Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Tak další Battlefield a zase jen ten single. A tentokrát to bude rychlý.

Není to bůhví jaký zážitek, ale průser taky ne. Když pominu fakt, že příběh je vyloženě jak céčková záležitost, tak akce je zběsilá, velkolepá a zase má některé segmenty, které svou prezentací dokáží vyrazit dech.

Ale víc od toho nečekejte. Pokud nejste blázen jako já a nechcete investovat dalších cca 8 hodin do takové FPS záležitosti, asi vás nepřesvědčím o tom, že to je must play. Není. Záleží opravdu na vkusu.

Ale z mého pohledu ten hate co bývá na single je zbytečný a přeceňovaný. Jsou daleko horší záležitosti a tady jdou aspoň vidět ty peníze protože audiovizuál ani dneska nedělá opravdu ostudu a v některých momentech tak dobře vypadající FPS je fajn si aspoň zkusit.

Za mne nenadchne, neurazí. Ale že by mne to odradilo od dalších misí, to se říct nedá.

Pro: audiovizuální porno, zběsilá akce

Proti: příběh je nudný, postavy, hlavní hero zase nemluví, zase ty mise v tanku

+13
  • PC 80
Hodnocení platí pouze pro kampaň, která je značně vylepšenou verzí z předchozího dílu. Ať už v oblasti příběhu, postav, umělé inteligence, otevřenosti jednotlivých úrovní, grafiky a zvuků či destrukce.
Avšak stále je zde problém s občasným přesvícením, zvláště ve tmě, kdy Vám do obličeje svítí lasery nebo na Vás střílí, když jste schovaní za překážkou. Tehdy je docela problém se orientovat a zjistit, kde kdo vlastně stojí. Na druhou stranu si Battlefield nadále vytváří svůj osobitý a nezaměnitelný grafický styl. Konečně má člověk také pocit, že prostředí není tak sterilní (často nezničitelné, pevně dané) jako v předchozím díle, a tudíž je engine využit v mnohem větší míře.
Prostředí je tedy větší než v předchozím díle (čti: ani jednou se mi nepovedlo vykročit mimo hranice mapy, protože byly o něco rozlehlejší). Umělá inteligence se také dočkala vylepšení, ale nebojte, o situace, kdy Vás spolubojovník nepustí do krytu nebo z něj naopak vystrčí, zde taky není nouze. Stejně tak náhodné zasekávání a čekání na skript, když jej náhodou předběhnete. Jen už to není v takovém měřítku. A rozhodně musím pochválit autory za to, že konečně dostal hráč větší volnost (ať už v podobě voleb v příběhu, tak celkově interakce s prostředím - už umíme sami otevírat většinu dveří, hurá!).
Grafika je opět povedená, destrukce lepší než v třetích Betách, ale zase horší než v dílech Bad Company. Zvuky jsou fajn, ústřední melodie luxusní, zbraní je dostatek, vyzkoušíte si i vozidla (mnohdy máte volnou ruku, jak chcete část mise projít), atd. A bonusem ke všemu se Vám naskytne možnost velit svému mužstvu, aby střílet na označené protivníky (k tomu dopomáhá i nový strategický dalekohled pro označování nepřátel, podobně jako ve Far Cry). Nicméně to se vyplatí spíše za asistence tanku či vrtulníku. Samotní spolubojovníci jsou schopni střílet minutu do nepřítele stojící o 2 metry dále, nebo naprosto ignorovat nepřátele, kteří už jednají logičtěji, nejednou Vám vpadnou do zad, nebo Vás jinak překvapí.
Rozhodně také oceňuji možnost projít některé části stealthově. Co mi naopak vadilo, je někdy až zvláštní rozmístění checkpointů, kdy se může stát, že v celé oblasti je poslední týpek (nejlépe s raketometem nebo granátometem), který Vás zabije a pak hurá, opakujte docela slušnou část znova (ale tento problém je jen někde). Loadingy jsou rychlé a hra svižná, neobjevil se byť jen jediný problém s poklesem FPS a vše běželo plynule.
Jediný problém jsem zaznamenal v misi s tajfunem, kde jsem se asi pět minut před koncem mise propadl mimo mapu a nezbývalo než sjet celou misi znova.

Příběh se dočkal několika zajímavých zvratů, zapamatovatelných postav a fajnového konce, až na chybějící řádné vypořádání se záporákem. Záporák často působí jako by ani nebyl. Celou hru se mluví o Changovi, ale ve hře ho skoro vůbec neuvidíte. Problémem je také němá postava, za níž někdo musí neustále odpovídat, nebo si odpověď domýšlejí.
Naopak si ze hry odnesete několik zapamatovatelných momentů, kdy se hra nese (jak už se stává u tohoto žánru zvykem) v hollywoodském stylu. Ale není to zde tolik přeháněné, aby to vadilo. Spíše se jedná o příjemný doplněk, který často prolíná relativně "realistické" pojetí. Jen je škoda, že je to celé poměrně krátké.

Pro: Osobitá grafika, hratelnost, příběh, mise, variabilita, slušná zničitelnost prostředí, postavy, zvraty, rozhodnutí v příběhu

Proti: Občasná práce se světlem, umělá (ne)inteligence, nemluvící postava, bugy (jednou jsem musel opakovat celou misi), délka hry, takřka se nevyskytující záporák

+8 +10 −2
  • PC 95
Naprostá srdcovka! Nahráno několik tisíc hodin v mulťáku a stovky v single-playeru. Díky spoustě DLC, které dalo DICE během minulích let dokonce zdarma, se o nedostatek map bát nemusíte. Rozhodně stojí za zkoušku, už jen kvůli multi-playeru a nikdy nekončící zábavě. 9/10.

Pro: Hratelnost, grafika, hudba a atmosféra

Proti: Špatný launch hry, který trval opravit přes rok

+6 +7 −1
  • PC 60
Kampaň hry nelze označit jinak než jako čistý guilty pleasure. Působivé audiovizuální zpracování se zdařilou optimalizací mě na těch svých pár hodin zabavilo a střílením zlých Číňanů a Rusáků jsem se patřičně odreagoval.

Všechny ostatní prvky hry jsou však hluboce podprůměrné. Němý protagonista už mě iritoval v Crysis 2, tady je to však dovedeno do absolutní stupidity. Největší překážkou pohodlného hraní však pro mě byly technické problémy, kdy abych mohl plynule hrát bez zamrzání a pádů, musel jsem si lehce podtaktovat core frequency své GTX 1070. Poté mi však hra běžela krásně a na ultra ve 1440p dokonce na vyšší FPS než o 2 roky starší již zmíněný Crysis 2. Optimalizaci, co se dosažených FPS týče, tedy musím pochválit.

Hra je i na těžkou obtížnost velmi lehká, a to především kvůli slabé AI nepřátel, kteří se krčí a kryjí za překážkami tak, že jim za každé situace trčí hlava. Headshoty tak padají jeden za druhým, což je sice pro oko hráče potěšující, kazí to však jakýkoliv pocit ohrožení a znemožňuje tak patřičné vtáhnutí do děje. Recker navíc snese více kulek v obyčejné vojenské výstroji než Alcatraz nebo Nomád v nano obleku.

Celkově tak s výčtem všech těchto nedokonalostí nemůžu dát vyšší hodnocení, i přesto že jsem se bavil a hra mě nenudila. Fanouškům žánru bych ji tak směle doporučil, ostatní však mohou s klidem v duši vynechat.

Pro: audiovizuální zpracování, optimalizace

Proti: příběh, němý protagoniosta, technické problémy, stupidní AI nepřátel, nízká obtížnost

+16
  • PC 75
Battlefield 4 jsem zkoušel už pár lety dříve kvůli multiplayeru, o kterém bych chtěl hned na úvod konstatovat, že je beze sporu největší tahounem celé hry. Sice se jedná o vylepšenou trojku bez nějaké větší inovace, avšak s výběrem map si opět vede na výbornou a nějaký ty hodiny jsem díky tomu ve hře s radostí strávil. Aktuální verze navíc už nepotřebuje ke hraní Battlelog, který byl ve trojce spíše zbytečný než k užitku.

Původně jsem se ke čtvrtému dílu již nechtěl vracet, nicméně s Herní výzvou 2018 ("Nervy z oceli") jsem se rozhodl okusit příběhovou kampaň, o které jsem slyšel převážně negativní ohlasy. Bohužel, legendy nelhaly… Celá kampaň od začátku do konce působila nemastně a neslaně, obzvlášť děj a postavy byly nevýrazné a často i méně uvěřitelné. Akční sekvence sice občas překvapily, ale často jsem kroutil hlavou nad až moc velkou absurditou některých momentů.

Tragédií byla i umělá inteligence, která je (alespoň teda na nejtěžší obtížnost) nastavena na vzájemnou ignoraci nepřátel a spojenců, kdy prostě nepřátelé stříleli pouze do mě a mí parťáci do nich stříleli jen na oko. Někoho sejmout se jim podařilo až po přímém rozkazu (respektive označení). Dost často tak nastala například komická situace, že z jednoho metru na sebe pouze koukali nebo dokonce běhali bez povšimnutí vedle sebe nebo za sebou.

Největším kladem singleplayeru je audio a grafická stránka hry, která v této sérii byla vždy na špici. Působivé byly i scenérie s úchvatnými efekty počasí. Tím ale největší plusy kampaně končí. Škoda, že se vývojáři snažili tlačit na celkovou vážnost hry. Se slzou v oku pomalu vzpomínám na kampaň prvního Bad Company, kde se příběh naopak nebral vůbec vážně a parťáci byli natolik osobití, že dokázali udělat i řadu poměrně vtipných momentů, aniž by to působilo nějak trapně. Mé kladné ohodnocení hry tak vychází pouze z multiplayeru.

Pro: Multiplayer a s ním spojený design map, technické zpracování

Proti: Průměrná až podprůměrná kampaň pro jednoho hráče, oproti třetímu dílu nepříliš velká inovace

+21
  • PC 80
Battlefield 4 je krasnou ukazkou, jak se daji vydelat penize okopirovanim jiz vydane hry. Autori pred vydanim ctvrteho dilu slibovali perfektni multiplayer se spoustou novinek, epickou kampan a vsechno v novem kabatku diky nove generaci Frostbite eingine.

Vysledek? Pokud jste zustali u Battlefieldu 3, pak ctyrku ani nemusite kupovat. Ve srovnani s predeslym dilem nenabizi tolik prevratneho, a to na vsech frontach. Jedna se v podstate o lehke vylepseni at uz graficke stranky, herniho enginu, dostupne vojenske techniky a dale. Opet muzete volit mezi Assaultem, Engineerem, Supportem a Reconem. Zbrani je ve hre podobny pocet, jako ve trojce. Nektere jsou stejne, jine uplne nove. Vsechny maji nove k dispozici ruzne druhy optik, kolminatoru, tlumicu, redukci zpetneho razu a podobnych. Toto lze aplikovat i na pistole. Vozidla a letectvo je kompletne prevzato z trojky, zejmena pak z jeho DLC Armored Kill. Ve hre je dale obrovske mnozstvi map. Budete bojovat u cinske prehradni nadrze, v horskem vezeni, o radiovou prijimacku, v ulicich Shanghaie, o ostrovy kdesi na sirem mori. Hra dale obsahuje nejoblibenejsi mapy i ze tretiho dilu a hromadu dalsich, ktere vysly s naslednymi DLC. Behem boju se nove muze zmenit pocasi behem hry, ktere vas celkem neprijemne prevapi. A to zejmena na mape Paracel Storm, kde se pririti boure a rozvodni okolni vody. Ke konci mapy se od vetrne elektrarny utrhne torpedoborec a najede do jednoho z ostrovu. Podobne scenare jsou i na ostatnich mapach v podobe vyliti vody do ulic, padu kominu tovarny, zriceni radiove prijimacky a dalsich. Dale je k dispozici rada interaktivnich prvku jako vypinace, stahovace rolet, uzavery dveri, vysokych peci, vytahy, behani skrz sklepni prostory a podobne. Net code hry je i po letech nejvetsim kamenem urazu. Bude se vam bezne stavat, ze vystrilite zasobnik do nepritele a on vas jednou ranou posle k zemi. Vzajemne zabiti prakticky neexistuje. Dale budete celit nepratelum s termalnimi a FLIR optikami, to same plati pro kulometciky v LAV a tancich. A to ani nemluvim o zoufalcich pouzivajicich aimboty a dalsi hacky.

Single player jsem dohral jen kvuli odemceni zbrani do multiplayeru. I na nejtezsi obtiznost je velmi jednoduchy a po celou dobu predevsim neuveritelne nudny. Mnohem vic postradam CO-OP mise z trojky. Pokud jiz mate Battlefield 3, pak ctyrku ani nekupujte. Naopak pokud jste trojku nehrali, pak kupte ctyrku. Obe hry vas zabavi na nekolik desitek hodin minimalne. Dnes jiz neni potreba hru spoustet pres webovy prohlizec.

Pro: vylepseny treti dil, nove mapy, levolution, interaktivni prvky behem hrani

Proti: defakto kopie tretiho dilu, net code, hackeri, zoufala kampan, chybejici CO-OP mise

+15
  • PC 90
Hodnotit tuto hru je těžší než se zdá. Zvláště po vynikajícím BF 3.

BF 4 rozhodně není klon nebo datadisk BF3 jak často čtu v různých diskuzích. V MP je lepší, než jeho předchůdce BF3. Bohužel o to horší je v SP. Jestliže kampaň v BF3 byla výrazně horší než u Bad Company 2 (který měl tajemnou atmosféru, byl vtipný a spoustu momentů si pamatuji dodnes, zvlášť tu misi kde jsem s úderem blesku tiskl spoušť sniperky abychom nevzbudili nežádoucí pozornost a vyřadili tiše stráže), tak kampaň v BF4 je ještě horší. Nedohrál jsem, chybí mě poslední 2 mise. Na rovinu řeknu, že kampaň v BF3 mě bavila více a to, i přes rozpačitý začátek to později nabralo spád a příběh začal být více osobní a závěr mi spravil chuť z některých misí v kampani.
U BF4 jsem se za celou dobu nemohl ztotožnit s žádnou postavou a celkově příběh je slabší. Jistě kampaň je graficky úžasná, AI naprosto dementní ale dá vám zabrat, to zas jo, to se musí nechat (přesně střílí a speciálně na Vás), projít tak některé mise v určitých pasážích dá zabrat. A ani ženská v kampani to nespraví. Dávám 60% za úvodní píseň.

Důvod proč jsem dal finální hodnocení 80% je MP u kterého jsem strávil v BF cca 280 hodin. U BF3 to bylo okolo 400 hodin. Přesto všechno MP BF4 je lepší než v BF3.

a) grafika je jakoby kreslená a vypadá lépe a uvěřitelněji než foto textury v BF3. Celkově je grafika mnohem lepší než v BF3. Byť to tak možná na první pohled nevypadá.

b) grafika, speciálně kouř, sněžení, bouře na moři apod.. má skutečný vliv na bojiště a omezuje použití laserů a celkově viditelnost na bojišti, včetně infra. Tomu se nic nevyrovná. Kdo nezažil jízdu na člunu ve vysokých vlnách v bouři, kdy chvílí vidíte a tak můžete střílet ale jakmile člun zalije vlna tak nevidíte, takže na nic střílet nemůžete, tak to nepochopí. Tohle dělá to "reálné" bojiště.

c) zbraně jsou zpracovány celkově lépe než u BF3, a především tanky a další vozidla už nemohou tak rychle přebíjet munici, takže máte šanci na únik a přežití nebo naopak na vyřazení vozidla. To se týče i helikoptér.

d) osobně mi přijde, že hra je dost vyvážená, neexistuje něco jako ideální zbraň ale než se člověk naučil přežít v helikoptérách dalo mi to zabrat.

e) v MP BF4, na rozdíl od BF3, jsem hrál jen na Hardcore serverech, protože dívat se na to jak do někoho střílíte z těžkého kulometu z tanku a on Vás ještě stihne zabít RPG už nebylo na moje nervy (začátky v BF3)

f) mapy jsou skvělé. Speciálně Goldum Railway, mapa u které jsem bezkonkurenčně strávil nevíce času. Později po dokoupení všech DLC (premium) bych na místo těch nej map samozřejmě zasadil Caspian Border a Operation Firestorm, které už mě učarovali v BF3. Taky mapy z posledního lehce sci-fi DCL jsou výborné.

PS: ovšem to bych nesměl tento týden spustit poprvé od koupi Arma 3 a vidět grafiku a hlavně reálnou mapu/topologii řeckého ostrova. V té chvíli jsem pochopil jak jsem za ty roky hluboce klesl a kde jsou ty časy kdy jsem hrál Operation Flashpoint.

g) ano jak správně tušíte hraji jen a pouze královský mód BF4 = Conquest v 32, lépe 64 lidech. O tom je Battlefield.

PS: s hraním MP u BF4 jsem už skončil. Došlo k tomu v okamžiku kdy jsem spustil Arma 3 a nemohl jsem nic trefit. V té chvíli mě došlo jak hluboce jsem klesl a to mám v BF4 dobrou mušku.

Pro: Multiplayer, uvěřitelná grafika, speciální efekty, levolution (bouře, sníh, prach, kouř), zbraně, helikoptéry, tanky, technika, conquest, mapy

Proti: stupidní kampaň, slabý přiběh - místy to bylo lepší, na Bad Company 2 to nemá ani omylem

+20
  • PC 60
Tahle hra je tak krásně nedodělaná. Chyby, technické nedodělky tu jsou na každém rohu, kroku, koutě. Vlastně co by jste chtěli po sotva dvouletém vývoji, že?

Kampaň - tedy hra pro jednoho hráče je tak stupidní. Nechápu o co se to tady zase někdo snažil. Neuvěřitelně okatý skripty typu: Máš sice granátomet, ale ten vrtulník sestřelit nemůžeš. Víš co? Počkej jsi až nastane super, hyper, duper kůl akční scéna kdy dostaneš ten gránátomet do pazour....stačí stisknout jen tlačítko myši. BUM! Dále tu je klasika v podobě smrtící zdi kdy vám nepomůže kryt, ani svatej Petr, jelikož pokud přesně neděláte to jak to programátoři naskriptovali máte smůlu. Někdy se stane, že se akce vůbec nespustí, takže musíte restartovat čekpoint.

DICE musejí mít společnou budovu s mateřskou školkou. Na ušetření času a peněz asi dají dětem zodpovědnost napsat scénář za krabičku lízátek a plyšovýho klauna, protože tak jednoduchý a klišoidní dialogy muselo vymyslet děcko nebo osoba bez talentu nebo ještě lépe osoba bez talentu a času.

Hodně lidí tu vychvaluje grafiku. Jo, ta je fajn. Moc se ale od TROJKY nezměnila což? Pozor! Máme novej endžin. Není to frostbajt 2, ale frostbajt 3. No nezní to hned víc kůl? Xichty jsou detailnější, modely postav též. To je však vše. Objekty v dálce se objevují a mizí, některé textury jsou jako z dob císaře pána některé jsou zase ostré. No jo, proč by jsme měli ladit tu starší verzi enginu, když tu máme novou a totálně nedodělanou verzi. Destrukce je tu o chlup lepší než v BF3. Pády mrakodrapů a tvz. "levoluce" jsou jen obyčejný skripty. Bad Company 2 v tomto ohledu funfuje nepopsatelně líp. AI je tu¨tupá jako pučtok (prostě nepřátelé běží na místo kam jim vývojář dizajnér nařídil běžet, přičemž ignorují vás a vaše společníky.

Ozvučení je to jediné co je super. Ano, to DICE umí nejlépe udělat autentické ozvučení zbraní. Což má za následek skvělý pocit ze střelby.

Multiplayer klasika. Přibyly mody, mapy jsou velké. Je to na chvilku zábava. No, každopádně nepochybuji o tom, že DICE je talentované studio a jsem přesvědčen o tom, že umí stále produkovat skvělé hry. To by ale musel pan publisher být o trochu víc trpělivější, že? Jo, prosím o jednu věc do budoucna. Vyserte se na Singleplayer, ten vám opravdu nejde. Sakra, no jo.... Hardline. Že ho EA odložilo? Že by se svítalo na lepší časy? Time will tell.

Pro: Stále slušná grafika (žádný zázrak), perfektní ozvučení, muptiplayer.

Proti: Nedodělanost enginu, stupidní kampan (scénář, skripty, klišé, linearita)

+13
  • PC 0
Katastrofa, bug vedle bugu, hrát se to nedá, optimalizaci to nevidělo ani z dálky a marně se to snaží přiblížit dnes už o dost lepší trojce, která byla znásilněna a vznikl tenhle paskvil.
K tomu se tato věc honosí novým enginem, ačkoli se od předchozího dílu změnilo pramálo a neznalý člověk by nepoznal grafický rozdíl.
Autoři se snaží nalákat na balíčky map z předchozích dílů Battlefieldu, protože vědí jaká je tohle břečka, kterou se ani nesnažej opravit.

Pro: S DVDčkama můžete dělat prasátka na slunci.

Proti: Nemělo to nikdy spatřit světlo světa.

  • PC 50
Tento koment se týká jenom SP části.

Tákže, venku hnusný počasí, říkám si, že potřebuju zabít víkend nějakou FPSkou, páč jsem dlouho žádnou nehrál. K mé smůle jsem si vybral BF4 aka nejkratší a nejjednodušší střílečku all time.

Začnu asi tím lepším - grafika a zvuky. Po nějakých satanistických preview z pctuningu, kde se mi autor snažil říct, že na rozjetí BF4 na max budu potřebovat PC napojený na nukleární reaktor, jsem byl mile překvapenej, že mi hra na mým mainstreamovým PC jede na 1080p, max detaily a ani jednou se netrhla. A popravdě, graficky je to hodně luxus. Nechci tu moc porovnávat, z novějších fpsek jsem naposledy hrál jenom Crysis 2 a Bioshock Infinite, řekl bych o fous horší jak Crysis, o level lepší jak Bioshock - nutno ale podotknout, že ne všude a ne vždycky. Mise v v horách po útěku z vězení je lahoda, ale všechny mise odehrávající se na lodi jsou graficky chudší. Co se zvuků týče, taky tam nemám moc výhrady. Po dlouhé době jsem hrál hru, kde jsem "ucítil" výstřel. Zvuky zbraní jsou hodně super a celkově to patří k přednostem všech BF. Ostatní zvuky efektů, okolí, popř. dabing a hudba hodně nadstandart. Mrzí menší variabilita zvuků výstřelů, hromada zbraní zní stejně.

Příběh a výprava je shit. Jak přes kopírák CoDčka, kde jste hrdina, kterej musí zachrínit celej svět před rus.. eee.. číňanama. Tentokrát ale nemluvíte, protože někomu se v dnešní době pořád zdá koncept Half-life v pořádku a navíc se vám ve hře protočí podle hollywoodských standardů postavy všech možných ras a národností (a inteligencí..). Příběh mě samozřejmě asi po první cutscéně přestal bavit, takže jsem si při loadingu většinou odskakoval pro pití. Mise a jejich postup psal člověk s jointem v jedné ruce a tullamorkou v druhé, kde se jedno zvláštní místo střídá s druhým v kraťoučkých časových intervalech. V každé misi bylo několik logických facepalmů, kde jednoznačně kraluje mise ve vězení, kdy se probutíte ve shnilé cele s nechutným pseudorusákem, který pravděpodobně čekal celou dobu na to, až se tam objevíte, aby hned na to rozbil asi půlmetrovou zeď a vy jste společně utekli nejhůř zabezpečeným vězením na světě, kde se po cestě válí bedny se zbraněma, stráže nejsou schopný reagovat na střelbu o pár místností vedle, k tomu jim asi zapoměl doktor dát slepeckou hůl a jako zázrakem po cestě posbíráte všechny parťáky, kteří se vám předtím poztráceli. Všechno to působí ještě blběji tím, že hra trvá asi 5-6 hodin čistýho času a všechny tady tyto pič*viny nestíháte vstřebávat. Na konci ještě dostanete nelogickou "volbu", která s vámi ani necukne (really - odpálíte radši škaredýho černocha, který celou dobu jenom nadává a pak mimoděk někdy během hry řekne, že má ženu a 3 děti nebo celkem sexy číňanku, která je oddaná svýmu přesvědčení = nemá chlapa a dřív nebo později si to s váma rozdá..).

Gameplay je zřejmě standart hry roku 2013, na všech mapách máte nesmyslně rozmístěný bedny, kde si můžete kdykoliv doplnit a dokonce vyměnit už dřív sebranou nebo "vyzkoumanou" zbraň. Zbraní je ve hře nesmyslný množství a většina z nich se ve své kategorii chová stejně (všechny samopaly jsou komicky slaboučký, kdy musíte vypálit třeba i 10 nábojů do enemáka, než padne). AI enemáků je hrozná, ale zdaleka né tak hrozná, jako AI vašich kamarádů, kdy jediná jejich práce je vystrkávat vás z úkrytu anebo blbě čumět, když do vás někdo střílí. Naštěstí hra je na normální obtíznost tak hrozně jednoduchá, že stejně přežijete uplně všechno a jejich pomoc nepotřebujete. K obtížnosti bych rád dodal, že to, co jsem dřív považoval za easy, je v dnešní době pravděpodobně hard obtížnost. Za celou dobu jsem umřel jednou a to kvůli tomu, že jsem omylem vypadl z baráku, když jsem se nedíval na cestu. A ne, vážně jsem nekempil každej roh a zátaras, krýt se nemusíte, protože přesnost nepřátel je asi 1 zásah na 100 výstřelů.

BF4 je prostě a jednoduše CoDčko v lepší grafice a lepším zvukem. Je to vycpávka do krabice, z které většina stejně jenom opisuje CD-key na multiplayer. Sranda si to zahrát jednou, vživotě by mě nenapadlo si SP pustit od znovu.
+24 +25 −1
  • PC --
Hra, která se vám snaží zlámat prsty, mi přijde spíše naivní. Nikdy, pokud čekáte ve voze náraz, nikdy nedávejte palce dovnitř volantu, jako je předvedeno ve 2:12.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MWzkw32amOM#t=132
Tato nepatrná část videa svědčí o přístupu k fyzice a nelze snad ani uvažovat, že by její opodstatnění bylo jiné než marketingové. Pokud ale nebudu uvažovat prvoplánovitě a je v tom záběru záměr, tak je to geniální tah, jak prodloužit herní dobu oproti jakékoliv jiné hře, kterou nebudete hrát se zlomenýma palcema.

Pro: vtipné animace

-2 +3 −5
  • PC 10
Pánové z DICE a EA musí být opravdu velmi pyšní na svůj nový engine, když začnou do krabic balit něco, co mělo být zřejmě technologickým demem.
Hru jsem si koupil v předprodeji s datadiskem China Rising. Neskutečně se na ni těšil, ale hned po nainstalování přišlo rozčarování. Desetinu mého harddisku obsadila zabugovaná střílečka, která nenabízela nic víc než předchozí díly a krom toho, že vyžaduje instalaci Originu se spouští přes okno prohlížeče. Opravdu? Mám čekat, že na mě vyskočí reklama vedle facebook chatu se slovy "Nejlepší MMO FPS zdarma ve vašem prohlížeči?" Kdyby to tak bylo, mohlo být hodnocení o 5% vyšší.
Když jsem se po několika (rozuměj několika desítkách) nezdárných pokusů konečně připojil, začal mne pohlcovat pocit skepse a kladl neustále jsem si kladl otázky jako "Je to TEN Battlefield?"
Ano, je. FPS se sice velmi pěknou grafikou, ale s těžkopádným ovládáním, debilním destrukčním systémem, který se BFBC 2 nemůže rovnat (v něm šlo zbořit 99% budov), takmer nulovou podporou výrobců/vydavatelů (nedokáží aktuálně reagovat na dané problémy) a v neposlední řadě naprosto tupou PREMIUM variantou.
Musím se přiznat, že lituji koupě. Možná se ke hře vrátím a přijdu ji na chuť, ale zatím na onu plechovou krabičku neni ten správný čas. BF 4 může jen doufat, že DICE svůj další projekt do*ebe ještě víc, aby mohl povstat z popela vlastních bugů jako Fénix.

Pro: Grafika

Proti: Premium verze hry, DLC, lepší destrukce BFBC 2, Battlelog

+21 +25 −4
  • PC 60
Battlefield 4 je perfektní ukázka konceptu "silent protagonist" dovedeného ke své zrůdné (ne)dokonalosti. Jakkoliv mě němí ňoumové, za něž mě vývojáři občas nutí hrát, obecně štvou (damn you, Valve!), tak snad nikde to ještě nebylo tak očividně mimo, jako v singleplayer kampani BF4. Až se mi nechce věřit, že to tak hloupě opravdu napsali. Nejvíce mě po dohrání pobavilo, když v credits pod záložkou "story" bylo 5 (!!) jmen!
Když pominu, že 5 lidí na pětihodinovej tunel v němž hlavní hrdina nemluví je extrémní overkill (Vávra by o tom řekl svoje), tak dát hráči roli velitele týmu, který je hloupé nemluvně..to už je opravdu donebevolající debilita.
Hráč je tedy jen jakýmsi observerem - kolem něj se dějí události, lidé spolu mluví, objímají se, vtipkují, ale Recker/Hráč je jen němý Ňouma co může leda tak vraždit tisíce rusů či číňanů.
Ale ikdyž člověk p(r)omine tu Demenci Tichého Protagonisty (tm), tak je scénář v mnoha ohledech naprosto dementní..ale o detailech se tu už rozepsali jiní.

Proč tomu ale dávám stále ještě lehce nadprůměrné hodnocení ?

Protože mě to, i přes tu všudypřítomnou demenci, solidně bavilo. Prostě si po práci sednout a hodinu střílet v nádherný, fakt krásný, grafice (1080p/60fps/ultra), občas se kochat nějakým tím bortícím se mostem či letadlovou lodí či mrakodrapem, poslechnout si pěknej soundtrack od Johana Skuggea (hlavně song Jin Jie's Revolution se povedl)..proč ne. A mise v Šanghaji, nebo ta v horách..ty mě bavily fakt hodně. Obecně mi přišlo že se i autoři snažili o trochu více otevřenosti v herním designu - docela často se přestřelky konaly na slušně rozsáhlých plochách, kde bylo potřeba zničit i nějaké ty tanky a tak.

Ale pokud by DICE někdy chtěli udělat něco, u čeho bych neměl pět facepalmů za hodinu, dost bych to uvítal.

Pro: Nenudilo mě to, vysoký production values

Proti: Kompletní debilita scénáře ve všech aspektech, nevyužitý potenciál

+34
  • PC --
Single-player:

Co si budeme nalhávat, série Battlefield a její bratříček Bad Company byl je a vždy bude jen o mulťáku, neexistuje nikdo, kdo by tvrdil opak. Jelikož se série dostala do spárů gigantu EA a nějaký, až bájně bystrý vrcholný manager, přišel se spásnou myšlenkou jak na této sérii trhnout víc peněz.

Tato spásná myšlenka se nazývá singleplayer. Tento manager nejspíše na předešle pozici pracoval jako inseminátor skotu, jinak si tuto jeho myšlenku nedovedu vysvětlit.

Jsem zastáncem názoru, že by single v BF vůbec byt neměl, jelikož kazí slavné jméno. Ale to je fuk je to jen můj názor.

Single BF4 je dle mého(notně zkresleného fanouškovského) názoru až přehnaně hejtován. Já osobně vidím celkem veliký pokrok a evoluci oproti minulému dílu, při běžném hraní a nepitvání se v maličkostech, jako že po sestřelení helikoptéry zmízí trosky, se mi například nestalo, že by mi vyskočila hláška "vrať se na bitevní pole vemeno", pokud tedy nebudu odbíhat 750 m ze středu dění. Rozhodně se nejedná o nějaký sandbox, nicméně koridor je na dnešní poměry válečných stříleček široký až až.
Jak už jsem říkal, pokud nepůjdete hledat houby támhle za ten jeřáb co je sotva vidět, tak Vás nikdo nebude upomínat.

Co se technické stránky týče, je vidět malinké zlepšení oproti minulému dílu, ovšem next gen? Tak to ne e pánové. I když která hra je na první pohled next gen, že? Za zmíňku jistě stojí geniální animace postav a mimika, tady Dice ruluje.

Samotná herní náplň je téměř totožná s konkurencí, nějaká ten patos, i když ten mi vůbec neva, sem tam adrenalinový žážitek ve formě Granátomet vs. helikoptéra. Pocit ze střelby je moc fajn a hnedka poznáte rozdíl mezi SCAR H a P90, aby taky ne.

Délka hry je podle mě ideální, jelikož ji každý plní v podstatě z povinosti, z důvodu odemčení výbavy pro MP, osobně jsem dokončil za 5,5 h přibližně a to se řadím spíše mezi herní šneky.

Já osobně jsem byl jakžtakž spokojen, ale MP je MP. Tomu se budu věnovat později.

Pro: Širší koridor, pocit ze střelby, animace

Proti: Nic nového pod sluncem

+10
  • PC 80
Nebudu tady rozmazávat jak jsem se těšil a podobně. Bohužel musím - jako ostatně každý - nutně srovnávat s BF3, protože je to spíš datadisk s mála vylepšeními a hromadou nasíracích skutečností.

Single Player:

Příběh bych shrnul čtyřmi slovy - na kopanec do kulí a nemá smysl ho komentovat vůbec. Srovnání s BF3 - single tu byl MNOHEM syrovější a zábavnější a člověk aspoň pořádně věděl, proč musí ukončit životy tolika ubohých duší. Ale SP je u BF série spíš okrajový a řekl bych "tréningový" než příliš podstatný, takže mě to až tak moc nevadí.

Co-op mise:

Úplně chybí a to je strašná škoda!!!!

Grafika, Engine:

Nedošlo k žádným revolučním změnám, ale to bylo jasné snad každému kdo viděl promo videa před vydáním. Grafika je krásná a čisťounká, nádherné efekty stínů, slunce, vejbuchů, kouře atd... Totální zničitelnost budov velmi vítám a zase to mění trochu hratelnost. Na můj vkus přibylo více barviček, což mne nijak nenadchlo. Nevím, proč vždy nové díly jakékoliv série musí být barevnější. Frosbite 3 těží ale hlavně z vylepšeného fyzikálního modelu a je to vidět. Jinak engine nebyl vůbec řádně odladěný a otestovaný před vydáním, proto plné dvě třetiny hráčů trpěly mnoha nepříjemnými bugy, což je opravdu lví podíl a to jsem u BF série opravdu nečekal.. Příliš se spěchalo s vydáním nedodělané hry - multiplayer to projevil přímo brutální silou a na plno, ale o tom níže.

Zvuky:

Pochválím za možnost zvolit několik typů nazvučení, které se od sebe někdy nijak výrazně neliší, krom "Warsound", kterému nechybí i šumy a hlubší ozvěny. Ovšem za zvuky zbraní bych jim dal opravdu pár facek. Všechny karabiny zní stejně, všechny kulomety zní stejně, všechny shotguny zní stejně, všechny pistole zní stejně, všechny RFB zní stejně, sniperky mají dva typy zvuku výstřelu. Zde srovnám s BF3, kdy každá zbraň má svůj specifický zvuk. Tady bych to přirovnal, kdy místo vydatného a bohatého menu v restauraci dostanete kus plastiku v letadle. Absolutní hnus a pocit ze střelby je minimálně poloviční než v BF3, kdy přivírám oči při střelbě z kulometu když to hraju - tak ostré a výrazné to jsou zvuky.

A konečně Multiplayer - alfa omega BF série!!

Ani nevím kde začít, protože negativa brutálně převyšují pozitiva!!! NET CODE - v podstatě nefunkční ještě 4 týdny po vydání, kdy byl génii z DICE vydán opravdu použitelný fix, který ovšem nasekal zase pár nových problémů. Vlna nasranosti statisíců hráčů nebrala mezí a já byl jeden z nich. Neustálé padání hry, odpojování z EA serverů, nepřipojení na EA servery, 4 minutové načítání map, kterou jste dohráli, ale při načítání další mapy hra zamrzla, spadla, problém s DX, problém s ovladači bla bla bla, tisíc důvodů... Otřesně odfláknuté a několik týdnů po vydání hra prostě v podtatě nešla hrát. A to když si koupíte Premium za cca 2300kč - to pěkně nasere, to mi věřte. Dále bugy se zvuky, kdy už jste lítali minutu po mapě, ale nešlo NIC slyšet. Přišlo se na to, že pokud kdokoliv ze 64 hráčů používá tlumič, vyruší to zvuky všem ostatní hráčům.. Vůbec hraní v 64 hráčích nebyl pár týdnů vůbec možné, NET CODE udržel hru maximálně s 32 hráči a to jen tak tak. Grafické bugy ani nemá cenu zmiňovat a že jich bylo a stále je!! požehnaně. No mohl bych pokračovat.

Opustím oblast technického rázu a zaměřím se na hratelnost MP. První co mě uhodilo, je jakákoliv bojová technika. Vše je omezeno a na neskutečně pomalé nabíjení, kdy vystřílím 4 šrapnely z tanku a musím minutu čekat, než se nabijou další 4 šrapnely.. Nepochopil jsem absolutně proč. To platí pro helikoptéry, BVP, lodě, prostě všechno.. Všechna technika nyní nevydrží vůbec nic, takže to, že jsem v pancéřovém tanku mi přidá na životnosti asi 2 vteřiny oproti normálu, protože tank rozmáznete vším možným během chvilky. Při prvním zásahu se dokonce přestane tank pohybovat a ustrne na místě.. PROČ????? Helikoptéru sestřelíte skoro vším během chvilky. Opravy techniky jsou neskutečně pomalé. Co mě ALE opravdu uchvátilo jsou lodě. Velmi výkonné, silné, vydrží mnoho, TV missile na lodi taky super nápad... Ovšem celková hratelnost mi teď v mnoha aspektech připomíná CoD sérii, nemůžu si pomoct.

Levolution:

Změny prostředí v mapách jsou perfektní nápad, nejvíce na mapě Paracel Storm, to jsem do teď vždy v úletu. Lodě se při bouři nedají skoro použít přes obrovské vlny - prostě úplně to mění taktiku teamu a celkovou hratelnost. Nebudu všechny mapy rozebírat, ale tohle se velmi povedlo!!!

Mapy:

Jsou zajímavé a opět dávají velké pole pro taktiku, pokud team opravdu spolupracuje, tak je to opět krasojízda.. Nechybí ani mapy a´la Metro - Operation Locker, nechybí městské mapy, rozlehlé pole a pláně, horské lokace, říční lokace, opravdu super..

Zbraně:

Přibylo mnoho nových kousků, zbraně se i jinak člení, zbraň se dá upravit mnoha novými způsoby, pokud to konstrukce zbraně dovoluje. Zvuky jsou ale obrovské sklamání. Účinost zbraňového arsenálu však pro mne zůstává záhadou. Odemčel a vyzkoušel jsem všechny brokovnice, ale účinek je absolutně totožný. U karabin mě to přijde stejné. U kulometů stejné, U sniperek LAUTR stejné ať už vezmu kalibr jak prase, nebo nějakou lehčí, tak stejně potřebuju dvě rány na zabití a nebo jeden headshot = žádný rozdíl!!!! Možná balistika, ale za to bych ruku do ohně nedal. Viditelná trajektorie po výstřelu je mi taky záhadou. V BF3 jsme zřetelně viděli letět kulku vzduchem, tady se udělá za kulkou jakási stopa, která se táhne až tam, kde kulka dopadne. Mě osobně ta stopa vadí ve výhledu, protože je neprůhledná. Snipování je tady o mnoho těžší než v BF3, ale to není na škodu. Nastavitelnost vzdálenosti na optice je perfektní a na kilometrové odstřelování je to k nezaplacení - paráda.

Celkově:

Nejsem z BF4 nijak nadšen a moc mě to mrzí. pomalu se vracím k BF3, který je pro mne mnohem zábavnější a tak nějak uvěřitelnější. BF4 mi prostě celkově přijde jak z umělé hmoty, nevím jak to popsat. Pokud zůstanete u BF3 tak o nic moc ani nepřijdete, možná právě naopak.

Pro: Levolution, grafické efekty, fyzika, arzenál, vyladěné a rozmanité mapy.

Proti: NET CODE, bugy, zvuky, příběh v MP, takřka nepoužitelná bojová technika, barvičky...

+21 +22 −1
  • PC 60
Dobré poledne a dobrou chuť, pokud právě obědváte, dám vám jednu hádanku. Co je to – vypadá to jako Battlefield 3, zní to jako Battlefield 3, je z toho cítit Battlefield 3, hraje se to jako Battlefield 3… Nevíte? No, přeci Battlefield 4!

Kluci v DICE si hodili kostkou a padla jim dvojka, takže do dvou let museli sesmolit pokračování zaslouženě úspěšného Battlefieldu 3. Dva roky ale nestačí, rozhodně ne pro hranaté mozky v DICE. Urputně jsem se snažil v Battlefieldu 4 nalézt nějaká citelná vylepšení oproti svému předchůdci, jenže marně, ba naopak některé věci se mi zdály ještě horší, ale všechno popořádku…

Grafika nedoznala žádných změn, jenž by dokázalo zaregistrovat oko běžného smrtelníka, stále však vypadá velice k světu. Zejména exteriéry působí příjemně, do jisté míry i realisticky. Pochválit musím zejména ztvárnění počasí, ať už jde o ostré Slunce, déšť, zimu, mlhu a hlavně vítr, který běžně ve hrách není tak výrazný. Design prostředí je taktéž ucházející, prostory jsou plné různých drobností, ve vzduchu často něco poletuje, to je pěkné. Není však náhoda, že vše zatímco vše se na povrchu pěkně leskne, po bližším prozkoumání můžete narazit na nejeden kaz. Zatímco z jedné, dvou problikávajících textur, či modelů ojediněle se vykreslujících s malinkým zpožděním bych mohl vinit svůj hardware, z neviditelných zdí a otřesného scriptování už mohu směle vinit herní designéry. V roce 2013 už opravdu neodpouštím situace, kdy nemohu někam projít, protože programátor nepočítal s tím, že tam budu chtít jít, popř. počítal s tím, že přijdu odjinud. Hra obsahuje poměrně dost momentů, kdy vybočení z naplánované cesty znamená selhání scriptu. Někdy se to projeví tím, že se musíte vrátit a projít určitým místem znova, někdy musíte v dané lokaci všechny zabít, aby se aktivoval spouštěč. Co je ale horší, že dvakrát během 7 hodinové kampaně se mi neuložil checkpoint, protože jsem nejspíš prošel jinudy a dvakrát jsem musel dokonce checkpoint restartovat, neboť jednou se pomrdal script a jednou jsem se propadl podlahou mimo level.

Z technické stránky musím ještě vytknout podivný, neautentický pocit při řízení auta, jehož zvuky nebyly dokonale sladěny s jízdou a dementní umělou inteligenci.

Co se týče hratelnosti, ta je vedena ve stylu BF3, resp. spíš horší. Občas si připadáte jako na „bojišti“ – jste v realistickém prostředí, máte rozhled, postupujete si dopředu střední rychlostí (hra je pomalejší než Modern Warfare), jenže v místech, kde by měly mise vrcholit, či přinést něco nového, se nestane nic. Nejlepší je rozhodně třetí mise na lodi, zbytek je poměrně triviální, nejsou zde žádné silnější momenty. Příběh totiž postrádá nápad, je obyčejný, téměř nijaký, charaktery mdlé – kampaň v BF3 s civilní zápletkou (výslech) a nechronologickým vyprávěním byla nesrovnatelně intenzivnější.

Celkově nemyslím, že by BF4 byl vyloženě špatný, jenže k jeho smůle zde existuje hra, která se jmenuje Battlefield 3 a ta je zkrátka lepší – nehledě na to, že má za sebou už dva roky. BF4 bych přirovnal spíše k datadisku – nová kampaň v tom samém herním systému, bohužel více odbytá. K tomu možná pár vychytávek do multiplayeru, ale to mi pro fungl novou hru jaksi nestačí… Dobrou noc a hodně štěstí u Battlefieldu 5!
+14
  • PC 75
Na rovinu můžu říct, že BF4 proslulý svými předchůdci byl mým favoritem. Nicméně každá hra má svou stinnou stránku. Grafika, o které jsem se dozvěděl, že je nadupaná tak neuvěřitelným způsobem, že jí moje karta nezvládne. Ale proč to tím pádem utáhnu na ultra? To je jedna věc, ta druhá je příběh. Vím,že je to poněkud divné ale začnu koncem. Proč bych si sakra měl vybírat kdo z mýho týmu půjde na smrt?? Zkrátka najedenou se všechno podělá, rozsvítí se červený světýlko a jeden musí zemřít. Trochu divný ne? Celé se to odehrává na území Číny a místa, na kterých bojujete, jsou jedním slovem impozantní. Co mě zarazilo byl rusák, kterej se čistě náhodou ocitl ve stejné cele jako já a rozmlátil stěnu aniž by to komukoliv bylo divné (jak už zmínil sten). Další zvláštní případ je Pac, kterej má zástavu srdce na letišti či co a najednou se z ničeho nic objeví na Valkýrii. Ale stejně je to neuvěřitelnej zážitek ze hry. Dávám 75 % vzhledem ke zpracování, AI nepřátel, velkému množství zbraní a prostředí.

Pro: AI, zbraně, prostředí a docela i ta grafika

Proti: Nedokonalost příběhu, nerealistické události

-1 +3 −4
  • PC 70
Je hezké, že se vývojáři umí poplácat po zádech za nový Frostbite 3 a že si na oficiálních stránkách přečteme o té hromadě vylepšení, počínaje destrukčním modelem až po obličejovou mimiku. Realita je však malinko jiná. A zde začínají vyplouvat na povrch první řekněme nedostatky.

Po grafické stránce jde o velkou parádu, kterou je nutno podpořit i patřičnými "wow" momenty a atraktivními lokacemi (mise se zničením přehrady). S tím však souvisí řada technických nedostatků a některé destrukce působí spíše jako z nějaké grotesky. Úsměvně pak především působí odletování protivníků po zasažení granátem/RPGčkem nebo časté bugy s padajícími vrtulníky. Ano, technické chyby má každá hra, ale jde o to, jak zasahují do samotné hratelnosti a jak ve výsledku sráží technickou stránku celé věci. Frostbite 3 bych tak přirovnal k autu, které z výroby nedostalo zrcátka, topení a má nefunkční ruční brzdu.

A teď k příběhu. Když pominu to, že asi do třetiny hry jsem nechápal, po kom a po čem vlastně jdu, tak se dá hodnotit jako žánrový průměr. Příběh však sráží řada nelogických momentů a rozhodnutí, případně přepálené dramatické momenty (pád z bortící se přehrady) a to mám, prosím pěkně, rád většinu dílů Call of Duty. Zkrátka v příběhu je několik opravdu velkých logických děr, kterých by se měl áčkový titul rozhodně vyvarovat.

Battlefield 4 a jeho singleplayerová část pro mě byla oddychovou pětihodinovou jízdou, při které jsem občas skřípal zubama a občas uznale pokyvoval hlavou. Stále však nemohu strávit samotný konec, kde dali tvůrci hráči dokonce prostor pro doslova životní rozhodnutí. To samozřejmě jinak neovlivní konec, jelikož hned po poslání na smrt jednoho z kolegů je konec hry a závěrečné titulky. Seriously? Really? Zklamání z tak odbytého konce jsem už dlouho nezažil.

Čtvrtý díl konkurenta Call of Duty rozhodně není špatnou hrou, ale působí poněkud nedodělaným dojmem. A to jak po technické, tak příběhové stránce. Těch herních pět hodin mě i tak slušně zabavilo, ale je tu pořád mnoho ALE.

Co takhle příště ponechat starý engine a věnovat ten čas příběhu, novým herním nápadům a lokacím, které nám nebudou splýval napříč herními sériemi? A nebo nabídnout rovnou free-to-play hru jen s multiplayerem?

Pro: grafické zpracování, výběr zbraní, mise s přehradou a na letadlové lodi, soundtrack, adekvátní herní doba obsahu

Proti: bugy, slabší příběh, slabší AI, žádné nové nápady

+17
  • PC 55
Jako vždy varuji před spoilery v obsahu. Tentokrát víc než dříve.
Komentář se věnuje singel playeru, takže každý koho zajímá multiplayer čte na vlastní nebezpečí.
Tak a je to tu zase. Přesto, že jsem neměl z Battlefieldu 3 dobrý pocit. Na čtvrtý díl jsem se celkem těšil. Ale zůstal nohama na zemi. Dobře jsem udělal…

Technologie: Hodně se toho namluvilo, hodně se toho napsalo. Já osobně si myslím, že grafika v Battlefield 4 není vůbec výjimečná. Abych byl konkrétní, tak engine. Grafika je ostrá, hra vyniká perfektními animacemi (především mimika obličeje, jak už zmínil AppleCore) ale je tu zároveň strašně nedostatků, které se k AAA titulu, který si hraje na high-end (next gen?) opravdu nehodí. Jedna věc, co mě opravdu dostala, jsou mizející helikoptéry. Jeden výbuch ve vzduchu, ohořelý vrak spadne na zem. Následný výbuch, při kterém odlétnou kousíčky ohořelého železa, které popírá fyzikální zákony a boom, vrtulník je fuč. Další věc co mě štvala – nepřátelé. Stupidní AI, která buďto nabíhá přímo před hlavně nebo se krčí za bednou tak, aby jim šla co nejlépe ustřelit palice. A jak to reagují na zásah? Dostane zásah ze sniperky, která by roztrhla slona vejpůl a nejen že to nepřítel přežije ale ani nepovažuje za nutný zkusit se ukrýt někde jinde. Vzpomene si dneska ještě někdo na perfektně reagující vojáky z prvního FEARu? Když mu člověk střelil do nohy a on odkulhal pryč? Jak se snažil uprchnout a zachránit si život, když se dostal pod palbu? A to je osm let zpět. Vědět v té době, že je to vrchol AI asi bych si FEAR užíval jinak.
Na druhou stranu, destrukce prostředí zase udělala malý krůček vpřed, za což jsem určitě rád. Taktéž osvětlení, jak bylo řečeno, maskuje určité nedostatky hry a je použito dobře (co se filmovosti týče).

Příběh: Rozhodně je lepší než ve třetím díle. Ale jen o maličko. Začátek se mi zdál naprosto v pořádku, nic monumentálního. Oproti předchozímu dílu jsou zde postavy, které jsou aspoň trošku zajímavé. Samozřejmě na tom má největší zásluhu Michael Kenneth Williams AKA Omar AKA Chulky AKA Irčan. Jenže pak to zase přišlo. Velkej pr*ser je scénář a to v několika bodech. Některé pasáže musel psát snad zfetovanej Uwe Boll jinak si to nedokážu vysvětlit!
Začnem ve vězení. Takže vás zajmou, ale nepopravěj. Strčej vás do cely s týpkem, kterej tam trčí asi padesát let, ale neměl nic lepšího na práci než počkat na vás a až pak utéct. Proč mě k němu na celu vlastně dali? To je fuk, takže utrhne trubku a rozbije s ní čtyříctku zeď (???). K útěku skrz vezení se ještě vrátim. Po úspěšném útěku z vězení vás z lanovky sestřelí vrtulník, načeš jste nuceni přejít zamrzlou planinu, jen v tom, v čem jste byli uvězněni. Hra mi oznámí, že utekly dva dny a najednou se ocitám se svým týmem v autě, jedem k ňákýmu kapitánovi, kterej mi vykládá o jeho fotrovi, co měl bar. Watafak? Jak jsem se tu vlastně ocitl? Odpovědi se asi nedočkám, protože se ani nedokážu zeptat. Řekl jsem to tisíckrát a řeknu to znovu! Gordon Freeman je jen jeden. Věčná vyjímka, která potvrzuje pravidlo, že hlavní postava musí mluvit. Obzvlášť když je to velící čety, proboha. Neskutečně stupidní, když se vojáci na něco ptaj velitele a musej si odpovědět sami.
A ta scéna na mostě? Tanker rozdrtí most, vy spadnete do řeky, kde je asi tak dva a půl metru hloubky. Po pár vteřinách se objevíte asi tři kilometry daleko, kde vás vytáhne parťák. Po tankeru ani stopy. Vrchol všeho je konec hry. Tomu neříkám finále ve velkym stylu…
Abych se vrátil k tomu vězení, tak tam mi šlo o dávkování nepřátel. Kurevsky unavující dávkování nepřátel. Ve vězení je to povýšeno na extra úroveň v podobě toho, že když vystřílíte první halu, tak jdete do druhý, kde jsou vojáci v naprostym klidu a nečekaj sebemenší problém. Vždyť je to vězení na Sibiři, to tam není alarm, kterej by postavil na vocasy všechny vojáky na základně?
Takovejch věcí je tam hromada a mě prostě rozčiluje, že nám výrobce předhodí takovou mršinu a my jí spokojeně okusujem jako bychom žrali vepřový koleno prokládaný česnečkem.

Věřim tomu, že mutiplayer má svoje kvality a hra staví především na něm, ať po marketingové stránce, tak po zábavní ale vážně si my ostatní zasloužíme tohle?
A teď haters do mě! :-D

Pro: Jako vždy audiovizual, Michael Kenneth Williams, hudba neni tak epická a drží se při zemi

Proti: Trhliny ve scénáři. Další unavující dávkovač nepřátel bez špetky inovace...

+21 +22 −1
  • PC 80
Tak jsem se zase vrátil z bitevního pole a abych pravdu řek, nevim co si o tom myslet. Pokud si mnozí stěžují na singl kampaň předchozího dílu, asi nebude moc velikej důvod opěvovat tohle. Především pak proto, že je to v podstatě totéž v bledě modrym a ještě ke všemu s tim, že se s váma hra nesere a jede se tu vpřed bez zbytečnejch skopičin okolo (možná proto mě naštval závěr, kdy bez toho, aniž by hra byla nějak důstojně uzavřená, vyjedou rovnou finální titulky).

Jenomže já si nemůžu pomoct, protože trojka se mi hodně líbila a prezentovala po většinu hry dynamickou jízdu v parádnim grafickym kabátu, která v mnohých aspektech zadupávala takový CoD do země. Pokud bych se tedy měl zaměřit na technický zpracování, asi bych pravil, že ačkoliv konkurence teprve přijde, momentálně nemá adekvátního soupeře. Všechno totiž krásně vypadá. Když se zakoukáte na hlavní postavy, na to jak mluví, jak se hýbou a využívají mimiku, přijdou vám jako živý. Grafika sama o sobě není žádnou revolucí, zato nasvícení scény je o stupeň lepší, než v BF3 (a že už tam to byla pecka), taky částicový efekty jsou super (kamínky, jiskry, tady lítá tohle a tam zas to), do toho započítejte momenty typu "kde je kurva ten dům, kterej tu před chvílí stál" a už jenom na základě tohohle musíte říct, že se to povedlo.

Bohužel, pokud si mnozí stěžují na zabugovanost trojky, ve který já osobně chyby vůbec nevnímal, budou si stěžovat tady dvakrát tolik (jednou jsem se propad do textury, jindy mi zabitý nepřítel zůstal vyset ve vzduchu po explozi granátu, atd atd).

Všechny neduhy jsou ale kompenzovaný hutnou kulervoucí akcí s tradičně fantastickym zvukem (i soundtrackem). A protože se jede na filmovost, je veškerá ta řež prokládaná dialogy (tu rozstřílíte tohle, doběhnete sem, příběhově trochu pokecáte a jede se dál), což hře hodně pomáhá, protože takovej Garrisonův proslov během toho, co se připravujete na výjezd do války, dokáže s přehledem vyvolat husí kůži (takový momenty jsou ve hře asi tři).

Takže asi takhle: BF4 je v moha věcech lepší než předchůdce, aniž by se dalo říct, že je v něčem vyloženě horší (příběh je sice lepší, ale zase příliš zkratkovitej). Jenom pocit ohromení trochu uvadnul, protože všechno jsme už mohli někde vidět.

Herní doba cca 5 hodin.

Pro: grafika, zvuk, soundtrack, destrukce, řada velkých výjevů, rozlehlost bojišť, vcelku dobře vystižený charektery hlavních postav, rozjel jsem to na ultra

Proti: chyby, konec hry a celkově jistá odbytost příběhu, jedna nudnější mise

+13