Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (24.04.2012 17:11): Jako sorry, ale kritika romancí mi zrovna od pravidelného konzumenta Bioware krmných granulí opravdu nezní moc upřímně.

@Tulareanus (24.04.2012 03:38): Barevně nasvícené "neidentifikované" předměty se do "oldschool" BG1 (v mých očích) vůbec nehodí. Otázka preferencí. V BG2 mi to až tak nevadilo, protože jde o trochu jinak zaměřenou hru.

A jestli hledáš "trolling", tak hledej spíš tady, @Jab (24.04.2012 00:14).
@Say (24.04.2012 17:25): Taky možnost, já mám ale radši, když místo stáda nemluvů mašíruju s bandou osobností (nerovná se celebrit;). Super je, že BG 2 tohle umožňuje, naprosto odlišné přístupy...
@Say (24.04.2012 17:11): Dohrál jsem do konce Aerii a pročetl jsem v editoru Viconii a Jaheiru. Anomen mě nikdy nezajímal:) Kvalita má kolísavé tendence, ale celkem se mi to líbilo. Podle mě úžasný nápad a jsem za ně strašně moc rád. A když se ti nelíbí biowarovské romance, modderská komunita napsala desítky dalších;)
@Say (24.04.2012 16:24): Za to může technická stránka hry. Romance mají v rámci enginu (nebo jak to popsat, nejsem programátor) určitá pravidla, jak fungují. Zaprvé timer běží v reálném čase. Zadruhé existují lokace, ve kterých jsou blokovány (dungeony, podzemí obecně, do čehož se počítá celá kapitola v Podtemnu, tvrz de Arnise, navíc poblíž nesmí být nepřátelské a dokonce ani neutrální postavy. Při takto osekaných možnostech není divu, že banter naskočí hned po boji - naskočí okamžitě, jakmile mu nic nebrání. Naštěstí se některá z těch pravidel dají obejít tweaky atd.
@valcik (24.04.2012 08:26): "Dvojka je preplnená otravnými naskriptovanými udalosťami a romance sú načasované úplne otrasne, častokrát sa odštartovali tesne po krutej bitke, keď bola polovica party dosekaná na kosť alebo mŕtva."
Touché.
Během mých prvních pokusů hrát BG jsem deník vůbec nečetl a teprve později jsem zjistil, jaké perly se tam nacházejí... zvláště doporučuji dudlíkové questy v Candlekeepu a jak <CHARNAME> běduje nad nízkými odměnami...;)
Každý magický predmet je predsa odlíšený graficky už v základnej hre. Obyčajné predmety používajú inú ikonu, než tie očarované, či nie? S týmto som mal problém skôr v IWD, kde mali niektoré očarované zbrane rovnakú ikonu, ako tie obyčajné. (Zato mali však lepší zvuk, jemné brinknutie a zazvonenie čepele pri presúvaní v inventári znelo fantasticky.)

@Jab (24.04.2012 00:14): Jednotka má krajšie farby, príjemnejšiu muziku a väčšiu voľnosť pri objavovaní neznámych oblastí. Dvojka je preplnená otravnými naskriptovanými udalosťami a romance sú načasované úplne otrasne, častokrát sa odštartovali tesne po krutej bitke, keď bola polovica party dosekaná na kosť alebo mŕtva. :-P
@7c (23.04.2012 22:16): To, že máš predmet zvýraznený ti zhorší atmosféru? Are you trolling me? Ak je niečo zjednodušené, pretože to tak dokáže byť efektívnejšie, tak je to plus. Ak je niečo zjednodušené a uberá to z hráčových možností a zážitkov, tak je to mínus. Nehovor mi, že si taký fetišista, že nemať zvýraznený neidentifikovaný predmet v inventári, ti prináša špecifický orgazmus.
Škubněte si se svojí atmosférou pedálem. BG 2 ji má stokrát lepší než všechny ty šmudla dungeony před ní. :-)
A skládání předmětů na sebe se v jedničce a dvojce neliší. Na to je třeba BG 2 tweak pack teprve. Bez kterého bych btw nehrál. A že mohu dát do slotu pro šípy jich třebas 10 000 mi naprosto vyhovuje, páč se o to nemusím furt starat.

Stejné je to s manuálem. Jsem za stoprocentní podporu odškrtávání úkolů. Dokonce by mi vůbec nevadil zvukový signál a grafická animace hotového jako u Diabla 2. :-P
@7c (23.04.2012 19:38): Zvýrazňování neidentifikovaných předmětů je to samé v bledě modrém.

Předměty sa stackujů samy. -> Neidentifikovaný sa ti ukáže sám.
Mosíš si předměty stackovat přetahováním v inventáři -> Mosíš sa kliknutím pravým podívat lesti je předmět identifikovaný.
@7c (23.04.2012 19:12), @Ebb (23.04.2012 19:35): Oba případy jsou si podobné v tom, že v dané době šlo o něco nevídaného, co bylo později vylepšeno. Ale považovat to kvůli tomu za platné srovnání je imo kravina. Na jiný přístup k řešení deníku ve hře je třeba nesrovnatelně méně intelektuální námahy než bylo třeba na definování infinitezimálního počtu v 18. století.

Hádám že v případě BG šlo asi o to, že to bylo už tak dost inovativní, tak nad tím nepřemýšleli dál. Anebo je možné že ho vůbec nezamýšleli jako pomůcku hráči, jak se to bere dneska, ale prostě něco, co zlepšuje imerzi.
@Matthew.J (23.04.2012 19:23): Měl jsem na mysli konkrétně to zvýraznění neidentifikovaných předmětů. Automatické skládání předmětů (munice) je spíš takový detail. Tohle jsem tedy nikdy za problém nepovažoval - spíš byl problém omezení velikosti v jednom poli inventáře na 20, ale i s tím se dá žít a trochu to zpestří práci s inventářem.

@Ebb (23.04.2012 19:35): A také narozdíl od budoucích her i vyžadoval (podporoval) jeho čtení - tj. informace tam nebyly v odškrtávacím formátu - 1) drak žije v na této souřadnici 2) zabij draka a seber mu šupinu - ale ve formě opravdového deníku (což také nahrávalo atmosféře hry).
@Borghal (23.04.2012 18:47): Myslím, že tá analógia s Newtonom od 7c to dosť trefne vyvracia. Denník v tej dobe nebol ani len štandard, resp. len taký heslovitý, názov questu a nič viac. BG mal na tú dobu interaktívny denník, dal sa sortovať podľa dátumu a obsahoval značné množstvo informácií.
@Ebb (23.04.2012 18:00): Já si myslím, že takový přístup je validní jen v případě, že v cestě stálo technické omezení. Pokud to i v té době šlo realizovat jinak - třeba jako ten deník - tak to zkrátka minus je a basta.
Někdo říká "náprava", někdo "zbytečné zjednodušování".
Mám, ale pocit že si tomu začínal vyčítať veci čo v tej dobe neexistovali. Teraz sú možno štandardom. Ano inventár je na dnešnú dobu nie príliš kvalitný, ale na danú dobu bol fenomenálny a predstavoval obrovský skok už aj proti takému Falloutu. Rovnako denník, porovnaj ho s Falloutom alebo RPG spred 1998. Väčšina ani denník nemala. Hra, ktorá vo viacerých veciach znamenala revolúciu vo svojej dobe, nie je fér ju predsa porovnávať s denníkmi a inventármi neskorších RPG.
Jakoby autori nepocitali s tim, ze hraci budou poctive prochazet uplne vsechny nepovinne lokace. Prinejmensim meli vypnout nebo omezit respawn.
S datadiskem jsem narazil na XP strop až před koncem Durlagovy věže a to jsem prolezl každou píď všech map. Ale jinak je strop asi u Bandit Campu... :-)
Ono kdybych měl hru nainstalovanů čistě bez datadisku, tak by bylo score možná eště o 5% nižší. Třeba původní hra neuměla sama stackovat předměty mám ten dojem (a u hry s datadiskem zlobí sbírání stackovatelných věcí s plným inventářem). Taky bych narazil na exp strop dost dlůho před dohráním a to je nepříjemná a závažná věc. Uvažuju o tom že bych ho eště upravil a tyto srandy přidal do komentářa...
Ba že. Já před 2 lety skoro taky tak mluvil=) 4 letý pobyt na Uherskohradišťsku dělá své.
@Fingon (22.04.2012 23:23): Galušku jsem nečetl enom viděl seriál (a jeden díl slovácka sa dokonca natáčal v sůsední dědině). Píšu tam ů protože su zvyklý psat uvnitř slov ů a na začátku ú.
@Matthew.J (22.04.2012 23:10): někde jsem četl, že některá ta kouzla je možné získat pouze jako náhodný drop...

Jinak mě nezaráží výslovnost dlouhé U místo OU, to je u nářečí a ve slovenštině normální, spíš ten zápis - vždycky jsem vídal pouze zápis U s čarkou jako dlúhý, hlúpý, majú, ale ty tam všude prskáš ů U s kroužkem:)

BTW přiznej se, znáš ty vůbec Galušku?;)
@Fingon (22.04.2012 22:57): ů používáme místo ou (btw z ou ů původně vzniklo, akorát naše nářečí je další vývojový stupeň češtiny takže sa tam ů používá víc :D )

Nn v kůzelnickém obchodě má enom kůzla čtvrtej úrovně. Před příchodem do badurovej brány jsem měl tento problém aj s něma, takže pak jsem pokůpil všecko co šlo a naučil to barda a čarodějku.
@Matthew.J (22.04.2012 22:49): a od kdy používáte ů místo ú jak se sluší a patří?:) Kdysi jsem čítával Galušku jak se zdá, tak to jsou dnes opravdu jen pozůstatky...

Ve východní části BG (vstupní brána) je kouzelnický obchod, tak tam by to snad měli všechno mít (možná až na ten Cloudkill, ten je schovaný na té mapě co jsem zmiňoval).
MatthewJ? odkud jsi? Ten akcent ve psaném projevu je naprosto unikátní... BTW pokud vím, tak v základní hře je snad jen jedno kouzlo páté úrovně, nějaký smrtící nebo smrdící mrak, je to schované v jedné lokaci jak jsou mluvící kobold, xvart, tasloi, démon a pes, partička z Amnu atd...
Já mít iPad s BG na něm, tak MHDčkem nikdy nedojedu tam, kam potřebuju=D
Já si nový telefon už 4 roky vybírám. :) Jsem v tomhle strašný.

Btw rozhodně pokud na tablety přijdou složitější RPG, tak by to bylo ohromné plus. Macy obecně nejsou moc herní zařízení (zlepšuje se to, ale třebas co se týče modů do her, tak většinou ostrouhají), nicméně u ipadů je to jinak, tak by byla škoda to nevyužít.

Budu se těšit, že se tenhle trend rozvine i pro Android tablety a do budoucna i tablety s okny.

Byť u těhle zařízení stále čekám, až je někdo bude umět vtěsnat do 300 gramů při desetipalcovém displeji. Ještě jsem neviděl, že by někdo skutečně ten 600g+ tablet držel v prackách a do cca 15 minut jej neodložil - čímž pro mě padla ona údajná výhoda proti netbookům - tzn. skladnost a "manévrovatelnost" - např. při cestě do práce či školy veřejnou dopravou atp.
Kdyz jsem porovnaval ty obrazky z ipad verze s verzi BG2 na PC ve stejnem rozliseni prislo mi, ze preci jen ten obraz o neco priblizili jak jsem si pral. Stale je to ale trochu malo na to to prodavat za nejakou vyssi cenu. Uvidime no. Ale kdyby se rozhodli udelat treti dil na Infinity Enginu, asi bych je na Kickstarteru podporil. Ale byt jednim z tech jablickovych fanousku asi bych byl za ipad verzi hry rad. Ja ale nejsem moc ten typ pro moderni technologie a prenosne hrani. Telefon mam snad osm let stary a zatim mi stale staci.:-)
Tak prý tam budou i nová NPC (dokonce je nechají i nadabovat), ta ipad verze neukazovala "všechna" grafická vylepšení a přibude i další obsah. Dost možná i po vydání (což je pro mě u takhle staré hry nepředstavitelné). Možná bude i více sub-ras (drow atp.).
A dle interních sdělení nebude zahrnovat hra mody od komunity kolem ie her (údajně jsou tam "legal issues"). Nicméně dosavadní verze je zatím podporuje (čti na hře jsme provedli jen kosmetické změny).
Distribuce bude pouze elektronická, tak snad to nenapálí více jak za deset dolarů. Tak či tak to budou mít těžké. :)
Toho som sa bál, nakoniec to vyzerá naozaj iba na akýsi multiplatformový port. >:-|
Tak to by bylo zlé... Pokud by jen předělali první díl do enginu dvojky (jak je tomu na screenshotu) a přidali podporu iOS, tak by to byla velká mizérie. Dle článku tomu vše nasvědčuje (a onen screenshot nejvíce).
Takovou upravenou jedničku mohu hrát už více jak pět let. :(
@marwel (19.03.2012 17:01): Už si to přesně nepamatuju, ale co si vybavuju, tak jsem nahodil BG1 - patche - češtinu, BG2 - patche - češtinu a pak BGT. Pohledej googlem. Myslím, že se někde válí přímo pack s patchema, češtinama a BGT a i postupným návodem jak na to. Jo a widescreen dodatečně až úplně na konec.
@Say (19.03.2012 16:50): A jak jsi to instaloval. Cestinu do prvniho dilu predpokladam pred instalaci modifikace, ale jak widescreen mod? Vytvari Trilogy novou slozku do ktere se pak widescreen instaluje, nebo jen slouci oba dily napriklad do slozky s druhym dilem a pak instalovat tam?