Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Hexen II Mission Pack: Portal of Praevus

  • PC 80
Oproti Hexenu II se tento mission pack hraje nevídaně lehce, svěže a s chutí. Přestože hratelnost je stejná, jen úrovně jsou menší a úkoly jednodušší. Díky tomu není prakticky potřeba se dívat do návodu. Stačí následovat cestu před sebou, sbírat artefakty a umístit je tam kde jsou potřeba. Tato nutnost spolu s vracením se do již na navštívených míst zůstala z původní hry. Naštěstí je nyní možnost si zahrát i za novou postavu, Démonku. S níž je procházení úrovní asi nejsnazší a nejzajímavější, díky její základní přednosti. Kterou je sesílání střel v neomezené míře, nehodí se sice na všechny protivníky a vzdálenosti. Na druhou stranu se ale jedná o nespornou výhodu proti ostatním charakterům nebo zbraním.

Zredukovány jsou i souboje s bossy a dalšími obtížnějšími protivníky. Je ale možné si je zpestřit zajímavou taktikou, nebo způsobem nutným k jejich eliminaci. Takže se v tomto ohledu stále jedná o povedenou složku, která původnímu dobrodružství nedělá vůbec ostudu. Celkově jde o dobře zpracovaný a zábavný datadisk, v němž není hráč ochuzen ani o rozmanitě a odlišně pojaté úrovně.

Pro: Je to Hexen a i díky nové postavě se hraje stále skvěle, možná o něco líp než předtím.

Proti: Vyžaduje původní hru a pro co nejlepší zážitek, nutnost použití dvou patchů verze 1.12 a 1.17.

+12

Wizards & Warriors

  • PC 85
Zapomenuté old school 3D RPG se vším, co k tomu patří. Tedy rozsáhlé a atmosferické dungeony, tuny vedlejších questů, ale i nepříliš strhující příběh, zdlouhavé přesuny mezi jednotlivými městy (ala Albion) a NPC, na která brzy zapomenete.

Pro: atmosféra, hádanky, rozsáhlost, originální rasy

Proti: (ne)zaznamenávání questů, pomalé přesuny mezi městy, absence odpočinku (takže budete muset občas přetrpět noční cestování)

+12

Arkanoid

  • PC 80
Legenda, jejíž klony hraju dodnes. Namátkou třeba Jardinairs. Tahle hra má tak jednoduchý princip a přitom je tak zábavná a myslím, že asi neexistuje hráč, který by si nějaký arkanoid nezahrál. Neustálé zrychlování tempa hry má za následek buď nervový kolaps a nebo křeče v rukou. Hra je ze začátku jen takové pinkání, ale celkem rychle zrychluje až téměř k nehratelné rychlosti. Proto potřebujeme nějakou pomoc. Tu nám poskytne sama hra v podobě různých power upů. Nicméně hra po určité době začne být stereotypní.

Pro: Návyková hratelnost

Proti: Až novější arkanoidy přinesly ozvláštnění, aby hra nebyla tak rychle stereotypní.

+12

Dungeon Master

  • PC 95
Jak tady každý začíná s komentářem - klasika! No ano, klasická hra, která už v té době byla herní modlou všech, co si ji zapůjčili od nějakého kamaráda. Na Dungeon Masterovi mě fascinovala ze všeho nejvíc atmosféra: zvuky mumií, když se po vás napřahovali pazourou slyším v hlavě dodnes, když si na setkání s nimi vzpomenu (ale jinak jsem normální :) ). Kolik já si užil hodin a hodin s pipláním každé postavy - mačkal s věcí na oko, abych poznal, co to třímám ve své dlani. A co teprve kouzlení pomocí run, kteréžto jsem měl okopírované na černobílém papírku. A teď k tomu negativivnímu na DM: no, grafika nic moc - ta v Beholderovi byla mnohem lepší. Ale, na druhou stranu, DM vyšel o několik let dřív, takže to zase za takové mínus považovat nemůžu. Celkově shrnuto: (asi) nesmrtelná klasika počítačových her, které poprávu náleží místo v síni slávy.

Pro: atmosféra, mumie, piplání s postavami, bloudění

Proti: grafika

+12 +14 −2

Day of Defeat: Source

  • PC 65
Day of Defeat má co se kvality týče sestupnou tendenci. Stařičká verze 3.1 byla i přes svou zabugovanost výborná a do určité míry i realistická (třeba oproti CS), další verze sice přinesly zajímavé vylepšení (třeba Brity), ale hra se stávala čím dál více zběsilejší. DoD:S působí oproti minulým dílům poměrně chudě, Britové nebo němečtí paragání jsou pryč, krvácení je pryč a nějaká ta realističnost je taky pryč. Na můj vkus je hra až moc zběsilá a arkádová. Grafika je celkem pěkná, ovšem zvuky jsou otřesné - střelba z STG44 zní jako když jezdíte kartáčem přes koberec :) Day of Defeat jsem hrál několik let klanově, Source verzi taky chvíli, ale už to prostě není to, co to bývalo. Dnes si raději zahraji Red Orchestru :)

Pro: grafika, dobré mapy, atmosféra

Proti: zvuky, arkádovost

+12

World of Goo

  • PC 90
Tahle hra mi udělal radost. Spíš než o zkoušce našich mozkových závitu je to o odreagování. Je to pro i proti, holt někdy neni nálada cosi vymýšlet. Audiovizuální stránka, různé nápady, design levelů to vše je výborné. Jediné co lze hodnotit záporně je krátkost.

Pro: audiovizuální stránka, jednoduchost

Proti: krátkost, jednoduchost

+12

Ghost Master

  • PC 95
Tak když se mi konečně dostala do rukou tahle gameska, byl sem štěstím bez sebe. Ihned po instalaci a prosvištění tutorialem sem se vrhl do misí. Po 2 hodinách mi už herní princip připadal jednoduchý no a já mohl bezproblémů strašit poslušné občany jednoho malého městečka.
Strašení se prostě v počítačvých hrách moc nevyskytuje no a já si to pořádně užíval. Autoři si hodně dali záležet na rozmanitosti levelů takže stereotyp ve hře rozhodně nepoznáte: prostrašíte se např. nemocnicí, policejní stanicí, či mafiánskou loďí. No postupně odemknete spoustu nových duchů, odhalíte pár promlčených záhad a vyženete z města spoustu otravných lidí.
Hra, která by svým originálním tématem se spostou neotřelých herních možností mohla prorazit. Bohužel nestalo se tak.
Dalším zklamáním je pro mně zastavení vývoje druhého dílu, který by třeba v trochu lepší grafice a novějším kabátku mohl konkurovat tomu prvnímu.

Pro: Herní princip, Rozmanitost levelů, Odemykání skrytých duchů

Proti: Trochu horší grafika z pohledu člověka, Inteligence neherních postav

+12 +13 −1

Operation Flashpoint: Resistance

  • PC 90
Flashpoint je legenda. A Resistance? Ta za svým bratříčkem rozhodně nijak nezaostává. Máme tu vylepšenou grafiku a členitější ostrov s mnohem propracovanějšími městy (čert vem tenkrát ty krvavé nároky). Ačkoliv příběh je zde trochu kompaktnější a jeho gradace je trochu střídmější, jeho zpracoání se povedlo na výbornou a dodává ten správný pocit, že tam do toho boje prostě patříte. Tomu pomáhá i nenásilný způsob nelinerity kampaně. Například pokud se vám jednou nepovede zničit tanky, později proti vám ty tanky pojedou. Podobnými drobnosti je hra celá prošpikovaná a když se vám něco povede, máte radost z toho, že jste pomohli rebelům v zastavení postupu invazních vojsk.

Atmosféře hry dopomáhá i obtížnost bojů, stačí jedna nešťastná kulka a následuje konec mise. Proto je potřeba postupovat pomalu a s rozvahou, styl Ramba či dnes oblíbený způsob bojů ála Delta Force: Black Hawk Down vyústí tak akorát v expresní objednávku černého pytle z místního "márnice" shopu. Zkrátka při a před akcí se holt musí používat mozek a důmyslně využívat terén, techniku, zbraně (takové časté přebíjení zbraní se nedoporučuje, pač se jen prohazují jednotlivé zásobníky... přece jenom nastrkat do zásobníku chybějící kulky, jak je dnes ve hrách běžná praxe, pár minut zabere), spolubojovníky i civilisty.

Je škoda, že podobné hry se již nikdy nedočkáme (OFP2 bude pravděpodobně více arkádové... i když je tu stále ArmA2...).

Pro: zbraně, technika, koopeace v jednotce, partyzánský způsob vedení války, gradace příběhu v závěru

Proti: oproti OFP sterilnější příběh s pomalejším rozjezdem, pár úsměvných detailů (omezení enginu, jako je nastupování do vehiklů, procházení domů, řízení volantem)

+12

Fallout 3

  • PC 85
Ó ten kontroverzní Fallout3, toliko komunitou opovrhovaný, zbytkem velmi kladně příjímaný. Já, jakožto člověk Falloutem (i Oblivionem) nepolíbený, hodnotím F3 takto:

Příběh:
Vynikající. Svět po atomové válce si představuji jinak, ale každý máme svou vizi a tahle je více než výborná. Příběh si hráč může v mezích vytvářet a korigovat dle svého uvážení, a to považuji za obrovské plus. Důkazem toho je již narození se ve Vaultu a volba pohlaví-což mě mimořádně kladně překvapilo, prostě to bylo skvěle stylově udělané. Seznámení se s Vaultem, otcem, bojovým systémem, se světem. Jsou zde zvraty, nečekané situace a množství příběhových i nedůležitých postav. Postupem hry příběh začíná gradovat, spousty věcí se vyjasňují. Finále se dle mého povedlo na jedničku- umřel jsem.:-))

Bojový systém:
Nemám k němu výhrad, je to něco úplně nového (pro mně). Hrál jsem z 1st. pohledu a jsem rád, že F3 nezklouzl do prachsprosté střílečky (jako že je mám rád) a W.A.T.S. se prostě musel používat. Na začátku jsem se používání WATS vyhýbal, ale když jsem ze dvou metrů samopalem netrefil ani dvéře od chlíva, tak to prostě ani jinak nešlo. S perkem "Tajemný Cizinec" to už pak byla jízda. Ale to bylo až ke konci a tam se to opravdu hodilo, nepřátel mnoho a frenetičnost bojů nabývá na obrátkách. Animace občas zazlobila, když se kamera natočila jinam, ale o tom až níže. Toto považuji za velký klad hry, opět zvedám palec.

NPC:
Nemastné neslané. Zaprvé jsou použity asi 4 šablony typů postav=vousáč, mlaďoch, baba bloncka, baba bruneta. Málem bych zapomněl na 2 šablony dětské=holka, kluk.. Všichni se podobají, jako by byli zjedné rodiny a to ať jste kdekoliv na mapě. Jedině snad pan Burke do tohoto profilu nezapadá, čest vyjímkám. Rozhovory ploché, čtené z papíru, bez špetky intonace a vcítění se do "role". Jedině Otec v podání Liama Neesona exceluje, opět čest vyjímkám. To považuji za hrubou chybu, protože na tom je vlastně RPG založeno. Tj. na zajímavých lidech a bytostech, které v daném světě potkáváte a které ho určují a dávají vám motivaci do plnění questů, neboli hraní. Velice nepovedené a je to největší chyba Falloutu 3, to jej degraduje na průměrnou hru. A tohle jistě komunita nedokáže mody a záplatami nijak ovlivnit.

Questy:
Plytké. Samozřejmě mě jako hráče ovlivňuje NPC, který mi danou věc zadává, pokud je to nezáživná kopie nějaké kopie s nezáživným okopírovaným hlasem, tak bohužel se nepoženu nadšeně přes celou mapu, abych kopii kopie vyřídil danou věc. Kromě vyhození Megatuny do luftu mě nic pořádně nenadchlo, bohužel, elán se nedostavoval. Opět v tom vidím velkou hrubku, myslím že RPG na tom doslova stojí a padá.. Tady bohužel padá....

Nepřátelé:
No tady si nepřítele můžete udělat z koho chcete, takže myslím tím ty základní. Je jich poměrně dost, za jetužžšího bych považoval Rozparovače. Vyplenit jejich doupě mi zabralo hodně času....:-))) Jinak síla všech je vyvážená, byl jsem v tomto směru velmi spokojen..

AI:
No tak tady už to tak slavné neni. V postatě se to omezuje na to, že nepřítel buď přešlapuje na teritoriu 4x4 metry (roboti), nebo jde střemhlav po vás. Jak zvířata a mutanti, tak i lidé. Ikdyž bylo nepřátel více, taktika z jejich strany pražádná..Divné, o ničem, ale jak jsem říkal, není to FPShooter, takže to třeba k žánru patří. Chtělo to prostě víc modelů chování, prostě více inteligence... Škoda.

Pipboy:
Humpolácký, nepřehledný, pro PC uživatele nepřívětivý. Zde odkaz z konzolí, děkujeme... Funkcí mnoho, výborný nápad(který nepřipisuji Bethesdě). Chce to trochu cviku, aby se v tom člověk vyznal a vše dostal takříkajíc "do ruky". Prostě výborná věcička.

Svět:
Obrovský!! Tam kam člověk dohlédne, tam si může i dojít. Ani se neopakují lokace a nic podobného (krom dungeonů) . Všude pěkně po svých, to je prostě moje a hrozně mě to bavilo chodit po zdevastované krajině. Velké plus za tohle.. Míst k nalzení a prozkoumávání je nespočet, taky proto činí moje herní doba 60+ hodin (nevím přesně), což jsem u SP hry nikdy nezažil. Ani jsem nestihl objevit úplně vše, tak 20% jsem neprošel.

Levelování:
Super věc tohle vylepšování. Nemohl jsem se dočkat každého stupínku, abych si vylepšil postavu, schopnosti a perky. Leč mělo to být pozvolnější a zdlouhavější, Level cap 20 se dostaví příliš brzy, za některé splněné úkoly je až nesmyslně moc bodů. Nebo udělat Level cap 50, ale to řeší komunita, takže čert to vem.... Jinak super, bavilo mě to.

Zbraně:
Velké množství-pro mě až zbytečně velké... Jinak pár opravdu hezkých a účinných kousků, čekal bych ale trochu jiný design na post apo hru, spíš nějaký splácaný haluzový zbraně, ne jednoduše AKáčko. Účinky na začátku zoufalé, ale postupem se to lepší, což byl záměr a povedl se... Opět povedené..

Grafika:
Je velice hezká a dobře mi koresponduje s daným prostředím. Existují lepší špičky, ale i mnohem horší, já byl nad míru spokojen. Hra mi nepadala, po vypnutí NODu se neškubala, nic se nedočítalo, nic se nesekalo.. Prostě pohodička, akorát lesklé silnice v zaprášeném světě mi přišli divné, ale čert to vem, východy a západy slunce krása... no až na to fázované nebe, kde se přidává postupně světlost když svítá a naopak, ale to jen tak z hnidopišství..:-)) Ale animace postav je havárka, fakt na to jsem koukal jako blázen. Humus.

Fyzika:
Žádná...

Level design:
Jednou jsem vyslovil, že Fallout 3 aspiruje na první místo mého pomyslného žebříčku her v oblasti level designu, tudíž útočil na Stalkera. No v žádném případě ho nepokořil, možná se mu trochu přiblížil, ale to je asi tak všechno. Něco tomu prostě chybí, nevím co to je... Možná absence nějakých opravdu pikantních míst... no fakt nevím.. Jinak moc fajn, líbilo se mi všude, opravdu povedené.


Hudba a zvuky:
Vynikající hudební doprovod, zejména úvodní skladba, opravdu z rukou mistra. Hudba se mi oposlouchala někdy kolem 40. hodiny hraní, což je silný úzpěch. Jinak zvuky docela ploché, chtělo to trochu podbarvit a nabasovat. Opět moje hnidopišství.

Celkově:
Mohlo by se zdát z mého komentáře, že zápory převažují nad klady, ale celkový dojem mám velice kladný. Navzdory všem "mouchám" se mi Fallout hrál dobře, opravdu CELOU dobu jsem se stále bavil a nesetkal jsem se s vyloženě hluchým místem. U takto dlouhé hry je to až neuvěřitelné a obdivuhodné..Ocenil bych jen hutnější atmosféru, ale asi bych chtěl moc.





Pro: Příběh, grafika, délka, rozloha, množství míst, levelování, perky, Liam Neeson.

Proti: NPC, chabé questy od chabých NPC, eng. dabing,AI, nulová fyzika.

+12 +17 −5

Sniper Elite

  • PC 90
Pro mě je Sniper Elite největším(příjemným) překvapením roku 2005 na poli akčních her. Hra neměla skoro žádnou reklamu, a taky jsem k ní přišel úplně náhodou, ale zkusil jsem ji(s nevalným očekáváním) a mile překvapila. Příběh je velmi zajímavý(co se akcí týče rozhodně nadprůměrný), a není v něm nouze o celou řadu zvratů. Další věcí, kterou se Sniper odlišuje od většiny akcí je velmi dlouhá herní doba. Já projel hru na střední obtížnost asi za nějakých 20 hodin čistého času, což je velmi solidní a nedá se říct, že bych se v pozdějších fázích hry nudil, spíš ještě zábava ke konci roste. Rozbombardovaný, boji zmítaný Berlín je velmi atraktivní prostředí a tamější ponurá atmosféra je vskutku výborná. Rozhodně bych vyzdvihl AI, která je na velmi vysoké úrovni a na nejtěžší obtížnost jsou už nepřátelé velmi zdatní protivníci. Párádní je také animace, která následuje po přesném výstřelu na hlavu protivníka. Ta sleduje dráhu kulky a následný dost brutální headshot.


Pro: Výborná hratelnost, dlouhá herní doba, umělá inteligence.

Proti: Nic zásadního.

+12

Half-Life 2

  • PC 85
K druhému Half-Life jsem se dostal až prostřednictvím Orange Boxu minulý rok a jednička mně úplně minula (sice jsem jí vídával u kamaráda a líbila se mi, ale nikdy jsem ji nevyzkoušel). Zapnul jsem Xbox a po dohrání Portalu jsem se pustil do Half-Life.
První minuty po vystoupení z vlaku byly velice intenzivní. Skvěle vystavěná dusná atmosféra, šedé nevlídné barvy..perfektní. I když jsem nehrál jedničku (a tudíž jsem měl občas trošku nejasnosti) tak mě hnal dopředu hlavně příběh, protože co se týká gameplaye tak mi hra přišla víceméně tradiční, někdy možná až moc naskriptovaná a lineární. Nemám nic proti lineárnímu příběhovému postupu, ale tady mi to už někdy přišlo tak divné, že jsem se párkrát i zasekl.
Prostředí se díky příběhu mění celkem často a zajímavě hlavně Ravenholm mi přišel perfektní , tudíž se nedostavil stereotyp, což velmi oceňuji(zvlášť v dnešní době).
Celkem tedy pro mně kvalitka, až na přílišnou linearitu a jeden veliký mínus a to sice Gordonovu "výřečnost".

Pro: Atmosféra, příběh, prostředí

Proti: Mlčenlivý Gordon, linearita

+12 +17 −5

King's Bounty: The Legend

  • PC 95
Překvapení desetiletí! Návyková hra, která mě přikovala k monitoru na několik dlouhých desítek hodin s takovou razancí, až jsem z ní začal mít strach. Sousloví "návyková hratelnost" pro mě dostává nový rozměr. Při hraní jsem se musel násilím odtrhávat, užíval si každou vteřinku tohoto skvostu. Do detailu vyšperkované mapy, v pohádkové grafice, s příjemnou hudbou, dlouhou trvanlivostí, se špetkou humoru. Zamrzí jen něco málo bugů a občas zdlouhavé a nezáživné čtení rozhovorů. I tak je to jedna z nejlepších her, jaké jsem kdy hrál...
+12

Painkiller

  • PC 80
Klasická no-brain killovačka, kde hlavný hrdina vystriela celé podsvetie. Painkiller je celkom designovo aktraktívny a aj všetky príšerky pôsobia tak nejak zaujímavo. Najmä keď strelíte brokovnicou do monštra a to odletí 5 metrov. Výborné prostredie, hard-core hudba, slušné zbrane a atmosféra... ale tá kurevská jednoduchosť a jednotvárnosť ma nebavila.

Pro: Príšery, zbrane, prostredie, český dabing...

Proti: Jednotvárne, ľahké misie-ťažký bossovia

+12 +14 −2

SpellForce: The Order of Dawn

  • PC 100
Tahle hra mi fakt sedla. Zpočátku jsem nevěděl o co jde, vypadalo to na jakousi poklidnou adventůru, chození s jednou postavičkou. Ale po prvních minutách tutoriálu už je jasné, že se jedná o bojovou RPG. A po skončení tutorialu vím, že půjde i o válečnou strategii ve stylu Warcraft. Na začátku si vyberete svého Avatara, zvolíte disciplíny které bude mistrně ovládat, rozdělíte počáteční schopnostní body a jde se na věc. Je pouze na vás, jestli budete válečník, lučištník, mág, nebo nějaký "mix" od všeho. Ve hře máte k dispozici opravdu přehledný inventář, kde můžete vidět vše důležité o svém Avatarovi, prohlížet sesbírané předměty, měnit svou výstroj, modifikovat své runové bojovníky, editovat knihu kouzel, či prohlížet právě aktivní úkoly. Hra obsahuje úkoly hlavní a vedlejší. Za vedlejší nepovinné můžete něco získat, nějaký předmět, peníze, nebo zkušenostní body - ty vás posouvají na vyšší úroveň - za každého mrtvého se také připisují zkušenostní body. Postupně se váš Avatar rozvíjí a zdokonaluje. Vše je zasazeno do světa Fantasy, takže ve hře narazíte na různé bytosti a národy viz. Tolkienův svět. Mezi nejvýznamější rasy, které máte možnost i ovládat, patří 3 světlé (human,elf,dwarf) a 3 temné (orc,troll,dark elf). Můžete budovat jejich osady a využívat v boji jejich sílu a magii. K jejich aktivaci je ale potřeba mít příslušný runový kámen a najít monument - to je malá svatyňka, která slouží k jejich vyvolání a ty jsou ve hře jen na daných místech. Takže ne vždy se na ně budete moci spolehnout. Ve hře je dál možné vyvolávat vaše runové bojovníky. Opět k tomu slouží monument (jiný) a před jejich aktivací je opět potřeba mít runové kameny. Je jich desítky a záleží pouze na vás, jakou partu bojovníků či kouzelníků si poskládáte. Předmětů a kouzel je tolik, že je dodnes nemám všechny vyzkoušené. Mapy jsou dlouhé, někdy trvájí i hodiny. Občas obsahují tajemná zákoutí s nějakým překvápením, např. dráček střežící poklad atd. Zvukové efekty jsou vynikající, postavy dobře namluvené, hudba ve spellforce je opravdu koncertní a zasluhuje zvláštní pochvalu. Ve Spellforce se mi ještě hodně líbí ten zásahový systém, při zásahu se nad bojovníkem objeví číslo odebrané energie, jako na nějaké automatovce. Podle barvy čísla jde poznat, zda to byl zásah zbraně, nebo nějakého kouzla. Proti mám jen pár připomínek a sice k chování bojujících jednotek. Když jsou poblíž nepřátel, občas se vrhnou do útoku aniž by jste zrovna chtěli. Při útočení na nepřátelskou osadu nevydrží stát na místě, nabíhají hlouběji do nepřátelských řad, vylákají další nepřátele a většinou vzburcují celou základnu, útok je chaotický. Prostě máte co dělat, aby jste to myší celé uhlídali a útok vedli nějak systematicky. Pak ještě vlastní Avatar se nebrání např. útoku lučištníků, nechá kolem sebe projít nepřítele, pokud není napaden z blízka nedělá nic, taky chyba. Ale to je asi tak všechno...

Pro: Kombinace dvou herních stylů, grafika, hudba, efekty, dobré ovládání, přehledný inventář, runový bojovníci

Proti: Trochu chaos při dobývání táborů

+12

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 80
Jedničku jsem nehrál, jinak na tuhle hru vzpomínám celkem v dobrým. Asi nezapomenu na tu úvodní hudbu v menu, která už samotná navozovala pohřební atmosféru. Nejinak je tomu po celou dobu hry, ponurá atmosféra od začátku do konce. Jediným světlým bodem pro mě byla pasáž v tom domě hrůzy, či co to bylo, s pohybujícími se kulisami a načasovanými spouštěcími mechanismy. To bylo fajn odlehčení. Jinak teroristi jsou všude, nenechají vás ani vyspat, kulky se na vás sypou odevšud. Bullet-time? Dost dobrej cheat... bez něj by to bylo mnohem těžší. Líbilo se mi, že prostředí bylo dost živé, všechno do čeho jsem strčil se hýbalo, padalo... tenkrát to ještě nebyl standard a já se s tím setkal poprvé v takovém rozsahu. Ikdyž bylo poznat, že to ještě není dokonalé. Po zásahu se postavy chovaly spíš trochu jako nafukovací balón :) Zvuky zbraní byly trochu slabší, i realnost nic moc u některých, např. kadence AK 47 nebo M4 je dost pomalá. Nevím proč, ale ke konci mě to už docela nudilo. Pořád se opakující situace, znovu ti stejní chlápci ve stejných hadrách, se stejnými hláškami. Spíš jsem si užíval tu grafiku a rozmanitost prostředí.

Pro: Živé prostředí, reálnost postav, dobře namluvené, strašidelný příběh, efekt Bullet-time

Proti: Zvuky zbraní, občas nereálné odlétávání zasažených

+12

Mirror's Edge

  • PC 60
K Mirrors Edge jsem se zpočátku stavěl neutrálně, bez nějakých velkých očekávání. Všechny ty drby na netu a kladné recenze šli mimo mě. Nesledoval jsem tuto hru. A proto nemůžu říct, že mě ME zklamal, prostě se mi nelíbil a tím to hasne.

Možná je to proto, že mám radši věci ,,reálnější". Chci tím říct, že na ME není reálného absolutně nic a to mě hrozně štve. Silně lineární mise, plné "jakonáhodou" dobře položených prken, správně poskládaných lešení a blízko sebe postavených baráků, mě opravdu nebavily téměř od začátku. A k tomu si připočtu ještě naprosto nemožný skoky do červených žíněnek apod.

Dále se pozastavím nad grafickým zpracování. Textury jsou sami o sobě hodně detailní, každopádně málokdy máte čas se nad tím kochat. Chválím výbornou optimalizaci. Co se mě ale naprosto nelíbilo, tak grafická stylizace a s ní související efekty. ME se odehrává mezi pár výraznýma barvama, přičemž prim hraje bílá. S tím souvisí naprosto hrozný přesvětlení, kvůli kterýmu jsem často hledal cestu a kvůli kterým jsem se párkrát zabil (třeba když jsem běžel na přesvětleným bílým vyvýšeným baráčku, běžel, běžel, letěl a potažmo rozmázl na chodníku, protože mi barák splýval se samotnou zemí). Když vběhnete do interiéru, nahodí se odpornej přesycenej filtr v barvě interiéru. No a když jsem poprvé viděl bílej strom a bílej keř, řekl jsem si, že asi něco není v pořádku. Ne, toto se mi fakt nelíbilo.

Co jsem z této hry tak pochopil, má tu jít hlavně o přežití, běhání o život, máte se bát nepřátel a vyhýbat se jim, pokoud nemáte zbraň. To se ale vylučuje s jejich muškou. Běžím po střeše, za prdelí komando polišů a vrtulník, všichni po mě střílí, kulky se zarývají do stěn, vedlě mě, za mě, přede mě, pode mnou, ale nikdy ne do mě (pokud se nezastavím a pár sekund nečekám, než se všichni začnou zázračně strefovat). Je to divný, na druhou stranu ale efektní.

Příběh radši komentovat nebudu, je to fakt hrozná sračka.

Co se mi rozhodně líbilo tak audio stránka a hudba, které se perfektně hodily k atmosféře hry a dost ji pomáhaly. No a překvapivě i boje nebo přestřelky.. řekl bych, že kontakt s nepřáteli je to nejlepší ze hry. No a i některé pasáže se konec konců líbili, každopádně moc jich nebylo metro, skákáni z vlaku na vlak.

Přes to všechno dobré i špatné musím uznat, že je v mých očích ME originální nebo aspoň inovativní. Kdyby měla hra trochu jinou stylizaci a nebyla tak striktně lineární, učitě by se mi líbila mnohem víc. Takhle je to pro mě slabej nadprůměr a nevyužitej potenciál. Snad příště.

Pro: Určité pasáže, hudba, audio, boje

Proti: Lineárnost, stylizace, moc okaté skripty, hroznej příběh

+12 +14 −2

Disciples II: Servants of the Dark

  • PC 70
Datadisky (první dva) k Disciples II tedy opravdu nejsou to pravé ořechové. Ten styl dvě bitvy (s patřičnými boosty) a pak léčit spíše připomíná Icewind Dale. Co také dělat, když se nepřátelé pohybují mezi 10. až (tuším) 98. úrovní. Pokud nadto nedisponujete rekem na úrovni 10+ (doporučuji vytrénovat na maximální level 15 v základní kampani a následně přidat dalších 5 úrovní v samostatných mapách), tak si Servants of the Dark ani nezahrajete (hra vás do kampaně nepustí). Nadto byste to stejně nechtěli zkoušet.
Z toho všeho bohužel vyplývá, že jde o hru dosti zdlouhavou. Obtížnost soubojů sice o něco zvýšila i jejich zábavnost, ale i tak je to celkem otravné. A kosit nadupané draky po desítkách ztrácí jaksi to původní kouzlo.

Umělá inteligence není zlá, nicméně hlavní strategií AI je vás zpomalit (opět). Což už ovšem opravdu považuji za velmi špatný vtip. Počítač vám tak bude (patrně za vlast) házet pod nohy zloděje a chlápky s žezly, aby vám znechutil postup. Je milé, že to doplní i kouzelnickou "palebnou přípravou", nicméně jistě by se dalo vymyslet i něco kloudnějšího. Pravda, pak byste asi častěji přišli o hlavního hrdinu a museli loadovat. Nicméně stále lepší jedna pořádná bitva stylem "kdo z koho", než ono prodírání se davy sebevražedných pošuků.

Btw žádný z datadisků nemá nová videa a dokonce i vypravěč si vzal patrně dovolenou. Což působí tak nějak lacině. Mapy jsou stále dobré, ale vzhledem k té snaze vydřít z fanoušků další prachy je to hodně málo...

Ve zkratce - pokud by si do základní hry šlo stáhnout nějaké dobré fanmade mapy, tak byste na tom byli cca stejně. :-/

P.S. Jo a příběh opět nedává smysl. Jednu důležitou postavu zabíjíte za dvě strany (stejně jako v základní hře Uthera), přičemž třetí díl počítá s tím, že všem stranám se podařilo dosáhnout jejich cílů. No, nevím, proč si v tom autoři dělají takový zmatek.
+12

F.E.A.R.

  • PC --
FEAR je pro me vyjmecnou zalezitosti. Pri prvnim hrani jsem byl naprosto nadsen dynamikou prestrelek, grafikou, nazvucenim, atmosferou. Dnes uz se muj nazor dost zmenil. Stale je to vyjmecna hra a asi nejintensivnejsi akcni zazitek na pocitaci, ale proste tomu do dokonalosti trosku chybi. Neprilis kvalitni level design, malo nepratel a i na nejtezsi obtiznost prilis jednoduche. Uz to proste neni takova vyzva.
Zapomel jsem zminit jeden z hlavnich znaku FEARa a to je strach. Toto je pro me jednim z nejvetsich zaporu hry. Strach z FEARa proste nemam. Mozna poprve jsem nejake to simrani na zadech zazil, ale i tak to bylo jen hodne zridka.
S odstupem casu si vic vsimam chyb a nevyuziteho potencialu hry, ale i tak zustava FEAR v mem zebricku nejoblibenejsich akcnich her hodne vysoko.

Pro: AI, zpomalovani casu, slusna a nenarocna grafika, atmosfera

Proti: fear proste neni strasidelny, spatny level design, malo nepratel, nizka obtiznost

+12 +13 −1

Need for Speed: Carbon

  • PC 65
NfS: Carbon je opravdu celkem slabší kousek proti svým předchůdcům. Nejvíc asi připomíná Undegroundy, a nejen vizuálně. Klanové války mě taky moc nechytly, je opravdu otravné každou chvíli bránit svoje území. I ten týmový spoluzávodník je většinou na nic, ale to je možná dobře, že musíte odřít většinu sami.
Co je ale pořád stejně zábavné je tuning, drifty, chlupáči za hřbetem a konečně možnost mít v garáži nějakou fešnou ameriku, které na startu závodu burácí motor, že se ostatní auta doslova třesou.
A ještě ke "kaňonum", taky mi moc nesedli, ale projednou je to vítaná změna. Kdyby se vývojáři nepokoušeli o nové věci byla by to nuda a zas tak hrozně Karboni nedopadly.

Pro: Musle auta, tuning.

Proti: Klany, krátké.

+12

Vampire: The Masquerade - Redemption

  • PC 75
Originální RPG, které vyniká neotřelým systém skillů, poutavým příběhem odehrávajícím od středověku až po současnost a výbornou hratelností. Jste upír a ve hře se tak i cítíte, musíte si obstarat krev, vyhýbat se dennímu světlu a dokonce i dřevěným kolíkům.
Plahočení temnotou mě neobvykle bavilo a hra má co nabídnout i dnes.

Pro: Vampýři, jejich schopnosti, příběh.

Proti: Svěcená voda, kolíky a denní světlo.

+12 +13 −1