Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Chernobyl Terrorist Attack

  • PC 15
Již dlouhou dobu se zajímám o Černobylskou tématiku, a tak pro mě bylo povinností i jako hráči se podívat na kousek s názvem Černobyl: Nová hrozba. Ovšem dlouho jsem se k rozehrání neměl, jelikož mě všude odrazovali velice nízká hodnocení a kritika. Už kdysi jsem od studia Silden hrál hru Alcatraz, která padla také mezi výrazně podprůměrné propadáky od vydavatelství City Interactive. A právě po zjištění, že Černobyl: Nová hrozba je od stejného studia, cítil jsem příchod průšvihu.

Hra vypráví ten nejvíce klišoidní a primitivní příběh, který si jen dokážete ve spojení s Černobylem a FPS střílečkou představit. Černobylskou elektrárnu obsadili teroristé, a hrozí vypuštěním radioaktivního odpadu do ovzduší, pokud jim do 24.hodin nebude vyplacena astronomická částka. Dřív než by armáda vůbec něco s teroristy provedla, stačili by odpálit nálože a zničit tak sarkofág. Proto jste do Zóny poslán vy, nebojácný hrdina, a jdete se vyrovnat sám se stovkami tupě nabíhajících nepřátel. Dobrá, příběh tu vážně nehledejte ani omylem. Ovšem, propracovaný příběh postrádá řada koridorových FPSek, a jsou zábavné díky své hratelnosti.

A jak se hratelnost povedla. Už po prvních výstřelech ze samopalu, který je vám nastrčen hned z úvodu hry, jsem vyprskl na obrazovku s myšlenkou „Co to sakra je?“. Žádný zpětný ráz, nulový pocit ze střelby a otřesné ozvučení... Doufal jsem, že se tohle bude dít snad jen u první zbraně na začátku, ale ono ne ! Naleznete zde odstřelovačku, granátomet, brokovnici, a žádnou zbraň si ani nebudete mít šanci oblíbit, jelikož nemá žádnou specifickou vlastnost. Musím uznat, že snad nejsilnější zbraň z celé hry je nůž, jelikož tím stačilo nepřítele jen polechtat, a už se kácel k zemi. Ovšem např. z AKčka musíte vysypat snad celý zásobník, aby si nepřítel konečně definitivně lehnul.

Akce jako taková vůbec nefunguje. Poklidně si kráčíte, nikde ani živáčka, a najednou na vás ze všech rohů, které spatříte vyběhne deset tupých žoldáků, kteří jen čekají na místě než je všechny odpravíte a půjdete dál s vědomím, že vás za pár sekund čeká zase to samé. A když říkám tupých, myslím tím fakt a vážně tupých. Už jen to, že se do sotva jedoucího vlaku netrefí z 10 metrů RPGčkem nebo se kryjí přímo za výbušným barelem je dost smutné. V podstatě během celé hry jsem kombinoval odepisování na Messengeru s tupým střílením, abych u hry náhodou neumřel nudou. Žádné tempo, žádný „wow“ moment, žádná motivace pro postup. Sem tam odpálíte protiletadlové zbraně, nebo zapálíte nepřátelské bedny, ovšem všechny mise nemají větší hloubku než „prostřílej se z bodu A do bodu B“. Vzhledem k neustálému opakování scriptů a nudné hratelnosti se stereotyp dostaví maximálně po půl hodince hraní. Nepřidá na tom ani extrémní uzavřenost prostředí. Dovolím si vypíchnout jedinou „Sniper misi“ , která mi přišla naprosto okopírovaná od Call of Duty 4. Nejenom že se odehrává téměř na stejném místě, ale má i stejný průběh a princip... s tím rozdílem, že je extrémně nudná, nehezká a zdlouhavá.

No a grafické zpracování je na tom asi stejně jako hratelnost. Optimalizace na bodě mrazu, extrémní HW nároky naprosto neodpovídající grafice hry. Bugy, kdy vám před očima mizí objekty... a ty efekty výbuchů... nemám slov. Snad jediným pozitivem na celé hře je těch pár pěkně zpracovaných dominant města Pripyat, jako je kulturní dům, hotel, náměstí, ruské kolo nebo samotná elektrárna. Nic víc!

Odfláklá, nepovedená, nudná a díky bohu jen tříhodinová procházka městem duchů Pripyat, při které postřílíte pár stovek tupých žoldáků a rádi na to zapomenete. Pokud hledáte hru z Černobylskou tématikou, sáhněte nejlépe po Stalkerovi (recenze prvního dílu) nebo popřípadě Call of Duty 4 (recenze Remasteru).

Pro: Pár pěkně zpracovaných dominant Pripyati, toť vše...

Proti: Příběh, žádná motivace, hratelnost, stereotyp, grafika, bugy, chování zbraní, umělá inteligence, ozvučení, scripty, HW nároky, herní doba

+12

Kotlebstein 3D

  • PC 50
Primitivní předělávka klasického Wolfa 3D do satirické proti Kotlebovské grafiky. Je fajn, že se mladá generace může vyjadřovat i takhle pošahanými nápady. Škoda, že modifikace grafiky nešla víc do hloubky a tak potěší jen nový dabing.
Samozřejmě ale není vůbec žádný důvod, proč se do hry pouštět, kromě splnění Herní výzvy 2017. Bratia odpustí, ale jinou slovenskou hrou prostě nemá cenu ztrácet čas :)
+12

Uncharted: The Lost Legacy

  • PS4 80
Uncharted: The Lost Legacy je datadisk/pokračování k Uncharted 4: A Thief's End. Ačkoli se jedná o menší dílo a i mechanismy a celkově struktura hry je převzata ze čtvrtého dílu, příběhově se jedná o nepřímé pokračování. Přiznám se že oznámení dvou žen jako hlavních hrdinek, mě značně znervóznilo. Bál jsem se, že se bude jednat o rádoby drsné holčiny a úlitbu dnešním trendům. Naštěstí se nic z toho nekoná a jak Chloe tak Nadine jsou obě v pohodě a jedná se o perfektní náhradu za Nathana a spol.

Po stránce mechanik a hratelnosti se jedná o to samé jako u dílu čtvrtého. Zajezdíte si s džípem, budete se schovávat ve vysoké trávě a tiše eliminovat nepřátele a pochopitelně i vyřešíte nějaké ty puzzly. Vážně, žádné novinky se tady po této stránce neobjeví. Což není na škodu, fungovalo to ve čtyřce a funguje to i tady. Navíc díky krátkosti zde tyto věci ani nestačí zevšednět nebo nudit.

Nenudí ani příběh a postavy. Už jsem psal že obě holky jsou ok. Nicméně se jedná o opravdu povedenou dvojku, neustále se špičkují a dobírají si jedna druhou. A ne vždy v dobrém. Chemie mezi nima funguje a zároveň se nikdy nestanou otravnými automaty na rádoby cool hlášky. Mírnou výtku mám jen k Asavovi, což je záporák tohoto dílu. Díky kratší délce nedostává tolik prostoru a tak ho poznáme spíše zkratkovitě. Nejedná se o nic strašného ale více prostoru pro něho by určitě neškodilo, poté by pak nemusel působit jako typický záporák.

To co tady hraje prim je ale opět pocit objevování a dobrodružství. Opět se tak dostaneme na ztracená místa a k zapomenutým artefaktům. Je třeba říct, že Naughty Dog opravdu umí navodit ten pocit, jako když se díváté na dobrý dobrodružný film ale s tím rozdílem, že ho hrajete a jste tak přímými hybateli děje.

Hra vypadá velmi hezky i na základní PS4 a i náročnější scény si drží stabilní framerate. Celkově je hra velmi povedená a zábavná. Naughty Dog se evidentně pokusily o to zda bude jejich formulka fungovat i bez Nathana. A ona funguje a velmi dobře. Snad jen zamrzí absence jakékoli novinky a trošku slabší záporák.

Pro: prostředí, puzzly, Chloe a Nadine, dobrodružná jízda, hudba

Proti: kratší délka a žádné novinky, slabší záporák

+12

Polda 2

  • PC 80
Oproti jedničce hra trochu ubrala na bezprostřední komediální tvrdosti a takříkajíc změkla, ale stále si drží onen étos devadesátých let, tentokrát především díky výrazným postavám parodujícím tehdejší politickou reprezentaci, ale nejen tu. A to naprosto skvěle! To ovšem má nevýhodu především pro mladší hráče, kteří tuto dobu nepamatují a neznají souvislosti, které jsou pro celkový zážitek velmi důležité. Herní mechanika se oproti jedničce trochu zlepšila, naopak příběh je zde opravdu pitomí, což u jedničky neplatilo. Dabing samozřejmě stále skvělí.
+12

RTL Ski Jumping 2005

  • PC 75
Šíšpringn jsem hrál, když to byla ještě novinka a zároveň v době, kdy mě skoky na lyžích bavily nejvíc. Hra je v podstatě jednoduchá. Hraje se vlastně jen na myši a úkolem je udržet se na lyžích na můstku (držet rovnováhu a nebrousit o hrany), načasovat dobře odraz, hodit lyže do véčka a přistát bez pádu a když se to povede, tak i v telemarku.

Pamatuju si, že jsem svou první sezónu začal jako junior a moc mi to nešlo, pravidelně jsem končil na zadku a většinou tak odjížděl ze závodu už po kvalifikaci jako poslední. Ale ke konci sezóny jsem už začal hře a hlavně ovládání přicházet na chuť a pravidelně se kvalifikoval do závodu a několikrát se umístil v první desítce.

Začal jsem pak odznova a už to bylo dobré, bedna byla takřka samozřejmost (i když pár pádů taky přišlo). Mezi závody je nutné za vyhrané prize money nakoupit odemknuté vybavení, které pomáhá pomalu přidávat skočené metry a nějaké peníze je také nutné utratit za kouče, který trénuje fyzičku, techniku, ale pomůže třeba taky s hubnutím. Poslední položkou ve výdajích je voskovač, při kvalitním namazání jedou lyže rychleji a lépe se ovládají, ale kvalita se samozřejmě musí pořádně zaplatit. Proto je nutné skákat pravidelně aspoň v té desítce, jinak má člověk peníze jen na průměrné pomocníky a o lepším vybavení si může nechat jen zdát.

Po výhře v juniorském šampionátu jsem přestoupil do vyššího, už dospělého a i tady se mi celkem dařilo. Všechno bylo třeba dělat ve větší rychlosti, ale když už měl člověk grif, tak to šlo. Vyplatilo se mi hrát hru v kuse, protože, když jsem se k ní vrátil třeba po pár dnech, tak grif nebyl zezačátku stoprocentní a pár závodů to taky tak vypadalo. Co ale moc kvituji, tak na závody se dá sázet a to klidně i na sebe, hlavně zpočátku, kdy člověk ještě není velký favorit jsou případné výhry velmi hřejivé :)

Posledním stupněm byl světový pohár, kde už se měří ti nejlepší. V první sezóně v něm jsem tuším skončil druhý, nebo třetí, ale v následující už se vše povedlo na jedničku. Vyhrál jsem i Turné 4 můstků a na MS taky něco cinklo. Věrným pomocníkem mi byl voskovač Bedřich Lazarova (další oběť vývojářské neznalosti slovanských jmen a jejich zákonitostí, podobný případ byl svého času Pavol Salingova ze série NHL), byl sice až druhý nejlepší za nějakým Japoncem, ale poměr cena/výkon byl bezkonkurenční ;)

Při postupu hrou člověk narazí i na dva české můstky (v Liberci a Harrachově), nevím do jaké míry můstky odpovídají realitě, ale okolí je v každém případě, alespoň na těhle českých značně stylizované, což je škoda. Třeba Harrachov je místo relativně velkého městečka pouze vesnicí tak maximálně o 100 barácích. Bojím se, že ani zbytek hry z reality dalších areálů moc nepobral. Hru taky hodně sráží, že nemá licenci na jména závodníků, takže závody jsou jen proti "seznamu náhodně vygenerovaných" soupeřů.

Ale to hlavní, tedy hratelnost a zábavnost hra nepostrádá. Sám jsem u ní strávil při prvním hraní minimálně 10 hodin a dohromady to možná půjde někam k padesáti. Navíc je tu i hraní s kamarádem na jednom PC, což má taky něco do sebe. Pro mě dodnes nepřekonaný kousek na poli lyžařských sportů.

Pro: skoky, Bedřich Lazarova, množství závodů a můstků

Proti: Bedřich Lazarova, areály neodpovídají realitě, chybí licence na jména

+12

The Swapper

  • PC 85
The Swapper začal pomerne zľahka, ale už od začiatku nastopil tempo, ktoré sa celý priechod hrou nezmenilo. Čaká vás minimalistický audiovizuálny scifi zážitok so zaujímavým príbehom a dobrými logickými hádankami. Je nutné zdôrazniť, že práve tá prázdnosť, jednoduchosť a "chladnosť" zvukového aj grafického prejavu hry dokonale pasuje k celkovému rozprávaniu príbehu.

Príbeh je dávkovaný po malých kúskoch prostredníctvom písomných logov a hlasových monológov. Čo sa stalo sa dozvedáte veľmi pomaly, ale ja som bol s tempom nakoniec spokojný. Možno by som ešte uvítal predĺženie hernej doby o nejaké 2 hodinky a bližšie rozpracovanie celej udalosti na prázdnej vesmírnej lodi, ale aj takto to celé dáva zmysel. Možno bol dokonca zámer autorov, že istú časť deja nechali na hráčovej interpretácii.

Logické hádanky boli tak akurát náročné a osobne by som uvítal aj vyššiu obtiažnosť. Čo sa týka ich dizajnu, v podstate sa ich princíp veľmi nevyvíja. Základná premisa ostáva rovnaká - pomocou zbrane na vytváranie klonov je potrebné v úrovniach stláčať tlačidlá na zemi a získať orb, ktorý je na ťažko dostupnom mieste. Medzi klonmi sa môžete aj prevteľovať a nepotrebných zabíjať, keďže na obrazovke ich môže byť iba určitý počet. Všetky klony sa pritom hýbu rovnako ako vaša postava. Tento princíp sa neskôr obohatí o opačnú gravitáciu a rôzne svetelné lúče, ale v podstate ide stále o to isté. Každá hádanka ma však bavila a v tomto smere som taktiež ostal neukojený krátkou hernou dobou.

Keď si to teda zhrnieme, máme tu zaujímavú scifi logickú hru, kde príbeh, logické hádanky aj audiovizuálny obal zapadajú do seba. Uvítal by som iba predĺženie hernej doby (5 hodín) o nejaké 2 hodinky na detailnejšie vykreslenie príbehu a rozpracovanie logických hádaniek. Až ku koncu som totiž konečne prišiel na zub celému konceptu klonovania a hádanky mi začínali ísť rýchlejšie, no v tom bol zrazu koniec.

Pro: dizajn hádaniek, audiovizuálny obal

Proti: možno by sa zišla mierne dlhšia herná doba

+12

Game of Thrones: A Telltale Games Series – Episode Six: The Ice Dragon

  • PS4 55
Komentář k celé hře, obsahuje nespecifické spoilery:

Telltale Games využilo bezpochyby sakra drahou licenci na Hru o trůny velmi konzervativním způsobem: do popředí příběhu umístili takový slabý odvar rodiny Starků - o dost chudší a přibližně stejně rapidně se množící seveřanskou rodinku Forresterů, jejíž členové jsou tak spravedlivě dobří, že když dělají nějaké chyby, je to jen proto, že jsou prostě příliš odvážní nebo čestní. Dokonce i jejich panoš by se pro své pány rozsekal, nechal sežrat medvědem nebo honosně umluvit k smrti Jonem Snowem, tak dobrý a ctnostný to je člověk.

Celých šest dílů tak sledujeme, jak Forresterům někdo pořád ubližuje, jak jsou podceňováni, přeceňováni, týráni, využíváni, přizabíjeni a zabíjeni na území celého Westerosu i Essosu. A hlavně, jak jim pořád někdo chce vzít to nejcennější, co mají (speciální typ dřeva, jak už napovídá rodinné jméno, nejnudnější to komoditu všech dob). Cílem hráče je tak snažit se o nemožné - aby všichni členové rodiny přežili a nikdo jim nic nevzal. Na konci tedy nezbývá než sečíst mrtvé a ztráty. A že jich je hodně! Protože pokud si Telltale Games vzali ze světa G.R.R. Martina něco k srdci, tak to nejsou ani tak propletené osudy propracovaných postav jako nutnost padání hlav a opakovené stavění hrdinů do velmi prekérních, ač bych řekla beznadějných situací, kde máte na výběr a) Nechat se zabít, b) Nechat se zabít s povzdechem, c) Mlčet a čekat na zabití.

Bonusem ve hře jsou i camea známých seriálových postav, které se zde tak nějak stávají parodií sami sebe, neboť dokola dělají jen to, co je jim v seriálu vlastní - Cersei donekonečna intrikaří a slovíčkaří, Tyrion intrikaří a slovíčkaří, avšak v módu "moudrý a vtipný", ne "namyšlená a zlá," Daenerys pořád mluví o dracích, Ramsey Bolton se psychopaticky směje a jako neřízená střela dělá naprosto co se mu zachce.

Zkrátka - tak nějak mi přijde, že hra měla větší potenciál. Že jsme mohli třeba někoho poznat lépe a mít trochu pocit, že jsme s tou postavou něco prožili, že jsme opravdu nějak ovlivnili, co se jim stalo. Nemůžu říct, že by mě hra vyloženě nudila, nakonec jsem si po nějakých těch čtyřech epizodách na ty lidi zvykla, takže je trochu škoda, že pak hned zase umřeli. Ne, že by mi to bylo tak líto, spíš mi to přišlo zbytečné. Vždyť to přece není o tom někoho zabít za každou cenu, stejně to má nulový efekt, když jsme k nim pořád víceméně lhostejní.

Graficky je to velmi velmi nepěkné, fantasy středověk by možná ve skutečnosti byl v tónech vyblité hnědi, ale kdo se na to má pořád koukat? Navíc modely postav s proporčně velkou hlavou a očima působily místy přehnaně. Animace byly celkově prostě odbyté (Máš na rameni krvácející ránu? Počkej já ti to zaplácnu hojivou mastičkou PŘES BRNĚNÍ, tak se to nejlíp hojí. Jo počkej tys umřel? Ajejejej. )

Pro: podíváme se znovu do Westerosu v době čekání na seriál (a knížky...)

Proti: nenaplněný potenciál, moc konzervativní zpracování

+12

Dwarfs!?

  • PC 70
Tato hra mi uvízla v paměti především díky tomu, jak jsem jí získal. Na steamgifts se objevil giveaway s 20000 kopiemi této hry. Vývojáři asi chtěli ještě chvíli udržet své servery v chodu, nebo něco takového. Nakonec se tuším rozdalo asi jen 15 tisíc kopií.

Hra se skládá z jednotlivých úrovni, které trvají, dokud se nepodaří nasbírat předepsaný počet surovin. Před každou úrovní je krátký briefing, který je namluven velmi zajímavým hlasem s netradičním přízvukem, takhle nějak si představuju trpasličí proslov :)

Vše spočívá v tom, že hráč z pohledu ze shora instruuje své trpaslíky kterým směrem mají kopat, aby se pokud možno dostali k ložiskům zlata a dalších drahých hornin a kovů. Zpočátku je to brnkačka, ale trpaslíci pomalu přibývají a už není úplně v silách hráče je všechny hlídat, takže se občas prokopou k vodě, nebo k lávě a ty se pak nekontrolovatelně šíří a ničí vše v cestě, včetně trpaslíků. Hra mě pomalu přestávala bavit a když se takovéto důlní katastrofy začaly opakovat co 10 minut, tak jsem ji nakonec opustil.

Pro: Briefingy, těžba

Proti: Důlní katastrofy, pořád téměř stejné

+12

Samorost 3

  • Android 65
Krátce řečeno, pěknější Samorost 2. Ovšem na Machinarium to dle mého názoru nemá.

Délka hry je ucházející, odhadem 4-5 hodin. Hádanky jsou celkem pěkné, ale občas je potřeba extrémní důvtip, aby člověku došlo, co se po něm vůbec chce. Takových míst je tam povícero, to autoři úplně nezvládli. Na druhou stranu otevřít integrovanou nápovědu je triviální (ačkoliv z toho má člověk špatnej pocit). Grafika hry je krásná, barevná, roztomilá. Občas překvapí pěkná hudba či občasný zvuk. Příběh je zajímavý. Hádanky často působí dost uměle.

Celkově pěkná odpočinková hra, ideálně třeba do páru na tabletu na pohovku. Ale žádná extra třída, pokud to porovnávám s konkurencí na PC. Pokud bych to porovnával s mobilními hrami, tak bych přidal 10% navrch.

Celkové hodnocení: Dobrá / Výborná
+12

The Howler

  • PC 75
Krátká a jednoduchá arkáda se správně vylazeným ovládáním.

I tohle by dle mého stačilo, a The Howler by si svých 75% zasloužil - protože nepřesné ovládání se v menších hrách objevuje častěji než je záhodno. Tahle hříčka, protože rozsah 15 krátkých misí (a jedné bonusové s Ornithoptérou) odpovídá spíše tomuto označení, však má několik trumfů: netradiční zasazení do steampunkového světa a ještě k tomu do litevského Vilnia; pozadí, které čerpá z poměrně slušné knižní série a díky tomu i příběh, který má nejen hlavu ale i patu a nádhernou výtvarnou stylizaci, která nemusí sednout každému, ale mě uchvátila.
A možnost ovládat balon hlasem? Blbůstka, ale tematicky vychytaná.
Škoda jen té délky...

Herní výzva 2017, kat. 1

Pro: příjemná rychlovka k odreagování

Proti: krátká hrací doba, občas neodpouštějící design úrovní

+12

Mass Effect: Andromeda

  • PC 70
Aby jste v dnešní době uspěli na poli her s otevřeným světem, tak musíte mít něco extra. Něco, co ty skeptický hráče otočí na Vaši stranu. Spousta autorů her se snaží především o vytvoření uvěřitelného světa naplněného spousty aktivit, které mají být co nejvíce rozličné. Jakmile nějaká hra začne sázet na kvantitu, tak už jde cítit, že je někde pořádný průser. Abych to upřesnil. Andromeda je skutečně obrovská hra. Problémem je, že většina planet, které jsem navštívil (ne, hru jsem nedohrál a ano, jsem tak drzí, abych ji hodnotil) neměly nic signifikantního. Prostě to bylo pole v jiných kulisách s trochu jinými questy. Nic víc, nic míň. Což mě samozřejmě docela štve, protože série Mass Effect si zakládala na kvalitě. Převážně reálné postavy se silnou osobností byli tím hlavním tahem Bioware. Sekundoval kýčovitý, ale zábavný příběh. To z mého pohledu Andromeda prostě postrádá. Samozřejmě, že má své momenty, ale jak jsem napsal výše. Převažuje kvantita. Nemám tolik volného času, abych ho investoval do hry, která mi během cca 25h hraní neukázala nic, co je pro mě Mass Effect. Některé postavy jsou napsány překvapivě dobře (na poměry Bioware těžký průměr), ale opět převažují ty...divné. Byl bych schopen překousnout divnou animaci obličejů, která i po několika záplatách vypadá ujetě (když se společnice Cora neustále usmívala při jedné menší genocidě, tak jsem málem puknul smíchy), ale nepřekousnu, že se série vydává cestou podprůměrného open worldu. Ten totiž v dnešní době můžete najít jinde a lépe zpracován. Ostatní již sepsali zbytek. Nebudu to tedy zbytečně prodlužovat. Ale mohla to být fakt zábavná hra! Možná...

Pro: soundtrack, některé postavy, OBROVSKÉ množství obsahu

Proti: kvantita převažuje nad kvalitou, neobsahuje stěžejní body Mass effectu, legrační animace obličeje, šílené UI

+12

They Need to Be Fed

  • PC 75
They Need to Be Fed je pokračování plošinovky Maru od vývojáře jménem Jesse Venbrux. Princip hry je téměř totožný jako u předchůdce, kdy mým úkolem bylo dostat panáčka přes svět plný létajících tvarů. Na ty s panáčkem skáču a on se na nich drží pomocí gravitace, takže ani nevadí když je hlavou dolů. Cílem je přeskákat po těchto tělesech až do tlamy jakéhosi černého žrouta, který má asi velký hlad a já mu sloužím jako potrava. Tím ovšem podobnost s Maru končí.

V They Need to Be Fed se obtížnost zvedá rychlým tempem každý level. Některé pasáže jsem opakovala snad 100x, o čemž svědčí více než 400 smrtí, kterých jsem nakonec dosáhla. Trochu jsem u toho i nadávala, protože když jsem musela přeskákat úsek, kde se tělesa točí, okolo nich poletují jakési koule, kterých se člověk nesmí dotknout a ještě k tomu na něj létají rakety ze všech stran, tak je to o nervy.

Hra mě velmi bavila, byla dostatečně dlouhá i obtížná a klidně bych si zkusila další kousky od tohoto vývojáře.

Pro: délka, obtížnost

Proti: některé úseky jsou frustrující

+12

Call of Duty: Black Ops III

  • PC 95
Nemůžu se ubránit dojmu, že jsem hrál asi jiné Black Ops 3, než ostatní přispěvatelé. Zároveň mi přijde, že se tu z hlediska děje hodnotí nějaký nezávislý tématický film a ne střílečka zaměřená na nenáročnou zábavu. Nepochopení děje přikládám z větší části nedostatečné znalosti angličtiny některých borců.

Za mě musím říct, že jsem si hru náramně užil. Donutila mě k tomu, abych ji dohrál na jedno posezení, protože jsem se od ní nemohl odtrhnout. Po grafické stránce jí nemám ani v nejmenším co vytknout. V rámci žánru pěkně navržená prostředí, nad očekávání dobré animace postav, skvělý dabing.

S dějem v hrách se to má podle Johna Romera (pro neznalé: spoluzakladatele společnosti iD Software a jednoho z autorů her jako DOOM) stejně jako ve filmech pro dospělé (rozuměj pornu), čekáte, že tam nějaký děj bude, ale není až tak důležitý. Minimálně já jsem byl i zde velmi mile překvapený, děj byl zajímavý, zvraty povedené a samotný závěr se mi taky líbil. Ostatními recenzenty zmiňované pasáže na LSD jsou zcela pochopitelné. Ve hře jasně padne během první z nich po poražení minibose Hallové, že je to způsobené tím, že umírající mozek předhazuje obrazy už víceméně náhodně a navíc motivované různými strachy a podobně (viz hořící dům se zombíky - zde myšleno asi trochu i jako reklama na zombie mod).

Taky jsem zde našel narážku na umělou inteligenci protivníků, resp robotů a že si jimi autoři snažili ulehčit práci. K tomu se dá říct jediné, proč by se roboti asi tak měli za něčím krýt? :-D Jejich úkolem je vás zabít a narozdíl od lidí nemají pud sebezáchovy, takže proč by měli běhat od bedny k bedně a schovávat se za nimi? Lidští protivníci dělají přesně to, co by od nich člověk čekal, to jest snaží se chránit, protože život mají jen jeden a roboti jdou prostě přímo po vás.

Soudtrack je už je jen poslední třešničkou na dortu, který dobarvuje dokonalý zážitek ze hry. Za sebe jednoznačně říkám, že je to dobrá hra, kterou jsem si užil od začátku až do konce.

Aby lidem nepřišlo, že jsem snad zaměstnanec Treyarchu, tak jediná drobnost, která mě trochu překvapila vzhledem k tomu, jakou práci s hrou autoři asi dali bylo to, že v pasáži snové druhé světové války měli vojáci stejné zbraně jako v ostaních částech hry. I kdyby by měli mít všichni Amíci jen Garandy a Frickové jen MP40, mohli jim je tam udělat, obzvlášť, když v zombie modu je.

Pro: Grafika, soundtrack a ano i děj

Proti: Nic mě nenapadá

+12

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

  • 3DS 90
Po dohrání A Link to the Past, hry, od které série Zelda a její klony čerpají dodnes, a jejího pokračování/remaku A Link Between Worlds jsem se celý natěšený vrhl na Ocarina of Time, která na ALttP bezprostředně navazovala. Nutno říct, že oproti předchozímu, okamžitě líbivému A Link to the Past, má Ocarina slabší rozjezd. Na ovládání se podepsal zub času (i když možnost míření pohybem v 3DS verzi pomáhá hodně) a síla audiovizuálu a jím tvořené atmosféry je zřejmá hned, ale příběh není zpočátku příliš zajímavý a dungeony jsou sice okej, ale slabší než v ALttP a třetí dungeon bych se nebál označit za vůbec nejslabší část hry – zmatený, ošklivý a zdlouhavý.

Pak ale přijde moment, kdy Link konečně získá Master Sword, přesune se do budoucí Hyrule a Ocarina konečně začne nabírat na obrátkách. Příběh zvážní, dungeony začnou konečně pořádně využívat možností 3D prostoru a celé to do sebe začne zapadat. Svět se trochu víc otevře a pořádně si tak můžete užít, jak propracovaný, rozmanitý a nabitý zajímavým obsahem je. Je plný detailů, sympatických postaviček a i díky své menší rozloze působí živým dojmem, podobně jako u nás oblíbená série Gothic.

Stejně tak je radost prozkoumávat dungeony, které s rostoucím Linkovým arzenálem nástrojů začnou být komplexnější a komplexnější a těžko vybrat jeden oblíbený – strašidelný lesní chrám, chrám duší, který si projdete ve dvou různých časových obdobích, nebo snad nechvalně proslulý vodní chrám, který pořádně otestuje vaši prostorovou orientaci? Jak říkám, těžké až nemožné vybrat, všechny mají co do sebe.

Pokud vás ve hrách baví objevovat a procházet se atmosférickými světy, tady si zaručeně přijdete na své. K tomu vám hraje nepřekonatelný soundtrack, bez kterého by byla Ocarina poloviční, co víc si přát? Není důležité se bavit o tom, jak moc vlivná a revoluční Ocarina of Time ve své době byla, o tom už bylo stejně popsáno mnoho a mnoho stránek. Důležité je, jestli to pořád je zábavná hra, která má i pro nové hráče co nabídnout a na to se dle mého nedá odpovědět jinak než ano. Hlavně pokud stejně jako já sáhnete po 3DS verzi, omlazující grafiku a ovládání, ani nepoznáte, že původní hra letos bude 20 let stará.

Proti: rybaření

+12

Gorogoa

  • PC 80
Ačkoliv je Gorogoa jenom velice krátkou záležitostí, malé šedé buňky dokáže pořádně potrápit. Hluboký příběh a rafinované hádanky provedené v pouze 4 obrazech nepřestanou udivovat ani před samým koncem hry. Je neuvěřitelné, kolik možností nabízí jednoduché přesouvání a kombinování čtevrců. Jejich umělecké provedení je prostě krásné na pohled a hra vám bude ještě nějakou chvíli po dohrání vrtat hlavou.

(Na bngdungeon.blogspot.cz můžete najít celou moji recenzi)

Pro: výtvarný styl, neobvyklé řešení hádanek

Proti: velmi krátké

+12

Drop Alive

  • PC 70
Drop Alive je nevinně působící hra, ale pokud jste zbrklí jako já, tak vám dost možná dá zabrat. Vypadalo to jako záležitost na 20 minut. Podle howlongtobeat je to záležitost na necelou hodinku... Tak proč to mně zabralo přes tři a půl hodiny?

Musím uznat, že jsem antitalent skoro na všechny typy her, ale tohle mě tedy dostalo. Proskákat s malou kapkou vody první level bylo snadné, tak jsem si myslela, že se nemusím ničeho bát. No, naopak. Na druhém levelu trouba jsem se zasekla, na pátém jakbysmet a o tom posledním snad ani nemluvím. No prostě jsem se u téhle hry celkem zapotila. Na druhou stranu to bylo ale i milé překvapení, protože jsem opravdu čekala, že to bude dětská skákačka, která bude jednoduchá i pro mě.

Líbila se mi roztomilá grafika a příjemný hudební doprovod. Taky jsem ocenila 3 různá skupenství a taky to, že jak se s kapkou pohybujete ztrácí na objemu. Takže když se budete moc šourat nebo se zastavíte třeba na chlebu, může kapka zcela zmizet aneb odejít do věčných lovišť.

Rozhodně doporučuji jako oddychovku (pro lidi, co oproti mě opravdu umí hrát) a i pro ostatní jako malý challenge, protože to pro mě tahle hra rozhodně byla. Kvůli tomu se jí ani nestydím zařadit do Herní výzvy (Lidem vstup zakázán), nestrávila jsem nad tím 3,5 hodiny jen tak pro nic za nic! :D
+12

Shelter

  • PC 35
Herní výzva 2018: "Lidem vstup zakázán"

Už jako dítě jsem měl rád ty dobrodružné pohádky se zvířecím hrdinou ve střetu s krutou přírodou a světem lidí. A opravdu Shelter mi už od začátku tyto příběhy s jednoduchými, a přitom velkými pravdami připomínal.

Grafická stylizace je totiž hodně podobná kresbám výtvarníků těchto dětských knížek. To se mi hodně líbilo a po celé hraní jsem měl pocit že, aspoň v rámci 3D, hraji hru s unikátní grafikou. Tu a tam překvapil i nečekaný detail, za všechno zmíním třeba trošku jinak stylizovanou noční oblohu.

Unikátní je nejen vizuální stránka, ale také herní hrdina. Hrajete totiž za jezevčici. V samotném ovládaní zas tak moc nového není. Jednak ji vidíte z pohledu třetí osobu, druhak se ovládá úplně stejně jako postavy v jiných hrách. Takže v tomhle ohledu to klidně mohlo být auto nebo člověk.

Ale vaše jezevčice není sama. Kolem vás je 5 jezevčat.Svým rodičovským instinktem, empatií, inteligencí, v nejhorším případě metodou pokus omyl brzy zjistíte, že ty jezevčata kolem vás nejsou jenom na okrasu, ale jsou na vás závislá a bylo by záhodno je ochránit před nebezpečím.

Bohužel samotná náplň hry už mohla být zajímavější. Ve hře totiž opravdu lovíte, sbíráte plody či se vyhýbate nebezpečí. Vše je však řešeno jen pohybem a kliknutím ve velmi lineárním prostředí. To co děláte prvních 5 minut budete dělat do konce hry. Ve své podstatě je tak Shelter spíše walking simulátorem než hrou jak hry chápu já.

Umím si představit opravdový simulátor jezevce, který by třeba i v lineární podobě dokázal více přiblížit zkušenost čtyřnohého tvora a udělat ze hry survival s prvky hororu, akce a stealthu. Stejně tak si umím představit delší adventurní hru kdy by jednotlivé úkony tady zvládnuté kliknutím vyžadovaly um a mohl by se trochu rozvinout nějaký příběh.

Nicméně i díky kratičké herní době musím říct, že šlo i v této podobě o zajímavou zkušenost.

Pro: Grafická stylizace, zvířecí hrdinka, vyznění

Proti: Chudá a stereotypní herní náplň

+12

Cursed

  • PC 40
Co dodat k adventurce Cursed? Tady chtěl někdo spíchnout hříčku v rychlém čase. Ono hra vám zabere sotva 2 hodinky. Přiznám se, že na občasné zablbnutí mě baví hry typu hledej skryté předměty apod. Jenže zde je nenajdete. Předměty k použití jsou většinou v té stejné místnosti, max o jednu vedle (tedy až na pár výjimek).
Počet logických hádanek byste spočetli na prstech jedné ruky a pokud nemáte v hlavě průvan, pak je s prstem v nose splníte raz dva.
Na zabití chvilky budiž, ale jinak se raději mrkněte po něčem jiném.

Pro: nevypadá to tak zle

Proti: předměty prakticky na jednom fleku, málo puzzlů, krátká doba

+12

Layers of Fear

  • PC 70
Vrstvy strachu – tak z jaké strany začít. Tak asi předně, hru jsem získal v rámci předvánoční akce na Humble Bundle, a za normálních okolností bych si asi tuto hru nekoupil. Ale když byla tato možnost, proč nevyzkoušet.

Asi začnu recenzi tím, co většinu u hororové hry zajímá – atmosféra. A to musím říct, ta je opravdu dobrá. Samozřejmé doporučení je hrát tuto hru stejně jako všechny obdobné – přitemnělá/temná místnost, o samotě a se solidními uzavřenými sluchátky na uších. Pokud budete hrát za dne, se ztlumenými repráky a ještě si u toho s někým povídat, bude atmosféra nula. Ve hře naleznete i pár klišoidních lekaček (to je snad povinná součást her hororového typu), ale jinak atmosféru tvoří prostředí a hlavně neskutečný pocit zmatení. Okolo hlavní postavy se totiž celý svět neustále mění, takže při každém kroku či pohledu stranou bývá prostředí okolo naráz úplně jiné. K tomu různé projevy psychózy hlavní postavy, jako různé zkreslení reality (nepochopitelné prostředí, roztékající se předměty, halucinace…).

Tady se oklikou dostávám ke grafice. Unity Engine se opravdu snaží a grafika podle toho vypadá. Déšť, blesky, roztékající a pokroucené se předměty působí opravdu dobře, a korunu tomu dodává výborná hra se světlem a stínem. Grafika je povedená a zvuku lze říci totéž. Klasický zrychlený dech, tep, vrzání a zvuky, které nevíte odkud jdou, všechno bezproblémů zapadá do atmosféry.

No a příběh, příběh je zde vcelku minimální, naladěný to tajemna a s velice pozvolným odhalením. Střípky naleznete po celém domě jako dopisy a kresby poschovávané na stolech a různých šuplících. Přiznám se, že úplně všechny se mi najít nepodařilo, protože vzhledem k neustálým změnám prostředí jsem se okamžitě ztrácel kde jsem byl a kde ne. Nehledě na to, že stačilo projít dveřmi a cesta se za postavou uzavřela, tak se nebylo ani jak vrátit. Jinak je kromě drobných vedlejších místností celá hra jasně daný koridor, není kam uhnout a plujete hrou tak, jak bylo nalinkováno. Sem tam se objeví nějaká hádanka, ale všechny jsou opravdu dětsky lehké. Hlavně kódy k číselným zámkům a čísla k telefonům, většinou je pár kroků vedle máte napsané přímo na očích.

No a teď negativa. Největší je asi opravdu malá rozlehlost hry. Po dokončení mi na Steamu svítí 2 odehrané hodiny, a to jsem si občas odskočil a nechal hru otevřenou. Takže stěží něco okolo jedné hodiny čistého herního času. Postava za kterou hrajete…no v příběhu vlastně odhalíte, že hrajete za šílence, který úplně zničil svoji rodinu. Naprosto nesympatického vychlastaného šílence. Jak mne má hraní za takovou postavu těšit? Ve hře se nedá umřít (teda mne se to nepovedlo, maximálně omdlel), takže chybí motivace k přežití, ať se děje cokoli, stačí prostě jít dál a neřešit.

Kolem a kolem, jako hra zadarmo to bylo na zahrání v pohodě. Ale kdybych za to měl platit, dal bych opravdu jen pár korun. Hra je strašně krátká, a když to máte projité, tak asi není žádný dobrý důvod si to zopakovat. Celkem jasný příklad herní jednohubky.

Pro: Slušná atmosféra, grafika i zvuk

Proti: Extrémní krátkost, nenabídne nic pro další zahrání

+12

Middle-earth: Shadow of Mordor

  • PC 80
Za mě rozhodně skvělá hra sloužící k parádnímu odreagování se. Stačí zasednout, naučit se ovládat poměrně jednoduchý soubojový systém a pak už si jen náramně užívat průběh celé hry. Jedna bitka zadruhou, sem tam nějaké to šplhání alá AC, rozhovor a pak zase řezničina.

Pro: Soubojový systém, grafika, hudba, Nemesis systém

Proti: Repetitivnost může být pro někoho -, příběhově není úplně OK, svět by mohl být živější

+12 +13 −1