Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nepřekvapivě také souhlasím, že Posel smrti byl občas některými prvky debilní. Viz právě nutnost ušetřit jeden náboj při otevírání té branky v dolech, aby tě o deset minut později nesežral vlk. Klíčem k vyřešení puzzlu bylo samozřejmě pravé tlačítko myši a zjištění, že zámek je zrezivělý.
Ze starých adventur mám také leccos odehráno. Např. Fate of Atlantis, Simon the Sorcerer, či Maniac Mansion: Day of the Tentacle.
@Lukaskon (02.12.2015 22:03): Šlo mi o to, že jsem si uložil hru (můj jediný save) v pasáži, kdy jsem hru už nemohl dohrát. A ačkoliv mě příběh docela chytl (jó mysteriózno, to já rád), tak kvůli tragickým adventurním mechanikám se mi nechtěla celá hra hrát od začátku. Proto jsem se ptal, jestli ten příběh stojí do konce za to :)

Ale save se na netu našel, takže konec dobrý, všechno dobré!
@BINGMAN (02.12.2015 21:51): Měl jsem pocit, že tě to moc nechytlo, a chceš to dohrávat jen z nutnosti, ale jestli je to naopak, tím líp :)
Jinak hry od UI / FG mají tradičně dosti neuspokojivé závěry. Posel není výjimkou, i když tady tomu dost pomůže pokračování. I tak ale počítej s tím, že na konci hry budeš mít nezodpovězené otázky, na které si zkrátka musíš najít vlastní odpověď v rámci toho, co ti přijde s přihlédnutím na známá fakta jako nejpravděpodobnější vysvětlení.
@Lukaskon (02.12.2015 21:38): Proč zvláštní? Příběh vypadá zatím docela dobře, ale znám spoustu her a filmů, kde se slušně rozjetý příběh nakonec zvrhl v patlaninu. A podle zdejších komentářů, kteří si na konec hry stěžují, to možná bude tento případ. Ale save jsem naštěstí našel, takže to určitě dohraju.
@BINGMAN (02.12.2015 21:04): Další díly horší - příběhově, ozvučením a atmosférou (adventurně ne). Znalost 1. dílu není vyloženě nutností, nakonec Němci řadu faktů z PS 1 překrucují, takže paradoxně o moc nepřijdeš.
Jsi zhruba v polovině hry, čili sám bys měl vědět, jestli tě příběh chytil a jestli chceš vědět, co bude dál anebo ne. Na konci druhé kapitoly mi taková otázka přijde zvláštní...
Stojí to příběhově za to, to dohrávat za každou cenu? Adventurní část je po technické stránce fakt nepovedená a teď jsem si uložil hru v pasáži, kdy jsem na mříž v dole vystřelil všechny své 2 náboje (Kdo hrál, snad ví o co jde), hrát to od začátku se mi vůbec nechce a pochybuji, že by tady někdo měl schovaný save.

A jak jsou na tom další díly? Lepší? Je nutné dohrát 1. díl?

EDIT: Tak jsem přece jenom nějaký save našel. Jdeme tedy pokračovat. Snad už to horší nebude.
@Maximus (09.10.2015 10:51): Z toho si nič nerob, veľa ľudí obsahy nečíta. Tak vás to treba naučiť :)) Inak je to ozaj prepojená trilógia, akurát po jednotke sa dej posúva o nejaký čas dopredu, zmení sa hlavný hrdina a druhý a tretí diel tvoria jeden ucelený príbeh.
@Maximus (09.10.2015 10:40): Neber si to zle, ale niekedy sa pýtaš veci, ktoré sa veľmi ľahko dozvieš z obsahu, ale z nejakého dôvodu sa ti asi nechce čítať. :) Viď - "Znalost prvního dílu je doporučena, protože pokračování navazuje na události v původní hře a obsahuje spoustu odkazů, známých lokací a postav. "
Príbeh v tejto trilógii pokračuje? či má každá hra vlastný príbeh a nie je potrebné poznať udalosti?
@veka (komentář): Neviem, aké iné adventúry si hral, keď boli horšie, ale rôzna práca so zvukom a výstavba atmosféry a dabing (ktorý mal aj v poslovi svoje muchy, hoci pár ľudí ako napr. Soukup boli fajn) je klasickým a podstatným artiklom adventúr vo všeobecnosti a nie iba niečo, čo sa vyskytlo len v tejto hre, mali to aj staré hry zo začiatku 90. rokov vrátane vykreselnia počasia.
Rozehrál jsem anglickou verzi...
Je to tím, že jsem zvyklý na český dabing, nebo je opravdu ten anglický tak... divný? :D
@ugraugra (28.11.2014 09:42): Promyslím to, zda si to zaslouží být komentářem.

@special_plan (28.11.2014 09:57): Všiml jsem si. Jistě to bude mít co dělat s tím, že angličtina je mi cizí, (ne tedy úplně, hrál jsem s anglickými titulky, ale abych rozeznal dobrou angličtinu, to ne) a s tím, že jsem nepoznal český dabing. Ale žádný hlas mi nepřišel nepatřičný ani že by zněl amatérsky. (Snad jen Samuel. Protagonista a jeho hlas byl nejhorší. Snad proto, že byl takový unylý a takový "já jsem sir a mluvím tak, abych si zachoval vážnost".)
A užíval jsem si anglický přízvuk a zmiňované postavy - Hermann, Morris, hlavní sestra v Ashburry.
Dohráno. Po úvodu, kdy mi hra padala, zlobil a zvuk se hra uklidnila a byla hodná. Jen pravidelně černala obrazovka, ale to mě zase bavilo si myškou obrazovku čistit.

Příběh mě teda zvlášť nezaujal. Při konci to bylo lepší, ale přišlo mi, že snad museli před vydáním trochu pospíchat. (Strašně rychle odbytá smrt Roberta.)
Protagonista mi byl dokonce poměrně protivný. A strašně hloupý. Podezřívá kdekoho, jen nikdy ne ty, kteří každou chvíli dávají důvod, proč je podezřívat. Ani nevěnuje pozornost svým snům.
Samuel mi pokaždé řekl, kam mám jít a co mám udělat nebo dokonce tvrdošíjně odmítal opustit lokaci, protože musí ještě něco důležitého najít, ač vlastně neví, že by měl něco najít. Navíc celá hra je nastavena, aby se člověk nemohl zaseknout. Na předměty, které půjde v budoucnu použít, lze klikat. Když jsem vybral správnou kombinaci předmětů, ale je potřeba nějaká úprava, Samuel něco oznámí. Často přímo oznámí, co se musí udělat. A k tomu, co se musí udělat, jsou předmět přímo v lokaci nebo jen ve vedlejší. Předměty mizí z inventáře, když již nejsou potřeba, zůstávají, pokud ještě budou využitelné. Také bylo skvělé, že většinou Samuel sebral pouze takovou věc, kterou věděl, nač použije. Žádné, že sbírá vše, co cestou potká a pak v inventáři při každém záseku zkouší všechno se vším. Zde jen to, co mělo smysl. A to je další plus. Ve většině případů jsou akce a kombinace logické. Mají smysl. Jde o akce, které by napadly člověka ve skutečnosti. V jiných hrách člověk musí náhodou přijít na nějakou podivnou kombinaci, aby z toho vzešlo něco, o čem teprve zpětně musí hráč přemýšlet, proč to dává smysl a proč ho mělo vlastně napadnou to zkusit. (Zahrajte si Discworld, chci vidět, jak chytíte motýla.) Celou dobu mě to vození za ručičku iritovalo, ale zároveň jsem byl za něj strašně vděčný. A to pravé tlačítko myši je pěkně pitomé. Když používám dvě tlačítka, tak ať každé má konkrétní funkci (levé - akce, pravé - popis). Několikrát jsem se zasekl jen proto, že mě nenapadlo na něco kliknout pravým tlačítkem myši. Protože se požívalo jen zřídka, protože většinou vůbec nic nedělalo a na akce většinou stačilo levé.
Robert byl nakonec parádní záporák. Což je vlastně moc zajímavé, že tu nebyl záporák jen jeden.
Konec mě překvapil. Sice mě jednou napadlo, kdo že to vše dělá, ale hned jsem to zavrhl, protože tomu nic nenasvědčovalo.
A nějaké scénaristické lapsy: krev v drtiči na větve - bez vysvětlení; zmizení Roberta několik dní před jeho smrtí - bez vysvětlení; smrt Roberta o pár dní později - bez vysvětlení; provedení obřadu - prostě přijde k oltáři, pronese magická slova a asi doufá, že to má vše vyřešit?; Williama vytáhne z okna podivná síla, pak už ale vraždí Samuel... který ale ale dokáže vysát všechnu krev - z nějakého důvodu..., pak celá to podivnost kolem Roberta; detektiv byl asi venkovský balík, kterému nic nepřijde divné, který obviní blázna, který utekl několik dní po všech těch smrtích
Užil jsem si úmrtí Samuela. Ta useklá hlava byla nejlepší. Ale rozhodně mě nenapadlo, že když myší kliknu na drát, ze kterého prská elektřina, že se ho vážně dotkne. (A pokud někomu přišlo divné, že Samuel dostal hrob, když skončil někde schovaný v podzemí, tak hrob se udělá, i když se tělo nenajde.)
Také jsem si užíval anglický dabing. Parád poslouchat tu anglickou angličtinu. A ty přízvuky cizinců. Německý - Hermann, tvrdý - Morris, kaspický - hlavní sestra v Ashburry. Vlastně si říkám, že americký přízvuk je takový obyčejný. Ostatní jsou zajímavé.
Grafika byla příjemná.
Postavy se chovaly uvěřitelně (až na detektiva a Samuela).

Kdybych ten bundle nekoupil, nelitoval bych.
@Hrdlodus (13.10.2014 21:48): Grr, já to koupil na CD z Aukro, hrál jsem to několik hodin, neukládal, vlezl do věže a též, černá obrazovka a pád. To už je tak 4 měsíce a ještě jsem neměl chuť se k tomu vrátit, mezi tím jsem ale stihl pořídit 2. i 3. díl, eh.
Ze Steamu to pěkně buguje. Každou chvíli zčerná obraz, zaskřípe zvuk a nakonec spadne.
Na Aukro se dá sehnat česká verze snad normálně, pár týdnů zpět jsem tam sehnal za asi 40Kč i s poštovným. Bohužel po asi 3h hraní bez ukládání hra spadla a tím pro mě na dobu neznámou skončila.
@Fingon (03.07.2014 14:07): Zde zcela bez většího rozmýšlení zvol stáhnutí české verze z ulozto či podobně. A zda budeš rozehrávat i dvojku a trojku není tak jasná věc, jak by mohlo zdejší hodnocení naznačovat :).
Tak koukam, ze Steam ani GOG verze neobsahuje cestinu. Whatever, tak si holt nejslavnejsi a udajne nejlepsi ceskou adventuru zahraji v anglictine. Aspon mi pak cestina nebude chybet u dvojky a trojky.
@scream2 (komentář): Nechcem byť zlý, ale v prvom momente som mal pocit, že si čítam profil hry a nie komentár a potom som si uvedomil, že je to naozaj profil hry a nie komentár...
@voltov (14.09.2013 17:36): Co vím, tak by měla fungovat na win7 úplně v klidu. Zkoušel si to třeba spouštět jako správce? Ono se to zdá jako blbost, ale hodněkrát mi to už pomohlo.
A jakou ti to hlásí chybu?