Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Timequest

  • PC 70
Timequest je na jedné straně neskutečný nářez, s cestováním v čase a interakcemi s historickými osobnostmi se tu Bob Bates skutečně vyblbnul (a jak sám přiznává v manuálu, některé věci si sice oproti historii upravil z důvodu lepší plynulosti hry i samotných úkolů). V některých momentech se tu dá i přijít o život (i když popravdě jich mohlo být i víc, interakce s Hitlerem, Mussolinim a Churchilem je neskutečná a hodně jsem se divil, že nenastalo ono slavné "před popravou mučit, mučit" ze Zítra vstanu a opařím se čajem:).

Na straně druhé působí neustálé přebíhání mezi lokacemi neskutečně fragmentovaně, naštěstí obsahuje většina z nich jen několik obrazovek - ovšem nechybí bludiště, ve kterém musíte jít tam a zpět rovnou třikrát, přičemž dvakrát potmě. Aby hráč odemknul závěr, je potřeba navštívit osmnáct různých lokací, aby se dozvěděl tajnou zprávu - a poté navštívit Řím postupně v každém historickém období. Samotné zneškodňování padoucha je pak už jen pro otrlé, bez návodu ani ránu (nemluvě o náhodně generovaném čísle a interakci se sebou samotným - to se musí zažít).

Kladu si otázku, jak moc tento titul inspiroval třeba sérii The Journeyman Project nebo film Timecop...
+12

Forza Horizon 3

  • PC 80
Je skutečně Forza Horizon 3 tak revoluční, že bych si troufl o ní říct, že se jedná o bezkonkurenčního krále u závodních her/arkádových? Jo i ne.

Po této hře jsem toužil hrozně moc. A když už jsem se do hraní mohl pustit, byl jsem pochopitelně v úžasu. Ta grafika, nazvučení, interiéry aut. To menu. Ta mapa s tunou obsahu. A jak rychle přišel úžas, tak rychle přišla i frustrace...

Ano, tahle hra patří mezi ty nejvíce frustrující, které jsem kdy hrál. Podíváme se na některé design rozhodnutí, kterým absolutně vůbec nerozumím: speed trapy, danger zony a drifty. Ten, kdo mě zná ví moc dobře, že drifty patří mezi moje nejoblíbenější disciplíny u závodních her a prosedím u toho mraky hodin. Forza má skvostný jízdní model a i ty drift úseky volaj po skvostným smyku.
Můžou mi však tvůrci vysvětlit, jak je vlastně napadlo, aby AI v plné rychlosti napálilo do mého auta? V praxi to vypadá tak, že mám náběh luxusních bodů a BUM, najednou z ničeho nic to do mě napálí banda kreténů, co jedou v protisměru jak hovada. Naprosto dokonalé. Takže už to není o skillu. Je to jen o tom, doufat že nyní tam nikdo nepojede a že budu mít štěstí. A to platí pro všechny tyhle disciplíny :) online privátní hraní trošku pomůže, ale furt v těch úsecích musí jezdit NPC doprava. Nemůžou tvůrci z nich udělat Ghosty, aby jimi mohl hráč projet...

a nyní závody: tak nekonzistentní obtížnost jsem ještě neviděl. V praxi to vypadá tak, že do středu obtížnosti, je hra primitivní. Pak stačí hrát na PRO a najednou AI má turbo boosty, kompletně ignoruje kontrolní body (jakože doslova sekaj půlku úseku) a podmínky na trati (déšť, voda, terén) nemaj absolutně žádnej vliv na jejich grip. Vždy dokonale spadnou na všechny čtyři kola. Voda jim neubere rychlost a nedostane je do smyku. A je to zejména evidentní při street závodech. Schválně jsem i sledoval určitý úseky, kde AI nabere velkej turbo boost a nechápal jsem, jak tenhle rozbitý systém není opravený! A to nejlepší na konec? Nemá cenu hrát na nejvyšší obtížnost, když XPčka a peníze jsou naprosto stejný, jako když vyhrávám na nejsnadnější :D

mapa je hrozně moc malá a to mi vadí. Eventů je hafo, ale závody a exibice jsou téměř stejný a odehrávaj se nespočetně krát i na stejných plochách. Aut je opravdu obří množství, ale customizace je malinká takže jsem si skoro k žádnému nemohl vytvořit vztah a pocit toho, že ho buduju od základu.
Ty moji poskoci co komentují každej můj úspěch jsou hodně otravný a působí to jako cringe. Nascriptované hlavní eventy mě nijak nezaujali (jsou čtyři) a vadí mi, že je musím dělat a nemohu je odložit když je odemknu. A jízda z cockpitů postrádá intenzitu, nemohu se ani rozhlédnout kamerou v autě. Škoda...

Zbytek jako hudba, skill tree, xpčka za úplně cokoliv, grafika, zvuk....vše je extra třída. Ale závody jsou dost frustrující a ani né zábavný. Jak se mám učit jezdit proti AI, které nejede jako člověk a zatáčky řeže nereálným způsobem? Dost pochybuji o tom, že se ke hře vrátím a že si vůbec koupím další díly. Crew 2 forzu pro mě převálcovalo :)
+12

Tokyo 42

  • PC 80
Drektova výzva - 2. Předbíhačka

Tokyo budoucnosti, kdy už se nám mrakodrapy tyčí, až nad mraky, a vy se tak nikdy nepodíváte pod ně. Město je samo o sobě velice krásné a zajímavé, ať už se jedná o jeho barevnost či rozmanitost.

Vy si ovšem nebudete užívat turistické procházky po tomto městě (i když vlastně můžete), protože jste hledaní pro vraždu, a zachrání vás váš přítel, který vám nabídne možnost stát se nájemným zabijákem, abyste očistili své jméno. Zní to trochu nesmyslně, protože abyste očistili své jméno od vraždy, zabijete spoustu dalších jiných lidí.

Hru pozorujete z pohledu shora, kamerou, která je statická a pouze pomocí kláves Q a E otáčíte směr, kterým vás sleduje, což přináší vcelku zajímavý koncept hratelnosti. Bohužel občas se díky tomu dokážete v některých oblastech ztratit a trochu vám to může i znepříjemnit některé přestřelky. Jenomže naopak, když jdete pomocí stealthu, zase vám to umožní se lépe rozhlížet, kde jsou nepřátelé. Takže kamera má své kouzlo pro i proti.

Hrál jsem na střední obtížnost, kdy jsem měl jeden život a nepřátelé rovněž. Jenomže já byl sám a proti mně se valily občas i hromady nepřátel, a tak přestřelky po většinou nebyly žádný med. Ale zároveň, to nebyl ani opruz, protože vás nutily se zlepšovat a nacházet i například jiné cesty, jak souboj zvládnout. Možnost zde byla i koupit si štít, který vám přidal další tři životy navíc, což už poté byla vcelku dobrá pomůcka.

Pokud tedy hledáte nějakou zajímavou indie hru, mohu vám tuto doporučit, pokud vám sedne kamera. Jinak se budete dosti vztekat a trápit a možná vás to od hraní odradí. Mě však vcelku nevadila.

Pro: Příběh, prostředí, obtížnost

Proti: Občas nepřehlednost

+12

Face Noir

  • PC 60
V této klasické point’n’click adventuře Face Noir, odehrávající se ve 30. letech minulého století v USA, se zhostíte role Italského, soukromého očka Jacka Del Nera, který se s ničím nepáře, chlastá jako carský důstojník a jeho nejoblíbenější hláškou je „Dannazione!“

Příběh začíná v momentě, kdy má Jack za úkol opatřit důkaz, který potvrzuje románek nevlastní dcery Harveyho Webbera s jakýmsi postarším mužem. Okusíme tak Jackův denní chléb a poprvé můžeme nasát atmosféru nočního a deštivého Harlemu, za doprovodu jazzové hudby. Po návratu do své kanceláře obdrží Jack telefonát, který mu zařídí zábavu po zbytek noci. Chvílemi jsem si myslel, že se příběh bude inspirovat Čínskou čtvrtí, avšak mýlil jsem se. Příběh je sám o sobě zajímavý, poutavý a občas mě dokázal překvapit. Je zde i vedlejší dějová linka, kde budete hrát za druhou postavu Seana MacLeana. Díky této linii se dozvíte okolnosti odehrávající se předtím, než do příběhu vstoupil Jack. Ostatní postavy mě sice moc neoslovili, ale zároveň ani neurazili.

Hádanky jsou jednodušší a ve většině případů i logické. Některé puzzly jsou hezky vymyšlené a jejich řešení mě bavilo. Jenom mě šíleně nebavilo páčení zámků, které jste ale mohli jednoduše přeskočit a stealth pasáže, které byly opravdu hrozné. Několikrát jsem tuhle část opakoval, protože hlídač, který odchází a je k vám otočený zády vás stále může odhalit… Naštěstí to víckrát než jednou nemusíte absolvovat.

Takže příběh se povedl, hádanky svým způsobem taky, ale co to ostatní? Na to, že Face Noir vyšel v roce 2013, tak graficky se zasekl v minulém desetiletí. Modely postavy opravdu nejsou pěkné na pohled, což je zvláštní, protože lokace jsou jinak celkem v pohodě. Ale zase se mi líbili cutscény alá Max Payne. Dabing se taky moc nevyvedl. Hned na první poslech vám tam něco hapruje. Třeba na Jacka jsem si chvíli zvykal, Sean zněl v pohodě, ale potom taková Victorie jenom přečetla text z papíru a konec.

Face Noir je vcelku příjemná adventura, kterou nejvíce táhne příběh a atmosféra. Graficky hra kolísá, hratelně je až na některé momenty v pořádku, co mě ale hodně urazilo byl konec, který mi vlastně nic nevysvětlil. Tyhle otevřené konce nenávidím, viz finále šesté řady The Walking Dead. Několik hodin se těšíš na vyvrcholení? Chceš vědět, jak to celé dopadne? Že ano? Tak to máš smůlu - pokračování příště

Pro: Příběh

Proti: Grafika | Dabing | Konec

+12

Unravel

  • PS4 80
Unravel je krásná plošinovka, kde s postavičkou z vlny se snažíte dostat zleva doprava. Yarny jak se ta postavička asi jmenuje umí skákat, šplhat, houpat se na svém provázku atd. Na pozadí se odehrává děj, který vás vůbec neruší a pokud nechcete nemusíte si ho ani všímat. Obtížnost je velmi jednoduchá a vy vlastně vždycky víte co máte dělat, krom sbírání bonusových čudlíků, které ale nepotřebujete. Délka je tak akorát cca 8h.

Pro: Grafika, hudba,

Proti: žádná motivace projít hru znova nebo sbírat tajné předměty

+12

Uncharted: Golden Abyss

  • Vita 80
golden abyss byla zajimava odbocka z PS3ky, zprvu na mne hra pusobila jako zmensenina puvodniho Uncharted: Drake's Fortune, ale po chvilce jsem zjistil ze je to dost zjednoduseny, je z toho zajimava hopsacka, u hry jsem mel rozporuplny pocity, prvni nadech byl dechberouci, vitu jsem koupil z druhy ruky spolu s par hrama a tahle hra byla prvni na co jsem sahl, vita mne svym vykonem/nevykonem docela dostala, cekal jsem ze to bude graficky mnohem horsi, ale efekty a priroda byla udelana hezky, po chvilce ale prislo male rozcarovani co si tak pamatuju. Slo to se zabavou nahoru dolu, chvilku mne pribeh bavil a tesil jsem se na dalsi lokace a na par lokacich jsem si zase naopak rikal at uz hra skonci, a vylozene uz mne nebavila. docela rad jsem ale hru dohral. Nakonec mne i u hodnoceni ovlivnuje i to ze znam celou serii a kdyby se jednalo o samostatnou hru tak by dostala hodnoceni o dost mensi. Stejne tak jako se hrou Resistance: Burning Skies - u toho je to to samy.

Pro: krasne udelana hra, hezky pribeh

Proti: nektere lokace nebavili a spise kazili dojem ze hry, obcas se mi hra zdala kvuli tomu dlouha a uz jsem chtel mit dohrane

+12 +13 −1

Phantasmagoria: A Puzzle of Flesh

  • PC 70
Druhý díl je za mnou a zanechal za sebou pachuť rozpačitosti a béčkovosti. Co se změnilo? V podstatě všechno a nic.

Především druhý díl nemá s tím prvním vůbec nic společného. V jednu chvíli si hrdina prohlíží v knihovně knížku od Adrienne z jedničky a to je tak všechno. Zůstal princip - tj. máte skutečného herce ve skutečném prostředí, na něco kliknete a přehraje se filmeček. Autoři vylepšili jedinou věc - ukládání je standardní do více savů. Stejně jako v prvním díle chybí titulky, přičemž některé "hororové" dialogy (abych moc neprozrazoval) byly špatně slyšet, jinak jsem bez problémů rozuměl.

Naopak zprasené je ovládání a to tak že velmi. Většinu hry v podstatě tvoří jeden mrňavý openspace kancl, byt o tří pokojích + dva bary a jedna ordinace. A tak to autoři ozvláštnili měnícími se a nenavazujícími pohledy kamer, takže se Vám podaří zabloudit v kanclu, kde je 6 "kójí" a jedna kancelář šéfa. Zlatá série Tex Murphy. Jinak platí jeden kurzor na všechno, bohužel pod tím kurzorem se některá místa nehlásí a zahlásí se až v okamžiku, kdy na ně zkusíte použít předmět. Což Vás samozřejmě nenapadne, protože nebudete brát do rukou každou blbost z inventáře a projíždět s ní obrazovku že?

Princip hratelnosti je vůbec docela zvláštní - přijdete někam a dokud nezkusíte prokecat xkrát dokola úplně všechny a pro jistotu na ně zkusit všechno, nehnete se. Jinak je hra celkem jednoduchá, žádné složité kombinace, ale tyhle ty věci vedly ke spoustě zákysů. A i tady si Sierra neodpustila bug/prasárnu - když ve finálním puzzle uděláte zmáčknete jeden čudl mimo pořadí, hra Vám spadne.

Grafika neoslní, neurazí. Před lety jsem byl unešený z představy, že hra by mohla vypadat jako film, jenže roky plynou a ručně kreslená grafika měla prostě v 90. letech navrch. Ono ani vzhledem k nenápaditým lokacím nemá moc co oslnit, v tomto byla jednička lepší.

Největší slabinou je příběh. Hrajete za chlápka jménem Curtis, kterého před rokem pustili z blázince, teď pracuje v jednom kanclu a má čím dál brutálnější vize. Už jen zasazení je nuda - přijdete do práce, jeden kolega Vás nesnáší, další háže pitomé fórky, s jednou kolegyní chodíte, druhá s Váma chce šukat, šéf je kretén. Sednete ke komplu, projdete dokumentaci, odpovíte na emaily... zkrátka dokonalá simulace nudy v kanclu.

Autoři samozřejmě přitvrdí - kolegové začnou brutálně umírat, firma tají nějakou konspiraci a hrdina má čím dál šílenější vize. Jenže tvůrci přestřelili. 80s nechuťárny na Vás valí s kadencí kulometu až to začne být únavné. Hrdina je katalogový úchyl, který už vzhledově vypadá jako někdo, koho byste v noci na ulici potkat nechtěli. Pokud by to bylo málo, máte tu týrání dětí, spoustu sexu, SM hrátky, homosexualitu. A příběh se zatím táhne... až někde na konci 4. kapitoly z pěti odhalíte nějaká tajemství. Vyvrcholení je celkem slušné, podíváte se na mimozemskou planetu, můžete si vybrat ze dvou konců. Ale přišlo mi to celé trochu uhozené mimozemšťani vyrábějící pro korporaci drogy a na pár odpovědí jsem se musel podívat na wiki.

Gore bylo samozřejmě parádní, sex žhavý, jen toho všeho bylo moc a hlavně dost samoúčelné. Jinak jde o slušnou adventuru.

Pro: Ke konci slušný příběh, většinu času pohodová hratelnost.

Proti: Mizerná kamera, nehlásící se aktivní místa, těch nechutností bylo až příliš.

+12

Not Dying Today

  • PC 45
Not Dying Today mi najviac pripomína hry Alien Shooter alebo Zombie Shooter. Mohol by som parafrázovať Vincenta Vegu z Pulp Fiction, že je to to samé až na tie drobné rozdiely.

Bojuje sa proti zombiekom.
Pohľad nie je izometrický, ale je to 2D scroller.
Triafanie zombiekov je tým pádom trošku menej presné.
Zombiekov je výrazne, ale naozaj VÝRAZNE menej.
Postavička môže používať útok kontaktnou zbraňou (mojím favoritom boli samozrejme rukavice) alebo palné zbrane. Existuje tu aj levelovanie (zbraň aj postava), ale je dobré len na to, aby bolo hru možné dohrať na vyšších obtiažnostiach (nech žije grindovanie). Platí tu staré pravidlo, že vždy je lepšie investovať do novej zbrane, ako vylepšovať starú.
Levely sú krátke, ich prejdenie trvá v priemere 15 minút. Sú rozdelené na 3 časti, ktoré sa dajú v prípade smrti opakovať.

Hra roka to určite nie je. Na humble to bolo za 1 E (aktuálne stojí 9 E) a aj v steam poličke mi na ňu padol zrak len náhodou. Reku dám tomu šancu, keď už som to kedysi kúpil.
Na tú chvíľu to bolo fajn. Určite hru nikomu neodporúčam, ale keby ste na pustom ostrove a toto je jediná vec, ktorú môžete hrať a máte tam elektrinu a počítač a ... :)

Hral som len single, ale taký coop (4 hráči !) môže byť úplne iné kafe.

Výsledná štatistika:
Počet levelov: 7
Herná doba: 4.2h (základ trval 3h, potom som chvíľu prechádzal hru na vyššej obtiažnosti)
Počet zabitých zombiekov: 550
Dosiahnutý level postavičky: 33 (max. je zrejme level 40)
+12

Bechman

  • PC 60
Bechman je jedním z nekonečného množství klonů Pac-Mana, ve kterém jsem mimo žlutých teček požíral i lahve Becherovky. Kromě vizuální stánky, multiplayeru a zbraní se Bechman od své předlohy příliš neliší.

Všechna čtyři kola jsem měl za chvíli projetá a jelikož nebylo s kým vyzkoušet hru ve dvou, brzy jsem to zabalil.

Pro: hratelnost, lahve Becherovky, zbraně

Proti: krátké

+12

Defend Your Life!

  • PC 70
Hodnocení 7/10 , Splněné Achievementy 20 z 20 , Curator

Jsem fanoušek žánru Tower Defense a myslím si, že jsem jich už mnoho odehrál. Také jsem 100% Achievement Hunter. (Jen pro vás, abyste věděli jak moc se vaše názory shodují s mými). Steam tvrdí, že jsem na tom strávil 24 hodin, ale myslím si, že polovina z toho je pravděpodobně blíže pravdě.

Artstyle a celkové zpracování je dost dobré, podobné jiným TD. Má však originální tématiku, není to jen obvyklé fantasy prostředí, které je typické pro hry TD. Kdo hru zkusil, tak vám jistě v hlavě naskočily útržky z dětství, neboť hra je nápadně podobná animovanému dětskému naučnému seriálu Byl jednou jeden život. Jsem z oboru, takže malé plus za to, že prostředím hry je lidské tělo, kde bojujete s viry, bakteriemi a členovci. V tomto prostředí není mnoho her a tato hra je určitě první v tomto žánru TD.

Přestože je hra klonem Kingdom Rush, má některé nové funkce. Kouzelná věž byla nahrazena podpůrnou věží. Každá základní věž může být upgradována na 2 různé z první úrovně. Celkový počet věží je o něco vyšší než v KR. Co jsem však nepochopil je výběr věží. Hubit patogeny ve střevech děly, a jadernými hlavicemi mi nezapadá ani trochu do koncepce. Místo nich antibiotika, injekce, cokoliv, co zapadá do prostředí hry.

Nicméně největším problémem této hry je ovládání hrdiny. Je jasně vyroben pro telefony / tablety. Také jejich výběr mi nezapadá do tématiky hry – Hulk uvnitř těla bojující proti virům?? Raději bych viděl bílé krvinky, jak mordují bakterie, tak jak se to ostatně děje. Jsou to maličkosti, které z prostředí, z kterého hra vychází dělají nedotaženou slátaninu. Melodii a zvuky nemohu hodnotit, během hodin hraní jsem ji jedinkrát neslyšel, pouštěl jsem si svoji vlastní.

Hra je vcelku jednoduchá, stačí stavět pouze děla a vylepšovat je, takže ji lze prolítnout poměrně snadno s 100 % ACH při troše snahy. Existuje i ovládaní rychlosti hry pro urychlení průběhu. Opravdu také oceňuji obtížnost posledních (řekněme asi 5) úrovní ve hře.

Hra není špatná, je to oddechovka, při které nemusíte extra taktizovat, dávám ji 70 %. I přes mé výhrady jsem se při hraní bavil a také svoji roli jistě sehrává fakt, že hra je od tvůrců z Čech
+12

The Big Red Adventure

  • PC 50
Herní výzva 2019 - 10. "Barevný svět": Dohraj hru, v jejímž názvu se vyskytuje barva.

Veškeré známější adventury cca do půlky 90. let mám dohrané a tak jsem se pustil do něčeho neznámého, co bylo kdysi ve Score poměrně vychválené. Musím říct, že jsem byl dost zklamanej. Základem dobré hry je to, že Vás donutí u ní sedět den a noc bez ohledu na žánr, dokud ji nedohrajte, aneb "ještě tuhle misi a jdu spát". Big Red Adventure mě nechala natolik v klidu, že jsem po dohrání první kapitoly hru v klidu na dva dny odložil, po dead endu v druhé kapitole na další jeden den a dohrál ji jen abych si ji mohl odškrtnout.

Zásadním průserem je totiž hratelnost. Ovládání funguje tak, že podržíte pravé tlačítko, z něj vyberete obrázkovou akci a namíříte na aktivní místo. Podobně funguje i kombinace předmětů - podržíte pravé tlačítko, vyberete věc, přesunete předmět na hrdinu, znovu pravé tlačítko a na předmět. Krkolomné že? Tak si k tomu připočtěte další kiksy - na spoustu akcí postava nereaguje a musíte je udělat dvakrát. Aktivní místa se hlásí se zpožděním, takže prošmejdíte kurzorem obrazovku a něco objevíte až napodruhé. Východy z obrazovky se nehlásí občas vůbec, ale přesto je musíte najít, jinak se hrdina nehne. A i pokud ho najdete, tak se hrdina může zakousknout a odmítat pohnout.

Dále už je to jen klasický mor oldschoolových adventur. Pixelhunting, nejméně dvakrát nelogické bludiště (zlatá Kyrandia a její zmapovatelné jeskyně), sbírání krámů které nepotřebujete. Ideální místo je Zeldina maringotka, kterou můžete vybílit, ale reálně potřebujete 4 věci. Naprosto šílené nelogické kombinace - přiznám se, že po dead endu v druhé kapitole jsem hrál s návodem a nestačil se divit - finále v domě záporáka a oživování straky stojí za to. A dead end - v druhé kapitole Vám můžou dojít peníze a jste nahraní a celou kapitolu můžete jet znovu.

Grafika je ručně kreslená, ale žádná hitparáda, spíše na úrovni českých adventur z té doby, než špičky z roku 1995.

A nezachraňuje to ani příběh, ten je totiž rozbředlý do nesouvislých historek. Jako americký zloděj zkoušíte v Rusku krást carskou korunu, jako svalnatý námořník hledáte svoji loď a jako krásná blondýna v Orient Expresu pátráte po mikrofilmu. Celé to dává dohromady příběh magora, který chce oživit Lenina a nastolit v Rusku znovu komunismus. Není tu ani moc humoru, jako párkrát jsem se uchechtl, ale většinou je to trapné střílení si z Ruska 90. let a komunismu. Obávám se, že třeba bratři Marxové asi nebudou moc průměrnému hráči říkat.

Abych jen nehanil - hudba složená z povědomých ruských písní se povedla, líbila se mi spolupráce trojice v Orient Expresu a u pointy příběhu jsem se od srdce zasmál - peníze holt nesmrdí :) Jinak víceméně ztráta času.

Pro: Hudba, spolupráce postav, konec.

Proti: Slabý příběh, průměrná grafika, mizerně odladěné ovládání a celková hratelnost.

+12

Control

  • PC 75
"Hele Same, narazil jsem na tuhle cool stránku, jmenuje se to SCP, koukneš se na to? Myslím že by z toho šla vymlátit slušná hra." Takhle nějak si představuju že vznikl příběhový základ téhle hry. SCP je portál, kde uživatelé můžou nahrávat strašídelné popisky tajemných předmětů a entit, které jakoby spravuje tajná agentura jménen SCP. Secure, Contain, Protect. Počtení je to zajímavé, určitě doporučuju přečíst si aspoň ty nejslavnější příspěvky. Vzhledem k tomu že to je komunitní projekt, tak sehnat práva na nějakou velkou oficiální hru moc nejde, pár fanouškovských her už vyšlo, no všechny jsou zdarma. Tohle je tedy asi nejpodobnější hra, aspoň tématicky, jaké se fanoušci dočkají. Ale stálo to čekání za to?

Tak napůl. Hra vypadá po grafické stránce skvěle. Co jsem viděl, tak ray traycing hře opravdu pomohl, a dívat se na to je radost. Na druhou stranu je prostředí z drtivé většiny dost jednolité, a to kanceláře, servisní tunely a laboratoře, přičemž spousta vypadá dost stejně. Jeden by čekal že z toho zasazení vytřískají víc, ale až na občasnou odbočku do vedlejších dimenzí je to fakt bída. Zvuková stránka je taky fajn, neustálé šeptání je ze začátku dost creepy a dodává to hře na atmosféře. Ale ten samotný gameplay......

Hra vysílá v gameplayi hodně smíchané signály. Máte tolik možností se hýbat okolo prostředí během boje, ale někteří nepřátele jsou schopni tě sejmout na dvě rány, takže radši budete stát za sloupem a čekat až se vám dobijou schopnosti. Zkrátka nakonec to skončí tak že většinu týpků zabijete jednou schopností, postřílíte, opakujete. Nic víc v tom není.

Musím ale hru pochválit za puzzly, někdy jsou dost jednoduché, jindy vám hra ani neřekne že tam nějaký puzzle je. Pak se mi taky líbí spisy umístěné po budově, je fakt radost to všecko číst a spojovat si to mezi sebou, byl bych ale docela rád kdyby mi hra řekla kolik mi jich chybí nebo tak něco, rád bych si to našel všechno a nechci to googlit.

Co mě ale zklamalo, je příběh. Myslel jsem že se vývojáři od Quantum Brakeu poučí a naservírují nám uzavřený příběh, kdy se nebudeme muset spoléhat na prodeje a že se vývojářům vyplatí udělat další díl. Začíná to všecko dobře, někde v půlce tomu dojde pára. Ke konci to začíná zas gradovat, a tam kde by mělo výt nějaké zakončení a rozuzlení není nic. Je to useklé, nedokončené, a chybí tomu

Pro: Prostředí, puzzly, atmosféra, sbíratelné spisy, tajemno.

Proti: Málo využité téma tajemných předmětů, strašně malá různorodost nepřátel, zakončení jen láká na sequel.

+12

Shadow of the Tomb Raider

  • PS4 75
Další TR v serii, ktery ničím nevycniva coz je dobře a zároveň ne úplně dobře. Příběh mi nepřišel zajímavý: musime zachránit svět. funguje ale stejne jako v předchozích dílech: Lara neco najde a buď už tu někdo byl před ní nebo ji to v zápětí někdo sebere. Pak se jede na novou lokaci a znova aaaa znova. při tom hledáte hromadu veci pohazenych po světě. Finalni souboj byl zakimavy skoda ze je jenom jeden.

Pro: hadanky, grafika,

Proti: repetivni, pribeh

+12 +13 −1

Tesla vs Lovecraft

  • PC 60
Twin-stick střílečky já prostě můžu a třeba i ve velkém množství. No když jsem zahlédl na Chrono Tesla vs Lovecraft bylo mi jasné, že mne nemine.

Bájný vynálezce Tesla se pouští do boje z příšerami z podsvětí, které na zemi povolal Lovecraft. Jak jinak by se Tesla vypořádal s nepřáteli než svými vynálezy a zbraněmi. Boj je primárně v arénách, malých či větších, kde se valí hordy příšer. Zabíjením dostáváte zkušenosti a tím si odemykáte perky a vždy je na výběr ze dvou (rychlost střelby, rychlost nabíjení teleportace, vetší zdraví, atd.), bohužel při tom zběsilém tempu co hra má, člověk zapomene si perky aktivovat a pak kouká, že jich má šest. Čím větší hordu naráz zabijete tím víc zkušenosti, jasná rovnice, čím víc tím líp. Tesla si do boje vyrobil robotického mecha, se kterým každý level začínáte ale nevydrží věčnost. Po explozi se díly mecha rozletí po aréně a po sebrání pěti částí máte možnost ho opět povolat.

Herně je Tesla vs Lovecraft prostě klasika, kropit co se dá a za včas se teleportovat a sesbírat vše co se kde válí, hlavně neminout atomovku! Graficky hra vypadá v celku dobře, pěkné výbuchy, slušně zpracovaný nepřátele i když jich je jen 8 plus bossové ale co hru sráží, že se vlastně třikrát opakuje. Jen se po konci otevře těžší obtížnost. K tomu poslední obtížnost je docela maskr, obzvlášť malé mapy.

Verdikt: Tesla vs Lovecraft je lehce nad průměrná střílečka. Dobrý nápad s perky je bohužel dost zabit tempem hry, kdy člověk prostě nestíhá sledovat zda už má perk či ne. Pak následný výběr, kdy se hra zastaví a po výběru zase spustí je občas smrtelná. Ale pokud máte zájem se dobře odreagovat a zabíjet hordy vetřelců mohu Tesla vs Lovecraft doporučit. 60%

Pro: Tempo, Zbraně, Mech, Perky.

Proti: Třikrát to samé, Výběr Perku.

+12

Life is Strange - Episode 1: Chrysalis

  • PS4 75
Herní výzva 2019 - Hrátky s časem

Takhle hra je "so 2015" až to bolí, ale když to člověk hraje těch cca 5 let po vydání, tak to má zase takovej příjemnej zeitgeist. Vzhledem k tomu, že vyšla během mého "neherního" období, tak sem jí znal jen z doslechu a čekal sem od toho nějakou hipsteřinu pro holky, čemuž i napovídá obsazení a první epizoda.

Původně jsem to podstrčil přítelkyni jako možnou cestu k hraní a poočku sledoval jak hraje, ale záhy jí to přestalo bavit. V rámci volného večera, kdy se mi nechtělo rozjíždět nic novýho, sem se vrhnul na první epizodu, abych si mohl odškrtnout další achievement v letošní Herzní výzvě.

V tuhle chvíli už nemá smysl nějak popisovat příběh, který většina lidí bude znát. Po většinu času první epizody hra skutečně působí jako high school drama s hipster hlavní hrdinkou Max, která zjistí, že umí vracet čas. Tenhle pocit se ještě umocní, když se na scéně objeví modrovlasá rebelka Chloe.

Jak už je v těhle hrách zvykem, tak první epizoda je spíš seznamovačka s postavama a herníma mechanikama, ale je to zvládnutý celkem nenásilně. Ovládání času jsem si musel nějakou chvíli osvojovat, ale pak už to šlo samo a v nejhorším Max napoví (u hry tohodle typu mi to ani nevadí).

Zmínky o zmizelé studentce mi dali naději, že nebudeu pět epizod řešit životní útrapy puberťáků, ale i tak jsem se po dohrání nějak nehrnul do pokračování (tomu nahrála až volná sobota).

Jestli se něco povedlo, tak to je příjemnej vizuál, fajn dabing (teenageři vypadají a mluví jako opravdoví teenageři a ne třicátníci) a parádní soundtrack, kterej občas navodí takovou tu nostaligii po bezstarostnejch létech na škole, který člověk bohužel docení až zpětně.

Pro: Vizuál; obsazení; soundtrack; intuitivní ovládání

Proti: Otravní teenageři; po dohrání jsem nebyl úplně hrr do toho, abych se vrhnul na další díl

+12

Rome: Total War

  • PC 90
Můj první díl této série, který jsem hrál, načež jsem si zamiloval celou sérii. Řím je svým způsobem u mě nepřekonatelný ale zároveň již zastaralý.

Pokusím se tento paradox vysvětlit, Řím sice nemá nejlepší hratelnost, jeho hratelnost je ovšem velice odměňující, kdy máte pocit, že jste něčeho dosáhli. Hra tak v ničem vlastně nevyniká, všechny aspekty jsou tak dobře naporcovány, že se ve výsledku jedná o velmi slušný koncept, který není přeplácaný ale ani dokonalý. Hratelnost je totiž sice úžasná, ovšem jednoduchá i přes dobrý pocit zadostiučinění a to se týká především bitev, UI totiž je celkem slabé na skutečného hráče, můžete odrazit útok na město jen díky třem jednotkám falangy, UI nenapadne, že vás může nejdřív odstřelovat nebo obejít, na druhou stranu při obléhání je zase mapa přizpůsobená tak aby jste měli obtíže UI porazit.
Tedy stručně řečeno, Řím je můj oblíbený díl protože je sice dost jednoduchý, ale zároveň není díky tomu přeplácaný a hratelnost je velice uspokojující.

Nedokonalost UI ovšem neznamená, že jsou bitvy vždy jednoduché, měl jsem neuvěřitelně napínavé bitvy, kde jsem dokázal díky několika na sebe navazujícím manévrům odrazit několikanásobnou převahu. Za nejvíce potěšující jsem shledal kampaň za Římany, protože mají hned po Řecku nejzajímavější armádu. Tahová část hry je středně náročná až jednoduchá, nemusíte se starat o moc věcí, pokud zrovna neřešíte senátní úkoly, tak většinu času pouze stavíte města, rekrutujete a polovinu hry trávíte na bitevní mapě. Hodně zde záleží na výdrži vaší armády, pokud jsou vaši vojáci unaveni, je lepší je stáhnout z bitvy a do linie poslat svěží zálohu, je tedy lepší mít za svou hlavní linií vždy další legionáře po ruce. Pak je zde ještě falanga, která je z předního útoku doslova neporazitelná.

Na hře musím nejvíce ocenit bitevní mapu a hudbu. Bitevní mapy totiž skutečně kopírují mapu kampaně, je to v podstatě zmenšená Evropa rozkouskovaná na kostičky, když bojujete na Sicílii, skutečně na bitevní mapě vidíte onu slavnou sopku Etnu, každé město je také zasazené v terénu podobnému tomu z kampaně. Tento aspekt se bohužel do dalších dílů nedochoval, na jednu stranu škoda, na druhou pochopení, že dělat takto velkou mapu by bylo nemožné pro vývojáře a tak v dalších dílech už bojujete pouze na několika setech map, které mají pouze daný teren připomínat, ne však kopírovat.
Hudba v této hře je velmi nádherná a tempo udávající a řekl bych, že možná i nejlepší z celé série, zatím jsem nehrál díl, kde by mě hudba více nadchla ať už v boji, nebo na mapě kampaně.

Ostatní barbarské národy jsem neshledal za natolik atraktivní, abych je hrál, hrál jsem tedy pouze za Římany a řeky. Dále bych za zajímavé národy označil Egypťany a Kartáginský, zbytek je nudná pakáž, za kterou nedoporučuji hrát, neb nemají co nabídnout.

Pro: Antika, boje, hudba, vybalancovaná hra, bitevní mapy, celková hratelnost, atmosféra.

Proti: UI, barbarské národy jakožto hratelný národ.

+12

The Legend of Zelda: The Wind Waker

  • WiiU 80
I jen lehce upravený port pro Wii U je dnes stále dobře vypadající, tohle je grafické zpracování které prostě nestárne. Hratelnost je vcelku příjemná, design jednotlivých dungeonů je udělaný tak že vás postupně naučí všechny možnosti světa. Navíc to udělá chytře, takže si budete připadat při řešení hádanek chvílemi až geniální. Tedy dokud vám nedojde že vaše řešení bylo už předem navrženo vývojáři.

Herní svět tvořený velkým oceánem s množstvím ostrovů je celkem rozsáhlý. Rozdělený je na mapu s 64 čtverci a hra vás při sledování hlavního příběhu pošle na většinu z nich. V průběhu hraní se také pořádně připravíte na jednotlivé souboje s hlavními bosy získáním nových předmětů a naučením se jejich ovládání.

Souboje z bosy jsou zajímavé a nepříliš složité, trochu otravné mi připadalo příběhové oddalování konce kdy neustále po celkem rozsáhlé mapě hledáte potřebné věci. To jen proto abyste konečně už vyrazili to pořádně naložit v sérii Zelda tradičnímu záporákovi jménem Ganondorf. I na tu princeznu Zeldu v závěru hry nakonec dojde i když vás spíše v průběhu bude doprovázet kapitánka pirátů Tetra. Ano piráti, lodě duchů, obří chobotnice, souboje lodí a také ponorky! Námořní tématika je zde plně zpracovaná, včetně minihry v podobě potápění lodí dle zamířených souřadnic. Hra vás bohužel nechá před samotným koncem porazit ve zlehčené formě znovu všechny bose. Asi aby se hráč rozcvičil, což je škoda. Hra by tak mohla mít trochu větší spád. Navíc vás už bohužel tradičně nechává přehazovat několikrát během soubojů předměty, protože jich někdy potřebujete více než kolik je namapovatelných tlačítek.

Zelda Wind Waker je považována za jednu z nejlepších her v celé své už letité sérii. A musím uznat že na té hře něco je, určitě i dnes stojí za zahrání.

Pro: je tam Zelda, grafika, slušný příběh

Proti: opakování, prohazování předmětů z inventáře

+12

RTL Ski Jumping 2006

  • PC 75
RTL 2006 je moje první zkušenost z této zimní série.

Chvilku trvá, než člověk zmákne ovládání a někdy trápí silné "větry", ale po pár skocích se z toho stane rutina a i na největší obtížnost jsem létal jako kosmonaut a cenné bodíky a prašule za vítězství ve svěťácích i v celkovém bodování se jen hrnuly a rekordy můstků se otřásaly.

Skoky na lyžích jsou moje srdcovka ( v reálu ), takže nemůžu hodnotit jinak než v lehkém nadprůměru, v tomto žánru nejlepší simulátor.

Pro: realističnost, rozmanitost můstků, nákupy vybavení, trenérů

Proti: po čase stereotyp

+12

Assassin's Creed

  • PC 80
  • PS3 80
Úplný začátek AC série na tu dobu to byla uplná pecka a hlavně grafika byla na ten rok top. Lezení po různých stěnách kostelech domech mě strašně bavilo , občas ta obtížnost byla na mě až příliš těžká , a nejvíc co mě asi tak štvalo tak bylo to unavné a nudné cestování na koni mezi městy ty mezilokace mě moc nebavily v dalších dílech už se oproti tomuhle prvnímu dílu zlepšily.

Pro: Grafika na ten rok to byla špička , Parkour

Proti: Inteligence NPC , nudné mezilokace a cestování na koni , obtížnost

+12

Hitman 2

  • PC 90
Hitman 2 není hra, ale platforma pro hraní - od katastrof, přes pekelně těžkou střílečku, až po sociální stealth. Oproti předchozímu dílu je většina věcí dotáhnutých do konce, tvůrci si jsou jistější a nebojí se agentovi 47 naservírovat exotičtější lokace. Pravidelné updaty a multiplayer udržuje hru živou a já se do ní i po dohrání rád vracím.

Jedinou věc, co bych snad vytkl je menší originalita a experimentování v designu urovní. Všechny jsou v tomhle ohledu pouze tři typy a po dohraní všech jejich kombinací už levely snad kromě zasazení ničím nepřekvapí.

Pro: updaty, systémová hratelnost, různorodé lokace, příběh

Proti: neoriginalita v leveldesignu

+12