Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Race Driver: GRID

  • PC 90
Když GRID vyšel, říkal jsem si: "KONEČNĚ nějaká pořádná závodní hra i na PC". A je to tak, od NFS Undergroud první závody který jsem hrál každej den několik hodin v kuse a to dokonce i demo. Na parádní grafice (navíc výborně optimalizovaná) je naroubována skvělá hratelnost. Parádní akční ježdění který jen tak neomrzí.

Pro: skvělá akční hratelnost, auta, výborná ovladatelnost, grafika, optimalizace

Proti: v pozdějších fázích singleplayeru bohužel nastupuje nuda, relativně málo okruhů

+11 +12 −1

Disciples II: Rise of the Elves

  • PC 80
Poslední z datadisků k Disciples II vás hnedle několikrát překvapí. Vypraveč se vrátil alespoň na poloviční úvazek (tzn. namluvil jen briefing misí a nikoli epilogy), animace sice opět chybí (jen obrázky před misemi jsou nové) ale místo toho dostanete do rukou novou rasu - Elfy.

Elfové to jsou do značné míry originální. Jakožto služebníci dříve mrtvého, pak živého a nyní pološíleného boha Galleana jdou celkem tvrdě za svou věcí v tak nějak evolučním měřítku (přežijí jen ti nejsilnější). Či (chcete-li) z holubiček se stali jestřáby. Či ještě jina řečeno - zdejší elfové jsou celkem svině. :-)

Terčem útoků se tak stanou často dřívější spojenci a jejich poddaní z toho nevyjdou o nic lépe. Po dobytí měst jiných ras totiž často následuje rozkaz povraždit civilní obyvatelstvo - etnické čistky jak vyšité. A novými spojenci se pak pro změny stanou válkychtiví zástupci dřívějších nepřátel (např. trpaslíci). Značně signifikantní jest i to, že v jedné misi se dokonce spojíte s démony (byť jde jen o účelovou dohodu mající - alespoň u mne - krátkého trvání).

Přirozeně velkých cílů by nemohli elfové dosáhnout bez patřičné armády. Ta sice nevyniká odolností, ale především její zadní řady jsou rychlé (/vysoká iniciativa) a v poměru k ostatním rasám uštědřují největší zranění (obé se týká především střelců a dryády). Ostatní jednotky jsou však v poměru k ostatním zase vyloženě podprůměrné a nadto by jich mohlo být více. Nicméně celá rasa si svou relativní slabost (i přes vysokou rychlost) nahrazuje neskutečně rychlým povyšováním na další úrovně. Především díky tomu se z holubiček mohou stát právě oni jestřábi. :-)

S tím je do určité míry spojen i počet získatelných artefaktů. Ve zkratce řečeno - dostanete se v podstatě ke všem (včetně líbezného Bethrezenova pařátu). Nevzpomínám si na žádnou jinou stranu, která by se k takové výhodě dostala.

Co se počítače týče, pak si osvojil několi nových triků. Či spíše až cheatů. Vaše zázemí tak budou často narušovat "teleportované" jednotky. V jedné situaci (v poslední misi) ovšem počítač překočil určité meze. Poté, co jsem s hlavním hrdinou (hrdinkou) překročil určitý bod na druhém konci mapy, objevili se mi u jednoho hradu tři po zuby ozbrojení hrdinové na vysokých úrovních (18+). Prý tak trpaslíci testují, nakolik jsem si zajistil dobrou obranu. Přirozeně proti něčemu takovému se můžete postavit jen s nejlepší jednotkou a nějaká má obrana tak zde naprosto nehrála roli. Přiznám se, že jsem to považoval za dosti špatný vtip. Nicméně jako pokus o odklon od sebevražedných zlodějů a nosičů žezel to lze chápat.

Vzato kol kolem velmi doufám, že další díl přinese více možností především v bitvách (zatím tomu vše nasvědčuje), aby se z toho stalo cosi jiné, než trochu horší HoMaM se zajímavou grafikou.

Ještě taková malá poznámka. Měl jsem možnost srovnávat během hraní Disciples 2 český a anglický dabing a překvapivě musím říci, že český je o něco lepší. Zajímavé...
+11

World in Conflict

  • PC 100
Call of Duty 4 jako RTS, tak bych ve zkratce mohl charakterizovat World in Conflict. Výborná válečná atmosféra stejně jako CoD4 ale několikrát lepší příběh. Příběh, vyprávěný skvělými cutscénami, je opravdu strhující. Už první mise po vylodění Sovětů má skvělou atmosféru beznaděje proti mnohonásobné přesile a co teprve cutscéna s helikoptérami nad New Yorkem, která mě naprosto dostala. Této atmosféry by nemohlo být dosaženo bez skvělé grafiky a parádního ozvučení.
Shrnutí: Rozhodně nejlepší novodobá strategie se kterou se může rovnat snad jedině Company of Heroes.

Pro: skvělá atmosféra, skvělý příběh, postavy, grafika, ozvučení, kamera, multiplayer, odpadá nudné stavění základny a soustředí se zde jen na boj

Proti: nic, co by stálo za zmínku

+11

Mount & Blade

  • PC 70
Líbil se mi propracovaný systém bojů, ekonomiky a takových těch věcí.
Nelíbily se mi některé interface, bo jednoduše nebyly moc user friendly.
Graficky je hra sice zastaralá, ale nepřijde mi to tak strašné a má to i svoje kouzlo. Trochu mi v tomhle připomíná sérii Gothic.

Důvod, poč jsem po několika hodinách zabalil, je prostý - nemá příběh. Je to otevřený svět, kde si můžu dělat co chci a takové mě obvykle nevydrží bavit dlouho, protože je to sice pěkné, ale postrádá to hloubku. Vím, že pro tuhle hru existuje mrtě modifikací, které by tenhle můj problém vyřešily, ale mě se je jako hráči nechce hledat, dumat nad jejich kvalitou, přehrabovat se v nich, nebo si zoufat, že nebude mít kompletní (pokud vůbec nějaký) dabing (na který jsem si od dob Gothiců a Kotorů dost zvyknul a který teda chybí i v základní hře, že.)

Prostě hodně zajímavá, zábavná a promyšlená hra, ale sama o sobě pro mě postrádá hlubší náplň. Dělat ve hře věci "jen tak" prostě není můj styl.
+11

Blitzkrieg

  • PC 80
Ze strategií z 2. sv. války si tato hra u mě získala největší sympatie. Žádné krkolomné ovládní, spousty zbytečností, které akorát kazí hru, ale čistá atmosferická akce, samozřejmě podpořená důkladnou taktickou přípravou. Požitek ze hry jsem si ještě umocnil výměnou originální herní hudby za skutečné vojenské skladby a písně Říše, Spojenců a SSSR a už jsem se cítil skoro jako skutečný generál.
+11

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

  • PC 80
Pro mě jednoznačně překvapení roku 2006. Předchozí díly neznám, takže jsem hru nehodnotil jako pokračování série. Je to tak akorát mezi arkádou a realistickou akcí. Komandování týmů je velmi jednoduché a intuitivní. AI se mi zdá velmi dobrá => když jsem se díval jak spolubojovníci čistí místnost, vypadalo to hodně realisticky. Hardwarová náročnost je docela nízká (protože Unreal Engine 3). Co se mi zdálo naopak velké, byla obtížnost některých pasáží, které jsem si musel dokonce několikrát opakovat. Celkově je tato hra velmi povedená.

Pro: krytí, zbraně, semtam překrásná grafika, Vegas

Proti: obtížnost

+11

Warhammer 40,000: Dawn of War II

  • PC 75
Tak nějak nevim… ne, že bych se po drtivou většinu času nebavil, ale prostě nedokážu překousnout ten posun od slušně propracované RTS (první DOW) k jednoduché, povrchní a neváhám říct tupé hříčce pro casual hráče (nic proti nim…). Kdyby to neznělo tak nabubřele, řekl bych, že mě tahle hra opravdu urážela neustálým voděním za ručičku (všudypřítomné šipky kam mám jít, odkud zaútočí nepřítel apod.) a neskutečnou snadností (vaši mariňáci vydrží zhruba 10x větší poškození než nepřátelé). A přitom to vypadlo dost nadějně: „vypustíme strategický element (stavění základny) a přeneseme důraz na taktiku a péči o družstva a jejich velitele“. Problém je, že jakákoliv taktika přímo na bojišti se nemilosrdně smrskává na označení všech jednotek a procházení mapou směrem k cílům mise za postupné likvidace zcela pasivních formací nepřítele, tupě čekajících až se k nim teda přiblížíte na dostřel. Ano člověk se může pustit do pečlivého taktizování, využívání krytů, domů, schopností a zbraní, ale proč by to dělal, když výsledek bude naprosto stejný jako při zcela přímočarém postupu? Navíc jakékoliv ztráty jsou promptně nahrazeny posilami z orbitu. No, a pokud jde o management armády tak, kdo čeká něco propracovanějšího, bude těžce zklamán. Družstev je všehovšudy 6 (v poli můžete mít najednou 4), výbavu lze dávat jen velitelům a její (ne)rozmanitost je dost žalostná. Tedy pokud jste doufali ve správu vojáků ala X-com, tak zapomeňte. Skutečnost, že jde o oddychový casual rychlík dokládá zejména podoba misí, které zpravidla zaberou mezi 10-30 minutami a jsou nelidsky lineární (a kupodivu bez možnosti savu). Na jejich konci pak většinou čeká boss, který má nějakých 150 000 hitpointů a přesto je většinou dětsky snadné ho oddělat.

Na druhou stranu ale hře velmi sluší nový vizuální kabátek stejně jako propracovaná fyzika (terminátor probíhající při zteči zdmi je vážně k sežrání), hudební doprovod určitě neurazí stejně jako kvalitní ozvučení. Atmosféra WH je podána podle mě slušně, příběh nejspíš neohromí originalitou, ale za funkční bych jej označil bez váhání, charaktery velitelů ujdou, byť trochu smrdí klišé. Potěšily mě i minimalistické animace před misemi nesoucí se ve stylu kreseb z Codexů stolního WH. Rovněž bych pochválil odladěnnost hry, protože mi běhala na průměrném stroji na maximálních nastaveních a nespadla ani jednou. Jak už sem napsal výše, hru prostě nejde šmahem odsoudit, protože jsem se vážně slušně bavil, jen jsem musel vypnout mozek a přehoupnout se přes skutečnost, že mě hra považuje za blbce.

Nemůžu si pomoct, ale tenhle titul mi neskutečně připomíná, jak se RPG žánr změnil příchodem Diabla s jeho přímočarostí, bezmyšlenkovostí, zběsilým tempem a naprostým důrazem na akci. DOWII je takovým Diablem RTS, kdoví třeba bude zakladatelem nového subžánru akčních realtime strategií, které vytlačí ty „nudné“ a „zdlouhavé“ stavěcí strategie. Já upřímně doufám, že se tak nestane a že příštím titulem téhle série bude plnohodnotná strategie po vzoru Dark Crusade. A když už to holt musí bejt bez toho nešťastnýho stavění, tak ať jsou kurvafix ostatní aspekty náležitě propracovaný!
+11 +13 −2

Command & Conquer

  • PC 90
Jedna z tých najlepších skorých real-time stretégií. Atribútom je aj ovládanie a tým pádom celkovo vyhovujúca hrateľnosť, ktorá bola neskôr použitá aj v ďalších úspešných stratégiách.

Navyše RTSky z tohto obdobia dominovali, respektíve stále dominujú v jednom apekte. A to v až prílišnej náročnosti protivníka. Niektoré levely sú doslova výzvou. Tak či tak desiatky, možno stovky hodín strávených pri C&C v žiadnom prípade neľutujem...

Pro: Hrateľnosť, kampaň za GDI, hudba, ovládanie...

Proti: Náročná kampaň za NOD :)

+11

Brány Skeldalu

  • PC 90
Prvně jsem zaslechl o BS někdy kolem roku 1995, kdy hra vypadala úplně jinak, než v jaké podobě ji vydali o pár let později. Sice to byl obrovský skok ku předu, ale je škoda, že BS nepřišlo tak o 1 a půl roku dříve v té samé podobě, dozajista by se staly minimálně celoevropským hitem. Takhle to byla také pecka, ale pouze česko-slovenská a pro mě osobně to byla první česká hra, na kterou jsem byl skutečně pyšný, ale bohužel zároveň i poslední česká hra, která si mé sympatie získala.
Hra je celkem dynamická, akorát místy nevyvážená a pokud člověk moc neutrácí, tak se dostane k nejlepšímu vybavení tak v půlce hry a pak už ho moc věcí nepřekvapí. Jedinou velikou výtku bych měl k nedostatku úkolů a malé interakci s příběhem, ale díky kompletním nástrojům pro editaci celé hry a možnosti vytváření vlastních dobrodružství, to není až tak hrozné. I dnes si BS velice rád zahraji a v mé sbírce zaujímá čestné místo mezi těmi nejlepšími krokovacími dungeony všech dob.

Pro: Grafika prostředí, hudba, dynamika hry, RP systém, soubojový systém

Proti: nedostatek úkolů, předčasné získání nejlepších předmětů, slabé dialogy

+11

Polda 5

  • PC 40
Takto klesnúť, to som teda nečakal. Polda 4 je pre mňa najlepší diel série, hoci už nie je taký vtipný a uberá sa skôr vážnejším smerom. Ale je hlavne zábavný a má pútavý príbeh, zaujímavé lokácie a slušnú grafiku. To je presný opak, čo obsahuje piaty diel. Otrasná grafika, ktorá inklinuje ku komiksom, ale takým zlým smerom, až z toho bolia oči. Herná doba veľmi krátka, ani sa nenazdáte a ste na konci. Príbeh, kde hlavnú úlohu hraje opäť cestovanie v čase, je trápny a ak k tomu pridáme pubertiacke vtipy, ktoré nepobavia ani pubertiaka, vychádza nám z toho pekne okrúhle hodnotenie. To si hra zaslúžila za niektoré podarené vtipy a vynikajúci dabing.

Pro: Dabing, zopár vtipov

Proti: Jednoduché, krátke, strašná grafika, nezaujímavý príbeh, väčšina vtipov je poriadne trápna

+11

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim

  • PC 95
To v čem je tato hra jedinečná, je věrohodný pocit, že zde vystupujete jako král, který dohlíží na své království. V žádné jiné hře jsem podobný pocit neměl, možná trochu u Stronghold, ale většinou se u strategií cítím jako velitel, který jen rozkazuje a vše má ve své moci. V Majesty je to jiné, většinu času jen sledujete, jak výběrčí daní obcházejí domy a v duchu je popoháníte, jak se hrdinové potloukají po městě a hledají kde roztočit své nasyslené zlaťáky, jak vaše tržiště pustoší beholder, či jak se na toho beholdera pořádá výprava (spíše výprava za vaší tučnou odměnou, protože polovina výpravy se rozuteče už při prvním kontaktu - očním :-). A to je ono, hrdinové si žijí podle svého, při množství dotírajících nepřátel by byl problém je ovládat, jsou poměrně chytří/zbabělí a vědí co, kdy a kam utéct. Kupodivu, na to čemu všemu ve hře jen přihlížíte, máte pořád co dělat.

Grafika nádherná, hra vyšla v době kdy už se dělaly pokusy s třetím rozměrem a jsem rád, že tahle krasavice byla ušetřena. Jediná výtka, i když bylo k dispozici poměrně dost misí, byly bohužel dost jednotvárné, na druhou stranu bylo dost prostoru pro vyzkoušení všech variant z technologického stromu.

A ještě... Ve hře jsem nenarazil na level cap, což se mi u většiny her nestává, můj kouzelník tuším na 400. levelu zabíjel draka doslova mrknutím oka. Vylezl z krámku, mrknul a za jednu vteřinu už uvnitř znovu utrácel odměnu za tu hrozivou ještěrku.

Pro: Hrdinové, grafika, neovládáte své jednotky (ano, to je plus)

Proti: Nic co by kazilo zábavu

+11

Outlaws

  • PC 90
Velmi kvalitní FPS z originálního prostředí, mezi jejíž klady patří především pěkný level desing, nádherná hudba a pěkné animace.
Za zmínku stojí i fakt, že po dohrání hlavního příběhu můžete hrát dodatečně mise (historical mission a některé další, které jsou též velmi kvalitní a příjemně prodlužují herní dobu).

Pro: Hudba,Animace,Prostředí, Bonusové mise

+11

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

  • PC 100
Jedno z nejlepších RPG všech dob, málokteré dnešní roleplay ho dokáže předčít, prostě BG 2 se stalo již klasikou. Dobře využitý a obohacený systém (A)DaD pravidel, nádherný příběh, znovuhratelnost, interakce mezi postavami, kvalitně zpracované romance, spousta úkolů a pevností pro hlavní postavu dělají z této hry opravdu skvostný počin. Hře bych vytknul snad pouze otravnější systém ukládání (kdy musíte delší dobu čekat, než můžete uložit třeba po rozhovoru, či seslání nějakého déle působícího útočného kouzla), které se ovšem táhne se všemi Infinity Engine hrami.

Pro: (A)DaD pravidla, velký výběr povolání, příběh, interakce a romance mezi postavami, spousta vedlejších úkolů

Proti: občas otravné ukládání

+11 +18 −7

Titan Quest

  • PC 80
Jeden z nejlepších klonů Diabla co jsem hrál, oproti Diablu se mi zde líbilo příjemnější ovládání (hlavně u lektvarů, které si hráč již nemusel neustále doplňovat na opasek a také ovládání kouzel/schopností, protože zde bylo kouzel/schopností méně, ale každé se dalo několikrát vylepšit, takže již jste neměli hromady kouzel na seslání (které jste mimochodem kolikrát ani nestihli všechny sesílat, nebo je vůbec nepoužili)). Dále se mi zde líbí zasazení hry do starověku a obsažená mytologie, uspokojující je také délka hry a docela dobrý mi přišel i systém povolání (hráč si může zkombinovat jakékoliv podle chuti). Bohužel po dohrání hry se mi již nechtělo (především kvůli délce) hru zkoušet na vyšší obtížnost, která ovšem nemusí být vůbec špatná, protože obsahuje i několik nových nepřátel. Celkem mi tu chyběly i ty filmečky (které jsou například v Diablu mezi každým aktem), zde je pouze 1x Intro a pak jeden úvod při spuštění hry.

Pro: Výběr povolání, Grafika, Ovládání, Mytologie a prostředí, hudba

Proti: po čase stereotypní

+11 +14 −3

Star Wars: Rogue Squadron 3D

  • PC 90
Znovu som zapojil starý ošúchaný disk do mechaniky, pretože som si zničoho nič spomenul na túto hru... Chcel som oprášiť staré spomienky, získať nové medaile, prekonať staré rekordy...

No a ako inak, tieto pocity znovu ožili. Grafická stránka hry je obstojná, aj napriek staršiemu dátumu vydania ma dokázala chytiť ako pred rokmi.

Misie sú ohodnotené medailami za zásluhy, čo zvyšuje znovu-hratelnosť. Po dovŕšení všetkých misií sa dočkáme pekného ohňostroja, a hra pokračuje ďalej.
S postupným zapĺňaním rostera medailami sa nám odkrývajú ďalšie hratelné lode, nové !zábavné! misie a hra tak získava náskok aj pred dnešnými hrami.

Ako "simulátor" u mňa vydržal Rogue Squadron najdlhšie a vlastne ako jediný ma chytil...
Možno je to fantastickým prostredím, jednoduchým príbehom, chytľavou grafikou, alebo len proste fajnovka pre maniakov hviezdnych vojen.

Pro: Bonusy, medaile a podobne vychytavky, hudobny doprovod, vyber stihaciek, prostredie

Proti: dnes zastaralá grafika, bez pokracovania na PC

+11

Chameleon

  • PC 90
Povedená napínavá hra, na které je vidět, že vznikala u nás.
Grafické zpracování je bezvadné, schovávání se, plížení se a hledání správné cesty a strategie je taky super. Hra nabízí různá prostředí a různé mise. Dokonce není jen jakousi "plížící" tichou záležitostí, ale občas dojde i na brutální a hodně hlasitou akci.
Chameleon je další hrou, která mě skutečně hluboce oslovila a díky napětí a atmosféře ve mě zanechala určité pocity (a ne že jen tak kolem mě proletěla a hned se vypařila).
Asi jako jediné negativum, nebo spíše zvláštní věc (která však je zásadní a bez ní by ta hra nikdy nevypadala tak, jak vypadá) je schovávání ve stínech. Ve hře se schováte do stínu, na ukazateli je znázorněno, že nejste vidět a nemusíte si pak dělat starosti. I když je nepřítel jen kousek od vás, tak vás nespatří.

Pro: Krásná grafika, různorodost, napínavý děj, povedená atmosféra.

Proti: Pozoruhodná AI v souvislosti se schováváním ve stínech.

+11

Stronghold Crusader

  • PC 90
Stronghold crusader je pokračování hry Stronghold které by se dalo nazvat jako Stonghold 1,5 protože nepřináší tolik zásadních změn oproti minulému strongholdu a někdy je také označován jako samostatně spustitelný datadisk.

První a to zásadní změna je možnost stavět hospodářské budovy jen na travnatých a úrodných místech. Jelikož nejsou obvykle u hradu vedou se o ně velké boje a nelze tedy stavět například farmu uprostřed hradu. Další změnou je kampaň která už nemá žádný příběh (pokud hledáte příběh najdete ho v historických kampaních) a je hodně těžká. Krom několika kampaní si můžete zahrát proti botům, kterých najdete ve hře asi 20. Budov oproti minulému strongholdu několik přibylo, hlavní je stanoviště arabských jednotek - k jejich najímání stačí peníze a arabské zbraně se nevyrábí.

Principy hry zůstaly nezměny, jde tedy stále o to vybudovat hospodářsky i vojensky silný hrad. Výroba zbraní či jídla zůstala nězměnana, pouze vzhled budov je upraven. Grafická a zvuková stránka je na velmi dobré úrovni. Stronghold: Crusader je pro mě perfektní a originální strategie, která si bere to nejlepší z minulého dílu a snaží se to vylepšit, což se jí velmi podařilo.

Pro: Grafika, zvuky, hudba, hratelnost, multiplayer, konečně jde hrát proti botům, arabské jednotky, editor

Proti: AI

+11

Assassin's Creed

  • PC 80
AC je podle mě hra s velkým potencionálem, který ale nebyl plně využit. Technická stránka je sice hodně dobrá, zato dělat pořád ty stejné (stejně pitomé) úkoly? Když mi dal někdo za úkol že pro něj mám sebrat vlajky tak mě to dost pobavilo, na druhou stranu neumím si představit jaké další úkoly do té hry zasadit

Těšit se můžete na 4 mšsta, jedno menší, ostatní jsou větší a plníte v nich úkoly. Do každého města se podívate vždy 3x (minimálně), pokaždé ale do jiné čtvrti. Můžete kledat rozhledny, které vám pomohou s nalezením jednotlivých úkolů či zachraňovat lidi, které obtěžují vojáci. Ti vám za to na oplátku příště pomohou a zastaví nepřátele. Není to pro hru nutné, nicméně je to ale zábavné a později se to hodí.

Jakmile získáte dostatek informácí můžete jít konečně zabít hlavního šéfa. Aby to nevypadalo že zabíjíte někoho neviného, obvykle můžete vidět jak někoho zabije, zbije apod. Jak je již několikrát zmíněno, příbšh se odehrává v budoucnoti, do středověku se vracíte pomocí stroje. Prožíváte tedy celkem dva příběhy.

Assassin's Creed mě jako hra hodně potěšila. Obsahuje českou lokalizaci (dabing), živoucí město a spoustu úkolů k plnění, které se ale boužel po čase opakují.

Pro: Český dabing, grafika, hratelnost, volnost, pohyb po městě, 2 příběhy, zajímavý loading, dobrá optimalizace

Proti: po čase se úkoly začnou opakovat, konzolový systém ukládání

+11

Fallout 3

  • PC 75
V první fázi hry jsem jásal
1.Nad ponurou postapokalyptickou krajinou která jela docela slušně i na mé herce
2.Docela pěkný začátek ve vaultu, byť byla škoda že mě odtud vyobcovali poněkud brzy
3.Docela zajímavě řešený soubojový systém (V.A.T.S.) mi docela sedl
4.Možnost naladit si radio
5.Zajímavé vedlejší questy
6.Perky juhůů
Po pár hodinách jsem střízlivěl (hrál jsem snad už někdy tuto hru aháá oblivion)
1.Rychle se expuje
2.Těch questů je nějak málo a hlavní příběhová linie mi je jasná dlouho dopředu takže žádný wau efekt z příběhu asi nehrozí
3.To rádio je nějaký otravný (poznámka zabít hlasatele)
4.Banditi jsou prasata, věší si mrtvoly v obýváku
5.A zase ta rasová (genetická nesnášenlivost)
6.Level cap 20? No to snad ne....
No a po rozlousknutí konce jsem byl rád že jsem hru dohrál a nějaký čas se k ní nebudu vracet

Pro: Graficky přítažlivé, V.A.T.S., vedlejší questy

Proti: hlavní dějová linie , (nakopírovaný oblivion, dokonce některé postavy mají stejný hlas i hlášky),

+11 +13 −2

Medieval II: Total War

  • PC 85
Po všech patchích a datadisku:
Hra mě upoutala na dlouhé hodiny do pohodlného křesílka u mého počítače.
Graficky nádherně zpracované,kolosální bitvy na které jsem byl u této serie zvyklý, pěkná hudba (zvláště pak v datadisku), jednoduché ovládání (u datadisk dotaženo k mé úplné spokojenosti) i systém tahovo - realtimové strategie to vše jsou + stránky této hry která tak více než obstojně navázala na předchozí serii TOTAL WAR

Ale kromě toho dobrého a pěkného si přinesla opět zažité neduhy.
Např:
1.Totálně tupá AI nepřátel (který není schopen mi být alespoň rovnoceným soupeřem) zapříčiní že hra trošku po čase (naučení se základních principů boje a politiky) omrzí.
2.Nedotažená diplomacie, jenž skrývá velký potenciál - škoda
3.Občasné záseky jednotek, kde jeden bojuje a ostatní mu asi drží palce a okukují.
4.Ted si asi rýpnu ale v některých věcech historická nepřesnost.

Tyto zápory mi kazily jinak pěkný pocit ze hry.Dále je škoda že chybí České království jenž bylo rozhodně celistvějším útvarem nežli Poloci, či maďaři,ale to bych asi chtěl moc.
Výsledkem je hra která neurazí, rozhodně zahřeje několik zimních večerů a určitě stojí za zkoušku.

Pro: Grafika, Celý systém kombinace real time a tahové strategie , velký počet jednotek

Proti: umělá inteligence počítače, jenž se chová jak nezbedné batole, diplomacie nedotažená do konce

+11