Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

DuckTales: Remastered

  • PC 90
Dle mého názoru jeden z kvalitních remasterů poslední doby. K původní hře jsem si dá se říci jen přičuchnul, tudíž jsem byl tuto novou verzi hodně zvědav, jelikož Skrblík patřil k mým nejoblíbenějším seriálům, co dávali o víkendu ráno. Co ze začátku zmíním, je zdařilá retro hudba v hlavním menu, která do člověka vžene pocit, že už chce prostě začít hrát za svého oblíbeného kačera. Hře rozhodně nechybí humor, to už dokazuje hned první úroveň ve Skrblíkově trezoru, který se pokouší uchránit před Rafany. Skrblík rozhodně nešetří sarkasmem a s chutí shazuje i ty nejtvrdší protivníky, co ve hře jsou. Nejednou jsem se pousmál nad jeho výstředností a smyslu pro humor. Rozhodně za to může i kvalitní dabing, který obsahuje velice výbornou výslovnost, tudíž i laik na angličtinu prostě musí rozumět.

Ovládání je vskutku dobré. Není zde to žádné přecitlivělé, jak je u plošinovek zvykem. Skrbla reaguje na mačkání kláves naprosto přesně a to je ten důvod, proč se to tak skvěle hraje. Oproti tomu je zde i docela vyvážená obtížnost (až na poslední pasáž, u které jsem začal docela i nadávat, jak si do psího zadku mohou dovolit, tohle dávat do hry pro děti) a rozmanitost prostředí rozhodně nezaostává. Probádáme džungli, Drákulův hrad anebo i pro někoho velice známé podzemí alias Střed Země. Poslední zmiňované mě přivádí k velmi mnoho narážkám k seriálu. Je jich spousta a každý správný nostalgik by si jich měl všimnout.

V předposledním bodě stojí za zmínku náplně úrovní. Teoreticky to je v podstatě to samé: dojdi z bodu A do bodu B (co jiného taky v plošinovkách čekat). Ovšem zde je to okořeněno takovými miniquestíky, které musíte cestou splnit, abyste se do bodu B vůbec dostali. Zmíním například hledání mincí, zprovoznění výtahu, vypnutí bezpečnostního systému apod. Cestou sbíráme drahokamy a hledáme tajné místnosti, ve kterých jsou také většinou drahokamy. Ovšem při poctivém sbírání si v trezoru můžeme koupit různé bonusy ve formě skečů a dalších zajímavých blbůstek.

Jako poslední bod si nechám vizuální stránku hry. Grafika hry je 2,5D, což znamená 2D postavy, ale ostatní 3D a je to naprosto boží kombinace v tomto světě od Disneyho. Ovšem nejlepší na tom jsou ty perfektní animace postav. To když Skrblík hopsá na pogo tyči, to když golfovým švihem trefí něco tvrdého, to když se vynořuje z té hromady zlaťáků a plive je.

DuckTales je slušná oddychová plošinovka, která pobaví bez ohledu na věk.

Pro: Je to prostě Skrblík, grafika, animace, dabing

Proti: Poslední pasáž je fakt k nasráníhodná

+12 +13 −1

Ferrari Virtual Race

  • PC 75
Spolu s BMW M3 Challenge jde o nejlepší freeware závodní simulátor. Ferrari je má druhá nejoblíbenější značka aut, hned po Porsche, takže hraní bylo jasnou záležitostí. Sice jsem si chtěl tento titul vyzkoušet už dříve, ale rozjel jsem ho až na novém PC.

Překvapila mě spousta možností nastavení od obtížnosti, přes počet kol, až po zapnutí/vypnutí poškození. Právě poškození se v závodních hrách nevyskytuje vždy a navíc zde je nejen vidět, ale má vliv i na výkon všech třech dostupných vozů Ferrari.

Zamrzela mě přítomnost jen jedné trati, ale jelikož je hra freeware, dá se to odpustit. Horší je to s vysokými nároky na HW, které podle mě výsledku neodpovídají. Celkově jde o povedenou hříčku, kterou si nejspíše někdy zopakuji.

Pro: hratelnost, tři vozy Ferrari, nastavení, poškození

Proti: vysoké HW nároky, jen jedna trať

+12

Horké léto, aneb Majer v akci

  • PC 80
Tak jsem se konečně dostal k dohrání této "legendární" české adventury. Musím říct, že se spokojeností. Ze začátku jsem měl problém s ovládáním (jak se dostat do inventáře a s tím co se děl pravým a co levým tlačítkem), ale brzy si člověk zvykl. Horké léto se hraje dobře a člověk se nezasekává tolik jako v prvním poldovi. Také zde řešení hádanek dává většinou větší smysl. Přesto jsou zde míst, kde bych se bez návodu neobešel. Co se týče dabingu Zdeňka Izera, tak ten není špatný a člověk se i zasměje, i když na Poldu to nemá, což však nevadí.

Pro: Hratelnost, dabing, grafika, humor

Proti: Místy se lze zbytečně zaseknout

+12

Grand Theft Auto V

  • PC 95
Jak napsat komentář k také hře, která hýbe celým světem, všichni jí milují a já mám pár výtek, které mě na hře štvou. A nemůžu to napsat, bo mě celý svět ukamenuje. Nasrat na vás :)

Začneme chválou, hra je velmi propracovaná, ty detaily se skutečně povedly a ty, dejme tomu ,minihry, (možnost přepadnou transport peněz náhodně, nebo ožralu odvést domů, nebo jak vás baba poprosí, že jí obtěžují muži a pak na vás všichni střílí a chtějí vás zabít, a poslední minihra fajná je, jak někdo prosí o pomoc, že byl okraden), byly skutečně dobré.
Mise, což je pilíř hry byly různorodé. Myslím, že tady není co vytknout, přepínat mezi postavami bylo dobré, nejvíce se mi líbil Trevor. Bylo mi líto, jak ho na konci hry zabili, tak jsem opakoval misi aby neumřel ani jeden hrdina :)

První pohled jsem vůbec nevyužil. V autě to vypadalo jako Driver: San Francisco, při střelbě to vypadalo taky dobře, ovšem to už nebylo ono.
Ještě ty detaily, ty blesky a nebe, jako skutečné. To se fakt povedlo :)

Teď ty stinné stránky hry. Nějak mě to ježdění a střílení nebavilo. Nevím, nějak jsem to nežral jako třeba Vice City nebo San Andreas. Přesto pětka měla jisté kouzlo. Bylo tu pár much na kráse, třeba kapota. Prostě jak byla v pravém úhlu, odletěla. Jen tak, při pomalé jízdě. To myslím ani ve Čtyřce nedělalo. Pak přívěs pro auto. Jak ho máte vy, stačí se jen dotknout překážky a náklad je vysypaný. Ovšem jak uvidíte auto před váma, které veze svůj vozík a po tvrdém nárazu, kdy se vám rozpadne předek auta, se věci ve vozíku ani nepohnou. Tak kde to jsme?
Pak se již objevovaly klasické herní chyby, tedy končetiny v předmětu (zábradlí, zdi) a podobně.
A nejvíce mě naštvala ai demence. Při poslední Velké loupeži, kdy vás přepadne komando žoldáků, se to nedalo dohrát. Nastavím Trevorovi Akáčko (nechápu, proč rotačák byl zakazaný) a přepnu se na Michaela, kteremu dám taky Akáčko. No a vratím se na Trevora a měl jiný samopal a Michael pak taky. O Franklinovi ani nemluvím.. Proč ti gizdi nemají tu zbraň, co chci?

Jsem zvědavý co přinese GTA VI..

Pro: Neuvěřitelná grafika plná efektů, pěkný příběh, skvělé postavy, punk radio, vozový park, minihry, různá překvapení, blesky

Proti: Chyby na kráse, zavládl stereotyp, občas ai...

+12

Aliens: Colonial Marines

  • PC 70
A:CM jsem vyzkoušel jen tak. Dlouho jsem se již do tohoto universa nepodíval, a ty fanstranky vypadaly tak dobře... . Ačkoli jsem v nic pořádného nedoufal (vzhledem k dlouhodobým ohlasům), tato hra mě velice pěkně překvapila.

Nedokáži si představit jak tato hra mohla vypadat na začátku, ale celkový design poslední opatchované verze, mě dostal. Ty celkové detaily, prostředí dokonale skrývající alieny, a klamavé objekty připomínající kusy trupu a hlav, to je tak fajn. Člověk pak klidně a rád odpustí některé nedokonalosti, jako nižší kvalitu cutscén.

Příběh nepřináší nic novátorského, proč taky? Moc atmosférických akcí proti Xenomorphům nemáme, tudíž mi šlo jen o tu akci. Ale hra jede v docela solidním tempu a několik zvratů nabídne. I návrat desátníka Hickse kvituji s povděkem. Ačkoli "Alien3" beru jako nejoblíbenější díl filmové série, Hicks mi tam vždy chyběl. A v rámci pravděpodobného rebootu celého universa, proč ne.

Systém alienů se mi také docela líbil, sice mě zezačátku překvapili nové druhy, ale nikde přece není patentovaný seznam, tak proč nepřijít s něčím novým. Zvláště když bereme v úvahu, že embryo aliena přebírá znaky hostitele. Aspoň si užijeme nové metody boje. Klasiky se však také dočkáme. Queena na konci byla taky správně echt. Dvacetkrát lepší než ten nesmysl, co vymysleli v AvP 2010

Zbraně jsou další prima stránka hry. Jednotlivé možnosti upgradu, zlepšující zaměření boje. Možnost hledáčku a preciznější střelby i u brokovnice, to jsme tu ještě neměli. Dále pak rozsáhlý arsenál, který přináší různé modifikace - očka mi jen zářila. A to, že je smartgun, plamenomet a raketomet pouze na přechodnou chvíli, taky nevadí. To co mě ale opravdu s*re, je opět pistole s nekonečným množstvím nábojů- kde je starý dobrý nůž?.

To co mi ale v celé hře chybělo, byly ty dokonalé zvukové efekty a hudební doprovod. Obsažená hudba, není úplně špatná ale mohla by být lepší. Místy je hra dost nepřehledná a i s radarem se špatně odhaduje co dál (když hráč zrovna nepochytí rozhovor). No a nakonec, několik silnějších charakterů i na straně nepřátel by neškodilo. Pár příběhových událostí navíc a tvář kterou lze odsoudit a zlikvidovat, byl bych nadšený (vzpomeňme na generala Rykova , či Dr. Eisenberga).

Zkrátka pěkně atmosférická akce, která mě i přes některé nedokonalosti, skvěle navnadila. Takže si teď musím poshánět zbytek komiksů OMNIBUS z universa AvP a se zatajeným dechem budu očekávat nové projekty. Ridley Scotte, já v tebe stále věřím :D

70%

Pro: Dost atmosférická záležitost, jejiž poslední verze je dost kvalitní.

Proti: Trochu více příběhu, ultimátní hudby z AVP2 a jednoho až dva kvalitní záporaky navíc.

+12

Pivo's Grand Adventures Episode 1: Pivo Go Home

  • PC 35
Chudák Pivo, jak dopadl. Hra je místy docela těžká, ovšem dohratelná. Jako prvotina velmi dobré. Příběh se mi líbil a zpracování taky.

I když je to česká hra s českým textem, přítomnost angličtiny Press Enter a Death mi vadila.

Pro: Příběh, srandovní zpracování

Proti: Krátké, angličtina, nejsem tam já :)

+12 +13 −1

Archibald's Adventures

  • PC 80
Konečně jsem dohrál tuhle logickou hříčku. Musím říct, že "úklidové" lekce jsem všechny nesplnil, pár jich zůstalo. Asi nejsem tak šikovnej.
Ale jinak mě hra bavila, jednotlivé úrovně netrpí žádnou velkou opakovatelností a velice pěkně vypadají. Na ovládání jsem si musel chvíli zvykat, pořád mě něco nutilo mačkat mezerník, aby Archibald někam vyskočil. Přitom stačí k překážce přijet a pokud je vysoká jen jeden dílek, vyjede nahorů sám. To samé s přeskakováním mezer. Stačí se rozjet a on to přeskočí sám, není třeba žádná speciální klávesa na skok.
V průběhu hry přibyde ještě magnetismus, takže to zase celé funguje trochu jinak.
Hudbu jsem vypnul, ta byla zoufalá a pořád dokola. Akorát sráží hře body.
Ale jak říkám, jinak dobrá zábava, místy se obtížnost trochu zvýší, ale to mně nevadí. Spíš naopak. Dávám 80.

Pro: grafika, různorodost, někdy výzva pro hlavičku

Proti: hudba, menu

+12

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure

  • PC 75
V rámci herní výzvy 2016 znova dohráno. Upřímně se přiznám, že vzpomínky na tenhle díl byly teda trochu růžovější než realita samotná :) .

Tím nechci říct že je hra špatná! Pořád patří k jedněm z nejlepších adventur své doby. Kdo viděl film poslední křížová výprava, tak jakoby hrál hru (a naopak) - věrně totiž kopíruje průběh filmu, mimo pár pasáží (např. jízda v tanku / na tanku ve filmu).

Co mne na hře iritovalo, jsou tzv.akční pasáže, takové to bloudění v katakombách pod Benátkami je ještě ok, dobře zkousnu i "akci" na hradě Brunwald (zde se dalo ze všeho vykecat), ale ta pasáž v zepelínu (resp. množství pěstních soubojů), to už bylo na mě moc - holt nenašel jsem návod jak odletět s letadlem a tak jsem musel zepelínem.

Co se týká zpracování, zde není co vytknout - prostě scumm ve svých začátcích, grafika je fajn, hudba a zvuky skoro žádné.

Pro: Je to prostě Indy!

Proti: rádoby akční pasáže

+12 +13 −1

Plants vs. Zombies: Garden Warfare

  • PC 70
Je docela škoda, že se Plants vs. Zombies vydali směrem od tower defense hry k této online zběsilosti. Původní koncept a hra mě přece jen bavila víc a déle.

Zde mi přišel nejzajímavější a nejzábavnější coop mise Garden Ops. 4 hráči zde brání svoji zahrádku, na omezených místech mohou vysadit různé druhy rostlin, a k dispozici jsou 4 rozdílné třídy rostlin za které lze hrát. A rozdíl je opravdu znát, díky stylu boje a zaměření postav, a jejich schopnostech co mají k dispozici. V každé mapě je 10 vln nepřátel a dvě náhodné vlny, které vyšlou bossy proti hráčům. Právě tento mód má nejblíže k původní hře, kdy se parta snaží ubránit proti přesile zombíků.

Multiplayer nabízí team deathmatch, conquest a hraní s bombou. Občas je tu dost zmatek, kdy si každý jede svou a je rozhodně potřeba vypnout mikrofón. Je zde vidět rozdíl mezi hráči co to hrají stále, a jedou nějakou taktiku a těmi kteří neví která bije. Tyhle módy na chvíli zabaví, ale na dlouhodobější hraní to není.

Ocenit musím grafický styl hry, kdy se drží předlohy a zombíci i kytky vypadají opravdu pěkně. Zvlášť se povedli mapy a herní prostředí kde výběr této grafiky k tomu sedí. I některé zvuky jsou z původní hry.

Na hraní s partou v coopu je hra ideální a zabaví. Další módy už bych bral s rezervou.
+12

Mass Effect 3: Omega

  • PC 70
Třetí příběhové DLC považuji za nejslabší z oněch čtyř vydaných. To ovšem neznamená, že by Omega byla propadákem a nekvalitní součástí ME 3.

První setkání s Ariou jsem si vychutnal a zjištění že jí Cerberus "vypálil rybník", mě velice pobavilo. Avšak i když už bez Omegy, stále si zachovala svoji sobeckou a namyšlenou osobnost. Vyrvat Omegu z rukou Cerbera? To udělám vždycky rád.

DLC Omega je hra stále na jedno brdo, netvrdím že mě nebaví masakrovat jednoho žoldáka za druhým, ale kromě samotných bojů na Omedze, se tu nic význačnějšího neděje.Ta chvilka v Citadele, při získávání žoldáckých skupin to prostě nevykompenzuje. Na druhou stranu události s přetvořenci, jen při svitu baterky, měli opravdu výbornou atmosféru.

Aria a Nyreen, se kterými budete dobívat Omegu zpět, jsou docela solidně propracované charaktery. Protichůdnost jejich postojů je docela zábavná. A to, že autoři nesklouzli ke "slaďárnám" je jenom dobře. Ariin drzý proslov - "navrátím nám všem Omegu...vše je jen moje zásluha...", a samotná smrt Nyreen. Bez jakéhokoli "Happyendu"

Kdyby Omega poskytla další charakter pro Shepardův tým, určitě by to bylo lepší. Nějaký žoldák, po svém komentující události, klidně i Batarian nebo Vorch, by postup základní hrou jen okořenil.

70%

Pro: Spousta střelby, atmosferická místa. Aria a Nyreen.

Proti: Šikla by se DLC posila do týmu. Moc nového nepřináší.

+12

The Walking Dead: Michonne - Episode 1: In Too Deep

  • PC 50
Komentár bude k celej tejto minisérii a postupne, ako odohrám ďalšie epizódy, ho budem upravovať. Hodnotenie budem tiež upravovať podľa kvality ďalších epizód.

BEZ SPOILEROV

Epizóda 1 - In Too Deep:
Bolo jasné, že sa Telltale vráti k svojej najpredávanejšej hernej sérii. Zatiaľ len v podobe takejto kratšej príbehovej odbočky s novými postavami. Raz to už takto spravili a síce The Walking Dead: 400 Days mi prišlo zo všetkých epizód najslabšie, nové postavy a príbehy mimo hlavnej príbehovej linky bol zaujímavý nápad.

Tentokrát je to príbeh drsnej černošky Michonne, ktorá má za sebou ťažkú minulosť a mačetu na sekanie zhnitých hláv. Úprimne? Ona je v celej tejto prvej epizóde to najlepšie. Zaujímavá hlavná postava, čo sa však veľmi nedá povedať o tých vedľajších. Tam už je to chovanie príliš podobné tým predošlým zo série. Hlavný záporák ako by z oka vypadol tomu z druhej série a podobne sú na tom aj iné postavy. Gameplay je taký istý ako stále a tak je tu množstvo animačiek a QTE (ktoré je tu ešte aj na sekanie trávy). Celá téma mi už však prišla v podaní Telltale nejak vyčerpaná a už sa tu len opakujú videné veci. Hra neobsahuje nijaké svieže nápady a len si ide v tých svojich už vyšľapaných stopách istoty ďalej. Príbehom to zatiaľ tiež veľmi nezaujalo.

Za mňa je to zatiaľ nezáživný a málo zaujímavý priemer. Prejdenie trvalo hodinku a pol.

Epizóda 2 - Give No Shelter: ???

Epizóda 3 - What We Deserve: ???
+12

Assassin's Creed: Brotherhood

  • PC 90
Assassin Creed II po druhé a tentokrát v Římě. Čím začít? Brotherhood vlastně začíná tam, kde Assassins Creed II končí. Narozdíl od Assassinu II se zde vše odehrává výhradně v Římě a jiná města tu jen okrajově nejsou. Ale rozhodně nebudete ochuzeni, protože Řím je velmi detailně propracovaný a je obrovský. Vývojáři si dali záležet na detailech města. Líbí se mi zpracování města za to vývojáři zaslouží pochvalu. A aby se vám po obrovském městě lépe chodilo jsou tu podzemními chodby se kterýma se můžete dostat z jednoo konce na druhý. Co je trochu méně povedené je že po městě můžete jezdit na koni ale v úzkých uličkách Říma plných lidí to je jen o málo rychlejší než by jste šli pěšky

Jak napovídá název budete mít ve hře Bratrstvo. Můžete cvičit Assassiny a posíat je na mise. To je věc která mě na hře bavila. Assassíny můžete kdykoliv přivolat a oni vám pomohou v bitvě s velkým počtem nepřátel. Hra nabízí kromě hravní lidie i množství vedleších misí. Hlavní příběh je velmi dobrý s velkým množstvím historických postav.

Celkové hodnocení: Assasin Creed Brotherhood se mi líbil. Hlavně v oblasti grafiky. Hlavní příběh je velice zajímaví i když už nedosauje takové kvality jako příběh Assassins Creed II.

Pro: Grafické zpracování Říma,hlavní příběh

+12 +13 −1

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 95
Diablo 2 LoD beru prostě jako Diablo, protože je to finální verze a má to ty pravé herní grády. Tuto hru nelze pořádně hodnotit, protože je to jedna z mála her, která je téměř dokonalá. Dokonalá z toho důvodu, že o ní nelze pochybovat. Nenajdete zde slabé místo.

Znám tuto hru vzřejmě od jejího vydání a hraje se už 16 let, není to snad dostatečný důvod k tomuto hodnocení? Já se k němu příkláním například kvůli další věci, a to je znovuhratelnost. Pokaždé, když Diablo 2 hraju, si všimnu něčeho nového, nové herní strategie, nové kombinace v herních principech atd. Je to sice "rubačka", ale zato tak promakaná, že nelze jí neobdivovat.
+12

Back to Bed

  • PC 50
Jako strážce s obličejem člověka a tělem kočky chráníte Boba před nástrahami v jeho snu a snažíte se, aby bezpečně došel až do postele. K tomu používáte jablko, do kterého když narazí, tak se otočí po směru hodinových ručiček a s tím jablkem vícemeně řešíte všechny úrovně. Pak přibyde ještě ryba. Ta slouží jako most pro spojení dvou plošin. Bob může kdykoliv spadnout, hru to nijak nepřeruší, prostě se objeví znovu na začátku. Jediné co vyžaduje restart urovně je střet s nepřáteli v podobě budíků a psů či nástrahy jako díry v zemi nebo koleje, kde Boba přejede velrybo-vlak. Po dohrání hry se zpřístupní ještě Nightmare mod, kde procházíte stejné úrovně, ale cestou je potřeba sebrat ještě klíče a hru to trochu ztíží.

Jak jste si jistě všimli, Back to Bed má pěkně snovou stylizaci, ale bohužel působí trochu jednoduše, což je jistě zapříčiněno portem z mobilních telefonů. To hře škodí asi nejvíce. Na PC poměry to působí jako nějaká freeware flashovka od studentů. Na konci jsem se dozvěděl, že pro vznik byl zapotřebí dokonce kickstarter, což jsem teda nečekal, protože to není žádná sláva ani na poměry mobilních her.

Hra to není špatná, ale moc toho nenabízí. 30 úrovní, které nejsou obzvlášť variabilní dohrajete za necele 2 hodinky a pokud nezakysnete v posledních úrovních jako já, tak i méně. S Nightmare modem to lze protáhnout a pokud jste achievement hunter, tak je to skvělá volba, protože dohrát to na 100% asi bude výzva, ale ne zas tak velká.
+12

Rocket League

  • PC 90
Nečekaná pecka, která na papíře zní dementně, ale v akci je naprosto parádní. Nemám moc rád závodní hry a ani sportovní. Fotbal je pro mě velkou neznámou. Okolo aut je to trochu lepší, ale můj koníček to prostě není.
Problém je, že ať hru uvidíte v gameplaye nebo čtete recenzi, tak na vás nemůže dýchnout to kouzlo jednoduchosti, soutěživosti, zlomyslnosti a humoru.
Smysl hry je jednoduchý. Dát se svým týmem autíček gól do brány nepřítele. Můžete s autíčkem skákat a ve vzduchu se točit. Díky tomu vzniká spousta vtipných, smutných a dramatických momentů.
Jde o hru odpočinkovou. Přijdete domů a dáte pár zápasů. Můžete však samozřejmě stoupat po ranked žebříčku, jehož systém se mění, ale pro mě se nenašel žádný atraktivní systém, který by byl fér a spojil mě s přiměřeným nepřítelem. Než se však k tomu ještě dostaneme, tak bych rád zmínil zábavné modifikace vašeho autíčka. Vlaječky, kloboučky a různé typy předmětů dodávají vašemu autu určitou jedinečnost. Předměty získáváte skrz zápasy a tudíž máte motiv neustálého hraní dál a dál.
Problémem je zesratý matchmaking. Povětšinou (ne vždy) mě hodí k moc silnému nebo moc nezkušenému protivníkovi. Nemluvě o ranked zápasích, které jsou díky tomu pro mě celkem nehratelné. Druhým problémem jsou časté lagy. Od určitého patche mi začala hra často lagovat a ping skákal kolem 300. To už na hře poznáte. Nevím, jestli masivní úspěch zajistil i problémy se servery, každopádně je tato hra zatraceně zábavná.
Nice shot!

Pro: autíčka! fotbal! soutěživost, návykovost, modifikace autíček, velká komunita

Proti: prozatím špatně vymyšlený matchmaking, problémy s odezvou, občas "toxický" hráč

+12

Outlast

  • PC 90
Amnesia překonána! A to o parník! Tedy co se děsu týká.Hororové hry miluju a pokud má být dobrá strach a děs musí být takový aby jste na něj jen tak nezapomněli. Už je to hodně dávno co jsem hrál Resident evila a Silent hill a na lekačky co jsem zažil při hraní jsem do teď nezapomněl a asi nikdy nezapomenu. Bohužel toto nemůžu říct o do nebe vynašené Amnesii na kterou jsem po dohrání brzy zapomněl. Prostě jako jo bál jsem se ,ale nezdílím ten názor,že jde o vrchol ledovce. Třeba titul Call of Culthu se mi vryl pod kůži navždy,ALE OUTLAST ten se mi vryl pod kůži jak jehla heráku. To co jsem žažil v Kanadském blázinci to mě fakt dostalo. Bezmocnost hlavního hrdiny pohybujícího se po sanatoriu plného volně pohybujících se psychopatů kdy nikdy nevíte kdy mu rupne v hlavě a využije vás ke své odporné úchylce. Jste novinář který na udání jede do sanatoria prošetřit hrůzné pokusy na pacientech. Ale příběh plný sadistických ,perverzních,úchylných prasečin ho poznamená do konce života a mě také. Toto je vrchol hororového ledovce.

Pro: Totální a stálá atmosféra strachu,bezmoci a pocitu že vás někdo znásilní nožem a to v lepším případě.

Proti: Možná lineární průchod hrou, ale pro někoho je to výhoda že muže z toho pekla utéct dříve

+12

The Talos Principle

  • PC 85
Tak jo. Píši tento komentář, protože sám chci. Mám pocit, že se musím ke hře vyjádřit ač bylo vše řečeno. Proto přeskočím ostatní komenty.
Je to prosté. Řešíte opravdu dobře vymyšlené puzzly, které postupem času zvyšuji obtížnost. Jde však převážně o tu filozofickou část, které je ve hře tuny. Přemýšlíte neustále. Je tedy jasné, že jde o hru u které budete NEUSTÁLE přemýšlet. Podstatné je, aby jste si toho byli vědomi při koupi. Pokud občas přemýšlíte nad nestandartníma věcma, tak tohle je hra pro vás. Bez spoilerů a jakékoliv diskuze je hra velmi těžce popsatelná. Zkuste ji sami a uvidíte. Je to naprosto jiné než ostatní hry. Není to relax, ale styl myšlení.
Hra každopádně nadhazuje několik velmi zajímavých úvah. Ponoříte se do ní a její specifická atmosféra vás může dostat, ale nemusí. Je to dost jiná hra.
Zakládám si komentáře na tom, že jsou naprosto bez spoilerů, ale tady to prostě nejde. Zkuste sami. Pokud přemýšlíte a cítíte se občas jiní, tak nebudete litovat.

Pro: Precizní puzzly, myšlenka hry, filozofie, nucení hráče k logice a uvažování nad zajímavýma otázkama, není to obyčejná hra

Proti: možná trochu neuspokojivé zakončení, stereotypnost, která záleží na hráči, mnoho přemýšlení, není to relax, není to obyčejná hra

+12 +13 −1

Dark Souls

  • PC 75
Zklamání. Z her, které mě kdy zklamaly asi nejlepší, ale stále ji nemohu popsat jinak. Proč?

Ano ano Dark Souls má skvěle pojatý příběh, který si vystačí s minimem dialogů, skvělou atmosféru, nijak vás nevodí za ručičku a tak dále a tak dále a proto jí taky nehodnotím nijak nízko. To s čím jsem měl skutečně problém je ten hype, který z DS dělá must play hru pro každého hardcore hráče. Když si napíšete do googlu "Hardcore games", tak si můžete být jistí, že se vám hned na první stránce ukáže právě DS. Nechápejte mě špatně, chápu, že pro každého může být nějaká hra hardcore a pro jiného zase superlehká pětiminutovka. Ani bych se nedivil, kdybych narazil na někoho, kdo prošel například kampaň v Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia jako nůž máslem. Pro mě je však DS stejně tak hardcore záležitost, jako je Call of Duty nejlepší fps série ...

Možná jsem očekával až příliš. Přeci jen jsem si na začátku představoval bojovku, kde dostat se o pár metrů dál bude zkouška ohněm. Ve skutečnosti jsem ale dostal hru, kde díky velice špatné AI stačí jen proběhnout mezi nepřáteli a koukat jak za ně dostávám duše, protože při pokusu mě pronásledovat popadali z útesu. Celá ta HC fáma šla u mě do kytek skoro na začátku, kdy jsem omylem šel na místo, kam se chodí až na vyšších levelech a bojoval s kostlivci, kteří mi skutečně dávali zabrat. Říkal jsem si jak je tahle hra skutečně HC. Ochlazení ale přišlo, když jsem si díky rozhovoru s kamarádem uvědomil, že jsem hru započal na místě určeném pro vyšší levely. Jakmile jsem se vydal po cestě určené pro začátek hry, tak se celá hra brutálně zvrhla v dlouhou linii vykrytí úderu a sejmutí nepřítele na ránu. Místy špatnou AI nepřátel vyvažuje sice platforming, ale už v momentně, kdy procházíte stejnou lokací podruhé, se vám jen těžko stane, že znovu spadnete do té samé propasti.

Co se týče bossů tak v mnoha ohledech souhlasím se zdejšími komenty. Jak už zde bylo řečeno, jsou skvěle zpracováni a až na výjimky i celkem originální a já osobně s nimi jako takovými žádný problém neměl, jelikož ti si častokrát svojí hardcore reputaci skutečně zasloužili narozdíl od zbytku hry. Především Ornstein a Smough mi ukázali, že sejmutí některých bossů je skutečný oříšek. Bohužel právě tihle dva bossové zároveň u mě zvýraznili další slabinu hry. Mezitím co v jiných hrách pokud si nepřítele nedáváte, tak nemáte moc na výběr, než najít způsob jak je porazit, zde si klidně můžete od nich odejít, nabrat si hromadu xp na potvorách s nulovou AI a pak se vrátit a dát je jak nic. Nevím jestli jsem měl jen štěstí, ale když se mi je nějak nedařilo dát, tak jsem si řekl, že dost možná jsem zase někde, kam nepatřím a prošel jsem si jinou část světa. Po návratu pak oba dva lehli bez větších problémů. Dost mi to připomíná poslední dobou velice oblíbený žánr tzv. Rogue-Lite her, které sice jsou celkem těžké, ale díky opakovanému hraní máte možnost téměř každého nepřítele natolik přeexpit, že celá hra jde projít bez problémů, pokud dostatečnou dobu strávíte grindováním a to v DS jde velice dobře, díky možnosti si po smrti dojít pro své "xp". Ve výsledku je tedy DS jednodušší, než kdejaká jiná bojovka založená na checkpointech, kde každá smrt znamená ztrátu určité části postupu.

Za další problém považuji nutnost při neúspěšném pokusu o sejmutí bosse absolvovat celou cestu k němu znovu. Nepřijde mi to moc jako HC prvek, když jsou všichni nepřátelé stále na stejných místech, ale spíše jako velice otravný princip, který vás nutí procházet tyto fillerové souboje.



Co by podle mě Dark Souls mohlo pomoci tyto problémy vyřešit?

Náhodné generování pozic a výběru nepřátel – zabránilo by se velice nudnému stále stejnému rozložení nepřátel a přineslo by to daleko větší výzvu v případě, že vás boss porazí, protože si nebudete moci být jistí, že se k němu zase bez problémů dostanete a souboje by rázem nebyly pouze mechanismem pro prodloužení herní doby.

Nemožnost si sebrat ztracené duše - tohle mi ani tak nevadilo, ale byl by to určitě zajímavý mechanismus, který by přidal na obtížnost.

Skupinová AI, která nedovolí odlákávat nepřátele po kouskách.

Zrušení respawnu nepřátel - tady se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu. Bez respawnu se z DS rázem stává hra, kde si skutečně musíte dát pozor kam dáte své body a co koupíte, protože duše nejsou nevyčerpatelným zdrojem.



Nakonec bych si ještě rád zafilozofoval nad tím, proč mi vlastně DS nepřišlo až tak těžké.

Skoro na začátku jsem se dostal ke zbrani, která je mnohými hráči DS považována za jednu z nejlepších, když jsem omylem sejmul nemrtvého obchodníka, který má u sebe katanu, která kosí nepřátele jako zralé obilí.

Hrál jsem s klávesnicí a myší (s použitím mouse fix módu). Možná i proto mi hra přišla poněkud jednodušší, jelikož z toho co jsem si všiml, většina Pcčkářů hraje DS s gamepadem, na který PC hráči nejsou příliš zvyklí a konzoloví hráči zase nejsou zvyklí na těžké hry a hráli to pouze s 30fps, takže oběma stranám rázem připadá celá hra těžší, než ve skutečnosti je. (Dobře v tomhle bodě pouze troluju :D :D pc master race!).

Nejpravděpodobnějším důvodem podle mě bude skutečnost, že žádná hra s pevnými pravidly nemůže být Hardcore, pokud máte dostatek tréninku s danými mechanismy. Osobně jsem vyrostl na rpgčkách s block/attack mechanismy a většina nebossových charakterů v DS jde sejmout velice rychle, pokud ve správný čas jejich úder vykryjete a protiútokem jim zasadíte kritický zásah.



Doufám, že si tenhle koment někdo nevezme příliš osobně, protože chápu, že je pro některé lidi DS přeci jen celkem srdcová záležitost. Rozhodně považuji DS za kvalitní a dost těžkou hru, ale minimálně co se mě týče, si nezaslouží až takovou pověst, jakou si vybudovala. Jsem si vědom toho, že DS jde hrál třeba i bez zbroje jen s palicí v ruce. Podle téhle logiky můžu ale hrát třeba Half life s vypnutým monitorem a pak se tvářit, že Half life je největší hardcore záležitost pod sluncem ...

Pro: Herní svět, bossové

Proti: Respawn stále stejných tupých nepřátel, nevysvětlené některé herní mechanismy, špatná optimalizace na pc - nutnost modifikovat hru pro použití myši a 60 fps

+12

Spear of Destiny: Mission 2 Return to Danger

  • PC 50
Tohle už teda bylo nic moc. Když pominu, že v době vydání už dávno existoval Doom. Grafika je vylepšená. Běží plynuleji. Nejde bohužel hrát v okně. Nepřátelé mají nový design. Nový zvuky. Po dvou letech toho nic moc nového jinak není. Jeden druh nového nepřítele. Žádná nová zbraň. Zvuk rotáčáku je ale o dost lepší.

Ze začátku mě hra dost štvala. Chvíli jsem si myslel, že tomu snad dám dvacítku. Těžké bludiště, kde cesta dál vede přes tajné místnosti. No, kde to jsme? Některé těžce haluzácké úrovně, kde chodíte po stále stejné chodbě. Jindy jsem byl rád, že za prvníma dveřmi tajný průchod objevil konec. Na co nějaké prohledávání typu jdu kolem zdi a mačkám use?

Trochu mě teda obměkčili bossové. Jsou docela zajímaví a častí. A těžší. Celkem je hra obtížnější, než původní Spear of Destiny. Poslední třetina je docela maso. Tuny nepřátel. Časté umírání. A to jsem hrál na druhou nejlehčí. Zdaleka ne tak rychlý postup. Už mě to ale tolik neiritovalo. Možná už jsem si trochu zvykl na styl hry. Poslední třetina byla prostě parádní. První polovina někdy docela utrpení a hrátky z nervy.

Netopýr s puškou! ÁAaa, ten je rychlý!

Pro: bossové, nový zvuk rotačáku, masochistická obtížnost na konci

Proti: masochistický postup v první polovině, extrémní bludiště, povinné hledání tajných tunelů, skoro nic nového, už byl Doom

+12

Z

  • PC 85
Rozmýšľam či som sa vôbec niekedy poctivo venoval niektorej z už legendárnych stratérii. Napadá ma Dune 2000, ktorú som zbabelo vzdal. Prešiel som staršie hry na steame v záujme sa doškoliť a práve Z podporuje steam achivevements, čo mi dodalo istotu, že na modernom stroji 20 rokov stará hra pôjde minimálne dobre. A dokonca s podborou widescreen rozlíšenia :).

20 misii, jedna ovládateľna „rasa“ robotov pri rovnakým robotom inej farby. 5 prostredí a vždy rovnaká úloha; zničiť hlavnú budovu protivníka. Na rok 1996 asi stačilo a podobne ako archívne víno prináša unikátny zážitok aj v roku 2016. Originalita tkvie v hernom postupe a hlavne nemáte možnosť stavať budovy ak za nepočítame statické turety. Hneď od začiatku misie sa rozbehne Hra o územia/továrne. Továrne majú pevnú pozíciu a výrobu ovláda hráč ktorý má územie pod svojou vlajkou. Delia sa na dva druhy; továreň ja pešie jednotky a továreň na bojovú techniku. Jediné čo ovládate je druh vyrábanej jednotky a jedinou surovinou je tu čas výroby. To prináša príjemný, hlavne bojový, zážitok z hry. Grafika je pre každého vaporwave alebo retro fanúšika labúžko :). Detailíky ako granáty či možnosť zabitia vodiča tanku/jeepu a vozidlo si vziať potešili, miestami trošku tupota vlastných jednotiek a nie úplne plynulé ovládanie (scrollovanie mapy) vrátili do reality, že hold sme už trochu rozmananý ;).

General Zod ŠÉFUJE!

Pro: originálny postup, humor, video sekvencie medzi misiami... skrátka aj po 20 rokoch radosť hrať :)

Proti: trochu nešikovné ovládanie, relatívne krátka kampaň, občas AI

+12