@Red (30.07.2023 07:10): jde vypnout jejich agresivita. Jsou furt ve hře, ale nejdou ti po krku.
Diskuze
@Red (30.07.2023 07:10): autoři vytvořili anketu, kde se hráčů ptali, jak monstra vnímají a jestli by chtěli mít možnost je vypnout. lid promluvil a v pozdějším patchi byla tahle možnost přidána
@danny21 (26.07.2023 08:07): Ta monstra jsou tam strašně důležitá, ale ne jako překážka. Každá z těch "příšer" má svůj vlastní tragický osud. Slouží jako prvky environmentálního vyprávění. Je to dost něco jiného než Alien. Strach tady nemá jít z toho, že tě můžou bouchnout (Frictional Games tradičně hráče nezabíjí). Strach pramení z jejich existence. Z přemítáním nad tím, že to byli kdysi skuteční lidi, kterým byla odepřena možnost zemřít a jsou navěky uvězněni v hrůze a bolesti.
Hele, nejde ty monstra vypnout? Mám dojem, že jsem to nĕkde četl. Nějaký naháněčky špatně snáším.
@danny21 (26.07.2023 08:07): Tu Amnesii si dej, je to atmosférické až strašidelné
@boovol (26.07.2023 00:28): Taky jsem si říkal, že bez těch monster by to bylo lepší, byly tam jen pro efekt. Amnesii jsem nehrál, ale chystám se, tak uvidíme ... Jinak 100 lidí, 100 názorů, asi mi to úplně nesedlo, naopak od toho Aliena :-)
@danny21 (komentář): Ta monstra mi přišla celkem zbytečná, jako by se nechtěli či neuměli zbavit dědictví Amnesie. Zato ten zbytek mi přišel famózní, od krásně hutné atmosféry osamělosti někde na oceánském dně až po zjištění, kdo vlastně jste, vše završeno přesilným finále.
ani freesync nefunguje jak ma, vidim ze s OpenGL si nebudu rozumet, doufam ze neni moc her co na tom bezi :(
AMD chysta nejaky mega update pro OpenGL ale jen pro windows 11 2H2, pekny ulet, kvuli tomu abych si zahral funkcne hru na OpenGL musim instalovat windows 11?
AMD chysta nejaky mega update pro OpenGL ale jen pro windows 11 2H2, pekny ulet, kvuli tomu abych si zahral funkcne hru na OpenGL musim instalovat windows 11?
@USER47 (15.07.2022 00:12): uz sem dosel co to dela, je to bidna AMD Radeon optimalizace s OpenGL api, zkratka ten driver je spatne optimalizovany, takze musim zkouset ruzne varianty aby to bylo hratelne, napr. u full driveru me vubec nejde behem hry spustit ovladac abych se podival jestli funguje FPS limit, kdyz jej po ctl+R nahodim okamzite me spadne hra a mys se zasekne a je neovladatelna. Musim pouzivat minimalni driver v kombinaci s MSI Afterburner. Tady by se me hodil ten konverter DXVK s tim rozdilem ze misto DirectX prevadi API do Vulkanu z Open GL... je neco takoveho? nikde nic nemuzu najit :(
@USER47 (15.07.2022 00:12): totez co tady mam https://forum.frictionalgames.com/thread-31479.html
Nepamatuju si, že bych měl jakýkoli problémy se stabilitou. Pokud je to pro tebe "další hra, která padá", ověřil bych, zda to není nějakej problém v PC - teploty, zdroj, paměti, nějaká pojebaná windows instalace atd...
dpc to neni mozne dalsi hra ktera pada, tentokrat me z niceho nic vypne obraz a black screen a musim restartovat pc, mam to normalne z GOGu verzi,mate nekdo taky takovy problem? Ale az z niceho nic to zacalo, predtim sem normalne hral a nic
da se nejak vypnout ten otravny motion blur ktery je hned od zacatku hry? prej by to melo byt jen kdyz sem zraneny ale ja to mam at nastavuju co chcu porad hned jak zacinam na te posteli. To by mel mit kazdy snad nebo ne?
@JohnCZ (komentář): Pěkný komentář. Souhlasím s autorem ohledně vyspělosti díla. SOMA mi přijde jako první dospělé dítko Frictional Games, ačkoli tento můj názor postrádá dostatečný vhled, protože jsem vyjma SOMY hrál jen Amnesii. Nelze popřít, že SOMA je mnohem méně děsivá než legenda o ztrátě paměti a co jsem si všiml, některé hráče to i zklamalo. To ovšem nebyl můj případ. Stejně jako JohnaCZ se mi zdejší filozofický příběh a úchvatná atmosféra opuštěných prostor základny nesmírně líbily. SOMA je takový ten zvláštní typ hry, kdy máte po dohrání pocit, že jste trochu jiný člověk než na začátku.
Pokud si někdo myslí, že tristní úroveň českých překladů v Deus Ex: Mankind Divided je v rámci herní produkce výjimkou, tak vás můžu ujistit, že čínské nápisy jsou na tom v západních počítačových hrách úplně stejně. Člověk by si myslel, že u jazyka s nejvíce rodilými mluvčími na světě by si toto pohlídat mohli.
@Najlvin (29.04.2020 09:47): Už jsem to rozehrál s titulky. Razím pravidlo že tu angličtinu chci alespoň poslouchat a trochu ji dostat do hlavy :)
@morlun (28.04.2020 10:46): Počkej si na český dabing. Nebo na internetu je též celkem zdařilý slovenský dabing do téhle hry ;-)
@rom62 (28.04.2020 10:27): Koukal jsem na to, ale psalo to že je to pro verzi 1.0, takže to byla ta neaktuální. Už mi pomohl JohnCZ, ale i tak děkuji.
Nemá někdo češtinu u sebe na disku? Já vím že je tady odkaz na webovky mrazíka, ale pro stažení je třeba být registrovaný, což se mi ale nedaří (nezobrazí se captcha), a když jsem psal na jejich mail tak taktéž bez odpovědi.
Tiež musím potvrdiť, že hra mala celkom nezáživný úvod, inak pecka :)
Na epicu zdarma..kdo nehrál, napravit!
@Frank Underwood (23.10.2019 16:55): Doprčic, já vždycky zapomenu, že to je jen na pc. To není zvykem...Už jsem to doporučoval klukům z PD Games, který hrajou na PS :-D Je to zvláštní, že úplně vynechali konzole.
@Korbitch (23.10.2019 16:46): o tom jsem neslyšel, vypadá to zajímavě. Ale není to na xbox, snad to tam vydají.
@Frank Underwood (22.10.2019 19:54): Jestli máš pro strach uděláno, dej si The Beast Inside.
Koukám na Amnesii ale to prostředí hradu...no, zkusím to. Díky za tip.
Xbox – Amnesia kompletní v bundlu bývá za dorbou slevu ve slevách. Samozřejmě tam je to všechno kompatibilní.
Amnesia podle mě na xbox bude, starý Penumbry asi ne.
@USER47 (22.10.2019 12:26): dokonce dvě? No tak to je skvělá zpráva. Snad budou podobně kvalitní. Koukal jsem zde na databázi že udělali ještě pár her dříve, ale ty asi nejsou na xbox one.
Myslím že připravujou dokonce dvě hry, ale nevím o tom že už by k nim byly dostupný nějaký detaily. Nečekal bych nic razantně odlišnýho od jejich dosavadní produkce.
18 plusek? Děkuji za vřelé přijetí, to jsem ani nečekal. Mimochodem neví někdo něco co dalšího Frictional připravují?
Tak dohráno, musím říct, že jakkoliv to mělo hodně pomalý a poměrně nezáživný rozjezd, postupně se z toho stala solidní jízda. Gameplayově je to sice hodně osekané, nicméně příběh je vyprávěný a dávkovaný opravdu solidně a závěr se hodně povedl.
Docela mě překvapilo, jak je hra rozdílná oproti prvnímu traileru. Vlastně od té doby, co jsem viděl tenhle, jsem si o hře již více informací nezjišťoval, pročež mě její finální podoba poměrně překvapila. Byť jsem stále čekal, že se možná něco z onoho traileru ve finální hře objeví.
Docela by mě zajímalo, jak by tenhle koncept dopadl, vypadá to skoro jako jiná hra, jakkoliv základní stavební kámen bude asi podobný/stejný.
Docela mě překvapilo, jak je hra rozdílná oproti prvnímu traileru. Vlastně od té doby, co jsem viděl tenhle, jsem si o hře již více informací nezjišťoval, pročež mě její finální podoba poměrně překvapila. Byť jsem stále čekal, že se možná něco z onoho traileru ve finální hře objeví.
Docela by mě zajímalo, jak by tenhle koncept dopadl, vypadá to skoro jako jiná hra, jakkoliv základní stavební kámen bude asi podobný/stejný.
Zhruba od půlky hry (tj. tak cca od těch Theta laboratoří) to vážně konečně začíná mít ten správný "Frictional" feel:). Rapidně se zlepšil level design (místo lineárních koridorů už přeci jen trochu "větší" nelineární lokace), monstra už dokáží trochu potrápit (třebaže ono omráčení byl prostě imo blbý nápad a lehce tak vyváznete z většiny konfliktů- určitě bych ocenil nějaký hard mód, kde toto není obsaženo), atmosféra rovněž vzrostla (začíná se z toho stávat opravdu už trochu horor), navíc příběh se postupně vybarvuje... jinými slovy, konečně to začalo být celkem zábavné :). Zjednodušené je to tedy pořád až na kost, adventuření tu prakticky už není, ale přinejmenším to začíná být konečně zajímavý walking simulator/horor. Byť bych jistě ocenil přinejmenším propracovanější survival prvky/nebezpečnější nepřátele (třebas mj. hlídání příčetnosti a energie do baterky byly dobré nápady v předchozích jejich hrách a určitě by se dalo vymyslet ještě něco dalšího, místo naopak osekávání o tyto prvky). Takhle mnohokrát působí spíše otravným dojmem, než nějakou větší překážkou.
Nechápu, proč se autoři rozhodli pro tak nudný a nezajímavý úvod, resp. cca celou první polovinu hry, při které jsem měl už pomalu chuť s tím seknout... ale jak se zdá, možná by to byla chyba.
Nechápu, proč se autoři rozhodli pro tak nudný a nezajímavý úvod, resp. cca celou první polovinu hry, při které jsem měl už pomalu chuť s tím seknout... ale jak se zdá, možná by to byla chyba.
@M.a.t.t. (20.08.2019 10:00): Nepřijde mi, alespoň ne z hlediska hratelnosti... zatímco v Penumbře či Amnesii jsem už velmi záhy musel řešit všemožné logické úkony. Soma je už několik hodin opravdu jen oním walking simulátorem, pokud se něco rapidně nezmění, tak nemám důvod si myslet, že je něčím více než Machine for Pigs...
Amnesie není komplikovaná hra, ale nabízí alespoň nějakou hratelnost ;). Ze Somy byla odebrána nutnost si hlídat energii do baterky, ubyla nutnost hlídat si příčetnost, inventář a používání itemů v podstatě neexistuje... lokace jsou veskrze velmi lineární (snad jen toulky pod vodní hladinou jsou menší otevřené prostory, ve kterých ovšem skoro nic není) a nenabízí možnost/nutnost vracet se do předem navštívených, opravdu mi tyhle prvky více evokují Machine for Pigs ...
U nepřátel vidím zatím jediné plus a to je to, že mohou hráče opravdu zabít (s nutností vrátit se k poslednímu savu) a není tu autoheal. Na druhou stranu při zásahu hráče jen omráčí a ten má následně možnost se lehce vytratit... je to o něco lepší jak Machine for Pigs, ale rapidní rozdíl to není, celé je to hrozně jednoduché, nějaký hard mode by bodl. Ale je možné, že se dočkám ještě nějakých obtížnějších protivníků či složitějších pasáží... uvidíme.
Už v první Amnesii mi vadilo určité zjednodušování co se nepřátel týká (tj. po zabití hráče po čase zmizí), řešil jsem to loadem starší pozice. Ale pořád to byla solidní adventura. Soma jde s tím zjednodušováním ještě dále a stává se z ní už prachsprostý walking simulátor s občasným proběhnutím kolem nepřítele, což mě nesmírně štve. Samozřejmě nejlepší z hlediska hratelnosti byla z té trojice imo Penumbra, která se ještě nesnažila brát nějaké přehnané ohledy na casual hráče a nijak zbytečně nezjednodušovala hratelnost, přesto se však nedá říct, že by byla kdovíjak složitou hrou. Imo třebas perfektně vyvážený gameplay, ale Amnesia až na ty nepřátele zase taky příliš nezaostávala.
A nemůžu říct, že by mě (zatím) ani ten příběh táhl dopředu, zatímco v Amnesii/Penumbře jsem hltal každý nalezený zápisek a opravdu mě zajímalo, co se na onom místě vlastně stalo/děje, v Somě ti téměř vše osvětlí velmi záhy po střetnutí s Catherine, poté už místo odhalování nějakého tajemství, máš jediný cíl dostat se pryč, jak v nějakém béčkovém akčním thrilleru. Do toho sice jsou lehce dávkovány informace o tom, co se vlastně stalo, ale už to nějak moc nepůsobí. Samozřejmě doufám ještě v nějaké příběhové zvraty. Ale zatím nacházím vesměs jen generické nahrávky o evakuaci, opravdu nic, co by mě nějak vystřelilo ze židle. Je to celé takové nijaké, nezajímavé, nudné, vůbec to na mě nepůsobí. Pořád čekám, kdy se to rozjede a začne to trochu táhnout... pravda, že zatím nejsem tak daleko, takže prostor tu samozřejmě ještě je.
Amnesie není komplikovaná hra, ale nabízí alespoň nějakou hratelnost ;). Ze Somy byla odebrána nutnost si hlídat energii do baterky, ubyla nutnost hlídat si příčetnost, inventář a používání itemů v podstatě neexistuje... lokace jsou veskrze velmi lineární (snad jen toulky pod vodní hladinou jsou menší otevřené prostory, ve kterých ovšem skoro nic není) a nenabízí možnost/nutnost vracet se do předem navštívených, opravdu mi tyhle prvky více evokují Machine for Pigs ...
U nepřátel vidím zatím jediné plus a to je to, že mohou hráče opravdu zabít (s nutností vrátit se k poslednímu savu) a není tu autoheal. Na druhou stranu při zásahu hráče jen omráčí a ten má následně možnost se lehce vytratit... je to o něco lepší jak Machine for Pigs, ale rapidní rozdíl to není, celé je to hrozně jednoduché, nějaký hard mode by bodl. Ale je možné, že se dočkám ještě nějakých obtížnějších protivníků či složitějších pasáží... uvidíme.
Už v první Amnesii mi vadilo určité zjednodušování co se nepřátel týká (tj. po zabití hráče po čase zmizí), řešil jsem to loadem starší pozice. Ale pořád to byla solidní adventura. Soma jde s tím zjednodušováním ještě dále a stává se z ní už prachsprostý walking simulátor s občasným proběhnutím kolem nepřítele, což mě nesmírně štve. Samozřejmě nejlepší z hlediska hratelnosti byla z té trojice imo Penumbra, která se ještě nesnažila brát nějaké přehnané ohledy na casual hráče a nijak zbytečně nezjednodušovala hratelnost, přesto se však nedá říct, že by byla kdovíjak složitou hrou. Imo třebas perfektně vyvážený gameplay, ale Amnesia až na ty nepřátele zase taky příliš nezaostávala.
A nemůžu říct, že by mě (zatím) ani ten příběh táhl dopředu, zatímco v Amnesii/Penumbře jsem hltal každý nalezený zápisek a opravdu mě zajímalo, co se na onom místě vlastně stalo/děje, v Somě ti téměř vše osvětlí velmi záhy po střetnutí s Catherine, poté už místo odhalování nějakého tajemství, máš jediný cíl dostat se pryč, jak v nějakém béčkovém akčním thrilleru. Do toho sice jsou lehce dávkovány informace o tom, co se vlastně stalo, ale už to nějak moc nepůsobí. Samozřejmě doufám ještě v nějaké příběhové zvraty. Ale zatím nacházím vesměs jen generické nahrávky o evakuaci, opravdu nic, co by mě nějak vystřelilo ze židle. Je to celé takové nijaké, nezajímavé, nudné, vůbec to na mě nepůsobí. Pořád čekám, kdy se to rozjede a začne to trochu táhnout... pravda, že zatím nejsem tak daleko, takže prostor tu samozřejmě ještě je.
@Isair (20.08.2019 06:03): Až na to, že SOMA má skutočne bližšie k štýlu prvej Amnesie od rovnakých tvorcov (ktorá mimochodom taktiež nebola neviem ako náročná záležitosť s komplikovanými adventúrnymi úkonmi). Nepriatelia predstavujú ako celok určite väčšiu prekážku ako v A Machine for the Pigs, kde ťa snáď ani nemôžu zabiť, pokiaľ nie si vyložene nešikovný, no z úvodu sa to tak nemusí javiť. No a z menovanej trojice hier je príbeh určite najlepší, respektíve najlepšie vyrozprávaný.
Teda, říkal jsem si, jak si spravím po Machine for Pigs trochu chuť něčím od Frictional a jaké rozčarování bylo, když jsem po několika hodinách hraní zjistil, že ono je to skoro to stejné. Lineární walking simulátor bez hádanek, jen s těmi nepřáteli se ve hře střetnete dříve než jsem čekal, ale opět jako v případě Machine for Pigs jsou jen velmi jednoduchou překážkou. Nechápu, k čemu je ve hře inventář, když máte beztak pouze jeden item, celé je to (stejně jako Machine for Pigs) zdebilizované až na kost, jestli je tohle směr, kterým se Frictional vydal, tak s jejich případnými dalšími hrami asi už nechci mít nic společného. Gameplay je asi pro mě holt důležitým a pouhopouhé držení šipky vpřed a naleštěná grafika mi nedostačuje.
Ještě nechci dělat předčasné závěry a počkám si, jak zaujme příběh, teď jsem v "Thetě", ale je to vážně celkem nuda. Tohle se fakt až příliš podbízí casual, mainstream hráčům.
Tématika je docela dobře zvolena, na druhou stranu, pokud někdo viděl Krajní Meze, tak asi příliš nepřekvapí (tam podobnou "problematiku" řeší hnedle několik dílů).
Ještě nechci dělat předčasné závěry a počkám si, jak zaujme příběh, teď jsem v "Thetě", ale je to vážně celkem nuda. Tohle se fakt až příliš podbízí casual, mainstream hráčům.
Tématika je docela dobře zvolena, na druhou stranu, pokud někdo viděl Krajní Meze, tak asi příliš nepřekvapí (tam podobnou "problematiku" řeší hnedle několik dílů).
Ty příšery jsou tam opravdu otravné a imho to celkem kazí. Docela lituju, že jsem si nedala variantu bez nich.
Na GOGu zdarma, tak hybaj "nakupovat"
https://www.gog.com/news/winter_sale_get_soma_for_free
https://www.gog.com/news/winter_sale_get_soma_for_free
@Korbitch (19.11.2017 13:08): je to volitelné. můžeš si je tam nechat, když chceš...
@Korbitch (19.11.2017 13:08): Nie, úplne obyčajný walking simulator.
Takže co? Teď je z toho něco jako Portal?
@Kwoky (19.11.2017 10:14): "klidné" tempo té hře sluší více. nepřátele jsou tam navíc, otravují a nejsou implementováni moc šikovně
@Garret (19.11.2017 06:34): "klidně" - doslova :)
@Bellerofontes (18.11.2017 22:24): paráda. teď si to klidně zahraju znova...
Má někdo rozumné vysvětlení pro tu představu o kontinuitě? Vzhledem k tomu, že spustila vlnu sebevražd, mi nepřipadá jako zrovna přesvědčivá. Zabít se je přeci od počátku marná snaha; na Arše se nachází moje kopie, jejíž cesta se s tou mou rozchází od okamžiku provedení skenu.
@mazar1234 (08.04.2017 16:18): jj, v podstatě jo. Proto mi ten film vždycky připadal krapet hloupej, že si tam ty postavy libovaly v tom jak jsou nesmrtelný, přičemž ale ve skutečnosti vždycky chcíply permanentně a akorát oživla jejich kopie jinde, což už jim ale jaksi bylo k ničemu.
Ale jinak to bylo zábavný béčko :)
Ale jinak to bylo zábavný béčko :)
@Paul (08.04.2017 14:31): Vlastne to fungovalo rovnako ako v tom filme so Schwarzeneggrom kde kopirovali obsah moygu do tzch klonov.
@Laurona (08.04.2017 13:26): Simonovo vědomí se vždy zkopírovalo, takže to původní zůstalo tam kde je, zatímco nové vzniklo na novém místě. Takže neumřel, to jeho poslední já za které hrajeme zůstalo dole v pekle, a nová kopie kterou hrajeme posléze se objevila na arše...a ten si ani neuvědomil, že vlastně odsoudil svou předchozí kopii zůstat na zemi. Je to depresivní i uplifting závěr zároveň..relativně :)
@Paul (08.04.2017 13:07): Jo konec se mi taky líbil. To, jak vypustili Archu do vesmíru a Simon zůstal tam kde je - úplně jsem cítila tu narůstající paniku a bezmoc(zajímalo by mě jestli pak umřel - a následně se ocitl na té arše- nebo tam Simon zůstal a já se převtělila do té kopie Simona - co myslíš?)...pak na mě ještě zapůsobilo, jak se na sebe podíval do zrcadla a zjistil, jak opravdu vypadá.
@Laurona (08.04.2017 11:37): gratuluju! Taky si to časem dám znovu a zkusím ten mod. Atmosféru to trochu změní, ale neřekl bych že zhorší. Že byl ten závěr úžasnej ? :) Já si jen poslechnu ten song u závěrečných titulků a goosebumps po celém těle.
@Paul (11.03.2017 13:36): Tak jsem to dohrála. Příběh byl fakt super. Díky vynálezci módu jinak bych to fakt nedala :D A i s tím módem to nebyla tak úplně procházka růžovou zahradou. Překvapilo mě, že si monstra umí otevřít dveře a moc příjemné zjištění to nebylo :D Ale jinak dobrý. Jsem ráda, že jsem se překonala a dohrála to :)
@Laurona (11.03.2017 13:26): no tahle skladba by tomu dodala ještě úchylnější atmosféru, tak nevim :)
@Paul (11.03.2017 13:18): Nebo si k tomu pustím melodii z letošní hry z DH masters kterou jsem slyšela nespočetněkrát :D to by mohlo zabrat..
@Laurona (11.03.2017 13:15): musíš si říkat "nic mi nemůže ublížit, nic mi nemůže ublížit, nic mi nemůže ublížit" :)