@Rapier (10.03.2020 12:48): Steam čas je zkreslený, reálně to bude tak 30hod. ostuda to není, jen mě zajímalo, jaxe ti to povedlo :-)
Diskuze
Rapier nenapsal, že strávil 15 hodin přeskakováním plotu, než si všiml druhé cesty :D
Jinak koment fajn, sice nějak nechápu to vyzdvihování skákání, co si snažím vzpomenout, tak mě nepřijde, že bych tam skákal nějak extrémně moc nebo tak, abych nad tím musel vůbec přemýšlet. Ale taky jsem čekal horší hodnocení :D
Oceňuju, že si na ty problémy chtěl přijít sám.. já už bych vztekle hledal walkthrough, pokud z nějakýho designerského brainfartu není zjevné řešení problému..
Jinak koment fajn, sice nějak nechápu to vyzdvihování skákání, co si snažím vzpomenout, tak mě nepřijde, že bych tam skákal nějak extrémně moc nebo tak, abych nad tím musel vůbec přemýšlet. Ale taky jsem čekal horší hodnocení :D
Oceňuju, že si na ty problémy chtěl přijít sám.. já už bych vztekle hledal walkthrough, pokud z nějakýho designerského brainfartu není zjevné řešení problému..
@Garret (10.03.2020 11:48): ano já vím je to ostuda. Steam mě ukazuje rozehráno 22. Ledna a odehraný čas 36 hodin.
No co jsem tam dělal, místy se vztekal, místy se kochal, místy bloudil a hledal postup jak dál (nejdelší zásek jsem měl s tou potvorou co zobe u raketového motoru který ji poté spálí na uhel, furt jsem chodil tam a zpět přes ní, až jsem pochopil, že abych se dostal dál musím se SEHNOUT a páčidlem rozbít kryt mříže abych mohl dolů po žebříku) .. jsem prostě casual gamer každým coulem.
No co jsem tam dělal, místy se vztekal, místy se kochal, místy bloudil a hledal postup jak dál (nejdelší zásek jsem měl s tou potvorou co zobe u raketového motoru který ji poté spálí na uhel, furt jsem chodil tam a zpět přes ní, až jsem pochopil, že abych se dostal dál musím se SEHNOUT a páčidlem rozbít kryt mříže abych mohl dolů po žebříku) .. jsem prostě casual gamer každým coulem.
@Garret (10.03.2020 11:48): řekl bych že tam má Rapier napočítané ty herní seance, jak to hrál před lety :-)
@Garret (10.03.2020 12:25): ja psal obecne, ne konkretne strilecku. Ale treba Halo sveho casu jsem hral urcite kolem 30-40 hodin, na nejvyssi obtiznost.
@Charllize (10.03.2020 12:21): prosimtě, řekni kterou lineárání střílečku si hrál 70 hodin...?
@Rapier (10.03.2020 07:38): to chce klid, to jen mladi a neklidni na speedu to prolitnout za chvilku. Ja tohle mam taky, nekde pisou ze hra je maximalne na 25 hodin a ja ji pak hraju 70. Nevim kde je chyba, ale myslim si o tom ledacos :)
36 hodin je fakt velký extrém i poloviční doba je delší... ja napoprvé měl nějakých 12 hodin, na podruhé asi 8.5 hodiny... 36 je masakr :D
@Garret (10.03.2020 11:48): Já se se vším strašně crcám, ale hrál jsem to lehce nad 15. A to bych klidně tak dvě, tři hodiny srazil.
@Rapier (komentář): 36 hodin? co si tam dělal? :-D
@Rapier (komentář): "Half-Life je na dnešní poměry velmi dlouhá hra" Ne, dříve hry nebyly delší, to jen my jsme je neuměli hrát.
@Rapier (komentář): No takhle vysoké hodnocení jsem nečekal. Zdál ses mi mnohem kritičtější než já a nakonec o 15% víc. HL2 je podle mě lepší, tak se máš nač těšit.
@Tarhiel (09.03.2020 08:10): Black Mesu nevlastním, nemohu sloužit. :)
Nakonec ten Xen byl snadnější a stravitelnější než jsem čekal. Ale úplně easy to nebylo, hlavně ten přerostlý krab mi dal zabrat. Pravda, toho skákání jsem si užil požehnaně ale za 30 hod už to umím i poslepu. Steam mě ukazuje dohráno za 36 hod. :)
Na konci nechybí klasické klišé o to kdo co a jak, vlastně když nad tím tak přemýšlím, celý HL je vlastně solidní vykrádačka filmů/seriálů nebo knih. Třeba takový headcrab je kopie z Vetřelce... ale nutno dodat, že na zábavě to neubírá. :)
Nakonec ten Xen byl snadnější a stravitelnější než jsem čekal. Ale úplně easy to nebylo, hlavně ten přerostlý krab mi dal zabrat. Pravda, toho skákání jsem si užil požehnaně ale za 30 hod už to umím i poslepu. Steam mě ukazuje dohráno za 36 hod. :)
Na konci nechybí klasické klišé o to kdo co a jak, vlastně když nad tím tak přemýšlím, celý HL je vlastně solidní vykrádačka filmů/seriálů nebo knih. Třeba takový headcrab je kopie z Vetřelce... ale nutno dodat, že na zábavě to neubírá. :)
@Rapier (08.03.2020 23:19): Po rozobraní na atómy by si si potom mohol zahrať Black Mesu - som zvedavý, čo by si na ňu povedal :)
@Rapier (08.03.2020 23:19): Ten nepriateľ sa volá Gonarch a je to v podstate starý vyvinutý headcrab.
Poslední dvě kapitoly a mám to za sebou. Porazit toho opancéřovaného pavouka či co to bylo, bylo nakonec jednodušší než jsem čekal. Stačilo pár dobře mířených ran z revolveru z blízky (cca 12) a bylo po něm. Žádné výbušniny, granáty, energetické zbraně, atd. to vše bylo naprosté plýtvání municí. :)
Až to dohraji určitě napíšu komentář ve stylu: Nebyl jsi v Rusku tak neraď (rozuměj: nehrál jsi a nedohrál HL1 tak mlč). :)
Jasně že HL je sci-fi, jen to Valve jde o mnoho lépe na matičce Zemi, na tom Xenu je to utrpení mladého Boháčka. :)
Vydržte na komentář, pak se do mě pusťte, protože Vám tuto tzv. žijící legendu rozeberu na atomy, doslova. :)
Až to dohraji určitě napíšu komentář ve stylu: Nebyl jsi v Rusku tak neraď (rozuměj: nehrál jsi a nedohrál HL1 tak mlč). :)
Jasně že HL je sci-fi, jen to Valve jde o mnoho lépe na matičce Zemi, na tom Xenu je to utrpení mladého Boháčka. :)
Vydržte na komentář, pak se do mě pusťte, protože Vám tuto tzv. žijící legendu rozeberu na atomy, doslova. :)
@Tulareanus (08.03.2020 12:05): +1
Jsem měl za to, že sci-fi nemusí nutně znamenat emzáky a cizí divnosvěty.
Jsem měl za to, že sci-fi nemusí nutně znamenat emzáky a cizí divnosvěty.
@Bursoft (08.03.2020 11:47): historii samo znám, ale mluvím o propojení těch světů v příběhu
@Bursoft (08.03.2020 12:20): A je ti tedy jasný, že portál sem, portál tam, dá se projít... je jen ten koncept a veškerou omáčku ohledně backstory a univerza dodalo to valve? Že to z toho mohli udělat klidně i fantasy hru ve středověku?
@Gordon (08.03.2020 12:05): Ne nemíchám. Bavím se o konceptu..
@hanak_v_exilu (08.03.2020 11:51): Ono obecně mě citadela vždy fascinovala, jako koncept je to v podstatě živoucí objekt. Onen rozhlas, co slyšíš i ve vysílačkách vojáků je ve skutečnosti uměla inteligence Citadely a v první epizodě můžeš slyšet, jak je její hlas rozbitý a zmatený, naopak v druhé epizodě pěkně dostaně na chladnosti.
Mimochodem hlas Citadely namluvila žena, co namluvila i GLaDOSe.
Mimochodem hlas Citadely namluvila žena, co namluvila i GLaDOSe.
A to pred Xenom odkedy nie je sci-fi?
@Bursoft (08.03.2020 11:47): To ale mícháš koncept a příběh, dvě odlišné věci.
@Bursoft (08.03.2020 11:47): Architektura Citadely je boží. Na to jsem fakt čuměl s otevřenou pusou.
@SavageCZ (08.03.2020 10:44): Tak zase je nutný říct, že Portal nevymysleli ve Valve, ale přebrali to z nějakého studentského projektu. Nicméně zrovna HL2 je ukázka, že sci-fi umí perfektně.
@Rapier (08.03.2020 09:52): ... protože spojení HL a Portal je totální odpad co se SF konceptu týká. Sním či bdím?
@Rapier (08.03.2020 09:52): To ale má být divný. :) Sci-fi je naopak věc, kterou Valve má v malíku.
Tak jsem včera v noci překonal sám sebe a začal konečně ten Xen. Ehm no, skákání už jsem si zvyknul, vypadá to tam fakt divně. Nějak ty 3 závěrečné kapitoly zkousnu. Stejně si myslím, že to Valve měli utnout na matičce zemi, sci-fi jim moc nejde.
@Cobot (21.02.2020 15:13): Ano, je to p90 a použivají jí přesně z toho důvodu, proč je používají HECU. (hodně nábojů, obratné) Ale ve Stargate původně měli taky MP5, až Oneil ve studiu přesvědčil ostatní, že P90 bude lepší, protože pro sci-fi seroš působí víc futuristicky.
@H34D (21.02.2020 14:32): tak jo, tak jsi mě jako zkušený googlista přegooglil. :) No vida, skutečně existuje!
@Garret (21.02.2020 14:38): :D
Tak na MP5 a asi i jiné SMG se granátomet nedává. I když na ně jdou přidělat picatinny lišty a tak by to teoreticky nějak asi zbastlit šlo. Policejní jednotky by mohli chtít používat flasbang nebo slzák.
Jinak ve Star Gate taky používaj vojáci SMG. Tuším to je P90?
Jinak mě se zas naopak ten skin M16 líbí. tu MP5 jsem rád neměl. Ale hlavní přínos toho reskin packu jsem viděl v uniformách securiťáků a hlavně vědců, kteří díky němu dost prokoukli.
Tak na MP5 a asi i jiné SMG se granátomet nedává. I když na ně jdou přidělat picatinny lišty a tak by to teoreticky nějak asi zbastlit šlo. Policejní jednotky by mohli chtít používat flasbang nebo slzák.
Jinak ve Star Gate taky používaj vojáci SMG. Tuším to je P90?
Jinak mě se zas naopak ten skin M16 líbí. tu MP5 jsem rád neměl. Ale hlavní přínos toho reskin packu jsem viděl v uniformách securiťáků a hlavně vědců, kteří díky němu dost prokoukli.
tady řešíte MP5 a granátomet... zkoušeli jste si někdy máchat s páčidlem tak rychle, jako to dělá Gordon? to páčidlo není podle skutečnosti!
@MCZ (21.02.2020 14:00): Jo, to je asi pravda (vojáci), nicméně i vojáci můžou mít MP5. :) Jak jsem psal, při zásahu ve vědecké základně mi to přijde logičtější než M16.
@Rapier (21.02.2020 13:22): Já si nebyl stopro jistý, ale udělal si klasickou chybu začátečníka, když ses mě pokusil přegooglit. :) Našel jsem zmínky, že granátomet na MP5 je možný v některých edicích zbraně. Např.
books.google.cz/books?id=TaWqCwAAQBAJ&pg=PA4&lpg=PA4&dq=mp5+grenade+launcher&source=bl&ots=8a6N48gLX4&sig=ACfU3U1jQkkHYoVM0Fnc1Y-98ox7bhD18A&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwi38Om-3-LnAhVS3aQKHV1yDME4ChDoATAGegQICRAB#v=onepage&q=mp5%20grenade%20launcher&f=false
nebo
https://www.thefirearmblog.com/blog/2010 ... oyal-malaysian-navy/
@Rapier (21.02.2020 13:22): Já si nebyl stopro jistý, ale udělal si klasickou chybu začátečníka, když ses mě pokusil přegooglit. :) Našel jsem zmínky, že granátomet na MP5 je možný v některých edicích zbraně. Např.
books.google.cz/books?id=TaWqCwAAQBAJ&pg=PA4&lpg=PA4&dq=mp5+grenade+launcher&source=bl&ots=8a6N48gLX4&sig=ACfU3U1jQkkHYoVM0Fnc1Y-98ox7bhD18A&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwi38Om-3-LnAhVS3aQKHV1yDME4ChDoATAGegQICRAB#v=onepage&q=mp5%20grenade%20launcher&f=false
nebo
https://www.thefirearmblog.com/blog/2010 ... oyal-malaysian-navy/
@H34D (21.02.2020 10:40): "A proč podle tebe vypadají jako armádní vojáci?" Protože Opposing Force? Byť (už) to není úplně Valve kánon, asi by neautorizovali vývoj datadisku, který situaci interpretuje tolik odlišně a v něm je jasně dané, že jde o vojáky.
Jinak teda, mně ten model M16 nelíbí, připadá mi tak nějak nepatřičný. Bez ohledu na to, zda je to reálné nebo ne, MP5 je pro mě taková signature HL1 zbraň.
Jinak teda, mně ten model M16 nelíbí, připadá mi tak nějak nepatřičný. Bez ohledu na to, zda je to reálné nebo ne, MP5 je pro mě taková signature HL1 zbraň.
@H34D (20.02.2020 22:43): H&K MP5 opravdu neumožňuje připevnit granátomet. Jiné H&K hračičky ano. Ale to nevadí, je to 3D akční walking simulátor/hopsačka. Policejní jednotky by asi fakt neházeli obranné/útočné granáty a nepoužívaly hračičky jako těžké kulomety, granátomety, apod. to je čistě armádní výzbroj.
Všivák má pravdu, HECU vypadají čistě jako armádní vojáci, rozhodně ne jako policejní zásahové jednotky. Ostatně zmiňují to i na HL1 wiki odkaz
The Hazardous Environment Combat Unit, often abbreviated as HECU, is a fictional United States Marine Corps Special Operations Unit featured prominently in Half-Life and its expansions.
Všivák má pravdu, HECU vypadají čistě jako armádní vojáci, rozhodně ne jako policejní zásahové jednotky. Ostatně zmiňují to i na HL1 wiki odkaz
The Hazardous Environment Combat Unit, often abbreviated as HECU, is a fictional United States Marine Corps Special Operations Unit featured prominently in Half-Life and its expansions.
@Všivák (21.02.2020 08:23): A proč podle tebe vypadají jako armádní vojáci? I naše zásahovka někdy nosí maskáče, nemusí to být muži v černém jako ve filmu. Při nasazení bojových sil do vědeckého komplexu mi přijde MP5 jako logická volba, protože nechceš prostřílet zdi a rozstřílet při tom chemikálie a civilisty nebo kolegy za zdí.
Je pravda, že M16 taky nemá moc dobrou průraznost, např. neprostřelí betonovou zeď (na rozdíl od AK47) ale nehodí se tolik do malých uzavřených prostor, protože na krátkou vzdálenost se při nárazu můžou ty lehké projektily tříštit a opět zasáhnout nežádoucí cíle.
Dále třeba při boji s živými objekty má MP5 lepší zastavovací účinek, M16 ti může prostřílet třeba 10x střeva a ty v tom adrenalinu můžeš být stále schopen boje.
Je pravda, že M16 taky nemá moc dobrou průraznost, např. neprostřelí betonovou zeď (na rozdíl od AK47) ale nehodí se tolik do malých uzavřených prostor, protože na krátkou vzdálenost se při nárazu můžou ty lehké projektily tříštit a opět zasáhnout nežádoucí cíle.
Dále třeba při boji s živými objekty má MP5 lepší zastavovací účinek, M16 ti může prostřílet třeba 10x střeva a ty v tom adrenalinu můžeš být stále schopen boje.
@Všivák (21.02.2020 08:23): jojo, titulky by byly fakn, klidne i v ajine, ale casto jsem pres nejaky hluk poradne neslysel, co rikaji... ale chtel jsem zkusit puvodni verzi no...
@H34D (20.02.2020 22:43): Ano, ale v rukou armádních vojáků (nevypadají jako zásahová jednotka), jako byli ti v Half-Lifu, vypadala zvláštně. M16 se k nim hodí víc.
@S4TW (20.02.2020 23:22): Source má výhodu, že do něj jdou nahrát český titulky. Jinak je dost odfláklý.
@S4TW (20.02.2020 23:22): Source má výhodu, že do něj jdou nahrát český titulky. Jinak je dost odfláklý.
tak dohráno podruhé, pořád pecka hra, tentokrát jsem nehrál Source, ale klasickou verzi a úplně v pohodě... pocit ze střelby je hodně fajn, ale o to horší je skákání, takové to dokluzování, tomu jsem nepřišel na chuť po celou dobu a díky tomu se skákání stalo dost otravným... final bosse si pamatuji těžšího, ale ty jeho teleporty jsou pěkně otravné :-)
MP5 poskytuje ideální palebnou sílu, používají ji zásahové jednotky nejen v ČR. Výhodou je 9mm munice, která není tak průrazná, takže minimalizuje riziko postřelení nežádoucích cílů přes zdi. Dále je MP5 lehká, kompaktní a dost přesná na krátké vzdálenosti. Je to typická zbraň pro SWAT a pokud vím, je to jediná SMG, která skutečně umožňuje připevnit granátomet.
@Gordon (20.02.2020 18:55): Tak M16 z granátometem dává větší smysl, než MP 5 s granátometem.
@koudy_cz (20.02.2020 00:41): +1
Jinak jak tvrdí Všivák.
Já si myslím, že výjojáři asi chtěli více výbušnin do hry, a tak ho připevnily na SMG. Také se to ale může zakomponovat do loru tak, že HECU jednoduše potřebovali pro své určení větší palebnou sílu (kterou SMG jednoduše neposkytne) při zachování mobility ve stísněných prostorách, stejně jako se dá vysvětlit Urban (Mětská) kamufláž místo pouštní, kde je důvod pro jejich viditelnost hráčem ale může se to brát tak že prostě black mesa je tak trochu město. Ono především to tehdy byl taky slušnej pixelart při tehdejším rozlišení.
Jinak jak tvrdí Všivák.
Já si myslím, že výjojáři asi chtěli více výbušnin do hry, a tak ho připevnily na SMG. Také se to ale může zakomponovat do loru tak, že HECU jednoduše potřebovali pro své určení větší palebnou sílu (kterou SMG jednoduše neposkytne) při zachování mobility ve stísněných prostorách, stejně jako se dá vysvětlit Urban (Mětská) kamufláž místo pouštní, kde je důvod pro jejich viditelnost hráčem ale může se to brát tak že prostě black mesa je tak trochu město. Ono především to tehdy byl taky slušnej pixelart při tehdejším rozlišení.
@koudy_cz (20.02.2020 00:41): Nové skiny zbraní a modelů postav přinesl Blue Shift.
@jvempire (16.02.2020 14:52): já taky nechapu co pořád všem na tom xenu tak vadí
Pro mne to byl vstup do vesmíru jaký neznám a ještě jsem předtím nikdy neviděl. A skákání je pohoda, vždyť skacete celou hru, tak tady to už musí být hračka pro všechny. Náhodou ty trampolíny jsou sranda.
Mne to vždycky přišlo jako parádní zakončení celé hry. Skok do úplně jiné "dimenze".
Jinak ten skin zbraně M16 ten tam je kvuli source verzi? Tu jsem asi nikdy nehrál. V původní hře bylo SMG a mělo granatomet, který samozřejmě na něm nedává úplně smysl, ale taky to prostě mohla být silné modifikovaná zbraň pro potřeby HECU.
Pro mne to byl vstup do vesmíru jaký neznám a ještě jsem předtím nikdy neviděl. A skákání je pohoda, vždyť skacete celou hru, tak tady to už musí být hračka pro všechny. Náhodou ty trampolíny jsou sranda.
Mne to vždycky přišlo jako parádní zakončení celé hry. Skok do úplně jiné "dimenze".
Jinak ten skin zbraně M16 ten tam je kvuli source verzi? Tu jsem asi nikdy nehrál. V původní hře bylo SMG a mělo granatomet, který samozřejmě na něm nedává úplně smysl, ale taky to prostě mohla být silné modifikovaná zbraň pro potřeby HECU.
že teda budu mít zásek zrovna na tom, že neotevřu vrata, jak se jede tím vozítkem v tunelu, to se za sebe teda fakt stydím :-)... vůbec mě prostě nenapadlo k nim dojít a otevřít je, celou dobu lítam tam a zpět a hledám nějaké tlačítko či páčku... chjosef.... jinak mě překvapilo, jak rychle hrou zatím projíždím, pamatuji si to trochu delší, jsem někde v půlce a zatím 4 hodinky... možná ta druhá půlka je náročnější nevím, ale v Source verzi jsem měl 12 hodin :-)
@Rapier (16.02.2020 14:49): Je to mezidimenzionální svět, kde se protkavají entity z různých realit, můžeš si ho představit jako plynného obra s kamennými kontinenty létajíc mezi lehkých a těžkým plynem. Podle mě je to vymyšlené správně exoticky. Laidlaw je genius.
@Rapier (16.02.2020 14:49): Vidíš já nejsem zrovna fanda HL, raději mám i tebou zmiňovaný Unreal, ale Xen mi vlastně nikdy nevadil :-)
Tak koukám, že ty létající potvory jsou kopií potvor z Duke Nukem 3D. Proboha kdo vymyslel ten Xen?! Něco mě tu vykládejte o tom jak je Unreal nerealistický. Co ve Valve hulili za matroš když tohle vymysleli? Tohle bude zkouška mé trpělivosti. :)
@Rapier (13.02.2020 20:14): To jsem dělal taky. Co to šlo, tak jsem používal ty mimozemské sršně nebo co to bylo, abych šetřil munic (hlavně do vysavače) a nakonec jsem jí měl mraky :-)
@Gordon (13.02.2020 20:12): njn, to jsem celý já. Celou hru si ty lepší zbraně syslím na horší časy až zjistím, že už jsem ve finále. :) Všiml jsem si, že tam nechávám kupu munice.