodu a vahou z hodnoceni by mohl byt prumer ci maximum, mohl by existovat i zachranny mechanismus, kdy pokud by nejake procento (15-20%) hodnoceni uzivatele bylo diametralne odlisne od prumeru te dane hry (rekneme vice nez 30%), zavanelo by to protezovacim multakem a vaha z hodnoceni by se ve vzorci vynasobila 0.

Ale je to jen takovy napad. Je fakt, ze kdybych sem prisel a zjistil, ze musim byt aktivni treba pres rok, abych se vyrovnal ostatnim, asi bych se na to taky vykaslal (po omrknuti achievementu z nich dokaze bezny clovek za rozumnou dobu - odhaduju tak mesic az dva - ziskat tak 250 bodu a zbytek mu zbyva ziskat "beznou cestou", za prihlaseni rocne rekneme 300, za pridani nejake te hry rocne tak 200 bodu (40 pridanych her je slusna porce), coz v souctu dela 750 bodu za rok dle meho nazoru vysoce nadprumerne aktivity).

@Daemon (06.02.2013 08:09): Viz muj vypocet nahore. Kuprikladu ani ty nemas zdaleka prumer 1000 bodu za rok :) Jinak sice mas 2 body, ale na te krivce ti to prideli vahu tak 0,01, coz je prakticky nic.
@Garion (06.02.2013 00:35): Ideální to nebude asi nikdy, ale mně tohle přijde jako výrazné zlepšení. Klidně bych naopak to stoupání vlivu ještě zmírnil, protože získat 150 bodů (kdy je váha 0,5) jde opravdu jako nic. Na DH ty body lítaj děsně snadno, dostaneš je, ani nevíš jak. Každopádně je důležité to hlavní - že to omezuje a přitom neignoruje hodnocení uživatelů, co se sotva jednou přihlásili (a už neřeším, jestli jde o mulťáky nebo prostě lidi, co přišli dát stovku jedné hře a už se neukážou).

Křivka začíná na nule pro uživatele s nulovými body, jestli se nepletu. Stačí, že se jednou příhlásíš a máš automaticky body dva.
@M.a.t.t. (06.02.2013 01:08): Netvrdím, že je to "standardní" případ, tvrdím jen, že to jde. Pokud se člověk na těch 1000 bodů dostane třeba po roce na Databázi s jakous takous aktivitou, tak je to ok.
@Garion (06.02.2013 00:54): Nevím, jestli je takové "navádění" uživatelů, aby hodnotili další a další hry, které třeba ani nehráli, jen kvůli tomu, aby jejich hodnocení měla větší váhu, zrovna šťastnou cestou...


@M.a.t.t. (06.02.2013 01:00): Porovnávat to přeci s celkovým počtem uživatelů je hloupost, důležitější je za jak dlouho je možné těch tisíci bodů dosáhnout.

http://www.databaze-her.cz/uzivatele/halflife/
V tomhle případě skoro 500 za dva měsíce, to mi přijde hodně v pohodě.
@Garion (06.02.2013 00:54): Mne hlavne príde jemne zábavná tá časť článku, v ktorej sa píše "Horní hranice, při které má vaše hodnocení maximální možný vliv (tedy váhu 1), je nastavena na 1000 bodů, které opravdu není tolik obtížné získat". Jo a preto má 1000 bodov aktuálne len 174 uživateľov z celkového čísla 4704 :)

Inak áno, keby systém napríklad nejakým spôsobom zarátaval aj iné prvky, ako napríklad počet hodnotení, to by bolo o niečom inom.
@M.a.t.t. (06.02.2013 00:37): No, tak me jeste napadlo, zda by vaha nemohla byt nejakym zpusobem zavisla i na poctu udelenych hodnoceni (to by, predpokladam, "resilo" i tve namitky). Myslenku kdyztak rozvedu zitra :)
@M.a.t.t. (06.02.2013 00:31): Nerikam, ze je to idealni (na druhou stranu predchozi stav taky nebyl), ale schvalne si zkus zpocitat, jak moc to bude videt uz pri 10 hodnocenich (z pohledu jednotlivce). Tim chci rict, ze clovek, co neco ohodnoti a nevi, ze prumer neni prumer, si toho prakticky nevsimne.

Coz me prinasi na myslenku, ze by ta krivka nemusela zacinat na 0, to je opravdu docela radikalni. Dal bych pocatek nekde na 0,1.
@Garion (06.02.2013 00:20): Samozrejme že nie ale ja nemám ani tak problém s tými posunmi percent ako s tým, že body už vďaka tomu aj na DH vnímané podobne ako napriklad na CSFD kde sú uprednostňovaní tí, ktorí ich majú viac. Samozrejme je to stále iné, pretože systém získavania bodov tam a tu je diametrálne odlišný a uvedomujem si to. I tak - súhlasím s odmenami za body, súhlasím aj s istou hierarchiou kde VIP či moderátori majú viac práv ale nie s tým, že má hodnotenie niekoho s vyšším počtom bodov následne väčšiu váhu (Aj keď súhlasím, že je rozdiel medzi dlhodobým občas sa prihlasujúcim uźivateľom a niekým kto niečo ohodnotí a prihlasi sa iba raz)
@M.a.t.t. (06.02.2013 00:18): Mluvim o vlivu jednotlivce. Ze se celkove hodnoceni nekam posunulo mi az tak zily netrha (obzvlast v radu procent). Kdyby sis to neprepocital (nebo nevedel, jake to bylo predtim), nevsimnul by sis toho.
@M.a.t.t. (06.02.2013 00:12): Tak proti tomu poctu hodnoceni nemam absolutne nic. Ta krivka vahy se mam dojem probirala i na srazu. Na druhou stranu stoupa fakt docela rychle (mozna bych to jeste trochu urychlil, ale to muze byt vec nazoru) a vyrazne to bude videt jen u her s doslova nekolika hodnocenimi. Rekl bych, ze uz kolem 10 hodnoceni to bude videt pramalo (obzvlast, pokud clovek neohodnoti radikalne jinak oproti zbytku).
@M.a.t.t. (05.02.2013 23:20): Ten reprezentativni pocet tu byl i predtim, ne? Jen se ted zmenila hranice (s pribyvajicim poctem uzivatelu jedine dobre). Nevim sice, kolik je, ale v zebricku jsem videl i 19, takze to bude bud bug nebo <20, coz bych i ja klidne nastavil na 20.