Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
V mašinérii za každoročním opanováním trhu se jednou stalo, že vyčerpání, zmatek a shon nechaly vzniknout absolutní hru. Ať už se na to podíváme odkudkoliv, většina očitých svědků z toho zůstala v mrákotách, v nepochopení, co se pokazilo, kdo musel zešílet, aby zaběhlá série takto nevybíravě sešla z cesty vstříc volání ledového lesa.

Jen pro vyjasnění, co je hodno obdivu: ihned potom, co je hlavní hrdina vylepšen, se několik vividních scén, v nichž se nachází na misi, najednou zastaví a ukáže jako součást výukové simulace. V ten okamžik je na místě podezření, že rozpoznat, zda je to či ono reálné, už není v naší kompetenci; nastane-li situace, kdy virtuální realita vykouzlí stejně přesvědčivý zážitek jako zakoušení reality mimo ni, nebudeme už s konečnou platností moci říct, co zrovna vnímáme. Hra s tím počítá a zprostředkovává to jako samozřejmost; nevypomůže si tím jako plot twistem, nezasahuje tím do linie událostí, pouze to ponechá jako nejistotu, k níž dospěje každý, kdo se zamyslí nad souvislostmi; a hra ho v tom nevyvrátí; pro skepsi poskytuje indicie, stejně jako proti ní.

Black Ops 3 není ani složité, ani banální, jenom promyšlené a konzistentní svou neukotveností. Nejasnosti pojící se k vyznění konce vychází z opomíjení konceptu, který je výhodné pochopit: augmentovaní vojáci jsou, řečeno starosvětsky, tělem hardware a duší software. Z toho vyplývá, že jestliže po nainstalování kybernetických vylepšení, kdy už ani nerozpoznáme simulaci, je suspendován princip reality, další události ve hře potvrdí, že totéž platí i pro princip identity. Věc ještě zkomplikuje, že software je kvůli infekci propustným tokem informací původně autonomních subjektů, recipročně sdílících zážitky v rozpuku nákazy. Konec proto není zarážející, natož šokující.

Co je ale vůbec nejlepší – není si potřeba ničeho z toho všímat, příběh i tak vtáhne; ze začátku, za prověřeného klišé, kdy se po fatálním zranění stáváme součástí tajného kybernetického projektu a poznáváme tým drsných supervojáků, po jejichž boku máme být nasazováni do akce, se těžko ubránit mírnému povzdechu nad předvídatelností. Jenže najednou, bez zbytečných prodlev, hra naprosto změní tón a všechno je jinak. A po pár misích je znovu všechno jinak.

Nečekaná pro mě byla surovost: mrtvá těla ženských vojáků, popravy na ulicích, zlynčovaní nešťastníci visící na provazech a cedulích. Ohromil mě pesimismus budoucnosti čekající na svoje zhroucení.

Ohniska nepokojů a odbojů, především Singapur a Egypt, jsou diverzemi, jichž jednotka black-ops užívá k pronásledování odpadlíků a odhalování konspirace. Potěší, že protagonista mluví a zvládá promýšlet věci za pochodu, má osobnost, byť nevýraznou, a k tomu je výsostně racionální a schopný: činorodě a s důvtipem posouvá zápletku vpřed. Uvěřitelně se doplňuje s výrazně výbušnějším Hendricksem, jehož impulsivnost naprosto konvenuje s dobrovolným podstoupením kybernetizace vlastního těla, aby stačil protagonistovi, který nedostal na výběr.

Tradiční nahánění zloducha se nakonec zahryzne do vlastního ocasu. Ve hře není žádná záporná postava, ač nechybí nějaký ideový střet názorů a zájmů; chování každého je vzhledem k situaci a zastřešujícímu tématu neuromanipulace a kyborgizace naprosto pochopitelné. Komplikovaný a nejednoznačný příběh si udržuje koherenci a neuráží inteligenci hráče, aniž by přitom šálil hloubkou.

V dalším díle série upřednostnili to nejbanálnější a všechno „závadné“ neutralizovali, v následném titulu z podsérie Black Ops zase hru pro jednoho hráče preventivně eliminovali úplně. Dává to smysl. I navzdory tomu, že Black Ops 3 byl celkově vzato komerčně jedním z nejúspěšnějších projektů, podobné vymknutí se z rukou, které obešlo veškerý dozor a vývojářské regule, se už nesmělo opakovat.

Po třetím dohrání kampaně, tentokrát na nejvyšší obtížnost Realistic, nemohu hodnotit jinak.
+9 +10 −1
  • PC 70
Hodnocení se vztahuje pouze na single-playerovou kampaň.

No, nečekal jsem to. Po tragické první misi a ještě horší druhé, která na mě působila jak statická multiplayerová aréna s boty, jsem i s ohledem na mizernou kampaň v druhém dílu Black Ops snad ani nedoufal, že si tvůrci takhle polepší. Nepomáhalo tomu ani nízké hodnocení. Čekal jsem ledacos a k mému překvapení to nakonec byla velice solidní akční jízda.

Na první Black Ops vzpomínám v dobrém, protože to bylo první CoD, které mě mile překvapilo docela zajímavým příběhem vrcholícím nečekaně podvratným twistem. Třetí Black Ops je do určité míry věrný svému originu a opět jsme se dočkali příběhu, jehož hlavním motivem je manipulace mysli. A že se třetí díl odehrává daleko v budoucnosti plné různých čipů a lehko prolomitelných augmentací, jedná se o daleko palčivější problém. Pravdou je, že mě příběh hry dost překvapil a od CoD série bych takto propracovaný scénář věru nečekal. Vlastně skoro až škoda, že byl použit pro Call of Duty hru a ještě k tomu Call of Duty hru od Treyarchu. Protože pod tou hromadou umělohmotných animaček, nesympatických macho charakterů, nepřirozeně over-the-top akce a zdebilněných dialogů se ukrývá docela zajímavý příběh. I když, pravda, dost krypticky a nepřehledně odvyprávěný.

Kluci z Treyarchu byli vždycky tak trochu fušéři a jejich díly na mě pokaždé působily jak level designem, tak animacemi o generaci pozadu. Nejinak je tomu tady. Hra jako celek nevypadá zle, ale jakmile jsem se začal zaměřovat na detaily a nebo jen sešel z cesty, bylo zle. Řada map působí nedodělaně, často někde poletují objekty, prolínají se textury. Mnohdy je to vyloženě low-res hnus na úrovni rané PS3 hry. Jasně, řada věcí by šla v tomto případě asi obhájit příběhově, ale jsem si docela jistý, že onen nespoutaný trip to většinou na svědomí neměl a na vině byli spíše samotní tvůrci.

Kampaň je na poměry Call of Duty překvapivě docela dlouhá, ale ani to neopodstatňuje naprosto zbytečné a zdržující navštěvování jakési vlastní základny po každé misi. Nebavilo mě číst si kodex, nebavilo mě levelování postavy, nebavila mě customizace zbraní. U RPGčka typu Deus Ex si tohle užívám, u lineární střílečky na pár hodin si ale říkám: proč? Naštěstí lze tohle všechno proběhnout, navolit defaultní zbraň, která se pro každou misi mění a skočit rovnou do víru akce. A ta je, inu, stále skvělá.

Jestli něco CoD série umí, tak to jsou přestřelky. Úplně teda nevítám příklon k ještě větší arkádovitosti, která je asi fajn v mulťáku. V singlu mě všechny ty nemožné ukazatele, na každém rohu vyznačené bedny s municí a nebo i např. věci, jako nepřirozeně rychlé přebíjení u lehkých zbraní, docela vytrhávaly z akce. Naopak s těžšími a hlučnějšími zbraněmi přichází ta největší zábava. Dobré ozvučení, uspokojivý pocit ze střelby, hromady nabíhajících panáků - jak masňáků, tak těch syntetických - vždy padajících k zemi na několik dobře mířených uspokojivých výstřelů. Do toho občas nějaký bossfight v podobě po zuby ozbrojeného mecha. Core hratelnost je odladěná a zábavná tak, jak je tu téhle série zvykem. A postupně se zlepšuje i design úrovní, které nejsou v druhé polovině už tolik arénovité, ale delší, členitější a hratelnostně uspokojivější a hráč v nich více využije různé schopnosti a pohyby. Finále mnozí považují za surrealistický maglajz, který do téhle série nepatří. Já ho naopak beru jako esenci Black Ops spin-offů.

Ke grafice jsem se už vyjadřoval. Neurazí, nenadchne, ale každopádně neopodstatňuje naprosto tragickou optimalizaci hry. Po prvním spuštění mi hra vyloženě co pár sekund natvrdo vymrzávala. Nehratelná zůstala, dokud jsem nepolechtal položku v configu upravující, předpokládám, vykreslovací vzdálenost. A ani poté to nejelo ani zdaleka tak plynule, jak by mělo. Dokonce ani v menu. Počítadlo sice povětšinou ukazovalo stabilních 60 snímků, ale pocitově tam byl cítit častý microstutter - zejména při skrytém načítání dalších oblastí. V některých lokacích přicházely i regulérní propady snímků, v cutscénách zejména. Načítací obrazovky, při kterých tradičně jedou úvodní videa, se sekaly rovněž. Naštěstí se s tím hra uměla docela dobře vyrovnat a případné zpoždění bez nějakých bugů v podobě out of sync zvuku či posunutých titulků dokázala šikovně dohnat. Jsou to problémy, na které si lidé stěžovali v době vydání a které zůstaly neopraveny.

Pro: gunplay a nové pohyby, ozvučení, na CoD poměry solidní příběh, délka, snové sekvence, soundtrack

Proti: příšerná optimalizace, zbytečné arkádové prvky, nepřirozeně zrychleně a umělohmotně působící akční animace, levitující objekty a celkově odfláknutá a zastaralá grafika

+17
  • PC 10
Neskutečné. Naštěstí jsem za to neutratil peníze.
Nejhorší Call of Duty v dějinách a taky první, které jsem nebyl schopný vydržet dohrát.

Update > dohrál jsem a trpěl jsem. Názor nezměnil.

10%

Pro: Vůbec nic

Proti: Grafika, odladěnost, příběh, všechno

-6 +1 −7
  • PC 60
Do třetice všeho dobrého? V případě třetích Black Ops to tak úplně neplatí. Vývojáři vsadili na vzdálenější budoucnost a s tím souvisejícího nového protivníka, o němž nesmím nic říct, abych nespoileroval.
Hned zpočátku musím ocenit snahu tvůrců vniknout do jiného období ve všech třech dílech a právě pokus o inovaci v oblasti nepřátel v celé sérii Call of Duty. S tím se samozřejmě objevují nové futuristické vychytávky v čele s exoskeletem, který zde ale nehraje takový prim jako v předchozím Advanced Warfare.
Proč ten posun do daleké budoucnosti v rámci Black Ops série? Nejsem si jist, ale asi proto, že v tu dobu téma vzdálenější budoucnosti táhlo (a ještě stále táhne, jen v jiných sériích). A jak už jsem zmínil, BO se nikdy nevyznačovalo tím, že by zůstávalo v jedné časové linii.
Příběh zde není až tak dobrý jako v předchozích Black Ops dílech a má až moc kliček a "nečekaných" zvratů. Nicméně samotný závěr je docela podařený a k tomu všemu napomáhá i mimo cutscény hovořící hrdina, ač by potřeboval minimálně repertoár svých dialogů notně vylepšit. Když už se asi po padesáté zeptá (nebo někdo jeho): "Jsi se mnou?" , začnete si ťukat na čelo a říkat: "Kdybych nebyl/a, poznal bys to!".
Ale jinak je nadabování hlavní postavy v sérii rozhodně příjemná změna.
K tomu se váže nově i možnost vybrat si vzhled Vaší postavy. Výběr je hodně omezený, ale už jen to, že si můžete vybrat z několika modelů a pohlaví, rozhodně potěší.
Délka kampaně je na sérii COD delší než obvykle, ale zasloužila by prodloužení. Ale zároveň i větší míru oživení, stealth se zde vyskytl snad jen jednou, mise ve stíhačce byla notně omezená a o žádných dalších druzích misí zde nemůže být ani řeč.
Grafické zpracování je poměrně dobré, ale horší než ve starším Advanced Warfare. Zvuky a dabing na dostačující úrovni, soundtrack ucházející, hratelnost docela chytlavá, jen by potřebovala oživit jinými prvky než jen střílením a střílením.
A snad poslední pochvala patří exoskeletu, který je možné si vylepšovat. Totéž platí pro zbraně, kdy i v SP kampani postupujete v levelech výše skrze XP body získané během misí a odemykáte si tak nová vylepšení.

SHRNUTÍ: Třetí BO je pro mě osobně nejhorším dílem z této série (BO), ale zároveň přichází s neotřelým záporákem a i příběh je docela zajímavý. Jen by mohl být delší, logičtější a méně zamotané. Je to tak, pak je to vlastně takhle, pak zase jinak, a Vy už vlastně nevíte, jestli to tak vývojáři opravdu zamýšleli, nebo to vymýšleli z fleku. Zato zakončení příběhu je docela povedené.
Potěší možnost úpravy hlavní postavy, dabing (i mimo cutscény), vydařený exoskelet, možnosti vylepšování a i to zasazení do budoucnosti. Co neurazí, tak je grafické zpracování, to samé platí pro ozvučení. Lokace jsou taky většinou vydařené (mezi nimi čeká jedno překvapení v misi Devil Within). Naopak AI se opět vrátila krok nazpět a zejména AI parťáci jsou totálně nespolehliví. A i ta hratelnost už není tak zábavná a na některých místech by potřebovala obohatit.

Pro: Období, exoskelet, zakončení, mluvící, vylepšování, lokace

Proti: Délka kampaně, stereotypnost, nudnější hratelnost, grafika, ozvučení, nepřiozené zamotávání příběhu, UI

+11
  • PC 95
Nemůžu se ubránit dojmu, že jsem hrál asi jiné Black Ops 3, než ostatní přispěvatelé. Zároveň mi přijde, že se tu z hlediska děje hodnotí nějaký nezávislý tématický film a ne střílečka zaměřená na nenáročnou zábavu. Nepochopení děje přikládám z větší části nedostatečné znalosti angličtiny některých borců.

Za mě musím říct, že jsem si hru náramně užil. Donutila mě k tomu, abych ji dohrál na jedno posezení, protože jsem se od ní nemohl odtrhnout. Po grafické stránce jí nemám ani v nejmenším co vytknout. V rámci žánru pěkně navržená prostředí, nad očekávání dobré animace postav, skvělý dabing.

S dějem v hrách se to má podle Johna Romera (pro neznalé: spoluzakladatele společnosti iD Software a jednoho z autorů her jako DOOM) stejně jako ve filmech pro dospělé (rozuměj pornu), čekáte, že tam nějaký děj bude, ale není až tak důležitý. Minimálně já jsem byl i zde velmi mile překvapený, děj byl zajímavý, zvraty povedené a samotný závěr se mi taky líbil. Ostatními recenzenty zmiňované pasáže na LSD jsou zcela pochopitelné. Ve hře jasně padne během první z nich po poražení minibose Hallové, že je to způsobené tím, že umírající mozek předhazuje obrazy už víceméně náhodně a navíc motivované různými strachy a podobně (viz hořící dům se zombíky - zde myšleno asi trochu i jako reklama na zombie mod).

Taky jsem zde našel narážku na umělou inteligenci protivníků, resp robotů a že si jimi autoři snažili ulehčit práci. K tomu se dá říct jediné, proč by se roboti asi tak měli za něčím krýt? :-D Jejich úkolem je vás zabít a narozdíl od lidí nemají pud sebezáchovy, takže proč by měli běhat od bedny k bedně a schovávat se za nimi? Lidští protivníci dělají přesně to, co by od nich člověk čekal, to jest snaží se chránit, protože život mají jen jeden a roboti jdou prostě přímo po vás.

Soudtrack je už je jen poslední třešničkou na dortu, který dobarvuje dokonalý zážitek ze hry. Za sebe jednoznačně říkám, že je to dobrá hra, kterou jsem si užil od začátku až do konce.

Aby lidem nepřišlo, že jsem snad zaměstnanec Treyarchu, tak jediná drobnost, která mě trochu překvapila vzhledem k tomu, jakou práci s hrou autoři asi dali bylo to, že v pasáži snové druhé světové války měli vojáci stejné zbraně jako v ostaních částech hry. I kdyby by měli mít všichni Amíci jen Garandy a Frickové jen MP40, mohli jim je tam udělat, obzvlášť, když v zombie modu je.

Pro: Grafika, soundtrack a ano i děj

Proti: Nic mě nenapadá

+12
  • PC 50
Tak, ty vole, to jsem fakt nežral. WTF je slabé slovní spojení pro to, co jsem teď právě hrál. Jako hrál jsem jak první BO, tak druhé. Ale sakra, tohle? Tohle je o několik levelů výš, tohle je fakt úlet.

A ne, opravdu ne v tom dobrém slova smyslu. Abych pravdu řekl, připadal jsem si skoro celou dobu, jako bych byl na LSD. Jako fakt, to bylo neskutečný. Ale spíš bych vlastně řekl, že na LSD byli vývojáři, kteří tenhle “masterpiece“ vytvořili. A matroš to musel být vážně kvalitní.

No, kdo tohle nehrál (a doufám, že to ani neplánuje hrát), tak tenhle úsek může skipnout. No a ten kdo to hrál, tak … no horší už to nebude. Protože co teď hodlám světu prozradit, je letmé nastínění příběhu tohohle … sry, překlep, myslel jsem “příběhu“ … zlatého kousku herní scény.

Ze začátku mi přišlo, že je ještě vše v normálu, bude to zase nějaká klasická střílečka typu zachraň svět, zabij záporáka, znič tohle a támhleto … No, jste členem nějakého übersuper hi-tech komanda, bojujete jak proti vojákům, tak proti robotům a vlastně jste superhrdina. Jenže ouha, po chvíli jste v obklíčení roboty a je s Vámi skoro konec. Jenže na poslední chvíli Vás zachrání, dostanete nové bionické ruce i nohy a speciální modul do těla, který z Vás udělá napůl člověka a napůl AIčko. Během hry Vás a váš tým začne tahle umělá inteligence ovládat, postupně své parťáky všechny pozabíjíte (protože je ovládla více než Vás, divné, že?) a nakonec se zastřelíte sám. Pak už si jen vezmete něco hodně kvalitního a jedete bomby. Nicméně tyhle halucinogenní látky musíte brát i během hry, protože na tolik halucinogenních scén a momentů mi nestačila ani moje kalkulačka s pamětí 2 megabajty. No a konec to všechno dorazí. Jako takovou šílenou splácaninu jsem v životě neviděl. Absolutně nemám šajnu vo tom, o čem v tom příběhu vlastně šlo, to byste fakt museli vidět (a ti, kdo to hráli, tak radši spíš nevidět). Jediné, čeho jsem si tak všiml, byl náznak malé lav story mezi hlavním hrdinou (tedy Vámi) a jednou “kráskou“ z Vašeho týmu. Kráskou jsem zvýraznil schválně, protože až uvidíte, co se z ní na konci hry stane, pochopíte. No, to si myslím, že stačí, ti, kdo to ještě nehráli, víc vědět nemusí a ti, kdo to již hráli, to všechno už (bohužel) ví.

Jediným trošku světlejším místem na celém příběhu byla mise, kdy jste se v halucinacích (nebo myšlenkách, co já vím, co to bylo) dostali do alternativní druhé světové války do Bastogne (nejspíš to byl i mini Easter Egg, neboť mi ta lokace přišla hodně podobná misi z úplně prvního dílu CoD), kde jste bojovali na straně amerických vojáků proti Němcům, přičemž to vyvrcholí během boje s tankem King Tiger, který se nakonec změní v obřího robota. Jako celý zbytek hry, I tato mise se nakonec změnila v LSD dýchánek, takže vlastně do celé hry krásně zapadla.

Graficky to je prostě typické CoDko. Vyumělkovaný humus, který vypadá od 4. dílu pořád stejně, jen tam každý nový díl přidají nějakou další cool vychytávku a vydávají to jako nový díl. Na to, jak to vypadá, je to navíc opravdu příšerně optimalizované, takže když nemáte über gaming Pécé, tak si to zahrajete leda tak na med/high na tak tak 60FPsek.
Ohledně gameplaye, je to pořád stejné staré CoD. Zbraně, vylepšování zbraní, nějaké speciální abilitky a to je tak vše. Zbraní je tam docela dost, všechny jsou víceméně vytvořené speciálně pro hru, neboť se “příběh“ odehrává v roce 2065 tuším, takže žádné reálné zbraně tady nehledejte.

Každou misi začínáte v nějakém operačním centru, kde máte možnost si prohlížet služební záznamy, sběratelské předměty nalezené v misích, změnit vzhled postavy (helma, zbroj nebo gender), upravit zbraně, upravit myšlenkové ability (to jsou takové skoro čáry máry, ale o tom se mi fakt psát nechce, nestojí to za to, stejně to během misí mockrát nevyužijete) anebo začít další misi. Později si můžete zahrát i různé survivaly a arény, ale to jsem nezkoušel, neměl jsem na to dostatek matroše.

Na druhou stranu se mi tenhle systém líbil, celkově mám tyhle sociální systémy (upravování postav, zbraní, vystavování sběratelských itemů na poličku atd.) rád a kdyby tahle hra nebyla taková sračka, tak bych se snažil posbírat všechny ty itemy, nalevlit všechny zbraně na max a celkově si s tím takhle hrát. Aspoň něco je na této hře docela povedené.

Nakonec jsem tedy ani nečekal, že to dohraji a že to bude trvat skoro 9 hodin (bez 10 minut), tak to jsem v dnešní době rychlokvašek nečekal už vůbec.
Ani to mě však nepřesvědčí, abych dal této hře více než 50%. Tak to by bylo.

Pro: Social system před Misí, Jiné stylování hry oproti ostatním CoDkům

Proti: Příběh a optimalizace, ty dvě věci tu hru úplně zabíjí bohužel

+14
  • PC 75
Je tu opět Auri, která tu jde obhajovat svůj milovaný cyberpunk.
Ano, neskutečně jsem si užila BO3, fakt moc a docela mě zaráží to hodnocení. Chápu, že fanoušci série si musí říkat "Ježíš, zas další pitomá military cyberpunk střílečka, to zas bude sračka." a už s tímhle předsudkem hru spustí. Já z COD hrála maximálně tak Modern Warfare, takže žádné předsudky nebyly. Ba naopak, shlédla jsem trailer a moje první myšlenka byla "CPAF! Tohle si prostě musím zahrát!" A po boostu PC se tak stalo a nelituji tohoto rozhodnutí.

Hru jsem nehrála v cooperaci, protože by mi to zkazilo požitek, navíc by nikdo nechtěl slyšet moje crush řeči na Hendrickse. Mulťák jsem ani nezkoušela, protože by mě stejně nebavil, ale to je vedlejší.
Kampaň upřímně beru za dost povedenou. Začátek byl takový ten typický "jak jsem přišel k augmentacím", tam se toho moc vymyslet nedá. Utrhnutí končetin obrovským ošklivým robotem bylo ovšem poměrně originální a dost brutální. Oceňuji kreativní tutorial, kde vám autoři ukážou pár způsobů, jakým můžete hru hrát.

Oceňuji chování zbraní. Moc dobře nedokáži posoudit ostatní zbraně, protože jsem celou kampaň prošla jenom se sniperkou a pistolkou. Každopádně fyzika sniperky je dost povedená, dokonce stabilita se mění podle toho, jestli zrovna stojíte, klečíte nebo ležíte. O velikostech zásobníků a také množství, které musíte s sebou nosit bych pomlčela, přece jenom je to hra a těch nepřátel je tam vážně hodně. Občas až moc. A někdy fakt otravných. Co mi ale drásalo nervy, tak granáty, ty bych zakázala!

Augmentace jsou za mě super. Tři různé stromy, každý podle jiného stylu hraní. Mi se nejvíce vyplatilo používat modrý strom, čili hackování. Když máte kolem sebe robotů jak nasraných, hodí se jich pár vyřadit nebo obrátit ve váš prospěch. Co bych ale uvítala, tak nějakou rychlou možnost použití augmentací, abych pořád nemusela vybírat na Q jinou. (Možná to tam je a já si toho jen nevšimla, huh.)

Úpravu postavy moc komentovat nebudu, určitě si s tím někdo hodně vyhrál. Hrála jsem za muže, protože za ženský hrát nikdy nebudu. Ale zajímalo by mě, jestli za ženskou byste měli stejnou crush na Kane nebo by měla crush na někoho jinýho. .
Co se postav ve hře týče, všechny na mě působí tak neutrálně a chladně, přesně tak, jak by cyberpunkový voják měl působit, aby si hráč sám vytvořil sympatie, antipatie a názory na jednotlivé členy. Pro mě osobně byla Kane neskutečně nesympatická a blbá. Like rly, vážně se musíš zavřít do místnosti, kde je všude napsaný, že je tam vysoce radioaktivní a toxický odpad? Jako jo, sebevražda je to originální, ale proč to děláš, ženo? . Naopak moje crush byl jednoznačně Hendricks, který v komunitě hráčů moc oblíbený není. :D
Oceňuji, jak si autoři dali práci s psychikou postav, která má vliv i na vás. Nejprve jste rádi, že máte spolehlivý tým a lidi kolem sebe, kterým můžete věřit. Jenže, pak je Taylor ten největší zmrd a jediný, komu můžete věřit, je váš bro Hendricks a vy prostě máte chuť Taylorovi poslat tečku mezi oči. Jenže, pak se to otočí, ten hajzl je pro změnu váš bro a jediný, kdo stojí za vámi je Taylor, takže ho zas máte rádi.

Příběh je dobrý, ale musíte se na něj dívat s nadsázkou. Místy je přitažený za vlasy, někdy zase až moc epický. (Všeho moc škodí). Autoři se snažili tam narvat co nejvíce zvratů, až jich tam prostě bylo až moc. A epických pasáží tam taky bylo víc, než je potřeba na tak krátkou kampaň. Pasáže, kdy jste se dostali do "Frozen Forest" mi připomněly Mass Effect 3, kdy se Shepymu zdá, jak věží v lese a vidím tam toho klučinu, Catalyst.
Občas mi přišlo, že některé dialogy jsou až moc "overacting" (čili až moc přehrávané), ale aspoň, když vás někdo seřval, jste věděli, že je fakt nasranej.
Všichni jsme čekali, že hlavním tématem správného military cyberpunku bude nějaká nadnárodní korporace, která buď zajišťuje zbraně, augmentace nebo umělou inteligenci. No a my dostali všechno dohromady. Už to značí, že nepůjde o nic dobrého.
Úplný závěr mi pak přišel trochu mindfuck, ale v tom dobrém smyslu. Místy jsem byla lehce zmatená a kladla jsem si otázku "Co se to sakra děje a proč?", stejně jako vaše postava.
Čemu dávám obrovské plus, tak misi, kdy jste se dostali do Frozen Forest a museli jste projít živou simulací 2SV. To byl jeden z nejvíce epických momentů a hodně pomohli celou hru oživit.

Soubojový systém je klasika. Máte nějakou zbraň, proti vám jsou nějací nepřátelé, můžete jich potkat více druhů, a vaším úkolem je vyhladit to tam do posledního NPC, stejně jako u všech střílečkách. Co bylo o nervy, tak ty velké robotické potvory, které dalo práci sendat raketometem. Oceňuji "wall hack", kdy vidíte do určité vzdálenosti nepřátele za překážkou nebo zdí, ale jakmile jsou pryč z krytu, vidíte maximálně značky nad hlavami, takže to není zas tak lehké je najít, ještě k tomu, když barvy jejich oblečení a prostředí, kde zrovna bojujete, mají stejnou paletu barev. :D

Když jsme u toho, s level designem i celkově grafikou jsem spokojená, koukalo se na to hezky. Design biotických rukou je pro mě menší orgasmus, stejně jako design mojí lásky Locusu, čili sniperce. Celkově byly zbraně hrozně hezky designované, ale neměla jsem možnost je vystřídat. Nebo jako měla, ale nechtělo se mi vzdávat se mé ženy.

Celkově gameplay mi osobně přišel zábavný, i když se hra snaží působit až moc vážně a místy i dost depresivně. Sebevraždu mé postavy jsem opravdu nečekala :D . Občas jsem se i fakt pobavila nad některou hláškou, jindy jsem měla chuť jít některé z postav nafackovat za to, jakou kravinu právě udělali. Ale aspoň je to přirozenější, protože nikdo není superultraneomylný voják jako Shepard, že ano.

Shrnutí? Z pohledu cyberpunkera určitě doporučuji, Akce je tam tolik, že pak budete chtít hrát jenom stealth hry, příběh je pro nás typický, ovšem ozvláštněný některými pro cp netradičními elementy. Pro fanoušky původních COD pravděpodobně odpad, já to považuji za dost dobrou hru.

Co musím ještě zmínit, tak je optimalizace, na kterou si hrozně moc lidí stěžuje. Ano, taky se mi po spuštění hra neskutečně sekala a už jsem začala zoufat, že si to nezahraju. problém je v tom, že defaultně si hra bere výkon z CPU, proto je pro slabší procesory nehratelná. Naštěstí se to dá změnou jednoho čísla v configu změnit a hra místo CPU začne vytěžovat ramky, jako každá jiná. Pak jsem hrála na ultra v 60 FPS po celou dobu hry, drop jsem zaznamenala možná jednou a při cutscenách se počet snížil ke 30, aby působily více cinematicky. Takže nakonec bez problému.

Rozhodovala jsem se mezi 80% a 75%, ale 75% bude stačit. I tak si ji zapíšu na seznam oblíbených.

Pro: akce, cyberpunk, atmosféra, Frozen Forest, Hendricks (:D), zbraně, příběh, augmentace

Proti: místy overacting, granáty, občas přehnaně moc nepřátel,

+9
  • PC 65
Abych pravdu řekl, 50% u téhle hry moc nechápu, obzvláště v porovnání s předchozími díly. Příběhově je to něco úplně jiného než předchozí díly, což (viz můj komentář ke zpackané dvojce) relativně kvituji. Blízká budoucnost je fajn a docela bych řekl, že námět i relativně aktuální (plus mínus pár desítek let).

Hratelnostně je to prakticky to stejné co všechny ostatní CoD, co jsem ale viděl poprvé byl "RPG element" v podobně cyber schopností. Nápad dobrý, bohužel jejich využívání (natož střídání) vůbec není potřeba, takže potenciál naprosto nevyužit.

Optimalizace hry dobrá (i na mém postarším železe na vysoké detaily většinou 60FPS), ale několik věcí mě vyloženě štvalo. V případě, že to nevypadalo na 60FPS, se hra automaticky srazila na 30FPS (pravda, pravděpodobně to bylo kvůli zapnutému vsyncu, ale takhle špatně naimplementované jsem to už dlouho neviděl). Potom taky nechápu, proč musí hra pří každém spuštění verifikovat (případně i stahovat) cosi online, což obvyklé trvá i několik desítek vteřin. A úplně nejhorší rozhodnutí pro singleplayer je to, že mise, které hrajete, se ve skutečnosti odehrávají na serverech hry, takže se mi několikrát stalo, že mě hra uprostřed mise vykopnula s tím, že jsem ztratil spojení.

Multiplayer jsem zkusil asi na dvě hodiny a projevuje se tam klasický efekt toho, že nový hráč, který hru rozehrál několik let po jejím vydání, nemá proti stálým hráčům (obvykle vybavením) naprostou šanci a získání zmíněného vybavení trvá klidně několik desítek (nudných) hodin.

Pro: Optimalizace, grafika, příběh

Proti: Kromě optimalizace technická stránka věci, nevyvážený multiplayer

+11
  • PC 50
Herní výzva 2017 #7

Aktuálně 42. nejhůře hodnocená hra na DH.

Nechápu zasazení tohoto dílu do Black Ops série. Zmínky o událostech v přechozích dílech jsou tam všehovšudy dvě a úplně zbytečné. Značka se asi ale prodává dobře, takže to chápu.

Začátek hry je strašně roztahaný a dost nudí, prostřední část se rozjede a dost baví a na konci to naopak spadne do wtf dimenze a úplný závěr je nekonečný a člověk si přeje, ať už to skončí. A to samozřejmě wtf koncem.

Největší poser je příběh vyprávěný přes rychlejedoucí titulky na začátku každé mise, ze kterých si hra vybere jenom pár slov. Člověk si musí na internetech zjistit, co se tam píše a pak to je jenom trochu méně wtf. Jako styl vyprávění možná inovativní, ale jinak úplně dementní. To, co je vyprávěno ve hře je zmatek nad zmatek a hodně scén prostě nedává smysl a hráč vůbec nemůže vědět, co se děje a proč.

Po stránce hratelnosti je to pořád stejné. Jenom nepřátel se mi tam zdálo být opravdu hodně. Nevím, jestli je to tak ve všech dílech a jenom jsem si toho nevšímal, ale tady to bylo místy opravdu přehnané. V každé sebemenší místnosti padesát panáku na postřílení, často to bylo docela ubíjející.
+12
  • PC 10
Hodnotím multiplayer:

Nainstalováno šílenejch 30+GB. V menu hry jsem vůbec netušil,co ta hra po mě chce.Nějak jsem se proklikal do free for all a spustil hru, načež mě překvapila mě docela ošklivá grafika.Chcípnul jsem asi 20x během minuty.Poté jsem se minutu proescapovával pryč,neb jsem nechtěl použít alt+f4. Odinstalace. Asi jsem na tohle už starej.

Pro: Celkem prima hudba.

Proti: Všechno ostatní.

+10 +13 −3
  • PC 55
Asi takto není to nejhorší hra na světě, ale v rámci příběhové kampaně mi to přijde jako nejslabší díl. Řeší se zde roboti, virtuální realita a simulace situací, umělá inteligence a je to takový mišmaš od všeho trochu, co ve finále působí podivně. Stejně tak i postavy a hráčovi parťáci jsou taky slabší a nejsou moc k ruce při boji.

Je sice fajn, že hráč má k ruce tři různé větvě schopností od hackování robotů, nadlidské síly a schopností, možnost oklamat nepřátele a způsobit paniku a chaos. Jenže je to jen takové občasné zpestření, kdy hlavní střelba je pro misi dána vždy výběrem hlavní a sekundární zbraně předem, a ty levelují. Ano je dávno pryč doba, kdy si hráč mohl sbírat nepřátelské kousky. Tady se sice dají zlepšovat jejich vlastnosti nákupem vylepšení po dosažení určité úrovně.

Co se týká grafiky, tak zde je zajímavé pokud máte starší a slabší grafickou kartu, tak hra Vám nabídne jen minimální grafické rozhraní a navíc bude i hra vypadat podstatně hůře a hýbat se taky dost pomalu. Při vyzkoušení novější grafika hra vypadala nesrovnatelně lépe a o generaci dál než tomu bylo předtím.

Jsou tu i dobré momenty kdy jsem se bavil a některé mise byly opravdu slušné, jenže tu byly i takové kdy jsem si říkal proč to tam sakra dali. Dívám se na tebe virtuální realito!!!

+16
  • PC 60
CALL OF DUTY: BLACK OPS 3 bola prvá hra zo série CALL OF DUTY , ktorú som hral.

Kampaň resp. príbeh som hral co-operačne s mojím bratrancom.Bola to sranda.On s odstreľovacou puškou na strechách zabíjal nepriateľov a zároveň ma kryl, lebo ja som so samopalom rovno nabehol tam kde bolo najviac nepriateľov. Takmer vždy mal viac ,,killov" v štatistikách ako ja.

Mne sa osobne páčil aj zombie mod, kde som čistil mesto od zombíkov.

Skvelý bol aj multiplayer. Tam sa mi najviac páčili epické mapy a postavy so špecíalnymi schopnosťami.
Bol som uchvátený tou grafikou, výbuchmi, prestrelkami....

Dosť bolo vychvalovania.

Pre mňa ako nováčika v CALL OF DUTY sa mi mnoho vecí nepáčilo. Osobne sa mi najviac nepáčilo to , že hra na ktorú som sa tešil mala krátky a nebojím sa povedať , že mega-krátky príbeh. Kôli tomu som napísal aj krátku recenziu.

Pro: výbuchy, multiplayer, grafika, prestrelky, zbrane, schopnosti....

Proti: krátky príbeh.......

+15 +16 −1
  • PC 65
Jak je již pravidlem tak i tento rok dostáváme porci CoD. Ovšem je to porce značně podivná, namíchaná dosti nevábně a snad nám tu i něco zapáchá. Letos nám vařili a podali krmi šefkuchaři z Treyarchu. Osobně se mi jejich styl líbí a na předchozích dílech bylo vidět že se snaží o trošku jiné CoD než jsme běžně zvyklí. Teď ale solidně šlápli vedle a ač lze vypozorovat že to v zásadě mysleli dobře a jejich úmysly kam tento díl směřovat jde odhadnout, tak cíl minuly o hezkých pár metrů.

První co musím zkritizovat je naprosto příšerná první třetina hry. Je absolutně unylá, nudná a kompletně dementní snad po všech stránkách. Level design je až zoufale nenápaditý a ač se lokace střídají tak to ani moc nepostřehnete protože všechny jsou šedivě nudné. Druhá třetina se pak vytáhne a je perfektní, jako by tuto část dělal někdo jiný. V mysli mi některé lokace uvízli doteď (např. tajná CIA laboratoř). Jedná se bezpochyby o nejlepší část hry nejen po stránce designu ale i příběhu (o tom později) a snad i graficky (opravdu mi přišlo že tahle část byla i malounko lepší než zbytek hry). Bohužel po této skvělé části se dostáváme ke třetí třetině a padáme na absolutní dno. Jedná se o ještě horší část než byla 1/3 hry. Samostatnou kapitolou jsou pak jakési "snové" pasáže. Ty musím zkritizovat zvlášť neboť jsou totálně nablblé a nepřehledné i s porovnáním se zbytkem hry.

Příběh v CoD byl vždy na dvacáté koleji (snad kromě MW1+2). Byl tam aby všechny ty výbuchy a přestřelky byly nějak provázané. ALe neměl ani nijak důležitou roli a většina hráčů ho ani nevnímala. Treyarch se ovšem vždy snažil v této oblasti podat nadstandartní výkon a připouštím že mne alespoň u jejich dílů zaujal. Ovšem i zde se opakuje prokletí tří třetin. Stejně jako level design je i příběh značně dodrbaný a rozháraný. Tvůrci se snaží o jakýsi hluboké vyprávění ale zoufale se jim to nedaří. Je vidět že by rádi udělali komornější a stísněnější atmosféru více zaměřenou na jednotlivé postavy. Ovšem už tady hra nepěkně padá na hubu. Jednotlivým postavám není vůbec věnován prostor a mnohé z nich se jen mihnou. Když pak s nimi máte prožívat nějáký srdceryvný moment, tak to zoufale nefunguje. Neznáte je a jsou vám ukradení. První třetina je z hlediska příběhu dost utahaná, nic moc se neděje a vy čekáte až se začnou dít TY věci, tedy padající mrakodrapy a obrovské výbuchy. Když už se něco začne dít tak jste zase poněkud zmateni protože hra samotná je dosti zmatená a podává vám informace rádoby tajemně (asi záměr kdy ze začátku máte být zmatení a postupně zjišťovat co se děje, tady to ale nefunguje a ubíjí vás i další věci). Druhá třetina je pak opět nejlepší, už začnete pomalu chápat co se děje a kdo, proč a jak. Zdá se tedy že se blýská na lepší časy ale pak do příběhu začnou pronikat různé wtf momenty a celé se to ve třetí třetině zvrhává do naprosto odpudivého mišmaše a rádoby filozofického uvažování (ve skutečnosti je to jen celé hovadina a někdo si asi šlehnul dobrý matroš). Úplný konec je pak už jen těžká nechápačka a totální opruz kdy finálního bosse musíte zabít třikrát, ve snovém světě (který je absolutně otřesně navrhnutý a nepřehledný) a finální boss je obří srdce... Scénář hry se prostě v určitém momentu začne ubírat naprosto mimózním směrem. Nejhorší je že tak nějak tušíte jak to vývojáři původně mysleli a jaká byla jejich vize. Tedy neudělat klasické CoD ale trochu trochu filozofičtější, komornější a temnější CoD. Cíl chvályhodný, provedení už bohužel ne. Pokud by se celá hra nesla v duchu 2/3 tak by to byla bomba ale bohužel máme utrum. Taky je zajímavé že se vývojáři snažily hru zpestřit i několika bitvy s bossy.

Na žačátku jsem zmínil i že nám tu něco zapáchá. A je to tak, jedná se o nám dobře známé trademarky série. Tedy obrovské výbuchy, padající budovy a zběsilé přestřelky v různých vehiklech. Všechno je tu přítomno a zároveň vlastně není. Abych to vysvětlil, tím jak se Treyarch snažil o odklon tohoto dílu od klasického klišé tak si najednou někdo uvědomil že vlastně dělají CoD. A to sakra nejde aby bylo CoD bez pořádných honiček, výbuchů atd. Problém je že tyhle věci tam za prvé působí jako pěst na oko a hlavně jsou mizerně zpracované, jako by to tam prostě prskli a tím si odškrtli položku. Např. se projedete v člunu, přičemž vy střílíte a AI řídí. Celá sekvence je dost šílená, nevím jestli je to mnou ale přišlo mi že se řítíte až absurdně rychle a tak vůbec nestíháte sledovat co všechno se děje okolo. Než se pak nadějete tak je konec. Taktéž i padajíci budovy prostě jen žuchnou a vás to nechá absolutně chladnými. Taktéž mi vadily vsuvky mezi misemi které se odehrávají na vaší základně. Tam máte možnost si upravit a nakoupit nové zbraně, schopnosti a věci. Nápad dobrý ale provedení na mě až moc řvalo mulťákem. Prostě jako by vzali možnosti z mulťáku a prskli ho tady do singlu.

Zmínil jsem AI a tak ji i dokousnu. AI je překvapivě solidní, jasně žádný zázrak ale svou úlohu plní dobře a žádné vysloveně zarážející chyby jsem u ní nezaznamenal. Žádné zasekávání ani podívné střílení do zdi za kterou se schovává protivník. Ovšem to se týká lidí. Roboti jsou tupí jak štangle od kola a jdou rovnou cestou k vám. Zdá se že tady si někdo chtěl ulehčit práci (na roboty budete naráže pořád).

Kde jsem už ovšem chyby zaznamenal je technická stránka. Ta byla (nevím ja je to teď) jednoduše zprasená. FPS lítaly nahoru a dolů jak na horské dráze a padal až pod 20 FPS!!! A to prosím hlavně v animovaných předělech!!! Je pikantní že tetno tproblém postihuje hlavně animačky a při běžném hraní se moc neobjevuje.

Grafika mi přišla lepší než v minulém díle. Ačkoli žádný superskok nelze očekávat tak dle mého se nejedná o nijak velkou pohromu a v pohodě se to dá skousnout.

Moc jsem tedy nechválil, tak za co těch 65%? Hlavně za multiplayer a zombie mod. Tyto dvě položky silně táhnou tuto hru nahoru a už teď jsem v nich utopil dost hodin. Mulťák je klasický Coďácký, tedy rychlé zápasy na menších mapách. Zombie mod pak doznal několika vylepšení (víceméně se zlepšilo vše od minule) a je tak opět zábava ho hrát. Tohle je můj názor na nové CoD, Treyarch je podle mě dobré studio které se snaží inovovat zatuchlou značku a vymýšlet nové věci. Někdy se jim to daří víc jindy méně ale hlavní je že se snaží. Letos bohužel se to nepovedlo, je vidět kam to vývojáři asi chtěli vést ale někde sešli z cesty a začali vršit jednu blbost za druhou. Taky je divné že 2/3 hry jsou špatné až otřesné ale ta prostřední 1/3 je výborná a podle mě takhle měla vypadat celá hra. Na závěr pak jen dodám že se ve hře mihne druhá světová válka a ač je dosti otřesně zpracovaná právě onou snovou pasáží tak bych si další CoD z WW2 klidně dal hned. Jo a věta "Frozen forest" v téhle hře padne tolikrát až vám z toho regulérně jebne. Tak snad příště to bude lepší.

Pro: 1/3 hry kdy je všechno skvělé (příběh, level design), mulťák, zombie mod, ucházající AI lidí,

Proti: 2/3 hry jsou otřesné, technická stránka hry, "snové" pasáže, CoD epické momenty které tady vůbec nepasují AI robtů (až moc to na mě působí jako ulehčení)

+17
  • PC 20
Je to tady zase! Svět znovu, jako každý rok, zachvátila panika, zoufalství, VÁLKA! Tedy povinnost volá do akce o záchranu naší modré planety. Třebaže jsem už znaven tou neutuchající vervou vývojářů, sázet do mě podzim co podzim olovo, řekl jsem si už asi po dvanácté, že tu výzvu beru (debil!).

Když ale hned v úvodu vyběhnete v lokaci, která z hlediska level-designu vypadá jak z dob Dooma dvojky, rozum dá znát, že tu něco nehraje. Kam by v BF sázeli zhroutitelnou budovu, tam CoD sází nezničitelný bedýnky a kvadrilion výbušných sudů, kdyby mi třeba došla ta miliarda nábojů (huh?!).

Tedy hraju! Střílím jak hovado na všechno, co se přede mnou objevuje. Že to jsou často také ženy, mi nevadí, prostě „Chcípni!“ a pod parou mého prstu drtím tlačítko myši do jejích útrob. Granát sem a tam a hlavy mých spolubojovníku před mojí hlavní skáčou stejně, jako před lety. Vymýšlet neustále udělátka, jak zlepšit lidský skelet beze snahy vymyslet, jak zlepšit jejich myšlení, je nejspíš prioritou ("genetická" modifikace ala Bioshock? Dělaj si prdel?!). To, že všechna ta udělátka vypadají ovšem stejně, jako v Advanced Warfare, je jim zjevně fu(c)k.

A tak hrajeme dál! Tu klišé střídá klišé a mě vlivem demence mých souputníků trhají končetiny.

Hraju pořád! A už je mi záhy jasný – jen co vidím pěknou animaci – čím se páni „tvůrci“ inspirovali tentokrát. Zřejmě v domnění, že onen film upadl v zapomnění, vzali si na paškál parádní Source Code.

A když tedy tu dobu máme tak pokročilou a z technologického hlediska nevyčerpatelnou, vypadá celá hra – zřejmě záměrně pro nabuzení nostalgie – hůře, než první Modern Warfare.

Do toho nám fidlá orchestr jak z Hitchcocka. Všechen ten futurismus je tak podbarven adekvátním hudebním doprovodem, kdy se jeden hudebník druhého snaží předhonit v tom, kdo první o strunu houslí zapálí cigaretu.

A tak ve výsledku ta panika, zoufalství a VÁLKA zřejmě přímo reflektuje samotný stav vývojářů. Měl by je někdo zkontrolovat… jestli se v těch kancelářích nezmítají ve vlastní krvi a s klávesnicemi v rukách.
----------------------------
Je mi úplně jedno, že to tentokrát třeba ani nedohraju a ten svět poprvé virtuálně zanikne!

PS: Odteď vím, že když se nepokusí ani o lehkou změnu plakátu, nebude změna ani ve hře a já tak ušetřím čas instalací a hraním nesmyslně obří, padesáti gigový, mrdky!

Pro: ozvučení

Proti: když bych napsal všechna proti, odvedl bych víc práce, než vývojáři!

+30