Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (18.09.2017 00:15): To s tou matkou jsem nevěděl. Ale díky tvému příspěvku jsem si taky zavzpomínal, ale mně to tehdy ještě v roce 2002 koupil tata AMD Duron 950, geforce 2 64 MB VRAM a operační paměť 128 MB RAM.

Ale divím se, že ta grafika tedy zvládala jen Payna. Ten byl totiž docela náročný a v rozlišení 1024x768 tuším, že jak jsem dal vyhlazování a všechno, tak měla geforce 2 docela solidní problémy. Mně nepřišel méně náročný než jiné hry z té doby. Ale je fakt, že když jsem dal dolů to vyhlazování, tak mi běžel naprosto hladce.

Ale rok na to už ta karta hry moc nespouštěla. Přišly první shadery a to už geforce 2 nepodporovala. Jsem pak přešel až na 9800 GT a docela skok :-)) Pak GTX 650 a teď nakonec GTX 1060.

Ale tehdy kolem toho roku 2002 procesory a grafiky hodně stárly. Teď mám core i5 4460 3,2 GHz skoro tři roky a pořád stíhá. I když si říkám, že by se to mohlo vyměnit za i7-7700K, ale zatím to kašlu :-)
16 let výročí..si pamatuju jak jsem v roce 2001 kupoval PC přes inzerát, a rozhodnutí zda ho koupit nebo ne bylo rozhodnuto jedinou věcí - zvládne hratelně demo Maxe Paynea?
Zvládlo, takže Duron 800 s integrovanou grafikou SiS 730 byl doma. Problém byl, že ta grafika kromě maxe nic moc dalšího neutáhla, takže jsem musel o měsíc později do místního Losanu pro Geforce 2 MX :)
Tady je moc pěkná retrospektiva
https://www.youtube.com/watch?v=fK5PRRITJu8
Věděli jste že hlavní záporačku hrála Sam Lakeova mamka ? :D
@Gordon (27.01.2017 02:08): Do ingramů bych chápal, že bude nedostatek munice, pokud je používáš častěji. Ale pistole a samopaly, tam se celkem divím. Já používal vesměs dvě beretty a munice bylo furt dost. Když jsem věděl, že je úroveň, kde jsou dost ozbrojení samopaly, tak jsem používal samopaly, protože jsem věděl, že ani tam nebude nedostatek munice. Ale já míval vesměs vždycky všeho dostatek. Ale dohrál jsem to tak 15x, takže je fakt, že jsem to znal i nazpaměť a věděl, jak to hrát.

Ale vím, že jak byly mise, kde jsem věděl, že přijdu o všechny zbraně, tak jsem vždycky všechno vystřílel do mrtvol. Teda hlavně ve dvojce, kde se fajně hýbaly a já krví zasral celou chodbu a posouval je tím střílením. V jedničce byly ztuhlé a nic s nimi nehlo, tak to nebyla taková sranda.
Včera jsem se díval na oiginální znění (bez dabingu) Klubu Rváčů. Už vim, kde brali autoři největší inspiraci ke stylu vyprávění příběhu.
Aha, tak to nevím, protože já zařval jen jednou až skoro úplně na konci.
@Sasakr (09.06.2016 09:56): Jeden příklad za všechny - neviditelný týpek v zatopených chodbách. Zařvi tam dostatečně mnohokrát, a týpek zmizí úplně. Tipuju, že stejně tak by to bylo s jedním viditelným týpkem.
V Amnesii byl jeden typek na celou místnost. Nějak nevím, co se na tom dá upravovat.
@Sasakr (02.06.2016 14:00): Po úmrtiach sa počet nepriateľov v daných lokalitách znižoval, prípadne sa niektorí vytratili úplne. Ale Amnesia to robí veľmi nápadne, čo som naopak čítal, hry ako Max Payne, či Resident Evil 4 to upravujú iba nepatrne, ale stále mierne upravujú. Teda pokiaľ je to pravda. Myslím, že sa to spomína aj v tomto videu, ale už si to nepamätám.
@Kwoky (31.05.2016 22:00): Jedině jako možnost volby, rozhodně nemám chuť, aby se mi hra kvůli vlastní neschopnosti zjednodušovala (naopak mám rád ten pocit, když se to po xtém pokusu (a pár sprostých slovech:)) pořádně naučím a ten obtížný úsek konečně zvládnu sám a bez pomoci).

A v Maxovi imo nic takového stejně není.
@Walome (31.05.2016 21:49): v LEVELu taky často psali kraviny:).

Já jsem si ničeho nevšiml, pokud tam něco takového je, pak v hodně nepatrné podobě (na rozdíl třebas od Amnesie), každopádně je to tak či onak imo debilní prvek, který bych do žádné hry natvrdo necpal.
@John Mirra (31.05.2016 21:47): v LEVELu psali, že to tam je, auto aim tam je (ale teda jde vypnout) a jelikož si nemůžeš na začátku zvolit obtížnost, dodnes věřím tomu, že to tak funguje - ale důkazy nemám :)
Max Payne je pro mě ukázkou toho, jak na první pohled tupá střílečka, je ve skutečnosti úplně něco jiného. V podstatě od začátku do konce hráč jen zabíjí a zabíjí. A přitom o tom ta hra vůbec není. Dodnes nemůžu pochopit, jak se jim to podařilo.
Zduř. Nevím jestli se to tu už někdy neřešilo, nicméně nevíte, jestli vyšla nějaká kniha o Maxi Paynovi? Nemyslím ten komiks ke trojce (ten mi přijde špatnej), myslím přímo knihu. Řekl bych, že by přepis her mohl být dost dobrý.
Navíc dvojka má velkou výhodu, když se s tim člověk nemaže tak se dá hra sfouknout do 5 hodin :).
@Red (07.03.2016 14:29): až na ten drobnej rozdíl, že v jedničce se hýbe zpomaleně i Max, kdežto ve dvojice je furt stejně rychlej, čímž vzniká ta výhoda zpomalení času :)

Mimochodem perlička - když hra vyšla, měl jsem starou grafárnu a při bullet timu mi nezežloutl obraz. S novou grafárnou už jo a to jsem koukal jako vrána :)
Jednička a dvojka jsou herně prakticky totožný až na to že zpomalení času se dobíjí ve dvojce automaticky.
@mvp23 (07.03.2016 12:32): Je to jasné, teď dám South Park a pak bude Max Payne. Když už vím, do čeho půjdu a vím jak si Payne stojí, možná se mi dvojka bude hrát líp nebo totálně otráví :-)
Já začínal na demu jedničky, které jsem hrál pořád dokola a dokola :) Pak jsem se dostal k celé hře a přišla mi docela fajn... (a to jsem se jedničce původně vysmíval jako trapné parodii na Matrix :))

A po pár letech přišla dvojka a ta mě teda srazila ze židle (viz můj komentář a avatar :))

Trojku jsem hrál nedávno a teda jako... meh... dobrá hra, ale špatný Max Payne :)
Se mi vybavilo jak jsem furt dokola hrál demo, kde byl tutorial a šlo tam neustále respawnovat enemáky :) stačilo to ke štěstí na několik hodin.
Dvojka má hodně fajn atmosferický začátek, ale pak spadne celkem rychle do docela tuctové béčkové akce (byť s dost sympatickými postavami, zvlášť hlavní záporák je hodně fajn:)) a to procházení některých lokací dokola je taky docela otrava. Jedničku mám o něco raději, byť ji též nepovažuji za nějaké top terno.

Jinak jsem si při hraní obou dílů říkal, že za tak moc lineární level design by se nemusel stydět ani kdejaký CoD:).
Hm tak koukám, že to tu má každej jinak. Mě dvojka bavila víc než jednička. Technicky dokonalá a příběhem víc na zemi než jednička. Ale mě se dost líbila i trojka :D