Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Gooka

  • PC 35
Po technické stránce velmi zdařilá adventura, na ručně kreslenou grafiku je radost se koukat, hudební doprovod příjemně lahodí uším, zvuková stránka je perfektní (ať už se jedná o praskání ohně v krbu, či kvalitní zvuky kroků aj.), dabing slušný. Bohužel Gooka ztrácí především po příběhové stránce, přestože mě jistá originalita... tedy pozdější inklinace ke sci-fi mile překvapila, působí příběh trochu ujetě a odfláknutě, hlavně později se mi hra zdála zbytečně uspěchaná.
Nepotěší ani délka, kdy během hry navštívíte pouze několik nepříliš zajímavých lokací a tak na vás dřív, než byste řekli švec, blikají závěrečné titulky (a to i přesto, že je hra trochu natahovaná několika zdlouhavými a nudnými hádankami).

Gooka měla rozhodně na víc, námět špatný nebyl, bohužel kvůli výše zmíněným chybám zapadne „pouze“ do šedavého průměru.

Pro: Technické zpracování, Zajímavý námět

Proti: Slabší příběh, Délka

+12 +13 −1

Drakensang: The River of Time

  • PC 85
Posledný mohykán, možno posledná hra svojho druhu... Druhý Drakensang je výbornou hrou, opticky je možno kratšia ako jej predchodca, ale to najmä vďaka eliminovaniu zbytočného chodenia "hore-dole", ktoré svojim spôsobom umelo naťahovalo dĺžku hry v prípade prvého dielu.

Hru ženie dopredu nádherné prostredie a istá (možno gýčovitá), špecifická atmosféra Das Schwarze Auge, ktorú sa podarilo preniesť i na Drakensang (a pre ktorú mám toľko rád i "Severskú trilógiu". Charaktery nejdú toľko do hĺbky ako v prípade konkurencie, avšak vrámci akýchsi archetypov sú navrhnuté dobre a ich spoločnosť hráča teší. Bojový systém síce nezažil prevratné zmeny - stále je to auto-pauza, avšak zdá sa mi byť oproti predchádzajúcemu dielu viac prehľadný a menej chaotický.

Menší problém vidím v anglickom dabingu, ktorý je proti originálu výrazne slabší a trochu tak zráža celkovú atmosféru. Nehľadiac na to, že chýbajú nadabované niektoré vedľajšie dialógy, ktoré v originále dabované sú. Rovnako i preklad do angličtiny nie je úplne najlepší (česká verzia sa robila z anglického prekladu).Ostatne už preklad názvu nezachycuje tie jemné nuansy, ktoré má originálna verzia.

Nakoniec by som to celé uzavrel záverečnými slovami z recenzie: Drakensang je výborná a krásna hra. Vracia hráča do dôb kedy sa hry tvorili s láskou k téme a žánru. O to viac si ju treba vážiť, keďže je to možno jedna z posledných hier svojho druhu. Všetky známe hry tohto žánru sa uberajú úplne iným smerom – nie zlým, ale absolútne odlišným od systému, ktorý bol pre prvé desaťročie 21. storočia klasickým.

Pro: Das Schwarze Auge, hádanky,

Proti: občas mierne nevyvážení protivníci

+12

The Sims 2

  • PC 70
Zatímco běžný člověk utíká ze svého šedivého života do světů, v nichž masakruje plamenometem desítky zombií, popřípadě buduje obrovské impérium, pro nás – bytosti vznešené, oduševnělé, dokonalé, se zálibami pozemšťanům zcela neznámými – jsou takovým osvěžením každodenní starosti obyčejných lidí! The Sims 2 nabízí opravdu hodně exotických možností a starostí, s nimiž se běžně nesetkáváme. Och! :-)

Pochopitelně neuspokojí osobu toužící po lineárním zážitku s jasným začátkem a koncem; jde o rozlehlé hřiště, lépe řečeno zábavní park, v němž jsou rozmístěny rozličné atrakce umožňující odlišné způsoby sebeuskutečnění.
- Tak třeba už jen projektováním obytného domku (vily, paláce, hradu apod.) lze strávit ohromné množství času; rád bych řekl (a možná to tak je), že lze s nabízenými nástroji vytvořit cokoli si jeden zamane, žel ukázalo se, že nový Howard Roark ze mne pravděpodobně nebude – je rozdíl mezi vizí nádherné stavby takříkajíc zvnějšku a její realizací v detailech, pokoj po pokoji, stěnu po stěně.
- O poznání jistěji jsem se cítil ve světě módy. Jako člověka, který strávil mnoho hodin tvorbou krásných panenek, mě nenechala chladným možnost sestavování garderóby svým svěřenkyním a svěřencům, samozřejmě v kombinaci s účesy a make-upem a trochu neeticky i eugenickými pokusy, pro které máte volnou ruku, stačí jen dostatek materiálu. (K cenné mimozemské DNA, o níž jsem leckde četl, jsem se ovšem nedostal.)
- Do hry je vloženo i drobné RPG, když se podle povahy simíka liší jeho životní aspirace i momentální touhy a jejich cíleným (ne)naplňováním lze dosáhnout zajímavých výsledků – od nervového zhroucení po získání nějakého sci-fi udělátka, kterým sobě i ostatním můžete počítačovou existenci hezky osladit. Při tvorbě kariéry mě vyloženě nadchla možnost brát jako starosta (tučné) úplatky, samozřejmě s tím (nepředvídatelným) rizikem, že na to později dojedete. Hra přitom předhazuje stále další výzvy, jako např. nutnost sbalit najednou tři simíky či souložit postupně s pěti jinými na veřejném prostranství, atp. :-) Jejich život je časově omezený a musíte se rozhodnout, jak s jejich potenciálem naložíte a čeho se pokusíte dosáhnout.

Za zmínku pak stojí řada speciálních vymožeností, pomocí nichž lze simíky vystavovat různým, více či méně nelidským, experimentům – např. při vhodně umístěném náhrobku zjevující se duchové, občasná návštěva UFO, různé kuchyňské „nehody“ či prostá nepřítomnost toalety. Umělá inteligence ovšem není nic extra, takže ortodoxním sadistům bych druhou sérii přece jen bez výhrad nedoporučil.

Pozoruhodným fenoménem je zmiňovaná datadisková politika EA. U prvních Sims bych snad i uvěřil, že autory předmětné funkce napadaly až časem a postupně tak své dílo zdokonalovali, když však v pokračování opět chybí věci, které do konceptu jedničky datadisky dodaly, jde už o jasný – a nepříliš sympatický – kalkul. I ve své původní verzi však hra nabízí opravdu hodně možností a potenciálně velmi dlouhou zábavu.
+12

Worms Armageddon

  • PC --
když jsem před lety viděl poprvé Worms, bylo to tuším demo dvojky, říkal jsem si ale jo, není to špatné, se ségrou jsme to hrávali občas, až se mi pak do ruky dostala plná verze Armaggedonu. V té době jsem té jednoduché hře propadl natolik, že jsem se snad ve škole vymlouval i na malárii. Dnes po téměř 11ti letech od vzniku, jsem si tento titul nahrál do svého netbooku a musím uznat, že i po těch letech nezestárl....tahle grafika ani nemůže.....hra má opravdu své kouzlo, nejde jen o to jak příjemně vypadá ale i to jak se dobře hraje, není to nic drsného, zbraně mají své kouzlo a vtip a červíci své charismá. Dávám jednoznačně palec nahoru. Worms jsou herní klasikou a výbornou zábavou u které musí člověk i uvažovat. Forza Worms!!

Pro: nestárnoucí grafika, sympatičtí červíci, výběr zbraní.......a mnoho dalších

Proti: nic si nevybavuju.....

+12

Jets'n'Guns

  • PC 80
Následujcí komentář se týká Jets'n'Guns gold.
Jets'n'Guns je pro mě docela velká srdcovka. Důvodů proč jsem si tuto hru tolik oblíbil je hned několik.
Graficky je tahle hra pěkná, není nijak přenádherná, ale výbuchy jsou opravdu brutální a efektní a krev je taky všude. Ke konci hry už je to opravdu hukot. Grafika jde ruku v ruce s level designem, který se mi také zdá povedený a úrovně jsou dosti rozdílný, tak rozdílný jak v plošinovce jen mohou být. A to všechno je doprovázeno skvělou hudbou, která ke hře sedne doslova jak p***l na hrnec. Příběh je celkem zajímavý, ale žádný velký tahoun to nebyl.
Možnost vylepšování lodi je opravdu rozmanitý, ať už desítkami zbraní, nebo různými vylepšeními které mají jen nějaké lodě (například vesmírná dodávka s párkama má opravdu dobré chlazení)
V čem je Jets'n'Guns ale opravdu výjimečný je humor, který je zde přítomný úplně všude. Ať už se člověk snaží dostat diktátora který má za cíl vyhladit všechny ošklivé lidi, střílí jakýmsi rajčatometem piráty na koncertu metalové skupiny nebo se snaží zničit pivní krychli a lokalizovat nádrže s ležákem, protože jenom ležák rozpustí téměř cokoliv. U Jets'n'Guns jsem se neustále skvěle bavil a hlavně hodně nasmál.

Pro: Hudba, všechno vyletí do povětří, humor, lodě a zbraně, je to šílený

Proti: Někdy je to zatraceně těžký

+12

Medal of Honor

  • PC 75
V zásadě jsem s novým dílem spokojen, nepřinesl sice žádné převratné změny ale ani ničím nezklamal. Nové prostředí v Afghánistánu je příjemnou změnou prostředí a nabízí pěkné scenerie zasněžených hor a nepřístupných oblastí.

Zajímavostí je že mě začátek hry příliš neohromil a říkal si jestli se hra ponese v tomto duchu že to nebude ono. Naštěstí zážitek z hraní se postupně zlepšuje až graduje ke svému konci který bohužel přijde příliš brzy a hra je tedy relativně krátká. Krom klasických US Rangerů se dostaneme do kůže speciálních jednotek jako je ta která se stala tváří nového dílu Tier 1. Tyto pasáže a mise jsou velmi zajímavé a přináší trochu jiný pohled na konflikt, ale nijak dramaticky.

Příjemným zpestřením je možnost být střelcem ve vrtulníku Apache, je to sice nenáročný úsek hry ale působí dobře. Všechny dobře známé situace z trailerů si přožijeme a hra nyní více hraje na atmosféru a sled situací podobně jako série Modern Warfare. Tento příklon byl nutný a nepůsobí nijak nepatřičně. Grafika hry se mi velmi líbila a některé scenérie které se mi během misí naskytly působili uvěřitelně v rámci hry kdy se hráč může touto situací pokochat pokud ho nezastřelí.

Co ke hře více dodat, pokud od hry nečekáte revoluci v sérii budete spokojeni.

Pro: Nové prostředí, fajnová hratelnost, starý dobrý Medal

Proti: Slabší začátek, krátkost hry

+12 +13 −1

Richard Burns Rally

  • PC 95
Bezkonkurenčně nejlepší závodní simulátor (nepočítám k tomu arkády), jaký jsem hrál a zároveň jedno z největších překvapení. Tomuto typu her moc neholduju, ale měl jsem delší chuť na nějaké rally.

Nainstaloval jsem Colin Mcrae Rally 3, ale ty se mi sekaly a navíc fyzikální model mi moc neseděl. Tak jsem zapátral ve svých Score DVD dál až jsem narazil na mnou zapomenutou Richard Burns Rally. Žádná závodní hra takhle nebavila. Začátky sice byly těžké a málem jsem s tím seknul a to by byla chyba. Jakmile se hráč naučí základní triky, tak ho RBR odmění skvělým závodním zážitkem. Fyzika auta je opravdu bezchybná, jediné co není dokonalé je model poškození, ale to neznamená, že není přesto lepší, než ve většině ostatních závodních her! Hru jsem zkoušel na klávesnici ale na ní to bylo takové nemastné a neslané. Tak jsem připojil gamepad a ten mi vyloženě sedl.

Tratě sice nejsou nijak bohaté na detaily, ale přesto vypadají krásně. Momentálně závodím v Japonsku, kde jsem se řítil prudkými serpentinami vysoko do kopce, načež jsem sjel dlouhou přímou silnící dolů a v dálce bylo vidět údolí. Opravdu, grafika je krásná, troufám si řící, že jedna z nejlepších, co jsem u závodní hry viděl. Ano, většina textur je sice 2D, ale to neznamená, že to nedokáže udělat skvělý dojem. Ano, hra neobsahuje dokonalé odlesky, hromady výbuchů a třicet druhu rozmazání a já nevím co všechno. RBR má velmi plynulou grafikou a tyto "plácátka" nepotřebuje. Popravdě, neviděl jsem hru, která by vypadala takhle realisticky. Možná, že jsem po delší době bez silné grafické karty slevil ze svých nároků, ale spíš ne. Jak už jsem říkal, tratě působí nesmírně realisticky, protože to nejsou jen rovné placky se zatáčkami. V silnicích jsou různé díry, úzké cestičky se klikatí do kopce a z kopce, v Japonsku je okolo tratě hustá a výborně vyvedená džungle. Mohl bych mluvit ještě dál, ale takhle to myslím stačí. Moje nadšení z toho snad vidět je, ne ?

Verdikt: Špičková závodní hra, kterou by neměl žádný hráč minout. Devades..... Hmmm.... Nerad dávám takhle vysoká hodnocení tolika hrám, ale tady přestřelit musím - 95% a šlus.

Pro: design tratí, krásná a čistá grafika, jizdní model, výborná česká lokalizace

Proti: pokud podělám závod, nejde trať restartovat (musel jsem to řešit pomocí Alt+F4) - holt realismus

+12 +13 −1

Red Faction: Guerrilla

  • PC 90
Zničitelnost prostředí, tak potřebná už od dob Dooma, a tak málo implementovaná, není jediná, co dělá z Red Faction výjimečnou hru (Ve skutečnosti se zničitelnost omezuje na veškeré lidské výtvory, terén zničitelný není).

Hra se ze začátku tváří nepřístupně: rozmlácené stavby drží na několika drátcích, jízdní model, to je prostě utrpení - je to jako by vám chyběl v autě volant, některé mise jednoduše nejde udělat.. ale pak se to zlomí, mise si začnete vybírat, stavby se za ohlušujícího třesku začnou bortit na vaše nepřátele a dojde vám, že tak jako vaše marťanské vozidlo by se asi choval monsterstuck v 0,376G. Mé hodnocení postupně šplhalo výše od 6/10 (kde 5/10 by u mě zasloužily hry, které neudrží mou pozornost a a proto je raději ani nehodnotím).

Příběh stojí hodně v pozadí - k boji proti aktuálním kolonistům Marsu vás přivede osobní msta. Ke svojí roli kladiva Rudé revoluce, které pošle Pozemšťana nakonec zpátky domů, jsem se slušně přimkl. Mohou za to především nezvykle nasírací mise. Nepřátelé kladou tuhý odpor i na obtížnost Normal a často se tak setkáte s obrazovkou YOU HAVE DIED! Nic zlého se ale neděje, prostě vezmete dalšího nasraného kolonistu Masona z davu, odečte se pár bodíků Kontroly a jedete dál. Možnost Save je v menu spíš na okrasu, hra se ukládá sama vždy po splněné misi, laod jakékoliv pozice vás vrátí na začátek mise. Zdraví a zbroj se samy rychle doplňují, stačí na chvilku stáhnout ocas za roh.

Red Faction: Guerilla je naprosto ukázkovým příkladem Sandboxu. Je zde značná volnost pohybu (kam nevylezete, tam vám později pomůže jetpack) a vše ve hře je podřízeno několika spolupracujícím systémům, i realističnost. K osvobození Marsu je třeba zažehnout revoltu v šesti sektorech a v závěrečné epické bitvě jednoho muže proti armádě ubránit Mars proti šmejdu ze Země, což věru není snadné Rada k poslední misi: nenechte nepřátelská BVP vybuchnout až u sebe, prioritně ničte všechno, co po vás stříli modré koule. Až přijdete o Drobečka (váš raketometný obrněnec), buďto zkuste proběhnout nebo si ulovte transportér a vraťte se s ním zpět ke komoře akcelerátoru, kde na vás čeká fungl nový stroj. :) Nezapomeňte si v domečku raketomet s naváděnými střelami, vylepšený nanogun a ještě nějaké výbušniny.. K osvobození každého sektoru je třeba v něm snížit kontrolu EDF na nulu, což provádíte plněním různých vedlejších misí a taky ničením budov EDF (pozor, neukladá se) a následným splněním misí příběhové linie. Odměna za mise bývá kombinací snížení kontroly EDF nad sektorem, halda šrotu, který využijete na upgrady zbraní a balistické ochrany, a konečně vám může narůst podpora obyvatelstva. Což je krásná věc: obyvatelé vám dobrovolně odevzdávají svá auta a když je vám nejhůř, vytáhnou z kapsy marťanský kalašnikov a položí za vás život (což zase podporu obyvatelstva mírně zchladí). Charakter vedlejších misí je dostatečně různorodý: zachraň rukojmí, odvez vozidlo v časovém limitu, ubraň s kolegy stavbu, dobyj s kolegy stavbu, zdemoluj stavbu s omezenými zbraněmi, znič konvoj a ukořisti vozidlo, coby střelec znič majetek EDF ve stanovené hodnotě. Hlavní mise - asi dvě v každém sektoru jsou každá jiná.

Každý ze sektorů je výrazně jiný - barva půdy, stavby a hlavně vozidla. Mně se nejvíce zamlouvaly ty otřískané dodávky z důlních kolonií. Prorazit svodidla mostu po zdařeném osvobození rukojmí za účelem setřesení pronásledovatelů bez snížení rychlosti má něco do sebe. Tyhle mašiny dost vydrží, ale střídat je budete i tak jako ponožky. Když je problém, vyskočíte i za jízdy a necháte volně jedoucí auto předpřipravit vám situaci. Rozjezdit budovu s důlním náklaďákem nebo rozstřílet ji dělem namontovaným na popelářském (OK, možná důlním) voze je požitek. Sektory jsou propleteny silnicemi, na kterých panuje čilý provoz a které křižují hlídky EDF v transportérech (i ty lze ukrást). Hned vedle minimapy máte indikátor hledanosti a dobré je, že hlídky reagují do jisté míry náhodně. Občas venku na ulici, i když jste "v zeleném", si prostě vzpomenou na váš ksicht (který v závěru visí na každém LCD billboardu) a jdou po vás. Střílejte do hlavy. V každém sektoru je jeden nebo více domečků, kde na vás čekají přátelé, munice, upgrady a upravená vozidla, tady vás hlídky nenajdou.

A teď k minusům, které hru srážejí ze zaslouženého trůnu bezhlavé akce. Náročnost engine umožňujícího zničitelnost si vyžádala kompromisy v grafice. To by tak nevadilo, problém je, že v té největší vřavě (a zvláště v těch řídkých případech, když hra už dvě hodiny samovolně nespadla) klesá FPS. Pod 10. Někdy i pod 5. A níž. Velmi často se ve hře objevují grafické aktefakty Masonovy "sukýnky" (GF8800GT). Nepěkně taky působí recyklace obličejů NPC. V různých oficiálních informačních kanálech vídáte následky svého řádění, TV zprávy při loadování sektoru se ale zasekávají. Ačkoliv v průběhu hry mluvili všichni anglicky, v závěru se obyvatelstvo rozmluvilo i francouzsky a německy, což možná byl a možná nebyl záměr. Je zásadní problém s 5.1 zvukem (Creative Audigy, Windows 7, stereo je v pořádku), to hra jenom sviští a piští.
To vše se u rok staré hry těžko akceptuje. Hudba a zvuky neurazí. Ovládání má konzolový feeling. Herní doba 30 hodin (na Steamu ve slevě za pusu). Replayabilita: ano. Podobné hry: Mafia, GTA.

Bugy hru znepříjemňují, ale její hratelnost ovlivní spíše málo, s Masonem a jeho kladivem se budete na Marsu cítit jako ryba ve vodě, když Mason řekne:"Tady povede moje cesta.", tak tam taky povede, bez kompromisů. A proto soudruzi: "Viva La Revolución!"

Pro: zničitelnost prostředí, mise, systém kontroly EDF a podpory obyvatel, zbraně, bugyny, náklaďáky, transportéry, rozmlacování, ničení, boření, demolice, destrukce, anihilace, rozbíjení a lámání nepřátel důlním kladivem

Proti: bugy a bugy, začátek může odradit, nejednotný design dopravních protředků, recyklace obličejů

+12

Conflict: Vietnam

  • PC 85
Conflict Vietnam je pokračování mnou velmi oblíbené série, které se odehrává, jak je z názvu jistě patrno, ve Vietnamu. Po slabším druhém Desert Stormu přichází změna a hra je zasazena převážně do bojů v džungli.

Rozhodně je to krok správným směrem. Džungle je sice koridor, ale není zcela lineární. Většinou existuje několik cest k cíli. Oproti poušti je prales pestrý a zajímavý. Dobře se tu uplatňuje stealth prvek. Obzvláště v první polovině hry je plížení džunglí a následné kuchání rákosníku kudlou opravdu sranda. Má to ale svá ale. Za prvé, jak je již u této série zvykem, je omezeno ukládání a to tak, že na pouhé dva sloty na misi. Proto se hra stává nezvykle těžkou, stačí jeden granát a je po celém týmu. K tomu v poslední třetině hry nemile přispívá častý respawn nepřátel, což počítám jako velmi významné mínus. Po dokončení poslední části hry jsem měl opravdu velmi intenzivní pocit, že jsem vystřílel půlku Asie. Ve CV je celkem 14 levelů a každý trvá v průměru hodinu a čtvrt (+ občasné opakování frustrujících pasáží). To nám ve výsledku dává nějakejch 20 hodin hraní, což je velmi významné plus.

Ovládání, v jádru bezvadné, trpí bohužel jednou, ale podstatnou vadou. Hra je uzpůsobena na hraní na gamepadu a na myši jsou pociťovat nepříjemné lagy, obzvláště při míření na krátkou vzdálenost jsem byl většinou tuhej dřív, než jsem stačil zamířit. Proto závěrečné 4 mise pro mě byly výjimečně otravné. Respawn nepřátel, hromady granátů, bazuky, málo save pozic a právě ten boj ve městech (to jsem vyčítal i druhému DS2) = toť je zkráceně poslední čtvrtina hry. Je to škoda a někomu by to mohlo zkazit zážitek. Já se ale nedal a s pevnými nervy jsem to ustál.

Spolu s cukáním myši cukala i kamera. Zpočátku jsem si na to horko těžko zvykal, ale ke konci mi to už ani nevadilo.

Graficky je to vcelku pěkné, i když některé pozadí bych klidně doladil. Obzvlášť noční mise byla geniální a pomalé plížení se za měsíčku džunglí měla až pohádkový nádech. Zvuky jsou výborné, byť některé jsou pouze zrecyklované z minulého dílu. Pochválit musím zbraně, protože jich od minula rozhodně přibylo. Nejradši jsem hrál za Cherryho, který je takovou obdobou Jonese z DS. Po každé misi hráč získává jakési body, něco ve stylu zkušeností, za které si potom může vylepšovat svoje svěřence. Takže tu nějaká variabilita rozhodně je.

Ještě se vrátím k audio stránce, respektive k dabingu. Ten se mi moc líbil, vojáci mezi sebou neustále komunikují a hláškují. Hudba je velmi pečlivě vybraná, zejména mě potěšila přítomnost songu White Rabbit a to dokonce několikrát za hru.

Verdikt: Conflict Vietnam je výborná akce se stealth prvky. Pokud chcete pocítit tvrdost války a tuhé přestřelky, ve kterých jde opravdu o kůži (tzn. ne arkádu ve stylu CoD), CV určitě vyzkoušejte. Pár chyb by se našlo, ale ty povětšinou nebrání si CV do sytosti užít. Škoda jen opětovné absence kooperace v PC verzi, v některých pasážích to dost bije do očí. 85%

Pro: tužší obtížnost, boje v džungli, občasný stealth, pocity ze střelby, hodně zbraní, nutnost taktiky, šikovná AI, soundrack, přes 20 hodin hraní

Proti: ovládání, ke konci hry (cca poslední 3-4 mise) frustrující obtížnost => respawn a mnoho bazuk/granátů, málo pozic na uložení, (obal hry - Best Games edice - je lživý -> není tam coop)

+12

The Typing of the Dead

  • PC 75
No sáákra, když jsem na tohle tady na databázi narazil, nevěřil jsem svým očím. Kvůli týhle hře jsem se v deseti letech došoural k okýnku, paní mi rozměnila za 200 Kč samé petikoruny, které jsem pak sázel do automatu jednu za druhou...A jak jsme se s kamarádem pobavili....

Časy plynou, já už mám dvakrát tolik let a na tuhle pecku jsem dočista zapomněl. Až do teď! Dávám hobla tomu, kdo dostal tenhle kulervoucí nápad, jak oprášit automatovou legendu! Sice se necítím u notebooku tak naspeedovaně jako s plastovou pistolí před 10 lety, bouchačku jsem vyměnil za abecedu,ale stojí to za to...doslova upísmenkovávám zombíky!!na přednášce jsem pak byl pro přednášejícího největším kádrem, on byl blbec rád, že si tak vehementně píšu všechny jeho věty, zatímto já jsem měl na kontě 185 upísmenkovaných zombíků. Paráda.

Jenže všechno skvělé jednou zevšední. A tak se dostavil stereotyp. Totiž prvních pár hodin vám to příjde jako opravdu cool napád, nicméně za chvilku se dostaví onen pocit, že s klávesnicí to není ono....Chtělo by to zase tu plastovou zbraň...Vlastně by to chtělo vrátit se zpátky v čase, zajít si rozměnit a zastřílet si s touto nesmrtelnou legendou.

Pro: výborné oživení legendy,nápad

Proti: stereotyp

+12

Jagged Alliance 2

  • PC 100
Jagged Alliance 2 nabídla ve své době to nejlepší, co nabídnou mohla. Mezi tahovými strategiemi se jedná dozajista o naprostou špičku, kde záleží už jen na jednotlivci, zda ji posadí na trůn tahovek všech dob. Pro mě osobně se jedná vskutku o tu nejlepší tahovku. Kombinací parádní izometrické grafiky, tahových soubojů, hudby, skvělých charakterů, laptopu a hnusných, přerostlých brouků, si JA2 získala nemála fanoušků a je škoda, že tito věrní se nejspíš už nikdy ničeho podobně skvělého nedočkají.

Pro: grafika, tahový systém soubojů, charaktery, Bobby Ray´s Guns:D

Proti: některé zbraně neměli kloudného využití

+12

Vietcong

  • PC 90
"Proč ty stríliš Nhuta?"
Vietcong je moja najobľúbenejšia vojnová hra.
Hra je veľmi dobre spravená. Páči sa mi na nej najmä to, že na rozdiel od viacerích strieľačiek to má nejaký príbeh. Dobré sú aj briefingy, počas ktorých si môžete pozrieť denník, ísť na strelnicu zastrieľať, počúvať rádio atď...
Misie sú rozmanité - civilné akcie, jazda jeepom, brodenie sa v bažine, záchrana zajatca, prieskum tunelov, útoky na tábor, bránenie rádiovej prenosky, zničenie mosta atď...
Multiplayer je tiež celkom dobrý.
Okrem toho je k dizpozícii aj výcvik s veľmi nepríjemným seržantom :)
V hre sú 4 obtiažnosti - ľahká, normálna, ťažká a Vietnam.
Vo Vietcongu je veľké množstvo rôznych zbraní - pištole, snajperky, guľomety, samopaly, brokovnice, granátomet atď.. - či už Amerických alebo Vietcongu.
Vytknúť môžem jedine v niektorých prípadoch slabšiu umelú inteligenciu týmu aj nepriateľov.
Ináč super hra, 90%.

Pro: príbeh, dobrý dabing a postavy, výcvik, jazda jeepom, rozmanité misie, zbieranie rôznych materiálov pri preskúmaní vojaka, realistické spracovanie, hudba a zvuky, výborná atmosféra

Proti: občas slabšia umelá inteligencia členov týmu a nepriateľov

+12 +13 −1

Sacrifice

  • PC 85
Strategie Sacrifice byla jedna z těch opravdu originálních her, které bohužel zapadly. Inovovala jak až úchylně originálním prostředím, tak neokoukanými, ale promyšlenými herními mechanismy. Ovšem nikoliv za cenu technického zpracování - grafika byla naprosto fantastická a hudba tatkéž (schválně si stáhněte soundtrack a poslechněte téma Persephony:)). Hru jsem tenkrát nedohrál, protože jsem se zakous v misi, kde Stratos zradí - no, další výhoda, nebylo to pro žádná ořezávátka, obtížnost byla slušná. Multiplayer jsem nezkoušel, ale potenciál rozhodně měl.

Pro: prostředí, dabing, hudba, originalita herního systému i světa

+12

Two Worlds II

  • PC 75
Ó, jak dlouho jsem čekal na hru, ve které budu moct masakrovat pštrosy…

Lepší úvod mě nějak nenapadá, a tak to tak nechám s oněmi pštrosy (se kterými mám jisté osobní problémy -_-), a přejdu rovnou k věci. Two Worlds dvojka je hodně zábavné erpégéčko oplývající cool nápady, řádnou dávkou svobody pohybu a hrátek v inventáři, a pěkně čelendžing hratelností. Na hard jsem se potil de facto v jednom kuse, a množství reloadů by v číselný podobě mohlo znít až zvráceně. Musím ovšem dát za pravdu ugraugře v tom, že bossové jsou, přinejmenším v porovnání s běžnými nepřáteli, vcelku žalostná nebožátka, a to včetně toho finálního (který se mi dokonce bál postavit čelem a raději na mě opakovaně posílal jakési golemy, zatímco si vesele lítal kolem). Zajímavé je, že zdaleka nejtužšího nepřítele vám hra naservíruje až v poslední kapitole a to jen jednou (mluvím o Tulocích). Předtím ani potom jakoby by ani neexistovali (Kromě té jedné výjimky na úplném začátku hry, kdy tam jeden Tulok nesměle stojí v začarovaném kruhu a čeká na hráčem daný rozsudek). Což je škoda, byla s nima prča.

Pravděpodobně nejpůsobivější věcí na celé hře je grafika. Ta je (po důkladné úpravě postprocess efektů) jedna z nejnádhernějších, jaké jsem kdy viděl. Bez nadsázky. Samozřejmě si za ní účtuje nemalou cenu v podobě slušně vysokých nároků, ale to je víc než pochopitelné. Ruku v ruce s ní jde povětšinou velmi působivý world design, který společně se skvělým soundtrackem vytváří takřka hmatatelnou atmosféru (kterou považuju za vůbec nejsilnější tahák hry). Z hlediska atmosféry (a taky questů) považuju za pomyslný vrchol hry druhou kapitolu (a to jak prosluněný čajnataun New Ashos, tak temnotou prolité a horror-like monstry obývané Swallows). Z questů mě tu zdaleka nejvíc pobavil ten, kdy vás jistá žena osloví na ulici a požádá o pomodlení za jejího zesnulého milého, přičemž vlastně se máte stát jeho hlavních chodem…had a good laugh there.

Pár slov bych rád napsal k inventáři, který jsem jak miloval, tak nesnášel. Zamiloval jsem si jeho systém omezení. Totiž, na rozdíl od většiny her se tady nehraje na sloty, nýbrž na váhu jednotlivých předmětů, a jak si tak vylepšujete konkrétní atributy, unesete toho víc a víc. Pak je tu tvorba kouzel, vylepšování výbavičky a alchymie. Ve všech třech činnostech vám hra opět poskytuje nebývalou svobodu experimentování, což je super. Všechno je to ale spojeno s tím, co jsem na inventáři nesnášel - jsem ochotný překousnout naprosto přepísknutou velikost a neohrabané spravování, ale proč proboha nemůžu označit několik stejných předmětů najednou a vykonat s nimi nějakou akci? Nesčetněkrát jsem chtěl rozebrat jedenáct sekyr (které měly všechny naprosto identické vlastnosti), ale ne…z nějakého zatoulaného (ale nepochybně logického) důvodu tak musím činit po jednom kusu za druhým. V alchymii je to podobný – ačkoliv vás hra nechá si uložit recept, když nějaký vymyslíte, stejně musíte pokaždé při vaření každého lektvaru vkládat do slotů jednotlivě každou potřebnou ingredienci. Uvaření pár skvělých léčivých a manu doplňujících lektvarů se pak může stát až několikaminutovou aktivitou, což společně s rozebíráním zbraní způsobuje, že za celou hru v inventáři opravdu strávíte nechutný kvanta času (odhaduju, že já jsem v něm strávil dohromady nejmíň hodinu, popř. dýl).

Největší kritiku ale zasadím příběhu, resp. jeho…nezajímavosti a nulové gradaci. No fakt, na začátku hry jsem cítil zhruba stejné napětí, jako ke konci. Zdejší příběh opravdu není moc dobře napsaný, díky čemuž jsem tak trochu měl problém i s postavami. Vlastně tu není ani jedna, kterou bych si oblíbil. Hlavní macho hrdina je jaksi taksi necharismatickej, jeho dabér (byť hlas jako takový má zajímavý) nějak zapomněl do výkonu vložit nějaký emoce, a tak se bohužel nekoná téměř žádné sžití. Vedlejších postav je tu přespříliš, ještě teď v nich mám brajgl, a co je nejhorší, všechny tak nějak postrádají osobnost (čest výjimkám). Dialogy jsou standardní (doslova, doslova standardní…takže bohužel dosti forgettable), většina side questů docela nudná…alespoň že ty potvory jsou hodně rozmanité a většinou vyžadují rozdílnou taktiku boje. Co mi ale asi chybělo nejvíc (a co považuju za značný trademark tohoto žánru), v podstatě ani jednou jsem nečinil rozhodnutí, jehož následky by mě kopli do ksichtu s tím, že jsem se mohl rozhodnout jinak. Možnost volby ovlivnění děje tu neexistuje (nebo je tak strašně nepatrná, že jsem to ani nepocítil), což totálně zabíjí prvek znovuhratelnosti.

Celkově je ale Two Worlds II dobrá hra a dobře odvedená práce. Klíčové RPG elementy fungují, na všechno se tu krásně kouká, soubojový systém je plynulý a zábavný, atmosféru to má pohlcující, a díky vysoké rozmanitosti aktivit si v tom každý hráč dovede najít to svoje (dokonce můžete být i guitar hero, což pravda zabaví asi na pět minut, ale i tak je to fajn zpestření). Bohužel příběhově už to není zdaleka tak zajímavý, děj tak nějak negraduje, postavy tu jsou tak do počtu, a díky absenci rozdílných rozhodnutí ovlivňující děj necítím sebemenší motivaci se do toho ještě někdy pouštět znovu.

EDIT: Ou jeá, a sem tam jsem típnul screenshot

Pro: Grafika, atmosféra, hratelnost, soundtrack, world design, široká plejáda monster, volnost experimentování v inventáři, tři prdele skillů, uspokojující obtížnost, některé side questy

Proti: Příběh, nulová gradace děje, zpracování inventáře, více méně všechny postavy (hlavní i vedlejší), drtivá většina side questů, ovládání koně (na což sere pes vzhledem k tomu, že si na něm zajezdíte jen chvíli a jen na začátku), silné konzolové aroma...

+12

Prototype

  • PC 45
Což o to, podobné akční těsta hnětu rád a často, jenomže z Prototype jsem vymáčknul spíše zklamání. Když mi leží akční hra na ploše přes půl roku, na ikonku nemám chuť kliknout a vždycky najdu nějakou lepší volbu, je něco špatně.

Začnu tím, co se mi líbilo. Volnost a pohyb, tím myslím především hopsání ze střechy na střechu, plachtění a další poletuchové kejkle. Ani o grafice si nemyslím nejhorší, možná šedá vládne, na druhou stranu engine zvládá stovku, možná dvě, pajduláků a to se vší plynulostí. Nákaza vypadá správně... nákazově (trochu mi to připomnělo Abomination). Avšak předně se mi líbily ty černobřečkovité efekty, které doprovází každou schopnost hlavního hrdiny, pokud k nim ještě přičtu nápaditou brutalitu útoků, hned vzniká atraktivní podívaná.

Co mi ovšem nesedlo, je hratelnost bojové části. Dokud jsem se utkával s obyčejnou verbeží, vše se dalo s lehkostí zvládnout, stačila trocha obratnosti a sem tam konzumace nějaké té lékárničky na nožičkách. Jenomže boje s obyčejným potěrem rychle ztratily na zábavnosti a staly se stereotypní, zároveň začalo přibývat tužších bossíků a misí. Možná jsem jen investoval expy do špatných vlastností, ale bossfighty mi přišly dost těžké a časově náročné. Klasická hrdinská bitka tváří v tvář neměla šanci na úspěch, musel jsem tedy bossíka pižlat partyzánsky, místy až mrakoplašsky. To hlavně u "hydry", kterou je potřeba proplesknout čtyřikrát za sebou. Mimochodem když už jsem ji téměř udolal, zabila mě a já se objevil skoro na začátku souboje! Neskutečně blbě umístěné savování.

Leč i bezbossové hlavní úkoly trpí mizerně rozmístěnými savepointy, špatně načasovanými cutscénami, sprintersky rychlým respawnem nepřátel (hlavně těžké techniky) a v neposlední řadě časovými limity. Vedlejších misí jsem vyzkoušel zhruba deset, bohužel ani ty mi nepřišly kdovíjak zábavné, nejvíc mi sedlo běhaní po střechách na čas. Což je u řeznické akce smutné.

Pro: Volnost, nejlepší dopravní prostředek jsou vlastní nohy, brutalita a svým způsobem grafika.

Proti: Stereotyp, nevybalancovaná obtížnost, hlavní mise plné limitů a zákeřností.

+12

Darkest of Days

  • PC 40
Darkest of Days je hra, která přináší už celkem ohraný příběh v cestování časem, nicméně to dokáže vynahradit atraktivními lokacemi v obdobích, která se v PC hrách rozhodně příliš často neobjevuji, namátkou třeba 1. světová válka, případně divoký západ v době bitvy u Littlebig Hornu. Až potud to zní vše docela lákavě, takže i já jsem podlehl a hru nainstaloval.

Teď ovšem nebude následovat chvalozpěv na hru, dokonce ani lehká kritika, protože přes všechno, co jsem popsal v prvním odstavci se nedá přehlédnout jedna věc a to bohužel ta hlavní. DoD je FPS a právě v této oblasti tak zoufale selhává, až jsem si musel klást otázku, jestli jsem se opravdu nepřehlédl a rok vydání je skutečně 2009, tohle byl standard mnoho let zpět. Nepřátelé totálně tupí, pocit ze střelby víceméně žádný, nebo dokonce špatný a ačkoliv nejsem nijak vysazenej na grafiku, tak v tomhle také těžké zklamání, přece jen rok 2000 už je pár let pryč, takže jak postavy, tak terén by mohl být trochu více propracovaný. Tohle vypadalo jak kdyby to někdo dělal po večerech jako melouch. Možná to zní přehnaně, ale tak na mě ta hra působila.

Pár misí jsem odehrál a tím to pro mě skončilo, přitom tam potenciál byl. Škoda ...

Pro: Originální a neokoukaná prostředí

Proti: AI, grafika, leveldesign, zastaralost ve všech směrech

+12

Tom Clancy's Rainbow Six 3: Athena Sword

  • PC 75
Jelikož jsem pod vánoční stromeček nedostal pouze samotnou hru Rainbow Six 3: Raven Shield, ale celý herní balíček Rainbow Six 3: Raven Shield Gold Edition, který obsahoval i datadisk Athena Sword, mohl jsem si prodloužit vynikající herní zážitek při plnění dalších zadaných úkolů.

Oproti původní hře, na kterou datadisk volně navazuje, je zde pouze osm misí, ale zato se odehrávají na rozsáhlejších mapách. Samotné mise jsou podle mě o něco jednodušší, protože v Raven Shield se mi stávalo, že jsem musel některé mise opakovat třeba desetkrát, ale zde třeba ani jednou. Dále se tento přídavek liší tím, že některé mise jsou omezeny časovým limitem, který máte na zneškodnění bomb. Ten je někdy opravdu přísný, ne kvůli obtížnosti, ale kvůli tomu, že se bomba nedá najít. Nově přibyli i další druhy zbraní, ale já jsem většinou používal jen ty, na které jsem byl zvyklý z původní hry.

Rainbow Six 3: Athena Sword není špatná hra, ale mohla by být o poznání delší, protože při správném postupu lze například poslední misi dohrát za méně než minutu.

Pro: rozsáhlejší mapy, nové zbraně, hratelnost

Proti: krátká herní doba

+12

Duty Calls

  • PC 100
Takhle úžasně propracovanou hru jsem, co jsem živ, a to jsem živ už dlouhá léta páně, ještě neviděl. Něco tak úžasného, neskutečně emotivního, upozorňujícího na dnešní problémy moderní civilizace, jen tak člověk nenajde. Už hlavní menu dává znát to, že se bude jednat o neskutečně famózní kus, na který se zvláště muži i nejedna žena budou těšit a nebudou jej moci dostat jen tak z hlavy, podobně jako nějakou étericky nedostupnou sličnou slečnu a femme fatale v jednom. Lesknoucí se položka "New Game" svádí a láká jako žádná jiná. To vše je stvrzeno naprosto úchvatnou obrazovkou během nahrávání nové hry, kdy nejednomu bude úzko a blaženě zároveň a nejednou sličnou slečnu bude šimrat v podbřišku. Po několika vteřinovém vzrušení nastává chvíle, kdy mnozi ze samotného pocitu dotknutí se Nebes vykřiknou: "Nyní mohu v poklidu skonat!" To by ovšem byla chyba. Už pohled na nádherně vytvořené okolí umělci, kteří pozvedají lidskou společnost a kulturu ke vznešenosti nekonečné blahosklonnosti rovnající se podstatě absolutna nenechá jedno oko suché. V tu dobu však nastupuje na scénu mocný nepřítel, který si hodlá pohrávat s křehkou rovnováhou momentálního stavu světa. Po velice vášnivém střetu s rozprostírajícím se zlem je daný prvek nedobra citlivě potlačen, ale snad, jakoby zde hra třímala glosu přemíry onoho záporného činitele, nastupuje nedobrý prvek znovu a znovu, a pak ještě několikrát. Postavu hráče nenechávají geniální autoři celého hutného, přesto však velice komfortně stravitelného příběhu na pochybách, že se zlem je potřeba bojovat stůj co stůj, pomocí věhlasu, který hráč v průběhu tohoto srdceryvného eposu získává, a který se šíří do všech koutů země. Úžasný konec příběhu však neprozradím, protože člověk, který si tento, nebojím se říci, a jsem o tom přesvědčen, velmistrovský zážitek nechá ujít, není hoden zřít a vychutnat si něco tak nesporně ušlechtilého, převyšující půvab a skvost jakékoli sličné slečny.

Pro: Blaženost a vyšší cíl přetrvávajícího dobra loudící se z obrazovky počítače do našich domovů. Kvůli tomuto dílu se vyplatilo vynalézt počítače.

Proti: V tomto případě je už jen přítomnost položky "Proti" zcela zarážející, podivná a nevysvětlitelná. Řekl bych, že až kacířská.

+12 +14 −2

Call of Duty: Black Ops

  • PC 85
Ach jo, zase díl od Trearchu, říkal jsem si, když jsem Black Ops pár dní zpět instaloval. Neříkám, že World at War byla úplná tragédie, ale ve srovnání s Modern Warfare 1 a 2 od Infinity Ward to bylo z mého pohledu krapet slabší. Nakonec musím ovšem zvednout palec nahoru, Treyarch se v BO docela vytáhnul.

Čím u mě BO jednozančně zabodoval, byla variabilita protředí, musím říct, že paráda, takřka každá mise se odehrává někde jinde a když se člověk přenese přes silně konspirační a zamotaný příběh, který jsem začal trochu chápat až ke konci, tak jde o velmi atraktivní kombinaci. Ve všem ostatním jde o klasické CoD v duchu Modern Warfare, spousta nepřátel, skriptů, tu povedenějších, tu už na první pohled trochu násilně naroubovaných do hry. Snad ještě ve větší míře je hráč veden za ručičku v podobě nutnosti následovat některou postavu a plnit její "příkazy", takže pro vlastní invenci prostor nezbývá. On tu stejně ani nikdy moc nebyl, když jsem se rozhodl něco udělat trochu jinak, než jak to hra chtěla, velmi brzy mi dala najevo, že takhle jako že neeee.

Call of Duty mě od MW1 nedokázalo ničím překvapit a to v tom pozitivním i negativním smyslu, když jdu hrát, tak víceméně vím, co mám čekat a co dostanu. Většinou hru odehraju, ale už se k ní nikdy nevrátím a stejné to bude k s Black Ops. Poskytlo mi to pár hodin skvělé zábavy a tím je mise skončena. Ale vím, že až povinnost příště zavolá, stejně neodmítnu a znova do toho půjdu :)

Pro: Variabilita prostředí, zajímavý příběh, vše dobré na CoD je i zde

Proti: Už poněkolikáté to samé, AI nepřátel i parťáků

+12 +13 −1

Dead Space 2

  • PC --
Celý komentář může být spoileroidní, proto čtěte na vlastní nebezpečí!

Zpočátku Dead Space 2 působí jako příjemně mrazivé pokračování vynikající hry. Má pár příjemných lekacích momentů (nejvíce mě potěšil budík, který má stejný zvuk jako ten můj skutečný), slušné prezentační dovednosti nebo silnou atmosféru. Maso je pěkně mlaskací, všechno kolem čvachtá, bublá, hnije, tleje, vybuchuje, teče, stříká, řve a umírá. Urvat potvoře pahýl a pak jí s ním přišpendlit na zeď... no není to kouzelné? Bohužel se postupem času stává ze survival hororu akční mazanec, který vrcholí naprosto dementním hektickým koncem.

Příběh - artefakt... strašlivě mocný... zničit... jen já a nikdo jiný... zachraň se Ellie... halušky se zelím... WTF… V jedničce se objevovaly alespoň zajímavé a nečekané zvraty, na které jsem bez výjimky čuměl jak bacil do lékárny. Co se děje ve dvojce je jasné od začátku, nic se za celou dobu nezmění a všechny dva zvraty jsou natolik předvídatelné, že nemá cenu se jimi jakkoli zabývat. Pak koukám na naskočí vší titulky a říkám si "sakra a co ta Ellie, ona se pro mě nevrátí?", huh, tady je! Celý žvást o Markeru mě absolutně nezaujal a s radostí jsem se ho ani nesnažil pochopit.

Puzzles - každý "problém" na mě působí, jako by byl do celého designu naroubován dost drastickým způsobem. Přeci jen vkládat ozubené kola do jakéhosi cosi na high-tech vesmírné stanici působí opravdu směšně.

Arény - ach ty arény. Tady je velký prostor, tady bude bitka. Mlask, 5 potvor zleva, 6 potvor zprava a 3 potvory uprostřed. Výtah. Hm, velký výtah. Jedeme, potvory naskakují jedna za druhou a já se jim Jevelinem snažím vysvětlit, že nejsou vítány. Důlní stroj. Hm, velký prostor a jedeme. Kde mám sakra ten Jevelin...

Dead Space 2 je dobrá hra, minimálně první půlkou. Zbytek jsem si protrpěl s tím, že se to přece musí zlepšit. Nezlepšilo, spíše naopak. A druhá štace? Možná za pár let, až ze mě vyprchá ta hořká pachuť zklamání...

**/5

Obtížnost: Survivalist
Čas: 11hod 44min
+12 +13 −1