@stepankoby1 (27.07.2024 18:35): Jo, to je za mě největší minus eternalu. Nedávno jsem rozehrál 2016 už potřetí, snad už to konečně dohraju. A pak asi detox až do příštího roku - dalšího doomu.
Diskuze
Tyjo, možná snad nedoporučím vracet se k tomu po vynikající zběsilosti Eternalu... :D Až ke konci to nabírá správný hektický grády a začne správná power fantasy, kdy s berserkem kosím desítky démonů, prvních pár misí je ale takhle po letech děsně prázdných a často nudných. Hodně za to může rozvrstvení hry - všechny tři bossfighty jsou narvané do poslední třetiny a ze začátku trvá pár hodin, než vůbec potkám někoho jiného než Possessed Soldiers a Impy. Samozřejmě je to zamýšlené jako uvedení hráče do akce a postupné představování nových prvků, a tak to funguje výborně. Replayability ale nulová, na rozdíl od např. původních dvou dílů. Taky mě přímo při gameplayi děsně štvalo, jak se při každém glory killu ztiší hudba a začne hrát jiná část tracku. Občas jsem jen tak běhal po mapě s enemáky za prdelí, abych si vůbec užil Mickův soundtrack. Nejlepší části hry: Argent Enemy Tower (první setkání s Mancubi za tónů BFG Division slastné a nejlepší hudební část hry, kterou jsem si hned třikrát zopakoval) a The Necropolis (výborně nadesignovaná mapa, připomněla mi první dva Doomy). Dodatečná osobní výtka completionist fanatika: bylo by to fajn jako hra na 100% dokončení, kdyby půlka achievů nebyla z multiplayeru a ze singlu nebyl jeden už celé roky rozbitý.
Tvl to je zas bizár diskuze, stěžovat si, že Doom Slayer drží zbraně nerealisticky :D Já bych řekl, že roztrhnout impa vejpůl je taky dost nerealistický, nikdo přece nemá takovou sílu..
@Bravewolf (02.08.2023 00:41): Phew, ještě, že Doom není realistická střílečka, představa realistického držení raketometu a trojitého rotačáku a zběsilé výměny zbraní v powersuitu v rychlosti 50km/h by byla děsivá, nechápu, jak to ti ukrajinci zvládají. Na GoPročka z ukrajiny koukám, ale ne kvůli studiu držení zbraní. Přece jen ty kamery jsou buď na rameni, hrudi nebo přilbě...
@Bravewolf (02.08.2023 00:41): zrovna go pro na helmě ten pocit ze střelby a držení zbraně dost zkresluje, anžto je třeba 15 cm nad očima, což je tady dost.
Ale dává to smysl, kdybys držel zbraň ve hrách reálně, zabírala by hodně místa v zorném poli. Nehledě při přesné střelbě přes mířidla půlku obrazovky..
Ale dává to smysl, kdybys držel zbraň ve hrách reálně, zabírala by hodně místa v zorném poli. Nehledě při přesné střelbě přes mířidla půlku obrazovky..
@Gordon (26.07.2023 10:54): tady mas jak to ma vypadat co se tyce reality :) tohle predvadi jen par 1st person modu jako napr. 1st person mod k Mafii2 a Mafii 3, jinak sem to takto nikde nevidel ve hrach, vsechny hry jsou co se tyce drzeni zbrane naprosto nerealne, a kdyz uz musi byt to drzeni zbrane fixni fixne tak aspon dpc vice do stredu monitoru.... ted treba hraju REsident Evil 8 a opet ty samopaly nebo co to je/utocne pusky naprosta tragedie a me to nuti je pak nepouzivat kvuli tomu. JE to jednoduche se ptat jak to ma byt co se tyce reality, staci se podivat na nejak helmet cam GoPro video z Ukrajiny nebo jine valky treba v Iraku https://www.youtube.com/watch?v=zvrRCBlTmDE
@Gordon (27.07.2023 06:42): a Ty věříš, že bude?
@veselykralicek (26.07.2023 21:17): Stejně zajímavý, jako tvrdit, že zásadní bugy u hry nikdo opravovat po letech nebude, když jiná studia s tím nemají problém.
@Bravewolf (26.07.2023 20:19): zajímavý. Já jsem ty zbraně v rukou samozřejmě měl a střílel z nich, přesto nemám pocit, že by mi to tady nějak vadilo. To asi nejde moc porovnávat.
Ale jako zajímavý argument, ptát se, jestli sis z nich v reálu vystřelil.:-D
Ale jako zajímavý argument, ptát se, jestli sis z nich v reálu vystřelil.:-D
@Shoggot (26.07.2023 18:26): no prave ja nemam pocit ze je drzim v rukach ale kdesi vpravo moc, ale ne u vsech. V doomovi tady mam problem jen s klasickou brokovnici a tim kulometem, treba ten rotacak je vpohode uplne tak ze mam pocit ze jej drzim, ted sem nasel dvouhlavnovvou brokovnici a ta je udelana presne tak jak si predstavuju- mam pocit ze ji opravdu drzim svyma rukama, takze tady u dooma je problem vyreseny protoze misto brokovnice pouzivam dvouhlavnovou a misto kulometu ten rotacak. Ale to je obecne problem u plno her a me tohle proste vadi.
@H34D (26.07.2023 08:31): jo to sem byl ja :D
jinak teda me tento doom zas tak moc nebere, me bavil ten treti dil ktery byl atmosferictejsi a hororovejsi
@H34D (26.07.2023 08:31): jo to sem byl ja :D
jinak teda me tento doom zas tak moc nebere, me bavil ten treti dil ktery byl atmosferictejsi a hororovejsi
@Bravewolf (25.07.2023 23:30): Nemusíš měnit polohu vůči monitoru, furt to míří stejně, nemáš ji v rukou.
@Bravewolf (26.07.2023 01:22): Já si to myslel.
@Bravewolf (25.07.2023 23:30): Modely jsou pro čistě efekt více z boku u většiny her, aby se hráč na tu zbraň mohl lépe podívat. Nechápu proč to řešíš zrovna u Dooma. Nehledě na to, že stejnou diskuzi si rozjel (nebo možná někdo jiný) už před lety.
@Gordon (25.07.2023 23:59): jen vzduchovku a flobertku, ale to je uplne jedno, aji kdyby mel v ruce ve hre postava jen smetak tak je to spatne udelane.
@Bravewolf (25.07.2023 23:30): A ty si nějakou zbraň v ruce držel? Myslím ve skutečný ruce.
jako hra ok ale to drzeni zbrani je teda neco, jedina zakladni pistol a dvouhlavnova brokovnice je spravne umistena pokud se divam doprostred monitoru, ale klasicka brokovnice a samopal je kdesi vpravo obrazovky a ja tak musim pak cumet do prava monitoru abych jako mel pocit ze zbran drzim spravne, jako sice je tam v nastaveni moznost mit zbrane jako v klasickem doomu ale to je zas o nicem. Co sem hral Far Cry 4 ted tak tam bylo vse ok a nemel sem potrebu menit polohu vuci monitoru.
@Charllize (24.09.2022 20:49): Ono to reálně běží líp než Zelda BotW :D
@Mendoza (24.09.2022 22:09): Aha, tak to som si neuvedomil. To som si zavaril a najhoršie na tom, že ja som bol až nechutne triezvy. :D :D :D
@PRIVATE MARTIN (24.09.2022 21:36): Chapu, ze je slusnej clovek v sobotu vecer ozralej, ale asi pan moc neoceni odpoved po roce. Ale zase kdyby jo, tak mu preju hodne stesti pri shaneni Halo na ps4.
@kristmeister (24.09.2022 17:35): Tak ono to asi už je trochu dane originálem. ID má ty enginy vždycky top a běží jak blesk :)
Veškerý respekt týpkům, kteří to portli na Switch. Běží to na stabilních 30fps s docela kvalitně zachovalou grafikou :)
@Medsvejk (03.12.2021 20:35): Agony
@Medsvejk (03.12.2021 20:35): Cepovat již od mlada, tomu se říká správné rodičovství :D
@Medsvejk (03.12.2021 20:35): Doom 2016? Doom 3? Crysis Trilogy?
Zdarec, můj 10 ti letý syn dohrál Doom Eternal na PS4. Co za hru sehnat dál,aby ho to bavilo?
@Azure (28.05.2020 19:25): Jen v Argent Tower. Nutno podotknout, že čtyřku jsem si pořídil až letos v lednu. Proto to srovnání s Eternal.
@DEU (komentář): pokud tě už v Doomu 2016 otravovaly skákací mise tak to musíš u Eternalu zdechávat xD mě jich přišlo tak akorát, místy fajn odlehčení od řezaček. Myšleno samozřejmě v 2016.
@Blue.Shark (komentář): Pěkný koment. Jen mi to nedá s jedním detailem - název vývojářů není ID Software, ale id Software. Takže zádné "aj dý", ale prostě id.
@Tulareanus (17.05.2020 14:46): Poznám, dobré to je :)
@Tulareanus (17.05.2020 14:46): To je skvělý :) Zvlášť proto, že hardcore pařani Doom značky už bývaj taťkové.
Doom Baby mode tu už bol?
@Korbitch (17.03.2020 05:32): Dej to do odkazů. :)
@Korbitch (17.03.2020 05:32): To je super, zrovna jsem si tu hru chtěl zopakovat, takže se to bude hodit. A jinak dodatečně díky za češtinu do skvělého Quern - netušil jsem, že za tím je někdo z venčí. Myslel jsem, že to dělali přímo vývojáři. Výborná hra!
Čeština dokončena, kdyby si chtěl někdo zopakovat v mateřštině před Eternalem.
odkaz
odkaz
@RXQ79rudax (17.02.2020 07:18): V pohode. Gordy kdyby si to nasadil tak u prvniho enemaka si rozbije hlavu o topeni a zlomi ruku:)
jo jsem začátečník - ty čtyři předchozí důmy mám sice koupené už dlouho ale ještě jsem se k nim nedostal - jako první si zahraju ten doom vfr - tam jak můžeš vidět, se dají zabíjet omráčení nepřátele teleportováním se do nich, ten power up (berserk) jsem vzal až na zabití toho posledního obrněného obřího tlusťocha - už jsem neměl raketomet (rakety do něj) a ty ostatní pušky mi přišli neefektnivní na něj, ale nenapadlo mě napřed zkusit po něm házet granáty.
- jakmile dohraju RE 7 - tak si doom vfr dám od začátku, s tím že ten teleportovač budu používat jen k přesunu na jinak nedostupná místa, nebo pro instantní zabití omráčených nepřátel, ale jen v těsné blízkosti u nich (asi na 1 metr od nich) - protože to teleportování mi přijde trapný
- pohled kamery ovládám výhradně otáčením hlavy nebo celým svým tělem, když se kouknu jen hlavou do nějakého směru a chci také tím směrem jít tak do toho směru napřed také otočím celé svoje tělo - nasměruji špičky nohou do toho směru (jinak samozřejmě také provádím úkroky a couvání - přesně podle natočení mého těla/nohou - když se chci při chůzi vpřed dívat jiným směrem a přitom jít v před - do toho směru kterým směřují moje nohy - tak musím tu levou páčku držet v tom směru mých nohou, pravou páčku vůbec nepoužívám), v tom videu to není možná dost dobře sladěné - skládal jsem ty dvě videa dohromady dodatečně ve video editoru. Ti kteří to třeba hrají v sedě - tedy se neotáčejí celí - tak se jim může
začít točit hlava a dělat na blití - jako mě když jsem poprvé zkoušel takhle hrát RE 7.
- jakmile dohraju RE 7 - tak si doom vfr dám od začátku, s tím že ten teleportovač budu používat jen k přesunu na jinak nedostupná místa, nebo pro instantní zabití omráčených nepřátel, ale jen v těsné blízkosti u nich (asi na 1 metr od nich) - protože to teleportování mi přijde trapný
- pohled kamery ovládám výhradně otáčením hlavy nebo celým svým tělem, když se kouknu jen hlavou do nějakého směru a chci také tím směrem jít tak do toho směru napřed také otočím celé svoje tělo - nasměruji špičky nohou do toho směru (jinak samozřejmě také provádím úkroky a couvání - přesně podle natočení mého těla/nohou - když se chci při chůzi vpřed dívat jiným směrem a přitom jít v před - do toho směru kterým směřují moje nohy - tak musím tu levou páčku držet v tom směru mých nohou, pravou páčku vůbec nepoužívám), v tom videu to není možná dost dobře sladěné - skládal jsem ty dvě videa dohromady dodatečně ve video editoru. Ti kteří to třeba hrají v sedě - tedy se neotáčejí celí - tak se jim může
začít točit hlava a dělat na blití - jako mě když jsem poprvé zkoušel takhle hrát RE 7.
@Tulareanus (15.02.2020 01:16): Jo hraje to jako babička.
To se otáčíš podle kamery nebo kamera dle tebe? mě přišlo jako by ses otáčel podle kamery. :)
To se otáčíš podle kamery nebo kamera dle tebe? mě přišlo jako by ses otáčel podle kamery. :)
@RXQ79rudax (14.02.2020 23:32): tri pripomienky:
1. využívaj glory kills, to znamená, stlač špec. tlačidlo v momente pri nepriateľovi, ktorý svieti na modro. Instantne ho zabiješ a podľa rún ti to buď doplní život, pridá muníciu atď..
2. Doom nie je hra, kde sa oplatí schovávať za roh/prekážky, je to pomalé a neefektívne a nepriatelia ťa obkľúčia, treba byť neustále v pohybe
3. celý čas sa ti tam nad plošinkou s gore nest vznášal powerup, ktorý by ti situáciu uľahčil a aj urobil zábavnejšou :)
1. využívaj glory kills, to znamená, stlač špec. tlačidlo v momente pri nepriateľovi, ktorý svieti na modro. Instantne ho zabiješ a podľa rún ti to buď doplní život, pridá muníciu atď..
2. Doom nie je hra, kde sa oplatí schovávať za roh/prekážky, je to pomalé a neefektívne a nepriatelia ťa obkľúčia, treba byť neustále v pohybe
3. celý čas sa ti tam nad plošinkou s gore nest vznášal powerup, ktorý by ti situáciu uľahčil a aj urobil zábavnejšou :)
začal jsem hrát Doom VFR: krátké video na ukázku, ale napřed si dohraju hlavní kampaň RE7, než se tomu budu věnovat naplno.
@Gordon (16.01.2020 10:40): Jo, koukal jsem, že už se ten model už nějak nevyrábí. :-)
@Karasman (16.01.2020 10:58): Mě by to možná ani nenapadlo se tím zabývat, ale včera se kluk zmínil, že by si to radši zahrál na mém PC, jelikož jeho CPU je na hraně. No a když jsem na základě toho jen tak mimochodem koukl na ty požadavky, pochopil jsem jeho obavy, t. č. už teda zbytečné. ;-)
@Karasman (16.01.2020 10:58): Mě by to možná ani nenapadlo se tím zabývat, ale včera se kluk zmínil, že by si to radši zahrál na mém PC, jelikož jeho CPU je na hraně. No a když jsem na základě toho jen tak mimochodem koukl na ty požadavky, pochopil jsem jeho obavy, t. č. už teda zbytečné. ;-)
@Charllize (16.01.2020 10:58): Já je znám, ve vedlejším počítači mám FX 4300...
@Gordon (16.01.2020 10:40): Ja mam FX 8350 a je to nenazrana mrcha, ale na 8 let starý model s výkonem moc potíží nemám. Ok 8k videa už to nedá:)
@Chuck (16.01.2020 09:55): Od dob mé 486 jsem na minimální/doporučené požadavky nikdy nekoukal, vždy je to úplný bullshit. Na mém leta starém procesoru to jelo v pohodě, jen mě limitovala stará grafika, takže v tvém případě se komp ani nezapotí... ;-)
@Chuck (16.01.2020 09:35): To doporučené osmijádro je AMD FX řada, která je už za zenitem, má příšernou spotřebu, architekturu a naprosto zastaravá. Počet jader a frekvence ti toho tolik zase neprozradí.
viz: odkaz
viz: odkaz
@Cobot (16.01.2020 09:47): Já bych ty doporučené požadavky zakázal! :-) Ale jinak dík za info.
@Chuck (16.01.2020 09:27): ne náročné to není vůbec. Jede to na deset let starém i5 a 1060 přes 100FPS na plno.
Spíš mám obavy jestli mi ještě pojede Eternal. Ten už bude na id Tech 7, kdežto Doom 2016 jel na id Tech 6.
Spíš mám obavy jestli mi ještě pojede Eternal. Ten už bude na id Tech 7, kdežto Doom 2016 jel na id Tech 6.
@Toaleťák (16.01.2020 09:30): Tak na GPU určitě, ale když jsem četl ty doporučené nároky na 8-jádrový CPU s poměrně vysokou frekvencí, tak jsem docela zíral. Já nemyslím, že by mi to CPU neutáhl, tak naivní nejsem, ale aby se moc nepotil a já se před klukem necítil zahanbeně. :-)
@Chuck (16.01.2020 09:27): Vždyť to ti pojede jak z praku :-).
Opravdu je ta hra tak extrémně náročná na CPU? Kluk, který si ji před časem pořídil, ji chce hrát u mě, a tak mám trochu obavy, jak dobře to pojede na mém Ryzenu 2600X, popř. jestli jsou ty uvedené nároky tradičně přehnané.
Prosím vás, jaký jsou rozdíly mezi Default, Gritty a Cinematic módy? Já jsem už asi fakt slepej, ale mě to přijde všechno stejný. Možná to Gritty mi přijde trochu světlejší?
Dohráno podruhé, tentokrát na nightmare.
Dalo mi to docela zabrat, ale opět hodně bavilo a ty levely v pekle jsou zkrátka lahůdka (dost pomáhá i ten lore okolo). Škoda jen, že těch upgrade bodů pro zbraně začne být někdy ve druhé půlce až příliš mnoho (anebo upgradů nedostatek, jak se to vezme) a člověk tak už nemá motivaci hledat všechny secrety anebo plnit různé challenge. A doteď jsem nepochopil, co je tak skvělého na tříhlavňovém chaingunu, když se s ním člověk skoro nemůže hýbat, což je v případě vyšších obtížností jaksi kruciální. Zato Gauss Cannon je pořád mňam.
Dalo mi to docela zabrat, ale opět hodně bavilo a ty levely v pekle jsou zkrátka lahůdka (dost pomáhá i ten lore okolo). Škoda jen, že těch upgrade bodů pro zbraně začne být někdy ve druhé půlce až příliš mnoho (anebo upgradů nedostatek, jak se to vezme) a člověk tak už nemá motivaci hledat všechny secrety anebo plnit různé challenge. A doteď jsem nepochopil, co je tak skvělého na tříhlavňovém chaingunu, když se s ním člověk skoro nemůže hýbat, což je v případě vyšších obtížností jaksi kruciální. Zato Gauss Cannon je pořád mňam.
@MarezCZE (15.06.2019 15:07): Starým lidem už logika moc neříká. :-)
@MarezCZE (15.06.2019 15:07): ani ne, ja jen popichuju gordyho, ma to rad :)
@Charllize (15.06.2019 12:03): Vážně chceš rozjet debatu o tom, že fps se hraje lepe na M+ K?:D
Gordy má pravdu, autoaim je u ps 4 dooma defaultne zapnutý, ne že by to věděl, ale trefil se. Samozřejmě plno fps na konzolich žádný autoaim nemá. Jde jen o součást demonizace gamepadu od lidí co hrají hry za pomoci kancelářských potřeb:)
@Kwoky (15.06.2019 01:16): Ještě aby ne, ten autoaim tam není jen tak pro okrasu.
Zkusil jsem demo na PS4 a překvapilo mě, jak je to podobné PC verzi. Jasně, grafika je trochu horší, ale zábavnost a herní feeling jsou totožné. Dokonce se na ovladači i celkem trefuju :)
@Gordon (10.06.2019 15:26): No já mám třeba rád všechny díly, ale každý je jiný. Ale třeba Brutal Doom mě moc neoslovil.
@pajmič (10.06.2019 13:52): Kušuj hrát trojku, a nebreč tady. :-)
@pajmič (10.06.2019 13:52): Also "zbytečná reinkarnace". Nesouhlasím, Starý doomové jsou sice super, ale bez brutal modu a mouse looku bych si je dnes už neužil, Nový Doom reinkarnuje přesně tak, jak byl doom zamýšlen a sám se snaží prohlubovat tenhle svět, nové trailery na mě totiž působí jako něco, co vylezlo z řiti Warhammeru a to je super. Možná hledáš špatnou atmosféru, pokud ano, nenajdeš ji, atmosferu tu tvoří ta syrovost. Nový Doom je podle mě ukázka toho, jak perfektně reinkarnovat značku, vytunit vše staré, přidat trochu omáčky, něco pozměnit (dvouhlavňovka je už v 2016), všimni si taky toho, jak 2016 Doom napodobuje jedničku, a Eternal navazuje stejně jako dvojka, přidavá hromadu nových věcích ale taky staré věci které přišli až ve dvojce. Osobně jsem rád že se trojka ignoruje, to byl prostě špatný plastický vtip, něco jako ženské krotitelky duchů, které byly tak špatné, že raději dělají, že se nenatočily.
Also to že to je zpátečnické není nutně špatně, myslím že Doomeři to ocení. :-)
Já se nejvíc těším, až si strčím do kapsy tu obří BFG na ničení planet. nebo z ní alespoň někam vystřelím.
@pajmič (10.06.2019 13:52): Also "zbytečná reinkarnace". Nesouhlasím, Starý doomové jsou sice super, ale bez brutal modu a mouse looku bych si je dnes už neužil, Nový Doom reinkarnuje přesně tak, jak byl doom zamýšlen a sám se snaží prohlubovat tenhle svět, nové trailery na mě totiž působí jako něco, co vylezlo z řiti Warhammeru a to je super. Možná hledáš špatnou atmosféru, pokud ano, nenajdeš ji, atmosferu tu tvoří ta syrovost. Nový Doom je podle mě ukázka toho, jak perfektně reinkarnovat značku, vytunit vše staré, přidat trochu omáčky, něco pozměnit (dvouhlavňovka je už v 2016), všimni si taky toho, jak 2016 Doom napodobuje jedničku, a Eternal navazuje stejně jako dvojka, přidavá hromadu nových věcích ale taky staré věci které přišli až ve dvojce. Osobně jsem rád že se trojka ignoruje, to byl prostě špatný plastický vtip, něco jako ženské krotitelky duchů, které byly tak špatné, že raději dělají, že se nenatočily.
Also to že to je zpátečnické není nutně špatně, myslím že Doomeři to ocení. :-)
Já se nejvíc těším, až si strčím do kapsy tu obří BFG na ničení planet. nebo z ní alespoň někam vystřelím.
@Gordon (10.06.2019 12:43): Ani ne. Jen generický a opět naprosto bez afmosféry.
@Shoggot (10.06.2019 12:41): No vidíš, dvě konceptuálně totožný hry, a jak se od sebe kvalitativně můžou pro někoho lišit. Mě painkiller baví dodneška. Je to pro mě dokonalej výplach mozku, u kterého ocenuju hlavně variabilní prostředí. Proti doomovi, jako čistý arénovce, nic nemám, ale když se na to podívám v kontextu minulejch dílů, přijde mi takhle reinkarnace hrozně zpátečnická.
@Shoggot (10.06.2019 12:41): No vidíš, dvě konceptuálně totožný hry, a jak se od sebe kvalitativně můžou pro někoho lišit. Mě painkiller baví dodneška. Je to pro mě dokonalej výplach mozku, u kterého ocenuju hlavně variabilní prostředí. Proti doomovi, jako čistý arénovce, nic nemám, ale když se na to podívám v kontextu minulejch dílů, přijde mi takhle reinkarnace hrozně zpátečnická.
Ten gameplay v Eternalu na E3, nepřišel vám moc barevný?
@pajmič (13.03.2019 22:45): Osobně považuju Painkillera za odpad (viz roky starý komentář) a nový Doom mě přitom nadchnul!
@pajmič (13.03.2019 23:35): Líbí se mi to závěrečné doražení bestií, který mi přijde velice cool. :-)