Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Postal III

  • PC 35
Největším zklamáním Postal 3 není ani tak hrůzné technické zpracování a absolutní nedodělanost všech základních herních mechanik, ale absence jakéhokoliv humoru. Není to směšné ani trapné, je to špatné. Dělají machry jak jsou drsní, ale je to slabota. Uwe Bolla jsem si ve hře vůbec nevšiml a když mi na konci nebylo umožněno ani zabít Usámu, tak CTKJ? Zvolil jsem si cestu dobra aniž bych vůbec věděl, že jsem si ji zvolil?! A hrát tuhle bídu znova...?

17 příběhových misí s herní dobou od 5 do 15 minut. Za nějaké tři hodiny je hotovo. Hra však není překvapivě vůbec zabugovaná, takže ji lze (na rozdíl od jiných braků) bez problémů dohrát. Herní náplň strojí taky za prd. Krev sice stříká, hlavy lítají, Dude hláškuje...mise však často končí bez jakékoliv pointy po vystřílení předepsaného počtu nepřátel. Často v momentě kdy mě jejich likvidace zrovna bavila.

Pokud při hraní stříleček často nadáváte na mizernou AI nepřátel, tak určitě třetího Postala vyzkoušejte. A uvidíte, že může být i hůř. P3 totiž disponuje jednou z nejhorších AI všech dob a je neuvěřitelné, že něco takového v roce 2011 vůbec vzniklo.
+11 +12 −1

Spectraball

  • PC 50
Spectraball mi připomněl hříčku Ballance jen s tím rozdílem, že Spectraball se místo hádanek zaměřuje zejména na přesné ovládání. Slušná grafika, příjemné ovládání, ale zásadním problémem hry, že tvůrci připravili editor, k tomu přihodili pár průměrných map ve formě kampaně a zbytek práce zůstává na hráčích. Naštěstí je tedy k dispozici velké množství dalších map od fandů, ale ty jsou velice kolísavé kvality a osobně bych si radši zahrál profesionální a odladěné mapy, než ty módařské. Pokud tedy pominu neoficiální mapy a nějaké ty minihry (u kterých stejně nevydržíte moc dlouho), herní doba se pohybuje okolo dvou hodin (pro šikovnější i méně), což je prostě zoufale málo.

Pro: slušná grafika, příjemná hratelnost, hromada stahovatelných map...

Proti: ... které ale jsou dosti kolísavé kvality, oficiálních levelů je šíleně málo, hra technicky trochu působí jako freeware

+11

Reprobates

  • PC 65
Reprobates je adventura s nádechem tajemna, která sází jednak na originální a zajímavý příběh, ale také na kvalitní grafiku, kterou disponují především postavy. Příběh Reprobates (neboli Zatracenců) představuje opuštěný ostrov kdesi v oceánu, na kterém se vyskytnou lidé, jež pocházejí z různých koutů světa, vůbec se neznají a od svojí současnosti je dělí klidně desítky let. Vlastně je spojuje jen jedno jediné - tragicky zahynuli, anebo že by ne?

Grafika Reprobates je na svoji dobu špičková a prim hrají především postavy, kterým nechybí detailnost, slušné animace, mimika obličeje a dokonce ani efekty jako například lesklost mokré pokožky. Navíc se postavy po ostrově pohybují a nepůsobí tak jen jako nehybní panáci. S tím ovšem přicházejí i úskalí, neboť když hráč potřebuje mluvit s danou postavou, která na svém předchozím "stanovišti" není, je to k vzteku, neboť to dle mnohých obvykle znamená propátrat celý ostrov. Není to ale tak strašné jak uvádějí snad všechny ofic. recenze. Pokud hráč zjistí a zapamatuje si, kdo kde bydlí, pozorně sleduje okolní dění a poslouchá rozhovory, je možné cíl hledání nalézt poměrně rychle. Dalším spílaným zádrhelem bývá skutečnost, že každý další den snímá kamera ostrov z jiného úhlu pohledu. Hráči se prý ztrácejí a nemají přehled o ostrově. Abych pravdu řekl i já byl druhý herní den překvapen a zmaten, ale pak už to nebylo tak hrozné. Stačí znát terén ostrova a rozmístění bungalovů a ztracení se nehrozí. Dolní část ostrova je jen jakýsi kruh okolo pahorku, na který se dá dostat z pláže, jež vede podél skalisek až k průrvě, která jako jediná je cestou na skály odkud se dá dojít na tři útesy, ke zvonici a na malou plážičku. Rozmístění bungalovů taktéž není složité - 4 pod pahorkem, 4 pod skálou a zbylé 2 na pahorku. Myslím, že autoři se snažili ostrov udělat jednoduchý a přehledný a to i přes změnu kamer.

Co mi přijde mnohem horší jsou mizivé vztahy mezi postavami, které by na první pohled měly hrát prim. Dalo by se čekat, že nějakých 10 lidí, kteří žijí v těsné blízkosti a obklopuje je oceán se budou poznávat, přátelit a navzájem si pomáhat. Jenomže na tomto ostrově to evidentně dost drhne. Vztahy mezi ostatními postavami ještě jakš takš ujdou a na adventurní poměry jsou dokonce poměrně dobré, ačkoli se ani jedenkrát nestane, že byste přišli do bungalovu a tam zrovna probíhal rozhovor jiných lidí. Ale vztahy Adam + ostatní dřou a to pořádně. Podstatou všeho jsou rozhovory, které jsou právě kamenem úrazu, jelikož jsou buď přímo k dané věci nebo o směšných banalitách typu - Adam: "Mácháte si nohy?", Dorothy: "Ano, dělá se mi na nich plíseň." Ani jedenkrát se nestalo, že by se mě ostatní zeptali jak jsem "zemřel" nebo z jakého roku jsem, či co se mi po nocích zdá. Právě sny by mohly být úžasným tématem, který by mohl vézt k vyprávění životních příběhů, které by sice pro děj k ničemu nebyly, ale hráč by se alespoň dozvěděl víc o těch lidech a snad by mu začalo záležet na jejich osudu. Jediný koho mi bylo líto a nad jehož smrtí jsem se pozastavil byla Danica, ale tím to haslo. I kdyby tam všichni spáchali hromadnou sebevraždu, tak mě to bude jedno, protože mi na těch postavičkách vůbec nezáleželo, ale ne proto, že bych byl necita, ale protože jsem je vlastně vůbec neznal. Zkrátka a dobře, scénárista pohřbil ohromné kouzlo a snad největší potenciál této hry.

A scénárista rovněž potopil i závěr příběhu, který zčistajasna, během okamžiku přinese vysvětlení takřka všeho, ale opět nám jaksi zapomene vysvětlit, co ostatní postavy? Nehledě na smutnou skutečnost, že ačkoli by měl závěr gradovat a hráče připoutat k židli, tak já jsem se nudil tak, až jsem nakouknul do návodu, ne proto, že bych nevěděl kudy kam, ale abych zjistil, kdy už konečně zazvoní zvonec a bude nudy konec. Něco takového se mi u Posla nebo Nibiru v žádném případě nestalo.

Co se ozvučení týče, tak to také za moc nestojí. Hudba takřka žádná, zvuky průměrné a dabing... no dabing by nebyl zase tak zlý, kdybych neměl v paměti předchozí hry od Future games, kde excelovali známí čeští dabéři. Ve výsledku to však špatné není - neurazí ani nenadchne.

Přestože se většina hry odehrává na ostrově, hráč se prostřednictvím nočním můr dostane i na jiná, vcelku děsivá místa. Prozrazovat o co konkrétně se jedná nebudu, ale nedá mi to, abych nezmínil časový limit, který je do jedné z můr povedeně zakomponovaný. Hráč najednou čelí spoustě problémů, které vesele přibývají a každý úkon spotřebuje trochu času, jež zbývá do nezdaru. Právě v této pasáži je vhodné roztočit myšlenkové pochody na ty největší obrátky a uvažovat o co nejrychlejším postupu, jinak hrozí restart. Může se to zdát frustrující, ale o to více si pak oddechnete až bude vše úspěšně vyřešeno.

Dále by neškodilo se zmínit o neotřepaném aspektu hry a to energie, kterou Adam spotřebovává při běhu a fyzicky náročných aktivitách. Následně ji může doplnit jídlem a vodou. Tato skutečnost přidává na realitě, ale nemohu jinak, než se přidat k davu těch, kteří energii odsuzují. Důvod je prostý - doplňování energie je zdlouhavý proces a v podstatě zabije veškerý čas, který hráč ušetří běháním. Kdyby doplnění energie bylo rychlejší a Adam by kupříkladu snědl na jedno posezení tolik sušenek, kolik potřebuje, aby byl plně fit, pak by to význam mělo, ale takto ne.

Reprobates nejsou špatnou hrou, vlastně jsou docela příjemným zážitkem, který však srážejí nedostatky vyplývající z originálního pojetí a stereotyp, jež s sebou přináší neustále stejné prostředí ostrova, ale to jest zkrátka nutná daň. Na Posla smrti či Nibiru to ani zdaleka nemá, ale přesto jde o kvalitní počin.

Pro: Zajímavý příběh, výborná grafika, občas napětí (noční můry)

Proti: Nelogicky splácaný a zbytečně natahovaný závěr, chudé dialogy, nevyužitý potenciál postav, energie

+11

Shrek 2

  • PC 75
Píšu komentář popaměti, je to už asi 10 let co jsem hru hrával, ale vzpomínky na ni mám veskrze pozitivní. Docela mi sice vadilo, že některé pasáže jsem musel opakovat několikrát, protože byly docela těžké, ale docela to vyrovnalo vtipné prostředí a úkoly ("jak dostat osla nahoru na skálu": prostě mu musíte postavit houpačku a shodit na jeden konec balvan), a hlavně se mi nejvíce líbil systém různých lektvarů, které si můžete koupit (samozřejmě všechno originály od Dobré víly): vzpomenu si na lektvar lásky, díky kterému se do vás nepřátelé zamilovali, ale byly tam tuším i klasičtější, jako síla, rychlost, atp.
Takže, hodnotím spíše moje vzpomínky na tuto hru, které jsou veskrze dobré.

Pro: vtipné, lektvary, možnost hrát za různé postavy, rozmanitost úkolů

Proti: některé pasáže se musí i několikrát opakovat, místy těžké (alespoň mi to tehdy tak přišlo :-D)

+11

Hrady

  • PC 80
Pro mě jednoznačně jedna z těch nadprůměrných freeware her, co kdy spatřily světlo světa a které jsem měl možnost hrát. Ačkoliv hra neoplývá příliš složitými herními mechanismy, je velice chytlavá a díky tomu jsem ji dohrál už několikrát.

Cílem hry je dobýt hrad nepřítele a bránit ten vlastní před zničením. Trochu to připomíná například takové Mravence, ale na rozdíl od jmenované hry zde nehraje štěstí takovou roli a i obtížnost je na vyšší úrovní, hlavně v posledních kolech.

Hra má samozřejmě také své mouchy, ale díky zábavnosti se nad nimi dají přimhouřit oči. Co se týče herní doby, řekl bych, že je tak akorát. Ani příliš krátká a ani únavně zdlouhavá.

Na závěr bych určitě Hrady doporučil vyzkoušet. Jsou zadarmo a věřím, že vás to chytne tak jako mě a na konci budete litovat, že už to vše končí. Naštěstí je tu několik nabízených obtížností, takže výzva pro další hraní tu určitě je. Navíc i ta nejlehčí obtížnost v posledních misích dává docela zabrat.
+11

Duty Calls

  • PC --
Toto je zámerne hlúpa hra od People Can Fly (vývojárov Painkillera). Hra slúži ako reklama na ich novú hru Bulletstorm, ktorá podľa mňa za veľa nestojí, je to tiež nudná koridorová strieľačka v Sci-Fi prostredí so zbytočnosťami, ako regenerácia zdravia, Iron Sights a upgradovanie zbraní, ktoré do old school FPS proste nepatria. Späť ale k DC, hra si robí srandu zo všetkých moderných vojenských FPS a ich klišé ako kecy o vojne, skriptované eventy, rankingy, zbytočné zberateľnosti, regenerácia zdravia a krvavá obrazovka. Aj keď to je zaujímavý nápad, hra nemá žiadnu celkovú hodnotu, zasmejete sa a hru odinštalujete.
Celkovo sa teda hra na štandardnej škále nedá hodnotiť. Niekto ju bude brať ako výstižný komentár súčasnej hernej scény, iní ako zbytočný "Attention Whoring".

Pro: Celkom vtipná reklama

Proti: Príliš prvoplánové

+11

Mars: War Logs

  • PC 60
Hra se z počátku tvářila celkem slibně a podle trailerů to vypadalo na dobrou hru. Bohužel vývojáři skončili někde na půli cesty a hra je nedodělaná.

Vezmu to ale z té lepší strany. Boj byl dobrý. Je třeba se mít pořád na pozoru, uhýbat a moc neriskovat. Stačí totiž jeden neopatrný moment a už hru načítáte. K boji vám kromě nějaké té palice dobře poslouží i hřebíková pistole, technomancie nebo výbušniny.
Pokud jde o zbraně tak se vám pod ruku dostanou hlavně různé trubky, obušky a palice které si můžete dále podle sebe vylepšit. Stejně tak je tomu i u zbrojí.
Zbraní na dálku bohužel moc není. Vlastně je to jenom ona hřebíková pistole. Upravit si jí nijak nemůžete tak zbývá jenom zlepšit si jí s pomocí dovednosti. Podobně je to i u technomancie. Když se vám zpřístupní dostanete pár schopností které už můžete v průběhu hry jen vylepšit. Nic nového si neodemknete ani v tomhle směru nejde vyrobit nic co by boj nějak ovlivnilo. To mě docela zklamalo.

Prostředí není špatné ale moc výrazných změn se člověk nedočká. Je jedno ať už jste v trestaneckém táboře, ve slumech nebo ve farmářské kolonii. Všechno to vypadá stejně.
Oblasti jsou plné větších prostranství na kterých na vás ve většině případů čeká banda nepřátel. A to opakovaně takže se nekoná žádné překvapení a souboj už předem očekáváte.

Příběh je nevýrazný. Většinou buď někam jdete a nebo bojujete. Pravda je to zabaleno do takových situací že máte dopadnout masového vraha, záchrana nebo získat od dlužníka peníze ale dojem byl u mě pořád stejný. Boj a cesta, cesta a boj. V pozadí celé hry se odehrává válka a spousta lidí má rasistický postoj vůči mutantům ale nic z toho do příběhu moc nezasáhne a neovlivní ho.

Pokud jde o strom dovedností tak nabízí celkem zajímavý výběr. Od oslepení protivníka hodem písku, zlepšení zdraví nebo tichým plížením. Nicméně i dovednosti mě dost zklamaly. Pokoušel jsem s o tichý postup mnohokrát ale skončil jsem většinou u toho že jsem odstranil pár protivníků a zbytek nakonec pomlátil. Není tu nic jako alternativní cesta která by nabízela tichý postup. Prostě se chvilku plížíte odstraníte většinu nepřátel a zbytek pobijete.
Bodu na rozdávání jsem měl dost a prakticky jsem nemusel přemýšlet nad tím co si zvolit. Jen kromě technomancerské větve vlastností jsem ze zbylých dvou získal většinu toho co jsem chtěl.

Při hraní jsem se dobře zabavil ale hra mě nijak výrazně nezaujala abych si jí opakovaně zahrál.

Pro: Boj, úprava a výroba předmětů

Proti: Nevyužitý potenciál, přímý postup, příběh

+11

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

  • PC 90
K této hře jsem se dostal relativně pozdě po vydání, což bylo štěstí, protože se jednalo o už stabilnější verzi. Dodnes s úsměvem vzpomínám, jak jsem netrpělivě čekal na češtinu, která ne a ne vyjít, takže jsem většinou mohl dojít jenom k čínské čtvrti, kde končila. Hrozně se mi líbilo, jak průběh hry ovlivňuje výběr postavy, hraní za Malkaviana nemělo chybu, hlavně během misí v Hollywoodu. Byla velká škoda, že hra měla takové technické problémy, které se jí posléze staly osudné. RPG je to ale skvělé, upírských her je málo.

Pro: Upíři, příběh

Proti: bugy, glitche a všechno podobné

+11

Command & Conquer: Red Alert 2

  • PC 90
Jo, tak tuhle hru můžu. Miluji strategie a rpg a tohle je strategie skvělá. Dodnes sním o vlastní vzducholodi Kirov v obyvatelné úpravě. Hodně mně překvapili filmečky ve hře, nutno říct že mile, pokud jsem tedy zrovna něco nutně a rychle nepotřeboval a najednou zjistil, že je radar v čudu. Celou hru jsem ale řešil dilema, jestli je lepší hrát za amíky, nebo sověty a nedořešil jsem to ani po tolika letech. Možná je to zčásti způsobeno tím, že jsem dlouho vlastnil jen placku se sověty, nicméně nukleární střela měla své výhody, pokud se poslala šikovně, nejlépe do elektráren. Nejvíc jsem měl rád ale Yuriho, i když to nebyl zrovna sympaťák, zahraný byl skvěle.

Pro: Hratelnost a Yuri

Proti: Chvílemi nevyvážená obtížnost, občas otravné vpády videovstupů

+11

Crusader Kings

  • PC --
Komentář pojmu trochu jinak, dnes už si CK1 zahraje jen málokdo, když je k dispozici pokračování. Tak čtěte na vlastní nebezpečí!
Předchůdce známé CK2 dnes asi už moc lidí nezaujme, přesto se ale v případě vlastnění starého PC jedná o skvělou hru k vyzkoušení. Žádné Total War ani Age of Empires se nekoná. Na deskovém podkladu se ale přesto odehrávají scény středověké Evropy, které hráči uvíznou v paměti víc, než kdejaké momentky z jiných titulů. Celá hra stojí na schopnostech hráče seřadit do latě ty patolízalské a rebelující vazaly. Hráč samotný může přímo ovládat jen několik vlastních lén (oblastí). Ty ostatní je potřeba rozdat dle principů feudalismu lenním pánům, zavazujícím se králi jednak odvádět nějaký ten tribut a v případě potřeby mobilizovat své vojenské družiny. Vše ostatní leží už v diplomacii, intrikách, nástupnictví v rodu, účelové svatby, války a taková kudla do zad politického oponenta nebo nevhodného nástupce-nemluvněte nespjatého s hráčovým rodem taky není k zahození. "Stát jsem já."
Středověká Evropa se utváří vlastními herními mechanismy a nic proto není nemožné. Při mém hraní za Kastilské království se kupříkladu Svatá říše římské rozpadla v rámci hned několika prvních dekád, ale jsou to především sociální vazby, které je zábavné sledovat. Vzestup a pád královských a knížecích rodů. Co může být více potupnějšího pro francouzského krále než mu uzmout korunu a udělat z něj nejníže postaveného šlechtice, zodpovědného za spravování dvou zaprděných lén plných venkovských balíků, kteří o králi předtím ani neslyšeli ?
Každá postava získává vlivem svého konání různé charakterové vlastnosti, které do značné míry ovlivňují i směřování hry. Zatímco můj první král proslul jako vykonavatel kompletní reconquisty a zemřel bez přímých potomků, pokračovatel rodu z jiné linie byl oblíbenec papeže, křižák, který nejenže dobyl téměř celou severní Afriku, ale také dosáhl maximálního úspěchu při křížové výpravě vyhlášené za osvobození Alexandrie. Velmi pobožný král, ale jak to tak bývá, i on měl své stinné stránky. Pobožní králové přece neplodí bastardy.. a už vůbec ne dva! A to ani nemluvím o středověkém blitzkriegu proti válkou oslabené Francii. Takto se přece křesťanský král nechová! V nedožitých 69 letech umírá a já se ujímám jeho společensky očištěného a rodem přijatého prvorozeného (už ne)bastarda. Nemá to lehké, ve stínu svého velkého otce. Rozhodne se tedy přízeň křesťanského světa a papeže získat po vzoru svého otce jako nový arabo-muslimo-turkobijec. Válka s Egyptským královstvím se ale nevyvíjí dle jeho představ. Postrádá taktické schopnosti svého otce a jednotky dezertují nebo umírají žízní v pouštích. Problémy říše se začnou projevovat i v králově osobním životě. Manželka, vyženěná z rodu Přemyslovců, upadá do depresí. Aby ne, když nám dala pouze tři dcery a mužský dědic nikde. Papež nesvolí. Není jiná možnost. Svátost manželského svazku nelze rozvázat jinak než dýkou. A tak se stane. Bohužel náš král postrádá nejen vojenské, ale také intrikářské schopnosti a vrah přestože svůj úkol splní, je chycen a prozradí, kdo za ohavnou událostí stojí. Král získává trait Kinslayer. Teď nás všichni členové rodu nesnáší. Nikdo si nemůže být jistý, že nebude další na řadě. A tak to má být! Krále se mají poddaní bát! Naše nová manželka, dcera Byzantského císaře rodí nějak brzo. Aha, Naše Veličenstvo si ji bralo ještě zbouchnutou od předešlého vlastník.. tedy manžela. Toho jsem taky nechal zmizet, co s hňupem, titul byzantského císaře mi zkrátka voní. Naštěstí dcera. Škoda. Zabíjení nemluvňat mi šlo bez prozrazení. Ty nestačily křičet jako moje bývalá choť. Uřvaná Češka. Konečně první syn! A druhý! Ode dneška jen byzantské princezny! Válka s muslimy ale probíhá stále špatně. Mí poddaní šlechtici mi přestávají být loajální. Odmítají poskytovat další muže na zbytečnou válku tisíce kilometrů od domova. Musím jednat rychle. Pronikám přes neutrální země těch muslimských psů až do centra posledních odbojných území Egypta na blízkém východě, vynucuji si triumfální mír a získávám titul Krále Egypta. Válka s muslimy ale negativně ovlivnila stabilitu země. Král získává trait Realm Duress. I naprosto loajální vazalové se nyní bouří. Nelze tomu předejít. K získání stability je potřeba období klidu, ale toho nelze dosáhnout za neustálých rebelií. Chybí mi vojenské kapacity a poslední loajální vazalové utíkají z potápějící se lodě. Dcera páchá sebevraždu. Jde to všechno do kopru. Jedno mě ale stále těší. Nikdo mi už nevezme triumfální rozdrcení kontingentu muslimů z Ostravy. Jak se jeden šejkovský vazal Egyptského krále dostal až na Moravu zůstává historikům záhadou. A šedé eminenci Kastilského království, davidu89 taky. Občas je zkrátka těžké to veškeré dění v Evropě sledovat.
+11

War Thunder

  • PC 95
Zde chci popsat jak se ke mně dostal opravdu kvalitní MMO F2P simulátor...

Grafika
=====
Hrál jsem World of Warplanes a WOT (World of Tanks) a obě hry jsou velmi náročné na grafiku... avšak War Thunder (dále jen WT) my běží na maximální (filmovou) kvalitu na 60 FPS, za což vývojářům pochvalu protože grafika je velmi povedená. Celkově je hra velmi dobře vyladěná a narozdíl od WOT/WOWp mi nepadá.

Garáž
====
Nebo spíše hangár za WOT nijak nezaostává, počet a rozmanitost letadel je velká navíc máte šanci poslat k zemi i mnohem silnějšího protivníka. Je zde dokonce 20 tierů. Matchmaking (rozzaření hráčů) bohužel už tak slavný není, několikrát se mi již stalo že sem na protivníka poslal malou "spršku olova" a on už padal na zem, nebo naopak protivník na mně poslal již zmíněnou "spršku olova" a já také hořel a padal k zemi.

Ekonomika
=======
Tady to je jako ve WOT, prvních pár dní to jde jako po másle ale pak už se jenom plazíte. Ale letadla si nezkoumáte, k tomu slouží levely a pak si letadlo samozřejmě koupíte. Jinak zde jsou prémiová letadla, účet apod... Ale vývojáři se z něčeho živit musí...

Posádka
======
Rozhodně zajímavěji provedené než u WOT, máte zde místo procent spec. body které můžete použít na přesnost střelby,výdrž, toleranci přetížení apod...

Verdikt
=====
Vím že to nebyla zrovna dlouhá "recenze" ale snad stačí. Je to spíše můj pohled na hru než samotná recenze.

Pro: Grafika, skoro všechno, prostě skvělá hra

Proti: Zdlouhavý "výstup" k výšším tierům

+11

Jurassic Park: Trespasser

  • PC 90
Náhodou jsem na tuhle hru narazil při procházení databáze. Zaujala mě především kontroverznost této hry – ve své době dokonce vyhrála titul největší zklamání & nejhorší hra roku, přesto se o tomto počinu zdejší uživatelé vyslovují vesměs pozitivně.

Jak to teda je?

Myslím, že běžní hráči v roce 98, kdy se na vrcholu slunily zběsilý běhačky a divoký akce, nebyli připraveni na nášup tohoto ražení. Pro 3déčkaře nuda – pomalej pohyb, špatně zpracovaná střelba, pro adventuraře zas těžký postup na ovládání a minimum textů, žádný rozhovory, odrazující Bugy.

Právě tenhle model neúspěchu v roce 98 jsem já o 15 let později hltal každou minutu hraní. O nadčasovosti této hry tedy není, myslím si, pochyb.

Příběh je skvělej. Bez zbytečnejch postav, zrad nebo přeplácanejch vedlejších zápletek, genetickejch modifikací a podobnejch kravin. Jednoduchý jak facka – dostaň se odtud – a funguje to skvěle. Atmosféra by se dala krájet.

Prostředí výborný, pralesy i trosky budov se rozhodně povedly. Na tu dobu nevídaně obrovský lokace, volnost v průzkumu. Sice zobrazovací vzdálenost dělající z 2d kulis 3d objekty je úsměvná, ale na mě dnes působila až tak trochu "pohádkově". Já jsem tento neduh hře vzhledem k roku vydání zcela odpustil.

O inteligenci nepřátel dinosaurů se nebudu rozepisovat – jsou to zvířata. Pravda někdy se i na zvíře zachová UI přinejmenším podivně, ale čert to vem.

Velmi musím pochválit hudbu. Nevím přesně, jestli to byla ta originální filmová (což by autorství připisovalo geniálnímu Johnu Wiliamsovi), ale rozhodně byla uchvacující.
Zvláště to, že hudba hraje jen v krátkých atmosférických okamžicích, zajišťuje, že si jí v žádnym případě neoposloucháte a pokaždé vyzní jak má, nikdy se neopakuje.

Náplň hry pak chválím do maxima (nemusel jsem zabít žádnýho člověka, neustálý nedostatek nábojů, logické/hledací úkoly). Potom chválím taky neuvěřitelnou volnost při řešení akčních pasáží hry. Je na hráči jak si poradí s dvěma raptory - zabít je není nutnost, někdy dokonce nemáte čím a útěk se stává atmosférickou součástí hry.

Co se nepovedlo, je ale jednoznačně ovládání. Rychlost pohybu mi seděla dobře, ale skoky jsem nedával. Skákací pasáže jsem opravdu ukládal za každou překážkou. (když jsem držel tlačítko "RUN" vůbec klávesa na skok nereagovala)

Další věc která hru kazí je neuvěřitelná náročnost při řešení logických hádanek. Není problém přijít na to jak, ale samotnej nápad uskutečnit: Poskládat na sebe 3 bedny a velézt po nich mi trvalo klidně i 10 minut a pomalu se mě zmocnoval pocit marnosti.

Verdikt: Super hra která předběhla svojí dobu! Srážky z maxima jsou jen z důvodu špatnýho ovládání a tuny bugů (chování beden, raptoři a jejich úsměvný smrtelný nehody atp.)

Nemůžu jinak než doporučit. 90%

Pro: ATMOSFÉRA, prostředí, HUDBA, příběh, nutnost přemejšlet, obtížnost, neagresivní náplň hry, Jurák…

Proti: Rozčilující nervydrásající ovládání, bugy

+11

Crystal Cave Gold

  • PC 80
Hra je pěkně udělaná, kromě hudebního doprovodu, ten se ale dá vypnout.
Náročnost jednotlivých úrovní hezky plynule stoupá.
Některé jsou tak tuhé, že jsem je zatím nesplnil.
Dřív jsem na Atari hrával velmi podobnou hru - Boulder Dash.

Pro: Hratelnost, grafika, náročnost

Proti: Hudba, hra je v podstatě kopií Boulder Dash

+11

Redline

  • PC 70
Demo tejto hry som hral z nejakého starého CD Levelu a hra sa mi hneď zapáčila, pretože ste v nej mohli ovládať autá plné deštruktívnych zbraní a mohli ste z nich vystupovať kedy sa vám zachcelo (také lineárne GTA v post-apo kabáte). Až teraz (2013) som prišiel k plnej hre a mohol ju dohrať do úspešného konca, no mám z hry skôr zmiešané pocity.

Najviac sa mi z hry páčila práve prvá misia, pretože v nej budete môcť (po nájdení tajnej miestnosti) na krátky čas ovládať motorku, na ktorej jazdil Sudca Dredd (Já jsem zákon!). Obtiažnosť hry sa mení ako sa jej zachce, no v každej misii budete plniť iné misie, takže stereotyp by nemal nastať. Posledný level ma sklamal, pretože už nebol taký bombastický ako všetky ostatné levely a ani záver nebol v štýle Jamesa Bonda nabodnutá hlava bossa Red Sixersu na tanku, ktorý som zničil WTF?!, a k tomu všetkému vám na konci v outre začne kecať nejaká ženská, ktorú ani nepoznáte.

Zbraň máte len jednu, zato budete môcť zbierať rôzne typy munície, takže sa z vašej zbrane môže stať samopal, píla, brokovnica, raketomet, granátomet, atď... Škoda, že autori do hry nedali nejaký čierny humor (zdá sa mi, že tam je len v prvej misii) a hra sa tak tvári veľmi vážne. Čierny humor by sa do hry hodil a keďže váš hlavný hrdina neprehovorí za celú hru ani jedno slovo, je to takisto škoda.

Engine hry sa mi podobal na hru Turok, no neviem, čo je na tom pravda, ničmenej nestrieľalo sa mi najpríjemnejšie, už kvôli spomínanému enginu. Na dnešných počítačoch hra trošku hapruje a zvláštne je, že na nových Windows 7 ide hra plynulejšie a vôbec nepadá ako na XPčkách, kde pri väčšom počte výbuchov a lietajúcich končatín FPS nevysvetlitelne klesá.

Najobľúbenejšia zbraň: žiadna, ľudí som prechádzal autom v štýle Carmageddon...

Pro: Autá, motorky, kanóny a všetko, čo sa v hre dá ovládať, prvá misia,...

Proti: nehovoriaci hrdina, žiadny čierny humor, posledná misia,...

+11

Operation Flashpoint: Red Hammer

  • PC 90
Třetí a v pořadí můj poslední komentář k Operaci Flashpoint. Red Hammer měl tu nevýhodu, že u nás nikdy oficiálně nevyšel. Jedni můžou namitnout, že se snažil jen vydělat peníze a u nás by si nezískal podporu, druzí (jako já) namítnou, že ukázkově doplňuje sadu OPF.

Red Hammer doplňuje předchozí datadisk Resistance a umožňuje tak hráčovi poprvé hrát za matičku Rus. Už když jsem hrál původní Flashpoint, mrzelo mě, že hra je sice pěkná, ale můžete hrát pouze za jednu stranu. I přestože protistrana má stejně bohatou techniku, tanky, vrtulníky, stejné specializace, akorát s jinými názvy a jinou vizáží Pro toho, kdo si přál (jako já) zažít i tu třetí stranu a alespoň na chvíli virutálně hájit Srp a kladivo, Red Hammer právě tohle přináší.

Hra má tu výhodu, že je obtížnost "optimálně" nastavená, tj. pokud jste odehráli všechny oficiální verze a datadisky, pak je Red Hammer právě pro Vás (pokud jste předchozí neodehráli, ani to nezkoušejte). Proč? Red Hammer staví na obtížnosti tam, kde Resistance skončila. Hra od Vás očekává veškeré předchozí zkušenosti a určitou taktiku. Nezapomenutelný je zážitek, kdy prvně dostáváte pokyny velitele týmu (s ruským přízvukem!) a to zahřeje na srdci autentičnosti.

Velkým plusem je originalita misí. Zatímco v první obsazujete coby nevítání okupanti ostrov, v několika dalších velíte týmu, který se prohání BVP-čkem a má za úkol obsadit vesnici (jo, konečně BVP, které je pouze a jenom Vaše!!!). V jiné misi jste naopak zakempovaní v centru jiné vesničky, na kterou se připravuje tuhá invaze ze strany spojenců, tudíž rychle zaminovat, připravit barikády, schovat se s těžkýma zbraněma a čekat, až se první US tanky objeví. Problém je, že jakmile zničíte první vlnu, přijde další... a pokud zvládnete i tohle, ejhle... ještě není konec a je na cestě další podpora. Pokud zvládnete i tohle, stanete se ruským vlastencem a mate zaplacenou vstupenku do...

Spetz Natz! Přesně tak. Postupně se vypracujete v profesionála s šátkem na hlavě a stanete se elitou Rudé armády. Od teď žádné mainstreamové mise, teď jste profi specialista na čisté práce. Na jednu stranu to zní jako pocta a výhoda, na stranu druhou, vrhne Vás to pár stovek metrů od vesnice, kde se má odehrát US briefing a Váš úkol je zabít 3 velitele jednotlivých okrsků, kteří se briefingu mají zúčastnit. Problém je, že jakmile přijde na akci, půjde po Vás všechno co má ruce a nohy, což je doslova celá vesnice a zdolání takové mise si žádá nesčetnou trpělivost a desítky opakování. Přesto ale, dá se zvládnout.

Jinde máte za úkol odstranit dva transportéry, které jsou schopné sestřelit protivdušnou obranu. To zvedne učitou pozornost amerikánů a ve výsledku musíte obsadit (sám!) celé letiště. Vaše věrnost vlasti stoupá a stoupá do momentu, kdy máte v jedné misi vyvraždit civilisty, což svým způsobem mění další příběh ve hře a Vaše postavení v ní.

Red Hammer je kvalitním doplňkem OPF, problém je, že je určen spíše "odchovancům" a tomu je nastavená obtížnost. Já osobně jsem se dostal prakticky na konec hry, který jsem, bohužel, přes mnohačetné pokusy, nebyl schopnej dát. Velíte jednotce a proti Vám je celý Kolgujev a to doslova. Stovky pěšátků, desítky a desítky těžké techniky a pro mě osobně, kdo tohle je schopen dát, tak je prostě borec.

Obtížnost je hodně vysoká, ale ne natolik, aby odratila i ty lepší hráče a fanoušky. Právě tady můžete zužitkovat veškeré zkušenosti, znalosti a prohánět se v BVP-čku, Shilkách nebo utíkat před spojenci, kteří ovládají teritorium, abyste pak obsadili Everon a zříceninu hradu. Tohle je tak trochu paradox, protože to dokonale dokresluje dějovou linii původního Flashopointu akorát s tím rozdílem, že teď jste protistrana Vy a teď máte za úkol dělat opak. Kdo si srovná původní Flashpoint a Red Hammer, doplní tak mozaiku, která do sebe krásně zapadá.

Pro: Originalita misí, doplnění příběhu původního Flashpointu ze strany matičky Rus. Poprvé se Vám rudá vlajka líbí víc než ta americká :)

Proti: Obtížnost, pokud nejste zběhlí, nechytáte se.

+11

Minecraft

  • PC 95
Takže, kde bych tak začal? No, především tím, že se jedná o jednu z mých nejoblíbenějších her. A to že to má tak podprůměrnou grafiku? To přece nevadí, hlavně když se dobře hraje. A hratelnost této hry je vskutku fantastická. Při shlédnutí prvního videa o Minecraftu jsem si myslel, že se jedná o prachsprostou blbou hrou s kostičkami bez absolutní špetky logiky. Omyl! Myslím si, že krychlovitá grafika této hry je její poznávacím znamením. Bez ní si Minecraft nedokážu představit.

Hra má 3 herní režimy: SURVIVAL, CREATIVE a HARDCORE.

SURVIVAL: Zde vše jede po vyšlapaných kolejích. Úplně volná krajina, několik druhů zvířat (krávy, slepice, ovce, prasata a vlci). Můžete si natěžit dřevo, z něho udělat prkna z nich tyče a za pomocí dřeva, kamenů, zlata a podobně si můžete udělat předměty jako krumpáč (dolování), sekera (na dřevo), lopata (lepší těžení písku, hlíny nebo jílů), motyka (na sázení semínek), a meč (k boji proti zombíkům a podobně). Dostal jsem se k příšerám. Každou Vám teď popíšu. První je zombie. Pravděpodobně nejlehčí na zabití. Když jich na Vás nejde třeba pět. Vypadají jak lidi, ale mají ruce vepředu. Dalším jsou kostlivci. Bez luku ho není tak lehké zabít s lukem už to tak náročné není. Z kostlivců padají kosti, šípy a XP, které Vám pomůžou dostat se na vyšší level. Dalším je pavouk, který je poměrně také lehký na zabití. S oblibou skáče. Padá z něho vlákno, ze kterého si můžete udělat prut a nebo luk. Pavouků je několik druhů. Je to obyčejný, jeskynní a také velice vzácný pavoučí jezdec (když na pavoukovi sedí kostlivec). Jedná se snad o neporazitelný tandem. Ještě jsem ho zatím nepotkal. Dále to jsou creepeři (česky syčáci), ti sice vypadají nevinně, ale opak je pravdou. Není výhodné si ho nastěhovat do domu, protože když vybouchne, dům se poroučí do nebeských výší. Padá z něho střelný prach, který můžete použít k výrobě TNT, který usnadňuje dolování. Dalším je zombie pigman, který se vyskytuje převážně v pekle. Vzácným mobem je enderman, který má černou barvu s dlouhými končetinami. Přenáší bloky a zákeřně se teleportuje. Padá z něho ender pearl. Slouží k teleportování. To je asi vše k nepřátelům. Teď vám napíšu něco o systémech. Prvním je železnice. Vyrobíte si koleje, vozík třeba s úložným prostorem a jedete. V posteli se dá spát (co jiného :D) mimochodem pouze v noci. Dále to je truhla, ve které si můžete uložit věci. V peci si můžete udělat sklo či roztavit rudy. Nebo upéct maso. Dekorace jsou třeba obrazy.

CREATIVE: Jedná se o herní režim, kde máte všechny věci z Minecraftu. Dají se ničit na jednu ránu a můžete zde i létat (což vám survival nenabídne, pokud si nestáhnete cheat). O creativu tu není moc co napsat. Survival mě bavil víc.

HARDCORE: V podstatě stejné jako Survival. akorát s nejvyšší obtížností. Hardcore jsem několikrát hrál. Bavil mě asi nejmíň.

Na konec jsem si připravil zajímavost: V současnosti existuje 174 receptů a možná i přibudou. Přesto stovku dát nemůžu, občas mi vadily bugy.

Pro: Opravdu nekonečné množství možností

Proti: bugy

+11 +12 −1

Little Inferno

  • PC 85
Hodiny které prosedíte u této hry váš určitě nebudou mrzet.
Začátek není tak věrohodný,ale když se do toho zahrajete je to sranda =)
Přicházet na nová komba,zbírat peníze a pořád dokola :)
Sice jsem nečekal že to skončí tak jak to skončí ale tato hra mě uchvátila.
Dávám dobrých 85%.

Pro: nečekaný konec,kvalitní zpracování animace předmětů

+11 +12 −1

Postal 2

  • PC 70
Všetky dostupné názory sa zhodujú v neustálom odkazovaní sa na brutalitu Postal 2 a skutočne už je tak mizivý počet ľudí, ktorí by nevedeli, že do čoho presne idú keď si niektorú z hier so séria POSTAL zadovážia. Preto sa s odstupom času (~10 rokov) pozrieme na dohratie pracovného týždňa istého Dude-a/Típka niekto z Arizonskej prd*le sveta, ako na hru, ktorá je stále krásnou ukážkou reálneho "amerického sna".

Dude v pedo-koženom kabáte vylezie zo svojho karavanu, vopchá do vreciek všetko čo by sa mohlo hodiť (a to toho fakt odnesie! žiadne limity :D) a vyráža uspokojiť rutinné záležitosti ako hlad, byrokraciu a rozmary svojej ženy, pričom každý deň je "deň blbec" kedy sa pos*rie všetko čo sa len posr*ť dá,

*tá miliónkrát počutá pasáž aká je hra brutálna, anti moslimská, nekresťanská, skazená a že v nej krv strieka všade dookola, hlavy praskajú ako vlašské orechy a s úžasom pozeráte na chrbticu cez krk umierajúcemu prostestujúcemu proti ničeniu stromov, tak, že bude aj s kolegami páliť knihy v knižnici*

Pri slobodnom prechádzaní mestom vidíte len obyčajných, miestami celkom tučných ľudí, prostitútky, políciu, ktorá vám nikdy nepomôže, nejaké tragické billboardy, ktoré sa už ani nesnažia zakryť výsmech z americkej sedľače a všetky typické budovy obyčajného mesta...

Paradise je proste miesto, ktoré by ste chceli vystrieľať a to pekné je práve to, že tu môžete. Za všetky tie rady, ktoré ste museli vystáť a počúvať pritom nadávajúcich ľudí, môžete virtuálne potrestať cirkev potom, čo vám hra naloží úprimnú situáciu kedy; [/spoiler]sa idete vyspovedať a farár sa vás spýta, či ste pri vstupe zaplatili do pokladničky. Vy poviete, že áno a on, že vám je odpustené.[/spoiler]

Kto nemá predsudky, zabaví sa proste zabaví (aj po 10tich rokoch).

Pro: nadčasový, sarkastický humor, skvelé misie, zbrane & predmety, sloboda v plnení úloh, atmosféra amerického zapadákova a všetky tie nohy, hlavy, krv, zvratky, hovna a šťanky... :)

Proti: veľmi krátka kampaň, grafické bugy, niekedy veľmi hlúpa AI

+11 +12 −1

Mass Effect: Bring Down the Sky

  • PC 70
Na tak zajímavé téma a uvedení nové rasy se mohlo BioWare víc zaměřit na příběh, než nám dát další kus šutru, kde mohlo mako přistát. Přesto má toto DLC jeden prvek, který vás dostane, a to výhled z meteoritu na blízkou planetu. Pokud vám ve vedlejších úkolech chyběla výzva, tak Bring Down the Sky je splnění vašeho snu. Doporučuji odehrát až s vyšším levelem.

Pro: nová rasa, strhující výhled, navýšení obtížnosti

Proti: málo příběhu, mako

+11 +12 −1

Umineko: Golden Fantasia

  • PC 50
Ougon Musou Kyoku, vycházejícího z podobného záměru jako Fate/Sword Dance – tedy bojové hry sloužící předně fanouškům daných vizuálních novel, překvapuje svou kvalitou, a být vydána i na západě (a před deseti lety), tak by jistě patřila mezi základní díla žánru, dnes již, na pc, ovládaného pouze free legendou M.U.G.E.N, čtvrtým Street Fighterem a překvapivě populární sérii Guilty Gear.

Obrovskou, a jde říci i u bojového žánru nejdůležitější, výhodou pro OMK je hudba, o které více u Umineko. K samotným duelům je přímo dělané, a to, v tomto případě, i zdejším fyzickým. To samé platí i pro animace a pozadí „arén“, které potvrzují pravidlo, že co na trojrozměrné bojovky ztrácí ty 2D v možnostech komb a pohybů, to vyrovnávají svým malebným zpracováním a počtem efektů zaplňujících obrazovku.

Ideální, adrenalinem nabitá, zábava na 10-20 minut, jenž jde ve stopách (technických i hratelnosti) jako psxové Darkstalkers 3 či JoJo's Bizarre Adventure.

Pro: hratelnost

Proti: (prozatím) pouze v japonštině

+11