Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Wolfenstein: Enemy Territory

  • PC 90
Enemy Territory, byť nemám moc v lásce hry z válečnách let minulých, mě ve své době absolutně dostala. Systém povolání byl výborně zvolen, grafika na svojí dobu velice ucházející, zbraně a jejich možnosti též na výborné úrovni. Co tuto hru ale v mých očích vyneslo do hodnocení které vydíte, je systém bojů. Začínáte jako voják se základní hodností. Boje jsou pospojované do několika po sobě jdoucích map, kde tím, jak bojujete, dostáváte zkušenosti. Tím jak vaše zkušenosti rostou, odemykáte si nové vylepšení. Takže, postupem času dostanete dalekohled, možnost přivolat dělostřeleckou podporu, přesnejší mušku, rychlejší nabíjení atd.. Vtip je v tom, že veškeré tyto zlepšováky si přenášíte do dalších kol, dokud není celá kampaň ukončena. Geniálně jednoduché, jednoduše geniální. K tomu si připočítejte styl hry ala Assault mód z UT a výborná MP hra je tu. Mapa s bankou, kdy se za obranu nejdříve snažíte udržet tank, aby jej spojenci nezískali, v momentě, jak se jim to podaří, tak okamžitý přesun do ulic a stavění zátarasů, které jak projedou, tak vehementní bránění banky a pokud k ní s tankem dojedou a vystřelí si vedle dvěří díru, okamžite bránění pokladu uvnitř. A když se jim ho i tak podaří naložit na nákladák, který si opraví, přesune se vaše úmorná snaha ke stavění zátarasů do ulic, aby s pokladem neujeli. Perfektní... Díky tomu, že se boje neustále posouvají díky tomu, jak útočící tým postupuje, nezklouzává hra do stylu, že na dvou místech jsou body co se mají bránit a všichni se tam sejdou a zbytek mapy slouží víceméně k přesunu na ona místa. Mnohdy vedou k cíli útočníků i dvě cesty, a pak se začíná hodně taktizovat.

Jelikož je Enemy Territory zdarma, tak pokud vám nevadí již starší grafické zpracování (ale velice svižné a bez problémů koukatelné) na modifikovaném enginu ze hry Quake III Arena, tak si zkuste hru zahrát, třeba jí propadnete jako já.

Pro: Zkušenosti které zlepšují postavu a jejich přenositelnost v rámci kampaně, výborně navržené mapy, přesouvající se ohniska bojů dle toho, jak útočnící postupují.

Proti: Za tu cenu, co stojí ( 0,- ) tu opravdu chyby nevidím...

+11

Far Cry

  • PC 90
O FC jsem toho slyšel tuny a tuny,než jsem se k tomu nakonec dokopal.Viděl jsem párkrát u kamaráda,vypadalo to úžasně.Vypadá to stále úžasně,na tom se shodneme,když vezmeme v potaz datum vydání.Level design byl vytvořen na jedničku,velice neokoukané a zajimavé.Nepřátelé byli docela drsní,vůbec se semnou nemazlili.Ale jak zde bylo již řečeno-mutanti.To jsem měl chuť s tím seknout,protože byli neuvěřitelně odolní a rychlí-prostě až moc.A hnusně udělaní.Mimo tohle je to parádní hra,která zaslouží respekt,zejména použitelnost vozidel,toliko oblíbené rogalo,dále volnost v pohybu po ostrově,to prostě nemá obdobu snad ani dnes.A přátelé ta VODA!!!!!To je skvost.To má člověk chuť se jít vykoupat když to vidí,no ne?Super hra až na ty blbý mutanty........PS.Vadí mi v popisu hry,že se FC dočkalo volného pokračování v podobě Crysis-vždyť to je přece úplná hloupost!!!!!Vždyť je to obojí úúúúúúplně o něčem jiném,jen to na začátku vypadá podobně,jinak spojitost naprosto žádná!!!!!

Pro: Grafika,fyzika,AI,level design,voda,volnost.

Proti: Mutanti,dále mutanti,a nesmím zapomenout na ty blbý mutanty!!

+11

Cossacks: European Wars

  • PC 80
Cossacks byla vůbec první realtime strategie, při níž jsem si připadal jako velitel skutečné armády a ne pouze skupinek chaoticky zgrupovaných sebevrahů. Možnost vytvářet prostřednictvím důstojníků a bubeníků spořádané formace, které se doopravdy uplatní i v žáru bitvy, přináší novou dimenzi rozhodování. Nejen že takto můžete pohodlně ovládat daleko větší vojska, ale především lze konečně uplatnit opravdové taktické postupy. Tupý frontální útok je zde přímá cesta do zkázy, stejně tak jako vysazení se na určitý typ jednotky. Nepřátelské linie pěchoty je třeba rozbít dělostřeleckou palbou, jízdu používat pro překvapivé údery do boků a vše správně koordinovat s použitím vlastních pěších oddílů. A když oponent začne ustupovat, je nejhorší možností bezhlavé pronásledování, které ještě může zvrátit výsledek bojů. Lépe se uplatní masakrování prchajících spořádanými salvami postupujících střelců. Bez alespoň základního uvažování se hráč daleko nedostane, což platí zvláště pro kampaně, které jsou z těch náročnějších...
Za další klady hry považuji celkem hezkou izometrickou grafiku, atraktivní prostředí raného novověku, přítomnost najímatelných žoldáků a ze všeho nejvíce rafinované provedení námořních bitev, jež dalece překonává standart žánru. Na druhou stranu dobíjení základen je velice zdlouhavé, takže brzo omrzí, a tradiční schéma těžení surovin, viděné už v tolika jiných strategiích, tady spíše překáží. Na každý pád je Cossacks úžasný herní zážitek, který alespoň pro mě definitivně poslal do starého železa trochu přeceňované Age of Empires.
+11 +12 −1

Commandos: Strike Force

  • PC 75
Byli to Commandos a zaroven to nebyli Commandos. Kdyz Pyro Studios tenkrat Strike Force oznamili a uverejnili prvni screeny, vubec jsem si neumel predstavit, jak se podobna hra z first person pohledu bude hrat, ale nakonec to dopadlo dobre. Neni to uz sice ono, ale bylo to prijemne zpestreni a nebyt nekolika bugu a kratke herni doby, bylo by to jeste lepsi.

Pro: Hraje se to porad dobre.

Proti: Atmosfera starych Commandos uz je pryc, nekolik bugu.

+11

Vampire: The Masquerade - Redemption

  • PC 40
Promarněná šance. Vezměte zajímavý a atraktivní setting, očesejte RPG až na kost (tj. k bojovým dovednostem), dialogy nahraďte úmornými a nudnými dungeony, navrch k tomu přihoďte špatné ovládání a vznikne Redemption.

Vážně - nejzábavnější činnost hry pro mě představovalo potloukání se po městě a sání lidí v temných uličkách, zajímavou částí byl taktéž pochod za denního světla ve stínech, ale to je asi tak vše pozitivní - z hlediska hrací doby to samozřejmě tvořilo směšně malý zlomek.

Asi ani netřeba dodávat, že Bloodlines jsou (ve všem) MNOHEM lepší.
+11 +12 −1

Runaway: A Road Adventure

  • PC 80
Prekvapive vyborna adventura a navic jedna z mala (ne-li v dnesni dobe jedina) klasicky rucne kreslena.
Pribehove to sice neni zadna extra trida, ale nese se v peknem pohodovem a prijemnem stylu. To same se da rict i o hratelnosti. Sem tam muzete narazit na zakys, ale druhy den uz mate vyreseno. Proste prijemna hra :)

Pro: Pekny, nenarocny pribeh, prijemna hratelnost, vyborne vedlejsi postavy a velmi solidni delka

Proti: pixelhunting, nekdy nelogicke reseni problemu

+11 +12 −1

Dreamfall: The Longest Journey

  • PC 90
Pro mě jedna z vůbec nejlepších adventur, co jsem kdy hrál (a že jich mnoho nebylo :)). Někdo by mohl říct, že je Dreamfall na hru tohoto žánru dost lineární, ale třeba mně to nijak nevadilo - plynulost poutavého příběhu alespoň nebyla narušena žádným delším zákysem, či jinými zdrženími. Taktéž rozhovory jsou velmi dobře napsány a jejich čtení jsem si doslova užíval. K příjemnému procházení hrou napomáhal i skvěle udělaný interface a přehledný inventář, do kterého přece jen na poměry adventur přibývaly předměty jen zřídka, a tím pádem se tam nevytvořil obvyklý binec. Hra je postavená hlavně na dialozích, úkolech typu "najdi tohle, přines tamto" a pár puzzlech. Rušivé a zbytečné mi tu však připadaly třeba primitivní stealth a akční pasáže, kde, zejména v bojových částech, velmi znepříjemňovala život jinak dobře zvládnutá kamera. Ke konci by snad některé mohl zklamat neuzavřený závěr, který jasně naznačuje chystané pokračování.

Pro: Příběh, plynulá hratelnost, celkově skvěle zvládnutá proměna do 3D,... a Zoë ;-)

Proti: Stealth a akční prvky, ve finále nezodpovězené otázky

+11 +12 −1

Redneck Rampage

  • PC 70
Buranskými hláškami a hovnami prešpikovaná pravá vidlácka márovačka. Nadhľad a stoh nápadov (chlastačky, strielajúce kozy, sliepky), ktorý autori do hry vložili je cítiť každým coulem a každým hltom whisky. Redneck určite nerobí hanbu ani Buildu (aj keď naň už bolo možno trochu neskoro) ani povesti šialene uletených predchodcov (Duke, Blood, Shadow Warrior a pod). Má to dvojhlavňovku, kalacha a štýl.

Pro: zbrane, humor, kopec nápadov

Proti: bugy, engine za zenitom, neprehľadne misie

+11

BioShock

  • PC 85
Graficky krásná hra s úžasně mrazivou atmosférou a geniálními momenty. Procházení se po troskách podmořského města Rapture je úžasný zážitek, zamrzí snad jen přílišná linearita prostředí a stále stejná hackovací minihra. Výtky bych mohl mít i k systému oživení po smrti, který místy narušuje hratelnost. Neuškodilo by ani mít více možností ovlivnění konce hry nebo nějaké ty rpg prvky, když už má jít o nástupce System Shocku, ale celkově vzato jsou tohle spíš prkotiny a zážitku z rapture to příliš neubírá.

Pro: nádherné lokace, atmosféra, široké možnosti destrukce, pamětihodné momenty

Proti: linearita, mohlo být o něco komplexnější

+11 +13 −2

Need for Speed: Underground 2

  • PC 80
Po nabušené jedničce mi druhý díl přišel docela jako slabota. Přibylo ježdění po městě a pár módů, ale nic z toho jsem nepovažoval za významé plus k hratelnosti - samotné tajtrlákování po městě mi naopak přišlo jako co snižuje exkluzivitu samotného závodění.
Taky mi bůhví proč přišlo, že grafika je splabší než v prvním díle a díky ježdění po měste bylo dost místa na to udělat hru až přiliš drsně husťáckou, i když to ani zdaleka nepůsobilo tak trapně jako to působí v DiRT.
Čili pocity rozporuplné - je tu víc možností pohrát si s autem, ale v zásadě je to to samé, co první Underground, jenže nějak to pro mě ztratilo šťávu. Celkově druhý díl považuju spíš za krok zpět.

Pro: promakanější tuning auta

Proti: žádné zásadní vylepšení proti prvnímu dílu, subjektivně slabší grafika i zážitek z jízdy

+11 +12 −1

Spellcross: Poslední bitva

  • PC 85
Tak tahle hra mě velmi bavila.Když jsem ji kdysi dávno hrál tak byla na mě dost těžká.Dohrál jsem ji z vypětím všech sil.Některé mise jsem musel opakovat,když jsem přišel z počátku hry o svou jedinou elitní a drahou jednotku.A nebo když mi zdrhli jednotky pod náporem nemrtvých. Má zajímavý příběh i dabing.Z nostalgie jsem si ji zahrál znova pod XP a zjistil jsem,že tak těžká teď už není.
+11

Enter The Matrix

  • PC 75
Ac nejsem skalni fanda filmu,tato hra mile prekvapila.Hru sem kdysi hral **** verzi:) a ta kazdemu zkoncila v misi na dalnici...tak me to nedalo a po 5ti letech sem si udelal radost a koupil si tuto hru za krasnych 149,-.(je velky problem ji ted sehnat,ale znam obchod:).Takze i po druhem hrani me to neskutecne bavilo.Asi nejlepsi jsou kung-fu bojuvky...jsou velice dobre udelany + komba ve spojeni se spomalenim casu je navykove.Hlavne v boji s agenty se kterymi muzete zapasit predlouho.Taky prestrelky jsou dobre a mise v kanalech, kde jsou ty kachlikove sloupy, je nezapomenutelna.Tam sem si vzal dycky rychlopalnou brokovnici a vyblbl sem se na te specialni jednotce:).Grafika taky obstojna.Taky vyborna mise u Merovejce,kde byly upiri,pekne mu tam pichnout ten koulik:)).Samozrejme ke konci beh pred premnozenymi Smithy byl super...ale trochu sem cekal vic takovych momentu.Akorat todle bylo silene psycho pac ste museli porad utikat,ubivalo zdravi z vsudypritomnych kulek a porad hledat,do kterych dveri vlezt.Na mrakodrapu ok ale v te Cine to bylo az nechutne...a pokud sem zabehl do slepe ulicky tak 2 Smithove tam se mnou porad hazeli na zem az to pekne nebylo.Dale jsou vynikajici filmove cut sceny,ktery doplnuji i filmovy pribeh(pro skalni fanousky filmu povinost) a ta jedna veta narazejici na 3jku me fakt dostala.Libi se mi taky ze muzete hrat za dve postavy a obcas doslo i k ruznorodym misim.Klasicke metrixovske "cesty" po kulkach.Zajimavy "bulet time" ikdyz Max Payne to neni.Obcas ty sniperovaci casti,kde se museli ochranit spojenci to bylo fakt nekdy o nervy.Posledni mise v Logosu byla trochu silena za oba a cekal sem lepsi zakonceni(ale z pohledu filmu to tam muselo zkoncit pribehove cool ale zpracovani ee.A dostavam se k tomu co me na tehle hre vadilo a to byla bud jizda(Niobe) nebo strelba(Ghost) v aute/Logosu.Grafika v techto misich byla strasna ale hlavne jezdit s tim autem/strilet to byl doopravdy des,este ze toho tam tak nebylo.Suma sumarum ac se to nezda hra ma co nabidnout a fakt se nenudite(pokud ste trochu na ty bojuvky/strileni),hra splnila to co mela a bavil sem se u ni.Bohuzel(ac hra nabizi hru za 2 charaktery) hra je velmi kratka a zabere za oba tak 5-6,5hodiny coz je slabota.Ale zase kdyz se budete bit hlava nehlava s agentem treba hodinku a pak se Smithama mate vystarano...:D.

Pro: zabava od zacatku do konce(ne doslovne:),boje,prestrelky,filmove cut sceny,pribeh objasnujici hodne veci,upiri

Proti: kratka herni doba,mise s autem

+11 +12 −1

Halo: Combat Evolved

  • PC 75
První Halo má určitě něco do sebe. Perfektní sci-fi atmosféra a zajímavý, ač velice jednoduchý příběh. Akční pasáže jsou povedené. Závěrečný útěk je plný adrenalinu a jedná se rozhodně o důstojné zakončení prvního dílu série. Co se ale velice nepovedlo je design některých úrovní, tvorba interiérů pomocí metody zkopírovat a vložit, některé souboje jsou vyloženě stereotypní a nudné. Flux (zombíci, kam se podíváš) ze začátku překvapí, ale po 15 minutách nonstop střílení stále těch samých hnědých potvor ve stále stejných chodbách je na zabití. Ve výsledku je ale Halo výborná sci-fi akce s nezapomenutelným duem Master Chief (fakt charizmatický chlapík) a Cortanou.

Pro: atmosféra, vozidla, Master Chief, zbraňový arzenál

Proti: repetitivní prostředí (doslova), flux

+11

Unreal II: The Awakening

  • PC 80
Série Unreal je legendární, to všichni víme, ale jak je na tom Unreal 2? Graficky na svou dobu výborně (ač v exteriárech ho tenkrát překonal I.G.I.-2: Covert Strike). Příběh je jednoduchý a plný klišé, ale překvapit i udržet hráče dokáže, navíc si po většinu doby udržuje svojí typickou atmosféru (která časem znatelně sílí a je stále víc Unreal). Zbraně jsou zpracovány na jedničku, aby taky ne, když je to Unreal :-). S hratelností je to trochu horší, nění to až tak moc Unreal, ale když se na to podíváme jako na sci-fi FPS, nelze hodnotit jinak než hodně pozitivně. Pouze zamrzí existence několika hluchých (nudných) míst. Také mi tu chybělo víc informací o zdejším univerzu (loď, na kterou se hráč vrací po každé misi je k tomu jako stvořená).

Celkově je Unreal 2 výborná sci-fi FPS s několika málo vadami na své kráse, ale od nástupce legendárního Unrealu se čekalo mnohem víc. Ještě musím zmínit, že Unreal 2 je podle mě minimálně stejně dobrý jako Halo: Combat Evolved (nebo spíš Halo neni tak dokonalé :-), takže fanda sci-fi by neměl minout ani jednu z těch her.

Pro: zbraně, pár překvapení v příběhu, design interiérů, grafika

Proti: některé loakce (převážně venkovní, ale i pár interních), hluchá místa, příběh jako celek

+11 +12 −1

Sudden Strike

  • PC 70
Ze Sudden Strike jsem byl při prvním setkání naprosto odvařený. Co mi svítilo na obrazovce nebyla jen další tuctová RTS, ale něco nevídaného - realisticky působící polní WWII strategie s podporou ohromného množství jednotek a krásnou detailní 2D grafikou, kde všechny formy stavby a tvorby nahrazují surová jatka a demolice. A že to stálo za to!

Vojáčci běhali a stříleli, tanky jezdily a střílely, vojáčci umírali, artilerie střílela, tanky a vojáčci umírali... A sakra. LOAD! Tak kudy to vezmu teď? Třeba tudy.... Kurva, tady je to taky horké! LOAD! Jak na to, jak na to... Už vím, pošlu pěchotu lesem a zatímco odvede pozornost děl, tak po silnici zaútočím tanky! ... Chm... vesnice dobyta, ale s tím co mi zbylo sotva porazím těch dalších pět, co na mapě zbývá... Tak takhle taky ne. LOAD! Tak jak na ně, na hajzlíky...... Co takhle, kdybych strávil buchví jak dlouho tím, že budu pomocí ostřelovačů, minometů, dělostřelectva, šilek a bombardování likvidovat z dálky všechno co mi stojí v cestě a až když bude zřejmé, že toho nepřítel moc nemá, tak si pro srandu zastřílím s tanky... No vida, to funguje... *Zív*... Docela dobrá hra to je... taková... záživná...
+11

Betrayal at Krondor

  • PC 85
Paradni RPG/dungeon s jeste paradnejsimi tahovymi souboji. Tato hra mi tenkrat prisla neuveritelne rozsahla a i presto, ze jsem ji hral poradne dlouho, jsem se konce nedobral a pozdeji se k ni uz nevratil. I tak jsem u ni ale prozil nekolik pamatnych momentu, z nichz nejvic me ucarovalo otevreni nektere Moredhelske truhly. Ty byly vzdy zablokovany nejakou hadankou a protoze jsem hru hral v dobe, kdy jsem umel anglicky asi 20 slov, znamenalo uspesne vyreseni radost nesmirnych rozmeru.

Pro: Pribeh, tahove souboje, hratelnost.

Proti: Nic.

+11

Betrayal at Krondor

  • PC 80
Hra je to skutečně rozsáhlá. Občas bohužel i zbytečně natahovaná. Souboje s nepřáteli po každých pár krocích pár mil od Krondoru budí dojem, že celá říše se musí co nevidět sesypat. Truhly byly fajn, ale mohlo by jich být i méně.
Na hru ujde i příběh. Přímo Feist jej sice nepsal, ale alespoň do něj trochu kecal. Pravda, jeho pozdější knižní zpracování stálo za starou bačkoru...
Velmi slušně se ovšem hrají souboje. A grafika, byť nepopiratelně odporná (ne však na svou dobu), nabízí slušný rozhled kolem sebe i možnost chůze víc jak 4 směry.
Možná právě díky těm relativně slušným vedlejším úkolům a celkem slušným možnostem vylepšování výbavy (včetně enchantingu!) dávám vysoké hodnocení. Prostě se to dobře hrálo a byla to zábava. :-)

P.S. Také mě to ještě čeká k dohrání. Bloudím někde v lesích před Crydee se spoustou wyvern. Jen se to chce dostat na chalupu k mému nadupanému 386 DX!
+11

Descent to Undermountain

  • PC 55
Tak čo s tebou chlapče, nepotešil si ma... Veru tak, ani parta talentovaných vývojárov nedokázala z bláznivého nápadu spraviť kompletný 3D dungeon na engine hry Descent, vyťažiť dobrú hru. Kde bol teda problém? Hlavne v ovládaní hry, nepriateľskom neprehľadnom a divnom. A druhý, neuveriteľná zabugovanosť a technická nedoladenosť celej hry. Bola to veľká škoda a ťažké sklamanie vo svojej dobe, a dnes ešte viac vynikajú všetky nedostatky tejto hry. Na druhej strane, vo svojej nostalgii a hľadaní výziev, sa možno jedného dňa k tejto hre vrátim a tentoraz ju skúsim aj dohrať. Avšak, ako hovorím, jej technická kvalita vám stavia pri hraní ohromné prekážky. Škoda, jedna z premárnených šancí minulosti.

Pro: ehm, dobrý nápad a Forgotten Realms...

Proti: všetko ostatné, cez spracovanie až po ovládanie.

+11

Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali

  • PC 85
Povedený datadisk, který vyniká stejně skvělou atmosférou, jako původní Unreal. Design misí je geniální, hudba rovněž, nad stylovou grafikou jsme tenkrát slintali všichni. Zkrátka super daťák a basta.

Pro: Vše jako původní Unreal.

Proti: Nic.

+11 +12 −1

NHL 2004

  • PC 85
Mám-li to celé shrnout, vychází mi vcelku dobrá zábava, na tu dobu velmi pěkná grafika, ale také velmi nízká míra reality, což je rozhodně největším mínusem. Jinak bych snad ani nic nevytýkal, a dokonce vám NHL 2004 můžu vřele doporučit, jelikož se jedná o velmi zábavnou simulaci virtuálního hokeje a NHL 2004 je vůbec, si troufám říct, jedním z nejlepších dílů celé série…
+11