Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 20
Po přečtení zdejších komentářů hýřících povětšinou samými superlativy, jsem se rozhodl napsat komentář, který nabídne pohled z té druhé strany, tj. hráče, který nebyl touto hrou „posazen na prdel“.

Začnu určitými demagogiemi, točícími se převážně okolo, oproti prvnímu dílu, zlepšené hratelnosti. Faktem rozhodně je, že druhý díl přidává několik drobných herních prvků, které se na první pohled zdají dost fajn a hráč si už při prvním seznámení s nimi říká „tohle už sakra mělo být v prvním díle“, avšak ve výsledku to jsou pouze kosmetické serepetičky. Útok ze skoku, probodnutí z úkrytu či ochozu jsou jistě fajn věci, ale většinu během hry opravdu využijete jen minimálně a co víc, zábavnost hry tím přesto nijak rapidně nevzroste. Plavání, základní prvek ve většině her, který neznámo proč nebyl v prvním AC dostupný a tak jeho absence působila více než směšně, zde funguje pouze pro ukrácení si cesty. Nakupování místo klasického „přidělování“ výbavy je také bezva prvek, ovšem to by ho autoři museli umět zmáknout, zde se však jedná opět o pouhý kosmetický prvek, anžto peněz máte jak... , čili není problém koupit, nač si vzpomenete. Celý systém pak naprosto nabourá získání Altairovy zbroje , která vám nabídne maximální obranné hodnoty, čili další nákup posléze již ztrácí smysl. Jako skutečně osvěžující prvek mi však přišla možnost upgradu „své“ vily, díky čemuž pak nadále inkasujete více peněz do své kasy a máte zde levnější nákup. Ovšem i tohle autoři pouze nakousli, jak jsem říkal, peněz je zde přehršel, čili upgrade vily vám zabere nepatrné procento hry a poté již v podstatě není co dělat, čili nějaké ty bonusy či questy s tím spojené by rozhodně neuškodily. Přidání několika nových zbraní se od pokračování tak nějak očekává, pistolka či dvě skryté čepele jsou fajn, ovšem opět žádné terno, výrazně měnící/zlepšující gameplay. Pistolku jsem pak přesto raději nahrazoval vrhacími dýkami, a tudíž téměř nevyužil. Hledání různých blbůstek (pírek, skrytých zpráv etc.) je už tak nějak standard pro tenhle typ her... osobně tomuhle zbytečnému natahování hratelnosti neholduji.

Prvky to nejsou sice světoborné, nicméně rozhodně hře neubližují a tak by vše bylo fajn, kdyby se oproti prvnímu dílu alespoň ta hratelnost výrazně změnila. Ta bohužel zůstává v drtivé většině hry stejná (či je dokonce horší), ačkoliv se autoři snaží oproti prvnímu dílu (najdi 3 důkazy=splň 3 nudné a tuctové vedlejší questy) nabídnout naoko variabilnější postup hrou, bohužel se tak ve výsledku nekoná. Opět než započne vraždění , je vám předhazováno množství potupně stejných/nezáživných úkolů typu „zabij 3 šmejdy“, „doprovoď a nenech zabít (!) jednoho dobráka“, „zachraň skupinku lidí“... které se jen všemožně střídají a opakují. Občas se hra sice „blýskne“ nějakou tou zajímavější částí (viz. karneval), ovšem opět nic světoborného se nekoná... jízda v „kočáru“ mě příliš neuspokojila, ba naopak mi svojí až nechutnou arkádovostí (klidně to napalte v plné rychlosti do skály, kočár jen kousek poposkočí a jedeme zase vesele dál) přišla až směšná. To samé pak platí o letu Leonardovo „rogalem“, kdy pro nabrání patřičné výšky jen létáte od jednoho ohně k dalšímu rozmístěných po celém městě. Samotné vraždy jsou pak (oproti prvnímu dílu) celkem nezáživné... najdi/zabij, toť vše, že se dočkáte nějakých zvratů či zajímavých událostí během vraždy se stává opravdu jen minimálně. Vedlejší questy na tom opět nejsou nijak lépe a zase se jedná pouze o střídání několika variant typu „najdi a zabij“, „závody na čas“ a „rozbij někomu hubu“. Souboje jsou, díky výdrži některých nepřátel, oproti prvnímu dílu zbytečně zdlouhavé (obzvláště ty závěrečné) a tudíž i zdaleka ne tak zábavné.

Příběh hry opět nijak nezaujal a v podstatě se jedná o archetyp toho předchozího s ještě navíc neuvěřitelně wtf koncem, který příliš nekorespondoval se zbytkem hry. Více se ho však rozebírat neodvážím, protože bych nerad spoileroval a sáhodlouhé odstavce ve spoiler tagu nevedu, navíc mi z něj už tolikero neuvízlo v paměti. Postava Ezia mi zdaleka nebyla tak sympatická jako Altair, kterýžto mi (ač se to může zdát jako telenovela) svou proměnou z arogantního blbce v celkem sympatického chlápka, který se snaží z okolních událostí něco si vzít/ něco pochopit, vyhovoval. Ezio pak tak propracovaný charakter nemá, na oko sice sympatický mladík, který se k vraždění dostal jako slepý k houslím pak jen slepě plní příkazy „vyšší moci“ a na nic moc se neptá. Na dojmu nepřidá ani ignorování určitých historických fakt... viz. věk Leonarda vs Machiavelliho.

Grafika se oproti předchozímu dílu zlepšila jen minimálně, ovšem Benátky byly opravdu vizuálně zdařilé.

Vypisuji tu samá negativa, až jsem úplně zapomněl na klady... no v podstatě jsem chtěl sepsat kritický komentář, takže je to asi v pořádku. Jen vězte, že ač té hře toho můžu vytýkat mnoho a mnoho, ani jeden ze zmiňovaných prvků mi hratelnost vyloženě nekazil, čili v mých očích je toto titul, který sice nenaštve, ovšem ničím ani vyloženě nenadchne. Ale ty ovace popravdě nechápu.

+18 +28 −10
  • PC 100
Assassins Creed II velmi elegantně navázal tam, kde skončila jednička. Opět se v kůži Desmonda Milese vydáváte do minulosti tentokrát do renesanční Itálie 15. století. Tentokrát budete v kůži mladého šlechtice Enzia Auditore, který se vydá na krvavou cestu pomsty.

Autoři se poučili z chyb minulého dílu a děj a mise už není tak stereotypní jako v jedničkách. A pokud vám vadili v jedničce stálé návraty do budoucnosti, kde jste měli vesměs z postele dojít do Animusu, tak v Assassin Creed II. se do budoucna (když nepočítám konec) v průběhu hry vrátíte jen jednou. Druhému dílu Assassin’s Creed nelze upřít jednu věc – jen opravdu málo her dokáže tak úžasně navodit pocit skutečného, živoucí světa. Opravdu úžasná je atmosféra Florencie a především překrásně vymodelovaných Benátek. Uvidíte zblízka všechny architektoické skvosty těchto měst katedrálu Santa Maria del Fiore, most Rialto, kostel San Marco. To je lepší reklama než od cestovních kanceláří.

Hra velmi dobře pracuje s historickými odkazy a při putování italskými městy potkáte spoustu slavných osobností té doby například Leonarda da Vinciho,Machiavelliho nebo Lorenza Medici. Města žijí svým vlastním životem a ve městech kromě obchodů narazíte i na zloděje, kteří využijí příežitosti aby vás okradli. Pokud jste hledaný tak můžete pomocí úplatků, strhávání plakátů nebo zabíjení zkorumpovaných úředníků zlepšit svojí reputaci.

Postava hlavního hrdiny je zde velmi dobře vykreslena od jeho začátků jako drzého záletnického floutka ze kterého tragédie udělá obávaného zabijáka. Ve hře můžete plnit kromě hlavních misí i mnoho vedlejších misí. Zde bych hlavně vyzdvihnul mise z krypt Assassínů, které jsou prostě úžasně graficky zpracovné. Zevnitř se podíváte do hlavních dominant měst Florencie a Benátek. Krásně je ve hře udělaný i Toskánský venkov. Hra nabízí spoustu dobrodužných monemtů od divoké honičky s kočárem po toskánském venkově, přes let Leonardovým létajícím strojem až přes jízdu na gondolách po Benátkách.

Styl boje je podobný jako v jedničkách vylepšený novými způsoby zabíjení. Například Enzio může zabíjet dva napřátele u sebe najednou nebo zabít nepřítele a stáhnout ho dolů aby jeho tělo nevzbudilo pozornost. Další vychytávky jako splynutí z davem aby vás neviděli stráže nebo kouřové bomby jsou zajímavým prvkem hry.

Děj hry je poměrně dlouhý a při délce hry se mi tak trochu zdá, že autoři konec už tak trochu odflákli. V Římě se podíváme jen do Vatikánu (celý Řím si nechali autoři zdřejmě až na Brotherhood) a závěrečný boj s Rodrigem Borgiou mi připadá mnohem jednoduší než ten z Al-Mualimem z jedniček.

Assassins Creed II má všechny vlastnosti kvalitní hry. Je zábavná, graficky dobře zpracovaná a je dlouhá. Nabízí spoustu možností k prozkoumání herního světa a nebudete se při tom nudit. Assassins Creed II udělal oproti jedničkám obrovský posun k lepšímu. Když ještě přidáme fantastickou hudbu dostaneme skvělou hru, která stojí za to.

Pro: Příběh,dobře propracovaný disgn měst, krypty Assasínů,jízda na gondolách, nové možnosti boje,hudba ke hře

Proti: slabší konec

+18
  • PC 90
  • PS4 90
Dohráno podruhé, takže mohu s čistým svědomím konstatovat, že tento díl dělá všechno, čím mě první uhranul, mnohem lépe, ale zároveň si pořád drží jisté nedostatky či věci, které mě otravovaly již při prvním díle.

Z kraje bych vyzdvihl, že Ezio je neuvěřitelně sympatická postava, která to hraní sama o sobě dost zpříjemňuje. Další pochvala letí k lokacím, které jsou prostě parádní. Velkou část z nich jsem osobně navštívil a mohu potvrdit, že se Ubisoftu povedlo nám tato místa doručit do našich pokojů skrz naše obrazovky. Samotný parkour v Benátkách, Florencii či prostě brouzdání Toskánska na koni je fajn samo o sobě.

K tomu samozřejmě patří tentokrát celkem hodně početný zástup vedlejších aktivit. Nechybí obligátní lezení na věže, sbírání vla... teda peříček. Pak jsou tu různé vedlejší nájemné vraždy, parkour závody, závody na koni, bitky... K tomu připojte vylepšování svého sídla a blízkého okolí, nakupování zbroje, zbraní, krádeže, řešení puzzlů... Prostě obsahem je tento díl mnohem zajímavější.

Rozmanitost aktivit je tentokrát mnohem větší a rozhodně vás hra do nich netlačí. Ona to totiž může uhrát již na samotnou hlavní linii, která je za mě parádní. Jak jsem říkal, Ezio je velký sympaťák, ale zapojení mnoha dalších vedlejších postav (Da Vinci!!!!), které hrají ve vašem životě zabijáka velkou, ale záhadnou úlohou, je neméně fajnové.

Celé to tajemno, které se za příběhem vyskytuje a vy postupně odhalujete různé konspirace, které si tvůrci krásně vymyslely... jooo, to bylo hodně fajn a samotné scifi závěr mě vskutku dostal. K tomuto bych dodal ještě hodně fajn věc v podobě odhalování záhadného videa. Samotné řešení puzzlů je vynikajícím zpestřením a myslím si, že pro casual AC hráče se mohlo jednat o opravdu tvrdý oříšek, ale já to hodně vítal. Samotné video je pak skvělou odměnou.

I tak má hra pár hodně otravných nedostatků, které mi lehce celkový zážitek zkazili. Já se nějak nemohl vyrovnat s ovládáním. Jasný, lezení je prostě jen o držení dvou tlačítek a svým způsobem je super easy, ale na druhou stranu zapříčinilo suverénně nejvíc mých smrtí. Jakoby mě ovladač neposlouchal, netvrdím, že jsem přeborník, ale třeba taková série Uncharted je v tomhle mnohem příjemnější. Navíc tomu ovládání vlastně chybí trocha koření, jako je třeba přikrčení, složitější bojový systém atp... ale jo, vím, jsme v sérii AC.

Menší hate směřuje ještě k tomu, že ačkoliv se jedná o sérii o zabijákovi, kde by měla být gró hry stealth akce, tak tomu tak prostě není. Většina vražd se zvrhne v hromadnou bitku či velkou honičku. Způsobů, jak někoho zavraždit je taky pořád omezené množství a všechno je vlastně na jedno brdo.

Nicméně pořád se jedná o velmi, velmi dobrou hru, která se mi trefuje do noty. Trochu bych zapracoval na samotném vraždění, které by se mohlo mnohem víc zpestřit, přitlačil na stealth akci, obohatil ovládání o pár prvků, zvýšil (nebo umožnil zvýšení) obtížnost a jsem na maximu své spokojenosti. Ale je to krásná hra.

Pro: lokace, hlavní i vedlejší postavy, příběh, spousta vedlejších aktivit

Proti: stealth, obtížnost

+17
  • PC 90
Je pěkné, že existují vývojářská studia, která nevezmou doporučení fanoušků, nepřivážou je na obrovský šurt a nehodí je do oceánu. Ubisoft jedním z takových studií.
Dokazuje to právě Assassin's Creed 2, který je vším, čím první díl nebyl – kombinací těch nejlepších prvků Prince of Persia a sandboxových her jako GTA. Není to dokonalá kombinace, stále ještě vidíme švy a kličky, ale je to rozhodně krok kupředu.

Příběh navazuje přesně tam, kde předchozí díl skončil, a od začátku pokračuje o poznání atrakvněji. Prostředí renesanční Itálie není o nic méně přitažlivé než středověký Blízký východ, ale zpracování událostí v něm už je o něco dále. Hrdinovi společníci už nejsou jen skupinou úředníčků v kancelářích, cíle assassinací jsou víc než hromada předběžných informací a hráč se s nimi setká i před samotným aktem, a navíc dostává dodatečné informace do encyklopedie, což rozhodně není k zahození. Samotný děj sice není špatný, na druhé straně není ani nijak pohlcující, což zase beru jako zápor, stejně tak na většinu postav rychle zapomenete, byť v průběhu hraní nejsou nezajímavé, což vedlo k tomu, že jsem si ke hře neudělal stejně vřelý emoční vztah jako k sérii "Prince of Persia" a "BGE". Časté příběhové skoky v čase, které jen narušují kontinuitu, na tom měly také svoji zásluhu.

Kde se první díl skvěle hrál ale náplní nudil, druhá díl už se hraje úžasně a náplní bohatě zabaví. Možností jsou hromady (dobře, není to "The Legend of Zelda", ale je to dost možná nejbližší současný ne-Nintendovský ekvivalent, který existuje), sidequesty jsou zajímavější, dodatečný obsah je bohatý a hráč rád hledá každou novou sochu či obraz do své sbírky, probíhá se po starých katedrálách, hledá každou novou příběhovou informaci. Právě hledání glyfů "Pravdy" a řešení jejich hádanek mi přišla jako jedna z nejlepších částí hry.

Graficky je hra stále velmi pěkná. Zvuk a hudba se od prvního dílu nezhoršili, ba naopak.

Nebýt nevýrazných, byť ne špatných, postav, rušivých elementu (skoky v čase – v průběhu Eziova příběhu, ne skoky mezi Desmondem a Eziem (ty jsou v pořádku)) a nedostatku emocí, dostal by se Assassin's Creed 2 mezi první desítku mých nejoblíbenějších her. Občasné problémy s ovládáním (Ezio skočí jinam než jsem chtěl apod.) se dají přehlédnout (a kdo to nedokáže, může použít gamepad). Jinak jsem si žádných závažných chyb nevšiml.

Assassin's Creed 2 má všechno co prvnímu dílu chybělo a ještě něco navíc. Chcete-li si zahrát atmosférickou hru odehrávající se v zajímavém prostředí a s bezvadnou hratelností, není AC2 vůbec špatná volba. Příběh sice není pohlcující sám o sobě, ale díky spoustě dodatečných informací, které můžete hledat, a možnostem, které vám hra poskytuje, vás do sebe přece jen dokáže vtáhnout.
+16 +17 −1
  • PC 80
Původní Assassin's Creed přišel s výborným otevřeným prostředím středověkých měst i jejich okolí, a nabídl solidně propracovaný systém pohybu po nich... jen proto aby hráč zjistil že pod tímto naleštěným povrchem není absolutně nic, jen naprostá prázdnota, několik neustále se opakujících úkolů obalujících zmatečně pitomý příběh. A hlavně se musel smířit s tím, že Assassins Creed je i přes pompézní prezentaci a nezměrný potenciál jen další dementní arkáda, pohříchu navíc velmi stereotypní a nudná.

V tomto ohledu už pro mě měl AC2 značnou výhodu - jsa smířen s nevyhnutelným, očekávání nemaje jsem mohl být jen příjemně překvapen.
A to se nakonec opravdu stalo, autoři zapracovali na nejvýraznějších problémech jedničky a dokázali udržet zábavnost a variabilitu úkolů na slušné úrovní po celou dobu hraní, se snahou o to motivovat hráče k dalšímu postupu a zkoumání světa aspoň do té míry aby se nehnal co nejrychleji jen po hlavní příběhové linii.

Jistě, pořád je to ta samá dementní arkáda jako jednička a většina možných činností se taky nezměnila, ale teď už aspoň zabalení těch úkolů do příběhového hávu funguje, jsou zábavnější, i volnost a pocit kontroly nad hrou je tu na výrazně vyšší úrovni, a k tomu navíc je ještě pár pseudo RPG prvků v podobě zlepšování vybavení postavy a zvelebování sídelního města.
Milé také je že hlavní postava je sympatický sukničkář (úvod hry mi připomněl Zeffirelliho Romea a Julii, i Dekameron od Pasoliniho) a jde u něj vypozorovat i něco jako charakter, což je oproti nevýraznému blbečkovi z jedničky zlepšení o sto procent.

Leč bohužel, pořád se hraje na to že renesanční prostředí je jen výplod počítače zapíchlého do mozku nějakého odpudivého cucáka ze současnosti a hra na to také velice ráda a často upozorňuje, což opět totálně likviduje jakoukoli atmosféru a možnost pořádně se vžít do postavy a do prostředí které ji obklopuje. Příběh je jen zmatená snůška konspiračních teorií, sci-fi motivů a aluzí na biblickou mytologii (ale hlavně opatrně, aby se nikdo neurazil), ale budiž, jako rozkošatělá podoba primitivního "my hodní, oni zlí" to pořád funguje.

Když se tedy oprostím od nadávání na zmařený potenciál na geniální historickou hru, tak musím uznat že tahle parkurová rubanice je hodně fajn arkádová zábava a navíc (kupodivu, na dnešní dobu) vydrží bavit poměrně dlouho.

Pro: volný pohyb po světě; vybalancování jednoduchých šermovaček a závodů na čas do relativně zábavné podoby; stavění vlastního města

Proti: primitivní a povrchní, tedy silně zmařený potenciál na mnohem zajímavější hru; skoky do přítomnosti; neustálé upozorňování na nereálnost renesančního světa

+16 +17 −1
  • PC 70
K této sérii jsem se dostal skrz Jespera Kyda a jeho dechberoucí muziku, kterou dost bedlivě sleduju už mnoho let. Jedničku jsem, přestože mě příliš nebavila, projel poctivě celou. Už onen příběh (artefakt) mě jaksi zajímal a táhnul vpřed. Od pokračování jsem čekal mnoho: samozřejmě super hudbu, ale i zlepšení po všech stranách, jak zdejší komentáře uvádí:

Graficky je hra srovnatelná s předchůdcem, což mě k dobrýmu hernímu zážitku bohatě stačí. Města jsou větší, nežli tomu bylo minule a zpracování jednotlivých památek je opravdu věrný. Ovšem, co se týče atmosféry, tam předchůdce podle mě exceloval lépe, myslím si.

Ačkoli ze začátku to tak nějak opdsejpá, v polovině hry už strereotyp převažuje a to i přes to, že je každý úkol "originální". On totiž originální není, jen se tak tváří. Pořád člověk dělá to stejný (krom několika nepříliš povedených miniher nebo směšně jednoduchých rébusů) a nic z toho není problém, nebo dokonce výzva:

Přestože jsem si vypnul veškerej HUD, stejně jsem si připadal jako desetiletý děcko, který hraje věku odpovídající hru, kde je jediným úkolem buď boj/vražda, nebo přesun (divím se, že jsem po střechách nesbíral i jablíčka nebo něco). K tomuto divokýmu skákavýmu přesunu navíc stačí tupě držet dvě tlačítka současně a dívat se na postavičku, na co všechno umí (povětšinou naprosto nereálně) vyskákat, vyšplhat.
Co se potom týče boje, nenarazil jsem na situaci, kde by šermovačka proti jakékoli přesile představovala potíž. Kdepak: kryt, úder, kryt, chmat – pořád dokola a nepřátelé za chvíli všichni leží na zemi, aniž bych schytal víc jak tři rány. Boj proti deseti je stejnej jako boj s dvěma, jen je o to delší. Útěk je pouhou možností, nikoli nutností. Vždy sem je zesekal do posledního bez potíží. Mimochodem pád z 30timetrové budovy taky není smrtelnej, aby s tím náhodou někdo neseknul, protože by to bylo moc težký, že jo.

No, takže jakmile jsem trochu prošmejdil Benátky, už mě nemělo co táhnout kupředu. Artefakt (o kterej zde pořád jde, zdá se) a jeho účinek je mi známej, osud toho barmana (jakže se to jmenoval, Miles?) mě vůbec nebral a vůbec celej nápad série, že se bude vše odehrávat vlastně v budoucnosti je pro mě nepochopitelnej fail a naprosto to bourá pečlivě budovanou historickou atmosféru.

Ezio, kterýho zde několik komentářů oslavuje jako nejsympatičtější herní postavu historie, mi lezl na nervy už doslova od první chvíle, kdy sem ho uviděl na monitoru (zlatej mlčící Altair). Nezbavil jsem se pocitu, že jde o rozmazlenýho libovýho frajírka z bohaté bankéřské rodiny bez špetky grácie a hlubšího charakteru, kterýmu všichni lezou celou hru jen do prdele.

Muzika je samozřejmě dobrá (předevím song Ezio’s Family je vskutku mistrovskej), ale díky nutnému omezení elektronicky znějících zvuků nemůže tento soundtrack, myslím si, dosáhnout kvalit "soudobých" her, kde má autor k dispozici plnou paletu moderních zvuků, samplů a efektů, včetně těch elektronických a především jejich kombinaci. (typicky série Hitman nebo State of Decay)

Závěrem tedy nezbývá než si přiznat, že tato série není pro mě a hudbu si tak pro příště vychutnat jen samotnou bez nepříliš záživného gameplaye, kterej mě především svou herní nenáročností a stereotypem ubíjel natolik, že jsem se nedonutil s chutí ve hře pokračovat.

Hodnotím nakonec stejně jako předchůdce: 70%.

Přestože je pokračovaní v mnohém lepší, větší a vychytanější, nabízí jen pořád to stejný v novym nablýskanym kabátku, kterej člověka jako já na dlouho neohromí. Všechna další pokračovaní vyjímám z "chci si zahrát" a tuhle sérii asi nechám nadále plavat.

Pro: Volnost, zpracování památek, hudba

Proti: Stereotyp, příliš podobné jako předchůdce, nízká obtížnost, ovládání, nuda

+16
  • PC 90
Kde AC1 skončil, tam druhý díl směle pokračuje a rozšiřuje své obzory do Itálie v 15. století. Vše je větší, nabitější, propracovanější… Když se takřka během celé hry učím nové a nové způsoby likvidace nepřátel, dostávám nové typy zbraní a poznávám nová místa, je to něco úžasného. Jak AC 1 vyplácal všechnu munici na počátku hry, AC 2 ji střílí hezky postupně a to je přesně klíčem k tomu, aby se hráč nezačal nudit.

Atmosféra renesanční Itálie je vůbec zdařilá a projet se na gondole skrze Benátské kanály je působivý herní zážitek. Jen škoda, že velikost některých měst (Florencie a Benátky) je opět přehnaně velká. Co ještě podpoří zdařilou atmosféru hry je Italština – ano, hra nabízí i Italský dabing, což považuji za výtečný tah.

Po stránce příběhu a postav mám trochu rozpačité dojmy. Po elegantním Altairovi, který byl vždy nad věcí, přišel lehkovážný floutek Ezio. Naštěstí se brzy ukázalo, že i když Ezio tu a tam utrousí hlášku, není to takový trouba, jakým se zprvu zdál být. Klasický motiv pomsty byl rovněž lákavý, a i když jsem se s Eziem nedokázal dost dobře sžít, fandil jsem mu a to stačí. Chudší to je, co se týče charakterů důležitých protivníků. Je jich sice opět slušná řádka, ale většina působí jen a pouze jako ‚ti špatní.‘ Ty památné sekvence, kdy Altair promlouval se svou obětí, která si dokázala obhájit své činy, daly zavděk krátkým štěkům a Eziovým typickým: ‚Requiescat in pace.‘ Ale přestože barvy postav se rozdělily na černé a bílé, příběh je poutavý, pěkně plyne vpřed a díky rozličnosti misí, nestihne do konce hry (cca 25-30 h) omrzet.

Ale AC II není jen o Eziovi…

Ironií je, že přestože se Desmondův příběh z hlediska délky hraní ještě více smrsknul, dějově poskočil vpřed mnohem více než v díle prvním. A ta perlička v podobě Altaira v Acre, byla vážně povedená. On je vůbec důležitou postavou a jeho odkaz na hráče mrká velmi často. Dokonce tak často, že se dá odehrání AC 1 považovat skoro za povinnost.

AC 2 konečně zahrnuje finanční systém, který prvnímu dílu docela chyběl. Máme tu obchody a zboží, které nezahrnuje jen to potřebné (zbraně, zbroje, léčení…) ale i obrazy, barvy na oblečení atd. Vypadá to nedůležitě, je to nedůležité, ale potěší to. Skoupit všechny obrazy a pak si v galerii prohlédnout neznámější díla té doby… jo, má to něco do sebe. Skvělá je i přítomnost vily, která se dá nazvat Eziův domov, nebo také skladiště na předměty všeho druhu. Vilu je navíc možné vylepšovat a její podoba i vybavenost částečně odráží postup ve hře.

Za věc velmi otravnou považuji přehnaně velký počet sběratelských aktivit. 70 rozhleden, 100 pírek a 330 truhel s penězi – čili pět stovek předmětů, které se ve hře mohou sesbírat a které odvádějí pozornost od příběhu a misí. Sběratelské akce mají své bonusy, tudíž je lákavé i vhodné je sbírat během celé hry, ale proč jich musí být tolik?! Koho ještě baví lézt na sedmdesátou věž?! Největší potíže jsem měl s pírky, která se ani nezobrazují na mapě. Jejich sbírání mě naštvalo už na počátku hry… Ještě před první misí jsem si prohlédnul čtvrť a celou ji prozkoumal, abych byl vzápětí informován o tom, že se ve světě objevilo 100 pírek. A tak jsem jako pitomec musel celou čtvrť prolézt znovu…

Soubojový systém doznal změn, které hru výrazně ulehčují. Většina soubojů v AC 1 byla tak akorát obtížná, přičemž ke konci začalo dost přituhovat, ale dalo se to zvládnout bez desítek loadingů. Jenže AC 2 je primitivní od začátku do konce. Možná za to může skutečnost, že jsem se maximálně snažil jít s dobou, tedy kupoval jsem lepší zbraně i zbroje, jakmile byly k mání. Spíše je však na vině to, že Ezio dokáže vykrýt prakticky cokoli, může se během boje léčit a nepřátelé se chovají jako idioti. Zatímco Ezio bojuje s jedním soupeřem, další obvykle jen přihlížejí. V AC 1 musel hráč stále sledovat počínání soupeřů a krýt se proti jejich útokům. Boje tam působily hodně dynamicky a reflexy hráče hrály velkou roli. Tady je to zívačka…

Na AC 2 se mi líbí řada zdánlivých maličkostí, které by ve hře vlastně vůbec nemusely být, ale díky nim vše působí propracovaněji a poutavěji. Mluvím například o obsáhlé databázi postav a památek, zpracování DNA respektive synchronizace vzpomínek (prostě přehled úkolů) a pěkné jsou i krátké filmečky o pozadí Eziových cílů. Sice detaily, ale pěkné detaily.

Rozporuplné pocity mám z menších logických hříček, které odemykají video s hrdým názvem Pravda. Alternativní historie a těžení z teorií, které se považují za konspirační je celé sérii vlastní a je to jedna z věcí, které na ni mám rád. Autoři ve své alternativní historii přednesli řadu záhad a dali na ně svoji odpověď, která ne vždy působí jako totální blábol. Nakolik se tvůrci v jednotlivých případech vzdalují, či blíží pravdě je otázkou, kterou jen tak někdo nezodpoví. Ovšem tyhle logické hříčky působí jako příliš velká fantasmagorie. Jsou sice zajímavé, ale obvykle hrozně praštěné a primitivní. Rozhodně jsem neměl pocit, jako že jsem si odhalení ‚Pravdy‘ něčím zasloužil, nakonec úkoly typu: ‚najdi na obrázku skrytý předmět‘ anebo ‚klikni na deset žárovek,‘ by se hodily do hry pro děti. Vlastně jediný velký problém jsem měl při hledání společného znaku obrazů v 19. hádance. Ale dobře, nebudu hnidopich, nakonec tohle je primárně akční hra, nikoli logická a hledání ‚Pravdy‘ bylo přinejmenším velmi zajímavě zpracované.

Co říci závěrem? Návštěvu renesanční Itálie prostřednictvím AC jsem si výborně užil, a i když bych dokázal vyjmenovat pro mě daleko poutavější destinace (carské Rusko, či feudální Japonsko), bylo hraní AC 2 skvělým zážitkem.



No, tak ještě nekončím…

AC 2 totiž nabízí i dvě DLC. Sekvence 12 a 13 jsou na některých platformách odebrány a prodávány za peníze. Původně jsem to chtěl napsat do rubriky k těm DLC, ale oni na DH jaksi... nejsou. Tedy ještě pár slov k ‚samostatným‘ příhodám jistého Asasína.

Forli v ohrožení
Zasadit celou sekvenci do mé nejoblíbenější mapy jsem rozhodně uvítal, zvláště, když rozzuřená K. Sforza tak válí :) Ale sekvence samotná moc dlouhá není (slabých 6 misí) a mise také nejsou nic extra – obvykle jen pobít hordy nepřátel. Právě tady jsem si všiml, jak vlastně fungují spojenci – jsou neskutečně penalizovaní, co se týče poškození, které udělí. Vlastně skoro pochybuji, že běžnými útoky dovedou někoho zabít. Když už, tak jde o nějaký ten kritický zásah, tudíž spojenci slouží jen na odlákání pozornosti. Celkem škoda.

Sekvence nabízí i možnost kdykoli se proletět v Leonardově stroji, ale i když je to pěkné, chybí tomu nějaká výzva, nějaký úkol.

Hodnocení: 80%


Ohňostroj marnosti
O něco delší než minulá sekvence (12 misí) a navíc v nové čtvrti Florencie. Bohužel tu opět nechybí nové rozhledny. Vážně je nutné takhle pitomě natahovat herní dobu? Vždyť délka té hry je i tak více než dostačující. Nicméně mise jsou zajímavé a Savonarola je solidní záporák. Připomínal mi toho praštěného fanatika z AC 1 a vlastně celá ta linka okolo něj tak trochu kopíruje tu misi v jedničce. Hlavní náplň sekvence je především zabíjení jednotlivých cílů a to mnohdy s podmínkou - zůstat neodhalen. Díky tomu může být sekvence vcelku náročná, ale zase představuje výzvu.

Hodnocení: 85%

Pro: Vše dobré z AC 1 + finanční systém, hádanky 'Pravdy', nové zbraně a pohyby, zpracování Itálie, Italský dabing,... asi by se ještě něco našlo :)

Proti: Zjednodušení soubojů, slabší charaktery nepřátel, moc sběratelských aktivit

+16
  • PC 80
Kurz talianskeho jazyka je mi po dohraní tejto hry celkom zbytočný, keďže asi polovička dialógov je po taliansky a väčšina viet sa ľahko zapamätá.

Assassin´s creed II má výborný príbeh, do ktorého sa vžijete hneď v prvom momente ako začnete hrať. Hráte za mladého Ezia, z ktorého sa postupom času stáva assassin. Celý dej sa odohráva v malebných tuskánskych mestách. Po zomretí Eziovho otca a bratov začína to správne dobrodružstvo. Dostanete svoj vlastný úkryt, ktorý si môžete vylepšovať, môžete tam natrénovať bojové techniky a pod. Stretávate sa s ľuďmi, ktorý vás naučia schopnosti potrebné k tomu, aby bol z vás správny assassin. Každé mesto je odlišné, čo naberá atmosféru. Napríklad Forli bolo pochmúrne a v okolí pevnosti boli samé močariny a Benátky boli pestré a cestovanie na gondolách bolo fascinujúce. Len ma trochu sklamala oblasť Apenín, kde sa celkovo odohrala jedna misia a bolo tam niekoľko dební s lootom. Výborne sú prepracované záporné postavy, ktoré mali svoj zlý charakter, čo sa mi veľmi páčilo. Lebo vždy keď za úlohu bolo zabiť záporáka, tak som si to poriadne vychutnal a potom som mal v duši dobrý pocit, že je po ďalšom záporákovi. Príbeh doplňujú vedľajšie úlohy, ktorých je neúrekom veľa a potom sa stávajú repetetívnimi. V hre nechýbajú ani viewpointy. Pri jednom v Benátkach som mal problém, tak som radšej išiel na hlavný príbeh a čuduj sa svet, jedna spoločníčka ma naučila odrážať sa vyššie na stene a potom som na čas musel vyliezť ten viewpoint. Eziovi ste mohli vylepšovať aj zbroj a kupovať mu lepšie zbrane. Výborne boli spravené dungeony, v ktorých ste raz museli predviesť svoj parkour alebo stealth postup. Takmer celý príbeh vás sprevádzala historická postava Leonardo da Vinci, ktorému ste pomáhali a on potom spravil pomôcky pre Ezia. Záver hry bol fascinujúci. Taký grandiózny koniec som už dlho nevidel. Do celého príbehu bol pekne vsunutý aj ten Desmondov. Celou hrou ma sprevádzal výborný soundtrack z barokového obdobia. Aj pre každé mesto hrala hudba, ktorá ho charakterizovala. Grafika hry bola pekná, a aj celé prostredie. Celú hru mi robili ikonky s nejakými vzormi, ktoré sú už v novších assassinoch nahradené normálnymi vzormi shift, E, space a pod., lebo v tejto hre tam boli obrázky nohy, ruky, ale ku koncu hry som si na to zvikol (čo je asi trochu neskoro). Keď ku koncu hry bežali titulky, tak som skoro aj slzu vyronil, keď som si spomínal čo som všetko s Eziom zažil. Určite si ju musím niekedy zahrať znova.

Pro: Ezio, vedľajšie a záporné postavy, príbeh, vedľajšie úlohy, prostredie, soundtrack atď.

Proti: Nevyužité Apeniny, ikonky

+16
  • PC 80
Oproti prvnímu dílů neuvěřitelný posun v hratelnosti. Žádné nekonečné opakování věcí dokola, jak v hlavních misích, tak vedlejších. Teď mě ty vedlejší bavilo i plnit a vyčistit si tak lokace, kompletně celé.
Rozmanitost je opravdu veliká od jednoduchých doručení dopisů, přes závody, rozbití huby nevěrným manželům, až po nájemné vraždy. Zároveň jsou zde ukryté krypty, jak assassinů, tak templářů, kterými se musíte logicky probojovat až k pokladům.
Oproti jedničce, se mi také líbilo, že je zde možnost jakési imunity, pokud nic neprovádíte, tak vás neustále nikdo nestíhá.
Příběhová linie je taktéž rozmanitá a pěkně ubíhá s několika rozličnými zvraty.

Naopak, co mě úplně nejvíce rozčilovalo bylo, že v některých pasážích hry, při složitém lezení většinou v kryptách, se změnil pohled na assassina a směrové klávesy najednou fungovali jinak než předtím. A mě to stálo nepřeberné množství zbytečných pádů do neznáma a opakování celých pasáží lezení.

+16
  • PC 70
Můj třetí Asasín. Do světa kapucatých maníků, kteří si libují v odřezávání prsteníčků a zřejmě je na ostatních více zajímají boty než obličeje (odkaz), mě uvedl Sir Uplay, když před pár lety počal chrlit free kopie Black Flagu - netrvalo dlouho a na FB se objevila spousta příspěvků kidů, co začali hbitě prodávat své účty s toutéž hrou, až se to nakonec dostalo i ke mě. Hru jsem si stáhl a byl nadšený - AC IV dokázal zaplnit prázdno po třetím Witcherovi, a to už je nějaký achievement. Poté jsem ihned skočil na AC 1, který sice skutečně nedosahoval výšin svých dobových kolegů, zejména vinou repetitivnosti questů, ale pořád jsem si ho užil. No a nastal čas na AC II - docela jsem se těšil, však taky proč ne, že? O panu Eziovi, prý nejlepším asasínovi všech dob, jsem už něco slyšel, a když má být tato hra stejně dobrá, ne-li lepší než úžasný Black Flag? No, na co čekat!... Pokud jste dočetli tento můj neplánovaně dlouhý prolog až sem, tak tím vším jsem chtěl říct jen jednu věc: čekal jsem hodně, a byl jsem zklamaný.

Přitom, začátek vypadal opravdu slibně. Náhled do rodiny florentského aristokrata nebyl nezajímavý a úvodní scéna se šplháním na věž ("It´s a good life we lead brother") patří vůbec k nejlepším a nejemotivnějším herním intrům. Celá první kapitola také vcelku slušná, a obecně jsem si užíval barevnost a možnosti nového světa. Od momentu, kdy je Ezio svědkem smrti svého otce a bratrů, se to ale zvrhne v repetitivní a předvídatelnou honbu za pomstou, kterých mám já osobně už plné zuby.

Vadí mi už jen naprosto odfláknutý výcvik asasína. V jedničce jsem hrál za již plně vycvičeného člena řádu, který má všechny potřebné dovednosti a své nepřítele likviduje skrze roky tvrdé dřiny. Tady nic takového není - Ezio na sebe hodí róbu, kterou najde ve staré truhle, narazí si do čela kapuci, projde jednou rychlou lekcí u kurtizán a rázem je z něj mistr asasín. Stráže kosí po desítkách a hidden blady už jakoby mu vrostly do paže. Pokud namítnete, že Edward z BF dělá víceméně totéž, budete mít pravdu - ale tam také nikdo netvrdil, že je asasín. Většinu času bojoval mečem, mašíroval nepřátelské lodě děly nebo kosil templáře bambitkou. Tady se všichni tváří, že z pouhého tuctového maníka jde přes noc vykouzlit vyškolený mistr.

On už samotný příběh je takový... nijaký. Prostě jedinec posedlý pomstou se rozhodne sejmout největšího bosse, který je za jeho strádání zodpovědný, nicméně se musí předtím propracovat skrze složitě strukturovanou síť nepřátel a bossových poskoků, kteří mají ještě své poskoky atd. U toho se nedá nevzpomenout si na Mafii III - a ta za to schytala pořádný hejt... tak proč je AC II v tomto ohledu tak přehlíženo? Hra na hráče chrlí velkou spoustu jmen vašich cílů a víceméně po vás vyžaduje, abyste si zapamatovali jejich vzájemné konexe, jestli chcete děj pochopit. To samo o není nic špatného - vždyť to dělá každá druhá hra - ale tam mají ony postavy alespoň nějaký charakter a prostor. Tady, sotva si zapamatuji pár jmen - bum, a je po nich. A jdeme na další. Hra se snaží na poměrně malém herním čase předvést co nejvíce postav, což ústí v jejich takřka minimální screentime, nehledě na to, že už od jejich prvního výskytu na ně všichni referují jako na dávno známé osoby.

A o to jde: k čemu je dobré vymyslet zajímavou postavu, když jí poté dáte prakticky nulový prostor? Pamatujete si ještě na Rosu - tu holku, co jí prošpikují nohu a Ezio ji zachrání? Tak ta se mi celkem líbila, a doufal jsem v další scény s ní. Místo toho se po jednom questu dozvíme, že uběhlo 9 let a hra jako by na ni zapomněla. Ale proč?

Nejzásadnější neduh hry je ale opravdu velká repetitivnost questů - myšleno vedlejších. Asi si u této věty řeknete: "Jak může člověk, kterého bavila brutálně repetitivní AC 1, nařknout dvojku z opakování úkolů?" Zakopaný pes je ale v tom, že AC 1 si na nic nehrálo - moc dobře vědělo, že jedou lineární příběh s minimem vedlejšáků, a na to se stavělo. AC II na první pohled působí velkolepě, ohromně, megalomansky - o což autorům očividně šlo. Je tam spousta měst, obchodů a všeho - a přesto to působí strašně prázdně. Interakce s okolím je skoro nulová a právě ony zmíněný vedlejšáky, kterými se tvůrci snažili okolí vyplnit, jsou pořád na stejné brdo - konkrétně obsahují trojí typ náplně: tail/kill/tail and kill. V této tradici začalo AC II a pokračují v ní i všichni ostatní asasíni. Místy se objeví minimální změna ve stylu doruč dopis nebo zachraň občana, ale moc v tom nevidím rozdíl.

Pokud jste dočetli až sem, nejspíš si říkáte: "Páni, tenhle borec musí AC II jó nenávidět. Tak za co těch 70%?" V podstatě jde jen o to, že je pro mě mnohem snazší psát zápory než klady. Protože kladů také není málo, jen je není třeba rozepisovat:
- moc hezká grafika - u dílů AC je pěkně vymodelovaný svět a postavy už celkem standard, ale i tak jsem byl (na rok 2009) pozitivně překvapen.
- slušný protagonista - zpočátku mi Ezio přišel jako povrchní frajírek, ale postupem času, zejména v Brotherhoodu, se z něj stal Ten cílevědomý borec, o kterém jsem slyšel.
- vynikající "současná" linka s Desmondem - vůbec poprvé se mi stalo, že jsem se těšil na pasáže mimo Animus více než na příběh titulního asasína.
- oproti AC 1 větší variabilita zbraní
- perfektní příběh Subjektu 16 vyprávěn skrze vzkazy na glyfech - zejména gratuluji voice actorovi, jehož hlas dodává teprve tu správnou atmosféru. Jen škoda, že bez YB průvodce se nedají všechny glyfy téměř najít.

Na závěr bych už jen zabrousil i k závěru hry, konkrétně scéně s jakýmisi oranžovými bohyněmi dávné civilizace - jsem jediný, kdo to nějak nepochopil? Doufal jsem, že se to vysvětlí v Brotherhoodu nebo Revelations, ale ničeho jsem se nedočkal. Pochopil jsem, že jde o zkázu světa a zachránit je může jen Desmond či co, ale pokud to nemá nějaký skrytý význam, jenž mi uniká, tak závěr považuji za zklamání, co v momentě, kdy se má člověk radovat z výhry nad závěrečným bossem, začne zbytečně složitě a komplikovaně vysvětlovat informace o jakési neznámé civilizaci. O směšném rozhodnutí nechat Rodriga naživu už ani nemluvě.

Pro: Grafika, pasáže s Desmondem, slušný protagonista, variabilita zbraní, subjekt 16

Proti: Nulová interakce s okolím, nudné vedlejší mise, málo prostoru věnovanému vývoji postav, špatný gameplay (zejména ty hrobky, uch), nevyvážené příjmy a výdaje (na začátku hry máte nouzi o pár stovek, ke konci máte 400k a není za to co koupit)

+15
  • PC 95
Je to tady. Konečně jsem dostal, co jsem chtěl. Přesněji řečeno, co jsem chtěl od prvního dílu Assassins’s Creed (dále jen AC1). Po prvním díle si autoři pravděpodobně uvědomili, jaký potenciál série Assassin’s Creed má. A přesně tak, druhý díl to ukázal v celé své kráse. AC1 je zapomenut, teď je tady AC2 a rozdíl mezi nimi je propastný po všech stránkách. Ale hezky popořádku.

Opouštíme dobu třetí křížové výpravy, Altaïra Ibn-La'Ahada a blízký východ a vydáváme se o 400 let dále do renesanční Itálie. Zde se setkáváme s novým hrdinou, mladým Eziem Auditore da Firenze. Ezio je naprostý protiklad Altaïra, je to mladý nezkušený kluk, který má rád ženy, bitky a peníze. Jednoho dne jsou jeho otec a 2 bratři falešně obviněni ze zrady a popraveni. Ezio „přebírá“ poslání svého otce a stává se Assassinem. V průběhu jeho putování se podíváme do jeho rodné Florencie, Toskánska nebo do Benátek. Zajímavým prvkem v této hře je i možnost starat se (to berte s nadhledem, ve skutečnosti to je jen o placení a sbírání předmětů) o město a vilu rodu Auditore, kterou nyní vlastní Eziův strýc Mario. Nakonec se podíváme i do Říma, avšak jen v poslední misi. Ale víc už z příběhu neřeknu.

Co mě na hře však vážně překvapilo, je délka. A to jak z pohledu herního času, tak z pohledu herních událostí. Vysvětlím. Od prvního herního dne, až po závěrečnou pasáž v Římě uběhne ve hře neuvěřitelných bezmála 25 let. To je čtvrtstoletí a to už je co říct. Ke druhé složce netřeba víc dodávat. Herní doba nějakých 40 hodin mluví za vše. Samozřejmě s plněním vedlejších misí a úkolů, které však nebyly o nic méně zajímavé než příběhová linie. Ale k tomu se dostanu za okamžik.

Teď tedy k samotnému hraní. Altaïr byl jako postava sympatický a zajímavý, ale také docela nudný a bez emocí. Zato Ezio, to je něco jiného, je zábavný, ukecaný a doslova z něj číší energie. Nevím jak ostatním, ale mě přirostl k srdci hned. Ale kdyby jen postava, oproti AC1 je jiné prakticky úplně vše. Teda kromě lezení a šplhání po všem možném vysokém. To Ezio zdědil po svém předchůdci a přidal pár nových věcí. Mise jsou jiné, svět je jiný, styl hry je jiný. Ty tam jsou nudné a stále se opakující mise, ty tam jsou stále stejné lokace. Tady je vše nové, mnohem, mnohem lepší. Lokací je zde 5, přičemž každá je úplně jiná jak velikostí, tak vzhledem a prostředím. Tak samo mise, jak příběhové, tak vedlejší. Už žádné „Zajdi tam a tam, zabij toho a toho, vrať se zpět“. Mise jsou každé jiné a rozhodně se nebudete u drtivé většiny z nich nudit. A tak si říkám, proč nemohla být jednička aspoň z poloviny tak dobrá.

Co říct k technické stránce hry. Grafika průměrná, na svou dobu spíš lehce nadprůměrná, nároky průměrné. Zpracování měst krásné, zpracování postav už méně. Ale i tak se na to pěkně dívalo.

Až na občasnou debilitu AI nemám k technické stránce hry prakticky žádné výhrady.
Teď si asi říkáte, proč jsem se ani slovíčkem nezmínil o Desmondovi nebo Animu. Je to prosté. Tento svět pro mě ve hře prakticky neexistuje, nelíbí se mi a podle mě do hry ani nepatří. Samozřejmě, je to jen můj názor, ale když už Ubi udělal takovouto hru, měli jí udělat jako čistě historickou bez těchto sci-fi prvků. To je k tomuto vše.
Co říct závěrem? Podle mých předchozích slov by se zdálo, že je hra prakticky dokonalá. Ale do dokonalosti ji přeci jen malinko chybí. Jen jediná hra na světě je pro mne dokonalá (hodnocení 100%) a AC2 ji bohužel nedoplní. Některé menší nepříjemnosti, jako je občas nevyzpytatelně se natáčející kamera, wtf obloha se superrychle plujícími mraky (bije to vážně do očí, jinak bych to tady nejspíš nepsal) nebo slabší konec hry, sráží celkové hodnocení na i tak výjimečných 95%.
Věta na závěr. Assassin’s Creed 2, prozatím nejlepší hra, co jsem v roce 2013 hrál.

Pro: + herní doba a s tím související vedlejší mise a sbírání všeho možného + Rozlehlost světa, několik měst, každé jiné + Rozmanitost misí a úkolů + Příběh + Máte „vlastní“ město s vilou – obnova města a vily

Proti: - Kamera (občas se natáčela příšerně) - Konec hry – mise už nudnější a konec prostě takový podivný

+14
  • PC 85
Altair na mě, i přes zdejší vlažné ohlasy, udělal velký dojem. Byl to takový Prince of San Andreas. A když jsem slyšel, že je dvojka daleko lepší, tak jsem ji pochopitelně nenechal ujít. Bohužel se v tomto komentáři nevyhnu srovnání s jedničkou.

Děj je pojatý značně odlišně od předchůdce, kde šlo vlastně o nějakých 9 vražd na pozadí pohádky o hodných assassinech a zlých templářích. Zde je děj daleko propletenější, propracovanější a také mu pomáhá značná snaha o filmovost.

Bohužel tvůrci zřejmě taky ujížděli na hašiši. V prvním díle se člověk lehce pousmál a někdo možná i zamyslel, že by to mohlo být jinak - taková hezká konspirace. V tomto díle jsem co chvíli dostával od tvůrců facky ve stylu: "Prober se!!!" Hra se snaží tvářit neskutečně vážně a chce se stavět na roveň čipování ještěry, vzývání špagety monstra nebo jediismu, ale ve výsledku se v tomhle AC II ocitl na hodně tenkém ledě a je jen na vás jestli hodláte přistoupit na to, že je Niccolo Machiavelli hašašin. A s čistým svědomím můžu tvrdit, že závěr byl pro mě jeden velký facepalm.

Abych řekl pravdu, tak jsem si Altaira oblíbil o něco více než temperamentního floutka Ezia. Na druhou stranu, byl zase Ezio daleko více lidštější (reálnější). I když jsem se nevyhnul určitým úvahám o jeho dokonalosti - on sám by byl schopen vyvdraždit všechny templáře a "ostatní" by ho jenom plácali po ramenou.

Mé veliké díky patří tvůrcům za omezení Desmonda, kterého jsem v AC I nemohl vystát. To jeho chození z jednoho lůžka na druhé mě nebavilo a přišlo mi, že jenom kazí hru. Zde neměl tolik prostoru, což mě potěšilo a již to nebyl takový pokusný králík.

Prostředí renesančí Itálie slibovalo hodně, Florencie, Benátky.... byl jsem spokojen, ale ne tak jako u Jeruzaléma a tématu křížových výprav, které pro mě bylo o něco atraktivnější, kdo by taky zapomněl na seskok z nejvyšší věže Damašku? Florencie byla asi nejkrásnější, ale Benátky mi přišly vyloženě odpudivé a velice nerad jsem se do nich vracel (ani nevím proč). Tvůrcům však nemůžu upřít tu viditelnou snahu o vypracování jednotlivých měst a piplání se s každým detailem.

Ten pocit, když člověk zjistí jaké má ve městě možnosti a že je jenom celé jeho - ona ta města jsou vlastně jako takové velké průlezky. Velice rychle pak začne objevovat akrobatický potenciál hlavní postavy, až do té míry, že chce hned po prvních 10 minutách vylézt na nejvyšší věž a když se to povede, tak pak nemá co dělat. Následně čím dál více přecenuje své schopnosti, až se naštve, protože mu ten 30 metrový skok nevyšel a jak je možné, že Ezio zemře po pádu z 50 metrů!

Oproti jedničce, která byla kritizovaná za svou strohost a repetetivnost přibylo mnoho věcí. Nové zbraně, kostýmy - díky kterým jsem se stal ženskou (tahle barva se ke mě nehodí!) nebo správa vlastního sídla, která byla velkým lákadlem, ale stala se po čase celkem samoúčelnou záležitostí beze smyslu, stejně jako mise s vozem nebo létají stroj, se kterým lítat bylo sice super, ale jinak je jenom na okrasu. Hádanky pro změnu byly výborným zpestřením, i když ze mě pokaždé dělaly blbce, když jsem nad nimy uvažoval neskutečně složitě (hledání historických souvislostí namísto hledání jablka v obrazu) no a ty inteligetní rady od toho nesympatického "člena týmu" mě vytáčely ještě víc. A jak už se zde taky psalo, tak peníze od druhé poloviny přestanou mít váhu, protože nebudete vědět co s nimi.

Relativní jednoduchost: Často máte zabít vysokého hodnostáře templářů, ale stačí vám, když k němu přijdete propíchnete ho a odejdete. Můžete si sice vaši kořist vychutnat promyšlenou uměleckou vraždou s trojtým saltem a pěti vruty, ale stále...

NPC jsou taky neskutečně otravná a docela mě štvalo, že jsem jim nemohl nijak vysvětlit, že pokud mě nenechají procházet se po téhle střeše, tak je zabiju na 40 různých způsobů, klidně bych jim i zaplatil, jen abych zase nemusel zdrhat přes celé město - zabíjet nevinné vojáky, kteří konají svou důstojnou a potřebnou práci strážců střech, se mi nehodí, chápejte - nový oblek.

AC II určitě přinesl mnoho věcí oproti prvnímu dílu, hratelnost se zlepšila, ubralo se na stereotypu přibyly nové možnosti a až na rozporuplný děj jsem byl spokojen a těším se až v datadisku budu bojovat s mimozemšťany.

Pro: Vylepšená jednička, Propracované města,

Proti: K závěru praštěný děj, Jednoduchost, Otravné stráže

+14
  • PC 80
  • X360 --
Assassin's Creed je mou oblíbenou sérií. A musím říct, že dvojka se povedla o dost více než první díl.

Takže začnu technickou stránkou. Je v pohodě.
Jako není špičková, to mi ale vůbec nevadí. Grafika už sice nepatří k nejkrásnějším, textury se načítají celkem pomalu, takže vidíte jak je všechno v dálce rozmazané. A trošku i ta fyzika blbne. Ale určitě musím hodně pochválit mimiku v obličejích.

Ostatní stránky hry jsou už jen lepší a lepší.

Třeba atmosféra je vyvedená skvěle. Třeba když hráč stojí s hlavní postavou Eziem na nějaké vysoké věži, dostane se mu nádhernému výhledu na město. Ulice města jsou zase přelidněná, ten dělá to a ten dělá zase tohle, zkrátka město žije.

Hratelnost je rovněž zpracována velice dobře, někdy nastane nudnější moment a hlavně vedlejšáků je tolik, že se stanou stereotypními celkem snadno. Souboje jsou na tom hodně dobře a i mnoho dalšího potěší, např. najímání si skupinek spojenců, rozhazování mincí, možnost plavat nebo nakupovat atd.

Ovšem cutscény, na ty je radost dívat se. Assassins's Creed 2 je zkrátka filmový zážitek. Člověka zkrátka baví sledovat ty postavy, které, když mluví, není to trapné, je tam sem tam nějaký ten vtípek a k tomu si připočtěte skvělou mimiku, kterou už sem zmínil a naprosto parádní dabing. Ezio Auditore da Firenze není debil, který mele zbytečnosti, ale propracovaný charakter, u kterého mě zajímá, co s ním bude dál. Určitě je taky zajímavé, že Ezio v prvních misích ještě není Asasín, nenosí Asasínskou róbu a svůj život vede normálně, jednou navštíví svou přítelkyni Cristinu, jednou jde zase zmlátit přítele od své sestry Claudie, za to, že je nevěrný.
Na závěr musím říct, že i hudba je velice nadprůměrná. A pokud správně vím, jednotlivě si misi nemůžu zopakovat, což je škoda.

Pro: Hratelnost, mnoho skvělých nápadů v příběhu, atmosféra, postavy, mimika obličejů, dabing, hlavní postava Ezio, hudba.

Proti: Menší chyby ve fyzice, nemožnost zopakování jednotlivých misí, někdy stereotypní.

+13
  • PC 85
Assassin's Creed II jsem si dal vice jak dva roky po dohrani jednicky, cimz se mi neumyslne podarilo dodrzet odstup mezi vydanim obou titulu. Jak dlouho jsem hral jednicku, to uz nevim, kazdopadne ACII jsem dorazil za dva tydny. Nehral jsem sice kazdy den a ani cely den, vetsinou hodinku, dve, o vikendu pet i sest... A bavilo me to, na rozdil od jednicky, opravdu od zacatku az do konce, nebyt nekolika misi...

Delal jsem vlastne jen to, co me bavilo - krome samotne pribehove linky to bylo predevsim upgradovani vily (max), nakupovani obrazu (mam vsechny), lezeni na veze (vsechny), templarska doupata (vsechna), hrobky (vsechny, ale obcas to bylo k vzteku). Truhly jsem vybral vsechny do mrte krome sekretu v hrobkach a v Benatkach, tam uz me to nebavilo. Pericek jsem sesbiral vsehovsudy tricet nebo tak. The Truth video jsem videl ve hre taky.

Pribeh a zpracovani me chytilo od prvni minuty, od prvniho Eziova kopnuti jako mimina, pres aj dabing pepreny italskymi vyrazy (mel jsem kolegyni z Italie, ta nejcasteji pouzivala vyrazy jako "Cazzo" ci "porca putana"). Nebal bych se ani moznosti hrat v italstine s aj titulky. Trochu jsem musel zapasit s ovladanim, o nejakem ladnem splhani v tutorialu se rozhodne neda mluvit. Nakonec jsem to ale prece jen hral a dohral v kombinaci klavesnice+mys. Tam, kde bylo nutne spojit presnost akrobatickeho provedeni s rychlosti, tam jsem se nechytal do konce hry a vetsi cast hrobek jsem prozuril a opakoval do zblbnuti, kdykoli si autori vymysleli nejaky novy debilni typ skoku. Hrobku rodiny Auditore jsem nakonec pokoril az po samotnem konci hlavni dejove linie.

Jestli jsem si nekoho zamiloval, tak Catarinu Sforzu. Narez. "I have an instrument to make more" :-P. Krome toho se mi libi, jak se v pribehovem pozadi misi elementy historie s konspiracnimi teoriemi - prijemne se to posloucha, je to dobre napsane, byt samotne elementy nejsou nijak originalni. Co se pocita, je vysledny mix.

A ted jeste co me nebavilo:
- mise, kde vas do samotneho zabiti nesmi nikdo videt (a kralem je pak mise s kupcem na lodi v ramci Bonfire of Vanities)
- akrobaticke rychliky v hrobkach. Jezis. Tohle mi fakt nejde.
- free running na cas. Zkusil jsem nekolikrat, nakonec jsem horko tezko dokoncil tu misi v Benatkach za ucelem ziskani zlate masky
- cas od casu technicke problemy, i kdyz nic strasneho - hra mi spadla jednou jedinkrat a nekolikrat naskocilo jen logo Ubisoftu a pak nebyl zadny obraz.
- dost me taky stvala nemoznost vlastniho ukladani pozice. Jasne, bla bla konzole, bla bla checkpointu je prece dost... kdyz uz me hra obcas nuti hrat stylem Commandos, tak chci vedle quick-blade taky quick save-load. No a kdyz uz hra v misi milostive ulozi checkpoint, taky bych uvital jednodussi zpusob nez vypnuti rozehrane hry do menu.
+13
  • PC 95
Představte si, že se můžete volně pohybovat v historických ulicích Florencie, Benátek nebo Forlí a na každém rohu potkávat dobově okostýmované obyvatele. Představte si, že se můžete setkat se skutečnými osobnostmi z dějin, jako jsou Leonardo da Vinci, Lorenzo de Medici nebo Caterina Sforza. Představte si, že se dostanete i do nitra nejslavnějších Benátských a Florentských kostelů. Představte si, že můžete soutěžit na velkolepém benátském karnevalu. Představte si, že můžete žít renesanční Itálií, vybírat peníze z bank, nakupovat za ně zbraně, oblečení a umělecká díla. A představte si, že se do toho úžasného světa podíváte s jedním temperamentním italským šlechticem, který se vydá na nebezpečnou cestu za pomstěním své rodiny. Ale to stále není všechno - představte si, že se děj odehrává ve dvou různých paralelních dobách a jedna z nich je současnost s úplně jiným hrdinou, díky jehož DNA můžete celé toto velkolepé dobrodružství sledovat. A představte si, že se dva hlavní hrdinové, jeden z renesance a druhý ze současnosti, stali jen pouhou součástí tisíciletého boje Assassínů a Templářů skrz celou historii lidstva... Počkat! Nemusíte si to představovat - je to Assassin's Creed II! /// Úžasná doba, úžasný hlavní hrdina, výborný příběh a nádherné, velmi věrné reálie. Bezkonkurenčně nejlepší díl celé série.
+12
  • PC 80
Ezio, stěžejní díl, nejlepší z celé série atd atd... Tak tohle na vás vyskočí, když si zadáte tuhle hru do vyhledávače nebo se jen někoho zeptáte. A je tomu skutečně tak? Tak to nevím, neodehrál jsem všechny díly a nemohu soudit. Ale hra je to dobrá.

Jenže víc ani ťuk. Alespoň pro mne a je mi jasný, že spoustu lidí to tak vidět nebude. Ale jsme různí a sto lidí sto chutí. A mé chutě jsou dycky jiné. Ale co hru táhne tak je opravdu postava. Ezio je sympaťák a takový trochu floutek, který má velké charizma a hlas dabéra je natolik skvělý, že vám ani nepřijde, že jste ten hlas nikdy neslyšeli.

Ale celkem mi vadil jeho vývoj a více mne bavil na začátku než v pozdější části hry, protože už na mne nepůsobil tak přirozeně a přišlo mi, že je vážný až moc. Ale asi to k tomu patří. Nejsem Assasin tak nevím.

No a teď se dostáváme k hratelnosti. A s tou jsem ani tak neměl problém, ale co jsem měl problém, tak s misemi. Ne, že by nebyly různorodé, ale v některých vleklých částech se na mne dostával pocit nudy. Některé mise, zvláště ty, kde máte odstranit x různých osobností atd jsou prostě nudný. Takový to klasický z bodu a do bodu b. Sice plus je, že postavy se vyskytují v jiných situacích a nepřipadá vám to tak stejný, ale i tak mne to celkem nudilo.

Ale jakmile pak přišli cutscény, tak mne to zase uhranulo. Ano, jde vidět, že tohle je opravdu doménou týhle série. Protože další díl a zase ty herecké výkony, cutscény kor na tuhle dobu byly opravdu super. Tohle Ubisoft umí.

Jinak hratelnost je na hru z tyhle doby standartní dle očekávání. Žádný průlom se nekonal, ale parkour je fajn. Ten se mi líbil a na klávesnici se to hrálo dobře.

Ale to je právě ten problém, když mám hodnotit takovou hru s takovými superlativy. Kor po takový době. Ale tím netvrdím, že je to špatná hra, jen mne úplně tolik neoslnila, jako by měla. Ale jsem rád, že jsem udělal výlet do historie téhle značky a okusil další kousek jiné země tentokrát Itálie. No a kam se podíváme dál. Snad jen stačí dodat.

Viva la France....

Pro: Ezio, cutscény, hra na svou dobu vypadá pořád dobře, vedlejší postavy, různorodost misí, příběh v pozdější části hry

Proti: Pozdější vývoj Ezia, hra je občas zbytečně dlouhá a v některých pasážích nudí, vysoká cena pokud není ve slevě, Desmond, výlety do normální světa

+11 +12 −1
  • PC 90
Napodruhé a o dost lépe, nicméně bez chyb to pořád ještě není. Nakonec jsem se po skoro deseti mesících dokopal a dohrál tuhle parádní věc. Jednička se mi líbila, ale měla své docela závažné mouchy, o kterých jsem doufal, že je v dalším díle odstraní.

Z velké části se tak i stalo, už to nebylo tak příšerně stereotypní, příběhová linie byla dostatečně atraktivní, takže mě hnala pořád dál a dál, protože mě zajímalo, jak se to bude dál vyvíjet a když jsem si chtěl trochu oddechnout, vždycky bylo možné sáhnout po nějakém vedlejším úkolu, ať už závodu po střechách, případně nějaké té nájemné vraždě. Návštěvy anymusu, které mě tak štvaly v prvním díle, byly omezeny na nutné minimum, takže jsem to přežil ve zdraví. Oživením byla určitě i možnost vlastnit své sídlo a v rámci možností ho vylepšovat. Tak trochu jao středověké GTA :)

Renesanční Itálie mě fakt bavila, volba období určitě za jedna, veškěrá města jsou zpracovaná parádně, s okolním prostředím už je to slabší, ale to slouží stejně většinou jenom k přejezdu a moc času tam hráč nestráví.

Proč se tedy nekoná max. hodnocení a oslavná óda? Ještě je co vylepšovat - za prvé AC 2 neumí stealth style, mise, kde byl k jejich úspěšnému splnění vyžadován mě neskutečně štvaly, ze situací, kdy jsem někoho zabil o půl vteřiny později, než se hře líbilo a spustil se tak poplach, ostře kontrastovaly situace, kdy se likvidace protivníka podařila a tělo spadlé na ulici mezi procházející vojáky o pár pater níž, nikoho nevzrušovalo. Tyhle herní mechanismy by to ještě chtělo dotáhnout. Stejně tak město působí docela živým dojmem, ale některé zautomatizované situace začnou po delším hraní štvát.

Brzy má vyjít AC: Brotherhood, od kterého nečekám odstranění výše zmíněného, na to bude nutné si počkat až na třetí díl, jehož ohlášení je na spadnutí, ale stejně se hodně těším, pokud bude zábava srovnatelná aspoň s AC2, tak budu spokojený.

Pořád je to hlavně běhání po městě, ať už po ulicích a nebo po střechách a zabíjení, ale je to setsakra zábavné pobíhání a zabíjení. Good Job.

Pro: Prostředí, vypadá to dobře a ještě lépe se to hraje, Ezio je sympaťák, fajn hudba

Proti: Některé mechanismy nejsou dotažené

+10
  • PC 90
Starší bratříček se může jenom stydět! :) To, co bylo na Assassin's Creed 1 skvělé v druhém díle zůstalo, to co, skvělé ani trochu nebylo bylo přepracováno. Pryč je zoufalý stereotyp prvního dílu, příběh krásně plyne až do trochu WTF konce, ale proč ne, těším se na pokračování :).

Technicky se jedná snad o tu samou hru, jen se zdála být méně náročná, protože oproti prvnímu dílu jsem si mohl dovolit i antialiasing (hráno na Core 2 Duo 3,5 GHz, 4 GB RAM, Geforce 8800 GTS 512 MB, 1920*1200, všechno na max, framerate jen ve výjmečných případech klesl pod 30).

Co se mi nelíbilo? Kamera v tombraiderovských částech hry se získáváním klíčů k altairově zbroji. Občas se natočila do fixní pozice a klávesy WASD ovládaly ezia ve směru podle pozice kamery, ne podle toho, kam byl natočený. A nejhorší bylo, když se o kus dál kamera zase přetočila jinak :) Dále podivné části překladu textů do češtiny, hlavně zadání úkolu, kde byla jasně vidět doslovná snaha o překlad, ale ty určité členy si mohli odpustit (dostaň se na tu loď, zabij toho bastarda......). Nakonec asi ještě viditelnost toho, že se jedná o port z konzole, hlavně ovládání, kdy hra občas řekne "stiskni " - za začátku to vždy znamenalo kouknout do nastavení a najít, co že to mám stisknout. A přitom by stačilo, kdyby to hra řekla rovnou...

Pro: Poučení se z chyb prvního dílu, hudba

Proti: Čekání na další díl, proč Ezio nenamáčel pírka do krve obětí jako Altair?

+9 +11 −2
  • PC 95
So sériou Assassin's Creed som začal pred cca. 5 rokmi prvým dielom, keďže som dovtedy nehral žiadneho Princa z Perzie (z ktorého zrejme séria najviac čerpá) a ani podobné hry bol som hrou vcelku nadšený, no za tie roky je mi kus blbé priznať, že okrem záveru a otravného hľadania vlajok si z prvého dielu veľa nepamätám (aspoň čo sa týka príbehu). Do druhého dielu som sa pustil s radosťou (najmä vďaka kladným ohlasom) a výsledok bol nadmieru uspokojivý.

Príbeh sa presúva do obdobia renesancie, čím tvorcovia vystriedali kulisy Svätej Zeme a križiacke výpravy za „pokojné“ obdobie talianskej renesancie (aspoň v období AC2). Napriek absencii DX10 mi neprišla grafika ani o chlp slabšia ako tomu bolo v AC1. Prostredie je detailné a mnohé rozhľadne vám umožňujú pozorovať krásnu scenériu (väčšinou mesto) pod vami.

Mnohé mechanizmy z AC1 boli zachované, no napriek tomu pribudlo niekoľko vychytávok. Čo sa týka súboj, tie prebiehajú podobne, čo znamená že naraz bojujete len proti jednému protivníkovi a ostatní vás zatiaľ obchádzajú, vy si takto môžete ale určiť, na koho chcete zaútočiť, to že bojujete s jedným však neznamená, že tí ostatní sa budú len prizerať, útočníci sa navzájom kryjú a vymieňajú sa v dobíjaní na vás. V hre sa postupne stretnete s viacerými druhmi nepriateľov, takže pokiaľ radi bojujete pripravte sa, že nepriatelia budú stále odolnejší, a pokiaľ sa radi snažíte pri kontakte zmiznúť, tak ani to už nie je také jednoduché, keďže v radách talianskych vojakov pribudol typ, ktorý je schopný vás veľmi rýchlo dobehnúť. V AC2 boli zachované kritické zásahy = efektívne zlikvidovanie protivníka.

Základným prvkom, ktorým sa AC2 líši od AC1 sú peniaze (florény), čo má najvýraznejší vplyv najmä na automatické ozdravovanie, tak to tu funguje už len čiastočne, pokiaľ budete ťažko zranení musíte vyhľadať lekára alebo sa nechať zabiť... (druhá možnosť sa na začiatku hry hodí viac, keďže smrťou nič nestratíte, akurát sa vám obnoví celý život). Okrem lekára do hry pribudol kováč, krajčír a obchodník s umením (OsU). U kováča môžete postupne v priebehu hry kupovať nové brnenia a zbrane, taktiež nakupovať zásoby. Vaše brnenie nie je nezničiteľné, tak ako vám lepšie brnenia zvýšia max. hodnotu zdravia, tak sa pri jej poškodení aj zníži , preto je potrebné brnenie opravovať. U krajčíra si zväčšujete jednotlivé časti inventáru a môžete si zmeniť farbu oblečenia (len kozmetická úprava). OsU poskytuje na predaj mapy a obrazy.

Na získanie peňazí máte niekoľko možností – okrádať občanov alebo padlých nepriateľov, spĺňať úlohy, okrádať zlodejov a poslov alebo čakať kým vám vaše mesto nezarobí peniaze samo. Áno, ako správny šľachtic máte vlastné mesto a jeho zisk patrí do vášho vrecka (mešca). Pokiaľ chcete, aby vám mesto prinieslo, čo najvyšší zisk potrebujete ho najprv zrekonštruovať a potom sa postarať o zbierku obrazov a zbraní vo vašom sídle.

Čo sa týka príbehu nesmie tu chýbať nejaká ta zrada, prenasledovanie cieľov a podobné úlohy ako tie, ktoré budete mať možnosť spĺňať v jednotlivých vedľajších úlohách. Jedna celá sekvencia je zložená len z nájomných vrážd. Je škoda, že pokiaľ spĺňate vedľajšie úlohy medzi hlavným príbehom, resp. hľadáte nejaké tie skryté predmety, tak sa môže stať, že sa v príbehu začnete aj trochu strácať. Čo mi vadilo ale najviac, je to obdobie v ktorom príbeh prebieha (tak 22 rokov je podľa mňa príliš, a to všetky postavy za ten čas vyzerajú rovnako a robia to isté...). Jednotlivé postavy sú, ale zobrazené skvelo, a to nie len Ezio ale aj vaši priatelia ako Leonardo da Vinci, váš strýko Mario a ostatní assasiny (no aj tak najlepšia bola Katarína Sforza :D ). A najmä ten miešaný anglicko-taliansky dabing dodáva tú správnu atmosféru, keďže postavy sú nahovorené fakt bravúrne.

AC2 obsahuje rôzne historické poznatky, či už k postavám alebo rôznym historickým pamiatkam. Najviac ma oslovilo hľadanie tzv. pravdy, keď máte nájsť určité symboly v hre a vyriešiť sériu minihier, ktorých je niekoľko typov a v priebehu hry sú stále obtiažnejšie.

Aby sa tvorcovia neopakovali s vlajkami, aby nám náhodou nechýbali, máme teraz možnosť zbierať orlie pierka, truhly s peniazmi, sošky bohov a a pečate z hrobiek mŕtvych assassinov. Oproti vlajkám sa mi zdalo hľadanie pierok ľahšie, aj keď vo Florencii to bolo zrejme najhoršie. Pri hrobkách som ale nepochopil načo tam boli poskrývané tie tajné miesta, keďže ich hľadanie sa vôbec nevyplatilo a taktiež nebolo nikdy isté koľko sa ich vlastne kde nachádza.

Hra neobsahuje veľa chýb, no nedá mi nespomenúť aspoň pár z nich. Najviac ma vytáčali prenasledovacie misie, keďže v nich sa najčastejšie ukázal respawn občanov, idete po uličke a vtom sa ani nie meter pred vami zo vzduchu zhmotní nejaký ten človek s krabicou, vy do neho buchnete a môžete začať odznova. Taktiež aj keď je umelá inteligencia vynikajúca, nájdu sa aj jej slabé chviľky, keď nepriatelia zostanú stáť na mieste a pozerať do steny alebo zlikvidovať 6 nepriateľov za sebou tiež nie je niekedy problém. A potom mi trochu vadili tie pády vďaka kamere. Brnenie by vás malo chrániť pred všetkým, preto nechápem prečo vždy pri páde stratíte polovicu života, aj keď máte kvalitnejšiu zbroj.

AC2 je skvelou hrou, ktorú sa určite oplatí zahrať, vychutnať si príbeh (až na ten záver), nové herné prvky ( napr. zrekonštruovať si mesto) a za cca. 36 hodín (100% odohraná hra) prejsť životom mladého assassina a dovŕšiť jeho pomstu.

Pro: grafika, príbeh, zbrane, vylepšenia skrytej čepele, dabing, niektoré postavy, minihry

Proti: niekedy výpadky AI, respawn občanov, hľadanie tajných oblastí v hrobkách

+7 +8 −1
  • PC 50
Pojďme si sednout do kruhu a povyprávíme si, proč ani tuhle hru očividně nemám rád. Pokud mě budete mínusovat (a vy budete), pojďme se o tom bavit v diskusi.

Abychom k sobě byli upřímní - miluji renesanční Itálii. Z hodin literatury na gymplu a přednášek filosofie z vejšky jsem si odnesl především to, že tohle je nejmíň zkurvené místo a čas v jinak poměrně dost pokurvené 'civilizované' části světa v době středověku a kromě toho, že je nejmíň na hovno, je taky naprosto super. To je přece tutovka, jak by mohl Ubisoft minout?
Mohl. Nakopl krtka, balon přeletěl bránu nejméně o dvacet metrů a přizabil postarší důchodkyni venčící jezevčíka o jeden Atlantský oceán vedle od stadionu.

Hra v první hodince zaútočí na vaše smysly direktem a vy prostě máte pocit, že se procházíte Florencií, že se kolem vás doslova rodí některá z nejúžasnějších děl, co kdy spatřila světlo světa, cítíte sračky na ulicích.
A to je první hodina. Potom už hra bude jen tolik autentická Itálie jako dovolená v Bibione nebo špagety podle Ládi Hrušky.
Město JE jenom papundeklová kulisa, která tam je jen z toho důvodu, abyste ji přebíhali po střechách. Jeho obyvatelé dělají obecně vzato kulový a tak čekají, aby se vám v nejnevhodnější chvíli připletli pod nohy nebo naopak vytvořili skupinky čtyřech lidí, abyste se v tomto opravdu Mardi Gras davu mohli ztratit všudypřítomné stráži.

Druhá věc, kterou jsem považoval za záchranné lano, byl příběh. Prokrista, vždyť já kvůli settingu a příběhu dohrál Lionheart!
Assassin's Creed 2 nedohraju. Budu to ještě týden líně mastit a pak to smažu z disku i s pirátskou kopií. A proč? Protože příběh má hloubku, postavy a argumenty voličů Tomia Okamury, proto! Stejně jako tahle skupina degenů i příběh Assassin's Creed 2 naprosto postrádá argumentační dovednosti - Kurva si vás vezme pod křídla, naučí vás chodit v davu, schová vaší rodinu a trvá na tom, že potřebujete hábit z šatníku vašeho otce a především čepel! A proč to dělá? Protože vám ukáže jizvu a zná zradu.
A co na to hlavní hrdina Ezio? Jemu to stačí. Asi má příliš starostí s tím, aby ho vůbec nezajímalo, kdo je vlastně jeho otec, proč má ten perverzní obleček v tajný komoře, proč je tam jakýsi starobylý žabikuch. Aby přišel na jiné myšlenky, pobíhá jako pošuk po střechách Florencie, čemuž se nikdo z rodiny nediví, protože jeho bratra očividně kousl úplně stejný radioaktivní pavouk.
Tomuto nezdaru sekunduje jakási sci-fi linie, která se táhla i jedničkou a která není úplně blbá, trpí nicméně syndromem pátýho kola u vozu. Toto propojení zkrátka nedává smysl.

Nedávání smyslu je vůbec potíží AC2 - vezměme si takové stráže. Všude se jich vyskytuje abnormální počet a vůbec nejoblíbenější kratochvílí jim je lelkování na střechách, kde je zejména štvou lidi, co po nich sprintují.
...i když to možná smysl dává, protože zřejmě úplně každý ochránce zákona z Florencie se účastnil seminářů v deštných pralesech, kde se učil od šimpanzů umění pohybovat se v korunách stromů. Teď vážně - fakt, že stráže jsou v prvé řadě na střechách a celí přecitlivělí prakticky eliminuje podstatnou část hry, tedy parkurový free-run.
Ačkoli i ten se vlastně poměrně efektivně zvládá eliminovat sám - považte, abyste provedli jakoukoli z trademarkových parádiček, držíte trigger, tlačítko, jedním analogem korigujete směr běhu, druhým směr pohledu. Protože standardní výbavou hráče jsou osmiprsté ruce a multitasking, o kterém se Windowsu může leda zdát.
Navzdory tomu všemu strážím vždy utečete, protože neumějí nic moc lepšího než za vámi běhat, případně po vás házet šutry či střílet z luku. A vy, protože udáváte směr, vyhráváte. Zmizet jim pak znamená skočit do kupky slámy. Nebo si sednout na lavičku mezi dva lidi.

Občas si i zabojujete - zpravidla, když jde plán přiblížení se k oběti do kopru, protože jste nezvládli všechny čtyři úkony, které je pro efektivní pohyb třeba souběžně provádět. A boj je nemotorný. Nakonec zvládnete udolat téměř libovolný počet stráží, pokud se budete pohybovat. Ale bude to dlouhé. A nuda. Oproti Arkham Asylum to působí jak z minulého tisíciletí.

A jak tak postupujete příběhem, přistihnete se při tom, že děláte vlastně šest druhů úkolů dokola a to včetně těch nepovinných. Je to, krucinál, nuda! Ubisoft zcela nezvládá osvěžit hratelnost a těch pár pokusů vyzní jako prd do prázdna.

Naprosto mě urazil první díl, ale i ten byl v mnohém výrazně lepší než ten druhý. Ostatně vylézt na věž je v podstatě bezva kratochvíle obvykle ozvláštněná puzzlem, ale aby odměnou bylo odkrytí kusu mapy? A musím to udělat snad dvaačtyřicetkrát? Ne, děkuji, radši vodku.
+6 +13 −7