Diskuze
Tak jo, je to tam. :) A mám tím pádem splněný další krok herní výzvy, ale nevím, jestli stihnu všechno do konce roku.
@Zero (08.11.2024 22:28): Ba, ba, šup s tím do komentářů :)
@BUMTARATA (09.11.2024 00:11): Poprvé by admini mohli místo přesunu komentářů do diskuze přesunout diskuzní příspěvek do komentářů :D (@Zero udělej to ty sám)
@Zero (08.11.2024 22:28): +1, kdyby to byl komentář. :)
Tak jsem to dneska dokončil, celou hru včetně obou DLC. Je to opravdu mnohem lepší hra než jednička. V mnoha ohledech vážnější, temnější, propracovanější. Naštěstí to nabízelo, stejně jako Control, možnosti úpravy obtížnosti, a tak úroveň stresu zůstávala relativně nízká, byť lekačky šly jen ztlumit, a ne vypnout úplně, a fakt jsem je nesnášel.
Wakeův temný New York mi dal vzpomenout i na první hry s Maxem Paynem (ostatně tam taky hráč na začátku pobíhá v temném metru). Je až škoda, že z něj nevidíme víc. Času tam strávíme sice víc než dost, někdy až na únosné hranici stereotypu, ale vlastně jde jen o pár ulic a budov. Totéž vlastně v příběhu Sagy, Bright Falls je v podstatě mrtvé město, ve kterém se téměř nedá s nikým mluvit a nic dělat. Ale hlavní dějová linka plná napětí hráče vtáhne tak, že si relativní prázdnosti a omezenosti prostředí všimne až když se nad tím zamyslí.
Líbí se mi nejednoznačnost velké části dějových prvků, je zde spousta možností interpretace, spousta věcí, které hráči hlodají v hlavě, a jednoznačné odpovědi hra neposkytne. Strávil jsem dlouhé hodiny čtením teorií ohledně toho, jaký vztah k sobě mají Wake, Zane a Scratch, jak přesně funguje Dark Place, a jestli náhodou hra není tak trochu alegorie na deprese, nebo alkoholismus, nebo kdo ví co dalšího. Je přeci zvláštní, že vyhořelý, depresivní a alkoholický Alan se v Dark Place plácá (ha!) dlouhých 13 let, zatímco vyrovnaná Saga pošle své démony do háje během pár minut, a za chvíli je zpátky v reálném světě. A ostatně Door naznačuje, že si za své problémy Alan může sám, protože se drží nesmyslných arbitrárních pravidel... Třeba v takovém Oceanview Hotelu jsem měl fakt nepříjemný pocit, když se scény s každým přepsáním stávaly více násilnými a krvavými, protože Alanovi připadalo, že to tak správně sedí do příběhu.
Samotnou kapitolou je hudba. Yötön Yö a Herald of Darkness se nepochybně stanou stálou součástí mého playlistu. Ale i skladby na pozadí jsou povedené a navozují tu správnou hororovou atmosféru.
Co se DLC týče, šlo v podstatě o jednohubky, které popravdě trochu narušují ucelenou atmosféru hry tím, že ji více propojují s dalšími Remedy hrami, ale zábavné rozhodně jsou. Nejvíce asi The Lake House, které je snad i děsivější než původní hra, a z toho, co dělali Dr. Marmontové, docela mrazí. Otázkou je, jestli byli takhle zkažení sami od sebe, nebo jestli to způsobil Alan, či snad Dark Place?
Na závěr už snad jen – RIP James McCaffrey. Naprosto ikonický hlas Maxe Payna, a nyní i Alexe Caseyho. Radost to poslouchat. Za sebe bych jako náhradu navrhnul dabéra BoJacka Horsemana, podobnost hlasů tam celkem slyším.
Wakeův temný New York mi dal vzpomenout i na první hry s Maxem Paynem (ostatně tam taky hráč na začátku pobíhá v temném metru). Je až škoda, že z něj nevidíme víc. Času tam strávíme sice víc než dost, někdy až na únosné hranici stereotypu, ale vlastně jde jen o pár ulic a budov. Totéž vlastně v příběhu Sagy, Bright Falls je v podstatě mrtvé město, ve kterém se téměř nedá s nikým mluvit a nic dělat. Ale hlavní dějová linka plná napětí hráče vtáhne tak, že si relativní prázdnosti a omezenosti prostředí všimne až když se nad tím zamyslí.
Líbí se mi nejednoznačnost velké části dějových prvků, je zde spousta možností interpretace, spousta věcí, které hráči hlodají v hlavě, a jednoznačné odpovědi hra neposkytne. Strávil jsem dlouhé hodiny čtením teorií ohledně toho, jaký vztah k sobě mají Wake, Zane a Scratch, jak přesně funguje Dark Place, a jestli náhodou hra není tak trochu alegorie na deprese, nebo alkoholismus, nebo kdo ví co dalšího. Je přeci zvláštní, že vyhořelý, depresivní a alkoholický Alan se v Dark Place plácá (ha!) dlouhých 13 let, zatímco vyrovnaná Saga pošle své démony do háje během pár minut, a za chvíli je zpátky v reálném světě. A ostatně Door naznačuje, že si za své problémy Alan může sám, protože se drží nesmyslných arbitrárních pravidel... Třeba v takovém Oceanview Hotelu jsem měl fakt nepříjemný pocit, když se scény s každým přepsáním stávaly více násilnými a krvavými, protože Alanovi připadalo, že to tak správně sedí do příběhu.
Samotnou kapitolou je hudba. Yötön Yö a Herald of Darkness se nepochybně stanou stálou součástí mého playlistu. Ale i skladby na pozadí jsou povedené a navozují tu správnou hororovou atmosféru.
Co se DLC týče, šlo v podstatě o jednohubky, které popravdě trochu narušují ucelenou atmosféru hry tím, že ji více propojují s dalšími Remedy hrami, ale zábavné rozhodně jsou. Nejvíce asi The Lake House, které je snad i děsivější než původní hra, a z toho, co dělali Dr. Marmontové, docela mrazí. Otázkou je, jestli byli takhle zkažení sami od sebe, nebo jestli to způsobil Alan, či snad Dark Place?
Na závěr už snad jen – RIP James McCaffrey. Naprosto ikonický hlas Maxe Payna, a nyní i Alexe Caseyho. Radost to poslouchat. Za sebe bych jako náhradu navrhnul dabéra BoJacka Horsemana, podobnost hlasů tam celkem slyším.
Po tom co jsem dohrál Night Springs expansion, třetí část se mi otevřela přímo před druhou návštěvou pokoje 665 před částí v Poet's Cinema (kde momentálně jsem), musím říct, že jsem velice rád, že jsem si zahrál Quantum Break. :)
@Zero (04.11.2024 13:54): Já se vyjadřoval v rámci děje a důležitosti. Proto jsem napsal že spolu nesouvisí, protože je tomu tak v rámci pochopení příběhu.
Já jsem se nevyjadřoval k tomu, co musí odehrát, ale k tvému tvrzení. Postupně se ukázalo, že všechny ty "easter eggy" v hrách Remedy vedly k tomu, že jde o propojený vesmír, nejsou to samoúčelné easter eggy. Čili věřím, že se různé narážky na Alana Wakea i on samotný objevují v Quantum Breaku, protože jde o sdílený vesmír.
@Zero (03.11.2024 10:08): Objeví v televizi protože easter egg. Řeší se události z Quantumu či je to potřeba aby jsi chápal Alana? Ne. Protože to spolu nesouvisí krom easter eggů v obou hrách. Minimálně teď ne. Fakt zbytečný :)
Tady se jen řeší co musí odehrát aby pochopil Alana 2. Tu motáte jabka s hruškama twl :D
Tady se jen řeší co musí odehrát aby pochopil Alana 2. Tu motáte jabka s hruškama twl :D
@jones1240 (02.11.2024 21:29): Quantum Break svět sdílí stejně jako Max Payne. Čili oficiálně ne kvůli právům, ale neoficiálně ano. Koneckonců Alan Wake jako postava se objeví v televizi hned na začátku Quantum Breaku, tak jaképak nesdílí svět.
@Camling (komentář): Můžu se zeptat v čem je Alan Wake 2 lehká parodie na horory? Jediný čeho si všimám je že je to protkané místy absurdním hororem, který ale spíš vyplívá z mysteriózní zápletky alá Twin Peaks atd. Ono spojení hororu + komedie nutně neznamená že to je parodie :D
Ona teda ani jednička mi nepřijde jako parodie, spíš jen čistá žánrovka.
Ona teda ani jednička mi nepřijde jako parodie, spíš jen čistá žánrovka.
@Marcusss (03.11.2024 00:53): Já si myslím že stačí když dá jedničku, odehraje si hlavní hru a pak si dá Control před DLC já to třeba tak dělám teď. Ale jako pokud člověka ten svet bude bavit je blbost si casem ten Control nedat.
@jones1240 (02.11.2024 21:29): Jasně, chápu.
I když možná i ten Control může nevynechat. Zvláště s tím co se děje v AW2 a tím že vyšel expansion Lake House.
Jelikož hraju AW2 až teď, tak nemusím expansiony spouštět z menu, ale jsou dobrovolně dávkované v rámci kapitol a Lake House jde spustit z šesté kapitoly Returnu.
I když možná i ten Control může nevynechat. Zvláště s tím co se děje v AW2 a tím že vyšel expansion Lake House.
Jelikož hraju AW2 až teď, tak nemusím expansiony spouštět z menu, ale jsou dobrovolně dávkované v rámci kapitol a Lake House jde spustit z šesté kapitoly Returnu.
@jones1240 (02.11.2024 21:29): Tak aspoň mam kompletní přehled :)
Já se ptal hlavně proto že jedničku jsem kdysi zkusil a začátek mě vůbec nebavil, ale hype kolem dvojky je tak velký že ji chci hrát... a tedy zjevně dám i další šanci jedničce.
A pravidelně repete Max Payne 1 a 2 je samozřejmě povinnost, ale ne kvůli AW :D
Já se ptal hlavně proto že jedničku jsem kdysi zkusil a začátek mě vůbec nebavil, ale hype kolem dvojky je tak velký že ji chci hrát... a tedy zjevně dám i další šanci jedničce.
A pravidelně repete Max Payne 1 a 2 je samozřejmě povinnost, ale ne kvůli AW :D
@Marcusss (02.11.2024 19:47): Upřímně je tohle docela dost zbytečně matoucí příspěvek, protože Aliena jen zajímá zda musí hrát jedničku Alana či i Control aby to pochopil, ne aby měl encyklopedické vnímání Remedy :D
Maxe Payna vůbec znovu hrát nemusí, Quantum Break už vůbec ne, ten ten svět nesdílí už vůbec. To že Alex Casey je Max Payne mu nic neubere ani nepřidá na zážitku. Ale jasně, jestli chce camea a easter eggy napříč portfoliem Remedy tak jako by si musel vše zahrát. Na užití hry je to ale zbytečný :D
Prostě Aliene, zahraj si Alana 1 s DLC + American Nightmare je fajn taky a dál to neřeš. Jinak si to celý zhnusíš, což mě by se po tomhle příspěvku stalo :)
Maxe Payna vůbec znovu hrát nemusí, Quantum Break už vůbec ne, ten ten svět nesdílí už vůbec. To že Alex Casey je Max Payne mu nic neubere ani nepřidá na zážitku. Ale jasně, jestli chce camea a easter eggy napříč portfoliem Remedy tak jako by si musel vše zahrát. Na užití hry je to ale zbytečný :D
Prostě Aliene, zahraj si Alana 1 s DLC + American Nightmare je fajn taky a dál to neřeš. Jinak si to celý zhnusíš, což mě by se po tomhle příspěvku stalo :)
@AlieN (02.11.2024 14:11):
Tak jako striktně řečeno, pokud chceš 100% zážitek tak:
- zopákni(?) si Max Payne a Max Payne 2: The Fall of Max Payne
- zahraj Alan Wake i se všemi DLC
- zahraj Alan Wake's American Nightmare
- zahraj si Quantum Break... (toto je nejméně důležitá součást-nesoučást, ale upřímně, je to docela jedinečný zážitek)
- zahraj si Control se všem DLC
- a pak Alan Wake 2
(Já čekal rok na vydání krabicovky AW2 a hraju to až teď, s tím že kromě Quantum Break, který jsem si zahrál poprvé, jsem si v připravě na něj zopákl všechno. :D )
Celkově je to všechno takto (no spoilers):
- Alan Wake a Control sdílí svět a od druhého dlc ke Control dál i některé postavy
- Alan Wake (postava) je spisovatel který se proslavil detektivními novelami, ve kterých figuruje postava Alex Casey - je velmi silně naznačeno, že to je vlasně Max Payne (ale to jméno nemohli použít protože práva vlastní Rockstar)
- Quantum Break je hodně mimo, ale herci z něj figurují napříč Controlem a AW2 a to způsobem, který na Quantum Break občas ukazuje
(Je tam jedna výjimka, ale to jen proto že Lance Reddick zemřel - jinak by jednu postavu v AW2 hrál.)
Tak jako striktně řečeno, pokud chceš 100% zážitek tak:
- zopákni(?) si Max Payne a Max Payne 2: The Fall of Max Payne
- zahraj Alan Wake i se všemi DLC
- zahraj Alan Wake's American Nightmare
- zahraj si Quantum Break... (toto je nejméně důležitá součást-nesoučást, ale upřímně, je to docela jedinečný zážitek)
- zahraj si Control se všem DLC
- a pak Alan Wake 2
(Já čekal rok na vydání krabicovky AW2 a hraju to až teď, s tím že kromě Quantum Break, který jsem si zahrál poprvé, jsem si v připravě na něj zopákl všechno. :D )
Celkově je to všechno takto (no spoilers):
- Alan Wake a Control sdílí svět a od druhého dlc ke Control dál i některé postavy
- Alan Wake (postava) je spisovatel který se proslavil detektivními novelami, ve kterých figuruje postava Alex Casey - je velmi silně naznačeno, že to je vlasně Max Payne (ale to jméno nemohli použít protože práva vlastní Rockstar)
- Quantum Break je hodně mimo, ale herci z něj figurují napříč Controlem a AW2 a to způsobem, který na Quantum Break občas ukazuje
(Je tam jedna výjimka, ale to jen proto že Lance Reddick zemřel - jinak by jednu postavu v AW2 hrál.)
@jones1240 (01.11.2024 17:45): Díky, ani jsem nevěděl že je s tím Control nějak spojené.
@MarezCZE (02.11.2024 12:16): Až Remedy vyprší vydavatelská smlouva s Epicem. Kdy to ví jen oni.
@MarezCZE (02.11.2024 12:16): Epic to priamo financoval a vydával, takže pravdepodobnosť, že sa tak skoro objaví inde je veľmi nízka. Je skrátka na čase zaobstarať si Epic launcher :D
Trošku odskočím od tématu, ale nevíte, zda vůbec a kdy bude dvojka na Steamu? Stále nemám Epic:)
@Marcusss (01.11.2024 19:09): Rozhodně tam dělají problémy xD
Určitě nehrát bez jedničky.
Nebo aspoň bez shrnutí jedničky na youtube,
Co se Controlu týče, taky bych ho doporučil. Není nutný ale zvětší ten svět a hlavně pak člověk chápe co je FBC zač a co dělá v Bright Falls.
Nebo aspoň bez shrnutí jedničky na youtube,
Co se Controlu týče, taky bych ho doporučil. Není nutný ale zvětší ten svět a hlavně pak člověk chápe co je FBC zač a co dělá v Bright Falls.
@AlieN (01.11.2024 17:12): jako minimálně bych si asi zkouknul nějakej recap na youtube, ale lepší by bylo zahrát.
Bez Alana jednotky bych to nehrál, Control za mě zas tak extra potřeba není. Ten jsem dohrál jen jednou a pamatuju si z něj hovno xD
@AlieN (01.11.2024 17:12): Já jsem si před dvojkou dal opáčko jedničky a nelituji. Je to jako si pustit druhou sérii seriálu. Jasně, dost lidí může namítat že to pochopili i bez jedničky, ale je to opravdu 50% zážitku. Emoční scény nebudou mít takový dopad, nepřijde ti divný proč se někdo chová tak a tak, přijdeš o hodně nuancí. Já Control nehrál, ale kámoš mi dával zhruba info o narážkách a je jich nejvíc hlavně v DLC, ale i v hlavní hře. Podle mě minimálně Alana 1 by jsi měl dát. Control ti dá zážitek na 100% ale podle mě není tak potřeba, minimálně já neměl pocit že mi chybí nějaké info.
Ale zase, mám v plánu si zpětně dát Control a hádám že mi dost věcí sepne. Ale tu jedničku fakt dej i přes její problémy.
Ale zase, mám v plánu si zpětně dát Control a hádám že mi dost věcí sepne. Ale tu jedničku fakt dej i přes její problémy.
@AlieN (01.11.2024 17:12):
Nehrál jsem dvojku ale všude co jsem četl spíš zmiňují Control.
Jsem též zvědavý, co řeknou místní hráči.
Nehrál jsem dvojku ale všude co jsem četl spíš zmiňují Control.
Jsem též zvědavý, co řeknou místní hráči.
Je potřeba mít dohranou jedničku?
@H34D (17.10.2024 21:24): Však já to tak bral, s tumorem. :-) Vlastně jsem toho Derridu zmiňoval jen proto, že jsem už předtím nehodil akcent rovnou na postmodernismus, jak navrhl Flowerpot - pak už to bylo spíše nadbytečné a jak říkáš, pro většinu lidí ani ne srozumitelné. Jsem tento komentář vypotil docela rychle a bez rozmyslu, tak s ním úplně spoko nejsem, ale aspoň něco jsem se dokopal napsat a to se počítá. :)
@Adieu (17.10.2024 16:55): V klidu, nech to tak. Já to píšu na půl s humorem. Jen jsem si prostě musel vygooglit, kdo je ten Derrides, teda Derrida, to opravdu ví málokterý čtenář DH. Samozřejmě slovo dekonstrukce jsem schopen pochopit i bez výkladu. :D
@Adieu (17.10.2024 16:55): To nepochybne, tiež práve tu veľmi chytrú self-awareness ohľadom toho, aké presne príbehy sú rozprávané, som hrozne oceňoval.
@Flowerpot (17.10.2024 16:40): Jo, to je dobrá a důležitá diferenciace, upravuji v komentáři, díky.
@Flowerpot (17.10.2024 16:45): Tak, přičemž Alan Wake 2 bere v rámci toho meta narativu proměnlivého příběhu hromady těchto témat i klišé, nejen to jedno ústřední, a staví je všelijak groteskně proti sobě, v čemž mi to přijde vyloženě výjimečné.
@H34D (17.10.2024 16:23): Hele je pravda, že je to zbytečně matoucí terminologie, tak to zjednoduším a upravím.
@Flowerpot (17.10.2024 16:45): Tak, přičemž Alan Wake 2 bere v rámci toho meta narativu proměnlivého příběhu hromady těchto témat i klišé, nejen to jedno ústřední, a staví je všelijak groteskně proti sobě, v čemž mi to přijde vyloženě výjimečné.
@H34D (17.10.2024 16:23): Hele je pravda, že je to zbytečně matoucí terminologie, tak to zjednoduším a upravím.
@H34D (17.10.2024 16:23): Veľmi stručne a zjednodušene, v dekonštrukcií ide o to, že vezmeš nejaké príbehove trópy a dovedieš ich do dôsledkov tak, až sa samy zvnútra obrátia naruby. AW2 tak pracuje s klasickým "životná láska je zakliata, potrebujem ju zachrániť" trópom nastoleným v jednotke, v popkultúre sú napríklad legendárnou dekonštrukciou komiksového žánru Watchmen, ktorí vezmú plne vážne všetky predstavy o tom, čo sú superhrdinovia zač, a práve tak, že ich berú vážne, začnú demonštrovať, jak desivé by to bolo, keby existovali v reálnom svete.
@Adieu (komentář): Ja by som rozdiel medzi DE a AW 2 vlastne ani neviedol po línií, že jedno je viac postmoderné než druhé, ale skôr neelegantne to vyjadril tak, že zatiaľ čo DE je postmoderné, tak AW2 je postmodernistické. V tom zmysle, ak tu postmoderna pracovne znamená dobu s určitým geniom doby a štýlom, a postmodernizmus filozofické smery.
Disco Elysium to podľa mňa brilantne vystihuje práve toho dobového ducha tým štipľavým, humorne-existenciálnym štýlom, ktorý je veľmi zakotvený v materiálnych a historických podmienkach, ale už satiricky cez ironický sebavýsmech sa vyrovnáva so zabitým snom o revolúcií a spravodlivej spoločnosti, už tam vôbec nepanuje tá exaltovaná bezprostredná naivita viery v ten sen. V tom zmysle je filozofické podhubie DE oveľa viac na druhej strane spektra ľavicových tradícií, na marxistickom póle, aj keď s veľmi silnými postmodernými motívmi (myšlienky a spomienky v Pale, kryptozoológia, celá záverečná teória o tom, čo ľudstvo prinieslo do kozmu, paradoxne aj inframaterializmus, aj keď ten je práve paródiou na lysenkizmus...).
Alan Wake 2 na druhej strane je postmodernistický v tom zmysle, že explicitne pracuje s tradičnými motívmi postmoderny, ako konštruovanosť reality, absenciu pevných kozmických zákonov, ktoré by neboli tvorené rozprávanými naratívmi etc. (A v tomto zmysle je ostatne explicitne viac postmodernistický aj Planescape než DE, s celým tým trópom, ako myšlienky a presvedčenie doslova formujú realitu vo vonkajších sférach, že božstvá sú tak mocné, ako moc v ne ľudia veria, a keď sa zabudnú, tak umierajú, etc.)
Disco Elysium to podľa mňa brilantne vystihuje práve toho dobového ducha tým štipľavým, humorne-existenciálnym štýlom, ktorý je veľmi zakotvený v materiálnych a historických podmienkach, ale už satiricky cez ironický sebavýsmech sa vyrovnáva so zabitým snom o revolúcií a spravodlivej spoločnosti, už tam vôbec nepanuje tá exaltovaná bezprostredná naivita viery v ten sen. V tom zmysle je filozofické podhubie DE oveľa viac na druhej strane spektra ľavicových tradícií, na marxistickom póle, aj keď s veľmi silnými postmodernými motívmi (myšlienky a spomienky v Pale, kryptozoológia, celá záverečná teória o tom, čo ľudstvo prinieslo do kozmu, paradoxne aj inframaterializmus, aj keď ten je práve paródiou na lysenkizmus...).
Alan Wake 2 na druhej strane je postmodernistický v tom zmysle, že explicitne pracuje s tradičnými motívmi postmoderny, ako konštruovanosť reality, absenciu pevných kozmických zákonov, ktoré by neboli tvorené rozprávanými naratívmi etc. (A v tomto zmysle je ostatne explicitne viac postmodernistický aj Planescape než DE, s celým tým trópom, ako myšlienky a presvedčenie doslova formujú realitu vo vonkajších sférach, že božstvá sú tak mocné, ako moc v ne ľudia veria, a keď sa zabudnú, tak umierajú, etc.)
@Adieu (17.10.2024 15:29): Takže si to mám vygooglit, chápu :D
@H34D (17.10.2024 15:08): Sorry za velmi ošklivá slovíčka, ale nic výstižnějšího a přitom stručného mě v tu chvíli nenapadlo. Narážím na dekonstrukci, v tomto případě rozbití různých žánrových a popkulturních témat a jejich zkoumání autory a skládání v nové kontextuální celky. A quasi, protože ten zdejší postup je myšlenkově a logicky podobný právě postmoderní Derridově dekonstrukci (která nedávno prožila velký vzestup popularity, tudíž jsem doufal, že to projde bez většího povytažení obočí :)), ač to není z přísně filosofického nebo historického hlediska přesně ono. A ne, nemám z toho těšení, připadám si jako snobský ču**k. :D Ale člověk se někdy musí srovnat s tím, kým je, haha.
@Adieu (komentář): Můžeš vysvětlit význam slovního spojení "quasi-derridovské" a svěřit se, zda se cítíš dobře, když takové pojmy používáš v komentáři na databázi her? :)
@Marcusss (30.08.2024 08:48): Je tam jedna potenciálně problematická scéna, ale vzhledem k tomu, jak je příběh chaotický a prolíná se v něm realita s fikcí, tak je to asi jedno. Stejně neznáš kontext.
@JohnCZ (24.08.2024 17:50): Je možné na to kouknout když jsem to ještě nehrál a nechci si nic spoilovat?
@BUMTARATA (29.08.2024 22:17): Damn, ale asi můžeme být rádi, že to po tom jak blbě se AW prodává někdo udělal.
@BUMTARATA (29.08.2024 22:17): Damn, ale asi můžeme být rádi, že to po tom jak blbě se AW prodává někdo udělal.
Night Springs už brzy na Nově.
Annapurna will finance 50% of the development budget for the upcoming Control 2 video game and gain the rights to expand the award-winning Control and Alan Wake franchises into film and television.
Annapurna will finance 50% of the development budget for the upcoming Control 2 video game and gain the rights to expand the award-winning Control and Alan Wake franchises into film and television.
Fanouškovský opening ve stylu True Detective. Cool af, hned bych si to střihnul znova.
@BUMTARATA (19.08.2024 19:38): Ja by som ocenil aspoň to, keby to nebolo zrušené, ale prejdené skrz - t.j. nezrušila by sa retroaktívne tá scéna v príbehu a celá tá tragédia ako prostá ruse, čo neznamená, že by nemohla mať zásvetný sequel.
T.. že by sa kľudne mohla po smrti vzkriesiť Alice v Black Lod... Dark Place a tam prevziať oťaže naratívnej agency, ako presne, by mohlo zatiaľ ostať tajomstvom, ale ako som písal, v tejto forme mi to prišlo lacné.
T.. že by sa kľudne mohla po smrti vzkriesiť Alice v Black Lod... Dark Place a tam prevziať oťaže naratívnej agency, ako presne, by mohlo zatiaľ ostať tajomstvom, ale ako som písal, v tejto forme mi to prišlo lacné.
@Flowerpot (komentář): Cože?! Shoggot ještě hraje hry?!
Jinak právě potitulková scéna celou hru pro mě pozvedla ještě výš, jednak se prokázala bejt definitivně hojivou, jednak dokonale vypointovala důležitost perspektivy, věci se z různých úhlů jeví různě, třeba taková spirála může vypadat jako smyčka. :)
Jinak právě potitulková scéna celou hru pro mě pozvedla ještě výš, jednak se prokázala bejt definitivně hojivou, jednak dokonale vypointovala důležitost perspektivy, věci se z různých úhlů jeví různě, třeba taková spirála může vypadat jako smyčka. :)
Tak rozehrano day one, dohrano temer osm mesicu po vydani... Bylo to dobre, proste jsem k tomu jen tezko hledal cestu, nebyla nikdy ta spravna nalada. Ale celkove parada, audiovizual vynikajici, spousta zajimavych scen a pasazi, dobra hratelnost, jen ten pribeh jako celek je takovy gulas... plus ty pauzy ve hrani k pochopeni pribehu take prilis nepomohly. Ale jsem velmi rad, ze takova hra vubec v dnesni dobe vznikla. Konecne zase neco "jineho" i mezi AAA hrami.
Zatím za mě první epizoda za servírku 8/10. Svižný, krátký milý. Bavil jsem se celou dobu. Mělo to skvělý rock n rollový soundtrack, motorkářskýho Álu a skvělou trigger happy atmošku.
Jo je škoda že to nebylo delší, ale mělo to vibe vtipných epizod z 90s seriálů, alá Buffy či z horir/scifi antalogií! Fakt mě to bavilo.
Jo je škoda že to nebylo delší, ale mělo to vibe vtipných epizod z 90s seriálů, alá Buffy či z horir/scifi antalogií! Fakt mě to bavilo.
@SilentWolf (08.06.2024 22:34): ok díky, určitě počkám až bude i to druhý.
@Paul (08.06.2024 21:55): Třetí část 8/10. Ta má smysl si myslím a je nejlepší. Ale prostě všechny tři odehraješ do 3 hodin. Nic co by stálo za to vůbec nějak hrotit.
Těším se na cokoliv z toho světa, ale tohle se podle mě moc nepovedlo. Proto doufám, že je to právě proto, že už pilně dělají na trojce. Pokud si to DLC nejprve musíš koupit, počkal bych až bude k dispozici i to druhé. Potřeboval bych po tomhle trochu spravit chuť.
Těším se na cokoliv z toho světa, ale tohle se podle mě moc nepovedlo. Proto doufám, že je to právě proto, že už pilně dělají na trojce. Pokud si to DLC nejprve musíš koupit, počkal bych až bude k dispozici i to druhé. Potřeboval bych po tomhle trochu spravit chuť.
@SilentWolf (08.06.2024 21:05): to zní že to jako ani nemá moc smysl hrát. Obohacuje/doplňuje to nějak děj, nebo je to úplně mimo?
První část DLC nic moc. Stylizace do růžové ok, nápad asi taky. Ale když už to měla být akční část s neomezenou municí do brokovnice, mohli se trochu víc odvázat - podobně jako koncert v jedničce, nebo přepisování reality v DLC k jedničce. Nemělo to nic. Ale na hodinovou jednohubku asi ok. 6/10. Nejvíc mrzí, že je to jedna třetina DLC. Kdyby na mě čekalo těch epizod víc, asi jsem k tomu mírnější.
Druhá část DLC v podstatě taky 6/10. Alespoň to vypadá že na to moc velký budget nešel a snad se tedy dělá plnými silami na AW3 nebo Controlu 2.
Jako fakt že Alan Wake 1 měl daleko lepší DLC je trochu zvláštní..
Druhá část DLC v podstatě taky 6/10. Alespoň to vypadá že na to moc velký budget nešel a snad se tedy dělá plnými silami na AW3 nebo Controlu 2.
Jako fakt že Alan Wake 1 měl daleko lepší DLC je trochu zvláštní..
Mimochodem jsem si v minulých dnech znovu zahrál jedničku, abych si to připomněl. Zarazilo mě, že to je o dost víc akční a monotónní, než jsem si to pamatoval. Dal jsem to na pár zátahů, a vlastně těžko si vybavit situace, ve kterých by nešlo o pobíhání lineárními lokacemi a střílení do nepřátel. Dvojka tedy, soudě dle první kapitoly, přinese mnohem zajímavější zážitek – více dialogů, atmosféry, spojování vodítek... ale taky mnohem více děsu. Co se stane v márnici, to muselo být každému jasné předem, ale stejně jsem byl posraný až za ušima, a celou sekvenci opakoval asi třikrát, jak jsem byl vyklepaný. Takže myslím, že další kapitolu si preventivně nechám na denní světlo.
Ještě tedy musím pochválit fakt skvělou grafiku, která je i přestože to rozjedu na nejnižší detaily skutečně úchvatná, a její realističnost přidává na děsivosti.
Ještě tedy musím pochválit fakt skvělou grafiku, která je i přestože to rozjedu na nejnižší detaily skutečně úchvatná, a její realističnost přidává na děsivosti.
@Zero (22.05.2024 21:20): Myslím že kdyby v tu dobu měli plný práva na Maxe Payne, tak si myslím že by se i tak jmenoval. Jsem zvědavý zda v remaku Payna budou nějaký narážky či tak.
Jo ty lekačky jsou velký zlo, já je měl daný v defaultu a teda několikrát se mnou silně otřásly :D
Jo ty lekačky jsou velký zlo, já je měl daný v defaultu a teda několikrát se mnou silně otřásly :D
Rozehráno. U prologu jsem se asi třikrát málem posral, a to mám nastavení lekaček na low. Detektivování už jde, ale docela se bojím, co všechno se ještě bude dít.
Zajímavé je, že můj parťák je Max Payne jak vzhledem, tak hlasem, ale jmenuje se stejně jako fiktivní postava napsaná Alanem Wakem. To je velmi... Lynchovské.
Zajímavé je, že můj parťák je Max Payne jak vzhledem, tak hlasem, ale jmenuje se stejně jako fiktivní postava napsaná Alanem Wakem. To je velmi... Lynchovské.
Nedivil bych se, kdyby jim Epic zaplatil cely vyvoj. Absence sberatelky je zadne velke prodeje nestala ale krabice na konzolich urcite.
@Paul (16.02.2024 22:41): @Fritol (16.02.2024 22:34): Zajímavé je, že pro ideology z nechvalně známého „studia“ Sweet Baby Inc. měli Remedy/Epic peněz dost, asi si chtěli vylepšit ESG skóre od spekulantů z Blackrocku.
Přitom není až tak těžké zařídit si fyzické vydání, i když je projekt pod Epicem, vezměte si třeba příklad titulu Metro Exodus (2019), kde měla i PC verze steelbook limitku s miniknížkou. Na zadním coveru je dokonce Steamworks logo přelepené Epickým. :D Jasně, PC varianta steelbooku byla iniciativa Cenegy pro země střední Evropy, ale ukazuje to, že když se chce, tak to jde. Remedy se ve snaze ušetřit tam, kde se šetřit nemá, střelilo nepěkně do nohy.
Přitom není až tak těžké zařídit si fyzické vydání, i když je projekt pod Epicem, vezměte si třeba příklad titulu Metro Exodus (2019), kde měla i PC verze steelbook limitku s miniknížkou. Na zadním coveru je dokonce Steamworks logo přelepené Epickým. :D Jasně, PC varianta steelbooku byla iniciativa Cenegy pro země střední Evropy, ale ukazuje to, že když se chce, tak to jde. Remedy se ve snaze ušetřit tam, kde se šetřit nemá, střelilo nepěkně do nohy.
@RNDr. Gunár Pavel (16.02.2024 21:48): se vším souhlas, ale když jim to platil ten Sweeney, tak absenci steam verze lze chápat, a jistě s nižšími prodeji kvůli tomu počítali. A je docela možný že nikdo jinej to zaplatit nechtěl, takže můžeme být rádi, že ta hra vůbec existuje. Ale absence krabic a sběratelek je vyloženě dementní imho.
@RNDr. Gunár Pavel (16.02.2024 21:48): Jo, taky jsem přesvědčený, že mít to krabice a Steam vydání, tak se jim daří podstatně líp. Minimálně na 2M by teď byli.
@Fritol (16.02.2024 20:24): @Paul (16.02.2024 19:08): Ta exkluzivita na Epic Store v případě PC verze jim určitě nepomohla a absence jakýchkoliv fyzických vydání hře zcela jistě také ne. Takhle prestižní záležitost měla mít i limitku, ne nějakou kravskou s tržnicovou figurínou, stačila by jen nápaditě zpracovaná krabička nějaký artbook. Prodejům by to jistě hodně pomohlo, takhle je titul pro mnoho lidí neviditelný, nebo jim automaticky spadne do kategorie, "koupím později".
Kolektorka AW1 na X360 a limitka na PC byla vkusné a hezká vydání.
Kolektorka AW1 na X360 a limitka na PC byla vkusné a hezká vydání.
@Marci (16.02.2024 18:51): Mrkni na diskuzi níž, na to jsem navazoval. A ano, 1,3M je na tak dobře přijatou AAA hru, která pobrala ocenění kde se dalo, fakt smutné číslo a muže za to Epic. Taky doufám, že od nich dostali pořádný balík aby to vynahradili, protože mít jiného vydavatele, tak se jim daří lépe. Ale o tom už se znovu bavit nebudu…
Kdyby Remedy vlastnil Ubisoft nebo EA, tak po tomhle už neexistují, to je ti snad jasné… Je to prostě málo a je to pro ně škoda, přál bych jim víc.
Kdyby Remedy vlastnil Ubisoft nebo EA, tak po tomhle už neexistují, to je ti snad jasné… Je to prostě málo a je to pro ně škoda, přál bych jim víc.
@Marci (16.02.2024 18:51): no, mě taky trochu překvapuje relativně nižší číslo než bych od tak produkčně nabušený a kritikou oslavovaný hry čekal. Ale jestli se to to prodává výrazně rychleji než Control, tak asi dobrý, ten nebyl žádnej propadák. I když by mě zajímalo srovnání budgetu Control vs AW2. AW2 byl pravděpodobně výrazně dražší. Ale aspoň jim to zaplatil Sweeney. Nicméně to, že se AW2 ještě nezaplatilo znamená, že z té hry mají Remedy zatím nulu.
@Fritol (16.02.2024 10:13): Triple-A hra, takže by se měla prodávat jako jiné AAA hry? Nemyslíš, že by bylo dobré se třeba dívat na to, jak široké publikum má oslovit? Bereš v potaz, že hra byla ke grafickým kartám zadarmo? Bereš v potaz, že není vůbec na Steamu? Kde je ta hranice, kdy to nebude smutné? Studio očividně netrpí tou situací, když dostali balík od Epicu + prodali 1,3m. Jelikož stabilně drží +- 300k měsíčně, tak bych se asi nebál. Zvlášť, když jsou na cestě ještě DLC.
@Fritol (16.02.2024 10:13): skvělé hry od těch dobrých odlišuje to, že studio po skvělé hře krachne.
Doufám, že to nebude tento případ. Protože Alan 2 je prostě skvělý. :D
Doufám, že to nebude tento případ. Protože Alan 2 je prostě skvělý. :D
Tak už se vyšplhali na 1,3M. Na AAA hru smutné, ale dle Remedy jejich nejrychleji prodávaná hra. No hlavně že se jim daří ty prodeje udržovat a považují to za úspěch, letos tam třeba ty 2M padnou.
@JohnCZ (14.01.2024 16:42): Já to pak popíšu podrobněji, protože je nakonec i moje vlastní vina, že se nechám něčím co je očividně naprosto volitelné tak otrávit, ale myslím, že minimálně odměna nebo nabídka těchto oblastí mohla být větší.
Jinak s tou investigační složkou docela souhlasím :) Nějak po první části hry jsem to často i nechával ležet ladem a pak to tak doplnil najednou.
Jinak s tou investigační složkou docela souhlasím :) Nějak po první části hry jsem to často i nechával ležet ladem a pak to tak doplnil najednou.
@Cathan (14.01.2024 16:23): Tyjo, to mi vůbec nevadilo. Tam mě zas bavily ty dodatečné hádanky a celkově exploring. A vlastně mi přišlo celkem fajn, že tam bylo trochu více volitelného obsahu i mimo hlavní příběh, kde se mohl člověk vyřádit i nad rámec (aniž by tam tvůrci cpali nějaké trapné challenge). Na to, že ta hra má obsahu na 40 hodin, tak mi to i tak přišlo mrtě nahuštěné všechno a neměl jsem pocit, že by tam bylo něco vyloženě navíc.
Ještě jsem v tom komentu zapomněl zmínit investigativní složku, která ač mi připadala mega zábavná, tak mi tam zároveň místy přišla trochu na sílu tím jak občas tvůrci nutili hráče skládat vyloženě obvious věci - jen aby tam hráč jakože aspoň něco skládal. To by chtělo pro příště asi lépe promyslet.
@SilentWolf (14.01.2024 15:45): +1 Snad mezitím s Alanem nedosáhnou důchodového věku. :)
Ještě jsem v tom komentu zapomněl zmínit investigativní složku, která ač mi připadala mega zábavná, tak mi tam zároveň místy přišla trochu na sílu tím jak občas tvůrci nutili hráče skládat vyloženě obvious věci - jen aby tam hráč jakože aspoň něco skládal. To by chtělo pro příště asi lépe promyslet.
@SilentWolf (14.01.2024 15:45): +1 Snad mezitím s Alanem nedosáhnou důchodového věku. :)
@JohnCZ (14.01.2024 15:24): Opět se ti povedlo tak z 95% shrnout mé vlastní myšlenky, takže to vidím, že vlastní komentář napíšu až po NG+ :)
Jen dodám, že co mě soustavně štvalo byly ty sidequesty o prozkoumání zatopených oblastí. To zkoumání těch oblastí bylo neuvěřitelně otravné a nepřidalo to prakticky nic příběhu. Jen spoustu běhání.
Nicméně, na NG+ jsem vážně zvědavý.
Jen dodám, že co mě soustavně štvalo byly ty sidequesty o prozkoumání zatopených oblastí. To zkoumání těch oblastí bylo neuvěřitelně otravné a nepřidalo to prakticky nic příběhu. Jen spoustu běhání.
Nicméně, na NG+ jsem vážně zvědavý.
Snad už hlavně makají na trojce, kde se bude hrát za Alici.