@hanak_v_exilu (16.04.2023 23:41): Samozřejmě, máš pravdu. Ovšem podobný typ levelů by měl být vybalancovaný, i sebelepší schopnosti ti nebudou k ničemu, když třeba nebudeš mít dost munice.
Diskuze
@leebigh (16.04.2023 23:25): Tak "dá" se dohrát ledacos. Dohratelná mapa je taková, která má dosažitelný východ a nemá bugy zabraňující dohrání. A to se dá vyzkoušet ve verzi bez monster. Zbytek je o schopnostech.
@Tarhiel (16.04.2023 22:24): Nechápu tento designérský přístup, očekával bych od autora, že si alespoň ověří, že jeho mapa se dá vůbec dohrát. Podobné zběsilé slaughter festy jdou mimo mě,
@leebigh (16.04.2023 20:42): Zrejme nie, na začiatku videa hovorí, že autor tú mapu ani nedokončil (obtiažnosťi vôbec neupravujú počet ani lokáciu enemy spawnov).
Jenom by mě zajímalo, jestli to dohrál samotný autor :-D
@Charllize (15.04.2023 18:08): Hehe, zrovna jsem tady přišel, abych tu vložil tento odkaz. Je to impressivní. :)
My o vlku :)
https://m.youtube.com/watch?v=4PP6iqrgIM ... Bsb2sgc2F2ZWxlc3M%3D
Sice ne na UV, ale stejně :)
https://m.youtube.com/watch?v=4PP6iqrgIM ... Bsb2sgc2F2ZWxlc3M%3D
Sice ne na UV, ale stejně :)
@Karasman (14.04.2023 07:06): Jo, působí to to dost smrtelně, rozhodně :)
Pocitam ze dal jak za ty schody bych taky nedošel, trpělivost atd, ale někdy to vyzkousim, je to super .
Pocitam ze dal jak za ty schody bych taky nedošel, trpělivost atd, ale někdy to vyzkousim, je to super .
@Charllize (13.04.2023 19:33): Drsný, to musím taky někdy zkusit. :)
@Charllize (13.04.2023 19:33): Bez smrti to určitě nejde. Kdysi jsem se díval na decinův stream živě, jak pořád loadoval ale to byl ten první blind run). Za sebe můžu říct, že i když jsem se Dooma něco napařil, tak jsem nebyl schopný dát ani ty první schody s impama.
To bych i někdy zkusil. Zajímalo by mně jestli to někdo prošel bez smrti :)
https://m.youtube.com/watch?v=8t5wxTQnsVo&t=691s
https://m.youtube.com/watch?v=8t5wxTQnsVo&t=691s
Megawad Corruption pro DII. Je stále aktualizován. Můžou se v něm vyskytovat ještě chyby. Nová verze GZDoom by jej měla načíst. Designem by se mělo jednat o obtížné mapy.
Pár nových megawadů, které mi padly na Doomworldu do oka.
Machete - Valis - Obojí 32 levelů. Mělo by jít v GZDoomu, případně PrBoomu+.
Blue Age jsem loni absolvoval skoro k závěru, ale počty nepřátel byly moc vysoké. Kombinace grafických rozšíření mi způsobovaly pokles plynulosti, takže se vyplatí hrát jen v čistém portu.
Machete - Valis - Obojí 32 levelů. Mělo by jít v GZDoomu, případně PrBoomu+.
Blue Age jsem loni absolvoval skoro k závěru, ale počty nepřátel byly moc vysoké. Kombinace grafických rozšíření mi způsobovaly pokles plynulosti, takže se vyplatí hrát jen v čistém portu.
Pokud se bavíte o verzích, není lepšího videa, než: https://www.youtube.com/watch?v=f5zyhC11hzQ
@Matthias (01.01.2023 19:12): To bych tak úplně netvrdil. Ps1 verze používá základ z jaguaru ale nakonec vypada o dost jinak. Je tamnější a má i úplně jinou hudbu, i nějaká unikátní monstra, rozmístění nepřátel a pokud se nepletu Jaguar verze měla asi jen 24 levelu oproti těm cca 60 co má ps1 verze.
@Charllize (01.01.2023 17:53): Ve skutečnosti se jedná o Atari Jaguar verzi, kterou vzali a předělali pro Playstation s téměř žádnýma změnama. (aspoň, co se týče levelů, monster, hudby, etc.)
(+ jsou tam nějaký věci ze Sega Saturn verze..)
(+ jsou tam nějaký věci ze Sega Saturn verze..)
@Charllize (01.01.2023 17:53): Áno, to je on.
V PS1 verzi Dooma Hell Knight je. Jestli si to tedy správně pamatuji :)
I když samozřejmě spis pro zajímavost, ta ps1 verze je takový mišmaš jednicky a dvojky dokupy kde se v jednom kuse hraje cca 60 levelu. Ale mám dojem ze Hell Knight se tam vyskytuje i v levelech z Doom 1. Je to takový ten hnědý sudokopytnik co hází zelený firebally ??
I když samozřejmě spis pro zajímavost, ta ps1 verze je takový mišmaš jednicky a dvojky dokupy kde se v jednom kuse hraje cca 60 levelu. Ale mám dojem ze Hell Knight se tam vyskytuje i v levelech z Doom 1. Je to takový ten hnědý sudokopytnik co hází zelený firebally ??
@special_plan (01.01.2023 02:13): V pohodě, no stress :)
@Londo Mollari (01.01.2023 01:47): Pravda, nějak se mi to po ránu v hlavě popletlo.
@special_plan (01.01.2023 01:28): Hell knight se v Doom 1 nenachází. Pouze Baron of hell.
První díl se neodehrává pouze na vesmírné základně. Doom II má 32 levelů. Levely nepůsobí jako "mírně upravené levely z prvního dílu". Doom II obsahuje novou zbraň, novou grafiku a hudbu (ale chápu, že tady to myslíš tak, že technologicky se to nikam neposunulo). Hell Knight je nepřítel z prvního dílu.
Pokud si někdo přečte popisek, dozví se toho o hře víc (a bez faktických chyb). Proto máš ode mě mínus.
Pokud si někdo přečte popisek, dozví se toho o hře víc (a bez faktických chyb). Proto máš ode mě mínus.
@Karasman (31.12.2022 21:16): Opraveno. Skutečně? OK, opravím to, abych hře zbytečně nekřivdil. :-D
@Malignus (komentář): Těch nových neprátel je víc, než jen Arch-Vile, např. Revenant, Mancubus, Arachnotron a další. A oprav si "pochibuju" :D
@Londo Mollari (27.10.2022 12:26): Je to jasný, já začínal právě tou jedničkou, která byla snad první hrou, co jsem na PC hrál, taková hra má pak svý místo na vrcholu skoro jistý :) Ale máš pravdu, že když jsem některý série začínal nějakým pozdějším dílem a pak treba zkusil nějaký předchozí, či první, tak to nikdy nebylo ono, je to logický. I když zrovna u těch Doomů těch rozdílů není úplně tolik, hlavně ta dvouhlavňovka :)
@Londo Mollari (komentář): Stopercentne súhlasím! :D
@Tarhiel (27.10.2022 13:52): Dík :). Pro mě je Doom 2 top, pro jiného ne a to je na tom to krásné :)
Btw zkouším Thy Flesh Consumed a bez dvouhlavňovky to prostě není ono.
Btw zkouším Thy Flesh Consumed a bez dvouhlavňovky to prostě není ono.
@Londo Mollari (komentář): Pekný komentár :)
Akurát s posledným odstavcom nesúhlasím, lebo to vyznieva, že tie spomínané hry sú v čomsi horšie od Dooma II, čo si nemyslím, ale to je asi tak všetko.
Teraz mám chuť si to nainštalovať znova, spolu s GZDoomom a nejakým tým map packom :D
Akurát s posledným odstavcom nesúhlasím, lebo to vyznieva, že tie spomínané hry sú v čomsi horšie od Dooma II, čo si nemyslím, ale to je asi tak všetko.
Teraz mám chuť si to nainštalovať znova, spolu s GZDoomom a nejakým tým map packom :D
Já hrávám dvojku vždy na Ultra-Violence a dvojhlavňovka je pro mě má hlavní zbraň. Dokud jsou náboje, tak všechno kosím s ní. Snad jen u nejsilnějších bossů přepínám na raketomet nebo BFG.
já měl vždycky nejradši plasmu...
ale v Doomu jsem vždycky používal všechny zbraně krom pistolky.
ale v Doomu jsem vždycky používal všechny zbraně krom pistolky.
No za mne teda když jsem Doom 1 i 2 dohral na předposlední obtížnost tak jsem tedy ty brokarny taky používal nejvíc :)
@rikuhahl (27.10.2022 12:22): Možná to je chyba :). Já na akční hry nikdy neměl moc buňky, tak jsem rád, že s brokárnou mi to jde tak nějak samo. Ale od třetí obtížnosti výš bych se určitě nechytal. Ad jednička - možná, kdybych na ní začínal, viděl bych to jinak. Teď už se to ale nedozvíme ;)
@Londo Mollari (komentář): A neukazuje to tvoje takřka bezvýhradné používání dvouhlavňové brokovnice, že to je chyba autorů, že tě nenutí používat i další zbraně? K čemu tam pak jsou? Je ale pravda, že těžší obtížnosti celý arzenál prověří dostatečně ;) Jo a já mám radši jedničku ;)
@PRIVATE MARTIN (29.06.2022 00:50): Pro mě jsou tyto porty tak nastejno. Komunita vyvíjí wady pro různé porty, takže jich používám více. A v minulosti se mi stalo, že v jednom portu něco šlo blbě a jiném už ne. Ale mně se obecně PrBoom+ hodně líbí. Dále PrBoom+ má více možností vzhledu HUDu, což je celkem podstatné.
usegamma doporučuji v configu nastavit na 3.
Další megawad pro Doom II, též podporující source port PrBoom+ v.2.6.2. Mnou ověřeno. Pár map jsem přešel. WAD se mi líbí. Mapy jsou na omezeném prostoru, ale průchody hýří originalitou a nepřátelé solidní výzvou. 512 Linedefs of VR celý dohrán. Byl moc fajn. Všech 32 levelů. Jeden moc pěkný ve Wolf3D hávu. Ke konci notně obtížné, co do průchodu a sbírání cenné munice. Herní doba asi sedm hodin. O nějaké ty secrety jsem se snažil. Mapy jsou menší, ale o to propracovanější.
Cením si, že mě to chytlo.
usegamma doporučuji v configu nastavit na 3.
Další megawad pro Doom II, též podporující source port PrBoom+ v.2.6.2. Mnou ověřeno. Pár map jsem přešel. WAD se mi líbí. Mapy jsou na omezeném prostoru, ale průchody hýří originalitou a nepřátelé solidní výzvou. 512 Linedefs of VR celý dohrán. Byl moc fajn. Všech 32 levelů. Jeden moc pěkný ve Wolf3D hávu. Ke konci notně obtížné, co do průchodu a sbírání cenné munice. Herní doba asi sedm hodin. O nějaké ty secrety jsem se snažil. Mapy jsou menší, ale o to propracovanější.
Cením si, že mě to chytlo.
@PavelU (28.06.2022 22:07): Je to v niečom lepšie ako GZDoom?
Vyzkoušen port PrBoom+ v.2.6.2. Letošní verze. Podporuje i klasický OpenGL režim. Jen je nutné to nastavit. A spuštění je přes PrBoom.exe. Starší verze na to měly GLBoom.exe. Ten tam již absentuje, ale valí to pěkně. Jde to i s Pal-Plus.WAD na ztmavení barev obrazu.
Kompatibilní wad např. tento. Pět plných epizod ke The Ultimate DOOM.
Kompatibilní wad např. tento. Pět plných epizod ke The Ultimate DOOM.
@PavelU (27.06.2022 22:24): Akurát tam chýba brokovnica. Masakrovať impov bez brokády, to je ako chytať ryby triezvy. :D
@PRIVATE MARTIN (27.06.2022 22:12): Jo. vypadá to pěkně. Protože je to celý nastylizovaný do podoby Wolfensteina 3D :)
Omniwolf - zbrane z Wolfa 3D v Doomovi.
Zvláštne kombo, ale nejak sa mi to páči. :D
Zvláštne kombo, ale nejak sa mi to páči. :D
EX INFERIS - 31 Maps Megawad. Doporučován GZDoom. Autor na tom pracoval 8 let. Slaughter zaměření, ale prý to tak zpočátku nepůsobí. Pro mě je podstatná ta estetika designu map, která jako by vypadla z oka Good Morning Phobos - (2017) wadu. A to jsem vynechal revizi z roku 2021. Už první obrázek z Ex Inferis značí cit pro detail. A mapy velké či obrovské. V té první přes 300 protivníků. Tvůrci se na Doom scéně letos opravdu činí.
@Tarhiel (24.04.2022 19:18):
Také tak. Už ze Stalkera a podobných her jsem naučený se vším šetřit a čekat na tu správnou příležitost, kdy něco cenného použít. Takže jsem to ke konci měl podobně, jako Ty. Měl jsem šest lékárniček (spousty jsem jich kvůli šrotu prodával) a plně vytuněné všechny zbraně a také kolem tisícovky ve šrotu. Ale než jsem dorazil k hlavní bossačce, použil jsem jen jednu lékárničku a celou dobu jsem chodil asi s patnácti životy, než jsem někde našel prášky nebo jídlo. Věděl jsem, že se mi ty lékárničky budou ještě hodit. A když bych se vyléčil, tak bych ztratil ostražitost, jak se tak znám. Takže jsem se raději snažil o dokonalé načasování útoků a nějak jsem to s tak nízkým zdravím k závěrečnému souboji přežil.
Tak vidíš, já úplně zapomněl, že ten kufřík mi předával právě Smiley. Pamatoval jsem si tu scénu s kufříkem, ale že mi ji předával on, to jsem úplně vypustil. A nevzpomněl jsem si na to, ani když mi to potom v Downtownu připomínal. Tak asi má chyba. Ale ono těch dojmů, co jsem v každé scéně vnímal, bylo strašně moc a tohle jsem očividně vypustil. Příště na to budu myslet.
Vím, že se kolem Atheny točí celá hra. Vždyť už v úvodní pasáži tam je o ní zmínka, ale teď už věřím tomu, že jsem i zde zapomněl na to, jak jsem jí potkal a že to tam bylo vysvětlováno. Každopádně o důvod víc si to později zahrát ještě jednou.
A ještě musím říct, že jsem neměl jediný bug. Jak jsi psal, co se Ti se Smileym stalo, tak mě naštěstí vůbec. A nic podobného ani nikde jinde. Což jsem opravdu moc rád.
Díval jsem se na to video a zanalyzoval si jeho souboj. Bylo vidět, že i v jeho případě měla několik fází souboje. A asi chápu, proč s ní byl hotový tak rychle:
On do toho šel prostě úplně na přímo, nekličkoval, nepobíhal, skoro se ani nehýbal a jen to do ní sypal, vůbec jí nedovolil poletovat. A ve správnou chvíli použil Titána a vytáhl P.I.G., což je z takové blízkosti totálně smrtící. Navíc měl skoro plnou zbroj, tu já skoro neměl. Ale schválně jsem si přehrál i některé jiné pasáže toho videa a je na něm vidět, že má ten průchod namástrovaný. Vsaď se, že až to budeš Ty, nebo já, hrát příště, tak se tolik nezapotíme, protože už budeme dobře vědět co dělat. Ale to už ty souboje nebudou mít takové vražedné kouzlo :-D.
Také tak. Už ze Stalkera a podobných her jsem naučený se vším šetřit a čekat na tu správnou příležitost, kdy něco cenného použít. Takže jsem to ke konci měl podobně, jako Ty. Měl jsem šest lékárniček (spousty jsem jich kvůli šrotu prodával) a plně vytuněné všechny zbraně a také kolem tisícovky ve šrotu. Ale než jsem dorazil k hlavní bossačce, použil jsem jen jednu lékárničku a celou dobu jsem chodil asi s patnácti životy, než jsem někde našel prášky nebo jídlo. Věděl jsem, že se mi ty lékárničky budou ještě hodit. A když bych se vyléčil, tak bych ztratil ostražitost, jak se tak znám. Takže jsem se raději snažil o dokonalé načasování útoků a nějak jsem to s tak nízkým zdravím k závěrečnému souboji přežil.
Tak vidíš, já úplně zapomněl, že ten kufřík mi předával právě Smiley. Pamatoval jsem si tu scénu s kufříkem, ale že mi ji předával on, to jsem úplně vypustil. A nevzpomněl jsem si na to, ani když mi to potom v Downtownu připomínal. Tak asi má chyba. Ale ono těch dojmů, co jsem v každé scéně vnímal, bylo strašně moc a tohle jsem očividně vypustil. Příště na to budu myslet.
Vím, že se kolem Atheny točí celá hra. Vždyť už v úvodní pasáži tam je o ní zmínka, ale teď už věřím tomu, že jsem i zde zapomněl na to, jak jsem jí potkal a že to tam bylo vysvětlováno. Každopádně o důvod víc si to později zahrát ještě jednou.
A ještě musím říct, že jsem neměl jediný bug. Jak jsi psal, co se Ti se Smileym stalo, tak mě naštěstí vůbec. A nic podobného ani nikde jinde. Což jsem opravdu moc rád.
Díval jsem se na to video a zanalyzoval si jeho souboj. Bylo vidět, že i v jeho případě měla několik fází souboje. A asi chápu, proč s ní byl hotový tak rychle:
On do toho šel prostě úplně na přímo, nekličkoval, nepobíhal, skoro se ani nehýbal a jen to do ní sypal, vůbec jí nedovolil poletovat. A ve správnou chvíli použil Titána a vytáhl P.I.G., což je z takové blízkosti totálně smrtící. Navíc měl skoro plnou zbroj, tu já skoro neměl. Ale schválně jsem si přehrál i některé jiné pasáže toho videa a je na něm vidět, že má ten průchod namástrovaný. Vsaď se, že až to budeš Ty, nebo já, hrát příště, tak se tolik nezapotíme, protože už budeme dobře vědět co dělat. Ale to už ty souboje nebudou mít takové vražedné kouzlo :-D.
@Subject 13 (24.04.2022 18:19): Master Blaster bol tuhý, ale bosáčka mi dala najviac zabrať - vždy som sa snažil šetriť lekárničkami a moc nerozhadovať a prekutrávať všetyky levely až dokonca, vdaka tomu som mal na konci hry všetky zbrane plne upgradnuté, asi 7-8 lekráničiek v batohu a aj tak som mal zo sebou viac než 1000 peňazí (junk) - a na konci toho fightu to bolo skoro všetko preč.
Čo sa týka smileyho - ja som si ho pamätal a vedel som, kto to je už z jednotky (to je ten chlapík, čo Ti predal ten kufor úplne na začiatku prvej časti a nepovedal Ti, čo to je).
To, že Ti to nebolo úplne jasné chápem, nebol príliš výrazná postava, ale zasa takých výraznejších tam veľa nebolo. Len ako si mohol nevedieť, odkiaľ poznáš Aténu? Veď celá hra sa okolo nej točí a hned pri začiatku druhej časti mi bolo jasné, že to je ona, tá, ktorú som vo finále jednotky vypustil von.
To video je tu.
Čo sa týka smileyho - ja som si ho pamätal a vedel som, kto to je už z jednotky (to je ten chlapík, čo Ti predal ten kufor úplne na začiatku prvej časti a nepovedal Ti, čo to je).
To, že Ti to nebolo úplne jasné chápem, nebol príliš výrazná postava, ale zasa takých výraznejších tam veľa nebolo. Len ako si mohol nevedieť, odkiaľ poznáš Aténu? Veď celá hra sa okolo nej točí a hned pri začiatku druhej časti mi bolo jasné, že to je ona, tá, ktorú som vo finále jednotky vypustil von.
To video je tu.
@Tarhiel (24.04.2022 14:43): Jsem z toho opravdu mile překvapený. Už od chvíle, co jsem viděl to video, které jsem sem hodil v předchozím příspěvku, jsem byl zlákaný. A jakmile jsem to začal hrát, už jsem se od toho nemohl odtrhnout kdykoliv jsem se k tomu posadil. Na "amatérský" mod je to opravdu na vysoké úrovni. Ještě jsem se úplně nezbavil trpké pachuti z Blade of Agony a tohle mi spravilo chuť. Vtipné je, že Wolfensteina dělala docela velká banda lidí a Ashes asi pět? A navíc ta hudba...!
A Smileyho příběh mi přišel nedotažený z toho důvodu, že jakmile jsem se poprvé podíval do vězení a viděl ho, bavil jsem se ním jako s někým, koho velmi dobře znám. Přitom jsem marně pátral v paměti, kde a kdy jsem s ním mluvil. Když se potom zmínil o Rigsovi, schválně jsem rozehrál novou hru, abych si ještě jednou připomněl, o čem jsme se bavili, když jsem poprvé dorazil do stanice. Ale Rigs Ti o něm řekne jednu dvě všeobecné větičky a nic víc, ani ho nepotkáš. Ten rozhovor jsem si navíc už v době, kdy jsem byl v Downtownu vůbec nepamatoval. To mi přišlo takové nedotažené.
Nebo třeba to, odkud přesně znáš Athenu. Také to je ze začátku řečeno jen mlhavě a víš jen, že to je ONA. Ale nějak se nerozvíjí, jak jsi na ní předtím natrefil. Řeší se už jen to, co po Tobě tenkrát a teď chtěla.
Nebo průzkum sovětské ponorky... moc se mi líbí, že tam je reference na legendární UVB-76. Čekal jsem nějaké velkolepé konspirační odhalení, ale vlastně nešlo o nic jiné, než aby Tě dávno mrtvý kapitán poslal ze záhrobí do háje. To mělo větší potenciál, než "jen" tohle.
Ale jak jsem psal... to jsou drobnosti, zážitek mi to nezkazilo.
Co se týče bossice, tak také nevím, jak se mu to mohlo povést. Možná tam je nějaký fígl, jako třeba u toho prasečího štítonoše, kterého stačí dobře trefit, když je proti Tobě bokem a hned lehne. Ale já se s ní docela zapotil. Zaprvé je strašně rychlá a za druhé už jsem v té době musel šetřit lékarničkami, protože půlku úrovně jsem probíhal polomrtvý. Stimulant jsem za celou hru nepoužil a jak čtu, ani Ti moc nepomohl. Já do ní každopádně vysypal všechny náboje z M-16ky, potom jsem přešel na těžkokaliberní "P.I.G." a nakonec jsem musel vzít MAC, který už jí dodělal. Brokovnice neměla smysl. Navíc má souboj s ní tři, nebo čtyři fáze a musíš to celé zkrátka uběhat a schovávat se za sloupy. Tak mi sem kdyžtak hoď odkaz na to video. Rád na se na to podívám.
Ale i tak to nebyl ten nejtěžší souboj, co jsem tam zažil. Nejtěžší souboj jsem absolvoval s tím "Mastrem-Blastrem", co na Tebe vybafne, když stokami opouštíš v první kapitole ten věžák. To mi zabralo asi dvacet minut, než se mi to povedlo vyhrát. Bossačku jsem měl zmáknutou rychleji.
A Smileyho příběh mi přišel nedotažený z toho důvodu, že jakmile jsem se poprvé podíval do vězení a viděl ho, bavil jsem se ním jako s někým, koho velmi dobře znám. Přitom jsem marně pátral v paměti, kde a kdy jsem s ním mluvil. Když se potom zmínil o Rigsovi, schválně jsem rozehrál novou hru, abych si ještě jednou připomněl, o čem jsme se bavili, když jsem poprvé dorazil do stanice. Ale Rigs Ti o něm řekne jednu dvě všeobecné větičky a nic víc, ani ho nepotkáš. Ten rozhovor jsem si navíc už v době, kdy jsem byl v Downtownu vůbec nepamatoval. To mi přišlo takové nedotažené.
Nebo třeba to, odkud přesně znáš Athenu. Také to je ze začátku řečeno jen mlhavě a víš jen, že to je ONA. Ale nějak se nerozvíjí, jak jsi na ní předtím natrefil. Řeší se už jen to, co po Tobě tenkrát a teď chtěla.
Nebo průzkum sovětské ponorky... moc se mi líbí, že tam je reference na legendární UVB-76. Čekal jsem nějaké velkolepé konspirační odhalení, ale vlastně nešlo o nic jiné, než aby Tě dávno mrtvý kapitán poslal ze záhrobí do háje. To mělo větší potenciál, než "jen" tohle.
Ale jak jsem psal... to jsou drobnosti, zážitek mi to nezkazilo.
Co se týče bossice, tak také nevím, jak se mu to mohlo povést. Možná tam je nějaký fígl, jako třeba u toho prasečího štítonoše, kterého stačí dobře trefit, když je proti Tobě bokem a hned lehne. Ale já se s ní docela zapotil. Zaprvé je strašně rychlá a za druhé už jsem v té době musel šetřit lékarničkami, protože půlku úrovně jsem probíhal polomrtvý. Stimulant jsem za celou hru nepoužil a jak čtu, ani Ti moc nepomohl. Já do ní každopádně vysypal všechny náboje z M-16ky, potom jsem přešel na těžkokaliberní "P.I.G." a nakonec jsem musel vzít MAC, který už jí dodělal. Brokovnice neměla smysl. Navíc má souboj s ní tři, nebo čtyři fáze a musíš to celé zkrátka uběhat a schovávat se za sloupy. Tak mi sem kdyžtak hoď odkaz na to video. Rád na se na to podívám.
Ale i tak to nebyl ten nejtěžší souboj, co jsem tam zažil. Nejtěžší souboj jsem absolvoval s tím "Mastrem-Blastrem", co na Tebe vybafne, když stokami opouštíš v první kapitole ten věžák. To mi zabralo asi dvacet minut, než se mi to povedlo vyhrát. Bossačku jsem měl zmáknutou rychleji.
@Garret (24.04.2022 15:39): Určitě vyzkoušej, minimálně za zkoušku to stojí. Já byl nadšený od začátku do konce. Až mně to samotného překvapilo jak moc. A nezapomeň potom dát vědět. Jsem zvědavý, zda Tě to také tak chytne, nebo ne.
@Subject 13 (24.04.2022 04:05): super, dám tomu šanci. já se dneska, přesně na den po roce, vrátil k Back to Saturn X pro Doom 2, ale velmi rychle jsem se rozvzpomněl, proč jsem ho uložil k ledu. takže tohle určitě vyzkouším jako další mod :-)
@Subject 13 (24.04.2022 04:05): Nemôže než súhlasiť a som rád, že si z toho rovnako odvarený, ako ja :)
By the way, Čo sa ti zdalo nedotiahnuté na Smileyim?
Mne sa s ním akurát stalo, že zblbol skript - asi som urobil niečo v inom poradí, než očakával a ked som Smielyho prišiel vyslobodiť, nereagoval na to, ostal tam sedieť a quest sa nedal dokončiť (naštastie je optional) a veci z jeho tajnej skrýše som musel brať noclipom, lebo ani potom, čo mi ju prezradil, sa ten otvor nedal odvaliť.
A druhá vec, ako si porazil finálnu bossicu? Ja aj keď som mal ušetrený ten Titan booster, tak aj s ním som minul skloro všetko strelivo, než som ju zabil - a potom som čumel jak puk, ked pagb666 ju vo svojom youtube videu dal na pár rán - fakt netuším, kde som robil chybu/ alebo či ten boj v neskorších verziách neurobili tuhším, lebo teda ja som sa riadne zapotil.
By the way, Čo sa ti zdalo nedotiahnuté na Smileyim?
Mne sa s ním akurát stalo, že zblbol skript - asi som urobil niečo v inom poradí, než očakával a ked som Smielyho prišiel vyslobodiť, nereagoval na to, ostal tam sedieť a quest sa nedal dokončiť (naštastie je optional) a veci z jeho tajnej skrýše som musel brať noclipom, lebo ani potom, čo mi ju prezradil, sa ten otvor nedal odvaliť.
A druhá vec, ako si porazil finálnu bossicu? Ja aj keď som mal ušetrený ten Titan booster, tak aj s ním som minul skloro všetko strelivo, než som ju zabil - a potom som čumel jak puk, ked pagb666 ju vo svojom youtube videu dal na pár rán - fakt netuším, kde som robil chybu/ alebo či ten boj v neskorších verziách neurobili tuhším, lebo teda ja som sa riadne zapotil.
@Subject 13 (11.04.2022 19:43): Dohráno právě teď.
Nemůžu říct nic jiného, než že to byl ten nejlepší mod, co jsem za poslední léta hrál. A to nemluvím jen čistě o Doom modech, ale o modech obecně. Po celou dobu si hra udržuje neuvěřitelnou svižnost, prostředí se neopakují a jsou opravdu nápaditá. Máte relativní svobodu pohybu po otevřených lokacích, takže to přímo svádí k průzkumu každého koutu a je jen na vás, kam se vydáte dříve a později. Vůbec je zde mnoho a mnoho originálních nápadů. Hra je ke konci ještě ukecanější, než ze začátku, ale čte se to pěkně a podkresluje to příběh a skvělou atmosféru. Přestřelky nepřestaly být zábavné do posledních chvil a na každého nepřítele platila jiná taktika. Obtížnost také ke konci povážlivě přituhne, šetření náboji a taktický postup je nezbytností (hrál jsem na prostřední obtížnost "Arcade"), bullet sponge se drží v rámci mantinelů, ze síly zbraní vám stále zůstává dobrý pocit a HLAVNĚ zde není žádná stealth pasáž... Bravo!
Mínusy jsou hlavně v nedotaženosti některých perspektivních nápadů, u kterých je znát, že nejsou dotažené úplně do konce: Prázdný a nudný Uptown. Občas se najde i mírná trhlina v příběhu: Smiley, nebo se z něho nedozvíte vše, co byste očekávali, protože to je z příběhu prostě úplně vypuštěné.
Objektivně ale moc výtek nemám. Někomu by možná mohlo vadit, že to není ve zběsilém stylu Dooma, ale spíše o pomalejším průzkumu s menším počtem nepřátel (i když na Arcade obtížnost je jich akorát) a spoustou chození. Ale právě přesně tohle mi sedlo.
Opravdu si přeji, aby vznikla třetí epizoda. Prostor tu pro ni určitě je. A pokud ne, rád si to zase někdy zopáknu, protože jsem nebyl schopen - byť jsem se opravdu snažil a šmejdil - najít všechna tajné místečka.
Vřele tento mod doporučuji!
Nemůžu říct nic jiného, než že to byl ten nejlepší mod, co jsem za poslední léta hrál. A to nemluvím jen čistě o Doom modech, ale o modech obecně. Po celou dobu si hra udržuje neuvěřitelnou svižnost, prostředí se neopakují a jsou opravdu nápaditá. Máte relativní svobodu pohybu po otevřených lokacích, takže to přímo svádí k průzkumu každého koutu a je jen na vás, kam se vydáte dříve a později. Vůbec je zde mnoho a mnoho originálních nápadů. Hra je ke konci ještě ukecanější, než ze začátku, ale čte se to pěkně a podkresluje to příběh a skvělou atmosféru. Přestřelky nepřestaly být zábavné do posledních chvil a na každého nepřítele platila jiná taktika. Obtížnost také ke konci povážlivě přituhne, šetření náboji a taktický postup je nezbytností (hrál jsem na prostřední obtížnost "Arcade"), bullet sponge se drží v rámci mantinelů, ze síly zbraní vám stále zůstává dobrý pocit a HLAVNĚ zde není žádná stealth pasáž... Bravo!
Mínusy jsou hlavně v nedotaženosti některých perspektivních nápadů, u kterých je znát, že nejsou dotažené úplně do konce: Prázdný a nudný Uptown. Občas se najde i mírná trhlina v příběhu: Smiley, nebo se z něho nedozvíte vše, co byste očekávali, protože to je z příběhu prostě úplně vypuštěné.
Objektivně ale moc výtek nemám. Někomu by možná mohlo vadit, že to není ve zběsilém stylu Dooma, ale spíše o pomalejším průzkumu s menším počtem nepřátel (i když na Arcade obtížnost je jich akorát) a spoustou chození. Ale právě přesně tohle mi sedlo.
Opravdu si přeji, aby vznikla třetí epizoda. Prostor tu pro ni určitě je. A pokud ne, rád si to zase někdy zopáknu, protože jsem nebyl schopen - byť jsem se opravdu snažil a šmejdil - najít všechna tajné místečka.
Vřele tento mod doporučuji!
Další zářezy na pažbě. Měly by to být klasické megawady pro DII. Obrázky mají pěkné. Zatím jsem rozehrál jen BlueAge, na startu Map 7.
Journey to Hell - 33 levels - Ve vývoji bylo minimálně 10 let. To by mohlo být něco pro mě. Primárně pro GZDoom. Jde o revizi autorova staršího projektu.
Anomaly Report - 33 levels - Ve vývoji 11 měsíců. Není pro skok a skrčení. Inspirací byl Doom II či Doom II The Way id Did. Obrázky jsou bohužel malé, ale dá si udělat základní představu o stylu megawadu.
Journey to Hell - 33 levels - Ve vývoji bylo minimálně 10 let. To by mohlo být něco pro mě. Primárně pro GZDoom. Jde o revizi autorova staršího projektu.
Anomaly Report - 33 levels - Ve vývoji 11 měsíců. Není pro skok a skrčení. Inspirací byl Doom II či Doom II The Way id Did. Obrázky jsou bohužel malé, ale dá si udělat základní představu o stylu megawadu.
@Tarhiel (01.02.2022 11:46): Strejda YouTube na mě úplnou náhodou vytasil tohle video a to mi okamžitě učarovalo. Ani jsem ho nedokoukal, abych si sám nespoileroval a šel jsem rovnou stahovat. A musím říct, že jsem z toho docela dost nadšený. A to tak, že jsem odsunul i frenetické pobíhání v Projectu Brutalilty.
A jak jsem si všiml, kolega doomař Tarhiel mně v mém promování stačil předběhnout :-). Proto se k němu přidávám v jednoznačném doporučení. Tenhle mod se se opravdu povedl. Jsem na konci první epizody a nemůžu se dočkat, až se posunu dál.
Mod má příjemně tuhou hratelnost, přestřelky jsou zábavné, pocit ze střelby je parádní (obzvláště z pumpovací brokovnice a její skvělé nabíjecí animace), atmosféra se dá krájet - často jsem se i lekl nebo měl strach z nějakého temného, nebezpečně vypadajícího místa. Ve hře je i překvapivě dost ukecaný příběh, který je dobře odvyprávěn. A všude se povalují odkazy na Stalkera, Fallouty, Metro, Šíleného Maxe, Terminátora a samozřejmě Doomy. Ať už v podobě ikonických zvuků, nebo plakátů. A průzkum a osmdesátková hudba... to je třešnička.
Opravdu výtečná práce!
A jak jsem si všiml, kolega doomař Tarhiel mně v mém promování stačil předběhnout :-). Proto se k němu přidávám v jednoznačném doporučení. Tenhle mod se se opravdu povedl. Jsem na konci první epizody a nemůžu se dočkat, až se posunu dál.
Mod má příjemně tuhou hratelnost, přestřelky jsou zábavné, pocit ze střelby je parádní (obzvláště z pumpovací brokovnice a její skvělé nabíjecí animace), atmosféra se dá krájet - často jsem se i lekl nebo měl strach z nějakého temného, nebezpečně vypadajícího místa. Ve hře je i překvapivě dost ukecaný příběh, který je dobře odvyprávěn. A všude se povalují odkazy na Stalkera, Fallouty, Metro, Šíleného Maxe, Terminátora a samozřejmě Doomy. Ať už v podobě ikonických zvuků, nebo plakátů. A průzkum a osmdesátková hudba... to je třešnička.
Opravdu výtečná práce!