Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Circus Charlie

  • NES 65
Jedna z nejtěžších her z dětství. Asi mě ukamenujete, hru jsem hrál na legendárních žlutých kazetách z tržnice.

Některé levely mi prostě nešly. Každopádně hudba ze hry, její hratelnost je super. Jednotlivé levely jsou opravdu těžké.

Pro: Nostalgie, zvuk, hudba

Proti: Extrémně těžké i po letech

+8

Super Mario Bros.

  • NES 80
Další vzpomínka, která se mi zaryla pod kůži. Vyběhlo to na mě po těch pár letech a tak jsem si řekl, že si opráším staru výbornou klasiku.

Musím říct, že je hra poměrně těžká, některé úrovně jsem musel opakovat i několikrát. Ano, je to přesně ten červený skákající panáček, kterého jsem poprvé ovládal snad ve škole na těch žlutých kazetách. Dokonce si pamatuji, že šlo hrát pro dva, že druhý ovládá jeho bratra Luigiho.

Nevím, jak bych mohl pokračovat, snad jen to, že je to další pecka z dětství, kterou jsem se nestyděl dohrát i po letech a že to ale byla makačka! :)
+8

Chip 'N Dale Rescue Rangers 2

  • NES 90
Chip and dale dvojka je co se tyce grafiky lepsi nez predchudce hlavne pak level s duchy je dobry a western city hudba je skvela po celou dobu hry uvodni melodie je klasika animaku bossove nejsou tezky na zvladnuti hra se da dohrat cca za 40 minut aspon podle me

Pro: Hra je to zabavna a chytlava

Proti: Kratkost levelu

+7

Tetris

  • NES 100
Tetris a jeho verze na nes je nejpovedenejsi jak je mozne ze hra ktera je tak jednoducha dokaze zabavit na x let a verzi kolik uz vzniklo ani spocitat nejde jak se rika v jednoduchosti je krasa v podstate muzete hrat az donekonecna a jeste dal

Pro: Stale bavi i po 35 letech

Proti: Nekonecnost

+7

Chip 'n Dale Rescue Rangers

  • NES 85
Čip a dejl je prostě klasika animáku proto se dalo očekávat že hra bude stejně kvalitní a ona je kvalitní po všech stránkách hratelnost sedí jak zadek na WC mise možná bych vyčetl jen to že se ze hry dalo vyždímat trochu víc je celkem krátká ale co mě zarazilo je že oproti dvojce má zvláštní bosse hlavně tlusťoch který pouští na oba hrdiny ani nevím co z doutníků zvláštní

Pro: Hratelnost

Proti: Závěrečný boss, krátkost

+7 +8 −1

Yie Ar Kung-Fu

  • NES 85
  • Wii --
  • WiiU --
  • 3DS --
  • WMobile --
  • C16 --
  • BBCMicro --
Za mě rozhodně nejlepší kung fu hra člověk by řekl jak je to snadné jenomže s každým dalším a dalším protivníkem je téměř nemožné dojít do konce ale povedlo se hra je zajímavá vtom že občas i když se protivník přiblíží hodně blízko tak se občas stávalo že můj uder nezasáhl protivníka a šel mimo hodnotím na 87 procent konami mám rád a jejich hry jsou něčím jiné od ostatních
+7

Super Mario Bros. 3

  • NES 100
Super Mario Bros 3 je úžasná hra a jedna z mých nejoblíbenějších v sérii Mario her líbí se mi jak se od roku 1985 dokázali vývojáři posunout na zastaralém nesu v roce 1988 tak dopředu v inovaci a kreativitě rozhodně nejlepší díl na nesko skvělé jsou nové možnosti použití obleku kde se Mario může proměnit v mývala nebo žábu a lépe plavat hratelnost je a to nepřeháním návyková kdo to vyzkoušel někdy dá mi za pravdu líbí se mi i části na lodi před boss soubojem kde musíte se vyhýbat různým překážkam než dojdete na konec lodi co víc napsat prostě Mario se vším všudy :-)
+7

Hudson's Adventure Island

  • NES 60
Adventure Island je další vykopávkovou plošinovku ve stylu pozdějšího Prehistorika, kdy postava připomínající Neandrtálce musí pokořit 32 levelů, aby zachránil krasavici Tinu.

Skákání přes překážky, vrhání obsidiánových seker později ohnivých koulí po protivnících, případně trocha arenalinu při možnosti skočit na « skejt « a pokusit se na něm prosvišet levely, které se bohužel opakují včetně bossů.

Hrál jsem na retro konzoli i na mobilu ( kde je ale ovládání docela na pěst ) – existují ale povedenější věcičky – 60 %
+7

Hudson's Adventure Island 2

  • NES 65
Adventure Island II je plošinovkou vydanou společností Hudson Soft a vyhotovenou pro Nintendo v roce 1991. Jde o pokračování předchozího dílu a tentokrát jde o záchranu princezny Tiny, která byla unesena.

V osmi různých ostrovních lokacích a jejich podlokacích čelí hlavní hlavní hrdina různým protivníkům - ať už poletujících, skákajících nebo utocích a za pomocí zbraní v podobě vrhací sekery a čtyř druhů spřátelených dinosaurů se může probít a proskákat až ke konfrontaci s bossy jednotlivých ostrovů.
Cestou je nutné sbírat ovocné ikony, doplňující si odpočítávající čas pro pokoření levelu a objevovat skrytá vejce skrývající zmíněné dinosauří pomocníky, dostat se do bonusových levelů, projet se na skateboardu nebo si pomoci nesmrtelností.

Novinkou oproti předchozímu dílu je možnost si před každým levelem vybrat vhodného plaza, který může pomoci na cestě levelem - já hodnotím o kousek lépe než předchozí díl, ale je to o prsa korejské ženy - 65 %
+7

Ninja Gaiden III: The Ancient Ship of Doom

  • NES 65
Po pokoření prvních dvou dílu bylo nevyhnutelné popasovat se s třetím dílem trilogie Ninja Gaiden, ve kterém se události odehrávají mezi prvními dvěma hrami v sérii, Tentokrát je Ryu Hayabusa, obviněn z vraždy Irene Lewové a vyšetřuje okolnosti za její smrtí. Nakonec objeví plán agenta CIA Fostera a dalšího týpka jménem Clancy využít interdimenzionální trhlinu k vytvoření a ovládání rasy nadlidských mutantů. 

Hra nabízí podobnou hratelnost jako její předchozí dva tituly a zase se povedlo přidat chrabrému ninjovi některé nové funkce, jako je schopnost vyšvihnout se na plošiny spodem a vyčkat na ideální okamžit pro vytáhnutí se a vykoštění padoucha, meč doznal vylepšení a je to fakt krutopřísnej nástroj a hlavně se nepřátelé po posunu směrem zpět znovu nevynoří. Bohužel zůstala ninjova nemoc, kdy se s po zásahu protivníka s chutí vrhá do nejbližší propasti a obtížnost ( aspoň měl jsem ten pocit ) zase vývojáři ještě víc vytunili, přidaly se pohyblivé písky, vysunovací bodce, mizejí plošiny a poletující havěť všeho druhu.

Celkem se hráč “baví“ v sedmi úrovních, každá z nich opět zakončená bosem, v té finální sedmé čeká boss ve třech podobenstvím jako v díle předchozím – k poražení je potřeba mít dost energie a hlavně času, protože pokud Vám dojde jedno z nich tak smolík, protože budete muset začít od začátku této sekce, no bomba těch sprostých slovíček padlo vydatně, ale nakonec se podařilo a už nechci Ryua dlouho vidět ani slyšet, hodnotím stejně jak díl druhý – 65 %.
+7

Rambo

  • NES 45
Kdo nezná postavu filmového Ramba, jakoby nežil a není divu, že se musel objevil v herním světě v tomto případě tři roky po zfilmování oblíbené dvojky, kdy stejně jako ve filmu je Johnovi, v té době ve vězení, nabídnuta plukovníkem Trautmanem mise ve Vietnamu, díky níž se může dostat okamžitě ven. Prvotně má jít o přesnou lokaci zajateckého tábora, nicméně svalouš se rozhodne, že zajatce osvobodí.

V několika rozvětvěných a nepřehledných úrovních na něj čeká zpočátku v rákosnické džungli různá havět v podobě pavkouků, hadů a ostatní havěti ( vrtulníky a obří pavouci v podobě bossů ) lidští protivníci se objeví až prakticky k zavěru. Co se týče arzenálu je k dispozici automat, granát a ikonický luk s šípy, za zabití se hráči připisují dovednostní body. Nesmírně mě pobavila záverčná sekvence s Murdockem, kdy si to s ním Rambo jde vyříkat a stane se oproti filmu něco naprosto bizarního, ale nebudu prozrazovat, to se musí vidět - za mě slabota, dávám podprůměr – 45 %
+7

Castlevania

  • NES 60
Castlevania, další ze známých devadesátkových plošinovek, odehrávající se v roce 1691, kdy hráčěm ovládaný hrdina Simona Belmont má za úkol porazit hrabětě Draculu, objevující ho se na svém hradě každých 100 let. Vampire slayer bojuje v celkem šesti hlavních úrovní s přidruženými levely z nichž každá z nich je zakončena bossem od Frankensteina, Igora, Mumie Mana, Phantom Bata, Queen Medusy, Grim Reapera az po samotného hraběte Drákulu, kterého je potřeba porazit ve dvou podobenstvích.

Co se týče arzenálu, má milý Simon k dispozici především kouzelný bič ( jehož dosah se dá prodloužit ) na úpíry a několik dalších volitelných předmětů jako je nůž, rotující sekerea, kříž a svatá voda. Tyto vyfikundace se dají získat zabitím nepřátelských entit nebo rozbitím všudypřítomných svící.  Použít se dá v jednom okamžiku jen jeden předmět, hráče to stojí jedno ze srdcí a se životy se to má tak, že pokud se jeho metr vyčerpá nebo se Simonem havarujete do jámy, začnete od začátku sekce, podobně jako v některých jiných adventurkách ( Ninja Gaiden třebas ). Za mě slušná záležtost v lepším průměru – 60 %
+7

Kid Icarus

  • NES 70
  • Switch 70
Už nevím kde, ale četl jsem srovnání, že Kid Icarus je jako dítě, kterému u kolébky stály 3 sudičky: Samus Aran, Link a Mario. A po dohrání musím přiznat, že ono to docela sedí.  

Poskakujíce si po levelu nakupujete vylepšení a kydlíte nepřátele.   

A víc bych asi psát nemusel. Jenže nikomu se zatím do komentáře nechtělo, a tak mi nezbývá než o hře popovídat trochu víc.  Ze začátku jsem byl docela ztracený, přeci jen ovládání je dobové a spoustu věcí jsem odhaloval pomocí metody pokus-omyl. Ale bylo to krásné objevování. Díky limitům doby totiž nebylo třeba pronikat do žádných složitých mechanismů. Stačilo si osvojit mechaniku pohybu hlavního hrdiny, stačilo několikrát utratit těžce vybojované finance a brzy jsem věděl která vylepšení stojí za to. Čekáte, že poté jsem si se hrou poradil stejně snadno jako s táckem vanilkových rohlíčku na vánočním stole? Zklamu vás. Další výzva, a spojnice s Linkovými dobrodružstvími, čeká hned za rohem. Každý boss má svůj labyrint a upřímně řečeno, dostat se k němu bylo většinou složitější než ho porazit :D  (Na druhou stranu příjemně potěšila přítomnost počítadla jejich životů). Celkově však hra není nijak extra těžká (kromě několika záludností) a pokud s podobnými hrami máte zkušenosti, pak si ji užijete. Jen berte v úvahu fakt. že tahle hra je starší než většina z vás, kdo tenhle komentář čtete.

Pro: Jedna z u nás méně známých, ale světově kultovních her z historie Nintenda

Proti: Pokud nejste pamětník, milovník echt retra nebo historik, tak jsou lepší kousky na zahrání

+7

Hudson's Adventure Island

  • NES 85
Dobrodruzstvi na ostrove je dobra hra libi se mi jizda na skateboardu ukryta vejce takovy nesacky prehistorik man

Pro: Delka hry levely

Proti: Stale se opakujici bossove

+6

Contra

  • NES 100
Contra a jeji port na nes z automatu se konami opravdu povedl a myslim si ze nes je asi nejznamnejsi verzi hudba je skvela hratelnost paradni levely taky zvlaste pak level energy zone nikdy jsem se ani na chvili nenudil akce je porad a i dnes si ji obcas zahraju kontre zdar

Pro: Uvodni obrazovka hudba bossove lvl energy

Proti: Hra by mohla byt delsi

+6 +9 −3

Super Mario Bros.

  • NES 100
  • SNES --
Tak tahle hra pomohla napravit situaci po videohernim krachu v roce 83 a myslim ze zustane uz navzdy nejlepsim dilem serie i kdyz jich je uz neco kolem cca 160 dilu miyamoto je genius a jeho hry jsou uzasne kuprikladu the legend of zelda ackoliv je nintendo uz davno v pozadi za sony a microsoftem u me zustane spolecnost navzdy nejlepsi herni spolecnosti v dejinach a jejich hry maji to co mozna ostatnim i pres lepsi grafiku chybi a tou je hratelnost muzete toho knirace hrat i 30x 50x 100x a stale to neprestane nudit tedy aspon me miluju serii mario a za me je tenhle dil neprekonatelny stejne jako smb2(jp) smb 3 a world

Pro: Hratelnost,hudba,moznost warp zon skryte veci,deluxe verze na gbc ktera hru vylepsila modem a moznosti vyberu levelu

Proti: Asi jen to caste umirani a mozna bych odstranil time up

+6

Hudson's Adventure Island

  • NES 80
Adventure Island hra mého dětství co jsem se jí nahrál líbí se mi level design který už u pokračování nebyl tak pěkný dále pak že levely nejsou stejné a každý je jiný

Pro: Skryté bonusy jako vejce výtahová plošinka

Proti: Stále stejní bossove

+6

Big Nose The Caveman

  • NES 50
Devadesátky byly na plošinovky plodné a Big Nose je další z těch, které jsem minul a střihnul jsem si ji až teď na retro konzoli. Příběh je jednoduchý – hladový jeskyňák s velkým frňákem poslechne kručení hladového žaludku, po vykouknutí z jeskyně zahlédne pterodaktyla, popadne svůj sukovatý kyj a hurá za ním.

Musí přitom překonat čtyři prehistorické ostrovní lokace, na každém z nich se střetává nejen s překážkami v podobě jiných prehistorických tvorů ( v jednotlivých podúrovních těchto ostrůvků čeká na konci boss ), ale také překážky terenní, kterým je třeba se vyhnout skokem. Mimo svůj mocný klacek může pračlověk postupem času získat jiné mocnější zbraně či kouzla– k tomu slouží průběžný sběr kostí, a za tyto je možné je u dávnověkých šamanů zakoupit a zajistit si tak snadnější průchod levely při konfrontaci s nepřátelskými entitami, protože čas ubíhá a limit se nemůže překročit. Za mě veskrze průměrná záležitost v čistém středu – 50 %
+6

Big Nose Freaks Out

  • NES 55
Pokračování osudů jeskyňočlověka Big Nose opět ve formě plošinovky vychází rok po dílu prvním. Tentokrát Velký Frňák není hladový a nehoní pterodaktyla, ale touží dopadnout šamana Leroye, který ho omráčil a okradl o těžce vydělané prehistoprašule, které si šel zrovinka uložit do prehistobanky Úspory a Kosti. Spravedlivě naštvaný jeskyňák ihned po procitnutí naskočí na plošinku pohybující se po opracovaném kole a vydává se na stíhačku.

K cíli se musí dostat přes pět levelů zobrazujících ostrovy, z nichž každý z nich má čtyři podúrovně. V cestě mu stojí nejen zdolávání terénních překážek, ale samozřejmě i nepřátelské prehistorické havěti za pomocí své sukovice a přesným házením kamenů, které sbírá cestou. Jak už to bývá u podobných her na konci každého levelu čeká boss v podobě většího a zákeřnějšího monstra, pokud lovíte skóre, dá se navýšit sběrem kostí – za mě pořád v průměru – 55 %
+6

EarthBound Beginnings

  • NES 35
Série Earthbound se v posledních letech dosti přiživuje na úspěchu Undertale. Až moc často jdou totiž slyšet nářky fanoušků mladého chlapce (kterého ostatní znají leda z Super Smash Bros.), že je Undertale jen jeho vykrádačka. Rozhodl jsem se tedy celé věci podívat na zoubek a zahrát si v rámci herní výzvy hned první díl série.

Když začnu pozitivy – zezačátku se mi líbilo prozkoumávání docela rozsáhlého světa, narativ i vizuální rozmanitost nepřátel. Na své stáři vypadá vše docela hezky a hratelně. Celé to ale zkazilo to stejné, na čem padá většina JRPG – soubojový systém.

Ten je tady ještě horší, než je u podobných her obvyklé. Nejen že mrhá časem hráče a slouží jen k umělému natahování herní doby, ale i sami autoři se přiznali, že hru moc neoptimalizovaly pro bezproblémový průchod, takže i oproti ostatním JRPG je zde potřeba až absurdní množství tupého grindování.

Souboje na vás vyskakují na každém kroku, přitom jsou tak primitivní že je v 95 % případů dokáže odřídit sama možnost automatického útočení. Ze začátku trval každý souboj i něco přes minutu, takže se to dalo řešit tím, že si k tomu prostě vezmete knížku.

Postupem času ale začněte ničit většinu nepřátel na jedinou ránu, a v té chvíli souboje trvají tak akorát aby vás to zdržovalo, ale ve čtení leda našli kde jste skončili a nestihli ani dočíst následují větu! A jak se vrátíte na mapu, ujdete někdy DOSLOVA jeden krok a vyskočí na vás další souboj !!!!

Pokud se vám podaří najít vnitřní rovnováhu a nevytrháte si z toho vzteky vlasy, začne to být prostě jen nuda. Za vše asi mluví to, že jsem u toho jednou i doopravdy usl. Zpětně vzato, ani ten příběh, který je celkem průměrný za to celé nestál.

A jak to teda je s tím Undertalem? Ve zkratce řečeno, jediná věc, kterou se inspiroval je vizuální zpracování a jakási rozmanitost. Ve všem ostatním je Undertale mnohonásobně lepší a inovativnější. Hlavně nahrazuje ty zastaralé mechaniky soubojů za něco mnohem zábavnějšího.

Suma sumárum nedejte na nářky JRPGistů a pokud si vážíte si svého času a neláká vás bezedné grindování, sérii Earthbound se raději obloukem vyhněte.
+5 +6 −1