[neexistující příspěvek]: Nah, THQ si to pohlídá. GOTY to asi nebude, ale solidní 7/10 hra při nejhorším určitě, to bych se nebál. XIII nejen že měl nejspíš špatné vývojáře, ale taky Microids je trash vydavatel. Tragické spojení samo o sobě.
Diskuze
@Fritol (12.03.2021 09:56): Tak aspoň bude snad rovnou slušně optimalizovaný na nové konzole.
Tak vývoj toho remaku se teprv nyní rozjíždí naplno, zdá se.
@AlkoholixAnorektix (08.03.2021 16:56): Tady je jinak návod jak si hru zremasterovat a hrát na nových os odkaz
@AlkoholixAnorektix (08.03.2021 16:56): Musíš si stáhnout jazykový balíček: odkaz
Potom Patch 1.08 odkaz
Playerkit odkaz
a nakonec systempack odkaz
Potom Patch 1.08 odkaz
Playerkit odkaz
a nakonec systempack odkaz
@Všivák (08.03.2021 13:52): zkusím snad to půjde.
@AlkoholixAnorektix (08.03.2021 13:27): Zkus na to aplikovat nějaké patche nebo módy ze zdejších odkazů.
Proč mi Gothic nejde spustit ? Nefunguje mi ani Steam ani GOG verze ale například Arcania a Gothic 3 spustit jdou ale to nejsou zrovna dobré hry.
Taky je i u opatchované verze nepříjemné, že se vyjímečně objeví chyby, kdy se třeba úkol nezapíše do deníku, nebo u šamanů chyba grafiky, kdy pořád chodí okolo.
Teď jsem měl celkem problém v spáčově chrámu: nemohl jsem přijít na kombinaci 3 sloupů v první hádance, protože v tom manuálu venku neměly vůbec barvu a to ani dlaždice
@JohnCZ (30.11.2020 19:50): ten cover je dost gay.
@JohnCZ (30.11.2020 19:50): Pro mě reprezentuje Gothic hudba z Khorinisu. odkaz Trojka má taky super hudbu. Hlavně díky má atmosféru která se prvním dvou dílům blíží.
@Paul (30.11.2020 23:35): Geldern Night taky mám rád úplně nejvíc, mimo ty nejprofláklejší jako Vista Point nebo Myrtana Explore. Kdysi byl na youtube guitar cover nějaké dvojice (dva týpci hrající na kytaru a slečna u nich chillující v obýváku a houpající se do rytmu... i nahrané to bylo tak jakoby mimochodem), ale asi to smazali. :(( Ten cover se mi líbil ještě o fous víc jak originál, takže mě to docela sere.
@adam.kulhanek (30.11.2020 23:33): Pravdu díš. Zejména tu pirátskou theme z NotR poslouchám hodně často.
@adam.kulhanek (30.11.2020 23:33): Pravdu díš. Zejména tu pirátskou theme z NotR poslouchám hodně často.
@JohnCZ (30.11.2020 19:50): jak je trojka nejvíc flawed, tak jednu věc má dokonalou, a tou je soundtrack. Geldern at night..
@JohnCZ (30.11.2020 19:50): JJ, Old Camp byl fajn. Pak ještě Swamp camp má takovou dobře ujetou theme. Z dvojky mám nejraději "Lobart's farm" a "On the way to Monastery". Pak ještě z TNOR a theme u pirátů. :)
A ten cover je fakt dobrý. :)
A ten cover je fakt dobrý. :)
@JohnCZ (30.11.2020 19:50): Ten cover je cool :)
@adam.kulhanek (30.11.2020 17:02): Old Camp theme a pár dalších tracku z jedničky i dvojky poslouchám celkem pravidelně. :) Ale jinak mám nejradši hudbu z trojky. Ve hře je někdy možná až moc hlučná, ale na poslech super.
Super cover btw. I sám mistr Kai složil poklonu. :)
Super cover btw. I sám mistr Kai složil poklonu. :)
@adam.kulhanek (30.11.2020 17:02): Jojo, Gothic ambient mix je nejlepší na relaxa, masáže, apod. :)
[neexistující příspěvek]: JJ, souhlas. Ale úplně nejvíc je ta zmíněná atmosféra. Když nad tím tak přemýšlím, tak začínám mít chuť si to zahrát zase znova. Poslední dobou mám her s tímto statusem hrozně moc. :D
[neexistující příspěvek]: Ne v poho. A ten důraz na svět a atmosféru s tebou sdílím. Tady i ve svém komentu. ;)
[neexistující komentář]: Hezký koment, nicméně s pár věcmi nesouhlasím.
V prvé řadě je to hudba, kterou dodnes rád poslouchám i jen tak. Její poslech mi vyvolává dobré vzpomínky na hraní. Pamatuji si, jak jsem tehdy hudbu ze hry "vytahoval" přes nahrávání, protože jsem nebyl schopný ji vytáhnout v mp3 z datových souborů. Pak jsem ji s radostí poslouchal při práci s počítačem. Tehdy jsem byl na herní hudbu hodně vysazený. :)
Pak grafika, já teda obecně k dobrému pocitu z hraní prvotřídní grafiku nepotřebuji, ale vzpomínám si, že při mém prvním hraní Gothicu mi přišla právě grafika skvělá. Ale možná si jen podvědomě přikrášluji dobré vzpomínky. :)
No a co se týče ovládání, myslím, že se dá zvyknout na ledasco a já to dokážu hrát i s tím defaultem. Pak mě u dvojky vždycky hrozně štvalo, jak to ovládání trochu "vylepšili", ale já byl zvyklý na ten původní "humus". :D
V prvé řadě je to hudba, kterou dodnes rád poslouchám i jen tak. Její poslech mi vyvolává dobré vzpomínky na hraní. Pamatuji si, jak jsem tehdy hudbu ze hry "vytahoval" přes nahrávání, protože jsem nebyl schopný ji vytáhnout v mp3 z datových souborů. Pak jsem ji s radostí poslouchal při práci s počítačem. Tehdy jsem byl na herní hudbu hodně vysazený. :)
Pak grafika, já teda obecně k dobrému pocitu z hraní prvotřídní grafiku nepotřebuji, ale vzpomínám si, že při mém prvním hraní Gothicu mi přišla právě grafika skvělá. Ale možná si jen podvědomě přikrášluji dobré vzpomínky. :)
No a co se týče ovládání, myslím, že se dá zvyknout na ledasco a já to dokážu hrát i s tím defaultem. Pak mě u dvojky vždycky hrozně štvalo, jak to ovládání trochu "vylepšili", ale já byl zvyklý na ten původní "humus". :D
[neexistující komentář]: Dalo se btw i v jedničce přenastavit ovládání? Nějak si na to vzpomínám až ve dvojce. Ale už je to určitě více jak dekáda, co jsem jedničku hrál.
@Blackhand47 (20.09.2020 13:17): a proto je nejlepší budky srážet :) to občas zmizí i ta ikonka pátrání.
@Vurhor (20.09.2020 13:59): Jako nejsem si tim úplně jistej, je to jen moje doměnka. Hodně jsem jich ale plavat viděl. Číhavce, Chňapavce, Ještěry (nevím teď, jestli se tak přímo jmenují). Jako minimálně plazi podle mě plavou všichni, kamenní golemové nebo třeba Polní škůdci asi ne no :) Zajímalo by mě, jestli plave takový Krysokrt :) Máš ale asi pravdu, že většina plavat asi nebude. Je pravda, že jsem to nikdy nezkoušel, ale nebyl bych překvapen, kdyby za mnou nějaká příšera plavala. Nejlepší strategie, jak být nedotknutelný, bylo na něco vyšplhat a střílet lukem/kuší. To jsem využíval často a dalo se tak získat opravdu hodně zkušeností.
@Jumas (20.09.2020 13:28): Jestli je to tak, v tom případě jsem docela mizernej fanoušek. :) Vždycky jsem myslel, že voda je od většiny příšer spolehlivá a neproniknutelná bariéra.
@Blackhand47 (20.09.2020 13:17): Fakt?? O__O
@Blackhand47 (20.09.2020 13:17): Fakt?? O__O
V Gothicu umí plavat snad všechny příšery ne? Nebo alespoň většina. Mě pobavilo, když jsem si pouštěl gameplay Risen, kterej jsem ještě nehrál a zjistil jsem, že pro Gnomy použili vývojáři stejný zvuk, jaký vyluzoval Číhavec při umírání :)
@Vurhor (19.09.2020 18:28): Mě takhle podobně nedávno překvapila Mafie, kdy jsem po x letech zjistil, že pátrání vyvolávají policisté skrze telefonní budky a takové červené skříňky. :D
@Vurhor (20.09.2020 09:04): joo takhle už chápu. Tak to si nepamatuju, jestli plavali nebo ne, ale hádám, že jsem na to taky nenarazil.
@Vurhor (20.09.2020 09:04): Jo, na to jsem kdysi taky přišel, hrozně mě to potěšilo :)
@Walome (20.09.2020 08:47): Někde mezi lesy a tím rozpadlým klášterem, kde je jedno z ohnisek, se jich pár poflakuje o řeky. Jelikož jsem byl ještě low level, tak jsem jim chtěl zdrhnout přeplaváním na druhou stranu, ale ti mrzáci to elegantně přeplavali taky. :D
@Vurhor (19.09.2020 18:28): nebylo to ve dvojce? V jednice je to kde?
No ty vogo, myslel jsem si, že tu hru znám více méně skrz na skrz, ale animaci plavacího chňapavce jsem viděl úplně poprvé. Až mi to připomnělo čtvrtého Vetřelce.
@Arcee (07.09.2020 15:49): Ne. Jelikož do toho nejspíš THQ nasypali peníze a naplno rozjeli vývoj až začátkem letošního roku, tak bych hotovou hru nečekal dřív jak v roce 2024 a to jsem nejspíš optimista.
Helou, máme nějakou představu, kdy by to mělo vyjít?
Je to nepřirozeně (negothicovsky) efektní, skriptovaný, bez rozhledu (asi pochopitelně), s tutoriálem, kdy na tě vyskočí lejzrově vypálenej nápis "právě si sebral - !BLUEBERRY! - prozkoumej", hipstersky vožvaněný, s nevkusnym Skyrim gui. Ale jinak já jsem teda nadšenej! Všechny problémy můžou lehce vodstranit, když si přečtou jednu A4 s odtržkama rad nějaký polskýho fanouška. Hlad po tý starý reál atmosféře je ale určitě i u nefanoušků, takže když budou mít štěstí i se to zaplatí. Nejdůležitější je, že se to zdá dobře napsaný. Diego tu má ty monology štramácký a vypadá a mluví stylově i sympaticky. Ostatní postavy to samý (akorát ten Bloodwyn je už generickej a jak se blížíme ke konci videa už to tak působí i obecně - že to nemá dějový pozadí - asi taky pochopitelně). Každopádně věty jako "Možná jsem si k tomu domyslel nějakej kontext, abych tě přesvědčil" nejsou vůbec špatný. A ty čerstvý lokace jsou taky zajímavý.
@Vurhor (19.02.2020 14:32): Taky jsem dost skeptický, ten prototyp bylo těžké strávit. Feedbacku nabrali spoustu, ale s tím, jak byl podle statistik drtivě pozitivní, se trochu obávám, co si z toho vezmou.
@Vurhor (19.02.2020 14:32): Pokiaľ je tam aspoň časť tých pôvodných, tak by to mohli vedieť.
Ale aj ja dúfam, že dajú na kritiku komunity, pretože podľa toho reportu je jasné, že fanúšikovia série tvoria väčšinu tých, čo im spätnú väzbu zaslali (čo aj dáva zmysel).
Inak ak by to bol podarený remake, veľmi rád si ho kúpim a zahrám.
A potom dvojku a trojku (ktorá ten reparát potrebuje) :P
Ale aj ja dúfam, že dajú na kritiku komunity, pretože podľa toho reportu je jasné, že fanúšikovia série tvoria väčšinu tých, čo im spätnú väzbu zaslali (čo aj dáva zmysel).
Inak ak by to bol podarený remake, veľmi rád si ho kúpim a zahrám.
A potom dvojku a trojku (ktorá ten reparát potrebuje) :P
@Redfield (19.02.2020 14:18): Snad dají na hromadu těch komentářů, které vytýkaly příliš světlou atmosféru. Stejně tomu ale moc nevěřím... Při zhlédnutí pár videí mi přijde, že tvůrci vůbec nemají páru o tom, co činilo Gothic tak unikátním.
Vývoj remaku je odmávnutý. Skoro 95 % z 43 tisíc vyplněných dotazníků bylo pro, až tak drtivej poměr jsem teda nečekal. Teď co z toho nakonec vyleze...
Dřevený výtah co vybuchuje sám od sebe je skvělý, přes hlavního hrdinu, který si NEPŘETRŽITĚ mluví pro sebe, se jednoduše nedá přenést.
Tak demo dohrané a jsem celkem spokojený. Hned se mi vybavilo, když jsem po hraní gothicu hrál několikrát po sobě demo ke gothicu 2. Jediné co mě vyloženě zarazilo byl ten soubojový systém z for honor, který mě nikdy moc nelákal a cutscény, které mi ke gothicu moc nesedí.
Věci jako vizuál, bych vážně neřešil. Půl hodiny po vydání vyjdou módy, které vám z toho klidně udělají dark souls a vzhledem k tomu, že to má vyjít za dva roky, tak na řešení dabingu a dialogů je ještě moc brzy (i přes ty jeho "rookie" kecy se mi třeba Diego pořád zamlouval víc, jak v druhém gothicu :D).
Věci jako vizuál, bych vážně neřešil. Půl hodiny po vydání vyjdou módy, které vám z toho klidně udělají dark souls a vzhledem k tomu, že to má vyjít za dva roky, tak na řešení dabingu a dialogů je ještě moc brzy (i přes ty jeho "rookie" kecy se mi třeba Diego pořád zamlouval víc, jak v druhém gothicu :D).
@Widl (14.12.2019 21:46): Ale veď oni písali, že toto je demo, ku ktorému chcú, aby sa ľudia vyjadrili, tak im napíš - to myslím vážne.
Tiež sú tam veci, čo sa mi nepáčia - hlavný hrdina príliš ukecaný, príliš veľa ukazateľov a cut-scén na môj vkus.
Treba im dať vedieť teraz, kým to má ešte nejaký zmysel im dávať spätnú väzbu.
Tiež sú tam veci, čo sa mi nepáčia - hlavný hrdina príliš ukecaný, príliš veľa ukazateľov a cut-scén na môj vkus.
Treba im dať vedieť teraz, kým to má ešte nejaký zmysel im dávať spätnú väzbu.
Tohle si Goťák nezaslouží :D Za mě teda rozhodně ne. Snaží se to inovovat, ale je to svým přístupem strašně průměrný.
@M.a.t.t. (14.12.2019 18:41): Byl rozruseny, ja to chapu. Navic opakovani je matka moudrosti :)
@M.a.t.t. (14.12.2019 18:41): Akože remakeu/remiaginácii by som sa vôbec nebránil, najmä pri trojke.
Začať od jednotky dáva zmysel - snáď to vyjde (zoberú si konštruktívnu kritiku dema k srdcu) a snáď to bude dobrá hra :)
Začať od jednotky dáva zmysel - snáď to vyjde (zoberú si konštruktívnu kritiku dema k srdcu) a snáď to bude dobrá hra :)
@Tarhiel (14.12.2019 18:38): Vedeli, všetci pod tebou sa tomu urputne venujú :)
Pri Innosovi! Vedeli ste o tom niekto? Ale už nech to tu je! :O
Ta paleta je děs, ale rovněž mě zaujaly ty brány, které vypadají spíš jak do elfího království než do trestanecké kolonie. :D
Ovšem jsem jediný, kdo vidí, že v hlavní roli je Mats Hummels?!
Ovšem jsem jediný, kdo vidí, že v hlavní roli je Mats Hummels?!
Teda ta akční bombastická scéna na začátku...to je megadebilní.
To je docela příšerné. Nechápu, proč dělají remake něčeho, co funguje. Kdyby udělali remake Gothic 3, to by určitě uvítalo více lidí.
Gothic 1 je i v současnosti skvěle hratelný, a pokud někomu záleží na grafice, existují módy, které ji aspoň trochu vylepší. Takže moc nevidím důvod, proč hru vytvářet znovu, a navíc ještě, jak se zdá, jde spíše o nějakou reinterpretaci, která asi moc nechápe, co dělá Gothic Gothicem.
Gothic 1 je i v současnosti skvěle hratelný, a pokud někomu záleží na grafice, existují módy, které ji aspoň trochu vylepší. Takže moc nevidím důvod, proč hru vytvářet znovu, a navíc ještě, jak se zdá, jde spíše o nějakou reinterpretaci, která asi moc nechápe, co dělá Gothic Gothicem.