Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Blair Witch

  • PC 50
Začnu tím lepším - na hře se mi líbilo příběhové zakončení, které bylo ve stylu časové smyčky, což je za mě rozhodně plus. Psí společník Bullet byl vykreslen dobře a docela mi i přirostl k srdci.

Ovládání mně nějak nesedlo a většinu hry jsem protrpěl. Hra neměla ani nijak dobrou atmosféru, protože použivala laciné jump-scary.

Blair Witch má opravdu debilní ukládací systém a jednou se mi stalo, že jsem přišel o hodinu postupu, což je v šestihodinové hře docela na prd. Ikdyž jsem v prvním odstavci vychvaloval příběh,  tak ta část v budově na konci byla zbytečně dlouhá. 

Pokud jste si Blair Witch stihli vyzvednout na Epicu zdarma (jako třeba já), tak to za vyzkoušení stojí, protože vám dohrání nezabere víc jak 6 hodin. Pokud ale uvažujete o koupi, tak si to ještě jednou promyslete.

Pro: Příběh, Bullet

Proti: Ovládání, ukládací systém, jump-scares, příběh byl trochu natažený

+5

Magic: The Gathering Arena

  • PC 90
U papírové verze hry jsem strávil nespočet večerů, takže se ve hře docela vyznám a byl jsem rád, když se hra přesunula i do online režimu. Když to porovnám s ostatními karetními hrami, tak to není vůbec P2W, ale samozřejmě se tam něco dokoupit za reálné peníze dá.

S příchodem Arény vznikl i nový formát (Historic), který je dle mého názoru momentálně lepší než Standard. Hra má super animace a intuitivní ovládání. Ze začátku budete muset k vytvoření k prvního balíčku trochu zabrat, ale stojí to za to.

Pro: Dobrá varianta jak hrát MTG online, efekty, hudba, zábavný gameplay, oproti ostatním karetním hrám není P2W

Proti: Chybí formáty jako Modern nebo Pioneer

+5

Hellblade: Senua's Sacrifice

  • PC 90
Hellblade je opravdu netradiční hra, která ve vás zaručeně vyvolá emoce. Já, jakožto milovník severské kultury, jsem si tuto hru užíval ještě víc než kdokoliv jiný.

Většina her má dobrý soundtrack, ale ta hudba, co hraje na konci této hry ( ať už v Helu nebo v titulkách), je opravdu skvělá.

Moje jediná výtka směřuje k hádankam, které po chvíli začínají být dost repetetivní a dost těžké. Momentálně seženete hru za pár euro, takže neváhejte a kupujte.

Pro: Grafika, příběh, soundtrack, zajímá hlavní postava, zábavné souboje

Proti: Po chvíli začínají být hádanky repetetivní

+6 +7 −1

The Walking Dead: Season Two - Episode 2: A House Divided

  • PC 85
Úplně nechápu, proč je druhá série hodnocena o několik procent méně než ta první. Jedinej rozdíl bych viděl v tom, že vás hra nenutí hodinu startovat vlak atd., což je rozhodně dobře. Prostě druhá sezóna je víc příběhová, což je přece jenom účel takovýhto her. Tahle epizoda mně připadala jako dost dobrá a ten moment, kdy se tam zjevil Kenny, to bylo fakt něco.
+4 +7 −3

Stronghold Crusader

  • PC 90
Stronghold Crusader je hra, která skvěle kombinuje prvky budovatelé strategie a strategie bojové. Grafika je momentálně sice trochu zastaralá, ale vůbec to nevadí, protože to vyvažuje dost intuitivní ovládání, které se naučíte téměř hned a kdybych měl popsat skvělost soundtracku, tak bych tady byl až do zítra. Stronghold Crusader je prostě jedna z nejlepších strategií, co existuje.

Pro: Ovládání, soundtrack, dobrej pocit z hraní

Proti: Zastaralá grafika

+8

Tubular Worlds

  • PC 70
Namlsán celkem snadným pokořením Raptoru jsem si zkusil ještě jednu "raketku", Tubular Worlds, kterou jsem v dětství hrál, ale určitě nedohrál.

Tubular Worlds se mi na první pohled líbila o něco více než Raptor ze stejného roku. Grafika je osobitější, v každém světě jiná a hraje všemi barvami, originálně vypadají i všechny monstra a hlavně bossové, v intru je pár moc hezkých obrázků. Příběh samozřejmě není, ale to jsem ani nečekal, jen pár řádků o boji s nějakým nepřítelem.

Tak jsem to zkusil, říkal jsem si, že to není zas tak těžké, dostal se do třetího kola prvního světa a, kde jsem ztratil třetí život... a game over. Žádné uložení, žádný password po kole, nebo aspoň continue. Jediné jak si prodloužit život je sesbírat 100 kuliček pro jeden život a asi dvakrát jsem ve hře život našel. Ve hře jsou celkem 4 světy a každý má 4 kola. Poslední kolo každého světa je monumentální boss, kterého likvidujete na etapy. Na tři životy se 16 kol zkrátka nedá projít, navíc zde platí tradiční pravidlo - zasáhnou Vás, ztratíte všechny zbraně, což v pozdějších kolech znamená konec, neboť proti drtivé přesile nemáte šanci se základní zbraní přežít ani deset sekund.

Takže přišel na řadu DosBox se save states. Aby to byla aspoň trošku výzva, ukládal jsem vždy pouze na začátku kola. A celkem jsem se bavil. Hra je nejen hezká, ale i dobře vymyšlená, soupeři a překážky se dynamicky střídají, boss fighty jsou naprosto úžasné, zejména obrovská loď plná dílčích součástí na zničení ve třetím světě. Líbil se mi tradiční upgrade zbraní jak to znám z automatovek - tři druhy a každý má asi 5 stupňů, k tomu rakety, rychlost, rotující štíty. A pokud si člověk dává pozor, drží se vzadu, tak se některá kola dají i celkem snadno vyhrát. Jiné pasáže, zejména boss fighty jsem si zopakoval třeba 20*. I s tím ukládáním na začátku kol to bylo celkem náročný a za ten celý boj se mi hra odměnila asi pětisekundovou animací a hláškou, že má zkusit těžší obtížnost! Tak určitě.

Tubular Worlds je pěkná a povedená arkáda, kterou bohužel stejně jako spoustu arkád z první půlky 90. let nelze poctivě dohrát. Jsem si stoprocentně jistý, že i kdybych u toho seděl týdny a trénoval, tak bych se na konec v životě nedostal. A taková hra, byť celkem povedená ode mě víc než 70% nedostane.
+19

Horizon Zero Dawn

  • PS5 65
Tak dlouho jsem se vyhýbal hrám od Ubisoftu, až jsem se k jedné stejně nakonec dostal. Čím víc PS4 (ex)exkluzivit se mi za poslední dobu dostalo pod ruku, tím víc mi přináší další a další zklamání. Horizon Zero Dawn je jen dalším generickým open-worldem bez duše, který v sobě nemá vůbec nic, čím by mě dokázal zaujmout.

I když nemůžu říct, že by příběhová premisa nebyla pro mě zajímavá, musím podotknout, že se nejedná o nic převratného. Vždycky mě zajímá v post-apo kulisách postupně zjišťovat, co se stalo se světem předtím, než se dostal do stavu, v jakém je teď. Vývojáři tady ale vsadili na jistotu a servírují vám další open world, kdy lidstvo zničilo samo sebe. Jak originální.

Po hratelnostní stránce je Horizon Zero Dawn standardní, divoce průměrná záležitost. I když se mi ze začátku velmi líbil nápad, že každý mechaňák má slabá místa, která je nutno využít a je tedy žádoucí postupovat chytře, pečlivě, přesně jako lovec, který loví kořist a je vždy pánem situace. No, ve hře možná náznak něčeho takového je, ale bohužel to většinu času nefunguje. Naplánovat si můžete co chcete, položit pasti do předem promyšlené trasy a přichystat si elementální vybavení přesně proti danému nepříteli, ale v momentě, kdy mechaňáka zasáhne první střela, spustí se všude okolo absolutní mayhem, protože vámi lovená kořist není nikdy sama. Do boje se najednou přidají jeho 3 kamarádi, krokodýli z řeky 3 kilometry od vás a hejno mecha-supů, co náhodou letělo kolem. Slovy pana Lábuse, "V tu chvíli jde celá moje režie do prdele". Nevím jak si autoři představovali, že se můžete soustředit na slabá místa jednoho nepřítele, když vás do prachu zadupává okolo jdoucí stádo mecha-hrochů. Nejlepší jsou tedy bossfighty jeden na jednoho, kde můžete do plna uplatnit vámi vymyšlenou taktiku, ale těch je ve hře minimum. Souboj proti humanoidům nechám úplně stranou, protože ten je pouhou směšnou fraškou. Logiku toho, že se snažím odvrátit apokalypsu elitních bojových strojů, které měly za úkol cupovat celé armády, pomocí LUKU se ZAPÁLENÝM ŠÍPEM, raději diskutovat ani nebudu. Kdyby dal někdo Sáře Connorové luk hned v prvním Terminátorovi, bylo by asi po sérii.

Proti světu samotnému žádné výhrady nemám, ale ničím mě neohromil, ať se jedná o grafiku samotnou nebo scenérie, všechno bylo v minimálních mezích, co bych od hry z roku 2017 čekal, nic výjimečného. Podíváme se do různých biomů, což je fajn, ale cestování po světě nepřináší nic tak zajímavého nebo zábavného, abyste všude jezdili po svých. Spíš na naopak, cesty jsou plné nepřátel a jelikož i blbá mechanická variace koně je vůči vám agresivní, každou chvíli budete v situaci, kdy na vás někdo útočí, a o nějakém klidném projíždění a kochání se krajinou si můžete nechat zdát. Takže díky bohu za fast travel.

Příběh sice není moc originální, ale zároveň mi přišel jako nejlepší část hry. Jednoduše mě zajímalo, co autoři vymysleli a chtěl jsem se dozvědět co nejvíc o tom, co se světem stalo. To stejné ale nemůžu říct o vedlejších úkolech. Některé jsou docela fajn, pár z nich neurazí, ale naprostá většina je generická snůška fetch questů s dementními dialogy a ošklivými animacemi obličejů a vlastně postav celkově.

Random NPC: "Oh no! I lost my *random item*!"
Random Aloy: "I will find your *random item*.

Toto je na slovo přesná replika, kterou jsem slyšel asi 5x.

Postavy spolu rozmlouvají při statické kameře, která jen přepíná z postavy na postavu, a hýbají maximálně tak rukama a hubou, pevně přibité k podlaze, aby ještě více vynikly nelidské robotické animace jejich tupých ksichtů. V RPGčku z roku 2005 budiž, ale dneska? Děs.

No kolem a kolem, Horizon Zero Dawn je dalším generickým open worldem, který je sice zábavné hrát, ale nic si z hraní neodnesete. Je to jedna z těch her, u které za týden zapomene, o čem byla, za dva týdny jak se jmenuje i hlavní hrdina a za rok, že jste ji vůbec hráli. Kdybych hru hrál na pooperačním čerstvě po lobotomii, asi bych z ní byl úplně stejně nadšený, jako teď po dohrání. Přesně jako z jakékoliv hry od Ubisoftu.

Pro: Design botů, Aloy, částečně hlavní příběh

Proti: Celková generičnost zážitku, který nijak nevybočuje a v ničem nevyniká

+18 +25 −7

Gobliiins

  • PC 70
My, kdož jsme vyrůstali v 90. letech, jsme se mohli Goblinům vyhnout jen kdybychom sami chtěli. Byli skoro na každém počítači. Přiznám se, že jsem tehdy tíhnul spíše k plošinovkám, a tak jsem v dětství ve hře nikdy daleko nepostoupil. Proto k ní necítím žádnou výraznou nostalgii.

V nejmenovaném království vládne klid a mír, panovník se spíše než válečným výpadům věnuje pořádání hostin. Jedna z nich je ale narušena černou magií, někdo očaroval krále! Do této pohádkové země totiž vstoupilo voodoo. Naštěstí se najde chrabrý rytíř za klávesnicí, který poradou a postrkováním tři skřítky přes nebezpečenství provede a ctěného panovníka tak zachrání.

Nejsem si jistý, do jaké skupiny her Gobliiins zařadit. Hrou provádíte tři skřítky / gobliny. Každý má své nadání, proto je vždy třeba puzzle řešit s pomocí všech tří skřítků. Jenže na adventuru řešíte vždy nestandardně pouze jednu obrazovku. Když je vše hotové, jdete dál. Oproti standardním adventurám jste dále ochuzeni o rozhovory (s výjimkou pár vysvětlujících tabulí mezi levely) a dále o zkoumání prostředí. Předměty se pojmenují až po sebrání a jinak prostředí na kurzor nijak nereaguje. Prostředím jedné obrazovky se Gobliiins blíží k logickým hrám. Problém je, že problémy v Gobliiins postrádají sebemenší element logiky, a tak nastupuje zkoušení všeho na vše. Jako standardní problém bych jmenoval rébus 4 jablek z 2. obrazovky. K postupu potřebujete dvě, ale která? To nelze zjistit jinak než metodou pokus omyl. Au, tohle opravdu bolelo.

Hra se prezentuje nezaměnitelnou grafikou. Kdo ve věkové skupině 30+ by spatřil screen shot ze hry, okamžitě by Gobliiins identifikoval. Navíc je vše krásně animované a hýbe se více, než je na počátku 90. letech standardní. Zvuky má hra asi tři, tak o nich raději pomlčíme.

První úrovně pro mne byly utrpením. Do hry jsem se nemohl dostat a nebavila mne. Od půlky se to značně zlepšilo. Buďto jsou závěrečné levely opravdu objektivně lepší, nebo jsem si zvykl na nelogickou logiku autorů a už mne tolik nevytáčela, těžko říct. Posledních 6 levelů jsem dojel na jeden zátah a za level s drakem a poslední souboj smekám pomyslný klobouk. Následuje kratičké jednoobrazovkové outro.

Hra obsahuje 22 levelů, bohužel se však na některé obrazovky několikrát vrací. Na úvodní obrazovku před čarodějovu chaloupku se vrátíte celkem třikrát, jednou se vrátíte k modré soše Kršny nebo kdo to je a jednou na nádvoří hradu k písaři. Celkem tedy zbyde 17 unikátních obrazovek, které jsou nádherně vykreslené do posledního pixelu.

Gobliiins se dočkali tří pokračování. Jelikož jdou o nich nejen tady na databázi zkazky, že jsou ještě těžší než první díl, zatím mne nijak nelákají. Snad při větším herním suchu? Ke konci jsem se celkem bavil, ale logika si zde vzala dovolenou a hra se tak nějak nemůže rozhodnout, je-li logickou hrou nebo adventurou. Domnívám se, že u spousty hráčů zapracovala nostalgie a že zapomínají, jak frustrující tato hra umí být. A nebo jsem troubelín. I to je možné ;)

Pro: Nádherná kreslená grafika, problémy se řeší vždy pouze na jedné obrazovce.

Proti: Na logiku ve hře narážíme asi tak často jako v Praze na duhového jednorožce.

+29

South Park: The Fractured But Whole - From Dusk Till Casa Bonita

  • PC 80
V tomto rozšírení pre South Park: The Fractured But Whole sa vyberieme do Cartmanovej obľúbenej reštaurácie, Casa Bonita a posnažíme sa pomôcť Mysterionovi zachrániť Kennyho sestru. ( nie že by Kenny bol Mysterion ).

➤zápletka: Mysterion nás kontaktoval, pretože hrozí že sa s Karen, Kennyho sestry stane upír. A mi sme sa tomu rozhodli zabrániť. Nič zložité, no zároveň zažijeme kopec zábavy a humoru.
➤lokácia: po celý čas sme sa pohybovali v krásnej Case Bonite. A musím uznať že sa nedivím Cartmanovy že je to jeho obľúbená reštaurácia. Prešli sme si rôzne zákutia ako pirátska jaskyňa, či miestnosť s arkádovými hrami. Až sme sa dostali na samotný vrh, kde sa odohrával jeden z finálových súbojov. 
➤špecializácia: na začiatku nám Mysterion poskytne novú triedu pre našu postavu s názvom Netherborn. No zo základnej hry som mal už svoj osvedčený build, takže jediné čo som používal bol útok s kosou. Každopádne musím oceniť originalitu a efekty schopností.
➤spoločník: ako nový hrateľný spoločník sa k nám pridá gotička Henrietta. Ona sama o sebe hovorí ako o satanistickej triede a uznávam že sa nemýli. Jej schopnosti sú super a perfektne mi zapadá do tímu, keďže dokáže liečiť aj dať celkom slušné poškodenie. A samozrejme kto by nemal rád gotické hlášky. Nebudete môcť používať vami vybraných spoločníkov, ale dostanete do tímu Coona a Mysteriona k Henriette a samozrejme vašej postave. 
➤nepriatelia: zabojujeme si hlavne proti rôznym upírom, ktorí vyzerajú cool a aj majú cool schopnosti. Ale stretneme aj pár iných nepriateľov. Dvaja najvýraznejší sa objavia na konci. Obidva finálne bossfighty sú super a celkom výzva. Plus do toho celého hraje aj skvelá hudba, čiže som si koniec len užíval.
➤vodný level: čakal by som všetko, ale takýto chvíľkový 2D úlet s výťahovou hudbou určite nie :D


!! Záverečné hodnotenie !!
From Dusk Till Casa Bonita zaberie okolo jednej hodiny. A po tej hodine môžem len snívať o tom že raz navštívim niečo ako je Casa Bonita. Vôbec sa nedivím Cartmanovy že je vždy taký nadržaný, keď má túto reštauráciu snov navštíviť. Skvelé DLC a dúfam, že Bring The Crunch, ktoré ma ešte čaká bude na rovnakej úrovni.

HODNOTENIE: 80/100%
+17

Raptor: Call of the Shadows

  • PC 70
Dostal jsem chuť si zahrát nějakou pohodovku na jedno odpoledne a Raptor to splnil beze zbytku. Raptoru a podobným hrám jsme v dětství říkali prostě "raketka" a tomuto žánru se dařilo především na konzolích a automatech. Na PC bych zástupců tohoto arkádového subžánru spočítal na prstech na prsté jedné, dvou rukou (Xenon 1-2, Tyrian, Tubular Worlds, Stargunner a tím moje paměť končí).

Strukturou je to typická Apogee hra, tedy 3 epizody po 9 misích s tím že jako v každé raketce je boss na konci každého kola. Obtížnost je vyvážená, na začátku je to pohodovka, na konci přituhuje a pořádně. Tou dobou jsem už ale měl naškudlené peníze, takže twin lasers a štíty to jistily. Hra neháže žádné klacky pod nohy, takže mezi misemi se dá normálně ukládat, jeden zásah neznamená smrt, protože máte určitou energii. Kromě toho mezi misemi zúročíte nasbírané peníze a můžete si kupovat různé zbraně, doplnění energie, štíty a prodávat co už nepotřebujete.

Jak jsem psal, ze začátku je to pohoda, nepřátel je dost, ale dá se jim snadno vyhnout, nebo je zničit. S lepšími zbraněmi se vyhýbat přestanete a přepadne Vás touha zničit všechno na obrazovce - kromě různých tanků a poletuch se dá protipozemními zbraněmi likvidovat prakticky vše na zemi - budovy, sklady, různé instalace, vše bouchá ve spektakulárních ohňostrojích. Ke konci je to naopak šílený bordel, nepřátelé létají v houfech, střílí do všech stran kulky, rakety nebo i lasery, které jedním zásahem smažou veškerou energii. Takže je lepší držet se pěkně u strany a likvidovat jen co Vás přímo ohrožuje. Ovládat to lze klávesnicí, což je přesnější, ale tužší a nebo myší, kdy je ovládání trošku nepřesné, ale za to rychle uniknete různým houfům střel.

To vše v neurážející ručně kreslené grafice, která je na začátku víceméně stále stejná, ke konci nabídne i nějaké variace prostředí. Příběh tu absentuje, ale po završení epizody se dočkáte kratičké animace a nějakého toho generického textu ve stylu "gratulejeme jsi největší hrdina".

Raptor je zkrátka naprosto klasická "raketka" u které je těžko něco extra vytknout, nebo chválit. Osobně mám mnohem radši automatovou sérii R-Type, ale jak jsem psal, na zabití jednoho odpoledne je to fajn.
+18

SUPERHOT VR

  • Quest 90
Superhot je ten typ hry, která sice stojí na výborné hratelnosti, ale něco tomu chybí. A to něco je zřejmě právě VR. Skvělý koncept původní hry je ve VR rozveden do maxima svého potenciálu. Uhýbání kulkám, krytí se za překážkami, chytání a vrhání předmětů a hlavně ta možnost ovládat nezávisle na sobě obě ruce, to jsou ty pravé možnosti VR.

Po svižné "příběhové" kampani vás čeká ještě nabídka dalších módů na vyblbnutí. Sice se to také celkem rychle ohraje, ale než k tomu dojde, čeká vás solidní porce zábavy doplněná o trochu zdravého pohybu. Zcela oprávněně je hra mezi prvními zmiňovanými, pokud dojde na doporučení co si zahrát na vašem novém VR zařízení.
+12

Factorio

  • PC 95
Hneď na úvod poviem, že stratégie nie sú moja šálka kávy, no napriek tomu má táto hra dostala od prvého momentu. Je nutné teda vyzdvihnúť to, že je to fakt hardcore ( aspoň pre mňa) stratégia a veľký požierač času. Sadnete si pred pc so slovami- iba chvíľku a odchádzate po niekoľkých hodinách a máte pocit, že ste dokopy toho veľa neurobili.

Je fajn si prejsť tutoriál, ktorý vás vedie začiatkami a ozrejmí vám ako to vlastne vo svete Factoria chodí. Sama za seba sa priznám, že už aj to bolo pre mňa niekedy náročné. Je potrebné sa pripraviť na to, že sa budete musieť zhostiť úlohy architekta, ktorý bude plánovať to, kde všetko bude stáť a pracovať tak, aby bol váš výkon efektívny. Treba myslieť vo veľkom, keďže na začiatku môže stačiť jedna dve továrničky, pece alebo bane, no neskôr zistíte, že ich potrebujete desiatky. Preto je dobré nechávať si veľa priestoru.

Tutoriál som teda prešla sama a do hlavnej hry, ktorej cieľom je postaviť raketu, som sa pustila s priateľom. Osobne si myslím, že hrať to s niekým je veľmi veľkým plusom. Nemáte celú tiahu vedenia vašich tovární iba na sebe a určite je veľmi fajn ak máte možnosť prediskutovať budúce plány ešte s niekým iným.

Ako pozitívum hry by som uviedla aj niekoľko rozdielnych ,,kampaní", ktoré na vás čakajú. Ak vás nebaví stavanie lode, tak si môžete vybrať napr. kampaň kde bojujete proti svojmu kamarátovi alebo bránite svoju továreň pred hordami nepriateľov. Vo všeobecnosti nemám veľké výtky k tejto hre, možno azda to, že človek musí mať náladu a chuť hrať niečo tak detailné a nie vždy je to úplne jednoduché. U mňa to začalo prituhovať vo fáze, kde sa na scéne objavil olej, ropa a takéto srandičky.

Vyslanie rakety do vesmíru predstavuje určitý míľnik, pri ktorom sa rozhodnete či chcete ďalej pokračovať alebo nie. Mne to stačilo a s peknými 45timi hodinami som sa nateraz s Factoriom rozlúčila.

PS1: Celú hru som si myslela, že keď postavím raketu tak sa do nej nasáčkujem a vyletím do vesmíru aby som unikla z planéty. Nakoniec som zistila, že moja postava na tej votrelčej planéte ostáva. Takže úplne neviem, na čo stavba tej rakety bola. Možno som si takto chcela privolať na pomoc kamošov? ( otvorený koniec pre sequel? Možno ma príde zachrániť Ripleyová :) )

 PS2: Som rada, že tento kvalitný počin vznikol v Čechách.
+23

Chronicle of Innsmouth: Mountains of Madness

  • PC 70
Chronicle of Innsmouth: Mountains of Madness je priamym sequelom k hernému titulu z roku 2017 s názvom Chronicle of Innsmouth. Šlo o kúsok skutočne hlboko inšpirovaný deväťdesiatkovou point and click adventúrou menom Call of Cthulhu: Shadow of the Comet. Oba počiny úzko spájajú najmä dva aspekty: pixelartová grafika a lokalita pračudesného rybárskeho mestečka Innsmouth, ktorého obyvateľov všetci čitatelia spisovateľovej tvorby určite veľmi dobre poznajú. Tvorcovia z talianskeho štúdia PsychoDev sa pokúsili premietnuť ducha starých 2D adventúr do podoby moderného herného kúsku, ktorého modernosť však bude skrytá pod povrchom vizuálu 90. rokov. 

Chronicle of Innsmouth: Mountains of Madness rovnako obsahuje zložky, ktoré presahujú tradičné koncepčné ohraničenia vlastné “lovecraftovkám”, avšak podáva ich nanajvýš pútavým štýlom. Takže hra aj napriek svojej neoriginálnosti a skutočnosti, že zlučuje miestami možno až nesúrodé prvky zo všetkých možných autorových poviedok, dokáže zaujať a pripútať k obrazovke na celé hodiny. Je to čiastočne spôsobené i skutočnosťou, že príbeh veľmi plynulo odsýpa, avšak podiel na tom majú i stručné, ale kvalitne napísané dialógy.

Jediné, čo je v tomto smere možné tvorcom vytknúť, je prílišná viazanosť na Lovecraftove poviedky, ako keby tvorcovia nemohli alebo nechceli vytvoriť dielo postavené na totožných princípoch, odohrávajúce sa v rovnakom univerze, avšak s absenciou neustálych, skôr otravných ako zábavných narážok a odkazov na postavy a lokality z jeho korpusu. Armitage, Zadok, Carter, Upton, Akeley, aby som menoval len niekoľko postáv, ktorých mená a v niektorých prípadoch aj osobnosti korešpondujú s rovnomennými charaktermi v Lovecraftových dielach. Priznám sa, že mi stále nie je zrejmý účel celého tohto počínania. V tomto smere je mi oveľa sympatickejší prístup tvorcov napríklad adventúry Transient, ktorí sa Lovecraftovým dielom takisto inšpirovali a aj napriek občasným narážkam dokázali vytvoriť vlastné univerzum.

Ďalším kontroverzným aspektom môžu byť humorné scénky a dialógy. Poviem na rovinu, že mne osobne neprekážali, práve naopak, miestami dokázali spestriť určité situácie a, čo je možno ešte podstatnejšie, vykúzliť úsmev na tvári. Som si však vedomý, že toto je jeden z tých aspektov, ktorý by mohol nejednému hráčovi nesmierne prekážať či dokonca až znížiť zážitok z hrania. Z tohto dôvodu ho nebudem priveľmi vyzdvihovať ani sa ním bližšie zaoberať. Ak ktorékoľvek nekomediálne dielo obsahuje humorné narážky, stojí vždy na subjektívnom vkuse, či ich prijímateľ akceptuje, alebo nie.

Čo sa týka hernej stránky, tak Mountains of Madness je klasickou 2D point and click adventúrou so všetkým, čo k tomu patrí. To znamená, že obsahuje logické hádanky, kombinovanie predmetov, prieskum objektov, nechýba ani pixelhunting (ktorý však v tomto prípade nie je nevyhnutný vďaka tlačidlu na zvýraznenie použiteľných objektov – to je však, bohužiaľ, priveľmi zabugované, no viac ďalej). So svojím hrdinom sa teda budete premiestňovať medzi lokalitami, riešiť náročné hádanky, komunikovať s postavami, prezerať si predmety, pričom vaša postava bude často komentovať situáciu osobitnými, duchaplnými poznámkami.

Najväčším problémom titulu sú jednoznačne bugy a technické problémy. Po stlačení tlačidla na zvýraznenie použiteľných predmetov som sa na viacerých miestach stretol s okamžitým pádom hry, inokedy zase došlo k zaseknutiu hernej plochy aj menu, takže hra išla vypnúť len pomocou neštandardných metód. A to nie je všetko. Opätovné stlačenie rovnakého tlačidla v nesprávnej chvíli a následné uloženie vám môže dokonca znefunkčniť i celú uloženú pozíciu, ktorú potom nemusí byť možné ani len znovu nahrať! Bohužiaľ, ide o problém, s ktorým som sa pasoval počas väčšiny hernej doby, aby som nakoniec zistil, že jediným skutočným riešením je jeho nepoužívanie. Ide o skutočne zbytočný nedostatok, ktorý by mali tvorcovia vo veľmi blízkej dobe vychytať, ak sa chcú oblúkom vyhnúť kritike za celkový technický stav.

Napriek tomu však ide dôstojný prírastok do širokého portfólia lovecraftovských hier. Zábavný a dobre napísaný scenár dokáže vyvážiť pomerne nepríjemné technické problémy a možno až prílišnú spojitosť v súvislosti s už trochu ošúchaným Lovecraftom. Pekelná náročnosť starých point and click adventúrnych kúskov je už dávno minulosťou, a tak je tento počin prístupný i širšej hráčskej verejnosti.

Pro: Pútavo napísaná príbehová linka , príjemná vizuálna stránka, snaha sprítomniť atmosféru starých adventúr z 90. rokov

Proti: Zbytočné technické problémy, pričasté odkazy a narážky na diela H. P. Lovecrafta, niekomu nemusí sadnúť pokus odľahčiť niektoré scény

+18

Help Will Come Tomorrow

  • Switch 70
Survival žánr moc často nehraji, ale tato hra mě zaujala svojí stylizací a zasazením, a tak jsem se pustila do hraní. I když jsem zvolila první obtížnost, tak i přesto se mi podařilo dohrát hru až na potřetí, protože předchozí dva neúspěchy nevypadaly příliš dobře, a tak jsem raději svoje snažení restartovala. Navzdory tutoriálu jsem se na začátku hry cítila zahlcená mechanikami a trvalo mi, než jsem našla dobrou strategii, jak docela v poklidu přežívat v ruské divočině zásobená vodou i jídlem. Každé další nové rozehrání už tak bylo snazší a já věděla, na co se zaměřit při budování svého tábora jako první.

Poté, co jsem přišla na fungující strategii a myslela si, že přežití mých postav bude naprosto bez problému, se objevila nutnost splnit dané úkoly v rámci scénáře, který je možný si vybrat na začátku hry nebo si nechat přiradit scénář náhodně. Byla jsem tak nucena opustit pohodlí svého tábora, vydat se na nebezpečné pochůzky po okolí a také hra přišla se ztíženými podmínkami. Je teda škoda, že těchto scénářů hra nabízí pouze tři. Myslím, že by se dalo naprosto bez problémů jich vymyslet aspoň dvakrát víc.

Co mě opravdu bavilo, tak byly postavy. Každá z nich měla opravdu svoji osobnost a každá z nich táhla ostatní ke dnu jiným způsobem (ovšem stejně tak se společníci dokázali i povzbuzovat) při nočním povídání si u ohniště. Bylo fajn, že jsem v rámci jejich dialogů mohla čas od času určit, jakým směrem se debata bude vyvíjet. Docela reálně působila na jejich vztahy morálka, protože pokud se mi příliš nedařilo obstarat základní potřeby, tak tomu odpovídala i jejich nálada a způsob, jakým se spolu postavy bavily. Naopak v jiné hře, kde jsem měla všeho dost a morálka byla vysoká, tak i jejich vztahy byly přátelské a rády spolupracovaly. Postavy také mohly získat vlastnosti, či rysy osobnosti, ale přišlo mi, že se tohle neprojevovalo tak často, jak mělo a že to až takový velký vliv na hru nemělo.

Ovládání a jeho naprostá neintuitivnost mi trochu zážitek ze hry kazilo. V některých částech menu jsem se pohybovala doleva a doprava analogem, ale něco jiného v tom stejném menu se měnilo křížovým ovladačem, a to se mi samozřejmě neustále pletlo. Také jsem si všimla, že dost často nějaký popis překrýval jiný text nebo ikonu něčeho jiného, což jen znesnadňovalo ovládání. Největší peklo pak byl pohyb mezi inventářem postav a předměty ze země a vybavování jednotlivých postav předměty na výpravy. Věřím, že všechno tohle je na myši snadnější a že se jedná jen o nezkušenost autorů s konzolovými ovladači.

Jen dodatek ke Switch verzi. V handheld módu mi přišly titulky malé a těžko se četly, takže jsem pak hru hrála v dokovacím režimu na velké obrazovce.

Pro: postavy, herní mechaniky, zasazení, hudba

Proti: těžkopádné ovládání, málo scénářů, menší bugy

+16

OpenTTD

  • PC 100
  • Android 85
OpenTTD (Open Transport Tycoon Deluxe) je hra, která vás posadí do role ředitele dopravní společnosti. Do roku 2050 (nebo jak si to hráč nastaví) musí hráč vybudovat infrastrukturu, co bude vynášet co největší profit.
Takže...Kde začít? (Všichni co četli moje všechna hodnocení a komentáře, ví, že píšu celkem špatné komentáře).
Budu hodnotit PC verzi, a ne mobilní.

HRATELNOST
OpenTTD je vlastně rozšířená verze TTD (TTD jsem nikdy nehrál, takže...). Ve hře je mnoho věcí, co může hráč dělat. A to od stavby silnic přes uplácení místní správy a financování průmyslu po stavbu složitých železničních systémů (abych pravdu řekl, železnice jsem si moc nevyzkoušel...). Ve hře je dostupné také mnoho nastavení, které hru mohou buď ztížit, nebo zjednodušit.
Před začátkem hry si navíc můžete přizpůsobit parametry mapy, takže si můžete vybrat, jestli chcete hrát v subtropickém, mírném nebo v polárním pásmu (pak je tu ještě svět hraček), jaká má být maximální výška mapy, atd...

SOUNDTRACK
Je celkem dobrý.

GRAFIKA
Už odjakživa jsem fanoušek pixel artu a pixel art se v této hře krásně vyjímá.

AKTUALIZACE A KOMUNITA
Hra je velmi často aktualizována a navíc má velmi aktivní komunitu, zvlášť tu modderskou. Pokud se ve hře začnete nudit, tak komunitní mody (nebo součásti) posunou hru na jiný level.

VERDIKT
OpenTTD je úžasná hra, která obstála ve zkoušce času (první verze je z roku 2004). Podle mě je to skoro perfektní hra, která si zaslouží hodnocení 100/100. (Zakončení už tak špatných komentářů není zrovna to, v čem vynikám)

HRATELNOST - 95%
SOUNDTRACK - 100%
GRAFIKA - 100%
AKTUALIZACE A KOMUNITA - 100%
Celkově - 98% ≐ 100 procent

Pro: Skvělá hratelnost, soundtrack, pixel art grafika, velmi aktivní vývojáři a komunita

Proti: Poprvé obtížné se zorientovat, někdy nedostatek místa na okna, protože by člověk chtěl sledovat vše naráz :D, na malé mobilní obrazovce je horor se zorientovat (hodnotil jsem PC verzi)

+12

Space Quest V: The Next Mutation

  • PC 85
The Next Mutation jsem nikdy nehrál a po spuštění intra a hry jsem nebyl z dění na monitoru nijak nadšen. Dlouho trvalo, než jsem si zvykl na novou grafiku, skvělá hudba z minulého dílu zmizela a ze všech obrazovek na mě křičelo Star Trek! Roger Wilco se přihlásil na Starcon Academy (Akademii hvězdné flotily), vaším nadřízeným je Raems T. Quirk (veškerá podoba s lidmi žijícími, mrtvými či vymyšlenými je čistě náhodná) a po úspěšném absolvování závěrečných zkoušek (včetně zásahu deus ex machina) jste coby Roger Wilco přiděleni jako kapitán na nepříliš prestižní misi popelářskou lodí, kde jako technik pracuje Cliffy (Scotty).

Jako Trekkie tělem i duší jsem na parodování mého dětského idolu celkem háklivý, ale SQ5 mě příjemně překvapil. Zažil jsem opravdový Startrekovský epos bez Star Treku. Roger lítá s lodí po kvadrantu, plní mise na jednotlivých planetách a po počátečním odvozu odpadků se začne rozvíjet zajímavý sci-fi příběh. V této hře opravdu hrajete kapitána hvězdné lodě a ovládání je naprosto intuitivní a zábavné. Kde by člověk očekával nutnost absolvovat jadernou fyziku a 3D orientaci, vystačí si s pár ikonkami a příkazy.

Jako jedna z prvních věcí po spuštění zarazí hráče maximální počet herních bodů 5.000. To (kromě jisté inflace herních bodů, kde žádný úkol není ohodnocen méně než 5 body) naznačuje, že Rogera čeká dlouhá cesta k záchraně (nejen) galaxie.

Oproti minulým dílům došlo k určitým úpravám obtížnosti. Kvituji, že jsem již neumíral každou druhou obrazovku, ale autoři si to zase vybrali na kombinacích předmětů a na herních puzzlech, kde některým nerozumím ani po dohrání a vyčtení řešení z návodu.

Kdo rád dohrává hry na plný počet bodů, čeká ho zde jedna jinak přeskočitelná mezihra, ve které to máte nandat kapitánu Quirkovi v Battle Cruiseru - lodích. Za každou ztracenou loď je ale 25 herních bodů dolů a pro plný počet je nutné vyhrát bez ztráty jediné ze 4 lodí. A jak toho nejlépe docílit? Podváděním. Jste Roger Wilco, tak jak byste také jinak mohli zvítězit, než podvodem? Po prvním kole doporučuji zasejvovat hru a protože polohy lodí se už nemění. můžete vesele posílat sondy (odhalí pole o velikosti 3x3 čtverce) a po odhalení nepřátelské lodě a loadu už útočíte najisto. Možná je to cheat, ale hrát to fér by mě unudilo k smrti. A koneckonců ten náfuka si stejně výprask zasloužil, tak co? =)

Zakončení je opět parádní. Z opovrhovaného kadeta je respektovaný kapitán hvězdné lodi s krásnou blondýnkou Beatrice Wankmeisterovou po boku. Ano, s tou, která se stane matkou Rogera Wilca Juniora z SQ4 (respektive SQ12). Odpalte šapmaňské! Právě jste zachránili vesmír, tak si trochu toho obdivu zasloužíte.

Jelikož se blížím ke konci celé série, přichází čas na první bilancování. Původní trojice měla vzestupnou tendenci. Neprofilovala se jako parodie něčeho existujícího. Mezi původně nekorunovaného krále série SQ3 a (pro mne) nového vládce SQ5 se vklínila podivná čtyřka. Druhá trojice zatím vypadá jako inspirace již zavedenými světy (Terminátor, Star Trek,...). A SQ6? Zatím ani netuším. Poroučím "Energize!" a vyrážím za dalším dobrodružstvím.

Pro: Skvělé zpracování Star Treku (bez Star Treku), dlouhé, atmosférou vcucne a nepustí, neumíráte na každém kroku, opět špičkový manuál.

Proti: Trvá, než si člověk zvykne na hudbu a grafiku, některé nelogické puzzly.

+16

Feudal Alloy

  • PC 60
Mám hopsačky rád, rád se s nimi vracím do dětství. Navíc je dnes populární je vytvářet. Může je totiž vytvářet kdekdo, přitom stačí jen dobrý nápad. Zde se například jedné takové hravé s dobrým nápadem a názvem Feudal Alloy chopila manželská dvojice ze Znojma skrývající se pod projektem Attu Games.

Feudal Alloy mě zaujal už od začátku takovou pěknou, hravou grafikou, která je svojí jednoduchostí krásně přehledná a navíc pěkně připomíná poctivé středověké reálie. A vůbec nevadí, že hlavní postavičkou je robůtek s akvárkem s rybičkou na hlavě (zde musí fanoušek steampunku plesat radostí). Takže první momenty ve hře, můžu říct, jsou velice zábavné. Intro nás uvede do příběhu robůtka Attu, který je zároveň farmář a žije si poklidným životem někde ve vesnici na farmě. Jenže aby příběh udělal nějaký zlom, na vesnici udeří banditi, kteří ukradnou veškerý olej, bez kterého se nedá farmařit a tak robůtek začne jednat. Vytáhne berzerkr a rozjíždí se klasická plošinovková údernost…možná až moc klasická.

Škoda, že od prvotního nadšení radost mírně a nenápadně klesá do běžného průměru. Chápu, že příběh u plošinovek v minulosti nebyl úplně devízou, ale v porovnání s dnešní dobou je to snad už i standardem. Zde příběh totiž intrem prakticky končí (tvůrci to v rozhovoru ve Score sami přijali jako jisté negativum hry) a v tu chvíli už frčí jenom bezmyšlenkovité kosení. Přitom musím říct, že mi docela dost i trvalo to, než jsem si na prostředí vůbec zvyknul. Obrazově hezké, ale herně nejen působí, ale regulérně je jako jedna velká, mnohdy nekonečně působící, mapa, kterou procházíte, kosíte nepřátele, sem tam nějaké ty bossy. A pro nevýhodu hráče dochází k tomu, že se v ní často zbytečně motáte a tam, kde jste už jednou byli se nesčetněkrát vracíte při hledání nových cest, abyste ale nepřátele opětovně pokosili, protože se tu od poslední návštěvy opět obnovili. Vadilo mi to jak u plošinovky Sundered: Eldritch a vadí mi to i zde.

Pak to působí jako jednotvárná hopsačka, kde hráč hopsá do zblbnutí, neustále kosí pořád dokola ty samé příšerky, kolikrát se točí v kruhu a i když by to mělo rozšířit hratelnost a zdelšit hrací dobu, spíše to otráví. A to i přesto, že tím nekonečným kosením získáváte body (potažmo penízky) a za ty si pak kupujete vylepšení, kterých je pár, ale pro radost z opakované řežby určitě stačí.

Feudal Alloy ve výsledku nejsou špatnou hrou. Má moc hezké prostředí, nápadité, zábavné, jen ta hratelnost té plošinovky je trošku plytká. Pořád ale musím říct, že na práci převážně dvou lidí se jedná o úctyhodný výkon a už se moc těším na další projekty ze studia Attu Games.

Pro: Graficky pěkná, nápaditá hra, prostředí hravé, zábavné,

Proti: ale s opakující se hratelností a nepřehlednou mapou, která vybízí ke stále opakujícímu probíhání známých míst. K radosti nepřidá ani otravný respawn protivníků...

+23

Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep

  • PC 90
Dungeon Master 2 byly spolu s UFO: Enemy Unknown první dvě hry, které jsme s bráchou měli na prvním počítači a byli jsme absolutně nadšení z úžasné atmosféry, i když jsme hru tenkrát nedotáhli. DM2 vznikl v roce 1995 a se Stonekeepem tvořil poslední dva tradiční dungeony a zároveň také dvě nejlepší hry v ranku RPG/dungeon v tom roce. Po znovu dohrání musím uznat, že Stonekeep je o pár maličkostí lepší.

Stejně jako v jedničce je příběh jen v manuálu. Chybí i jakékoliv intro (jen pohled na Skullkeep), nejsou zde NPC a outro je vtipné a hezky nakreslené, ale nic moc neřeší.

Systém hry se naprosto nezměnil - je tu stejný interface, pohyby, ovládání, magie, styl boje, inventář, nutnost jezení i pití, statistiky, levelování. Opět si vytvoříte partu 4 lidí, se kterými se prosekáte až k hlavnímu záporákovi Dragothovi a zatnete mu tipec. Jen jeden z party je pevně daný, ale naštěstí to není žádné máslo. Jídlo a pití už není problém, vody je všude dost a jídlo se dá "nasekat" do zásob.

Protože základy jsou stejné, není problém se pustit do průzkumu a tady přichází obrovské plus. Než se Vám podaří dostat do pevnosti nějaký čas strávíte venku a atmosféra je fantastická. Grafika sice trochu zestárla (i když ne tolik jako u Stonekeep), ale pořád funguje. Procházíte temnými lesy, kde slunce nikdy nevyjde, zato slejváky a bouřky jsou na denním pořádku. Narážíte na pasoucí se dinosaury, háj plný obrů, bažiny plné lepícího se hnusu, děr a vlků. Občas uhodí blesk (a někdy i do Vás) nebo se z lesů vyloupne krvavá fontána či hororový hřbitov. Atmosféra funguje i v pevnosti, neboť se tvůrci nebáli trošku té techno-fantasy a tak mezi monstry či čaroději narážíte na mechanické oči, parní kotle, turbíny a vše vrcholí přes 4 patra táhnoucím se strojem na portál do jiné dimenze.

Ruku v ruce s touto změnou prostředí jde i hratelnost. Cílem je projít různě propojené lesní planiny, nasbírat 4 části klíče a pak projít relativně malou pevnost Skullkeep. Patra mají sice zlomek velikosti prvního dílu, ale za to jsou po okraj nabitá pastmi, propadly, tajnými chodbami a puzzly (otáčecí zrcadla či geniální chodba s "očičky"). Změnili se i nepřátelé - někteří Vás nechají být pokud necháte být Vy je, jiní útočí jen ve smečce, další uhýbají kouzlům, nebo vlétnou do skupiny. Vrací se i trpasličí zloději, kteří dostali velké bráchy - ultratuzí lesní obři, kteří mají ve zvyku Vám vytrhnout zbraně z rukou. Hra se na první pohled zdá malá a nebýt grindu, asi bych ji dohrál i dříve, ale ani na chvíli se nenudíte.

Naprosto fantastické je obchodování. Máte dvě obchodní čtvrtě, přičemž v jedné jsou nižší ceny než v druhé. Obchodníci prodávají na dvou stolech (výkupní a prodejní) a pokud se Vám podaří střelit nasyslené věci na tom prodejním máte lepší ceny. Jsou hlídání ultratuhými ninjy, které je kumšt zabít i v závěru, při známce problémů zavřou krám, dá se s nimi smlouvat, vykupují jen to co prodávají (žádné prodávání stejků obchodníkům se zbraněmi). Je tu šest druhů platidel (od měďáků až po modré diamanty), apartní peněženka a obchodník Vám klidně smění drobáky za větší. Navíc jim nikdy nedojdou peníze... a ano, luxusní věci jsou nekřesťansky drahé. Zkrátka obchodování je jedno z nejlepších co jsem kdy ve hrách viděl.

A tak jsem se do toho pustil. Vyhlídl jsem si palouček s dinosaury, kteří dávali maso a pomalu ztuha leveloval stejně jako v prvním díle všechny 4 vlastnosti u každé postavy. Dotáhl jsem to na experta, dále už jsem neměl sílu. S nabitými zkušenosti jsem počal genocidu obrů a prodejem seker vydělal majlant, za který nakoupil vysněné tech a poly brnění a vorax sekery. A přišlo první velké mínus. Moji ranaři se skoro 500 životy unesli v průměru kolem 60 kilo, přičemž už od 30-40 kilo začali být přetížení a táhli se jak sopel. S naprosto prázdnými inventáři byli přetížení, což jsem nakonec konstantě řešil obrovskou zásobou nápojů síly, ale je to neskutečně otravné a nesmyslné, člověk si vydělává v krvi a potu na vybavení a pak ho neunese.

Druhou a podstatnou výtkou je závěr. Ano Skullkeep je výborný dungeon, ale od vstupu na Vás začne Dragoth posílat armádu minionů, zubatých koulí střílejících blesky. Moje parta supermanů je většinou smázla na 2-3 rány, ale problém je, že jsou všude, pořád a otravují, vypínají oheň v peci, ubírají životy. Teleportují se portály, které se dají zavřít, ale záhy se znovu otevřou. Místo soustředění se na puzzly, hledání tajných stěn a tlačítek člověk trpí nekonečným respawnem.

Finální boj si pamatuju jako peklo, což se tentokrát nestalo. Měl jsem univerzálně vytrénované postavy s nejlepším brněním, zbraněmi a nápoji síly a sebe vytrénovaného v bitevním valčíku. Tak stačily fireshield a spellshiled a pěkně na férovku zblízka boj. Dragoth padl než stihl přivolat hordy minionů a to je konec pohádky.

Dungeon Master 2 přišel v roce 1995 bez příběhu, NPC a s relativně krátkou hratelností, ale i tak je to až na pár much stále fantastická záležitost.
+23

Deus Ex: Mankind Divided - System Rift

  • PC 75
V druhom DLC sa pokusíme preniknúť do dátovej banky Palisade Blade za pomoci starého známeho.

Na začiatku sa budem pohybovať na námestí pred budovou banky Palisade Blade okolo ktorej sa celé rozšírenie točí. Nakoniec sa samozrejme dostaneme aj dovnútra. Prvá časť je v celku jednoduchá a dá sa prejsť za pár minút. Jedná sa o typickú kancelársku budovu, čo mi ale neprekáža. V druhej časti sme sa dostali do oblasti, v ktorej boli roboti a kamery, čo vás odhalili aj neviditeľného nastala slušná, až otravná výzva. Neviem si to predstaviť prechádzať bez špecifických augmentácii. Osobne som hackol strážne veže, ktoré následne zničili drony a cesta bola voľná. Nakoniec už len sekvencia s hádankami a útek. 

Znovu sa nám trochu viac osvetlí príbehová stránka Deus Exu. Stretneme starého známeho z Human Revolution a celkom sympatickú hackerku. Nezažijeme až také prekvapenia a zvraty ale v tomto DLC oceňujem skôr gameplay.

Hlavný problém bol znovu v tom, že sa vam nepreniesli vylepšenia na Adama z hlavnej hry. Tu by sa mi to hodilo totiž omnoho viac ako v prvom DLC.

Celkovo hodnotím System Rift znateľne lepšie ako Desperate Measures. Dlhšia herná doba a hlavne znateľnejšia výzva. Tiež by som si toto rozšírenie vedel predstaviť ako súčasť hry. za plnú cenu by som toto DLC nekupoval a som hlavne zvedavý na posledné z názvom Criminal Past.

HODNOTENIE: 75/100%
+15

Deus Ex: Mankind Divided - Desperate Measures

  • PC 50
V prvom DLC sa vydáme zistiť kto stojí za odpálením bomby na stanici Ružičkové.

Jedná sa o veľmi krátku misiu, ktorá by úplne v pohode mohla byť zakomponovaná do hlavnej hry, pretože zaberie okolo 30 minút a aj to pokiaľ postupujete extrémne pomaly. Hra nás po pár cutscenach prenesie na začiatok Tarvos Security komplexu, v ktorom sa budeme pohybovať. Nejedná sa o žiadnu zložitú lokáciu a dá sa prejsť bez absolútnych problémov a odhalenia. 

Trochu ma mrzelo že sa žiadne vylepšenie zo základnej hry nepresunulo do tohto DLC. Namiesto toho som dostal pár bodov, čo som si prerozdelil. Samozrejme úplne to stačilo ale viac by som sa uspokojil s mojim Adamom zo základnej hry.

Odkryjeme ďalší kus skladačky ohľadom hlavného príbehu. No pokiaľ by ste Desperate Measures nehrali, tak by ste o nič neprišli. Zadarmo je to prijateľné, ale ako súčasť hry by to vyniklo lepšie. Dúfam teda že ma nasledujúce 2 DLCčka nadchnú viac.

HODNOTENIE: 50/100%
+21