Nejlépe hodnocené komentáře
Sniper Elite
Half-Life 2
První minuty po vystoupení z vlaku byly velice intenzivní. Skvěle vystavěná dusná atmosféra, šedé nevlídné barvy..perfektní. I když jsem nehrál jedničku (a tudíž jsem měl občas trošku nejasnosti) tak mě hnal dopředu hlavně příběh, protože co se týká gameplaye tak mi hra přišla víceméně tradiční, někdy možná až moc naskriptovaná a lineární. Nemám nic proti lineárnímu příběhovému postupu, ale tady mi to už někdy přišlo tak divné, že jsem se párkrát i zasekl.
Prostředí se díky příběhu mění celkem často a zajímavě hlavně Ravenholm mi přišel perfektní , tudíž se nedostavil stereotyp, což velmi oceňuji(zvlášť v dnešní době).
Celkem tedy pro mně kvalitka, až na přílišnou linearitu a jeden veliký mínus a to sice Gordonovu "výřečnost".
Pro: Atmosféra, příběh, prostředí
Proti: Mlčenlivý Gordon, linearita
King's Bounty: The Legend
Painkiller
Pro: Príšery, zbrane, prostredie, český dabing...
Proti: Jednotvárne, ľahké misie-ťažký bossovia
SpellForce: The Order of Dawn
Pro: Kombinace dvou herních stylů, grafika, hudba, efekty, dobré ovládání, přehledný inventář, runový bojovníci
Proti: Trochu chaos při dobývání táborů
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
Pro: Živé prostředí, reálnost postav, dobře namluvené, strašidelný příběh, efekt Bullet-time
Proti: Zvuky zbraní, občas nereálné odlétávání zasažených
Mirror's Edge
Možná je to proto, že mám radši věci ,,reálnější". Chci tím říct, že na ME není reálného absolutně nic a to mě hrozně štve. Silně lineární mise, plné "jakonáhodou" dobře položených prken, správně poskládaných lešení a blízko sebe postavených baráků, mě opravdu nebavily téměř od začátku. A k tomu si připočtu ještě naprosto nemožný skoky do červených žíněnek apod.
Dále se pozastavím nad grafickým zpracování. Textury jsou sami o sobě hodně detailní, každopádně málokdy máte čas se nad tím kochat. Chválím výbornou optimalizaci. Co se mě ale naprosto nelíbilo, tak grafická stylizace a s ní související efekty. ME se odehrává mezi pár výraznýma barvama, přičemž prim hraje bílá. S tím souvisí naprosto hrozný přesvětlení, kvůli kterýmu jsem často hledal cestu a kvůli kterým jsem se párkrát zabil (třeba když jsem běžel na přesvětleným bílým vyvýšeným baráčku, běžel, běžel, letěl a potažmo rozmázl na chodníku, protože mi barák splýval se samotnou zemí). Když vběhnete do interiéru, nahodí se odpornej přesycenej filtr v barvě interiéru. No a když jsem poprvé viděl bílej strom a bílej keř, řekl jsem si, že asi něco není v pořádku. Ne, toto se mi fakt nelíbilo.
Co jsem z této hry tak pochopil, má tu jít hlavně o přežití, běhání o život, máte se bát nepřátel a vyhýbat se jim, pokoud nemáte zbraň. To se ale vylučuje s jejich muškou. Běžím po střeše, za prdelí komando polišů a vrtulník, všichni po mě střílí, kulky se zarývají do stěn, vedlě mě, za mě, přede mě, pode mnou, ale nikdy ne do mě (pokud se nezastavím a pár sekund nečekám, než se všichni začnou zázračně strefovat). Je to divný, na druhou stranu ale efektní.
Příběh radši komentovat nebudu, je to fakt hrozná sračka.
Co se mi rozhodně líbilo tak audio stránka a hudba, které se perfektně hodily k atmosféře hry a dost ji pomáhaly. No a překvapivě i boje nebo přestřelky.. řekl bych, že kontakt s nepřáteli je to nejlepší ze hry. No a i některé pasáže se konec konců líbili, každopádně moc jich nebylo metro, skákáni z vlaku na vlak.
Přes to všechno dobré i špatné musím uznat, že je v mých očích ME originální nebo aspoň inovativní. Kdyby měla hra trochu jinou stylizaci a nebyla tak striktně lineární, učitě by se mi líbila mnohem víc. Takhle je to pro mě slabej nadprůměr a nevyužitej potenciál. Snad příště.
Pro: Určité pasáže, hudba, audio, boje
Proti: Lineárnost, stylizace, moc okaté skripty, hroznej příběh
Disciples II: Servants of the Dark
Z toho všeho bohužel vyplývá, že jde o hru dosti zdlouhavou. Obtížnost soubojů sice o něco zvýšila i jejich zábavnost, ale i tak je to celkem otravné. A kosit nadupané draky po desítkách ztrácí jaksi to původní kouzlo.
Umělá inteligence není zlá, nicméně hlavní strategií AI je vás zpomalit (opět). Což už ovšem opravdu považuji za velmi špatný vtip. Počítač vám tak bude (patrně za vlast) házet pod nohy zloděje a chlápky s žezly, aby vám znechutil postup. Je milé, že to doplní i kouzelnickou "palebnou přípravou", nicméně jistě by se dalo vymyslet i něco kloudnějšího. Pravda, pak byste asi častěji přišli o hlavního hrdinu a museli loadovat. Nicméně stále lepší jedna pořádná bitva stylem "kdo z koho", než ono prodírání se davy sebevražedných pošuků.
Btw žádný z datadisků nemá nová videa a dokonce i vypravěč si vzal patrně dovolenou. Což působí tak nějak lacině. Mapy jsou stále dobré, ale vzhledem k té snaze vydřít z fanoušků další prachy je to hodně málo...
Ve zkratce - pokud by si do základní hry šlo stáhnout nějaké dobré fanmade mapy, tak byste na tom byli cca stejně. :-/
P.S. Jo a příběh opět nedává smysl. Jednu důležitou postavu zabíjíte za dvě strany (stejně jako v základní hře Uthera), přičemž třetí díl počítá s tím, že všem stranám se podařilo dosáhnout jejich cílů. No, nevím, proč si v tom autoři dělají takový zmatek.
F.E.A.R.
Zapomel jsem zminit jeden z hlavnich znaku FEARa a to je strach. Toto je pro me jednim z nejvetsich zaporu hry. Strach z FEARa proste nemam. Mozna poprve jsem nejake to simrani na zadech zazil, ale i tak to bylo jen hodne zridka.
S odstupem casu si vic vsimam chyb a nevyuziteho potencialu hry, ale i tak zustava FEAR v mem zebricku nejoblibenejsich akcnich her hodne vysoko.
Pro: AI, zpomalovani casu, slusna a nenarocna grafika, atmosfera
Proti: fear proste neni strasidelny, spatny level design, malo nepratel, nizka obtiznost
Need for Speed: Carbon
Co je ale pořád stejně zábavné je tuning, drifty, chlupáči za hřbetem a konečně možnost mít v garáži nějakou fešnou ameriku, které na startu závodu burácí motor, že se ostatní auta doslova třesou.
A ještě ke "kaňonum", taky mi moc nesedli, ale projednou je to vítaná změna. Kdyby se vývojáři nepokoušeli o nové věci byla by to nuda a zas tak hrozně Karboni nedopadly.
Pro: Musle auta, tuning.
Proti: Klany, krátké.
Vampire: The Masquerade - Redemption
Plahočení temnotou mě neobvykle bavilo a hra má co nabídnout i dnes.
Pro: Vampýři, jejich schopnosti, příběh.
Proti: Svěcená voda, kolíky a denní světlo.
Arkanoid
Tuhle hru jsem hral v podstate odmalicka a jeji uvodni obrazovka ve me vyvolava nostalgicke vzpominky, nicmene vzdy jsem ji povazoval za onen nedohratelny typ arkad, ktery na konci 80. let vychazel. To se ovsem nedavno zmenilo, Arkanoid jsem spustil pod Dosboxem a dohral! A pak znovu a znovu! Na konci je zaverecny boss, ktery po vas strili a vy ho musite zasahovat, nasleduje outro v podobnem stylu, jako intro. Hlavni trik je v tom, ze je nutne hrat mysi, se kterou se da raketa pohybovat z jedne strany pole na druhe behem necele sekundy a vytahovat tak zdanlive ztracene mice. S klavesnici jste absolutne bez sance. Dale je nutne chytre vyuzivat bonusy, sbirat vsechny krome toho, ktery pridava 2 mice navic (ten se hodi jen asi ve 2 levelech, pokud mate vic micku, nepadaji dalsi bonusy) a hromadit zivoty na horsi casy, protoze v nekterych levelech klidne o takove 4 zivoty proste prijdete. Specialne v tech, ktere obsahuji pouze sede tezko rozbitelne kvadry, ze kterych zadne bonusy nepadaji.
Hra obsahuje neco pres 30 levelu, u kterych se ale obtiznost zase tolik nestupnuje a treba hned 3. level je jeden z nejproblemovejsich vubec, zatimco ve druhe dvacitce muzete klidne najit level vylozene odpocinkovy, slouzici k nacerpani zivotu. Ke kladum je treba pripocist i uchylnou hudbu, jejiz motivy znam nazpamet uz pres 10 let. Arkanoid je proste klasika ve stylu Manic Minera nebo Dungeon Mastera. Stylova a stale dobre hratelna.
Pro: dohratelnost, 80s design
Proti: trochu chaoticke zvysovani rychlosti hry
Age of Empires III
Pro: Spousta rozšířeních staré známé hratelnosti, které navíc fungují
Proti: Chybí jakési "wow" jako u předchůdců, MP nemá šťávu AoE2
Age of Wonders
Celkově vzato je ale AoW dobrá alternativa, když vás HoMaM přestane bavit.
Pro: 12 ras, systém magie, variabilita jednotek, zdařilý příběh a kampaně
Proti: výstavba měst, na max. úrovni přehnaně silní hrdinové
Jazz Jackrabbit 2
Mě nikdy moc nezaujaly hry hrané po internetu, jako malý jsem hrál se svým bráchou NES, a že tahle hra umožňuje hrát hru pro dva hráče na jednom počítači byla pro mě super zpráva. A bylo to ještě lepší než jsem očekával, máte možnost si hru projít od začátku do konce v módu spolupráce, přičemž je obrazovka rozdělena na dvě poloviny, každá pro jednoho hráče. Ale to nejlepší je že nejste nijak omezeni v pohybu (oproti hrám na NES) můžete si level procházet nezávisle na druhém hráči, každá obrazovka totiž sleduje jednoho králíka. Z toho vyplývá že si každý musí přijít na své, a to je jenom jeden mód! Je jich tu ještě několik od bitvy po sbírání pokladů.
Ovládání je jednoduché, menu stylové, funkce save stoprocentní, možnost nastavení obtížnosti, já téhle hře nemám co vytknout...
Pro: nepřekonatelná hra pro 2 hráče, hudba, grafika
Proti: nic jsem nenašel
El Matador
Celá hra je krátká, ještě že tak, protože bych to asi nedal. Fakt je to dost těžké. Vlastně teď mě napadlo, že se dá ukládat kdykoli, což hru ulehčuje, jenže já s tím mám problém a jsem rád, když hra sem tam ukládá za mě, protože já se tak zažeru, že na nějaký save zapomenu. Tady se však ukládá pouze na začátku kapitoly, takže jestli jste nesavovali jako já, klidně se vám může stát, jako mně, že už budete u konce kapitoly, bum bác a jedete znova.
Zatím to vypadá, že píšu, že hra je úplný odpad, což rozhodně není a tak ji pochválím. Graficky je hra opravdu povedená, líbila se mi, je vidět, že si někdo dal práci s leveldesignen, všude se válí spousta krámů a mise v džungli mi asi na 10 sekund připomínala Far cry. Povedený je i český dabing, který mě potěšil, člověk se do hry lépe vžije. Dále arzenál, ten je dosti bohatý a některé zbraně jsem vůbec nepoužil. Kdyby hra nebyla tak těžká, byla by to fajn odreagovačka, jako třeba Mizerové, ale takhle ne.
Pro: Grafika, dabing, hodně zbraní
Proti: Hnusná hudba, nevyvážená obtížnost
Assassin's Creed
Obsah samotné hry ale už tak silný není. Repetitivní průběh každé mise je opravdu otřesný - nejdřív odhalit mapu šplháním na výhledy, pak vyslýchání, špehování, kradení a následně samotná vražda. Ono by to nebylo tak špatné, kdyby ale získané informace měly nějaký případný vliv na samotné provedení vraždy. Například získáte informaci o postavení stráží, tak bych očekával, že je budete mít na mapě třeba znázorněné, ale ono ne. Prostě nějaká ta motivace k získávání konkrétních informací by mi přišla zajímavá.
Samotné vraždy pak neumožňují mnoho taktizování. Třebaže je Altair velmi ohebným chlapíkem jeho repertoár vražedných pohybů je velmi malý. Většina misí tedy končí buď bitkou s mraky nepřítel, nebo úprkem. První možnost je značně zdlouhavá a i přes kvalitu soubojů nepopulární. Druhá možnost se zase velmi složitě provádí, protože i stráže v těžkých brněních na tom s parkůrem nejsou nejhůře. Nehledě na stráže na střechách.
Grafika je opravdu úžasná a skvěle optimalizovaná. Bohužel hra nenabízí příliš rozmanité prostředí - města jsou si velmi podobná a těch opravdu krásných lokací je málo (napřiklad přístav je vynikající a i okolí měst, kde se ale bohužel odehrává minimum děje hry, je také nádherné).
Ve výsledku je první díl AC spíš takovým tech-demem. Hrou, která měla zjistit, zda je takovýto žánr hry rentabilní a dovolit hráčům v podstatě bez naroku na zisk vytvořit svými názory díl další.
Pro: grafika a optimalizace, soubojový systém
Proti: malá rozmanitost prostředí, stereotypní náplň misí, nedokonalé vraždy samotné, absence titulků
Grand Theft Auto IV
Co do technologického rázu, hra opět nezklamala. Jistě, na grafice se najde sem tam nějaká ta muška, ale takhle dobře vypadající městskou akci (ne že by jich bylo hodně) jsem stejně nikdy neviděl. Použití Euphoria enginu je ocenitelné, jelikož to poskytuje mnohdy výbornou podívanou a někdy dokonce trochu realismu, každopádně to, co předvádí sám Niko, je častokrát šíleně přehnané a otravné (např. lehce do něj ťukne projíždějící auto a on z toho půl minuty pokulhává dozadu a nakonec ještě spadne...co to?). O soundtrack jsem se nestaral, hned z kraje jsem tam naházel svůj výběr a každá jízda byla o to příjemnější.
A teď k tomu zásadnímu - Jak dlouho to fakt baví? Navzdory tu a tam blbým a nezábavným misím byla nejsilnějším tahákem SA schopnost udržet hráče zabavené na ku***sky dlouhou dobu, a ačkoliv jsem jí třeba nedokončil, vím že celkově jsem s ní strávil přes 100 hodin. Už teď ale vím, že z toho ani polovinu nestrávím se čtyřkou, a to z jednoho prostého důvodu - naprosto všechno v této hře omrzí. Všechno. Problém je, že všechno, co hra nabízí, nabídne už při plnění příběhových misí, a nenechá nic extra na potom, a dokončení příběhu zabere stěží kolem 20ti hodin (+ pár hodin strávených bezmyšlenkovitým blbnutím a zkoumáním celého města mezi misemi). A po dokončení příběhu je motivace hrát dál tím pádem minimální (nepočítaje multiplayer).
Je mi jasný, že hodně lidí to zkrátka baví a bude bavit ještě hodně dlouho převážně i kvůli zmíněnému multiplayeru, ke kterému jsem se jaksi nedostal, a tak zde hodnotím jen a pouze příběhovou část hry, protože hledat a střílet ptáky se mi nechtělo, a drbat se s přemísťováním vozidel do jedné a té samé garáže mě taky tak po páté moc nelákalo. Za sebe říkám, že příběhová část samotná je dost silná na to, aby přinutila kohokoliv uznat, že se jedná o titul vysoké kvality (a někoho, jako mě, snad i donutit projít si celou věcí okamžitě ještě jednou). Už to nehraju, ale jsem si jistý, že si to rád v nedaleké budoucnosti zopakuju.
Pro: Grafika jako celek, téměř každá příběhová mise je skrz na skrz zábavná a originální, příběh, mobil, taxiky a ostatní novinky
Proti: Některé vizuální detaily, Euphoria na Nika leckdy působí krapet přehnaně, všechno docela brzy omrzí
BioShock
KKnD 2: Krossfire
Graficky se sice nejedná o nějaký skvost a hlavně pouštní mapy docela saly, protože se mi docela často stávalo, že jsem přehlídl nějaký nenápadný důležitý tunel, který mě stal i celou rozehranou hru a já musel rozehrávat od začátku.
Hlavním lepidlem je proto to nejdůležitější a tím je hratelnost, která je velmi intuitivní a jednoduše implantovaná do přehledného bočního menu panelu, kde najdete všechny budovy i armádu pohromadně a není proto nutné složitě pobíhat po mapě s kursorem po budovách a tvořit v každé jinou pěchotní jednotku.
Dalším prvkem ke zvyšení hratelností je těžba surovin, která je ve hře jediná a urychluje to tak piplaní se s ekonomikou hry na úkor boje. V pozdější fázi hry můžete ropné doly nahradit elektrárnami, které narozdíl od nich mají nekonečnou energii.
Celkový počet ras se zastavil na číslovce 3 ( lidé, zmutovaní lidé a roboti ), což se může někomu zdát málo hlavně oproti takovému už zmíněnému Age of Empires II: The Age of Kings. Nelze než souhlasit a klidně bych snesl i o dvojnásobek nynějšího počtu. Vyrovnání je však spravedlivé a přibližuje se nejvíce ke StarCraft, kde každá rasa vyniká v něčem jiném.
Multiplayer je taky perfektní a malým flíčkem tak budiž jen malý omezený pošet map, který se po čase ohraje. Tudiž by bodlo náhodné rengerování terénu, které však chybí, ale dá se nahradit implantovaným level editorem, který je rovněž velmi jednoduchý a zvládne to v něm opravdu každý.
Pro: Jednoduchá hratelnost, hudba, široká škála jednotek ( pozemní, jezdecké i letecké + speciální možnost úpravy vlastní autojednotky podle vlastního vkusu ).
Proti: Někdy nepřehledná grafika ( tunely v poušti ), mohlo být více fragcí, chybí náhodné rengerování multiplayerových map, místy cheatujicí počítač.
Pro: Výborná hratelnost, dlouhá herní doba, umělá inteligence.
Proti: Nic zásadního.