Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Uncharted: Drake's Fortune

  • PS3 50
Jestli nějaká hra charakterizuje vkus "console kidů", tak je to právě tahle. Až fanatická obliba této průměrné série je důvodem, proč se PC master race směje pesantům. No ale k věci.

Několik arén splácáno do jednoho tunelu. To naprosto přesně definuje tuto hru. Ale musím přiznat, že je to poměrně šikovně zamaskováno do moc hezké grafiky, perfektní animace postav a ucházejícího scénáře. Jasně, je to jedno velké klišé, hlavní hrdina je tradiční rádoby sympaťák bez sebemenší špetky skutečně lidské vlastnosti, ale funguje to. Jako dobrodružná pohádka pro 11leté chlapce to funguje na výbornou.

Bohužel zkušenější hráč poměrně brzo odhalí repetetivnost scén (šplhání, aréna, šplhání, aréna) a snad i ty nejméně náročné jedince musí dříve či později unudit k smrti nekonečná záplava nepřátel.

Hře ale musím nechat jednu věc - tehdy to stačilo. Nebyl jsem z toho úplně vyplácanej, ale zabavil jsem se. Kroutil jsem hlavou, smál se, ale hrál jsem. Hratelné to je. Klidně bych to někomu na zaplácnutí propršeného víkendu doporučil, ale to je tak vše.

Pro: grafika

Proti: je to jen koridor, neustále se opakující aréna s nekonečným záplavem nepřátel a tupou akcí

+8 +15 −7

Mercenaries: Playground of Destruction

  • PS3 --
Již zaniklé studio Pandemic je dobře známé zejména díky jejich poslední, a mnou velmi oblíbené, hře The Saboteur. Předtím vydali Full Spectrum Warrior, oba původní Star Wars: Battlefront a právě také Mercenaries.

Hru jsem si pořídil na PS3, abych poté zjistil, že běží přesně jako na PS2. Oproti Xboxovým verzím zde není vidět absolutně žádná péče ze strany vydavatele. Malé rozlišení, nízký frame rate, input lag. Jako kdybyste se vrátili v čase do roku 2005. Prvních pár hodin celkem utrpení, nakonec jsem si ale zvykl a hru dohrál až do konce za vysoce nadstandardních 22 hodin. Hra není těžká, umírat budete především kvůli explozím a pádům z výšky. Vcelku brzy vás to začne štvát, protože se nepřítel neostýchá odpálit RPG, i když stojíte přímo u něj. Ze smrti se tak stává dílo náhody, a když se vám přesně taková situace stane krátce za sebou hned třikrát, začne se ve vás kumulovat opravdový vztek.

Ve hře máte za úkol najít a eliminovat 52 pohlavárů korejské armády. Můžete je zabít nebo také zajmout, za což dostanete více peněz a informací, které vedou k dalším cílům. Zajmutí probíhá omráčením významného nepřítele a jeho donesením do přivolané helikoptéry. Pokaždé stejně. Akce je občas bohužel nepřehledná (i díky propadům snímkovací frekvence), a tak se mi nejednou stalo, že jsem jednoho z nich sejmul při explozivním přeletu helikoptérou nad nepřátelskou základnou.

Nakonec jsem se celkem slušně bavil, ale na PS3 bych vám to rozhodně nedoporučil. Pokud ovšem vlastníte prakticky jakýkoliv Xbox, můžete první Mercenaries směle zkusit.

Pro: herní doba, spousta válečné techniky

Proti: AI nepřátel, absurdní fall damage, repetice, chaos, tenchnický stav na PS3

+8

Hi-Octane

  • PC 85
  • PS1 85
  • PS3 85
  • PSP 90
Hi octane byla jedna z prvních lepsich závodních her který jsem na pc hral (kdyz nepocitame hry ala Test Drive) a hodne jsem si ji jako decko uzival, prostredi bylo neuveritelne promakany a plasticky - nechci tím nějak shazovat třeba mou vůbec nejoblibenejsi hru The Need for Speed která byla z Jimmyho soudku. Tohle byla scifi rezba, drtivou vetsinu hry jsm hravsl s tim autem co je z toho obrovskyho kola (co je v uvodni animaci). Aut byli myslím na výběr 6. Ale žádný jiný mi nepřirostlo k.srdci.

Po čase když jsem pořídil ps3 jsem hru koupil znovu na store s znovu jsem to zacal hrát jak na psp tak na ps3. Na ps 1 byla grafika o neco horsi nez na pc. Tam hra bezela i v 640x480 (kdo nehral hty na 320x240 (resp 320x200 viz prvni doom :)) asi nepochopi. V dnesni dobe je to neuveritelny ale i kdyz se podivam ted na tu grafiku tak na svoji dobu hra vypadala ostre a nerozmazane.

Ve hre je v kazdym levelu (6?) nejaka ta zkratka, benzinka, stitovka a nabojka kde se projetim získava benzín a kupodivu stity a naboje :)

Dodnes ji mam jako oblibenou...

Pro: Uzasny levely, zajimavy pocin

Proti: Malo map, casem omrzi a nenuti hrat znovu

+8

Anna

  • PS3 50
To je neco toto. Krasny prostredi, krasny hororovy pribeh, krasny ovladani ale silena logika. Bez navodu jsem se dostal do cca 1/3 hry a pak uz jsem hodne tapal. Některý logicnosti byli absolutni blbosti. Jak hra krásné začala tak i pokračovala ale i skončila.

V některých chvílích mi to pripominalologikou hru Starship Titanic kterou jsem sice nehral ale nedavno jsem viděl https://youtu.be/cgPzBz8dYD0 video a dost mi to pripomina.

Nebyt pribehu a zpracovani tak hre nedam ani 25 procent.

Pro: Pribeh, prostredi

Proti: Logika (nelogika)

+8

God of War: Ascension

  • PS3 85
Ke konci už jsem chtěl dát Ascensionu o něco menší hodnocení, než předchozím dílum. Přeci jenom je to pošesté to samé. Stejné zasazení, stejné mechaniky, bojový styl. Celkový styl hry. Grafika je celou dobu skoro stejná. I když, musím říct, že tady z černé skříňky vývojáři vytáhli co se dalo. Navíc mě už trochu krkaly všudypřítomné hádanky a tu zatracenou bitku ve výtahu jsem dlouho nemohl zvládnout. Několik vln těžkých nepřátel bez autosavu. Alespoň mě hra donutila naplno využít souboják, který jsem uplatnil v naprosto kulervoucím finále. Finále, které opět zvedlo můj respekt k této hře.

Souboják ve výsledku dostal jen samé vylepšení. Zakomponoval několik schopností, které můžete používat v bitvě najednou. Zakomponoval do vašich mečů čtyři elementy, mezi kterýma můžete přehazovat v průběhu boje podle toho, co se zrovna hodí. Každý element má vlastní přednosti a komba. Já jsem si nejvíc oblíbil bleskové meče, jejichž ultimátka na R2 byla podle mě nejničivější. Byl jsem ale donucen párkrát za hru šáhnout i po jiných elementech.

Výprava a soubojový systém jsou tradičně na špičkové úrovni. Hádanky také dávají smysl. Adventuristi by si v tomhle díle asi přišli na své víc než v těch předešlých. Bitky jsou těžší, než v předchozích dílech, ale to je jedině dobře, vzhledem k tomu co vám všechno dá hra do arzenálu. Hudba je trdičně skvělá, jen mi stačí bohatě v cuscénách a titulkách. V bitevní vřavě mi přijde spíš rušící.

God of War má i pošesté koule a pořád se snaží přijít z nějakým novým prvkem. V Ascension si užijete víc filmovosti v "modernějším" pojetí. To ale neznamená, že by hra byla lehčí nebo kratší. Mů hrací čas je 10:49:56 na střední obtížnost. Docela se těším na další díl a jeho příslib nového pojetí. God of War je super série. S gamepadem nemusíte mířit a jsou to ideální tituly na jeho první osvojení. S tímhlem už se možná trochu opakuju.

Hra by si zasloužila české titulky. Když umožňuje jít z menu do předběžného přístupu počeštěné The Last of Us. Tenhle příběh by si je asi zasloužil.

Pro: vylepšený soubojový systém, kulervoucí finále, zvýšená obtížnost, antika je pořád boží

Proti: hádanky až moc rozvolňují tempo hry

+8

Spider-Man: Shattered Dimensions

  • PS3 80
Ostatní superhdinové mohou Spider-Manovi jen tiše závidět. Snad až na Batmana se mu co do počtu kvalitních her žádný týpek v "elasťákách" ani neblíží. Mezi ty jasně lepší kousky patří i Spider-Man: Shattered Dimensions.

Hru hodnotím na základě svého druhého průchodu z PS3 (první byl kdysi dávno v temných dobách pirátství na PC) a i napodruhé jsem se velice slušně bavil. SD bodují jasně daným systémem úrovní, kterým i přes jisté shodné prvky nechybí jasně daná specifika a hra se tak po celou délku prakticky neokouká. To, že jsou jednotlivé úrovně svázané s výbornými záporáky, verbovanými ze zdánlivě bezedného zástupu Spideyho protivníků, u mě fungovalo také velmi dobře. Autoři se nebáli sáhnout i mezi méně provařené padouchy jako je třeba Kraven, Jaggernaut, či Hammerhead a i ti známější jsou zde často ve verzi, která je překvapivá i pro relativní znalce univerza. Třeba Vulture, nebo Doctor Octopus se dočkali výrazných změn.

Každá z dimenzí se hraje maličko jinak, přičemž největších odlišností si užijete v pasážích za Noire Spider-Mana, který nesází tak často na rychlé pěsti, jako spíš na kradmý postup úrovní. Rozdíly v ostatních verzích pavoučího muže již nejsou tak zřetelné, přesto se nějaké ty odlišnosti najdou... třeba v celé schopnosti nebo v několika speciálních úderech.

Jasně, na Shattered Dimensions je již vidět zub času, jde však o dobře hratelný kousek i více než deset let od původního vydání. Jako takové memento doby hra obsahuje třeba malinko zlobivou kameru či otravné pasáže se zástupy nepřátel (poslední fáze poslední úrovně). Na druhou stranu je pohyb Spider-Mana zpracován obstojně a houpání úrovněmi je i po letech slušná zábava. Příběh ve své jednoduchosti svojí přímočarostí dobře baví a systém výzev a postupného vylepšování pavoučích schopností dobře motivuje. Vlastně mě dost mrzí, že se pokračování s podtitulem Edge of Time na konzole tak těžko shání. Kanadští Beenox Studios totiž se značkou odvedli poctivý kus práce.

Hráno jako součást Herní výzvy 2021 – "2. Amerika, jak ji neznáte: Dohraj hru od vývojáře z některé americké země kromě USA." – Základní varianta

Hodnocení na DH v době dohrání: 76 %; 25. hodnotící; digitání verze PSN

Pro: Čtyři dimenze s vlastními pavoučími muži; zajímaví záporáci; slušný pocit z pohybu a boje; zábavný scénář

Proti: Občas zlobí kamera a ovládání; pár otravnějších pasáží

+8

Resistance 2

  • PS3 75
Resistance 2 se poučila z kritiky, která se snesla na první díl a i když se stále některým nedostatkům nevyhnula a často bývá fanoušky považována za nejslabší díl, osobně se mi z celé základní trilogie pro PS3 líbila asi nejvíc.

První zlepšení je grafika - zapomeňte na šedivou jedničku, tady se hraje všemi barvami, jeden post-processing efekt střídá druhý a samotné prostředí je různorodé a hned se neokouká. Super! Jistě, trojka nabízí té pastvy pro oči ještě víc, ale zase běží ve sníženém rozlišení a má potíže s výkonem, což se tady neděje.

Nemám problém ani s autohealem a možností nést jen dvě zbraně, ačkoli obojí bylo hráči často kritizováno. Automatické doplňování zdraví zlepšuje plynulost hry, netlačí tolik hráče k opatrnickému postupu a kempování. Omezená nosnost zbraní zase přispívá k tomu, že hráč během hry opravdu vyzkouší celý arzenál, zatímco v jedničce používal stále dokola dvě základní zbraně a ty speciální si šetřil na bossy a difficulty spiky. Dvojka samozřejmě do lokací zbraně vhodně rozmisťuje podle toho, které se zrovna budou na následující výzvy hodit.

Tvůrcům se ale opět nepovedlo udělat férovou obtížnost a poladit míru poškození. Tedy, v případě nepřátel zmizel otravný bullet sponge efekt, nicméně hráč sám je opět mimořádně křehký. Když se v některých situacích dostanete pod těžkou palbu, nestihnete se schovat dříve, než bídně zhynete. A někteří nepřátelé jsou schopní vám zasadit instakill. Vyloženě otravní jsou Chameleoni, kteří jsou neviditelní, zaregistrujete je tak vteřinu až dvě před útokem a na jakoukoli obtížnost vás sejmou jednou ranou. Pokud zrovna v nevhodnou chvíli nabíjíte zbraň, není žádná možnost se jim ubránit.

Slabé jsou též bossfighty, které sice působí velkolepě na pohled, ale nevyžadují po hráči žádný skill a jejich překonání tak nepřináší pocit satisfakce. Úplně nejhorší je finální boss, který je akorát otravný, ale funguje na něj jednoduchá strategie (nebo je to exploit?), k jejímuž zdárnému provedení by snad šlo vycvičit i průměrně inteligentního psa.

Kdybych měl zážitek z Resistance 2 k něčemu přirovnat, řekl bych, že je to něco jako takové sci-fi Call of Duty - se vším dobrým i špatným, co k tomu patří.

Pro: mnoha vylepšení proti prvnímu dílu, grafika, pestrost, zbraně

Proti: nízká výdrž hráče, nefér obtížnost, Chameleoni, slabé souboje s bossy

+8

Disney•Pixar Cars 2

  • PS3 65
U Cars 2 zde před mým hodnocením svítilo mizerných 43 %. Což je trochu škoda, protože v žádném případě nejde o tragédii či zcela jasně prvoplánovou a nedovařenou vějičku na fanoušky předlohy. Ostatně v dobových recenzích sklidila obstojná hodnocení s průměrem kolem 70 %.

Rozšklebené auťáky přináší do závodního žánru vlastně až překvapivě mnoho prvků a nesází jen na jednoduché závody z "A" do "B". Můžete zde jezdit po dvou kolech, ve smyku, pozpátku, přeskakovat překážky a při tom metat salta. Všechny tyto "machrovinky" samozřejmě nabíjejí nádržku pro krátkodobé zrychlení. Problém je bohužel v tom, že možností je tolik, že celý jízdní model působí přeplácaně, zároveň však v některých aspektech nedotaženě. Řítit se relativně standardními tratěmi v karosérii Bleska McQueena tak není bohužel taková zábava, jaká by mohla být.

Hra tak nabízí poměrně slušnou variabilitu v tom, jakým z způsobem se do cíle dokodrcáte. Vše ozvláštňuje obstojným množstvím módů a i když mód kariéry není kdovíjak dlouhý, neměl jsem pocit, že jde o vyloženě odrbanou hru podle filmu.

Jednotlivé závody jsou v módu suplujícím kariéru trochu sterilně řazené do několika sérií. Příběh zde v principu neexistuje, vše je pojaté jako simulace k tréninku nových agentů, což je trochu škoda. S překonáním posledního závodu se tak nedostavil prakticky žádný pocit zadostiučinění. Cars 2 se pyšní poměrně rozsáhlým "vozovým parkem". Najdeme všechny hlavní a drtivou většinu vedlejších postav z filmu. Rozdíl mezi nimi je však v samotných závodech poměrně malý. Překvapila mne v některých závodech vcelku přepálená obtížnost, díky které budou mít mladší hráči i díky ne úplně vyladěnému jízdnímu modelu nejspíš problém s postupem dál. Volba obtížnosti je přitom dostupná pouze v samostatných závodech.

Vizuálně hra po devíti letech vážně nikoho do kolen nedostane, ale nezestárla úplně strašně. Namluvení jednotlivých auťáků taky není vyloženě špatné.

Upřímně, Cars 2 je sice vcelku zapomenutelnou závodní hrou, ale zároveň na ní není nic vyloženě mizerného. Na rozdíl od některých her podle filmů nepůsobí jako ptákovina splácaná za dvě odpoledne a to se cení. Pro fanoušky předlohy tak lze vlastně s klidným svědomím doporučit, ostatní si na ni po těch letech stejně ani nevzpomenou.

Pro: Slušné možnosti jízdy; velké množství aut

Proti: Nedotažený jízdní model; příběh prakticky neexistuje; občas frustrující obtížnost

+8

Spyro 2: Gateway to Glimmer

  • PS3 75
spyro, jedna z milovanych ikon prveho playstationu...ako decko som plnu hru nikdy nehral, len demo jedneho alebo dvoch levelov...ked som vsak dospel k danemu levelu, zahltila ma vlna nostalgie, ze ved toto si pamatam :D

ale teraz o cca 20 rokov neskor, ked som si dal plnu hru, co si o nej myslim? no za prve, vzdy ma potesi navrat ku korenom a je fajn vidiet na com makali ludia z insomniacu, ktori sú dnes zodpovední za ratcheta a spider-mana. prave v tejto hre su uz prve naznaky na ich dalsiu seriu, Ratchet & Clank

hra si drzi svoje caro vdaka roznorodosti vyse 20 levelov a rozsireniu spyrovych schopnosti...hra trochu nepriamo deti moze naucit, ze nic nie je zadarmo, ked za vsetky nove schopnosti si musite zaplatit tvrdo nazbierane diamanty (a ano viem, ze ich na konci hry vsetky dostanete naspat, ale tak to detom nehovorte :D)

s cim som mal problem, tak boli vyzvy, pri ktorych som myslel, ze ten joystick zlomim v rukach, na to som uz mozno stary a chybaju mi patricne reflexy a hlavny problem bola kamera, vytacalo ma do nepricetna, ze otacanie kamery nie je podporovane analogovymi packami, ked uz prva verzia dualshocku vysla dva roky pred hrou, zial, vtedy asi nebol taky standard ako dnes

Pro: svety, postavy, schopnosti

Proti: niektore vyzvy, kamera

+8

Uncharted 2: Among Thieves

  • PS3 90
  • PS4 90
Po skvělé trojce jsem nemohl jinak než doplnit vzdělání druhým dílem a musím hned konstatovat, že to je opravdu zábava ale...

Úvodní scéna ve vlaku je dechberoucí a dlouho jsem nehrál něco takového, bylo to opravdu vypiplené do detailů ( ne nadarmo je Naughty Dogs mojim oblíbeným studiem). Jenže pak mi trochu přišlo, že hra ztratila trochu dech.

Nechci aby to znělo špatně, hra je opravdu akční, ale je tu na mne moc střílení a prostě chybí mi tu takový ten šmrnc jako ve třetím díle. Něco prostě to úplně netáhne dopředu tak, jak jsem si představoval. Ale jasně, je to druhý díl a jde vidět, že vyvojáři se prostě chybami učí a chtějí jít dopředu. To je na týhle sérii to krásné.

Takže pro doplnění vzdělání super, ale raději dám přednost těm dalším dílům.

Pro: filmovost, postavy, vtip, příběh

Proti: ovládání, obtížnost, až moc střílení, chybí šmrnc jako v dalších dílech, po úvodní scéně hra trochu ztratí dech

+8

The Simpsons Game

  • PS3 95
Dalsi úžasné dil simsonú. Tyhle simpsonovi mi pripomneli hodiny. Straveny u hry na automatech The Simpsons Arcade Game v astre na stalingrade ve zdare nad sazavou kam jsme chodili hravat po skole. Zabava od zacatku do konce hlavne pri hre dvou lidi zaroven. Medal of homer perfektni, a všechny ostatní taky. Takhle podle mě má vypadat zábavná skakacka. Škoda že takových her neni vic...

Pro: Úrovně, parodie, pribeh

Proti: Nemam nic

+7 +8 −1

Aliens vs Predator

  • PS3 70
Upřímně, ode hry jsem očekával více. Hlavně začátek vypadal velmi slibně (mariňák kampaň). Tísnivá atmosféra, všudypřítomní alieni, zajímavá kampaň. To se ale časem změní v prostou mlátičku s nudným příběhem. V podstatě příběh se dá i ingorovat.
Kampaň za predátora je zajímavý nápad, bohužel v celku nudný. PRostě není moc co dělat. Za aliena by to bylo i zábavné, ale kamera tomu prostě není přizpůsobena. Nedá se zorientovat v prostoru, těžko se odhaduje místo dopadu a směr.

Naětestí hra není příliš dlouhá a jako odreagovačka může sloužit dobře. Nehodnotím multiplayer, protože v době, kdy jsem hru hrál, už žádný multiplayer neexistoval.

Pro: Začátek, nápady za perdátora a aliena

Proti: Příběh moc není, kamera, nuda za predátora

+7

Aliens: Colonial Marines

  • PS3 60
Hra, ke které se čas od času vrátím s nadějí, že to třeba nebude zas tak hrozné, jak si pamatuji a užiji si, coby fanoušek série, alespoň vložené licenční kvality (využití herců, přímé odkazy na filmy, epizodu v LV-426). A vždycky stejně narazím. Po relativně nadějném úvodu, kdy se ještě jakžtakž daří autorům maskovat hloupost xenomorphů slušnými naskriptovanými situacemi, následuje ubíjející nuda bez atmosféry s plejádou nezajímavých misí, otravných lidských protivníků a minimem fanouškovské radosti. Není to tak, že by v Aliens: Colonial Marines nebyly fajn momenty. Cokoli, co dýchá potenciálem, je ale vždy sraženo nějakým mizerným vývojářským rozhodnutím. Velká škoda, protože tohle mohla být TA hra pro milovníky Vetřelce. Místo toho zůstalo nedotažené demo, které je přesnou ukázkou toho, když si někdo ukousne velké sousto. Ještě že jsme po letech dostali alespoň to Isolation...
+7

Dead Space 3

  • PS3 60
Kde začít. Možná menší historií: neskutečně se mi líbil první díl. Dvojku jsem si i přes akčnější pojetí užil. Bavily mě i odbočky na Wii a Androidu. Ale u trojky jsem chvílemi skoro trpěl. Ne snad proto, že by mi vadila očividná inspirace Lost Planet (protože v rámci atmosféry mi ledové pláně v dobrém připomněly kultovní Věc Johna Carpentera). Hádanek ubylo, akce je znovu o něco víc tlačena do popředí, ale minimálně první třetina je hodně blízko první herní štaci Isaaca Clarkea. Vyloženě na hubu spadne Dead Space 3 v poslední třetině, kdy se tvůrci hry z nějakého absurdního důvodu rozhodli natahovat (aniž by to bylo třeba). A tak se hráč pořád někam vrací a když už neprochází stejné lokace, tak prochází lokace téměř identické, za každými druhými dveřmi je loading a hra nahání čas vlnami nepřátel (když projdete 6 malých místností a z toho ve 2 vás čeká loading a ve 3 potvory a zas jen potvory, je to vyloženě frustrující). Byla by to skvělá hra, kdyby ji autoři uměle nenatahovali. Bez toho by měla sice nějakých 10 hodin a já bych jí s klidem nalepil 80%. Takhle za 60% pro díl, který bohužel právem pohřbil celou sérii.
+7 +8 −1

Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends

  • PS3 75
Další hra se série "zapař si s bráchou/kámošem/přítelkyní." Jednoduchá rubačka, která své kouzlo získává až v multiplayerovém běsnění. U podobných her se vždycky vyplatí hrát stylem Tekken, kdy zuřivě mlátíte do ovladače doufaje, že najednou spustíte nějaké mega-killing kombo. Zde sice k ničemu takovému nedošlo, ale tato taktika nám alespoň pomohla uchopit základy ovládání, aniž bysme museli cokoliv pročítat.

Postavy, za které lze hrát, jsou dosti nevyrovnané. Pokud hru neznáte, často se vám stane, že si zvolíte postavu, která je o dost slabší, než ta, kterou si zvolil váš protihráč. Za mě je tou nejlepší rozhodně leopardice Su Wu.

Graficky se jedná o naprostý průměr. Hráno na PS3 a myslím, že v roce 2015 by měla tato mašinka i na víc. Neurozí, neohromí. I když některé efekty (zvláště při aktivování speciálních schopností) jsou zpracovány moc pěkně. Hudební doprovod je příjemný, tématický.

Výhodou je, že i po nesčetném počtu soubojů jsme najednou objevili novou arénu. Nevím, jestli to bylo naší zaujatostí pro určité konkrétní levely nebo jsme byli prostě jenom slepí, každopádně nám to zážitek o pár hodin zase natáhlo. Jakmile ale vyzkoušítě všechny postavy a arény, hra poměrně brzy zevšední. Pak je nejlepší od ní dát na pár týdnů ruce pryč a vrátit se až zase zapomenete veškeré ovládání. Pak nastává opět parádní řežba. Alespoň na pár matchů.

Pro: Pro fandy KFP povinnost, mlátička pro celou rodinu, spousta postav

Proti: Po chvíli zevšední, singleplayer téměř zbytečný

+6

SpongeBob SquarePants: Plankton's Robotic Revenge

  • PS3 75
Když jsem sháněl nějakou hru na PS3 pro mého osmiletého bráchu, abych ho na chvíli odkurtoval od počítače, kde mu od rána do večera běží videa "jůtůberů" (z čehož už celé rodině začíná pěkně hrabat), tak mi padl do oka tenhle žlutej kravaťák. Brácha je velký fanda seriálového SpongeBoba a musím přiznat, že i mě se absurdní humor v tomto animáku zamlouvá. Trochu mi to připomíná časy, kdy jsem každý víkend vstával se slepicema, abych mohl koukat na Timona a Pumbu (a pak pařit na starém PS1).

Už při čtení popisku jsem si říkal, že tahle hra bude stát za houby. Jaké bylo mé překvapení, když jsme jí večer s přítelkyní hru zapnuli a za pár hodin jsme jí měli celou přelousklou. No a ještě jsme se poté rozčilovali, jak to bylo vlastně krátký!

Ano, smaozřejmě je to hra převážně pro děti. Grafika je hezky barevná, hratelnost přívětivá, boss-fighty mnohdy jednodušší než některé pasáže s běžnými nepřáteli, ale má to svoje kouzlo. Systém vylepšování a nakupování nových zbraní je příjemné osvěžení během nekonečných soubojů s Planktonovými přivrženci. Osobně jsme si nejvíce oblíbili na maximum vytuněný laser se žlutým paprskem, ale i ostatní zbraně mají co nabídnout. Vlastně každá nabízí něco absolutně odlišného a je jen na hráči, který styl hraní mu vyhovuje.

No dobrá, nás dospěláky to chytlo a na těch pár hodin nepustilo ani na záchod. Druhý den ráno, ale přišla zkouška ohněm. Bude se hra líbit i druhákovi základní školy? Nebudu vás napínat, líbila. Hra se dá samozřejmě projít i v režimu jednoho hráče, ale to jsme ani nezkoušeli. Připravili bysme se akorát o zábavu a o pocit z kolektivní destrukce robotických nepřátel.

SpongeBob je zkrátka hra, kterou si pustíte, za pár hodin dohrajete a nemáte z toho vůbec špatný pocit. A pro děti to platí dvojnásob. Nečekejte extra příběh nebo vypilovaný RPG systém. Je to prostě jen dětská střílečka. Nic víc, nic míň.

Pro: Sympatická grafika, systém vylepšování, chytlavá jízda na zimní večery

Proti: Příliš krátké, jednoduchost sama (nebo je to výhoda?)

+5

Sly Cooper: Thieves in Time

  • PS3 90
  • Vita 90
Absolutně skvělá skákačka z tohoto světa. 4 díl nádherně pokračuje v Slyově pouti a doteď se modlím a doufám v remaster či další díl. Obrovským plusem je za mě český dabing u kterého jsem se chvílema řezal smíchy. Hláška s řízkama mi zůstala v hlavě doteď.

Pro: Český dabing, hratelnost, příběh, prostředí, grafika

Proti: Celkem jednoduché, ještě není pokračování

+5

Rambo: The Video Game

  • PS3 15
Strašná ostuda, o to víc nepochopitelná, že s Terminátorem si Studio Teyon o pár let později poradilo relativně slušně. Zato Rambo, ten to chudák schytal skoro všude. Grafika mizerná. Hlavní hrdina připomínající svůj filmový předobraz leda po požití alkoholu. Jednoduchá herní náplň by nutně nevadila, ale na PS3 s ovladačem to bylo ryzí utrpení. A ta směšně krátká délka, to byl poslední hřebíček do rakve (i když vzhledem ke kvalitám hry to vlastně bylo vysvobození). Dostat se k tomu dnes, zadarmo, asi bych byl smířlivější. Ale v době vydání, za plnou cenu, to byl v podstatě vtip. Fast & Furious Crossroads je taky výsměch fanouškům originálu, ale tam jsem měl pocit, že měl někdo zpočátku alespoň ambice a pak postupem času buď došly peníze, nebo se na to zkrátka autoři vykašlali. Zato Rambo působí dojmem, že od začátku měl být jen dojnou krávou, kde se nesnažil vůbec nikdo. Fuj.
+5 +6 −1

Grand Theft Auto V

  • PC 100
  • PS3 100
  • PS4 100
GTA nikdy nebyla má úplně nejlepší série, ani nějak zvláště oblíbená, ale Rockstar uznávám a určitě jsem měl velká očekávání. Ale nemám asi nic víc dodat než co bylo řečeno přede mnou v mnoha recenzích a komentářů. Prostě velká herní událost která se horko těžko bude překonávat. Svou rozsáhlostí a vším co se dá dělat a třemi hratelnými postavami jde o epos.

Pro: všechno

Proti: pár věcí se dycky najde, ale proč si kazit požitek

+5

Heavenly Sword

  • PS3 90
V případě této hry, jedné z klíčových launch exklusivit Playstationu 3, půjdu pravděpodobně dost proti proudu. I přes notnou dávku kontroverze a některé nesporné zápory, které tu správně zmínil JohnCZ se odvážím i tak tvrdit, že jde o naprosto výjimečný titul s až uměleckým přesahem, který nejenže nemá ve hrách obdoby, ale sám o sobě by mohl teoreticky definovat zcela nový herní žánr, pracovně nazvaný tzv. „filmovou hrou“ (pozor, nikoli „herním filmem“:-) ). A už kvůli tomu se vyzkoušení HS, (na to jedno pitomé odpoledne), sakra vyplatí.

Dobře si pamatuji úvodní počátky dění, kolem této hry. Od zcela neznámého studia, neznámá hra, která před samotným launchem PS3, právem veřejnosti učarovala svou neuvěřitelnou grafikou a uměleckým ztvárněním boje, proti desítkám nepřátel najednou. Třeba říct a dvojitě i podtrhnout, že od samotného začátku, od hry nikdo nečekal - hlubší herní náplň. Mělo jít o pouhou stylovou rubačku, která především sloužila jako reklama na HW schopnosti Playstationu 3. Následné zmínky tvůrců o tom, že se na hře podílí i borec z filmového průmyslu Andy Serkis, šly ve finále spíš stranou a do stínu zmíněného očekávání, zda-li se hlavně dostojí té neuvěřitelné grafice nebo si tu Sony kope mnohem spíš svůj vlastní hrob. Když pak, v tehdejší kontroverzi HS konečně vyšlo, bohužel to celé tak trochu i kontroverzně dopadlo... První tábor hráčů (tj. ti, co dění kolem HS podrobně sledovali), byl díky obrovskému hype zklamaný především až tristními poklesy FPS v samotné hře (ačkoli nutno říct, že graficky se jednalo o jeden z nejlépe vypadajících titulů na PS3 - OBECNĚ a to se tu bavíme pouze o launch hře) a opomenuli bohužel vše ostatní. Druhý tábor hráčů (tj. ti, kteří tolik dění nesledovali), byl naopak zase znechucen jednoduchou herní náplní a krátkostí hry v pořizovací ceně 1 690 Kč, ještě v obrovském hype samotného Sony (ačkoli tahle hra ale právě od začátku byla a i měla být - pouhou "jednoduchou" rubačkou).

Pokud bychom si však odmysleli nepovedený marketing a vzali toto v potaz předem, v HS se nám začnou takřka okamžitě formovat kvality zcela jiné. A zde je třeba teprve zbystřit, protože i když tyto kvality nemusí mít sympatie masového publika a v herním světě jsou doslova ojedinělé, dost možná se právě díky nim, pro vás HS může stát - naprosto nezapomenutelnou vzpomínkou a zážitkem. Navenek se totiž jeví ona informace o ztvárnění hl. záporáka hry Andy Serkisem pro samotnou hru, jako značně fádní. Ačkoli je místní král Bohan v podání Serkise, podle mého jedním z nejlepších záporáků v herním světě všech dob, nejde tu zdaleka jen o něj a jeho přítomnost.. S nevídanou hloubkou a uvěřitelností se setkáte u všech postav hry (díky motion-capturingu) a to ve výpravnosti, herectví a kvalitě hodných, bez přeháněk - divadelních či filmových představení. Jen zdánlivě se pak může zdát, že toto neovlivňuje gameplay hraní jako takové... Protože i když je HS stále v jádru tou "obyčejnou" rubačkou (navíc s několika gameplayovými "ale"), do mysli se vám při hraní HS vkrádá něco zcela jiného. Jako byste totiž osudovým příběhem s Nariko při hraní, skutečně – žili.. Jako byste sami, od srdce, chtěli ty stovky nepřátel ve službách ďábelského Bohana vybít. Jakoby se samotná honba za likvidací Bohana stala osobní věcí přímo - pro vás. Vlastní touha, která je mnohem niternějším prožitkem, než kupříkladu dovádění Kratose, v jeho lehce povrchních krvavých likvidací Olympu, jakkoli to bylo gameplayem samozřejmě skvělé.

Najednou vám fakt, že jde jen o prostou rubačku, může zmizet před očima jako pára nad hrncem a lehce repetitivní rubání pouze v pár hodinách, které hra dohromady nabízí, předá jiný vyšší smysl. Ač to v žádném z trailerů před vydáním HS buh ví proč nezaznělo, gameplay, zde byl autory viditelně podřízen - samotné výpravě, příběhu, herectví, hloubce všech postav, nekonečné atmosféře a gradaci děje. Jakoby to byl právě samotný děj, který tu dirigoval, že hra musí být žánrově rubačkou a ničím jiným. Jakoby samotná gradace děje a vývin událostí ve hře, byly tím jediným pravým důvodem, proč ty desítky nepřátel jedním šmahem Heavenly Swordu, uspokojivě kosíte až v samotném závěru hry. Jakoby fakt, že je v tu chvíli gameplay skutečně enormně uspokojující - zároveň nebyl důvodem k tomu, že mi ho hra předá déle než jen na pár drobných chvil, protože jinak by se mohla rozplynout právě ta dokonalá výprava děje a jeho osudovost.. Gameplay tu zkrátka a jednoduše nehraje jedinou hlavní roli (ač pořád časově tvoří 90% celé hry a sám o sobě i s drobnými muškami funguje perfektně). Je tu ještě dotvářen o jakési filmové výpravné estetično, které do HS právě přidává ten unikátní emoční rozměr navíc.  Doslova „filmová hra“, chtělo by se říct..

Heavenly Sword tak určitě není pro každého.. Zdaleka to není ani vhodný titul na propagaci nové herní konzole pro masy, podobně jako by tomu nemohlo být i v případě např. Hellbladu, jinému zcela unikátnímu počinu od stejných autorů. HS mohu vyčíst samozřejmě spoustu věcí.. Ať už mírnou těžkopádnost ovládání, hromádku misí s nepovedenou kuší nebo nezvyklý rytmus soubojového systému. Mohu mu vyčíst i podstatou jednodušší náplň gameplaye (ačkoli to v délce hry absolutně nevadí) a občasné propady snímků za vteřinu. Co je však nutno ale jedním dechem i dodat a v čem by měl být Heavenly Sword především také zmíněn - tak je rozhodně jeho jedinečně předaná emoce a silný prožitek ze samotného dějství. To je totiž něco, co se ve hrách vážně jen tak nevidí.

Pokud máte možnost si to zahrát, máte trochu trpělivosti a chuti na atypickou rubačku, rozhodně HS vyzkoušejte a nekažte si zážitek předem, koukáním na YouTube sestřihy.. I přes negativní hodnocení jiných, za to tahle hra definitivně stojí!




Pro:  
-
nevídaná hloubka a uvěřitelnost všech fantasy postav hry, fantastická výprava, citlivě vystavěný děj směrem k samotnému gameplayi a hře, smysl pro uvěřitelné drama, stylovost a celková „osudová“ atmosféra, nádherná hudba a až ďábelsky povedený hlavní záporák. To jsou základní pilíře této hry, dovedené v naprostou dokonalost.
- do kladů rozhodně uvádím i skvělou animaci a propracovanost bojového systému (nenechte se zmást, to, že je tento systém jiný než v jiných hrách, neznamená apriori, že je špatný) a samozřejmě nádhernou grafiku své doby. 

Proti:  
- občasný a bohužel výrazný pokles FPS (zvlášť v případě desítek a desítek nepřátel na jedné obrazovce), střelba z kuše byla skutečně otravná (naštěstí se tu ale bavíme jen o hrstce misí), málo nápadů v samotném gameplayi a chtělo by se možná říct i krátkost hry. Na druhou stranu, ale.. Potřebujete mít hru vážně tak dlouhou, pokud vám ta krátká, zprostředkuje možná zážitek daleko silnější?
+5