Nejlépe hodnocené komentáře
Race Driver: GRID
Disciples II: Rise of the Elves
Elfové to jsou do značné míry originální. Jakožto služebníci dříve mrtvého, pak živého a nyní pološíleného boha Galleana jdou celkem tvrdě za svou věcí v tak nějak evolučním měřítku (přežijí jen ti nejsilnější). Či (chcete-li) z holubiček se stali jestřáby. Či ještě jina řečeno - zdejší elfové jsou celkem svině. :-)
Terčem útoků se tak stanou často dřívější spojenci a jejich poddaní z toho nevyjdou o nic lépe. Po dobytí měst jiných ras totiž často následuje rozkaz povraždit civilní obyvatelstvo - etnické čistky jak vyšité. A novými spojenci se pak pro změny stanou válkychtiví zástupci dřívějších nepřátel (např. trpaslíci). Značně signifikantní jest i to, že v jedné misi se dokonce spojíte s démony (byť jde jen o účelovou dohodu mající - alespoň u mne - krátkého trvání).
Přirozeně velkých cílů by nemohli elfové dosáhnout bez patřičné armády. Ta sice nevyniká odolností, ale především její zadní řady jsou rychlé (/vysoká iniciativa) a v poměru k ostatním rasám uštědřují největší zranění (obé se týká především střelců a dryády). Ostatní jednotky jsou však v poměru k ostatním zase vyloženě podprůměrné a nadto by jich mohlo být více. Nicméně celá rasa si svou relativní slabost (i přes vysokou rychlost) nahrazuje neskutečně rychlým povyšováním na další úrovně. Především díky tomu se z holubiček mohou stát právě oni jestřábi. :-)
S tím je do určité míry spojen i počet získatelných artefaktů. Ve zkratce řečeno - dostanete se v podstatě ke všem (včetně líbezného Bethrezenova pařátu). Nevzpomínám si na žádnou jinou stranu, která by se k takové výhodě dostala.
Co se počítače týče, pak si osvojil několi nových triků. Či spíše až cheatů. Vaše zázemí tak budou často narušovat "teleportované" jednotky. V jedné situaci (v poslední misi) ovšem počítač překočil určité meze. Poté, co jsem s hlavním hrdinou (hrdinkou) překročil určitý bod na druhém konci mapy, objevili se mi u jednoho hradu tři po zuby ozbrojení hrdinové na vysokých úrovních (18+). Prý tak trpaslíci testují, nakolik jsem si zajistil dobrou obranu. Přirozeně proti něčemu takovému se můžete postavit jen s nejlepší jednotkou a nějaká má obrana tak zde naprosto nehrála roli. Přiznám se, že jsem to považoval za dosti špatný vtip. Nicméně jako pokus o odklon od sebevražedných zlodějů a nosičů žezel to lze chápat.
Vzato kol kolem velmi doufám, že další díl přinese více možností především v bitvách (zatím tomu vše nasvědčuje), aby se z toho stalo cosi jiné, než trochu horší HoMaM se zajímavou grafikou.
Ještě taková malá poznámka. Měl jsem možnost srovnávat během hraní Disciples 2 český a anglický dabing a překvapivě musím říci, že český je o něco lepší. Zajímavé...
World in Conflict
Shrnutí: Rozhodně nejlepší novodobá strategie se kterou se může rovnat snad jedině Company of Heroes.
Pro: skvělá atmosféra, skvělý příběh, postavy, grafika, ozvučení, kamera, multiplayer, odpadá nudné stavění základny a soustředí se zde jen na boj
Proti: nic, co by stálo za zmínku
Mount & Blade
Nelíbily se mi některé interface, bo jednoduše nebyly moc user friendly.
Graficky je hra sice zastaralá, ale nepřijde mi to tak strašné a má to i svoje kouzlo. Trochu mi v tomhle připomíná sérii Gothic.
Důvod, poč jsem po několika hodinách zabalil, je prostý - nemá příběh. Je to otevřený svět, kde si můžu dělat co chci a takové mě obvykle nevydrží bavit dlouho, protože je to sice pěkné, ale postrádá to hloubku. Vím, že pro tuhle hru existuje mrtě modifikací, které by tenhle můj problém vyřešily, ale mě se je jako hráči nechce hledat, dumat nad jejich kvalitou, přehrabovat se v nich, nebo si zoufat, že nebude mít kompletní (pokud vůbec nějaký) dabing (na který jsem si od dob Gothiců a Kotorů dost zvyknul a který teda chybí i v základní hře, že.)
Prostě hodně zajímavá, zábavná a promyšlená hra, ale sama o sobě pro mě postrádá hlubší náplň. Dělat ve hře věci "jen tak" prostě není můj styl.
Blitzkrieg
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas
Pro: krytí, zbraně, semtam překrásná grafika, Vegas
Proti: obtížnost
Warhammer 40,000: Dawn of War II
Na druhou stranu ale hře velmi sluší nový vizuální kabátek stejně jako propracovaná fyzika (terminátor probíhající při zteči zdmi je vážně k sežrání), hudební doprovod určitě neurazí stejně jako kvalitní ozvučení. Atmosféra WH je podána podle mě slušně, příběh nejspíš neohromí originalitou, ale za funkční bych jej označil bez váhání, charaktery velitelů ujdou, byť trochu smrdí klišé. Potěšily mě i minimalistické animace před misemi nesoucí se ve stylu kreseb z Codexů stolního WH. Rovněž bych pochválil odladěnnost hry, protože mi běhala na průměrném stroji na maximálních nastaveních a nespadla ani jednou. Jak už sem napsal výše, hru prostě nejde šmahem odsoudit, protože jsem se vážně slušně bavil, jen jsem musel vypnout mozek a přehoupnout se přes skutečnost, že mě hra považuje za blbce.
Nemůžu si pomoct, ale tenhle titul mi neskutečně připomíná, jak se RPG žánr změnil příchodem Diabla s jeho přímočarostí, bezmyšlenkovostí, zběsilým tempem a naprostým důrazem na akci. DOWII je takovým Diablem RTS, kdoví třeba bude zakladatelem nového subžánru akčních realtime strategií, které vytlačí ty „nudné“ a „zdlouhavé“ stavěcí strategie. Já upřímně doufám, že se tak nestane a že příštím titulem téhle série bude plnohodnotná strategie po vzoru Dark Crusade. A když už to holt musí bejt bez toho nešťastnýho stavění, tak ať jsou kurvafix ostatní aspekty náležitě propracovaný!
Command & Conquer
Navyše RTSky z tohto obdobia dominovali, respektíve stále dominujú v jednom apekte. A to v až prílišnej náročnosti protivníka. Niektoré levely sú doslova výzvou. Tak či tak desiatky, možno stovky hodín strávených pri C&C v žiadnom prípade neľutujem...
Pro: Hrateľnosť, kampaň za GDI, hudba, ovládanie...
Proti: Náročná kampaň za NOD :)
Brány Skeldalu
Hra je celkem dynamická, akorát místy nevyvážená a pokud člověk moc neutrácí, tak se dostane k nejlepšímu vybavení tak v půlce hry a pak už ho moc věcí nepřekvapí. Jedinou velikou výtku bych měl k nedostatku úkolů a malé interakci s příběhem, ale díky kompletním nástrojům pro editaci celé hry a možnosti vytváření vlastních dobrodružství, to není až tak hrozné. I dnes si BS velice rád zahraji a v mé sbírce zaujímá čestné místo mezi těmi nejlepšími krokovacími dungeony všech dob.
Pro: Grafika prostředí, hudba, dynamika hry, RP systém, soubojový systém
Proti: nedostatek úkolů, předčasné získání nejlepších předmětů, slabé dialogy
Polda 5
Pro: Dabing, zopár vtipov
Proti: Jednoduché, krátke, strašná grafika, nezaujímavý príbeh, väčšina vtipov je poriadne trápna
Majesty: The Fantasy Kingdom Sim
Grafika nádherná, hra vyšla v době kdy už se dělaly pokusy s třetím rozměrem a jsem rád, že tahle krasavice byla ušetřena. Jediná výtka, i když bylo k dispozici poměrně dost misí, byly bohužel dost jednotvárné, na druhou stranu bylo dost prostoru pro vyzkoušení všech variant z technologického stromu.
A ještě... Ve hře jsem nenarazil na level cap, což se mi u většiny her nestává, můj kouzelník tuším na 400. levelu zabíjel draka doslova mrknutím oka. Vylezl z krámku, mrknul a za jednu vteřinu už uvnitř znovu utrácel odměnu za tu hrozivou ještěrku.
Pro: Hrdinové, grafika, neovládáte své jednotky (ano, to je plus)
Proti: Nic co by kazilo zábavu
Outlaws
Za zmínku stojí i fakt, že po dohrání hlavního příběhu můžete hrát dodatečně mise (historical mission a některé další, které jsou též velmi kvalitní a příjemně prodlužují herní dobu).
Pro: Hudba,Animace,Prostředí, Bonusové mise
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
Pro: (A)DaD pravidla, velký výběr povolání, příběh, interakce a romance mezi postavami, spousta vedlejších úkolů
Proti: občas otravné ukládání
Titan Quest
Pro: Výběr povolání, Grafika, Ovládání, Mytologie a prostředí, hudba
Proti: po čase stereotypní
Star Wars: Rogue Squadron 3D
No a ako inak, tieto pocity znovu ožili. Grafická stránka hry je obstojná, aj napriek staršiemu dátumu vydania ma dokázala chytiť ako pred rokmi.
Misie sú ohodnotené medailami za zásluhy, čo zvyšuje znovu-hratelnosť. Po dovŕšení všetkých misií sa dočkáme pekného ohňostroja, a hra pokračuje ďalej.
S postupným zapĺňaním rostera medailami sa nám odkrývajú ďalšie hratelné lode, nové !zábavné! misie a hra tak získava náskok aj pred dnešnými hrami.
Ako "simulátor" u mňa vydržal Rogue Squadron najdlhšie a vlastne ako jediný ma chytil...
Možno je to fantastickým prostredím, jednoduchým príbehom, chytľavou grafikou, alebo len proste fajnovka pre maniakov hviezdnych vojen.
Pro: Bonusy, medaile a podobne vychytavky, hudobny doprovod, vyber stihaciek, prostredie
Proti: dnes zastaralá grafika, bez pokracovania na PC
Chameleon
Grafické zpracování je bezvadné, schovávání se, plížení se a hledání správné cesty a strategie je taky super. Hra nabízí různá prostředí a různé mise. Dokonce není jen jakousi "plížící" tichou záležitostí, ale občas dojde i na brutální a hodně hlasitou akci.
Chameleon je další hrou, která mě skutečně hluboce oslovila a díky napětí a atmosféře ve mě zanechala určité pocity (a ne že jen tak kolem mě proletěla a hned se vypařila).
Asi jako jediné negativum, nebo spíše zvláštní věc (která však je zásadní a bez ní by ta hra nikdy nevypadala tak, jak vypadá) je schovávání ve stínech. Ve hře se schováte do stínu, na ukazateli je znázorněno, že nejste vidět a nemusíte si pak dělat starosti. I když je nepřítel jen kousek od vás, tak vás nespatří.
Pro: Krásná grafika, různorodost, napínavý děj, povedená atmosféra.
Proti: Pozoruhodná AI v souvislosti se schováváním ve stínech.
Stronghold Crusader
První a to zásadní změna je možnost stavět hospodářské budovy jen na travnatých a úrodných místech. Jelikož nejsou obvykle u hradu vedou se o ně velké boje a nelze tedy stavět například farmu uprostřed hradu. Další změnou je kampaň která už nemá žádný příběh (pokud hledáte příběh najdete ho v historických kampaních) a je hodně těžká. Krom několika kampaní si můžete zahrát proti botům, kterých najdete ve hře asi 20. Budov oproti minulému strongholdu několik přibylo, hlavní je stanoviště arabských jednotek - k jejich najímání stačí peníze a arabské zbraně se nevyrábí.
Principy hry zůstaly nezměny, jde tedy stále o to vybudovat hospodářsky i vojensky silný hrad. Výroba zbraní či jídla zůstala nězměnana, pouze vzhled budov je upraven. Grafická a zvuková stránka je na velmi dobré úrovni. Stronghold: Crusader je pro mě perfektní a originální strategie, která si bere to nejlepší z minulého dílu a snaží se to vylepšit, což se jí velmi podařilo.
Pro: Grafika, zvuky, hudba, hratelnost, multiplayer, konečně jde hrát proti botům, arabské jednotky, editor
Proti: AI
Assassin's Creed
Těšit se můžete na 4 mšsta, jedno menší, ostatní jsou větší a plníte v nich úkoly. Do každého města se podívate vždy 3x (minimálně), pokaždé ale do jiné čtvrti. Můžete kledat rozhledny, které vám pomohou s nalezením jednotlivých úkolů či zachraňovat lidi, které obtěžují vojáci. Ti vám za to na oplátku příště pomohou a zastaví nepřátele. Není to pro hru nutné, nicméně je to ale zábavné a později se to hodí.
Jakmile získáte dostatek informácí můžete jít konečně zabít hlavního šéfa. Aby to nevypadalo že zabíjíte někoho neviného, obvykle můžete vidět jak někoho zabije, zbije apod. Jak je již několikrát zmíněno, příbšh se odehrává v budoucnoti, do středověku se vracíte pomocí stroje. Prožíváte tedy celkem dva příběhy.
Assassin's Creed mě jako hra hodně potěšila. Obsahuje českou lokalizaci (dabing), živoucí město a spoustu úkolů k plnění, které se ale boužel po čase opakují.
Pro: Český dabing, grafika, hratelnost, volnost, pohyb po městě, 2 příběhy, zajímavý loading, dobrá optimalizace
Proti: po čase se úkoly začnou opakovat, konzolový systém ukládání
Fallout 3
1.Nad ponurou postapokalyptickou krajinou která jela docela slušně i na mé herce
2.Docela pěkný začátek ve vaultu, byť byla škoda že mě odtud vyobcovali poněkud brzy
3.Docela zajímavě řešený soubojový systém (V.A.T.S.) mi docela sedl
4.Možnost naladit si radio
5.Zajímavé vedlejší questy
6.Perky juhůů
Po pár hodinách jsem střízlivěl (hrál jsem snad už někdy tuto hru aháá oblivion)
1.Rychle se expuje
2.Těch questů je nějak málo a hlavní příběhová linie mi je jasná dlouho dopředu takže žádný wau efekt z příběhu asi nehrozí
3.To rádio je nějaký otravný (poznámka zabít hlasatele)
4.Banditi jsou prasata, věší si mrtvoly v obýváku
5.A zase ta rasová (genetická nesnášenlivost)
6.Level cap 20? No to snad ne....
No a po rozlousknutí konce jsem byl rád že jsem hru dohrál a nějaký čas se k ní nebudu vracet
Pro: Graficky přítažlivé, V.A.T.S., vedlejší questy
Proti: hlavní dějová linie , (nakopírovaný oblivion, dokonce některé postavy mají stejný hlas i hlášky),
Medieval II: Total War
Hra mě upoutala na dlouhé hodiny do pohodlného křesílka u mého počítače.
Graficky nádherně zpracované,kolosální bitvy na které jsem byl u této serie zvyklý, pěkná hudba (zvláště pak v datadisku), jednoduché ovládání (u datadisk dotaženo k mé úplné spokojenosti) i systém tahovo - realtimové strategie to vše jsou + stránky této hry která tak více než obstojně navázala na předchozí serii TOTAL WAR
Ale kromě toho dobrého a pěkného si přinesla opět zažité neduhy.
Např:
1.Totálně tupá AI nepřátel (který není schopen mi být alespoň rovnoceným soupeřem) zapříčiní že hra trošku po čase (naučení se základních principů boje a politiky) omrzí.
2.Nedotažená diplomacie, jenž skrývá velký potenciál - škoda
3.Občasné záseky jednotek, kde jeden bojuje a ostatní mu asi drží palce a okukují.
4.Ted si asi rýpnu ale v některých věcech historická nepřesnost.
Tyto zápory mi kazily jinak pěkný pocit ze hry.Dále je škoda že chybí České království jenž bylo rozhodně celistvějším útvarem nežli Poloci, či maďaři,ale to bych asi chtěl moc.
Výsledkem je hra která neurazí, rozhodně zahřeje několik zimních večerů a určitě stojí za zkoušku.
Pro: Grafika, Celý systém kombinace real time a tahové strategie , velký počet jednotek
Proti: umělá inteligence počítače, jenž se chová jak nezbedné batole, diplomacie nedotažená do konce
Pro: skvělá akční hratelnost, auta, výborná ovladatelnost, grafika, optimalizace
Proti: v pozdějších fázích singleplayeru bohužel nastupuje nuda, relativně málo okruhů