Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

SimCity Societies

  • PC 70
Je to taková jednoduchoučká, infantilní hra. Jenom stavíte různé domečky, a podle toho jaké postavíte, tak se mění politická kultura uvnitř města. Postavíte mrakodrap, hra zmodrá a máte tu kapitalistickou společnost, postavíte solární elektrárnu, hra zezelená a máte Ecotalismus, postavíte palác kultury, hra zrudne a máte...(nechci být vulgární). To je vlastně všechno, o nic víc ve hře nejde. Ale přes to všechno, jsem nad hrou strávil mraky hodin, a tvořil různé utopie nebo trápil simíky v různých ismech. Tady nejde ani tak o strategii, ale o kreativitu. Je to proto špatně? Pro mě rozhodně ne.

Pro: Kreativita

Proti: Po nějakém čase zjistíte, že je to strašná nuda

+12

Call of Duty: World at War

  • PC 80
Zase se přesouváme do 2.světové války. Od této hry jsem čekal hodně a musím říct, že se to docela vyvedlo. Od začátku v chatrči u mučeného vojína Pyla (ano opravdu si čtu jména v CoD) až po Němce zmasakrovaného seržantem Reznovem. Jedna z nejlepších věcí na hře je grafika. Je až fascinující jak se po grafické stránce hra rovná těm novějším. Nejlepší mise byla nad Atlantickým oceánem ,kde jste hráli za letadlového střelce. Kamikaze ,Hellcaty a ty bombardéry byli prostě úžasné. Za sověty tady řídíte tank T-38 a opravdu mi to řízení a střílení připomíná World of Tanks s lepší grafikou. Dostavuje se sem hodně velké až skoro nepřeberné množství brutality od plamenometných a koktejlových popálenin až po ustřelenou ruku ,hlavu ,trup ,nohy zkrátka jakoukoliv končetinu na kterou si vzpomenete. Atmosféra vesniček ,Berlína ,vymláceného Stalingradu a Okinawi je okouzlující. Nakonec je zde spousta zbraní typických pro 2.světovou válku a samozřejmě zombie mod ,u kterého jsem se trochu bál těch zmrzačených nacistů se svítícíma žlutýma očima. Ta hra na mě hodně zapůsobila.

Pro: Grafika s velkým G ,Atmosféra ,Prostředí ,Zombie mod ,Arsenál zbraní a Možnosti zabíjení ,které až děsí svou krvelačností

Proti: Je toho moc málo

+12

Silent Hill: Homecoming

  • PC 45
Jelikož sem velký fanda této série tak sem rozhodně nemohl minout ani pátý díl. Ze začátku sem byl docela nadšený hezká grafika,perfektní zvuk a samozřejmě hudba na kterou fanoušci série nedají dopustit. Ovšem po pár minutách mě čekalo nemilé překvapení. Tím překvapením budiž bojový systém na který sem si prostě dodnes nezvykl. Systém soubojů se samozřejmě nezměnil pro nic za nic,ale kůly tomu že hra je oproti starším dílům o něco víc akční což samo osobě nedělá Silent Hillu moc dobře. Pak mě taky zarazilo,že vás hra tak nějak do těch soubojů nutí a už málo tu uplatníte taktiku "kdo uteče vyhraje" kterou sem osobně využíval u starších dílů v dost hojném počtu. Další věc kterou hru dost pokazila je atmosféra která mi prostě nedokáže navodit takové to podivné mrazení v zádech které máme u hororových titulů tak rádi. Součástí atmosféry je samozřejmě příběh ze kterého sem se na prdel zrovna neposadil. Nechápejte mě špatně příběh nejhorší neni ale druhý díl
nasadil laťku dost vysoko a příběh pátého dílu ji bohužel nemá šanci překonat. Taky postavy už nejsou tak zajímavé a některé berete tak že tam prostě sou a je vám vcelku jedno co s nimi bude což je vskutku škoda. Tak abych to už ukončil,pokud nejste skalní fanoušci série klidně si k mému hodnocení přičtěte ještě 20%. Pokud ovšem chcete zažít tu pravou atmosféru městečka Silent Hill zahrajte si spíš druhý díl,ale to už je věc kterou nechám čistě na vás pro mě série bohužel skončila čtvrtým dílem.

Pro: Grafické zpracování,hudba,vzhled nepřátel,pyramid head se vrátil :)

Proti: Systém soubojů,postrádá atmosféru,nezajímavé charaktery,nulová motivace hru hrát.

+12

Heroes Chronicles: Conquest of the Underworld

  • PC 80
Na rozdíl od přechozího dílu, který popisoval Tarnuův vzestup od obyčejného člověka k barbarskému králi, osvobození barbarských kmenů od nadvlády čarodějů až po jejich krvavé rozdrcení, ale dlouho neužitou slávu, protože pár let poté padl v osobním souboji s Rionem Gryphonheartem, a který po hratelnostní stránce nenabízel nic vyjímečného, a kvůli kterému mi potažmo ani nestálo za to, napsat nějaký komentář, mě Warlords of the Wastelands příjemně překvapil.

Jelikož se Tarnum při své cestě na vrchol nezastavil ani před vražděním nejbližších přátel a rádců, s nimiž měl jen drobné neshody, rozohnil své předky, kteří mu neumožnili vstoupit do ráje a poslali zpět do říše živých. První úkol, který Tarnuovi jeho předkové uložili, aby odčinil své skutky a mohl jednou pokojně zemřít – zachránit duši muže, který ho zabil – byl i prvním dobrým vtípkem tohoto dílu. V jeho tažení mu pomáhala Allison, Rionova dcera, se kterou ho svazovalo zvláštní pouto. Z očekávaného milostného dobrodružství se ale vyklubala dcera jeho sestry. V praxi ale pouze Tarnuovi poskytla možnost používat lidskou armádu, vystupovala v dialozích a sem tam poslala nějaké suroviny. Jako hratelná hrdinka se objevila až v sedmé mapě, ve které byla, se svými nízkými staty, spíše na obtíž.

Závěrečný zvrat, ukradení Rionovy duše byla jen léčka na vylákání Allison do podsvětí, mě nijak nepřekvapil, protože mu předcházelo dočasného spojení s démonem, který nám chtěl čirou náhodou pomoci. Ten ale ve svých plánech opomněl jeden důležitý prvek. Nesmrtelného hrdinu, kterému se tak neříká pro nic za nic. Proto mohl po předstírané smrti, pokračovat ve svém tažení.

Obtížnost a délka je častým terčem kritiky Heroes Chronicles. Tento díl o to víc, protože nepovinným úkolem v průběhu kampaně bylo sestavování Andělské aliance, jejíž síle se nepřátelští hrdinové nepřizpůsobovali a i finálový boss měl základní vlastnosti pouze kolem 25 bodů, ale já na 55. Mapy jsou ve velikosti S nebo M, jenom výjimečně se objeví i něco většího. Jako např. šestá (z osmi) mapa kampaně - XL s podzemím i povrchem, třemi nepřáteli, mnoha hrady a teleporty. I po pár týdnech to vypadalo na dlouho, ale ve chvíli, kdy jsem zjistil, že povrch je pro mě nepřístupný, ale nepřítel z něj může donekonečna vysílat své jednotky, jsem se na mapu vykašlal, sebral úkolový artefakt a popíchal za pokračováním příběhu. Proto ano, je to krátké, ale já říkám: Aspoň to rychleji "odsejpá ".

Pro: Příběh, velké množství poutavých textů, sympatický hlavní hrdina

Proti: Nízká obtížnost, absence novinek

+12 +13 −1

HeXen: Beyond Heretic

  • PC 70
Když jsem se dostal k Hexenovi v přibližně v době jeho vzniku, vůbec mě nezaujal, s výjimkou možnosti vybrat si jeden ze tří charakterů. Po vic jak patnácti letech jsem se k němu vrátil a musel jsem změnit názor.

Hexen rozvíjí myšlenku, kterou letmo nakousla vůbec první 3D střílečka Catacomb 3D, a sice systém více levelů vzájemně propojených, do kterých se můžete a někdy i musíte vracet. Komplexnost tohohle systému v Hexenovi jsem jako dítě vůbec neocenil.

Obtížnost je někdy skutečně velká. Jednak často musíte prozkoumávat celou epizodu složenou z X levelů, abyste zjistili, co jste otevřeli, jednak i počet nepřátel je velmi vysoký (a často se znovuobjevující). Zvláště poslední epizoda dá zabrat (hrál jsem na třetí obtížnost).

Oproti Hereticovi je však znatelně slabší hudba, dokonce i grafika mi přišla o něco zastaralejší, než v předchůdci ( (s výjimkou levelů s mlhou, ty jsou působivé). Level design se naopak zvedl a v mých očích se dost možná v některých momentech vyrovná i Doomu 2.

Docela mě mrzelo, že hráč nemá možnost vystřídat jednotlivé charaktery v průběhu hry. Hexen je dost dlouhý a na to, abych ho hrál třikrát, na to nemám nervy. Naštěstí zde existuje malý nevinný cheat shadowcaster, který jsem použil vždy a pouze na začátku epizod, abych si hru užil za všechny charaktery. Protože hrát celou hru jen se čtyřmi zbraněmi, myslím, že by mě zastihl stereotyp. Takhle jsem se bavil až do konce.

Hexen je nejspíš nejkomplexnější doomovka, která kdy vznikla, její největší nevýhodou je zastaralost, neboť 3D střílečky, které vznikaly v její době (Witchaven, Dark Forces), byly minimálně co do grafiky daleko vyspělejší.


dodatek:
Jednotlivé charaktery mi přijdou poměrně hodně vyrovnané, ačkoliv za bojovníka to bylo patrně nejsnažší, neboť jeho zbrojní arzenál je nejvyrovnanější
- dle mého: nejlepší první zbraň má mág (nejslabší klerik), nejlepší druhou zbraň bojovník (nejslabší mág), nejlepší třetí zbraň mág (nejslabší klerik), nejlepší čtvrtou zbraň má klerik (nejslabší mág).
+12

Port Royale 3: Pirates & Merchants

  • PC 75
Vzhledem k tomu, že jsem momentálně asi jediný na DH, kdo tohle hrál tak se jen musím poklonit vašemu vkusu :) je jedno, který díl si zahrajete, na to jsou si až dost podobné. Jediná výrazná změna spočívá v grafice a trochu propracovanější kampani, která potěší, ale jádro je pořád stejné. Jezdíte si po moři, obchodujete a bojujete s ostatními loděmi :) jen vypuštění soubojů s kapitánem nepřátelské lodi mě trochu zklamalo. Vždy to byl dobrý způsob jak bez problémů sebrat nepříteli loď :)

Pokud jste ale nehráli žádný z dílů Port Royale, není důvod, proč nezačít rovnou třetím dílem. Dvě kampaně hru oživují více, než scénáře v druhém díle.

Pro: Třetí díl se liší víc od druhého, než druhý díl od prvního.

Proti: Neliší se zase tolik, ale hezčí grafika potěší.

+12

ArmA: Armed Assault

  • PC 80
Tak dnes konečně dohráno.

Tohle není hra jen tak pro někoho. Jsou lidi kterejm to přijde nuda - plížit se někam 10 minut v podstatě neměnným prostředím a pak kulka a čáááu. Mě to tak jaksi vyhovuje :)

Ujal jsem se své pozice vojáka v naprosto nemastné kampani. Už od první mise jsou úkoly naprosto debilní. Některé vedlejší mise jsem nakonec dotáhnul do konce jen s nemalým sebezapřením - ne ani tak kvůli obtížnosti jako takové, ale hlavně kvůli nesmyslnosti dané akce, která mě rozčilovala. Třeba když máte chránit inženýry, co staví základnu. A to ji prosím začnou stavět v nepřátelském strategicky zcela nezajímavém území, kde vyráží z lesa jeden útok za druhým. O misi, kde nemáte spustit poplach a úkolem je zničit dva Uraly raději ani nemluvím. - vše by řešil jeden výstřel z raketometu - místo toho nás vybaví sniperkami bez možnosti výběru! Tímto se Arma k Flashpointu nedá ani přirovnat. To je velká škoda, naprosto to kazí atmosféru celé hry!

Grafika sice ujde, ale engine je neskutečně zastaralej - už na starym Flashpointu mi vadil - zde zůstal prakticky nezměněn. Například strafem napoprvé vběhnout do úzké mezery mezi plotem se dá považovat za čiré bláznovství. A to nemluvím o plížení - to už je panečku umění plížit se kdekoli jinde než na zelené louce!

Abych zase jenom neremcal: Ty hory na horizontu nejsou nikdy kulisy - to mě jaksi vnitřně uspokojuje - ale skutečný hory, kam se můžete zajít podívat. Her, kde se musíte (hrajete-li na hardcore) na mapě orientovat dle světa a "skutečných" orinentačních bodů je sakra málo. Navíc hra obsahuje celkem slušnej editor na celý kampaně. To zas není jen tak leckde...

Pro: Svět, volnost, obtížnost, simulace, taktika, skutečná vojenská technika

Proti: Tupá kampaň, nedodělanost, zastaralost, bugy

+12

Call of Duty: Black Ops II

  • PC 30
Co na plat, že to v úvodním filmečku rozjedou Elbow, že se na scénáři podílel Davis S. Goyer, že to všechno působí velkolepě a dramaticky, že se ohání jménem Trenta Reznora, když pak hra samotná vypadá hůř, než první CoD, styl animací nemá nic společnýho s hrou, akce je tupá/nudná/samoúčelná/rádoby drsná, Reznor zazní jen v menu, hratelnost je taková, že akčnější jsou i tetris a zvuk je tak odporně nedynamickej, že jedinej výstřel ať už Battlefieldu nebo MoH by poslal do hajzlu celou tuhle hru? Ať mi nikdo netvrdí, že je tohle lepší, než novej Medal! A nechť se tento komentář zařadí po boku mejch kritickej štěků typu Saboteur nebo Just Cause 2!

Pro: snaha maskovat hrůzu hry hrůzou války (krev a tak)

Proti: hnusná grafika, špatnej zvuk, hrozná hudba, trapná nudná akce

+12 +19 −7

CreaVures

  • PC 50
CreaVures je krátká hopsačka, která jednak zaujme pěknou grafikou (stylizace hodně připomíná film Avatar) a jednak přístupností pro všechny věkové kategorie. Užijí si ji jak caparti, tak odrostlí hráči. Menší zaujmou roztomilé příšerky a starší naopak relaxační hratelnost a pěkné výtvarné ztvárnění. Melancholii podporuje i taková, řekl bych až zasněná hudba. Za největší zápor považuji samotnou hratelnost, protože hra je už po první hodině dost stereotypní. Levely si jsou až moc podobné a hratelnostních berliček a originalit v rámci žánru je dost málo, spíše žádné. Jak říká Lichtenberg, CreaVures jsou žánrovkou až moc rutinní. Ve všem ostatním ale fungují skvěle.

Pro: grafické ztvárnění, hudba, relaxační hratelnost

Proti: málo nápadů obohacujících hratelnost, po čase dost stereotypní

+12

Quantum Conundrum

  • PC 70
Po Portalu a Q.U.B.E jsem narazil na další logickou hru jménem Quantum Conundrum. Od dvou zmiňovaných se Quantum Conundrum přece jen odlišuje.
Hru začínáte jako vnuk bláznivého vědce pro kterého není problém vymýšlet šílené věcičky. Jednu z nich hned na začátku ukořistíte. Je to rukavice která umí přepínat dimenze. Díky ní se pak snažíte překonávat překážky, kombinací 4 dimenzí (obláčková - vše je lehoučké jako pírko, železná - vše je pokryto železem, časová - zpomalení času a poslední změna gravitace).

Jako jeho předchůdci Portal a Q.U.B.E je i Quantum Conundrum je s pohledu první osoby ale s úplně jiným grafickým pojetím, kresleným. Jako Team Fortress 2.
Obtížnost puzzlů se postupem času zvyšuje ale ne za hranici hratelnosti. Myslím, že u konce mohli ještě trochu přitvrdit. Ale zase na druhou stranu některé achievementy jsou opravdu dost velká výzva, která vám zabere nějaký čas.

Oproti Q.U.B.E musí pochválit, že se tvůrci snažili o nějaký děj hry. Samozřejmě Portal od toho nečekejte. I tak se tam najdou docela dobré vtipy a k tomu směšná chlupatá obluda jménem Ike.

Verdikt: Od Quantum Conundrum jsem nic moc nečekal a to bylo dobře, protože hra mě chytla, bavila i pobavila. Hratelnost je výborná, puzzly sice lehčí ale tahle hra má navodit pohodu a relax. A to zvládla!! 70%

Pro: Puzzly, Ike, hratelnost, vtip.

Proti: U konce mohla být obtížnost puzzlu větší, délka hry.

+12

Spec Ops: The Line

  • PC 90
O Spec Ops: The Line jsem viděl jenom krátké gameplay video a okamžitě mě zaujalo. Pak vyšli první recenze a hra sklidila obrovský úspěch, díky skvělému příběhu. Nechtěl jsem se ochudit o nějaké překvapení, tak jsem ani recenze nedočetl. Bál jsem se že se do vím příliš. Proto je možné, že se budu psát to co už je tady několikrát omýváno v jiných komentářích. Přečtu si je až po dopsání svého ať nejsem ovlivněn.

Spec Ops: The Line hrajete za vojáka jménem Walker váš cíl je najít 33 jednotku v písku zasypaném Dubaji. V partě máte dva další vojáky (Adams, Lugo). Děj se vyvíjí a svojí váhou doléhá na všechny tři aktéry. Zde se ukazuje jak má každá osoba jinou osobnost a že voják není jenom guma. Adams a Lugo mají rozdílná vidění situaci v kterých se nacházíte a je jen na Vás co se stane.
Každý je strůjce svého osudu a u této hry to platí dvojnásob.

Grafické zpracování je až neskutečné, pískem zasypaný Dubaj vypadá krásně. Do toho skvěle propracované světelné efekty odraz světel či slunce dává městu reálnost až s toho mrazí. Ani postavy nezaostávají dobře prokreslená mimika obličeje, dává vědět, že hlavní hrdina je už pěkně na s..ný.

Hratelnost si osaháte během první kapitoly a pak už není nic problém. Jenom ta AI jak nepřátel tak i Vaší jednotky. Kdy dáte rozkaz zabít a oni to pochopí jako nechat se zabít. Nebo když přiběhnete ke svému parťákovi do krytu, tak to znamená, že ho vyháníte. Vstane a běží jinam, což je smrt. Tuto malou chybu zase napravuje hudba. Která má výborný rádius. Když je vypjatá situace dokáže z ní dostat vše nebo jí odlehčit jako když vstoupíte do místnosti a začne Vám hrát hudba ze 60-70 let z dob Vietnamské války a Vy střílíte vojáky ostošest. Za zmínku stojí i zvuk zbraní a jejich rozdílnost.

Hra dále nabízí i multiplayer. Zkusil jsem pár her ale nic mi to neřeklo. Proto zatím nebudu hodnotit. Popřípadě ještě doplním.

Verdikt: Jak se říká: Válka je svinstvo! Ale tohle svinstvo je parádní kousek, který by neměl minout hráče, kteří mají rádi silný děj s akcí a s krásnou podívanou.
90%

Pro: Skvělý scénář hry, prostředí, grafika, hudba a zvuk zbraní.

Proti: AI nepřátel i vlastní jednotky.

+12 +13 −1

Assassin's Creed III

  • PC 60
Hru jsem ještě nedohrál (jsem někde ke konci Sequence 8), ale musím se podělit o zatím získané dojmy.

Začnu tím, co mě na hře neskutečně vytočilo. A to byla nulová podpora od českého distributora, společnosti Playman. Hra má zcela nelogicky vynucený český překlad uživatelského rozhraní, což při hraní v angličtině hru značně kazilo. Podpora od Playmana mi v podstatě řekla, že mám smůlu, a že to bylo napsané na obalu (btw, nebylo, byly pouze řečeny CZ titulky, a navíc mám Freedom edici, která klasický obal jaksi "nemá"). Naštěstí angličtina ve hře pořád je, a tak se dala vynutit změnou v registrech. Ovšem Playman mě ujistil, že si od nich další hru už radši nemám kupovat a vyhýbat se jim jako moru.

Teď k samotnému komentáři a názorům. začnu těmi dobrými věcmi.
Plot twist, který přinese konec třetí sekvence, mi doopravdy vyrazil dech, a pokud si hru někdo nevyspoileroval, tak ho ani nemohl čekat.
Nové možnosti hry, jako lezení po stromech nebo lovení zvěře jsou zajímavé a kvalitně zpracované.
Dobře udělaná je taky loď, se kterou se jde vyblbnout neskutečně. Relativně hezky poslouchá, a střílení z bočních děl a otočných děl je sranda.
Klasické elementy AC série, jako lezení po budovách, hledání pokladů nebo stránek almanachu Bena Frnaklina (náhrada za jiné podobné sbírací věci) zůstaly zachovány, čili tam je hodnocení jednodzačně pozitivní
Dobrá část mi taky přijde zatím část v "současnosti", kde se Desmond dozvídá jaké věci First Civ zkoušela pro ochranu před katastrofou, a že některé plány templářů možná nejsou až tak špatné. A taky, že to First Civ nemusí myslet s lidmi tak úplně dobře.

A teď ty špatné věci, kterých je bohužel spousta
První je zcela jistě to, že hra má na PC ještě více chaotické ovládání, než předtím. Spousta věcí z předchozích dílů ve hře sice nějak je, ale jsou buďto nepoužitelné, nebo hrozně komplikované. Jde například o pokročilé bojové techniky, jako counter-kill nebo disarm. zatímco v AC2/B/R byly jasné a logicky udělané, zde je to zřejmě jenom o správném zmáčknutí tlačítka ve správnou chvíli. Navíc byl ze hry odstraněn trenažér, čili si to ani moc nejde zkoušet. Také moc nefunguje moje oblíbená "Double Assassination", která z misí, kde musíte zůstat neviděni dělá hotové peklo, protože jak zabít dvě stráže, co u sebe stojí jako dva členové 4% populace, aby vás jeden neviděl.
Portnutím na PC také utrpěly některé minihry, jako například roztrhnutí dvou bijících se dělníků od sebe, kde jsem si musel potupně najít návod, co tam vlastně mačkat. Podobně je na tom páčení zámků, které je neskutečně citlivé na myš a bez jakéhokoliv vysvětlení často vypadne. Kdyby to bylo udělané jako v Oblivionu, bylo by to mnohem lepší.
Dalším mínusem je paradoxně až moc velká otevřenost a nelinearita hry, kdy jde skákat z roku do roku, ani člověk netuší jak a kdy. Stejně tak možnost zabrat pevnost pro revolucionáře, v době, kdy ani ještě o revoluci nic moc netušíte.
Problém taky dělá nedostatek peněz, primárně na upgrady vašeho korábu, které stojí neskutečné peníze, které se konvoji vydělávají blbě.
Další mínus je taky nefunkční multiplayer, což je problém, který se ovšem zřejmě děje většině PC hráčů.

Pro: příběh, skákání po stromech, loď, klasické elementy AC série

Proti: podpora v ČR, nefunkční multiplayer, zmatené ovládání, až moc otevřený svět, až moc velká nelienarita

+12 +15 −3

Assassin's Creed III

  • PC 70
Jsem fanoušek. A to velký. Assassin's Creed 3 ovšem považuju trochu za zklamání.

Začnu s hratelností. Hra se hrála jak po másle, ale pořád mi to přijde dost podobné jako ostatní AC díly. Sem tam méně záživnější mise, sem tam více. Konečně došlo ke změně více herních stránek, než to bylo mezi např. ACB a ACR.
Hra měla, ale obrovský potenciál, který naplnila bohužel jen z části. Město i krajina na vás dýchají obrovskou, velkolepou atmosférou. Rovněž na mě dýchla excelentní atmosféra hned v první misi v minulosti. Celá ta mise mi přišla netradiční a hned to přineslo svěžest do celé série. Pak už mi prostředí neučarovalo po zbytek hry tak hodně jako právě ona mise. Vedlejší mise, kterých není málo už jsou o dost stereotypnější (překvapivě), ale co, prostě tam jsou a to se aspoň trochu cení. Novinkou jsou úkoly na moři, kde jsou ty bitvy vydařené a člověk je z toho všeho nadšený (obzvlášť při "klasické" palbě z bočních děl), ale žádné nadšení netrvá věčně a i toto časem omrzí. Ale to rozbouřené, vlnité moře je luxus.
A co se týče těch nepovinných úkolů v hlavních misích - některé jsou tak otravné a těžké, až z toho nejeden chytne nerva, proto si tu hru při prvním hraní hráč podle mě více užije, když se na tohle vyprdne.
Boje mi přišli více efektní. Connorův styl boje je agresivnější a to jak dokáže vyřídit dva nebo tři vojáky v jednom kombu je naprostá paráda. O dost lepší než boje v Revelations, ve kterém ty komba sice mohli být efektní, ale pomalé. Snižovalo to tak nějak tempo těch bitek. I když je na pohodu vyřídit jakékoliv množství těch obyčejných vojáků, jakmile na řadu přišli ti zmetci s větší výdrží a protiútoky, člověka už začne srát ta těžší obtížnost. Celé to chce sice trochu (nebo více) cviku, ale i tak se v tom ztrácí ta zábava.
Lezení je supr, ale nevím co si myslet o ovládání, na jednu stranu je možná běhání po střechách a po stromech bezpečnější, protože se Connor neodrazí pokud to má mít za následek pád dolů a ztracené životy. Na druhou stranu není ve hře rozdělený běh na klasický a akrobatický, ale je tam jen akrobatický. Takže chci běžet, třeba v nějaké uličce mezi domy a Connor mi začne skákat kam nechci.
Ostatní věci jako: nákup a prodej surovin, výroba předmětů a vysílání asasínů na různé mise, potěší, ale nic zajímavého.

Co je u mě nejrozpoluplnější, tak je příběh. Tradičně nejde o nějakou pohádku s obrovským happyendem (což je samozřejmě jenom dobře). Postavy (aspoň ty důležitější) nejsou černobílé a některé dialogy s nimi jsou dosti povedené, hlavně Haytham, ale taky Washington. Ovšem je tu jedna postava, která mi trochu i leze na nervy a není mi skoro vůbec sympatická, tím je Connor. Asi nejhorší asasín z celé asasínské herní ságy. Ten je strašný dobrák a hrdina, ale chová se drsně, přitom mi připadá jak suchar, furt se hrne do dalšího boje, nemá nikdy s ničím ani s nikým problém a v problémech nebo v emocionálních scénách jedná tak nějak s klídečkem.
Přitom tam je tolik scén, které se emocionálně daly vytáhnout hodně vysoko, hra si ovšem sama hodila klacek pod nohy a šlo to do háje.
Přesto se najde pár povedených scén, které jsou emocionální, dobře napsané a nadabované. V některých i ten Connor trochu projevuje city jak bych si i představoval. Jako příklad scéna ,když Connor řekne Hathamovi o smrti své matky, nebo když se Connor od Hathama dozví o Washingtonovi o jeho rozkazech na vypálení jeho vesnice a odloučí se jak od Haythama, tak od Washingtona. Příběhově mi nejvíce zajímavé připadaly mise kdy Connor spolupracuje s Haythamem - jejich vztah otce a syna je dobře zpracován a pobaví.
V čem se příběh nejvíce posral, byl závěr hry - Desmond zemřel hodně blbě, a to jak ostatní z jeho skupiny jen tak odešli, též na hovno, celé to bylo ukončeno strašně rychle, a na to, že se k té záchraně před koncem světa schylovalo už snad od prvního dílu, byl to odbyté až hanba, nejspíš tam tvůrci neměli dávat vůbec žádný konec světa, nebo měli tuhle myšlenku nějak pozměnit, nevím, přišlo divné že, máš na výběr buď budeš žít, ale skoro celé lidstvo bude vyhlazeno a začne se od znovu, anebo zemřeš a svět bude pokračovat tak jak je.

Tento díl je možná nejrozšířenější možnostma, je tu dost druhů zvířat a skvěle zpracované úrovně počasí, u soubojů jsem mile rád uvítal změnu, která se povedla na výbornou, lodní bitvy jsou taky cool, lezení taky. Postavy (až na Connora) jsou dobré. Dabing, atmosféra, dialogy rovněž. Jen kdyby si ty některé skvěle rozehrané cestičky v příběhu sama hra na nezničila a ten konec, achjo ten konec.

Pro: Hratelnost, atmosféra, příběh, mise na lodi, souboje, postavy, dialogy, dabing.

Proti: Trochu ty mise mohli být lepší, některé stránky v příběhu, Connor, ZÁVĚR.

+12 +13 −1

Call of Duty: Black Ops II

  • PC 70
Je jasné, že jestli se tenhle díl neposunul v rámci série nikam dopředu - výraznějším způsobem než jen "taktické" mise a různé větvení příběhu - tak to bude to samé co předtím, fanouškům se to bude líbit (teda aspoň většině) a těm co to bylo fuk to bude fuk dál a ti, co toho mají po krk toho budou mít po krk dále.

Uznávám, že i přes ten stejný styl hratelnosti a přes klišé scény, které jsou fakt někdy na hovno, jsem furt fanda, asi bohužel. Ale je to tak - neřeším jak je to pořád tupost sama o sobě, to hlavní je zkrátka zábava. Pokud to někoho nebaví, pak je jasné, že hra ho bude srát, ale když mě to baví - to jak je jednoduché (na normal) vystřílet celou základnu týpků, dívat se na ty výbušné epické momenty (kdy většinou něco bouchne). Je to po stopadesáté, ale furt mě to zkrátka baví.

Týpků jako je Harper už možná máme dost, obrovských městských bojů taky, nebo když letíte v letadle a prostě víte, že vás někdo sejme a přistání nebude zrovna hladké. Přesto všechno mi přišlo, že se Treyarch snaží příběhovou stránku okořenit více než v Infinity Ward, kde mají válku roztáhlou po těch největších městech. Tady mi zkrátka přišel příběh, podobně jako v BO1 promyšlený a charaktery taky nebyly nejhorší. Jasně, že Woods tady musí i při svých 95 letech kouřit, fuckovat a být strašný badass, ale jeho dialogy nejsou vůbec špatně napsané. Záporák se taky dost povedl - jeho příběh je osobnější, než u kteréhokoliv jiného záporáka z jiného codka.

Hratelnost a grafiku nebudu rozebírat, protože opět nedošlo ke změnám a jestli jo, tak k malým. Řeknu jen, že mě to stačí. A je to určitě lepší než nový "Medal", který nebyl moc dobrou hrou, nabízela podobné scény jako v codkách, ale na něco si furt hrála. Nevadí mi, když si hra na něco hraje (zvláštně napsané), ale to se pak nemůže pořádně hra rozjet, působí nudně a přitom chce působit velkolepě. Call of Duty Black Ops II se moc nesere, ale i když není to či ono logické - baví to. Ty volby v příběhu tu ani nemusely být, ale zase nevětví se to zas špatně takže to je v poho. Ovšem to taktizování mi přišlo zbytečné úplně. AI hráčových skupinek je debilní, takže hádám, že je na projetí mise nejlepší (nejspíš se to tak i má dělat) to, že si zapnu vojáka stroj whatever a jdu to kropit, ano trochu taktizuju, ale stejně je dost podobné normální misi, akorát nudnější.

Takže se řadím k nenáročným hráčům, protože jsem jednoduše přišel za zábavou. Neříkám, že třeba z hlediska scénářů by měly být díly z této série furt stejné. Ale až výjde další takový díl, nejspíš si ho zas zahraju a budu se bavit.

Pro: Nabušená zábavná hratelnost, povedený příběh a některé postavy, dost dobrý soundtrack a samozřejmě epic momenty.

Proti: Některé klišé jsou hold na hovno klišé, "taktické" mise, krátkost.

+12

Torchlight II

  • PC 85
Co říci ke hře, kterou jsem už defacto párkrát dohrál před mnoha a mnoha lety,jen v jiné grafice??

Možná teď pár lidí naštvu,ale je to pecka!! Po letech čekání na DIII a v mém případě trochu zklamání právě z DIII jsem čekal na nějakou hru,která mě uchvátí jako DII. A povedlo se. Ano, T2 je čistá vykrádačka, akty stejné, hudba stejná, ale proč ne, když to funguje. A funguje to skvěle. "Dětská" grafika v kombinaci s potoky krve z mobů je skvostná, hratelnost dokonalá. Hra má rychlý spád a ono kouzelné "ještě jeden Q a jdu spát" zde funguje bezchybně. Spousta nepřátel nijak nevadí, spíše by se dalo říct,že s chutí čekám až se seběhnou. itemy padají jedna radost, je sice pravda že už dost dlouho chodím s obnošenýmy věcmi, ale penízky se hodí, ať už na oživení,nebo nějaký ten enchant. Když už jsem to nakousl, oživování je naprosto ideální, jak já nesnášel dlouhé putování od portálu pro tělo. Hru mám rozehranou za dvě postavy, Bersekr lvl 61, s tím jsem hru dohrál a pustil se do prvního aktu znovu, a inženýr lvl 30. A stále mě to baví.

Co na závěr?? Hra nijak neurazí. Samozřejmě bude mít odpůrce, ale myslím, že si najde spoustu příznivců. Jen se toho nebát a klikat.

Pro: "Dětská" grafika, tuny mobů, loot, oživování, znovuhratelnost.

Proti: Vykrádačka DII

+12

Call of Duty: Black Ops II

  • PC 65
Byla doba, kdy jsem se na nové Call of Duty těšil. První díl se totiž stal mojí srdcovkou, dvojkou jsem se oháněl jen díky parádnímu singleplayeru a čtyřka nasadila v moderních akcích laťku tak vysoko, že se každoročně stále někdo snaží trumfnout tu velkolepou jízdu. Nedaří se ani na poněkolikáté té samé sérii. Marně tedy hledám slova, která bych použil u tohoto komentáře, protože se mi zdá, že se budu opět o roce hodně opakovat.

Treyarchu se opět snažil posunout hru trošku dále. Co se týče grafického zpracování, tak se jim to v některých momentech podařilo a takové obličeje vypadají opravdu přívětivě. Ostatně i několik lokací není k zahození a příjemně se na to kouká, už to nejsou ty ubohé textury, které byly vidět v předešlých dílech. Na Black Ops 2 mě opět nejvíce zaráží debilita příběhu, ve kterém jsem byl opět ztracen už během první mise a vlastně jsem ani pořádně nerozuměl tomu, proč jsem najednou na koni, na kterém si to ukrutně rychle šinu proti třem tanků. Proč jsem vlastně hrál za toho magora se sekerou, který byl nesmrtelný a obrazovka byla celá červená? Takových momentů a nepochopitelností je v Black Ops 2 víc než dost.

Co mě ovšem trošku překvapilo, že ve hře je několik miniher, asi podobně jako Duke Nukem automaty. Zde lítáte helikoptérami, ovládáte drony, a v jedné misi si zahrajete i strategii, poté zase máte neviditelný suit alá Crysis. Treyarch asi konečně narazili na tuhle sérii, protože se mi v několika případech stalo, že se jím jejich hra poměrně často inspiruje. Nevím, proč nám to sem cpou, tohle má být Call of Duty, ale jde vidět, že tahle série je už vážně na odpis. Jen škoda, že to střílení je relativně pořád zábava, jinak bych jim to už tak tři roky nežral!

Pro: střílení, grafické zpracování obličejů, budoucnost,

Proti: koně, vrtulníky, droni, poušť, prales, script, nuda, nezajímavost, ... aneb jak Activison cpe do CoD vše, co existuje!

+12

Psychic Detective

  • PC 40
Psychic Detective je v mnoha ohledech zajímavý počin. U nás byl stigmatizován odfláknutou recenzí Andreje Anastasova, která, stejně jako mnoho jí podobných, dokázala v dobách, kdy herní časopisy ještě určovaly většinově vkus, odradit od žánru interaktivního filmu možná celou jednu generaci. Kvůli férovému přístupu by tedy bylo dobré se alespoň takto zpětně na Psychic Detective podívat trochu střízlivěji bez toho, aby pouhá absence puzzlů dala vzniknout obdobě vykoktanému textu. Při "bližším" pohledu lze totiž "odhalit", že máme zkrátka co do činění s obyčejným čistě interaktivním filmem, jenž neusiluje o to být klasickou žánrovou adventurou a který klasické americké noirové schéma o detektivovi a dámě v nesnázích zajímavě ozvláštňuje prostředím ruských přistěhovalců a mimosmyslovými schopnostmi, kterými disponuje hlavní postava Erica Foxe. S ním nás příběh seznamuje ve chvíli, kdy v kabaretním vystoupení hádá z předmětů poskytnutých publikem jejich původ. Následně je osloven tajemnou kráskou Lainou, jejíž otec, odborník na parapsychologii, měl za nevyjasněných okolností spáchat sebevraždu. Vstupem do rodinné vily, kde se koná smuteční sešlost, začíná samotná hra.

A zde to také začíná být zajímavé. Pokud totiž pominete možnost dokončit "hru" bez jediného zásahu a nechat ji plynout jako běžný film, může Eric Fox vstoupit do mysli osob, které se vyskytují v aktuální scéně a které jsou indikovány ikonami kolem obrazovky, uhnízdit se v nich a sledovat další dění jejich očima. Interakce je v tomto ohledu poměrně sladěná, neboť vše se odehrává realtime (resp. ve filmovém čase) podobně jako např. pozdější The Last Express, a vy se tak můžete přepínat mezi postavami, které spolu vedou rozhovor bez toho, aniž by se narušila plynulost jejich dialogů. Z čehož ale také plyne, že vám možnosti, kterých nevyužijete, obvykle nenávratně mizí. Tento systém také vede k zajímavému řetězení, což je možné využít např. ve chvíli, kdy je Fox zadržen na policejní stanici. Tím, že skočí do mysli strážníka, který si vyjde zakouřit před budovu, se dostane ven a následně přes další čtyři postavy, které si takříkajíc "předají štafetu", je schopen odhalit klíčovou stopu až v jiné části města (což je sám o sobě vynikající nápad). Jednotlivých možností pochopitelně nejsou tisíce, ale je jich dost na to, aby si hraní vyžádalo několikanásobný replay, neboť během jednoho hraní odhalíte jen malé množství motivů a děj vám nebude dávat příliš smysl (PD jsem dohrál třikrát a stále mi některé souvislosti unikají). Dále můžete v určitých částech hry díky artefaktu psychic collector rozšířit své mentální schopnosti a vstupovat i do myslí postav, které nejsou kolem vás, či případně postavy různými způsoby ovlivnit. Hra vás obvykle vždy dovede do klíčového uzlu, kterých je několik a příběh je díky nim lineární, ale způsobů, jak se k nim dostat je pochopitelně vícero a množství rozhodnutí vede i k jednomu ze čtrnácti možných konců. V závěru nicméně obvykle vždy hrajete deskovou hru Black Diamond proti hlavní záporné postavě, během které využíváte nabyté znalosti o lidech a předmětech.

Herecké obsazení není bohužel nijak výjimečné, ale například polská herečka Beata Pozniak v roli Lainy si zahrála ve Stoneově JFK a hlavní hrdina Kevin Breznahan se objevil v nedávném nezávislém thrilleru Winter's Bone (kterýžto mj. doporučuji). Za zmínku také stojí hudba, kterou skládal Patrick Gleeson, jenž se částečně podílel i na Coppolově Apocalypse (!) a hudbu vytvořil i pro vynikající Plague Dogs. Nepokrytě béčkový a osekaný scénář spolu se špatnou technickou kvalitou FMV tvoří vedle hereckých výkonů pak hlavní slabiny, díky kterým Psychic detective nedokáže být dostatečně výraznou zábavou a člověku mohou vytanout ony upomínky na filmy Eda Wooda. Ty však popravdě pokládám v konečném důsledku za neopodstatněné, neb podobného braku bylo možné najít v devadesátých létech ve videopůjčovnách stovky. Navíc, kdo by si nechtěl zahrát hru, kterou od zážitku z takového Lynchova Inland Empire, dělí snad jen jméno jejího režiséra? :)
+12

Amnesia: The Dark Descent

  • PC 85
No jo Amnesia..Dnes asi nejpopulárnější horrorová hra a to (dle mého) zásluhou herních youtuberů, kteří se natáčí (nebo spíš své reakce) a to má velký úspěch. Takže odkaz dá odkaz a hned je ''pár'' milionů fanoušků.

No amnesia je skvělý kousek, už jen tím že je jedna z nejstrašidelnějších games a přitom to není žádná hardcore rubačka, kde máte motorovku v jedné ruce a v druhé ruce..no počkat druhou ruku ani nemáte protože vám ji zrovna sežral nějaký mutant - ne tohle Amnesia není.

Váš strach bude vyvolávat špičková atmosféra a vhodně podkreslující hudba, plus fakt, že jste prostě v hradu se zombíkama a nemáte je zrovna čím pohladit po hlavě.

I když je zde ohraný scénář, AKA : Začíná film, bývalý agent ztratil paměť, rodina je K.O. zásluhou drogového dealera, chcete ho zabít a přitom poznáváte sebe samu, - tak tohle si převeďte do 18.st a hele = Je tu Daniel který ztratil paměť, při výletu za kámošem do hradu.

Jak na konci zjistíte, tak hra nebyla ani tak dlouhá, ale díky tomu, že jste si museli pořád chodit umývat hnědý náklad a nebavilo vás dokola prát trencle, tak se to z denní záležitosti protáhne na týdny procházení hrou.

A jak se HLAVNĚ dokázala udržet hra v TOP sekci i dodnes - je tady náš starý dobrý kámoš , editor. Každý hráč si může udělat vlastní mapu a následně ji publikovat aby si ji mohl zahrát každý.Takže je pořád co hrát a temnota nekončí.

Pro: Atmosféra, Hudba,Doplňující zvuky, Grafika, Prostředí hradu, Logické hádanky, Reálná fyzika,Uživatelské módy

Proti: Z části otřepaný děj, žádná obrana, stále tma/nikdy neuvidíte světlo dne, po čase upadá kvalita atmosféry a jede se čistě na utíkání před nepřítelem

+12

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

  • PC 100
Absolutně nejlepší hra mého dětství, ke které se rád vracím i v dnešní době hypermoderních her. Tahle stará klasika ve mě zanechala něco, co jsem našel jen u málo jiných her. Vzpomínám na ty časy, kdy se seběhli kamarádi z ulice a u mě doma jsme hráli HoMaM 3 klidně celé odpoledne. Dokonce i venku jsme si na tuhletu tahovku hráli ...
To velké množství nahraných hodin v random mapách a kampaních které jsem měl dohrané několikrát a k tomu i spousta hodin strávených na multiplayeru činí pro mě tuto hru jednou z nejlepších všech dob.

Pro: Grafika, příběh, balanc jednotlivých "hradů", a hlavně vysoká návykovost!

+12 +14 −2

Commandos: Behind Enemy Lines

  • PC 100
Jedna z ďalších mojich kultoviek ktoré som hrával ako malý capart. No a z chuti si ju zahrajem aj dnes. Prakticky každá misia pôsobí ako šachová partia - spravíte jednu chybičku a idete do.......... Máte k dispozícii jedinečné postavy a každá vie niečo iné. Môj oblúbenec bol Driver. Jednotlivé misie sú ťažšie a ťažšie a u niektorých napríklad nesmiete spustiť poplach vôbec. Bojujete v Nórsku, v severnej Afrike, v Normandii, v Belgicku a nakoniec aj v Nemecku. V jednej misii likvidujete ponorky v prístave, v inej musíte zasa zachrániť pilota zo zajatia alebo likvidujete opevnené pozície na invaznej pláži Juno v Normandii. V niektorých misiách je tu obrovské množstvo nepriateľov a ked spustíte poplach tak ich počet za zmnohonásobí. A potom vám veselo nebude. U odstrelovača tu koľkokrát máte k dispozícii len 4-5 nábojov a musíte rozmýšlať ako ich efektívne využiť. Hra u ktorej musí človek naplno používať mozog. Inak hral som aj Commandos 3 - Destination Berlin a oproti jedničke je to prechádzka rúžovým sadom. Myslím že jedničku svojou náročnosťou už žiadny diel neprekoná.

Pro: Zaujímavé misie, členovia tímu, nepriatelia,

Proti: náročnosť zachádzajúca až k hardcore

+12