Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Holt my staré vojny budeme muset zůstat u starých her, protože herní průmysl jde poslední dobou směrem, který se mi vůbec nelíbí. :(
Normálně lidi se těch mikrotransakcí (sakra, chce to zkratku) fakt zastávaj. To jsme to dopracovali.
@USER47 (25.08.2016 12:49): já to ignorovat budu, ale jde spíš o princip. Hnusí se mi že do hry co stojí při vydání plnej kotel a ještě je zaměřená na příběh/immersion cpou takovýhle šmejdoviny.
Se těšim jak za pár let budu v dalším Deus Ex v nějaký lokaci u zamčenejch dveří a nebudu mít paklíč. Hra mi nabídne, že se mi buď paklíč za 24 hodin dobije a nebo si ho můžu za 0,99€ koupit. To je to co nás čeká pokud se mikrotransakce ujmou. Žůžo!
Vždyť je to fuk, ono v SP hře to aspoň nemá žádný p2w aspekty a můžeš to v klidu ignorovat.
Nečekal bych, že i tady se najde někdo, kdo bude bránit dávání mikrotransakcí do placených 60 dolarových singleplayerových příběhových her :(
@HolyMeatball (25.08.2016 09:30): Pokud se najde dost lidí, kteří jsou ochotní za něco takového platit, tak ať si to klidně do her dávají, když to pomůže pokrýt náklady na vývoj a případná budoucí rozšíření. Ta tvá představa je idea mikrotransakcí dotažená do extrému, něco takového tady ještě hodně dlouho nebude, pokud vůbec někdy.
@HolyMeatball (25.08.2016 09:30): Asi tak. Stačí se podívat, jak začala DLC a jak následně pokračovala. Ze zbytečných blbostí typu kostýmů s nulovým dopadem na hru se rychle stalo vytrhávání důležitých částí hry a jejich následné extra zpeněžení (důležitá příběhová NPC nebo lokace atd.). Proč? Protože se to osvědčilo a my jako protistrana jsme proti tomu neprotestovali dost hlasitě. Totéž Early Access (z exkluzivního přístupu a spolufinancování vývoje je placený betatesting a stejně vycházejí hry někdy v takovém stavu, že nad tím zůstává rozum stát).

Teď může vypadat zpeněžování léčivých lektvarů jako něco, co by přece nikdo neudělal, ale co bychom třeba před deseti lety říkali na nápady typu "připlaťte si za posunutí limitu maximální úrovně postavy (Borderlands)"?

Pořád je potřeba mít na paměti, že vydavatel sleduje odlišný cíl (dosažení maximálního zisku) v porovnání se zákazníkem (maximum zábavy za vynaložení minimálních nákladů). Vydavateli tedy nejde primárně o to vydat co nejlepší hru, ale dosáhnout maximálního zisku (je výborné pokud se tyto cíle kryjí, ale není to podmínka nutná). To není žádná revolucionářská kritika ošklivého kapitalizmu, ale popis stavu. Jediné, co vydavateli zabrání v realizaci 1st day DLC, placeného betatestingu nebo mikrotransakcí je hlasování peněženkou a současné stížnosti na místech k tomu určených (fóra, zákaznická podpora, uživatelské recenze atd.). Vydavateli zkrátka musí být jasné, že v případě realizace takových postupů mu klesne zisk.
@special_plan (25.08.2016 08:56): Protože už z principu je to nehorázná prasárna, hlavně to spojení s uloženou pozicí. Ale hlavně, jak už tu někdo předesílal, kdyby tenhle model byl úspěšný a i jiná developérka by se toho chtěla chytit, tak by to velmi snadno mohlo znamenat značně temnou budoucnost moderních her. Představ si takové RPGčko, kde veškerá léčiva bys mohl získat jen přes nějakou takovou mikrotransakci. Jeden lektvar za 0.59€, sleva když koupíš bednu deseti. :)
Ok, day 2, lepsi nez day 1, ale porad mi prijde ze moznosti je min, prehledne je to min a ovlada se to hur >_>
@M.a.t.t. (24.08.2016 22:00): já Ti rozumim, sere mě to i tak :) si pamatuju jak DX:HR měl být návrat ke kořenům a trochu byl. Ale tohle? Jasně, nevím jak se to hraje, třeba je to super, ale zatím se řeší jen mikrotransakce a to není u takové značky dobře. No a ještě že to padá.

@mazar1234 (24.08.2016 22:06): Jo tak samozřejmě kdyby narazili na racionálně uvažující hráče kteří se jim na to vyserou, tak je to na pohodu, ale jak píšeš, jsme v řiti.

Což jen podporuje mou novou teorii že do 10 let tu máme úzkou skupinku vývojářů-srdcařů, kteří budou vytvářet hry pro starý pařmeny a ty hry budou stát majlant, aby se to zaplatilo, takže se z hraní kvalitních her stane soukromý klub o pár stovek členů :D

@M.a.t.t. (24.08.2016 22:08): jsem teď četl v levelu že se s těmi skiny hraje i hazard :) jsem nechápal.
@Walome (24.08.2016 21:54): Ja si aj trosku myslim, ze si niekto v UBI povedal, ze preco by mali hraci platit za cheaty nejakym 3rd party strankam (cheathappens) ked mozu platit rovno nam.
V podstate je to genialny tah (objektivne co sa tyka prachov).
Ako normalny hrac by som ich zapisal do dennika smrti, ale ako majoritny akcionar by som tlieskal nad genialitou.

Je to trosku schiozofrenia, ako realny hrac to nenavidim, ale z objektivneho hladiska to chapem. Bohuzial sa to urcite uchyti (pac si to milion deciek vybuzeruje u rodicov) a zarobia na tom viac ako na predajoch samotnej hry.

Takze sme v riti, v riti, v riti, v riti.
@Walome (24.08.2016 21:54): Ale ja som pôvodne hovoril o Deus Ex Go, čo je v podstate samostatne fungujúca mobilná hra a súčasť série Go. Že z toho spravili sprievodnú hru Mankind Divided a sú ochotní fanúšikom za dohranie poskytnúť bonus k nej, nepovažujem za nič závadné. Hra sa naviac ak sa nemýlim odohráva pred udalosťami Manking Divided, čiže to môžeš brať tak, že Adam už nabral nejaké skúsenosti a iba si ich prenesieš ďalej. To je niečo úplne iné ako platiť reálnymi peniazmi v in-game obchodoch.
@M.a.t.t. (24.08.2016 21:26): podle mě to v pořádku není. Pro mě je hra prostě jeden samostatný PLNÝ celek. Jasně já chápu že to nemusíš využívat, to je jasný, ale prostě zrovna v případě Deus Ex, což je moje srdcovka, podobný píčoviny neodpouštím. Říkám, ať si tohle zkouší ubi se svýma značkama, ale ať se neobouvaj do klasiky.
@mazar1234 (24.08.2016 21:29): Toto myslím nehrozí, z toho čo som pochopil je to čisto pre hráčov, ktorí sa nechcú až tak zdržiavať levelovaním a niektoré schopnosti si chcú odomknúť hneď. Ale i tak sa mi nenažranosť Square Enix vôbec nepáči. Tak nejak nepochybujem o tom, že Eidos Montreal sa snažili vytvoriť čo najlepšiu možnú hru (ich zanietenie bolo nakoniec cítiť aj z dokumentu o HR, bez ohľadu na to, čo si kto o tej hre myslí), ale potom príde nenásytný vydavateľ a snaží sa hru takto znechutiť hráčom. Iste, nikto ich to kupovať nenúti, ale obávam sa, že akokoľvek sú kritické ohlasy jasne viditeľné, i tak tieto cheaty nakúpi dostatok ľudí na to, aby mohol Square Enix túto stratégiu považovať za vydarenú. Ehm.
@M.a.t.t. (24.08.2016 21:26): Pokial je hra v zaklade dobre nadizajnovana - povedzme na urovni HR - a normalnym hranim si normalne levelujes postavu atd tak by to este bolo relativne OK.
Problem by nastal - a to zasadne giganticky - keby tie veskere postranne chujoviny neboli iba platenym in-game cheatom, ale naopak nutnostou ak chces nejako normalne levelovat postavu, ako by malo byt pritomne v zakladnej hre.
@Walome (24.08.2016 21:21): Zopár praxis kitov môžeš získať dohraním hlavného príbehu a zopár plnením týždenných puzzlov. Ale toto mi náhodou príde v poriadku - je to taká zaujímavá motivácia navyše pre hráčov, o to viac, že Deus Ex Go dobre funguje aj ako samostatná hra a dostáva samé pozitívne hodnotenia. Mikrotransakcie priamo v singleplayer hre v hre sú naopak zlo, ale tak čo už... odmietam však moje pocity z tohto nešťastného kroku prenášať na hru samotnú, ktorá môže byť po hernej stránke výborná.
@Kostěj (24.08.2016 20:27): Jo, taky mě ty mikrotransakce naštvaly víc, než by asi měly. Dokud je ze hry neodstraní, tak si to můžou strčit někam. Takhle degradovat už takhle upadající sérii. :(
Och.

Nasrat. Nasrat a rozmazat, zasraní nenažraní čuráci!

Tohle mě dokáže vytočit jak máloco...patrně proto, že jsem se fakt těšil, a teď mi to prostě svědomí nedovolí koupit.
Tak ma napadlo, ze ked to ma Denuvo tak je to zaroven aj imunne voci 3rd party cheat programom?
Klasicke rezidenty, ktore mackanim klaves pridavaju skilly, zdravie, expy atd...
ted jsem koukal na fight club..to tam fakt narvali takhle otresny mikrotransakce ?

....
Solidni shitstorm v reviews na steamu.. a tak nejak opravnene, mam za sebou jednu hodinu, trosku zklamani, ale jsem ochoten pockat na nejaky rychly patche.. uvidime
@Bodkin (24.08.2016 12:13): Asi tiež pravda. Ja našťastie na ultra nehrávam. Radšej nech je hra plynulejšia, ako sledovať pomaly rozpohybované obrázky - ale mal som známeho, čo to vnímal opačne.
Je to rozhodne veľmi vtipný boj proti pirátstvu. Miesto toho, aby som si dal načas a vydal pekne optimalizovanú verziu bez bugov, vydám narýchlo port, ktorý bude potrebovať viacero narýchlo splácaných patchov, k tomu season pass plný cheatovacích DLC a ešte do singleplayer hry hodím aj miktrotransakcie za reálne peniaze.

Verím tomu, že hra ako taká bude skvelá, ale niekto tam hore v Square Enix to nemá v hlave poriadku.
@mazar1234 (24.08.2016 09:05): já se na to těšil jak malej kluk na narozky, vybavuju si jak jsem nemohl usnout :) takže asi tak no.

Jo tak ty mikrotransakce jsou solidní haluz, pokud to tak fakt funguje, ale podle mě lidi budou řvát a minimálně to vázání na save zruší. Ale i tak je to humus a sere mě to.
@Phoenix (24.08.2016 08:27): mikrotransakce? Taky čumim..

Jinak já už nové hry kvůli DLC nekupuju. Přesně čekám na GOTY nebo dneska nově rovnou na redux. Her mám mraky a prostě počkám. Nemám zájem hrát stylem dohraju plnou a pak za dva měsíce DLC za další dva měsíce další DLC. Prostě počkám až je to komplet. Bonusem je i mnohem nižší cena. Naposledy jsem těsně po dohrání X-COM nekoupil druhej díl, protože je prostě jasný, že vydaj velký DLC, který co celý překope. Firaxis to tak dělá s každou hrou. A kdy jindy bych to měl sakra koupit když mě hra bavila a zrovna vycházela dvojka...?