Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 95
Pro me snad jedno z nejvetsich prekvapeni poslednich let. Po nekolikaletem vyvoji jsem prestal verit v nejaky uspech a hra me prakticky vubec nezajimala. Tim lepe. Ocekavani bylo nulove, tudiz konecny dojem ze hry byl masivni. Pravda, Stalker ma sve mouchy, ale vyzaruje z ni nejaky zvlastni tip radiace, jenz me naprosto ucaroval. Za 90% se urcite nikdo na me zlobit nebude.
+11

Hitman: Codename 47

  • PC 85
Už tenhle první díl mojí oblíbené série ukázal, jaký potenciál se v nápadu hrát za nájemného vraha skýtá.Některé mise a celková atmosféra jak vystřižená z Leona (nejlepší hitman film vůbec), perfektní dabing Davida Batesona a skvělá hudba Jespera Kyda..Bohužel, narozdíl od dalších dílů, tento ještě není úplně dokonalý - hlavně mise v Kolumbii dost zaostávaly.A taky obtížnost byla místy naprosto vražedná - mise "Plutonim Runs Loose", nebo jak se jmenovala, byla neskutečná šílenost : ).

Pro: Styl, atmosféra, úvod do boží série a do příběhu

Proti: Místy extrémně obtížné, chybí vysoká penalizace za násilný postup, chybí možnost ukládat (nahrazeno podivnými checkpointy)

+11

Doom 3

  • PC 65
Pro Slayera - 50 je průměrné hodnocení, 70 je slušnej nadprůměr ;).Jinak já Doom hodnotím podobně - dohrál jsem ho, neunudil mě k smrti, ale žádná extra výhra to taky nebyla - hlavně extrémně monotóní prostředí, stále se opakující trik s nepřáteli objevujícími se za zády, neexistující hudba...ale na druhou stranu - jakž takž zábavný to bylo, plus grafika byla opravdu krásná (ač toho dost často moc vidět nebylo : ).Co mě ale zklamalo nejvíc - z uniklé alfaverze a všech preview to vypadalo, že D3 bude mnohem víc horror než řežba - a ono to bylo přesně naopak, u celé hry jsem se nebál vůbec...např. s AvP2 se to atmosférou nedá srovnávat.

Pro: Grafika

Proti: Chybí hudba (což je po geniálních soundtracích ke Quake 1 a 2 zklamání), stereotyp, řežba bez navození strachu

+11 +13 −2

Grand Theft Auto 2

  • PC 75
Osobne povazujem GTA 2 za kvalitneho nastupcu GTA 1, ktoreho dokonca prevysoval. Krajsia grafika, rozlahlejsie mesta, viacero frakcii a zabavnych momentov a policajti konecne za nieco stoja :).
Taktiez vyborny multiplayer pri ktorom sa dalo za kazdych podmienok dobre vybavit (hlavne ak ste nasli tank ako prvy}. Za minus povazujem drahe ukladanie len v jednom moznom mieste na mape.

Pro: atmosfera, policajne nahanacky, zabavne misie, zbrane, frenzy, herny mapy a multiplayer

Proti: savovanie, ked bol clovek nepozorny, tak sa v neznamom meste riadne stratil

+11

Half-Life 2

  • PC 95
V HL2 je toho tolik,co mě dostávalo a bavilo,že by se to sem ani snad nevešlo.Perfektní,dlouhá,vyvážená hra.Sci-fi smýchané s městským prostředím.Svět HL2 je protkán mnoha maličkostmi,které tvoří jeden nádherný a zábavný celek.Zejména level design se povedl na 150%.A hlavně také příběh přátelé,který je tu hodně vyprávěn přes různé rádiové či holografické vysílání,samozřejmě i od spolubojovníků.Hned v úvodu vás vítá obří hologram s Vládcem města,který tvrdí,že jste právě dorazili do jediného svobodného města na Zemi,které zbylo-City 17..Hned za prvním rohem už mastí Combine vojáci nějakého chudáka civilistu,anóbrž posléze ještě musíte jednomu vojáku podat shozenou plechovku,čistě pro jeho pobavení.Ukázka toho,jak by to nikdy nemělo s lidskou civilizací dopadnout.Opravdu hra,která mě pohltila na hodně dlouho.Trochu tupá AI,to je pravda.Linearita mi tu nevadí,kvůli příběhu.A dobře se to celé hrálo.V závěru průlet Citadelou mě srazil na kolena.

Pro: Grafika,fyzika,příběh,polo sci-fi prostředí,ideová myšlenka,rozmanitost levelů.

Proti: AI

+11 +13 −2

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

  • PC 85
Heroes strategie jsou pro me srdeční záležitostí. Víceméně jak vyjde nějaka Heroes of Might and Magic hra, jdu a kupuji, automaticky. Za to vše tato série vděčí prvnímu dílu, který mě doslova učaroval. Dvojka, tedy tento titul, pokračovala v jeho šlépějích. Hra byla velice variabilní, grafika krásně ručně kreslená, perfektní hudba. New World Computing prostě válel. Vřele doporučují.

Pro: Variabilita, grafika, hudba, obtížnost (nic pro amatéry), výborně odlišené hrady atd.

Proti: Z tehdejšího pohledu nic.

+11 +13 −2

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 90
Mě osobně tedy prázdnost světa v nějaké větší míře nevadila. Užíval jsem si s koněm projíždky lesem, sjížděním polí a cvalem k městům. To že je každá vesnice obehnaná hradbami není pravda, potkal jsem x vesniček, které měli jenom třeba plůtek okolo sebe, pár baráčků a samozřejmě hospodu (třeba ta, kde trpí obyvatelé pernamentní neviditelností v důsledku pokusů mága v nedaleké věži). Samozřejmě, větší města jsou vždy obehnané hradbama, ale rozdíl v nich přeci jenom je, někdy dost podstatný. Jedno město je komplet postavené ze dřevených baráků které vypadají velice levně a chatrně, město má přístav, další město na severu je komplet pokryto sněhem, většina budov je roubená, až na kostel, další město ve vnitrozemí je klasicky ve středověkém stylu atd. V určitém úhlu pohledu hra může být prázdná, ale člověk zase získává pocit, že je to uvěřitelné a opravdické, protože, já kdyz půjdu za město do lesa, nepředpokládám, že tam potkám zástup zvířátek atd. Co se týká levelování příšerek, souhlasím. Je to velice neštastné a hru to sráží... Jako celek ale musím Oblivion hodnotit velice pozitivně, ta hra mě prostě špičkově bavila.

Pro: Grafika, hudba, rozhlehlost, souboje, cestování na koni.

Proti: Levelování příšer zároveň s hrdinou, neustále se opakující pekelné brány.

+11 +12 −1

Fallout

  • PC 95
Tak tohle je bez pochyby přesně ten typ her, na které se nezapomíná. Pamatuju si, že jsem jedničku hrál ještě na 486 DX2/66 s 8MB RAM (!!!) a aby se hra rozjela, musel jsem vypnout zvukovku, protože jinak se to nespustilo. V Shady Sands to bylo ještě v pohodě, ale v Hubu se konaly vyloženě loadovací orgie. Přesto mě to od hry neodradilo a dohrál jsem ji na této sestavě tuším 3x. Naprosto dokonalá hratelnost!

Pro: Dokonalý žijící svět, detailní grafika a animace postav, dialogy, questy a všechno ostatní

Proti: Občas delší loading a pár drobných chybiček

+11 +12 −1

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Knights of The Nine

  • PC 75
Knights of the Nine, nie je ani klasicky datadisk, ani obycajny pridavok, je to krok smerom ku hracom, ktori si radi svoje zaplatene produkty ukladaju do policiek a potom sa kochaju na svoje nove krabicky :) Cize nieco aj pre mna. :)

Najlepsim zo vsetkych tu pritomnych pluginov je jednoznacne rovnomenny Knights of the Nine, kde vynikaju najma vyborne navrhnute nove dugneony. To iste plati i o nieco kratsom Mehrunes Razor. Ostatne pridavky su uz len mini bonusom pre podporu role-play u hracov. Pricom najzbytocnejsi je plugin Spell Tomes.

Oplati sa to za tych par korun? Vzhladom na KotN a MR, plus niektore zaujimave domove pridavky a faktu, ze to vyjde trochu lacnejsie ako samostatne nakupene, aj ano. Je vsak treba brat do uvahy aj to, ze to nie je plnohodnotny datadisk a nikdy nebol. Len zbierka pluginov z online obchodu Bethesdy, pre krabicovych maniakov :)

Pro: Knights of the Nine, Mehrunes Razor su jednoznacnym plus baliku, a s tym aj spojena zabavnost novych questov, pluginy v krabici

Proti: Spell Tomes a otazka, ci sa to niekomu vyplati...

+11 +12 −1

Half-Life: Blue Shift

  • PC 75
Tento datadisk obecně sklidil možná až příliš negativní kritiku. Nemyslím si, že by šlo až o takový průšvih, pravdou však zůstává, že herní doba je hodně krátká, absence nových zbraní také zamrzí. Hratelnostně je na tom Blue Shift poměrně dobře, dá se říct, že celou dobu hraní jsem se intenzivně bavil. Úplně nejhorší není ani design úrovní a nápaditost některých situací či hádanek. Je tu však menší háček - existuje totiž neoficiální datadisk Azure Sheep, který má takřka totožný námět, je ale delší, celkově propracovanější a navíc zdarma.

Pro: hratelnost, atmosféra, provázanost s původním Half-Life

Proti: hrozně krátké, žádné nové zbraně, nemastný konec

+11 +12 −1

Unreal

  • PC 95
Skvělá hra plná dynamiky a akce. Grafika na tehdejší dobu byla naprostá špička, vnitřek zničený lodi, všude světelný panely, hologramy, prostě paráda. Spousta zbraní a to hlavně se dvěma módy, zbraně měly super design a funkčnost, byly neokoukaný a originální. Jestli jsem něco skutečně žral, byla to hudba, výborný soundtrack, který mám teď v mp3, skvěle dotvářela scénérie a reagovala na dění ve hře, jak došlo na boj, přešla hudba do zběsilý dynamičnosti a boj tak nabral to správný grády. Umělá inteligence většiny nepřátel vysoce převyšuje i většinu dnešních her a to je co říct po takové době. Lokace měly své kouzlo, na jednu stranu hi tech na stranu druhou staré chrámy, podvodní katakomby atd. Celý je to komplet výborný, moje oblíbená akce.

Pro: zbraně a druhý mód střelby, grafika, hudba a její dynamika, atmosféra, AI

Proti: nic mě nenapadá

+11

Atomic Bomberman

  • PC 100
Další vzpomínky na střední školu a hodiny informatiky, účetnictví, nebo zkrátka jen na hodiny, kdy jsme místo ve třídě seděli u PC a vše za krytí učitele informatiky:) Hráli jsme dva většinou proti co možná největší přesile, výborná záležitost, kopání bomb bylo asi naprosto nejlepší, takové pěkné combo 3 a více správně kopnutých bomb v řadě dokázalo pěkně zatopit a na druhou stranu způsobit sebevraždu když se to nevychytalo:) Spousta bonusů a speciálních schopností po celý mapě, vychytávky, které změnily během pikosekundy funkci směrových kláves a spousta jiných škodolibých bonusů, v takovou chvíli to byl největší smích:D nenapadá mě nic na co bych si mohl stěžovat, prostě zábava a zase zábava:)

Pro: hraní ve více lidech, akce, bonusy, prostě PRaváDEmokratickáLegrace:)

Proti: skutečně asi nic

+11 +12 −1

Star Wars: TIE Fighter

  • PC 95
Ooo Lucasi, Lucasi.. Co jsi to provedl tím, že jsi vypustil do světa Star Wars. Ukázal jsi mi drogu a dal mi možnost uvěřit, že existuje jiná alternativa vůci našemu světu. Poté jsi založil Lucas Games (později Lucas Arts) a mimo jiné vypustil famózního X-Winga, ke konci brutálně těžkou hru. Dohrál jsem jí Lucasi, nenechal jsem se zahanbit. Ale Tobě to nestačilo. Musel jsi dál ždímat mojí nebohou duši. Dal jsi světu hru Tie Fighter. Přidal jsi do hry Guardovo stínování, zlepšil jsi letový model a dal jsi nám možnost ochutnat, jaké to je prolétávat vybuchujícíma troskama X-Wingu a možnost pochopit, že Dart Vader to vlastně celé myslí dobře a zlý jsou Ti nechutní rebelové. Uvěřil jsem Ti Lucasi. I když morálně jsem proti Impériu, do Tie Fighteru jsem sedl, nasadil černou helmu, dostal v hlavě blok vůči své milované Republice a zjistil, že Tie Fighter je minimálně stejně zábavný jako jeho předchůdce. A notně vylepšený. Struktara misí perfetkní, příběhové pozadí též. Nikdy nezapomenu na misi, kde jsem letěl s dvěma parťákama a zničeho nic dostali rozkaz mě zničit (samozřejmě letěli za mnou). Následný průlet minovým polem byla třešnička na dortu. Grafika na svojí dobu byla perfektní, samplovaná MIDI hudba též, zvuky autentické. Lucasi dal jsi nám perfektní hru, dal jsi nám možnost zalétat si v těch stíhačkách, které byli ve filmu. Děkujeme Ti za to. Famózní svět Star Wars je pro nás opět o něco bohatší.

Pro: Star Wars, špičková hratelnost, výborné mise, pohlcující atmosféra.

Proti: Pro mě osobně morální aspekt boje za ty "zlé".

+11 +12 −1

Commandos: Behind Enemy Lines

  • PC 90
Naprosto unikátní záležitost. Koncept hry spolu s detailní grafikou a nutností postupovat maximálně opatrně, to vše dělalo ze hry luxusní zábavu. Dodneška si pamatuju, jak jsem to hrá u kamaráda, kterého to samotného nebavilo, že jsme se radili, koho zkusíme odklidit příště a jaký byl byl nejlepší další postup. Paráda!

Pro: Detailní grafika, neokoukaný koncept, hratelnost.

Proti: Občas až příliš těžké, ale o tom to přece je :-)

+11

Deus Ex: Invisible War

  • PC 90
Na Invisible War jsou snad všichni fanoušci prvního dílu naštvaní. Podle mě ale to lehké zklamání často neprávem přerůstá ve zbytečnou nenávist. Když hráč překousna všechna ta xboxová zjednodušení a nebude stále srovnávat, jak každá jiná věc byla řešená v prvním díle, tak má před sebou vynikající hru. Každá hra stojí a padá na hratelnosti, atmosféře a schopnosti příběhu hráče pohltit. Invisible War toto všechno umí na výbornou a navíc je toto všechno zabaleno do kombinace modifikovaného Unreal 2 enginu a Havoku 2.0. Na hrátky s fyzikou předmětů a osvětlením nikdy nezapomenu. Podobných kvalitních her je strašně málo, takže rád na nějakými těmi muškami občas přihmouřím oči a nenechám si zkazit dojem ze skvělého pokračování možná nejlepší hry vůbec.

Pro: Atmosféra, hratelnost, fyzikální engine

Proti: Silný xboxový facelift

+11 +12 −1

Warcraft III: Reign of Chaos

  • PC 80
V době Command & Conquer seríí přišel Blizzard s Warcraft III a ukázal, že realtime strategie prostě může být jiná. Warcraft III si mě musel získávat na dva tahy, ale podařilo se mu to. Hra je výborně vyvážená, příjemně hratelná s neskutečně promakanýma filmovýma pasážema u kterých jsem seděl s otevřenou pusou a říkal si, ať si Blizzardi udělají pobočku a tvoří renderované filmy na motivy svých her. V jejich podání se jedná již o umění. Každopádně, abych se vrátil ke hře. Jednotlivé národy jsou perfektně uvěřitelné a hrdinové jakožto hlavní drtiči vaší armády jsou výborná složka, která hru perfektně oživuje. Kdo má rád real-time strategie, určitě W3 hrál, kdo ne, měl by to napravit.

Pro: grafika, hudba, zábavnost, famózní filmečky, příběh.

Proti: Nizko posazená kamera nad mapou, větší možnost oddálení by neškodila.

+11 +12 −1

Unreal Tournament

  • PC 85
Souhlasím. UT mi též přišel lepší jak Q3. Co jsem strávil večerů nad výsadkem na pláži, kde nás z obou věží brali snipeři, nebo kdy jsme museli napadnout loď v přístavu a dostat se do kapitánské kajuty. Prostě, Assault mód zde neměl chybu, grafika byla perfektní a jak již bylo řečeno, nenáročná, soundtrack ke hře seděl jako berušky k Peugotu a té zábavy... Takhle se dělá MP hra... ;-)

Edit: Při přemýšlení, co nám UT přináší za léta své existence měním své hodnocení z 80 procent na 85 procent. Není to o moc více, ale přesto, hra si jej zaslouží.

Pro: Špičkový Assault mód, grafika, hudba, zvuky, totální akce. Výborná hra.

Proti: Nenapadá mě nic.

+11 +12 −1

Zoo Tycoon

  • PC 75
Svého času mě to bavilo kvůli možnosti vypustit lvy :)... samozřejmě do trpělivě vypracované zoo s obrovskou návštěvností :).

Pro: Fakta o zvířátkách, často se člověk i něco naučil. Tycoon, takže na chvíli zábava. Vypuštění divokých šelem mezi návštěvníky :).

Proti: Tycoon, takže JEN na chvíli zábava.

+11 +12 −1

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 90
Tak já nevím, jestli jsem hrál stejnou hru jako většina z vás, ale mě Oblivion naprosto učaroval a když jsem ho po nějaké době dohrával, bavil mě stále stejně, jako na začátku. Graficky je hra úchvatná, designově taky, prázdotu bych nezmiňoval, to si jako myslíte, že vyrazíte do lesa a potkáte patnáct NPC? Jasně že ne, maximálně pár zvířátek a potvor, co byste jako chtěli :-)

Pro: Grafika, design, spousta questů, předmětů a postav, hratelnost.

Proti: AI nepřátel, levelování, pár drobných chybek.

+11 +15 −4

Europa 1400: The Guild

  • PC 85
Když jsem hru poprvé zapnul a začal tvrdě dřít se svym ubohým řemeslníkem netušil jsem, že se od toho neodtrhnu dokud neskoupím celé město. Intriky, uplácení, vyhrožování, pomlouvání, kupování konkurence, výchova potomků, balení ženskejch, to je jen zlomek toho co hra nabízí. Nějakou dobu jsem fungoval i jako "snatkovej podvodník", tzn. našel jsem si starou, bohatou babu, oženil se s ní a když po pár letech zemřela, dostal jsem všechny její peníze :) Trochu mě ale zklamala kariéra lapky. Souboje byly hodně nudné (i když svojí funkci plnily). Musim si ještě povzdechnout - achjo, proč tak zprznili druhej díl?
+11