Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

The Games: Winter Challenge

  • PC 80
Ať se propadnu do Východního Něměcka, jestli jsem tuhle zimní "olympiádu" nesmažil do zblbnutí za cenu celkového vítězství za cenu zničení tlačítka enter při dodání atletům maximální rychlosti.

Na tehdejší dobu pecka, miloval jsem skoky, biatlon, zato příšerně jsem nesnášel rychlobruslení, než jsem se naučil, jak vybírat zatáčky v druhém a třetím kole :-). Nakonec se i na nejtěžší úroveň povedlo ukořistit zlaté medaile a mohl jsem s klidným srdcem odinstalovat s mé stařičké 386ky :-)

Rozhodně hodnotím v lepším nadprůměru.

Pro: Zábava, spousta disciplín, hratelnost

Proti: chudák enter

+12

Tomb Raider: The Last Revelation

  • PC 75
Jestli si dobře vzpomínám, The last revelation bylo moje první setkání s kozatou Larou, která se poflakuje Egyptem.

Od začátku mě to chytilo, tutorial s juniorkou a první mise v pyramidách byly nápadité a někdy ty hádanky daly docela zabrat. Lokací byla spousta, někdy se člověk vracel zpátky a hlavně v Káhirských městských částech se člověk kolikrát ztrácel i za pomocí návodu ( který jsem tady snad použil poprvé, jako pomocníka při zdolávání jakékoliv hry ).

Ke konci se to už táhne a docela jsem byl rád, že je konec, takže hodnotím v lehkém nadprůměru.

Pro: Povedené vložené animace, spousta levelů, hezký příběh

Proti: nepřehlednost

+12

Maido Mánie

  • PC 75
Nenechte se odradit coverem, celkovou stylizací ani faktem, že polovině vyobrazených děvčat skutečně nebylo osmnáct let (případně faktem, že polovině už osmnáct bylo). I když mi pojmy jako kawai nebo otaku nejsou neznámé, k pravidelným konzumentům japonské kultury nepatřím (a doteď si nejsem jistý, co znamená to maido - má to být odkaz na řetěž japonských restaurací, japonský pozdrav nebo pojaponštěný anglický výraz maid?). Důležité je, že na tom všem vůbec nezáleží, protože tento český vizuální román je skvěle napsaný.

Úvodní (poněkud za vlasy přitažená) premisa je pouze spouštěčem celého příběhu, který se může, v závislosti na vaších volbách (a podle všeho i vaší úspěšnosti v každý den se opakující minihře, která je náročná na rychlý postřeh a kvalitu vaší krátkodobé paměti) rozběhnout několika různými směry. Zatím jsem se dobral pěti či šesti různých konců, během následujích hraní na mě vyskočila postava úplně nová a popravdě mě překvapilo, jak MOC mě vlastně ta hra baví. Nemluvě o tom, že některé gagy jsou naprosto skvostné: slovní spojení "chlap by něco takového nenapsal" prosím považujte za výraz nejvyššího uznání autorkám (soudě dle přezdívek). Ty konfrontace mezi mužským a ženským světem, nazíráním na svět a žitou realitou jsou naprosto fascinující a hlavně zábavné.

Jděte do toho. Doporučuji.
+12

Costume Quest

  • PC 70
Hra možná působí, že je určená pro děti, ale já jsem se u ní ve svých třiceti letech docela pobavil. A to jsem dlouho tápal a dumal, co bych si konečně mohl zahrát. No a tuto hru jsem sice náhodou, ale zcela takticky, spustil v den Halloweenu a tak jsem měl o kvalitní atmosféru zaděláno. A to i přesto, že v hlavní roli jsou děti a celé je to takové dětsky naivní. Mně to ale vůbec nevadilo. RPG systém jednoduchý, ale zábavný. Příběh snadný, ale chytlavý. No a i když je repetitivnost soubojů v podstatě zjevná hned od začátku, tak mi to ve výsledku vůbec nevadilo. Mělo to v sobě takový čmuk jednoduché zábavnosti, že to všechno ve spojení v jednu hru docela dobře fungovalo. Na pár hodin docela slušná odreagovávačka.

Pro: Když hru hrajete v den Halloweenu a chvíli po tom, co si vydlabete svoji první dýni, tak to po atmosferické stránce docela slušně kope.

Proti: Vše se tu opakuje do absolutna, ale pořád to díky své jednoduchosti krásně zabaví.

+12

Jagged Alliance: Rage!

  • PC 55
Tak mi to nedalo a i přesto, že hra měla spíše negativní recenze, tak jsem ji koupil a zkusil. Long story short - hra není špatná, ale není zdaleka tak dobrá a zábavná, jako původní Jagged Alliance a navíc i téměř rok po vydání obsahuje bugy.

Příběh je jednoduchý, až přiblblý. Herní čas je poměrně krátký. Neexistuje žádné levelování postav. Každá postava má nějakou speciální vlastnost a zhruba dvě třetiny hry odehrajete pouze s dvěma postavami, které si zvolíte na začátku. Později si k nim můžete přibrat ještě jednu a tím to končí.

Závěr hry je relativně jednoduchá, nezáživná mise. Doporučuji vzít si s sebou gumovou kačenku. Celkově jsem snad na jediné misi zakysl a to bylo někdy uprostřed hry.

Jako samostatná indie hra by to nebylo špatné, jako nástupce legendy je to bída.

Pro: vážně nemůžu na nic přijít

Proti: bugy; jednoduchý příběh; krátký herní čas

+12

She Sees Red

  • PC 40
Late Shift se mi vlastně nečekaně a hodně líbilo, takže jsem se moc těšil na další interaktivní film. Jiný tohoto typu jsem vlastně nehrál, tak odpusťte, že budu srovnávat jen s tímto. A jelikož jsem si na to splnil 100% achievementů kvůli Herní výzvě, bude to trochu víc analytické, jelikož to mám prolezlé skrz naskrz.

U Late Shift jsem vyjádřil přání, že by to už klidně nemusela být gangsterka...no a ona je to zase gangsterka.

Bohužel novější She Sees Red vychází ve všem jako poražený, krom jedné věci; dají se přeskočit již viděné scény. Ale v čem je horší? Je výrazně kratší, je dějově prostší (eufemismus pro stupidnější?), je to rusky (angličtinu fakt nedoporučuju), takže člověk socialistickým školstvím nepolíbený holt musí poctivě číst titulky. Ale to nejdůlěžitější - samotný průběh - v She Sees Red je všeho všudy JEDEN významný bod zlomu, který zásadnějším způsobem ovlivní další průběh. V Late Shift jich bylo asi 7. Navíc jsou tu výhradně pouze možnosti A, nebo B. Žádné rozhodování ze tří nebo dokonce více variant. A co je horší, ono rozhodování je v podstatě o náhodě, protože u spousty rozhodování nemáte nejmenší tušení, co vaše postava v nejbližších vteřinách udělá, co jste vlastně rozhodli a proč zrovna rozhodujete teď a ne někdy jindy. (příklad: hned na začátku se máte rozhodnout, jestli prozkoumáte místnost, nebo půjdete rychle pryč. Když prozkoumáte místnost, bude to mít za následek, že zabijete jednu postavu, pokud rychle utečete, bude to mít jisté následky v pozdějších fázích. Ocenil bych, kdybych dostal na vybranou, jestli mám zabít nebo nemám zabít, ne že chci nevinně něco prozkoumat a díky tomu vraždím)

Na pováženou je i samotný počet rozhodnutí, která máte udělat. Je jich během filmu pouze 7 (respektive 8) z nichž 4 (respektive 5) ovlivní pouze následující scénu a možná absolutní drobnosti typu tří jiných vteřin v jednom závěrečném rozhovoru. 1 rozhodnutí (popsané ve spoileru) má důsledky v průběhu, ale nemá význam vzhledem k závěru, 1 rozhodnutí ovlivní, jestli špatný konec bude méně špatný či více špatný a jestli dobrý konec bude více dobrý nebo méně dobrý (i když vlastně nevím, který z nich je který). A ono 1 rozhodnutí zhruba uprostřed filmu je zásadní, má nejzásadnější vliv na celkové zakončení a na velkou část dalšího průběhu, ale co je nejhorší, vůbec nemáte ani šanci tušit, že je zrovna tohle rozhodnutí tak klíčové, protože je to rozhodnutí ve stylu, jestli chcete jít doleva nebo doprava. Mně tohle celkově přijde prostě jako fail.

Všechno tohle má za následek to, že, při prvním zhlédnutí netušíte, která bije (v tomhle žánru to bude asi dost typické) a při druhém, ve kterém budete dělat otrocky vždycky to opačné, než co jste dělali prvně, uvidíte už prakticky všechno, co se dá. 2. sledování je samozřejmě nejlepší. 3. a 4. sledování už nabídne jenom úplné drobnosti. Ale pro vidění úplně všeho je to potřeba vidět 6 krát celé a pak ještě 2 krát částečně. Ale už je to nuda hodně velká. Late Shift mě bavil nejvíc během třetího sledování, protože prostě nabízel asi tak 20 krát víc možností.

Konec analytického okénka. Celkově je film ale technicky vyveden dobře, herecké výkony jakž takž, hudba a kamera, to všechno funguje dobře. Není otitulkována jedna scéna, jak již upozorňuje Marcia M. Je to hodně krvavé, může se vám poštěstit průchod, kde to tak zlé nebude a pak taky průchod, ve kterém bude krev stříkat na všechny strany. A je to natočeno poměrně dost sugestivně.

Takže jestli doporučit, těžko říct. Mně se tenhle formát moc líbí a chtěl bych v tom mít hodně filmů, ale jde to udělat mnohem lépe a nemusí to přece nutně být o tom, kolik pochcípá lidí. Docela by mě zajímal třeba nějaký romantický film nebo sci-fi. Takových možností...

Pro: možnost přeskočit viděné scény, solidní technická kvalita, 2. sledování

Proti: pouze 8 výzev k rozhodnutí, pouze 1 rozvětvení příběhu, pouze 2 možnosti k rozhodování, vágní popis možností, příšerný anglický dabing, trošku hloupý příběh, celkově krátké, 1., 3. - xté sledování

+12 +13 −1

Bridge Builder

  • PC 70
**Komentář a hodnocení se vztahují k první verzi hry. Všem zájemcům ovšem doporučuji později vydanou verzi vylepšenou - viz odkazy.**

Bridge Builder je jedna z těch her, které důvěrně znám jakoby odjakživa, ale přitom nevím odkud, řadím je mezi notoriety, ačkoliv nevím proč, nedokázal bych odhadnout ani dekádu vydání, a při tom celém jsem ji vlastně nikdy nehrál. Herní výzva 2019 s kategorií Herní kutil mě tak snadno přivedla na myšlenku tuto pocitově obrovskou mezeru ve vzdělání doplnit, přesněji řečeno přemostit.

A to už se konečně dostávám k tomu, oč ve hře jde - totiž postavit železniční most v zadaném terénu, a to tak, aby přes něj bez poškození přejel vlak; most se přitom rozbít může. Ke stavění se používají díly s omezenou délkou, které jsem si představoval jako traverzy, a kotvící body v terénu, jež jsou předem pevně dané. Mimo ně lze most přiopřít o zeminu (bohužel), ale samozřejmě taková podpora nedrží v tahu. V každé úrovni je předepsaný maximální počet dílů, které jsou k dispozici; počet propojení omezen není a i kratší díl se počítá stejně jako celý. Třebaže se kolo hodnotí jen jako splněné/nesplněné, hraní přirozeně vede k tomu, že se člověk snaží postavit most ještě levněji. A ještě! A šla by ještě tahle příčka odstranit? Po každé takovéhle otázce přichází přepnutí z editačního módu do simulačního. Když se most prohne nebo dokonce spadne už sám od sebe, nemá ani cenu na něj pouštět vlak... Ačkoliv takový pohled na železniční neštěstí umí být až povážlivě uspokojující. Má to asi i svůj důvod - hra barevně v reálném čase zobrazuje zatížení jednotlivých dílů, takže je zábava sledovat, jestli to ta rudá chudinka úplně nahoře dá, nebo nedá.

Celkem 15 levelů je příjemný mix úvodních lávek, obrovských mostů s prakticky neomezeným rozpočtem a menších mostů s rozpočtem neuvěřitelně napjatým, kdy v prvním návrhu má člověk sotva peníze na postavení samotných kolejí. Naštěstí se nedostalo na obrovský most s napjatým rozpočtem, kterého jsem se celou dobu (tedy asi 2 - 3 hodiny) bál. Místo toho jsem v posledním kole stavěl houpačku. Bavilo mě to celé a nejvíc jsem se vydováděl na těch menších mostech, které byly spíš logickými hádankami než repetitivní rachotou.

Co se týče grafického zpracování, je hra velmi nadčasová - zastarale by působila kdykoliv. Vlak jsou tmavě zelené obdélníčky, most jsou čáry, terén je jednolitá šedá plocha a voda je modrá plocha. Ale co víc člověk potřebuje? Snad jen trochu antialiasingu. Projektant ve svém projektu taky nemusí mít motýle. Minimalistická grafika snad i pomůže vžít se do role opravdového statika, který projektuje opravdový most. Rozhodně lepší pocit než z nasávání blátivých koulí.

S ovládáním je to trošku horší. Že hra z roku 2000 absolutně nezvládá dotykovou obrazovku beru za samozřejmost, ale ani s touchpadem jsem si moc neužíval a dost často si smazal víc, než jsem chtěl, což bylo o to nepříjemnější, že jsem nenašel Undo. Hodně jsem taky postrádal možnost simulaci nejen zpomalit, ale také zrychlit - když jsem ladil konec svého Danyang–Kunshan Grand Bridge, docela jsem se načekal.

Zvuky ani hudbu jsem ve hře nepozoroval.

Menší rozsah jasně ukazuje, že autor měl s projektem ještě plány, které ovšem realizoval až v jiných hrách pod vlastním studiem Chronic Logic. Zřejmě z nostalgie se po šesti letech vrátil ke své původní hře a vydal novou verzi (Bridge Building Game) plnou vylepšení ovládání (například tu možnost zrychlení). Další kola však nepřibyla ani tehdy.

Co říct závěrem? Hra mě nezklamala a nezklame ani vás, pokud si chcete zkusit stavět mosty. Je to jedna z těch her, které jdou k věci, na nic si nehrají, ničím neotravují a poskytují přesně to, co od nich čekáte. Nechám ji proto v té své speciální vitríně, ze které už ji ovšem podruhé nebudu vytahovat.

Pro: Čistá hratelnost bez omáčky, zajímavé téma

Proti: Technicky zastaralá grafika a ovládání

+12

Blue TOP

  • PC 40
Začnu trochu oklikou takže radši do spoileru ;) To bylo tak. Do herní výzvy 2019 jsem si vybral do kategorie "Barevný svět" kde bylo za úkol dohrát hru s barvou v názvu, strategii Black & White 2 o které jsem zde četl a zaujala mě. Naneštěstí jsem ale strategický lempl a antitalent :) a tak když jsem v polovině listopadu a na předposlední mapě zmíněné hry zjistil že ji nejspíš nedohraju, začal jsem zoufale hledat nějakou rychlou náhradu. A po nějakém čase padla volba právě na tento kousek. V první řadě jsem doufal že hra se vůbec dá ještě někde na konci roku 2019 sehnat ale oficiální stránky naštěstí pořád fungují a tak jsem rychle stáhnul, nainstaloval a pustil se do toho.

Po pravdě, čekal jsem to horší. Vizuální zpracování je hodně jednoduché a mohlo být trochu propracovanější ale dovedu si přestavit že to mohlo dopadnou i hůře. Příběh nebo spíš hlavní zápletka je také jednoduchá a odvíjí se dost předvídatelně ale zato svižně a nikde se zbytečně nezdržuje. Technické provedení je dobré a nezaznamenal jsem žádné bugy ani nic jiného co by znepříjemňovalo hraní. Plusem je i dabing který se u her tohoto ražení nevidí tak často a párkrát jsem se díky němu i upřímně pousmál.

Celkově tedy spíše podprůměrná ale ne nejhorší adventurka a pokud hledáte jako já nějakou nenáročnou rychlovku třeba do Herní výzvy tak je to vlastně ideální kandidát ;)
+12

Degrees of Separation

  • PC 55
Hráli jsme s manželkou v co-opu. Prošli jsem první svět a část druhého, pak nás to přestalo bavit. Takže moje zkušenosti zahrnují jen část hry.

Od hry jsem podle stylu trochu očekával, že bude dětsky jednoduchá - a asi může být, když poběžíte pořád jen za nosem nejkratší cestou. Ale posbírat všechny šály v úrovni není úplně triviální, a párkrát jsme se museli podívat i na řešení online, protože jsme fakt nevěděli, jak na to. A tam byl kámen úrazu, protože jsme často zjistili, že nejsme blbí, ale prostě jen neznáme herní mechaniku, kterou hra nikdy nevysvětlila, a dost často působila jako cheat spíš než jako očekávané řešení. Jako příklad může být, že ačkoliv voda pod chlapcem vždy zmrzne, a pod dívkou vždy roztaje, tak pokud s nimi běžíte v tandemu extrémně blízko u sebe, tak dívka může běžet po zmrzlé vodě, protože voda roztává o zlomek vteřiny později, jí těsně za patami. Bez tohoto "řešení" se zdálo, že některé hádanky nejdou jinak udělat. Docela nás to rozladilo, protože jsme chtěli logickou výzvu, a ne nutnost hledat glitche v herních mechanikách. Dalším častým problémem bylo, že ačkoliv se dalo odhadnout správné řešení, tak provést ho vyžadovalo spoustu trápení s posunováním postaviček o pár pixelů doleva/doprava. Jelikož je přechod mezi postavami takový plovoucí, a zejména u šikmých čar se velmi špatně odhaduje, tak mnoho puzzlů je spíše o šoupání postaviček dokud to neklapne, než o vymýšlení nebo správném provedení.

Abych jen nehaněl, na nízkorozpočtovou indie záležitost je to pěkně nakreslené a takové příjemné. Časem dostáváte nové schopnosti, objevujete nová prostředí (soudě dle námi dohrané části). Označil bych to za mírně nadprůměrnou hru se zajímavým nápadem a pěkným zpracováním, u které nám však nesedl pohyb předělu mezi postavičkami a některá obskurní řešení složitějších puzzlů.

Celkové hodnocení: Dobrá
+12

Hearts of Iron III

  • PC 90
"Pak už nech vše jen plynout a očekávej triumf, odměnu za vítězství"

Zřejmě jediná hra z druhé světové ve které může nacistické Německo regulérně zvítězit nad hrdinnými Američany, dobýt férově Washington i Moskvu a nastolit fašistickou světovládu.

Opět typická strategie od studia Paradox Interactive = minimální grafika, extremly unfriendly interface = jen mapa, hromada tabulek, ukazatelů, posuvníků a táhel, zdánlivě nicneříkajích hodnot jako "IC", "TC" nebo "National Unity", ale taky sakra složitý a propracovaný herní mechanismy a modifikátory! Zhruba něco mezi strategií a SAPem. Tempo hry má 5 úrovní a nestalo se mi, že bych to zrychlil víc jak na 40%. Válka se totiž podobá šachové partii s neomezeným množstvím počtu figur, tahů a šachovnící reprezentující naší zeměkouli a to vše realtime! (Neubráním se místy srovnávání s předchozím druhým dílem.)

Je jen na hráči kterej stát si vybere. Nemusí to bejt v žádnym případě jedna z přednostně nabízených hlavních mocností, ale klidně to člověk může zkusit s Lucemburskem nebo třeba Chille. Herní události samozřejmě sledují 2. světovou, ale nic člověku nebrání nastolit vlastní historii.

Mapa je nyní (oproti předchůdci) rozšířena - tedy spíš rozsekána - počet regionů výrazně narostl, každá provincie z HOI2 je zde rozdělěna na 4-5 dalších řekněme "okresů", nově už jsou postavičky vojáků ve 3d, také jsem zaznamenal výraznější změnu v rozpočtu velitelských bodů.

Výzkum je tak sice zajímavě přepracován (= postupná národní diferenciace v závislosti na zkušenostech s výzkumem a válkou), ale zmizely tak bohužel úplně národní výzkumné teamy (tedy jakési pevně dané vědecké přednosti daného státu), názvy projektů jsou řešeny zjednodušeně např. zkoumám "primární zbraně pěchoty 6/12" - nevypíše se nikde, co je to konkrétně za typ braně, přitom v detailu jednotky tento údaj zpravidla najdu.

Ani tyto výtky však nezmění nic na tom, že se jedná o jednu z herně nejpropracovanějších a nejepičtěších strategií, umožňující bojovat globálně a sakra realisticky - celým početným divizím, (který si člověk osobně sestaví a pojmenuje) v obrovskejch frontovejch bitvách s důrazem na všemožný modfikátory, nejen prosté zprůměrování síly armád: od morálky, míry zakopání, zásobování, zkušeností, odolnosti, schopností a perků velitele, vybavení a organizovanosti přes terén, míru obklíčení, zásobování, taktiku až po počasí nebo denní dobu!

To, že graficky nic z toho vlastně člověk neuvidí, může být pro někoho s nedostatkem představivosti příkoří. Mě to problémy nepůsobilo. Raději realistickou bitevní tabulku, než medkolemhubymazající efekty a pokusy zobrazit prakticky nezobrazitelné. Možností jak HOI3 (do)hrát je potom tolik, že pokud jde o znovuhratelnost, NEZNÁM KONKURENCI, kam se hrabe TW série.

Jediná hra, kde mám opravdu pocit, že řídím něco jako stát ve všech společensko-ekonomicko-politicko-vojenských aspektech.

Game story - Zvolil jsem tentokrát Japonsko ("jak že se to hraje?")

Plán Císaře: SSSR padne ještě před vstupen USA do války, potom poražení Spojenců do 1948.

1936 - Zbrojení, vydal jsem se cestou elitní pěchoty, tanků a těžkých letadel.
1937 - Započat vývoj nukleárního reaktoru
1938 - Mobilizace Japonských sil
1938 - Napadení Číny
1938 - Vstup do AXIS
1939 - Peking padl
1939 - Příměří s Čínou (zisk východočínského pobřeží)
1940 - Hitler dobývá Francii, Japonsku připadá území indočíny.
1941 - Vytvoření loutkového státu Indočína.
1941 - Napadení SSSR - vylodění poblíž Vladivostoku
1941 - obklíčení a zajmutí Ruských sil na východě - snadný postup dál na západ
1942 - Dobytí Mongolska Japonskými parašutisty.
1943 - Postup japonsko-ruské fonty až ke Kaspickému moři
1944 - Japonští parašutisté po tuhých bojích dobývají Stalingrad!
1944 - Hitler dobyl Moskvu
1945 - Rusko kapitulovalo, území Japonska nyní sahá až k černému moři - Sevastopol patří Japonsku!
1945 - Japonsko vyhlašuje válku Velké Británii -> Vstup USA do války
1945 - Mexico se přidává ke spojencům.
1945 - Hitler dobyl Švýcarsko.
1946 - Itálie znovu přebírá severní Afriku a středomořské ostrovy.
1946 - Japonsko obsadilo bez většího odporu Filipíny
1946 - Invaze Japonců do Indinésie
1946 - Výroba první nukleární bomby
1946 - Hitler dobývá Londýn, britové přesouvají hlavní město do Indie
1946 - První nukleární bomba (japonská) svržena na Iwojimu (USA).
1947 - Vznik východoindické fronty, Japonci tlačí brity na západ.
1947 - Japonsko provádí mohutnou invazi a letecké výsadky s cílem obsadit sever Austrálie, vznik australské fronty.
1947 - Pět Japonských nukleárních pum svrženo na indické (britské) metropole!
1947 - Japonská flotila zničena tvrdým konstantním náporem amerických námořních sil! Přeprava vojsk po moři téměř nemožná, jednotky front paralyzovány.
1947 - Zásobovací trasy vysoce nestabilní, jednotky mají zoufalý nedostatek zásob. Všechny moře pod kontrolou spojenců.
1947 - Pokusy zásobovat fronty letecky se jeví jako neefektivní a nedostačující.
1947 - AXIS (dle hry) vítězí, válka s Brity Mexikem a USA však pokračuje.
1947 - Japonci tlačeni k ústupu na obou frontách díky neschopnosti zásobovat linie.
1948 - Konec hry. K vylodění na území USA nedošlo, tichomoří zcela v rukou spojenců.

Pro: Realistické, historické osobnosti + události, obtížnost, hardcore strategie, vskutku grand kampaň

Proti: User unfriendly, ovládací prvky (táhla), chyby v dipomacii, konec kampaně už v roce 1948 (v nejlepším).

+12

Unmechanical

  • XOne 60
Unmechanical je jedna z hier, ku ktorej som sa dostal vďaka službe Xbox Game Pass. Je dosť pravdepodobné, že by som si túto hru sám nekúpil, ale to neznamená, že som si ju neužil. Som rád, že sa mi naskytla príležitosť zahrať si ju.

Jedná sa o klasickú logickú plošinovku, kde ovládate malého lietajúceho robotka. Vašou úlohou je plnenie logických hádaniek, aby ste sa mohli dostať do ďalšej úrovne. Väčšinou sa jedná o jednoduchšie hádanky, ale 1-2 možno trochu potrápia. Nie je to nič hrozné a celú hru zlupnete za chvíľku. Unmechanical je hra na jeden večer a to aj pokiaľ chcete nazbierať všetky achievementy, ktoré sú naozaj jednoduché, takže hra je super pre achievement hunterov.
Prostredie je prevažne chladné, nakoľko sa nachádzate v jaskyni a sám, no vizuálny štýl spolu s hudbou sa mi veľmi páčil, ale príbeh tu moc nečakajte. Asi 2x sa mi stalo, že som sa zasekol pri nejakej prekážke, takže musel prísť reštart.

Unmechanical je príjemná a milá jednohubka. Keď prirátame, že sa momentálne nachádza extended edícia v službe Xbox Game Pass a nie je problém uloviť všetky achievementy, tak môžem len odporučiť.

Pro: pekný audiovizuál, jednoduchosť

Proti: absencia príbehu, môžete sa zaseknúť pri nejakej prekážke

+12

The Simpsons: Tapped Out

  • Android 65
Hry tohoto typu vždy těží ze svých předloh, jelikož v základu se totiž nejedná o nic převratného.

Každopádně každého fanouška žluté rodinky tato hra na nějaký čas zabaví. Může za to zejména humor, kdy se autoři velmi zdařile inspirovali u seriálu, a postupné odemykání oblíbených postav. Pak se ale dostaví klasické "klikni a čekej den" nebo to urychli pomocí speciálních donutů (které ač vypadají chutně, tak jsou nechutně drahé - kupují se za reálné peníze). Člověku se to za čas omrzí. Navíc už získá většinu stálých obyvatel města a pak mu už zbývají jen ty nově přidávané z nových sérií (což si přiznejme, novější díly Simpsonových už za tolik nestojí). Všude je pak navíc spousta baráků a dekorací, člověka už to ani nebaví nějak smysluplně stavět a hrát si na urbanistu, a tak to tam fláká jak mu to přijde pod ruku.

Ale stále jsou to Simpsonovi, takže každému velkému fanouškovi to za zkoušku určitě stojí.
+12

Far Cry

  • PC 100
  • PS3 100
Tak zase rozehrano... Kdyz jsem to dohral poprve v roce 2004/2005 tak mi nepřišla toliko tezkopadna. Je vidět jak hry starnou. Teda treba kromě doom/blood/shadow warrior je každá starší hra pro me v tuhle dobu skoro nehratelna. Jak si ted u modernějších her každý stěžuje že stealth je nefunkcni tak tady je Teda ultrafunkcni :).

Hru jsem znovukoupil (kdyz to vybehlo mel jsem origo) ted na ps3 a spustil tak jsem se zhrozil tim ovlAdanim... Pomooc, proooc...

A jak tu nekdo psal o urovni s vrtulnikem že to je nehratelny. Tak dokud jsem hru ted nespustil tak jsem si tu scenu/uroven nemohl vybavit.tak teď jsem si ji vybavil... a vůbec se na ni netesim...

E:1 dohrany dalsi dve mise, hezky se mi to vybavuje, ale ne tak ze dopredu. Zatím se na hraje fajn. Všiml jsem si ze když se pohybujes tak se vojaci do tebe trefuji mnohem snaz nez když stojis na miste. Jen tak ze srandy jsem nechal dva vojaky nez mne zabijou a trvalo jim to asi 5 minut, kdezto při hrani mne zabijou klidne za pul minuty :) nevím jestli to je náhoda...

E:2 tyjo, snajpi mne prez pul mapy, neuveritelny, vubec si nevybavuju ze by hra v tech 2004/2005 byla tak tezka. Fakt sem huste vymneknul, neuveritelny, tolik smrti jsem dlouho nezažil :)

E:3-1 misi s lodi a vrtulnikem jsem dal napoprve a hned z lodi raketometem.ani.sem neplaval na ostrov bylo to nejaky lehky. Takže jsem to kdysik nemohl hrat na nejlehci protoze sem tam umřel tak 50x...

3-2 Misi.s plizenim jsem po 4 pokusech vzdal a na 5 pokus sem bezel rovnou k vrtulniku odkud jsem je postrilel kulometama, ale nevedet to tak se taky.trapim

3-3 Mise s maniakem zaporakem hlavnim / dobrakem, probehla taky v pohode, skrcil.jsem se hned za stolečkem a vsichni.si prisli pro sprchu z brokovnice vcetne zombika doktora

3-4 Mise se dverema, 1 pokus jsem to zkusil vbehnout a strilet ale na 2 pokus opet na sraba, vykouknul jsem dalekohledem si zjistil pozice a pak to snajpil a ti co prisli.ke dverim dostali sprchu z brokovnice

Takze tolik ke hre nyni. Kdyz jsem hral hru pfvne takto bylo nejaky p4 3GHz a geforce 2MX 32MB? Neuveritelny jak ta hra tenkrat vypadala hnusne ( na lowendu jaký jsem měl ja) a hezky (na highendu jaký mel pepa motycka) a přitom krasne na nejnizsi detaily...

Hra z puvodniho dojmu i tak hodne ztratila ale i.prez to vsechno ode mne dostane 100procent. Z nostalgie. Jo

Pro: Grafika, leveldesign, absolutni volnost...

Proti: Obtiznost,nechápu jak někdo může hrát na tezsi než na nejlehci...

+12 +14 −2

Rumu

  • PC 50
Tahle hříčka se mi těžce hodnotí.

Je to roztomilé, má to styl, vysavač je poměrně originální hlavní protagonista a bavilo mě si s ním jen tak jezdit.

Ale je to taky hodně casual. Adventurní zásek tu nehrozí, na šikovnost se tu rovněž moc nehraje a jde tedy hlavně o vyprávění příběhu. To mi vůbec nevadí, jenže ten příběh není moc poutavý. Pointa je jasná nejpozději 2. herní den (to jest, věru, na začátku), a podobná filosofická témata se řeší v 90% příběhů, kde se vyskytuje nějaká umělá inteligence.

Rozhovory mezi Sabrinou (A.I. správkyní domu) a Rum(u)em (vysavač) jsou celkem fajn, je to v podstatě to stejné jako v Portalu nebo ve Vesmírné odysee. Neustále jsou tu dialogové možnosti, ale většinou jsou fakt na palici, protože se obvykle musíte rozhodnout, jestli milujete toho nebo milujete tamto. Příběh jede po stejné dráze a nic změnit nemůžete.

Grafika je pěkná, na můj vkus je všechno hodně světlé, takže jsem trochu oplakával lampu projektoru, která během těch tří hodin hraní určitě trpěla.

Samotný gameplay a interface je relativně netradiční, brzy přejde do krve a brzy začne nudit.

Pro to všechno se mi Rumu těžce hodnotí, protože je to sympatická a svým způsobem vymazlená záležitost, ale je to jen jednohubka, která ve mě nezanechala větší stopu a vlastně mě ani moc nebavila.
+12

Chivalry: Medieval Warfare

  • PC 75
Není nad to rozmáčknout nepřítely hlavu obřím kladivem za doprovodu zvuku, jak když drtíte kedlubnu. Chivalry je zajímavý mix Counter strike a Team Fortress her oděný do parodických středověkých kulis.

K dispozici máte čtyři třídy: Střelec, ten může házet prakem, kopím, střílet lukem nebo kuší, lehkoděnec, jak název napovídá, jde o rychlého ale slabého pěšáka, má fičuru, že může házet olejové granáty a nepřítele zapálit, těžkoděnec, ten vyniká v používání těžkých zbraní, jako halapartny, frontové velké meče, nebo nepřiměřeně veliká kladiva a na konec tu máme rytíře, nejlépe obrněného ze všech se štítem v ruce a středně silnou zbraní, jako jediný nedisponuje ničím vrhacím a je logicky i pomalej, má ale výhodu v tom, že může mít dvě zbraně na blízko.

Co se týče kosmetiky úpravy postav, je to slabé, jelikož postavy se musí shodovat s barvamy své frakce, můžete si maximálně tak změnit přilbu a odstíny brnění. Hru jsem hrál za obě frakce a všechny třídy na oficiálních serverech a můj dojem je takový, že se jedná o solidní a zábavnou hru, chvíly mi trvalo se do skillu dostat, nakonec jsem si ovšem jakš takž osvojil všechny třídy, Hra nabízí celkem veselé chvilky díky pokříkům a brutálním useknutím části těl. Jednou se mi dokonce stalo, že v Aréně, která je pěknou replikou Římského kolosea, že kolega vedle mě napíchl nebohého nepřítele na ostnatou zeď, také se mi staly napínavé scény, třeba když jsem vezl vůž do checkpointu tunelem a dva mí kolegové si rozhodli držet nápor přesily na uzdě a získat mi čas, takže zatímco jsem sledoval jejich zoufalou obranu, já díky nim mohl dokončit úkol.

Hra místy vypadá velmi pěkně, až pohádkově, to může někomu vadit, neb jsem si párkrát připadal jak v parodickém středověku ze Shreka. Pokud hledáte realističtější středověké online jatka, doporučuji zkusit spíše modernější Mordhau.

Pro: Legrace, parádní odreagování, grafika.

Proti: Čekal jsem něco vážnějšího.

+12

Enmaku

  • PC 70
Tato hra docela klame tělem. Na první pohled se sice zdá, že jde o vizuální román (vytvořeno v enginu RenPy, druhé místo v soutěži Ren'Ai her na Animefestu 2009), ale ve skutečnosti jde o klasickou textovou adventuru (s obrázky a hudbou), které nechybí puzzly a ani bludiště. Obojí mi celkem zatopilo a dokonce donutilo kreslit si mapu - už si nevzpomínám, kdy jsem tohle naposledy musel ve hře dělat.

Bojová sekvence na samém začátku mi příliš nesedla, nicméně jde o další věc, se kterou jsem se ve vizuálním románu dosud nesetkal. Přišlo mi, že o výsledku daleko víc rozhoduje náhoda, než taktika.

Navíc se nebojím říct, že v tomto případě jedno dohrání rozhodně nestačí (to je nutné ke zpřístupnění druhé postavy), hra za druhou postavu totiž obsahuje nové a poměrně zásadní informace, které do jisté míry mění vyznění příběhu. O co konkrétně jde, prozrazovat nebudu, nicméně mě propracovanost celého projektu přiměla ke zvýšení původního hodnodcení (nemluvě o tom, že mi stále uniká poslední konec).
+12

City of Brass

  • PC 55
Jako kdybych se vrátil do doby, kdy jsem z diskety nainstaloval Heretica nebo Hexena a kochal se tenkrát něčím totálně nepoznaným. Hra, která nemá zbla příběhu a její jediný smysl je procházet úrovněmi, které se odehrávají v prostředí jak z Pohádek tisíc a jedné noci. To prostředí, ač graficky rozhodně neoslní, je to jediné, co je na hře tak zábavné a zajímavé. Jinak je to ale čistokrevná rubačka, kterou se například před lety Painkiller docela proslavil. Nějak si ale nejsem jistej, jestli to dneska ještě stačí. Tenkrát mi to k radosti sice stálo, ale tenkrát mi bylo o dvacet let méně.

Pro: Pokud chcete nepřemýšlet a zablbnout si u čisté rubačky, tak směle do toho. Prostředí je poměrně neotřelé.

Proti: Nenašel jsem jediný důvod, proč bych u City of Brass měl zůstat delší dobu, než-li nezbytně nutnou.

+12

Marvel's Spider-Man: Silver Lining

  • PS4 70
Poslední, třetí část z příběhu The City That Never Sleeps mě bavila ze všech asi nejvíc. Stejně jako u předešlých dvou DLC se nijak nemění mechaniky hry a člověk tak dostane na, ehm, stříbrném podnose "jen" nový příběh, který nijak výrazně nevystupuje z průměrného komixového sešitu s pavoukovníkem.

Ale stejně jako u prvních dvou DLC, já vlastně ani nic víc nečekal. Navíc tím, že se jedná o poslední část a všechno tak nějak vrcholí, mi přišlo, že nepřátelé jsou o chlup rozmanitější a tím pádem boje tak trochu hektičtější. Alespoň jsem tak mohl mít pocit, že naplno využívám všech těch nasbíraných zkušeností z předchozí doby strávené v roli pavoučáka, a občas, když se zadařilo, se kochat, jak se mi ten souboj (nebo jeho část) skvěle povedl ukočírovat. Tenhle díl se navíc odehrává během slunného odpoledne, kdy Manhattan vypadá naprosto úžasně, a jedním z nových oblečků je i verze pavoučníka z filmu Spider-Man: Paralelní světy, z kterého jsem měl až dětinskou radost.

Pro: prosluněný odpolední Manhattan, o chlup rozmanitější nepřátele, obleček z filmu Spider-Man: Paralelní světy

Proti: průměrný příběh, zbytečně prodlužovaný závěrečný souboj

+12

Hitman

  • PC 70
Herní výzva 2019 č. 6 - Severní vítr (hardcore)

Tohle je první Hitman, kterého jsem kdy hrál, a po dohrání se mi už asi ani další díl nebude chtít hrát. Stealth hry mám docela rád, ale tohle mi prostě nesedlo. Grafika mi přišla docela fajn a taky se mi líbí, jak jde všechno splnit různými způsoby. Člověk si tak opravdu může vyhrát a klidně si zahrát nějakou misi víckrát. Bohužel mi to dost kazila vyloženě hloupá AI, která se často chovala opravdu podivně. A hlavně pak repetitivnost. Základ je u každé mise stejný - mátze cíl, musíte ho eliminovat. A přestože to můžete udělat různými způsoby, i tak mě hra po pár hodinách přestala bavit. Jedná se ale o můj názor a naprosto chápu lidi, které Hitman baví, já už si ale asi další díl nezahraju.

Pro: Grafika, Cíle lze plnit různými způsoby - možná znovuhratelnost

Proti: Špatná AI, Repetitivnost

+12

Sunset

  • PC 60
Atmosferická jednohubka, která má sice hezký umělecký výraz a odvypráví docela zajímavý příběh na pozadí občanské války z pohledu uklízečky. A toho uklízení, přenášení, umývání, utírání je docela dost, až zjistíte, že vlastně není ani moc důležité plnit úkoly, nejpodstatnější část hry se odehrává v jediném křesle. Posadit se můžete kamkoli, nebo si i třeba lehnout do zimní zahrady a poslouchat gramofon. V jednom konkretním křesle přehozeném bílým prostěradlem si ale hlavní postava píše diář. Tady bych ocenil nějaké urychlení zobrazeného textu. Už tak vlekoucí se hra se vleče ještě víc koukáním do země a čtením pomalu se vykreslujícího textu. V něm se rozkrývá celkem zajímavý příbeh a hra má i své velice zvláštní lynchovské momenty a tvůrci hry mají rozhodně v oblibě jenom napovídat, detaily si musíte domýšlet samy. No a příběh samotný - inu, čekal jsem mnohem víc. Ale jako vizuální novela jde svým neotřelým způsobem. Rozhodně bych rád od tvůrců viděl další věci, ale myslím, že studio se rozpadlo, protože hra neměla uspěch.

Pro: atmosféra, pozvolné odkrývání příběhu, hudba

Proti: pomalé, neobratné, zbytečné zasekávání se o předměty, pomalé načítání textu, slabší příběh

+12